Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   ComHems kundservice? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=158002)

Carolinew 2010-12-17 19:42

ComHems kundservice?
 
Hur fasen får man tag på en RIKTIG människa att prata med? Jag vill inte prata med nån jävla inspelad röst som inte fattar någonting. Men det är det enda man får göra när man ringer deras kundtjänst verkar det som?!

Har precis skaffat bredband från dem som inte vill fungera, har provat allt men den ansluter bara lokalt av någon anledning. Allt är ikopplat och installerat, brandväggen är urkopplad etc. etc...

Pzorz 2010-12-17 19:45

Det är bara att ge upp. Jag har försökt 4 ggr men varit tvungen att avbryta pga väntetid på flera timmar.

Edit: Har du deras modem?

Jens.Andersson 2010-12-17 19:46

Hade också problem som fan med ComHems kundtjänst. Det slutade med att jag skickade ett
mail till högste hönset och 2 dagar senare fick jag ett svar från hans sekreterare att allt
var löst.

Carolinew 2010-12-17 19:47

Ja jag har deras modem, Netgear. Datorn säger nåt om att det är fel med DNS blabla. Vad göra?

Alexton 2010-12-17 19:57

Byt till Telia så slipper ni alla problem, det gjorde jag :D

Pzorz 2010-12-17 19:59

Den säger att den inte kan ansluta till DNS-servern antar jag. Det var det meddelandet jag fick när jag hade fel modem. Bästa sättet att gå tillväga är förmodligen att göra som Jens gjorde, skicka ett mail.

tsp 2010-12-17 20:06

Jag har ringt till comhem säkert 5-10 gånger de senaste tre månaderna utan några som helst problem med att komma fram till en människa eller lång kötid. Alltid gått på max 5 min att komma fram så jag fattar inte hur fan ni ringer.

Och vill du prata med en "riktig människa" så säg till datorrösten som vill veta vad ditt problem är "problem bredband" med tydlig stämma så kommer hon svara, "vill du komma till teknisk support för bredband?" då svarar du "ja" och sedan väntar du ett par minuter och belönas därefter med att få prata med supporten

vicarious 2010-12-17 20:13

Ansluter du trådlöst eller med nätverkskabel? Annars går det oftast att se på modemet (lamporna) om det har kontakt med ComHems servrar. Kika i manualen som hör till modemet.

Om modemet har kontakt med ComHem är det mellan Netgearen och din dator som felet ligger. Har modemet inte kontakt med ComHems servrar ligger felet troligtvis på deras sida.

Har själv ingen erfarenhet med just ComHem men har jobbat med bredbandssupport och det är faktiskt rätt ofta som felet ligger hos kunden (felkopplingar, inställningar i datorn osv.)

Så om man tar sig nån minut att kolla att allt är rätt hemma hos sig innan man ringer så hjälper det oftast supporten :thumbup:

jontet 2010-12-17 20:18

jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support :D

Pzorz 2010-12-17 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av jontet (Inlägg 4758084)
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support :D

:thumbup:

Carolinew 2010-12-17 20:26

Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...

tsp 2010-12-17 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Carolinew (Inlägg 4758099)
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...

Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab :)

Carolinew 2010-12-17 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av tsp (Inlägg 4758118)
Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab :)

Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen :D) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också :)

tsp 2010-12-17 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Carolinew (Inlägg 4758127)
Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen :D) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också :)

Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. :) Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?

Carolinew 2010-12-17 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av tsp (Inlägg 4758240)
Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. :) Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?

Jaha ok, för jag frågade han i butiken hur lång tid det skulle ta och han sade att det skulle fungera direkt. Men med tanke på att han gav bort ett dyrare modem än jag skulle ha så har han nog inte alla hästar hemma ;) Tack för hjälpen iaf!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)