![]() |
The stranger in the door is the same as before
Man kanske skulle starta en sån här, för att få lite mer struktur på det där projektet. Och kanske dyker det upp någon som faktiskt vet vad han/hon sysslar med och kan ge lite råd och tips om det behövs (vilket det förmodligen gör).
Hösten 2007 vägde jag 130 kilo. På ett ungefär. I alla fall mer än vad vågen kände för att visa. Då fick jag nog och skaffade motionscykel. Efter ett tag så cyklade jag 1 timma (ibland mer, ibland något mindre) 4-5 dagar i veckan. Ett halvår senare tog det lite stopp; inte fysiskt, men man kan ha det roligare än att trampa på motionscykel när det är vackert väder ute. Så min vän övergavs för ett tag, i stället tog jag långa (90-120 minuter) morgonpromenader. Då och då, oftast när vädret var dåligt, cyklade jag i stället och till hösten var jag helt och hållet tillbaka på cykeln. I november förra året, ungefär 13 månader efter starten, så hade jag gått ner cirka 30 kilo. Samtidigt så började mitt vänstra knä att krångla; det började som obehag, fortsatte till "knäppningar" för att ta till sist göra ont. Då bestämde jag mig för att ta ett litet uppehåll för att se om det hjälpte. Det gjorde det inte, en månad och två omstartsförsök senare så var det som att all motivation försvann i ett kick och jag föll tillbaka till det gamla vanliga stillasittandet. Ett annat problem var att jag inte helt och hållet hade bytt matvanor när jag började träna. Lite halvhjärtat höll jag reda på vad jag åt, men inte ens det hade jag motivation till när jag slutade cykla. Sakta men säkert så började vikten att öka igen. För ganska så exakt två månader sedan så fick jag nog igen, och för första gången (nästan) i mitt liv så klev jag in i en styrketräningslokal. Det visade sig att det inte var så förbannat tråkigt som jag trott, sedan dess har jag tränat 2-3 gånger per vecka och känner att det går framåt. Jag har också testat motionscykeln igen, och det funkar nu som det ska (förutom att flåset inte är i närheten av vad det var tidigare). Så - för att det här inte ska bli alltför långrandigt - syftet med den här journalen är att strukturera träning och matvanor för att återuppta viktminskningen. Från början hade jag målet 85 kilo (jag är 183 centimeter), men det var mest något jag höftade till med, en vikt där jag tänkte mig att jag kunde känna efter om jag var nöjd eller ej. När jag vägde mig tidigare idag visade vågen 111,6 kilo.* Än så länge har jag mest använt mig av maskiner och helkroppspass, och tycker att jag gjort framsteg. Men jag funderar på vilket upplägg som är det bästa nu när jag kommit in i det någorlunda. Det känns som maskinerna ger olika med svar, de flesta funkar bra medan några andra känns hyfsat intetsägande (även om de säkert ger något sorts resultat ändå). Utöver det så har jag som sagt börjat med motionscykeln igen, ett par dagar i veckan. Det var det, för stunden. Eftersom de allra flesta viktminskningsprojekt börjar imorgon, så ska även detta göra det. * Det är en historia i sig. Jag vägde mig för två veckor sedan, då visade den något mer än 107. När jag vägde mig i början i början av veckan så visade den 112,3. 5 kilo plus på sisådär 9 dagar, låter högst besynnerligt. Om man som jag är lekman. Det kan ju noteras att det inte är samma våg som jag använder nu som jag hade i höstas, den har kasserats. Men det borde väl inte vara några större skillnader mellan de båda, även om de inte har varit alltför avancerade och dyra. |
Jaha, gårdagen drabbas av the evil of ändrade planer. Men inställd träning är också träning.
