![]() |
ComHems kundservice?
Hur fasen får man tag på en RIKTIG människa att prata med? Jag vill inte prata med nån jävla inspelad röst som inte fattar någonting. Men det är det enda man får göra när man ringer deras kundtjänst verkar det som?!
Har precis skaffat bredband från dem som inte vill fungera, har provat allt men den ansluter bara lokalt av någon anledning. Allt är ikopplat och installerat, brandväggen är urkopplad etc. etc... |
Det är bara att ge upp. Jag har försökt 4 ggr men varit tvungen att avbryta pga väntetid på flera timmar.
Edit: Har du deras modem? |
Hade också problem som fan med ComHems kundtjänst. Det slutade med att jag skickade ett
mail till högste hönset och 2 dagar senare fick jag ett svar från hans sekreterare att allt var löst. |
Ja jag har deras modem, Netgear. Datorn säger nåt om att det är fel med DNS blabla. Vad göra?
|
Byt till Telia så slipper ni alla problem, det gjorde jag :D
|
Den säger att den inte kan ansluta till DNS-servern antar jag. Det var det meddelandet jag fick när jag hade fel modem. Bästa sättet att gå tillväga är förmodligen att göra som Jens gjorde, skicka ett mail.
|
Jag har ringt till comhem säkert 5-10 gånger de senaste tre månaderna utan några som helst problem med att komma fram till en människa eller lång kötid. Alltid gått på max 5 min att komma fram så jag fattar inte hur fan ni ringer.
Och vill du prata med en "riktig människa" så säg till datorrösten som vill veta vad ditt problem är "problem bredband" med tydlig stämma så kommer hon svara, "vill du komma till teknisk support för bredband?" då svarar du "ja" och sedan väntar du ett par minuter och belönas därefter med att få prata med supporten |
Ansluter du trådlöst eller med nätverkskabel? Annars går det oftast att se på modemet (lamporna) om det har kontakt med ComHems servrar. Kika i manualen som hör till modemet.
Om modemet har kontakt med ComHem är det mellan Netgearen och din dator som felet ligger. Har modemet inte kontakt med ComHems servrar ligger felet troligtvis på deras sida. Har själv ingen erfarenhet med just ComHem men har jobbat med bredbandssupport och det är faktiskt rätt ofta som felet ligger hos kunden (felkopplingar, inställningar i datorn osv.) Så om man tar sig nån minut att kolla att allt är rätt hemma hos sig innan man ringer så hjälper det oftast supporten :thumbup: |
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support :D
|
Citat:
|
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...
|
Citat:
|
Citat:
Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också :) |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)