![]() |
NFL 2013/2014-säsongen
Nu är det bara två dagar kvar till kick-off!
Finns det några NFL fans kvar på brädan? Vilket lag håller ni på? Vilka tror ni tar det iår? Jag håller givetvis på mitt Saints och det ska bli RIKTIGT kul att få tillbaka sin HC Sean Payton på sidlinjen och dessutom ett helt nytt 3-4 defence. Dock har mitt lag förlorat en hel drös med bra spelare pga skador så vi får se hur det går. Shoot! *popcorn* |
Är New England Patriots fan sedan många år. Men tror inte riktigt på årets lag. Säkert slutspel, men inte mycket mer.
|
Gillar att kolla men följer inte NFL direkt. Gillar när Patriots spelar eller Ravens.
|
Har funnit intresse för NFL sedan årets slutspel och med den häftiga finalen mellan de två tränarbröderna.
Det ska bli riktigt skoj att följa NFL-säsongen från början till slut, även om det nästan är omöjligt att hinna se alla matcher. Men en del lag lär jag följa mer än andra. |
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.
|
Chicago Bears för hela slanten!
Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år. |
|
Citat:
Dessutom har de ju nedkortade versioner av matcherna också. Inget av speltiden är borttagen, däremot all dötid och repriser. En hel match ligger då på runt 35-40 minuter. Så då kan man ju klämma ett par matcher i rad utan problem. Så för mig brukar det bli 1-2 hela matcher i veckan i början av säsongen. Och sedan mot slutet av grundserien så kompletterar jag med 3-4 nedkortade matcher. Slutspelet brukar försöka se alla matcher. Super Bowl ser man ju givetvis live. Sedan lider man av svår abstinens fram till nästa säsong. |
Citat:
MrLomax - :cheers: |
Följer Patriots sedan några år, men som PixelMiner säger så är jag inte helt säker på laget denna säsong. De har förlorat för många vitala spelare känns det som.
|
Citat:
Nja, slutspel en gång de senaste fyra åren, utan fokus på offense så är det svårt att vinna i NFL. Ett tag förra säsongen stod ju defense nästan för fler TD än offense :D Chicagos D är ju iofs ett av ligans bästa men ändå... Håller med om att Game Pass är helt gudomligt. Brukade sitta och vänta i flera dagar för att tanka matcherna i efterhand förut, så skönt att kunna se allt utan reklam nu. Någon som spelar Fantasy Football förresten? Har någon enstaka Saintsspelare i laget, Pierre Thomas t.ex. får sitta på min bänk till man ser om det blir han eller Mark Ingram som får bära huvudansvaret i Saints backfield. |
Let's go Saints!!
|
Eagles!!
|
Varför håller alla på saints?
|
Chargers fan här. Ser lite skakigt ut med O-line som inte riktigt kan skydda Rivers. Får se vad ny GM och HC gör för laget. Slutspel kanske?
Seahawks ska bli kul att följa. Marshawn Lynch - Mr Beastmode! |
Washington Redskins sedan några år tillbaka , har höga förhoppningar. Hoppas såklart att de tar sig längre än förra året, kanske hela vägen? *rolleyes* *popcorn*
|
Citat:
|
Citat:
|
Även jag är ett Patriots-fan sedan några år tillbaka. Ska försöka lösa en biljett till en hemmamatch i Boston då jag för närvarande bor i Montreal :)
Dock håller jag med många av föregående talare. Årets uppställning fick sig en rejäl törn då Hernandez bestämmer sig för att skjuta någon och att Gronk under sommaren gjorde en rejäl operation. Dock brukar Brady kunna lösa det mesta ändå :) Lite tråkigt dock att superkristne Tebow aldrig lyckas hitta rätt :P |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
PS, vadå "alla håller på Saints" varannan post är Patriots-fans :/ |
Tror att många är Saints-fans pga. då de vann senast så fick de ändå "rätt mycket" media för att vara Sverige då det gäller NFL?
Vill dock strypa någon på SVT eller TV4 då de efter Superbowl ibland inte ens kan säga rätt namn på lagens quarterbacks eller liknande..... *gah!* |
http://www.questfor31.com/images/New-York-Jets-Logo.gif
Är och förblir ett Jets-fan. Blir intressant att se hur det går för laget. Tror att Mark Sanchez skulle spelat bättre under Marty Mornhinweg, synd bara att han skadade sig under försäsongsmatchen mot Giants. Geno Smith verkar däremot inte vara redo för spel i NFL i nuläget. |
Citat:
|
Förresten, någon som har koll på om någon svensk har spelat i en riktig match (då menar jag alltså in pre-season) i NFL någonsin? Killen på Viasat var nog "bara" med i practice squad för Packers om jag minns rätt.