Idag blev det dock 45 minuter på motionscykeln. Närmare bestämt 45 minuter med superben; kanondriv och bra återhämtning. Det var nästan så att jag fick hindra mig själv från att fortsätta, länge sedan jag hade den känslan efter ett cykelpass. Imorgon bär det av till gymmet. |
Och det gick inte bra alls. Uppvärmningen och ett par övningar efter det kändes helt okej, sedan kändes det orkeslöst och jag fick slita mig igenom mag- och tricepsträningen. Efteråt började jag frysa ordentligt redan i omklädningsrummet. Korta varianten: nedbäddad med någon skum magåkomma sedan i tisdags.
|
Kämpa på! Har själv varit i den sitsen (vikten då).
Kommer att följa journalen med stort intresse |
Nya tag idag efter förra veckans debacle. Det var lite segt, men skönt ändå. Inte segt som i utmattning utan som i att inte ha ätit ordentligt under 4-5 dagar. Nu är jag frisk igen, så ska ska maten kunna skötas bättre. Idag på morgonen visade vågen 109 prick, med största sannolikhet på grund av vattnet som försvann förra veckan (no details needed).
Rodd i maskin 3x12 Bröstpress 3x12 Pec deck 3x12 Seated abs 2x12 Ab crunch 2x12 Back extension 3x12 Kabelrodd 2x12 Lateral raise 3x12 Axelpress i maskin 1x10. Det är något med den där maskinen, eller lika möjligt med mig, som gör att jag tycker den är högst obekväm. Förslag på alternativ mottages tacksamt. Pushdowns 2x12 Armcurl i maskin 3x12 Vanligtvis kör jag några set latsdrag också. Men det verkade vara stora latsdragardagen och jag hade varken tid eller lust att vänta. Ben kör jag vid ett tillfälle i veckan, cyklandet brukar bli alltför segt om jag kör mer. Som avslutning traskade jag en halvtimma på löpbandet. Medelhastighet 6.1 km/h, lutning 5.5. |
Citat:
|
Hade lite tid att göra av med mitt på dagen, blev en vända på gymmet. Okej, hade jag skrivit det för tre månader sedan så hade jag skrattat åt mig själv. Så kan det gå.
I vilket fall som helst så blev det 20 minuter på motionscykel, och 30 minuter på löpbandet (fast mer som gångband då). Imorgon blir det besök igen, då styrketräning. En sak som jag har märkt nu är att jag verkar vara starkare i vänster ben och arm, jämfört med den högra sidan. Det är väl kanske inte så konstigt i sig, men med tanke på att jag är ordentligt högerhänt och högerfotad så hade jag ju tänkt mig att det skulle vara tvärtom. Vänsterbenet använder jag i och för sig för att ta avstamp (tänk längdhopp men för mer vardagliga saker), det kan väl vara en förklaring där. Men vänsterarmen hänger mest där och dinglar utan att göra sig påmind särskilt ofta. Trodde jag. |
Dagens träning. Tänkte börja ange vikterna också, de är i lbs om inte annat anges (och i något fall är jag faktiskt osäker på hur små vikterna egentligen är).
