Citat:
Ursprungligen postat av massakay
Har läst massor att man inte ska ta gainer efter träningspasset vid deff.
Men är det inte lika viktigt att tillföra kroppen snabba kolhydradter direkt efter träningen då också, om inte ännu viktigare. Risken är ju ännu större att man förlorar muskelmassa vid deff med 500 kcal i underskott t.ex..
|
Det räcker med protein för att stimulera muskeluppbyggnaden.
Citat:
Förut åt jag mat efter träningen, men det tar ju ca 45-60 minuter innan kroppen kan börja tillgodogöra sig den. Tar man en gainer så går den ju nästan direkt ut i blodet (ca: 5 min) och kan användas som energi för att fylla på glykogendepåerna!!!
|
Ta protein eller aminosyror direkt efter träningen så är du säker tills dess att du får i dig mat 45-60 min senare.
Citat:
Någon som kan berätta för mig, varför man inte ska ta gainer efter träningspasset vid deff. Jag förstår verkligen inte det!!! Tack på förhand!!
|
Det mättar helt värdelöst. Är det inte roligare att äta mat istället? Jag utgår från att du tränar varje muskel cirka en gång i veckan. Då har du alltså ungefär 4-7 dagar på dig att fylla på med glykogen tills dess att du ska träna samma muskel igen. Inte så bråttom som du tror med andra ord.