![]() |
Faka att man pluggar?
Har jobb som behovsanställd på ett företag och undrar om min arbetsgivare kan se huruvida jag pluggar eller inte.
Vill säga att jag pluggar så jag kan gå ner i tider, om jag bara vill gå ner i tider utan anledning ser det inte bra ut. Tack. |
Citat:
|
Möjligheten finns ju att arbetsgivaren vill se någon form av intyg på att du faktiskt pluggar.
|
Enda är ju om cheffen kräver att få ett utdrag att du klarat kursen om ett halvår, är det inte relevant för yrket så lär han nog inte göra det. I kort, du lär vara safe.
|
Varför inte faktiskt plugga?
Kunskap kan man aldrig få för mycket av. |
Citat:
|
Citat:
|
Du är behovsanställd. Har inte du behov av att arbeta så mycket tycker jag att du skall säga det till chefen. "jag vill inte arbeta såhär mycket, utan jag vill minska omfattningen till blaha blaha"
Har han några problem med detta slår du han stenhårt på käften och sparkar han på bollarna. Ger han dig en riktig anställning kan han givetvis ställa krav om att du skall arbeta 40h/vecka, men utan riktig anställning, vem fan är han att ställa sådana krav? "oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!" Stenhårt slag på käften. |
Citat:
|
Citat:
jag hoppas du är ironisk nu men efter att ha läst några av dina senaste inlägg är jag tveksam? Jag tror du tolkar ordet behov lite annorlunda än gemene man och att uppmuntra till våld etc. pga att det inte finns möjlighet till en fast tillsvidareanställning är ju bara pinsamt. Vem som har rätt att ställa krav kan ju också diskuteras med tanke på vem som betalar vem för en tjänst. Till trådskaparen skulle jag mer rekommendera att du är ärlig men lägg fram det på ett bättre sätt än att du "inte orkar" jobba. |
Citat:
Själv skulle jag ha sökt någon kurs för att få papper på det OM DET VERKLIGEN BEHÖVS. Tror inte direkt många arbetsgivare kräver sina anställda på sådana bevis för DÅ ska man nog dra öronen till sig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Denna typen av anställningar är inget annat än modernt slaveri. Livegenskap. Måste den anställde fylla upp mycket tid, vad hindrar arbetsgivaren att anställa honom "på riktigt"? Det är rätt bekvämt att ha någon som måste ställa upp helt på sina premisser utan att själv kunna ställa krav. Vem är det som har bestämt att en rutten korrupt företagsledare skall ha den typen av absolut makt, att kunna äga människor, bestämma om de hamnar på gatan eller klarar sig? Inte jag. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:24. |