Rodd i maskin 3x12 @ 75 12 @ 80 Pulldown 2x12 @ 65 2x8 @ 70 Back extension 3x12 @ 170 Bröstpress 2x12 @ 70 2x8 @ 80 Pec deck 3x12 @ 4 plattor Seated abs 3x15 @ 27,5 kg Ab crunch 3x12 @ 52,5 Lateral raise 3x12 @ 50 12 @ 55 Drag till hakan i kabel 3x12 @ 4 plattor Testade, kändes bra. Maskin vars namn jag inte känner till (som en omvänd pec deck, eller så; vänd inåt, armarna i 90 grader och så trycker man utåt, bakåt). 3x12 @ 4 plattor Bicepscurl i maskin 12, 8 @ 55 12 @ 50 Bicepscurl i kabel 3x12 @ 4 plattor (minnet sviker, kan ha varit 5) Hammercurl 2x12 @ 8 kg Testade, kändes också bra. Enarmspushdown 3x12 @ 3 plattor |
Skönt pass idag. Nästan så att det gick för lätt, den här nybörjaren funderar på om det fuskas på något vis. Nåväl, idag (som förra gången, lbs om inte annat anges):
Rodd i maskin 2x12 @ 75 2x12 @ 85 (Kändes så bra på 75 att jag ökade tio och tänkte att jag fick se hur mycket jag orkade, det blev lika mycket som på 75 och jag kunde nog ökat mer om det varit så. Nytt PB.) Latsdrag 2x10 @ 5 plattor 2x8 @ 6 plattor Back extension 2x12 @ 170 Bröstpress 2x12 @ 75 9 @ 75 (de första 6 kändes bra, sen blev det seeeegt och efter nionde sade det "poff") Pec deck 2x12 @ 4 plattor 2x8 @ 5 plattor Cable cross over 2x12 @ 2 plattor Första gången jag testade. Kylskåp har bättre koordinationsförmåga än vad jag har, men det kändes helt okej. Blir fler gånger. Lateral raise 3x12 @ 55 (PB) Seated abs 2x15 @ 27,5 kg Ab crunch 2x12 @ 52,5 Benspark 3x12 @ 90 (PB) Benpress (horisontell variant) 2x12 @ 200 2x12 @ 225 (PB) Pushdown 12 @ 4 plattor 12 @ 5 plattor 2x12 @ 7 plattor (PB) Bicepscurl i kabel 3x12 @ 5 plattor Maskin med okänt namn (se förra passet) 2x12 @ 5 plattor |
Idag, 45 minuter på min vän, cykeln. Med ljuv musik i öronen.
|
Jag gillar verkligen inte ändrade planer. Hade tänkt att ta mig ett träningspass på morgonen, i stället fick jag ta hand om mina föräldrars magsjuka hund. Nåväl, nu verkade inte magsjukan bekomma honom så mycket, det var lika mycket upptåg som vanligt. Och dessutom fick jag lite jobb gjort under tiden.
Vilket gjorde att jag fick tid över ikväll, så det blev 60 minuter på motionscykeln. Kände det där suget i lungorna, så det var ett skönt pass. Med Anna Järvinen i lurarna. |
Rodd i maskin
3x12 @ 75 Back extension 2x12 @ 175 Latsdrag 2x12 @ 40 kg Bröstpress 3x12 @ 75 Pec deck 3x12 @ 4 plattor Seated abs 2x15 @ 30 kg Ab crunch 2x12 @ 55 Lateral raise 3x12 @ 55 Axelpress i maskin 2x10 @ 22,5 (fortfarande något som stör mig med den här) Hantelpress axlar 2x12 @ 5 kg (viiiiingligt) Hammercurl 2x12 @ 8 kg EZ-curl 3x10 @ 20 kg (typ, stång + 10) Bicepscurl i kabel 2x12 @ 5 plattor Pushdown 3x12 @ 7 plattor Och sedan 30 minuter på löpbandet. 6,2 km/h, lutning 5,5. Sov taskigt i natt, lite halvsegt idag. Men det funkade hyfsat ändå. |
Motionscykel: 52 minuter. Körde lite improviserade intervaller för att se hur jag ligger till. Cykeln har olika motstånd, från 1 till 8 där 1 är lättaste. Först 5 minuter uppvärmning på ettan (snittkadens: 104), därefter 5 minuter på tvåan (99) innan två omgångar där jag körde två minuter på ettan och 3 på tvåan.
