![]() |
Dina matutgifter per månad?
Hur mycket pengar lägger ni ner i månaden på mat ungefär? Har ni någon budget? :)
|
Bra topic :D
OnT: 0kr, bor hemma. |
Citat:
|
När jag fick jobb efter att ha varit fattig student: 5000 kr/månad (lyxkäk here I come)
När jag kom på att det är ovettigt att lägga 5000 spänn på käk: 2000-3000 kr/månad (kikärtor är oxå gott). |
Citat:
Vrångt. :P |
Nånstans mellan 1000-1500:- ..
|
Citat:
För att förenkla helt enkelt. No hard feelings här inte.;) För övrigt är det väl kanske 1000 spänn i månaden på sin höjd. Men troligtvis mindre än så. Har sjukt dålig koll på hur mycket jag handlar mat för men jag köper bara superbilligt käk och äter aldrig ute (såvida jag inte blir bjuden då förstås:D). |
Vi köpte mat för runt 3000 kr förra månaden. Högst troligen kommer det att bli mindre den här månaden, då det blir mindre äta-ute-mat och jag ska försöka banta.
|
Citat:
|
2000-2500 om jag ska spara in lite. Annars blir det nog runt 3500. gissar att ungefär 500:- av dem är på sushi ;)
|
Köper och lagar mat själv och skulle gissa runt 500kr.
|
Räknade precis efter vad jag gjort av med på en månad på hemköp: 1800 kr *cry*
Trodde jag låg 500 kr lägre, sen tillkommer maten jag äter ute. Lunch varannan dag och fika för 20-30 kr per dag så kanske 1000 kr till. Inte lustigt att jag har dåligt med pengar om jag gör av med 2500 kr per mat. Jag lagar mycket mat ska tilläggas, inte mycket färdig mat alls. Mycket pasta, ris och potatis med kött och kyckling. |
Jag tycker det drar iväg hur mycket som helst. Om vi åker och storhandlar så blir det 2000:-, och då är inte frukost osv inräknat för alla dagar + att det bara är ungefär 1 mål om dagen vi handlar då.
Jag tror vi äter för runt 4000:- i månaden, jefla mat :P Sen går det väl nån tusenlapp till nikotinet också. Jefla nikotin. edit: Jag lagar mat åt oss nästan varje dag hemma, men ibland kan det slinka in en pizza eller ett antal maxmål :P |
Lägger ner sjukt mycket....har nästan aldrig haft matlåda till skolan *rolleyes*
|
Senast jag bodde hemifrån drygt 1kr/kcal, snajsigt värre.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07. |