Sen fanns det ju en svensk som var kicker för Titans (dock bara pre.season, blev sedan petad) och satte den längsta FG-sparken någonsin har jag också för mig. |
Citat:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...om_dempsey.jpg Sedan dess har man ändrat reglerna och nu måste alla ha "fotliknande" skor. Det är flera spelare som har tangerat rekordet. Senast var David Akers ifrån SF49:ers som gjorde det i första veckan av förra säsongen. Däremot har du rätt i att Ola Kimrin ifrån Malmö sparkade in ett FG ifrån 65 yards, men det var i preseason. Kimrin spelade 6 stycken tävlingsmatcher för Washington Redskins och tillsammans med Björn Nittmo, Ny Giants, de enda Svenskar som spelat i NFL. |
Citat:
Tack för tipset, får kolla upp Björn! |
Någon som glor på NCAA då?
|
Citat:
Väldigt roligt att se på. |
Citat:
Hur är egentligen nivån i jämförelse med NFL? Måste väl ändå finnas en hel del talanger. |
Citat:
Finns en hel del riktigt duktiga talanger. Men man får räkna med fler misstag under matcherna. Men annars kan tempot vara riktigt bra. Sen bjuder dom ju även på en del spektakulära dunkar, catches, passningar, runs osv även i NCAA :) Ser hellre NCAA än vilken svensk toppliga som helst, iallafall :D |
Ni som gärna vill se en "riktig" (alltså inte en kicker) svensk spelare i NFL bör följa denna grabb; http://sports.yahoo.com/ncaa/footbal...?colleges=show
Kevin Dillman, ~16 år från Ystad, cirka 1,90+, arm som en kanon(Quarterback!), spelar i något HS i Kalifornien, fått erbjudande av i princip varenda 'stort' college i USA. |
Tycker ni det är värt att lägga 1800 på gamepass? Sätt er i en fattig-student sits som älskar fotboll. Tänker att det kan ge mig mer dit att studera (se 3h långa matcher på 30-40min!) fast svida lite i plånkan :( / :)
|
De draftar ju från NCAA, så jag skulle säga att kvalitén är helt godkänd :P
Jag tycker lätt att det är värt med ett Season Pass om du är så intresserad. Du kan ju verkligen se ALLA matcher och precis när du vill. Även se fyra stycken på en gång om du tycker det är kul med :P Dessutom slipper du sena TV10- och Viasat-kvällar med... |
Citat:
|
Citat:
Ser man ännu mer så blir det ju ännu billigare per match. :) Sedan är väl inte kvaliteten riktigt HD. Typ ungefär samma som SVT Plays bästa strömmar. Vill man ha bättre så är det ju antingen ViaSats HD sändningar eller fultanka ifrån nätet som gäller. |
Är inte den som hejar på lag men har en mancrush på Troy Polamalu sen jag såg detta:
Försöker iaf se någon match under säsongen. Förresten någon som ska se SM-finalen på tele2 arena i helgen? |
Det blir riktigt roligt att se vad Broncos offence kan göra inatt; alltid roligt att se Peyton Manning, men framför allt nu i och med att de satsar hårt på att spela ett väldigt snabbt no-huddle offence a la Patriots 2012 och Chip Kelly.
Spännande att se hur Ravens hanterar det utan Lewis och Reed. |
Tror Seattle blir the shiet i år. Ruskigt bra förra säsongen och tillskottet av Harvin, må vara att han är skadad nu, kan inte slå fel.
|
Helvete vad v*ldtagna Ravens blev (väntat) och helvete vad läskigt bra Manning spelade (enligt statistiken då, såg inte matchen).
25/42, 462 yards, SJU (7!!) Touchdowns, 0 interceptions. 49-27 till Broncos. Detta var lite skoj; http://www.lolception.com/lollibs/me.../328942328.gif |
Iofs mycket imponerande av Manning (U still elite, Flaco?)