Efter det lite mer ordentligt enligt följande: Motstånd 3 (89), 3 minuter 4 (84) 3 4 3 5 (81) 4 (89) 2 Mellan varje intervall och som avslutning körde jag 2 minuter på lägsta motståndet. Efteråt gjorde det ganska ont. Men inte i benen, utan i häcken. Verkar som att lite av sittfläsket har försvunnit. Passet som sådant kändes väldigt bra, det var nästan så att jag fick hålla tillbaka så att jag inte tryckte på för mycket, för tidigt. En helt annan sak. Innan idag var jag hos mina föräldrar och kollade i förrådet, där pappas gamla hemmagym fortfarande står kvar. Jag hade alltså möjlighet att styrketräna under i stort sett hela min uppväxt, men det var inget som intresserade mig. Jag var i stället mer inne på bollsporter; spelade fotboll, men eftersom jag var ganska kass och dessutom lat så var jag mer inne på att kolla på matcher. Det är jag fortfarande, för övrigt. Det lilla hemmagymmet består - eller bestod - av en bänk, ställning, hantlar, skivstänger och förstås vikter. Bänken är nog köpt någonstans, men ställningen är hemmagjord. Dessutom fixade han till en anordning för scottcurl, och taljor i taket med en vajer. Exakt vad han använde det sistnämnda till minns jag inte, och jag tror inte det såg ut då som det gör nu (dessutom är det förstås överbelamrat med en massa bråte). Och inte att förglömma - kronan på verket - en kungsfjäder. |
Dagens träningspass
Rodd i maskin 12 @ 80 12 @ 90 3x8 @ 100 Back extension 3x12 @ 175 Latsdrag 3x12 @ 40 kg 8 @ 45 kg Av någon anledning känns detta latsdrag bättre än den andra som finns på gymmet. Kabelrodd 12 @ 6 plattor 3x8 @ 9 plattor Hantelrodd 12 @ 8 kg 12 @ 11 kg 12 @ 13 kg Testade, kändes inte som att det tog särskilt mycket. Ska testa lite tyngre nästa gång. Bröstpress 12 @ 70 3x8 @ 80 Pec deck 12 @ 5 plattor 3x8 @ 6 plattor Lateral raise 3x12 @ 60 Axelpress i maskin 2x12 @ 20 Facepulls 12 @ 4 plattor 12 @ 5 plattor Testade, hade kunnat göra mer men jag hoppade in medan en annan kille vilade. Hantellyft framåt 2x12 @ 8 kg Nytt test, den här övningen gillade vi. Som avslutning blev det 30 minuter på löpbandet. 6,3 km/h i snitt, lutning 5,5. Det verkade som att det var många som fått idén att träna idag under de timmar som gymmet var öppet. Svårt att komma till, så det blev lite improviserat på sina håll. |
Gårdagen blev en ordentligt slö dag, och det kunde ha blivit likadant idag. Men jag tvingade ut mig till motionscykeln i alla fall. Det ångrar jag inte, för benen som kändes så sega tidigare ikväll var hyfsat pigga ändå. Det blev 45 bra minuter som gav marginellt mer än fajten mot de tusentals (nåja...) myggen. Klapp på egen rygg.
|
I väntan på att sändningen från Girot (<--Girbecco som avatar) ska dra igång försöker jag fylla ut tiden med annat. Så det blev 45 minuter på cykeln idag också. Benen gnällde en del, men jag ignorerade. Nu ska jag försöka läsa något seriöst.
|
Dagens lilla pass:
Benspark 12 @ 90 lbs 12 @ 100 lbs 2x10 @ 110 lbs 12 @ 100 lbs Benpress 12 @ 190 lbs 12 @ 220 lbs 2x12 @ 230 lbs Ab crunches 12 @ 50 lbs 12 @ 55 lbs 12, 7,8 @ 60 Lillasyster och hennes charmtroll till son dök upp mitt i det andra setet, så jag avbröt och pratade lite. Seated abs 15 @ 27,5 kg 2x15 @ 30 kg Sidebends kabel 12 @ 4 plattor 12 @ 5 plattor 12 @ 6 plattor Kickbacks 12 @ 7 kg Testade, och kändes ganska så... tja... meningslöst eller så. Pushdown 2x12 @ 7 plattor 10 @ 8 plattor Arm extension 12 @ 50 lbs 12 @ 60 lbs 10 @ 70 lbs Var några veckor sedan jag körde denna maskin. Då fixade jag något i stil med 10 reps på 55 lbs. Hammercurl 2x12 @ 11 kg (tror jag, märkningen är inte klockren) Bicepscurl i kabel 2x12 @ 5 plattor 12 @ 6 plattor EZ-curl 12 @ +5 kg (vet fortfarande inte vad stången väger) 2x10 @ +10 kg |
50 minuter på motionscykeln idag på morgonen. Några minuter mer än vad jag tänkt. Benen var sega efter benpasset igår, men det var också något annat. Lite som en bakfylla, trots att jag inte druckit någon alkohol.
