![]() |
Min deff!
Hej har nu börjat deffa sen 4 dagar tillbaka! jag gymmar 4gånger i veckan samt måndagar och fredag har jag bollsport i 2timmar, och idrott vanligt i 1,5timmar på onsdagar, sen brukar jag köra 30-1timmes cross training på söndagar!
mitt matschema brukar se ut såhär på träningsdagar: 07:40 1dl Havregrynsgröt med 2 tsk sylt och 2 dl grön mjölk och 1 stekt ägg. 10:30-11:00 Lunch i skolan där jag äter de som serveras samt en enskild tallrik med mycket skivade morötter och gurka/majs. 15:00 1dl havregrynsgröt med 2tsk sylt och 2 dls grön mjölk. 17:00 1dl whey-80 efter gympasset.( skippar detta på de dagar jag inte gymmar! ) 18:00-19:00 mat hemma, med mkt grönsaker! vanlig husmanskost. 23:00 halv dl whey-80 med 3dl grön mjölk. ser detta okej ut för en träningsdag under deff? väger 78kg och är 185cm lång för övrigt! mvh |
Det kan vi inte svara på. Skaffa en våg och väg allt du äter och räkna sedan ut hur många kcal du stoppar i dej.
|
Citat:
|
Svårt att säga men ser ut att vara lite kcal. Men som sagt köp en våg så vet du om det är bra eller ej.
|
Citat:
|
Om den ''gröna'' mjölken är vanlig mjölk med hög fettprocent skulle det vara bättre att byta ut den med vanlig mellanmjölk för att det är mindre kalorier i det :)
|
Citat:
|
Det kanske är olika ifrån vilken del av landet man är ifrån , här i norrland är det röd som är mellanmjölk :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I övrigt så kan det vara en bra idé att dra ner på flytande kalorier överhuvudtaget oavsett färg om man har en ansträngd kaloribudget och istället äta fast föda. |
*screwy*
Citat:
|
Gul mjölk = Lättmjölk 0,5%
Röd mjölk = Mellanmjölk 1,5% Grön mjölk = Standardmjölk 3,0% ! Med mellanmjölk antar jag att du menar den med 1,5% fetthalt. 1L = 450kcal. 1DL = 45kcal. 6DL = 270kcal. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06. |