Men va fan. Ravens secondary. Va fan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Förresten, någon som brukar satsa en slant på NFL? :)
Edit: Tycker spänningen ökar en aning när man gör det! |
~25h till kickoff, klockan går sjukt segt just nu! Riktigt spännande match dessutom, Falcons @ Saints, grrr vad jag vill spöa dom!
|
Citat:
|
Är det bara jag som stör mig på den svenska kommentatorn? "Här ser vi..." "Här ser man..." "Man ser här...".
Ja, tack, det gör vi... |
Bears win, kissade nästan på mig av nervositet :d Saints - Falcons verkar ha varit en bra match också av det lilla jag såg och om man ser till resultatet. 49ers - Packers kollar jag i morgon utan reklam, det kan bli en riktigt fin match!
|
ÅÅh vilken härlig Saints vinst!! Sket nästan ner mig på slutet.
Falcons inne på Saints ~5yds linje, 4 försök kvar ~1,30 kvar, Saints leder med 6p. 3 första försöken misslyckas, dags för fjärde med drygt 30s kvar. Kände på mig att, nu kommer den där j-vla passen till Gonzales som ingen någonsin lyckats stå ivägen för, och japp den kom! Fast ROOKIEN VACCARO (first round pick, safety) ändrade riktningen på bollen en aning så Harper fick den istället, INTERCEPTION - SAINTS WIN!!!!!!! Kenny Still gjorde också riktigt bra ifrån sig och pass rush, DAAAMN!! Det ljust ut just nu, skönt att alla andra i NFC south också förlorade, riktigt dryg förlust för Tampa Bay haha, för er som inte såg; TB sätter fieldgoal och tar ledning med 17-15 (~30 sekunder kvar). Jets (Geno Smith) passar 25 yards från egen 20 till egen 45. Geno Smith scramblar från egen 45 till TB 45, defence var lite för hårda honom och han får 15 yards med sig med 2 sekunder kvar. Jets sätter FG från TB 30 (48 yards) och vinner med 18-17, lol! |
Citat:
Nu blir det fest med pasta, köttfärssås, proteinshake och godis! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Eagles såg riktigt fina ut i natt. Kul!
|
Citat:
|
Följer Steelers i NFL och Notre Dame i NCAA. Kommer att bli en tung säsong för bägge lagen tyvärr :-(. Steelers running game är riktigt risigt i år, får se vad Bell kan göra åt det när han är tillbaka från sin skada.
|
Citat:
Med det sagt har deras O-line varit kass senaste säsongerna. |
Såg matchen mellan Green Bay och SF49:ers. Grymt bra match med mycket känslor och bra spel ifrån båda lagen. Klart sevärd!
|
När slutar "grundserien" ? Ska till LA i slutet på mars.
|
Då är tyvärr hela säsongen över och vi vet vem som vann Superbowl XLVIII.
|
Citat:
|
Citat:
Helvete vad jag tycker synd om Brady just nu, inte en enda j*vel som kan ta emot passar i Patriots just nu, förutom Edelman som är halvbra. |
Citat:
|
Blev väldigt spännande mellan Chicago - Minnesota.
|
Citat:
F.ö. fler sjukt spännande matcher i kväll, kollade de sista sekunderna Bills - Panthers och Texans - Titans, den sista gick till OT. |
Helvete vilken match av Saints (och Buccaneers!), riktigt jävla tight hela vägen till slutet och ännu en gång klarar sig Saints, denna gång tack vare sitt offence!
14-13 till Buccaneers, ~6 min kvar och på egen 20, dom tuggar av klockan riktigt bra och för första gången i matchen så spelar Freeman bra och tar Bucs hela vägen till Saints ~30 yards linje. Efter 2 min varning och två time outs av Saints så missar Bucs ett 47yd fieldgoal med ~1.06 kvar!!!!! Brees --> Graham till TB 48 (~15 yards) Brees --> Sproles TB 40 Brees --> Colston TB 9 -- Spike -- Fieldgoal med ~5 sekunder kvar!!!!!!!!!! Måste vara riktigt surt för Buccaneers med två 'såna' förluster! Panthers och Bucs är nu 0-2, Falcons 1-1 och Saints leder NFC south med 2-0! :D |
Jag har skaffat viaplay nu. Har fått upp lote intresse för nfl. Det sänds ju en jäkla massa matcher, vilka/vilket lag ska man foka på? Vilka spelar roligast?