Vanligtvis när det känns trögt så brukar det släppa efter 15 minuter eller så, men idag dröjde det en halvtimma innan det kändes någorlunda okej. Därför blev det också lite extra. |
Hade lovat att vara hundvakt, så det blev ett lite kortare pass idag.
Bröstpress 12 @ 70 lbs 3x8 @ 80 lbs Pec deck 2x12 @ 5 plattor 2x8 @ 6 plattor Cable crossover 12 @ 2 plattor 2x8 @ 3 plattor (Skit denna gången. Högersidan hade jag inga problem med, vänstersidan skakade däremot. Göra annan övning? Ha den före de andra bröstövingarna? Någon?) Drag till hakan i kabel 12 @ 5 plattor 12 @ 6 plattor 12 @ 7 plattor Facepulls 12 @ 7 plattor 2x12 @ 8 plattor Lateral raise 12 @ 60 lbs 2x8 @ 70 lbs (PB) Axelpress i maskin 12 @ 2 plattor 8 @ 3 plattor (Nej, den kändes inte ett dugg bättre än den andra axelpressmaskinen jag använt. Känns inte heller som det är själva axelmuskeln som är problemet, utan mer som att jag inte får någon ordentlig kraft på slutet.) Och så lite mage på slutet. Passet gick väl helt okej egentligen, men eftersom jag varken fick cable crossovern eller axelpressen till att funka som jag vill så kändes det crap efteråt. Mer psykiskt än fysiskt. |
Rodd i maskin
12 @ 80 lbs 12 @ 90 lbs 12 @ 100 lbs 10 @ 110 lbs Latsdrag, brett grepp 10 @ 40 kg 8 @ 45 kg Latsdrag, smalt grepp 8, 10 @ 45 kg Back extension 12 @ 150 lbs 12 @ 170 lbs 12 @ 180 lbs Kabelrodd 12 @ 6 plattor 2x12 @ 9 plattor Calf extension 12 @ 190 lbs 2x12 @ 210 lbs Benpress 12 @ 210 lbs 12 @ 230 lbs 12 @ 250 lbs Hammercurl 12 @ 10 kg 10 @ 12 kg Bicepscurl i kabel 12 @ 5 plattor 12 @ 6 plattor Stående tricepsextension kabel 12 @ 4 plattor 12 @ 6 plattor Pushdown 12 @ 6 plattor 2x12 @ 7 plattor Tricepsextension maskin 12 @ 60 lbs 2x12 @ 50 lbs Både biceps- och tricepsövningarna gick ganska trögt idag. Tyckte det inte kändes så särskilt mycket i armarna efter ryggövningarna, men det kanske drog ur mer kraft än vad jag trodde. Hade tänkt att ta ett ordentligt pass på motionscykeln igår, men jag vaknade med huvudvärk och det höll i sig hela dagen. På eftermiddagen kom det några åskskurar, kanske jag ärvt min mammas "huvudvärk vid åska". Anställer SMHI? Fast möjligtvis kräver de mer än så, något i stil med ont i stortån vid regn. I alla fall, får ta igen det i helgen. Jag har en akademisk ådra som gör att jag gärna vill ta reda på mer om det jag sysslar med. Så idag efter träningen var jag på biblioteket och lånade boken som Scratch89 tipsade om i den här tråden. Verkar vara en bra början. Lånade också Jan Jörnmarks andra bok om övergivna platser, och Gunnar Wetterbergs bok om Riksbankens historia. För det är ju verkligen så att jag inte redan har andra böcker som väntar på att bli lästa. Jag har medvetet valt att inte väga mig på ett tag. Bra anledning eller inte; men när jag vägde mig en gång i veckan så blev det lite för deprimerande när det verkade som att det inte hänt något när det i själva verket ändå kunde ha gjort det. Men jag plockade fram måttbandet igår, den senaste månaden har bröstomfånget minskat med 1 centimeter. Vilket ju inte låter så mycket, men jag skulle nog säga att "hänget" har minskat sedan dess. Däremot hade magen minskat med 5 centimeter sen sist. Framsteg, woho! |
Motionscykel 75 minuter. Vilket kan ha varit en dum idé eftersom jag mest gjort 45-minuterspass de senaste månaderna och bara ett på 60 minuter. Och det blev till att gräva djupt de sista 10. Men skönt ändå.
