| Tobias5511 |
2012-03-13 17:49 |
Citat:
Ursprungligen postat av majak0vskij
(Inlägg 5655047)
Nu påpekade ju vicarious att det kunde röra sig om ett för stort underskott också. Värt att lägga märke till, det blir jättesvårt att hålla en diet som är baserad på ett större underskott. Personlig erfarenhet som talar.
Har du räknat på ditt kcal behov, tagit reda på hur stort underskott du teoretiskt ligger på? Fördelning av makronutrienter?
En del upplever större mättnad på en proteinrik kost t ex.Din kost för dagen ser ju inte så väldigt proteinrik ut, om du inte åt massor av köttfärssås.
Kläm in mat som ger mycket för lite kcal också, broccoli, kål, fluff etc etc drick cola light om du blir sötsugen.
Gör det lite lättare för dig.
|
Skulle du kunna länka något bra fluff?
Mitt dagsbehov ligger på cirkus 2150kcal, och jag försöker hamna på runt 1400 per dag.
Oftast går det ju en bit över det, nu det senaste iaf. Då jag gått ner från 85-76.5kg från januari till nu har det gått åthelvete de sista veckorna eftersom att sötsuget börjat trilla in. Inte rört mig nånstans på vikten på 3 veckor, så söt&matsuget har ju drabbat mig väldigt mycket.
Proteinrik mat är jag väldigt usel på, när jag tänker på proteinrik måltid så är det enda jag kommer på typ.. kycklingbröstfilé med ris som tillägg, med självklart broccoli, som är jättegott men mättar ungefär någon halvtimme. Som all annan mat jag stoppar i mig. Jag blir hungrig efter en 15-30minuter, där ligger det största problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon
(Inlägg 5655048)
500Kcal är inte mer än en timme i lugnt ansträngande tempo. Det förstör inte musklerna.
Använd dig mycket av vardagsmotion och välj vatten/fun light i största möjliga mål som dryck till måltiderna.
Och vill du gå ned i vikt, men inte lyckas, ta dig i kragen och ta reda på varför du inte kan äta mindre än du gör. Ett sätt kan ju vara att skriva ned svart på vitt fördelar/nackdelar med mycket mat och mer vikt kontra mindre mat och lägre vikt.
annars så är 3 pannkakor, 2 crepez, spaghetti o köttfärssås inte jättemycket mat för en dag. Om du nu inte småäter eller kommer äta mer senare.
|
Problemet med mig och att motionera på en crosstrainer är inte att det är tungt eller jobbigt.
Problemet är att jag blir rastlös, det är så otroligt tråkigt. Inte ens med musik fungerar det längre än 15minuter. (nu blev jag påmind om att ladda ner ny musik, heheh)
|