![]() |
Korv?
Är det bra/nyttigt att äta korv mä brö?
Hur många korvar har ni ätit som mest? Min kompis klämde 16 mä brö nyss.:love: |
Nej, varken korven eller korvbrödet är "nyttigt". Men så länge det inte är något man baserar kosten på så.
|
korv :eating: :eating: :eating:
|
Citat:
Nu ser ni till att träna hårt så ni kan njuta av det där med bar överkropp nästa säsong! |
kokt, stekt, grillad, sommar, höst, vår eller vinterdag, korv :eating: :eating:
|
hur många har ni tryckt dåååå?:booty: :kinky: :notme: :whipped: :mallan:
|
Jag själv har nog inte tryckt så många, därimot när jag va på seglarläger när jag va i 10 årsåldern va det en jäkel (10 år normalbyggd) som tryckte i sig 21! korvar med 3-4 bröd till
Skulle inte ens vilja veta hur många han fixar idag:eating: :eating: |
Nu vet jag inte vad RDI på slaktavfall och köttbiprodukter är...men en korv om dagen lär tillfredsställa det behovet iallafall... :D
Jaja.. gott är det iallafall... men som näring är "riktig mat" bättre. /pez |
Pez:insane:
Korv är faktiskt bra mat. Korven i korvmojen är säkert alldeles för fet för 99 % av oss men det finns alternativ. Det finns magrare korv, vanlig håller ca 15 - 20 % fett, lätt korvarna ned mot 10 % och de lättaste ned mot 3 - 5 % fett. Det är mängden magert kött som ökar i recepten när man gör mager korv. Ibland tillsätter man lite kostfiber från ärter eller potatis för att hålla det sista vattnet. |
Citat:
Weissewurst, blodkorv, grillkorv, kabanoss...ja listan är lång och självklart rymmer den ett flertal acceptabla alternativ, i grund och botten ska ju korv trots allt bestå av kött. :D /pez |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44. |