|
Bröstpress
12 @ 70 lbs 12 @ 80 lbs 2x8 @ 85 lbs (PB) Lite skumt faktiskt. Första setet kändes segt, höjde ändå och tänkte att det får bli så många så det blir. Andra setet kändes i stället lättare så jag höjde ytterligare en gång, till en vikt som jag inte tror jag testat tidigare. Blev två set där, hade nog fixat ett till. Pec deck 2x12 @ 5 plattor 2x12 @ 6 plattor (reps-PB) Seated abs 15 @ 27,5 kg 2x15 @ 30 kg Ab crunch 12 @ 50 lbs 2x12 @ 55 lbs Facepulls 12 @ 6 plattor 2x12 @ 7 plattor Drag till hakan, kabel 12 @ 5 plattor 2x12 @ 6 plattor Lateral raise 2x12 @ 70 lbs Axelpress i maskin 8 @ 30 lbs 8 @ 25 lbs Några set utåt- och inåtrotation för rotatorkuffarna. EZ-curl 2x10 @ +10 6 @ +15 (Påminn mig om att titta på vikterna nästa gång) Bicepscurl i maskin 12 @ 40 lbs 12 @ 50 lbs 12 @ 45 lbs Bicepscurl i kabel 12 @ 4 plattor 8 @ 5 plattor 30 minuters promenad på löpbandet som avslutning. Medelhastighet 6,5 km/h, lutning 5,5. |
45 minuter motionscykel. På en skala över trevlighet från 1 till 10 så blir det 2. För det var inte trevligt alls. Huvudet orkade, men benen var slut redan från början.
|
Till skillnad från gårdagens pass på cykeln så kändes dagens styrketräning riktigt bra.
Rodd i maskin 12 @ 90 lbs 2x12 @ 100 lbs Latsdrag, brett grepp 12 @ 40 kg 12 @ 45 kg 12 @ 50 kg Latsdrag, smalt grepp 2x10 @ 50 kg Kabelrodd 12 @ 7 plattor 8, 10, 10 @ 10 plattor Back extension 2x12 @ 180 lbs Seated abs 2x15 @ 30 kg Ab crunch 12 @ 55 lbs 2x12 @ 60 lbs Pushdown, en arm 10 @ 2,5 plattor 10 @ 3,5 plattor 10 @ 3 plattor Pushdown, rep 10 @ 4 plattor 3x8 @ 5 plattor Tricepsextension i maskin 2x12 @ 50 lbs 2x10 @ 60 lbs 15 minuter crosstrainer, nivå 8 (av 20). Hade inte kört den minst en månad, och då var det 5-10 minuter varje gång. Idag var det inga problem att köra 15 minuter, får öka nivån nästa gång. 30 minuter löpbandsgång. Medelhastighet 6,4 km/h, lutning 5,5. |
Gött pass där :D
|
Jag är inte överdrivet social. Eller egentligen, jag är introvert. Så det där med att tala med okända människor i träningslokalen och omklädningsrummet är inte min grej. Men då och då händer det att andra börjar konversera med mig, och jag är ju inte otrevlig eller något sådant, så jag svarar ju. Och när samtalet börjar med "jag har sett dig ett tag här nu, du har väl gått ner 7-8 kilo va?" så blir det mycket enklare.
