![]() |
Knights of the old republic på vista
Ovan nämnda spel fungerar ej. Kommer in i menyn och väljer game men sen står det "Has stopped workin yada yada". Antar att det är horvista som horar sig, går det att lösa?
|
När man installerar det så skall man inte göra det från autorunlaunchern som startar när man stoppar i CD:ns, utan manuellt köra setup.exe i "compatibility mode" for XP (högerklicka, välj Egenskaper -> Kompatibilitet). Efter installationen, se till att swkotor.exe körs i "compatibility mode" och som administratör. Det är också tänkbart att du måste se till att programmet bara använder en av processorns kärnor i Aktivitetshanteraren (högerklicka på swkotor.exe när den körs och välj "Ange processortilldelning" , avbocka alla kärnor utom CPU 0).
|
Citat:
|
Citat:
|
bump :P
Kan inte bocka på att köra som adminstratör, vad göra? |
Citat:
|
Citat:
|
Kanske dum fråga med är du verkligen inloggad som administratör då?
KOTOR funkade bra i Vista för mig, så länge jag startade programmet som administratör varje gång. KOTOR2 var däremot ett smärre helsicke, fick till slut spela utan ljud för att det skulle starta över huvud taget. |
Japp är inloggad som administratör. Tror nog jag ger upp nu, men tack för hjälpen.
|
Grisbilen, det går inte att bocka i den om du har Kontroll av Användarkonto avaktiverat (UAC), är iaf så för mig. Det är den där funktionen som hela tiden frågar om du är säker att du vill blabla så fort man ska göra något kul.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35. |