![]() |
Gainer vid deff
Har läst massor att man inte ska ta gainer efter träningspasset vid deff.
Men är det inte lika viktigt att tillföra kroppen snabba kolhydradter direkt efter träningen då också, om inte ännu viktigare. Risken är ju ännu större att man förlorar muskelmassa vid deff med 500 kcal i underskott t.ex.. Förut åt jag mat efter träningen, men det tar ju ca 45-60 minuter innan kroppen kan börja tillgodogöra sig den. Tar man en gainer så går den ju nästan direkt ut i blodet (ca: 5 min) och kan användas som energi för att fylla på glykogendepåerna!!! Det är ju bara räkna på kalorierna så man ligger på 500 kcal underskott per dag ändå!!! Någon som kan berätta för mig, varför man inte ska ta gainer efter träningspasset vid deff. Jag förstår verkligen inte det!!! Tack på förhand!! |
Citat:
Men föredrar du gainer är det inga problem alls. Räkna på det som med allt annat. :) |
+1 på Sheo.
Gainer är mycket kalorier med oftast dåligt näringsinnehåll(Vassle + Malto eller liknande). Eftersom det är pulver/dryck så mättar det även dåligt i längden. Känner du för att dricka gainer på deff så gör det, skulle dock säga att det är sämre än EAA/vassle efter träning för att sedan äta ordentlig mat. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Det är en klarare fördel med en gainer efter träningen under deff jämfört med bulk. Gainern påskyndar återhämtningen och glykogeninlagringen i lever och muskulatur. Vilket jag inte tror att långsam mat gör en timme senare, men självklart bör du äta en måltid när du kommer hem.
|
Jag äter ca: 2 timmar efter gainern, och tror mig känna en liten skilnad i snabbare återhämtning.. Men ska utverdera det när jag kört med gainer några veckor!!
|
Har kört med gainer i mer än 14 dagar nu, gått ner ca:1,5 kilo och 2 cm midjan på den tiden. Har inte tappat styrkan, snarare ökat den. Jag tror helt och hållet på att man återhämtar sig snabbare, och där med behåller mer muskelmassa med gainer/deff. Det är ju vid deff gainer gör mest nytta helt enkelt... Vid bulk eller bibehållen vikt har man ju ändå nästan alltid fyllda glykogendepåer, då tror jag det är överkurs med gainer direkt efter träningen!!! Det verkar i alla fall som om det funkar kanon med gainer vid deff (om man inte äter mer kcal totalt än man förbrukar vill säga):)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36. |