För övrigt sa mannen i fråga att han snart skulle fylla 79, jag hade väl tippat på 67 ungefär. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
45 minuter motionscykel. Undrar om inte den där crosstrainern igår tog lite mer på låren än vad jag trodde, för det var lite stelt till en början. Men konditionsmässigt är jag nog tillbaka där jag var innan uppehållet, återhämtningen har blivit bra mycket bättre. Däremot äter jag inte lika mycket nu som jag gjorde förr, så det är jobbigare av den anledningen.
|
Citat:
Bara att köra på då |
Egentligen hade jag velat stanna hemma, bryta ihop och skita i att komma igen. Men det blev ett gympass ändå, för att fokusera på något annat. Och det gick väl hyfsat.
Bänkpress i smith 12 @ +20 kg 6 @ +30 kg 2x8 @ +25 kg 10 @ +20 kg Det fanns ett litet gym på regementet där jag gjorde lumpen. Jag följde med ett par andra någon gång, mest för att vara social tror jag. Testade bänkpress; det visade sig att det var mycket ostadigt och jag var mycket svag (ingen överraskning där). Mer än elva år senare testade jag igen, bara för att se hur det gick, och det gick väl ungefär som jag trodde. I alla fall bättre än förra gången, men hur mycket som berodde på att det var i smith denna gången vet jag inte. Bröstpress 3x8 @ 70 lbs Pec deck 12 @ 4 plattor 12 @ 5 plattor 2x8 @ 6 plattor Inte alls lika segt som bröstpressen. Benspark 12 @ 90 lbs 2x12 @ 100 lbs Benpress 2x12 @ 210 lbs 2x12 @ 230 lbs Vartannat set med fötterna placerade högre upp på fotplattan. Rotatorkuff-övningar Inåt- och utåtrotation i kabel, uppåt med hantel. Facepulls 12 @ 6 plattor 2x12 @ 8 plattor Omvänd pec deck 10 @ 4 plattor 8 @ 6 plattor Hantellyft framåt 12 @ 6 kg 10 @ 8 kg Drag till hakan i kabel 12 @ 6 plattor 2x12 @ 7 plattor Lateral raise 2x10 @ 60 lbs Hammercurl 10 @ 10 kg 12 @ 8 kg Hantelcurl 12 @ 8 kg 3x10 @ 10 kg Bicepscurl i maskin 10 @ 40 lbs 10 @ 45 lbs 10 @ 50 lbs 30 minuter promenad som avslutning. Hastighet 6,6 km/h, lutning 5,5. |
Blah, slött och oengagerat pass.
Latsdrag 12 @ 45 kg 12 @ 50 kg 3x8 @ 55 kg Back extension 2x12 @ 175 lbs Kabelrodd 2x12 @ 9 plattor Hantelrodd 2x10 @ 20 kg Pushdown, en hand 12 @ 3 plattor 8 @ 4 plattor Pushdown, två händer 12 @ 6 plattor 2x10 @ 7 plattor Tricepsextension, maskin 2x12 @ 50 lbs 12 @ 60 lbs Seated abs 2x15 @ 30 kg 15 @ 27,5 kg Ab crunch 12 @ 55 lbs 2x12 @ 57,5 lbs Crosstrainer 5 min nivå 18, 3 min nivå 12 och 7 min nivå 16 |
Bänkpress i smith
2x10 @ +25 kg 6,4 @ + 30 kg 10 @ +20 kg Pec deck 2x12 @ 6 plattor (PB) 2x8 @ 7 plattor (PB) Bröstpress 8 @ 70 lbs 2x8 @ 60 lbs Lateral raise 12 @ 70 lbs 10 @ 80 lbs 2x8 @ 90 lbs (PB) Facepulls 2x10 @ 8 plattor Hantellyft, framåt 10 @ 8 kg 10 @ 7 kg Hantelcurl 2x10 @ 10 kg 2x10 @ 9 kg Bicepscurl i kabel 3x10 @ 5 plattor Crosstrainer 10 min, nivå 12 Jag undrar om inte kaloriunderskottet börjar ta ut sin rätt, för under de senaste gympassen så har jag tappat ork mot slutet. Och det går ut över biceps- och tricepsövningarna. Känner också att återhämtningen blivit sämre. Hade tänkt att som vanligt på