|
Citat:
|
Citat:
Se inte; Jaguars, Oakland, Browns |
Nemen, vad händer med de stackars Steelers, börjar dom bli för gamla på defence och slut på ammunition på offence? Tråkigt, brukade gilla att se Steelers spela :(
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Spännande med att se James Harrison spela mot sitt gamla lag (Steelers) där han har gjort ett antal säsonger liksom - speciell kille må jag säga. |
Citat:
|
Citat:
Känns dock som att de kan komma ruggigt taggade att bryta trenden mot Bears på söndag, oroväckande. Segt att matchen går halv nio lokal tid, då får man ju vänta till måndag för att se matchen, iofs utan reklam vilket är positivt. Ang Eagles, hypen kring dem är något överskattad kan jag tycka. Det är ju trots allt ett lag som vann 4 matcher förra året. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Harrison verkar ju dock inte direkt tycka om att de är och filmar :P |
Citat:
Citat:
|
Hörde ni?
Cleveland Browns böt precis Trent Richardson mot Colts first round draft pick 2014. Browns samlar på sig en hel del picks verkar det som inför 2014 men det här är ren IDIOTI. Richardson är i princip deras enda offensiv, han är en bra RB och väldigt ung. I och med att Colts nu fått en riktigt bra RB till sitt offence är dom ännu bättre och kommer med 99% säkerhet gå till playoffs och lite längre = Browns kommer få en usel first round pick. Usch. Edit: http://www.nfl.com/news/story/0ap200...ent-richardson |
Citat:
Frågan är när det ska vända för Browns... |
Citat:
Inte snart, inte efter detta. Dom borde inte ha bytt bort Richardson, dom får garanterat en bra first round pick nästa år som dom kanske kan lägga på en QB (vet inte hur det ser ut i nästa års draft än). Aj, aj. |
Citat:
De får helt enkelt lösa det med att signa Tebow.... :P |
Citat:
|
Tebow har fått ett nytt kontrakt!
...I den Ryska ligan!! http://www.itar-tass.com/en/c32/881037.html |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Hmm, mycket som hände i helgen. Vad håller 49ers på med? Hoppas att ingen här höll på Giants i helgen, det kan inte varit kul.
Saints vann igen såg jag och Graham verkade ha en monstermatch. Bears möter dem om 2 veckor (visserligen på Soldier Field) men det känns oroväckande. Samtidigt är Bears 3-0 efter vinsten mot Steelers. Ledde tidigt 24-3 men ett tag var Pittsburgh bara 4 poäng bakom, skönt att det löste sig till slut. +5 i turnovers, då är det nästan svårt att förlora en match. Ganska trist måndagsmatch annars, Broncos kan väl i princip spela B-laget och vinna eller kan Terrel Pryor hitta på något kul kanske? F.ö. tycker jag nog Seahawks verkar hetast just nu. Kan Redskins tacka för sig den här säsongen eller är det väl pessimistiskt? |
Saints dominerar. Jag är glad! :)
|
Citat:
Fö., är den gamla Rivers tillbaka? |
Men fy satan vad bra Broncos offensiv är. Eagles kan verkligen inte stoppa dom öht.
Och där kastade Manning sin 4de TD. |
Citat:
|
Heja Saints!!!!
|
Fyfan vad bra det går för mina Saints, får orgasm varje gång de spelar!!! 4-0 och de blir bara bättre för varje match, UNDERBART!!! Experterna: "Saints kommer vara ännu sämre, Falcons kommer dominera NFC South ännu mer". Yeah right.
FALCONS 1-3 Buccaneers 0-4 Panthers 1-2 ... Nästan så man redan clinchat en plats till slutspelet! Hoppas bara att Seahawks absolut inte får homefield advantage i playoffs, de kan bli riktigt j*vla jobbiga att slå med ljudnivån i den arenan. Skönt att 49ers åkt på en massa stryk också. Men det mest förvånande... CLEVELAND BROWNS HAR VUNNIT 2 RAKA!!?!?! |
Citat:
Saints rullar på riktigt fint. Grymt kul. Extra skönt att spöa Falcs i premiären också. Geaux Saints! |
Citat:
|
Misstänker att jag är ensam Patriots-fan med andra ord här inne ;) Vi får väl hoppas på Patriots-Saints i SB så det blir lite hetta här inne ;)
|
Citat:
|
Nu springer (!) storebror Manning in TDs. Hur stoppar man Broncos!?
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:27. |