mellandagarna ta ett pass på motionscykeln, vaknade på morgonen och kände att det fick vänta till kvällen. Kort historia ännu kortare: däckade på soffan, inget cykelpass den dagen. Och för att gnälla lite till: jag är inte direkt någon morgonmänniska, men jag brukar kunna pallra mig upp mellan 7 och halv 8. De senaste dagarna har det blivit en timma senare. Det har nog inte med orken att göra, men när jag vägde bortåt 130 kg så fick jag hoppas varje morgon att jag inte skulle få kramp i vaderna när jag sträckte på mig. Sådana känningar har jag haft både igår och idag, även om det inte alls var i närheten av hur det var förr. Så, det positiva: musiken i gymmet är vanligtvis inte mycket att hurra för. Men idag var den bra. T.ex. den optimala gymlåten, Placebos Nancy boy. Kind of buzz that lasts for days had some help from insect ways comes across all shy and coy just another nancy boy. Woman man or modern monkey just another happy junkie fifty pounds, press my button going down. |
Bra att du kör på även om det inte känns 100. Strongt
|
Motionscykel 30 minuter. Ah, the joy of osega ben. Skönt att kunna ta ut sig ordentligt, det var ett tag sedan sist.
|
Fredagar är egentligen en dag för gympass. Men idag hade det inneburit en cykeltur dit och hem, i regn. Så det blev jobb i stället. Och 45 väldigt sköna minuter på motionscykeln nu i kväll. Avslutade med 2x3 minuter "Cancellara i Milano - Sanremo", benen sprakade.
|
60 minuter motionscykel. Brände en del i låren, men jag lyckades ignorera det.
|
Latsdrag, brett grepp
2x10 @ 50 kg 8, 10 @ 55 kg 2x8 @ 60 kg Latsdrag, smalt grepp 3x8 @ 55 kg Back extension 12 @ 180 lbs 2x10 @ 190 lbs Kabelrodd 12 @ 8 plattor 2x10 @ 10 plattor 8 @ 11 plattor Benspark 12 @ 100 lbs 2x10 @ 110 lbs 10 @ 120 lbs Benpress 2x12 @ 230 lbs 2x12 @ 250 lbs 12 @ 260 lbs Det var knappt så att jag orkade upp idag på morgonen, så jag var sådär lagom taggad inför att ta mig till gymmet. Men efter uppvärmningen och första setet latsdrag så kom energin farandes någonstans ifrån, och det blev ett bra pass. Förutom att greppet inte klarade lika mycket som ryggen. |
Bröstpress
12 @ 75 lbs 12 @ 90 lbs 2x8 @ 100 lbs 8 @ 90 lbs 10 @ 70 lbs Pec deck 2x12 @ 6 plattor 3x8 @ 7 plattor Lateral raise 12 @ 70 lbs 8 @ 90 lbs Crap. Vanligtvis har mina t-shirts längre ärmar, men inte den jag använde idag. Vilket gjorde att friktionen mot kuddarna blev för hög. Drag till hakan, kabel 10 @ 6 plattor 2x10 @ 7 plattor Hantellyft framåt 12 @ 6 kg 10 @ 7 kg Och lite annat löst krafs medan jag väntade på att andra skulle bli klara. Som avslutning blev det 30 min löpband. Medelhastighet 6,7 och lutning 5,5. Efteråt var jag och klippte mig, det första som hände var att hon kommenterade hur mycket grått hår jag fått. Som om jag missat det. :banned |
Latsdrag, brett grepp
12 @ 5 plattor 12 @ 7 plattor 12 @ 8 plattor 2x10 @ 8,5 plattor 10 @ 8 plattor Fick pump i underarmen redan på fjärde setet. Inte så trevligt, tycker jag. Latsdrag, smalt grepp 8 @ 50 kg 2x8 @ 55 kg Kabelrodd 12 @ 8 plattor 10,3 @ 10 plattor Greppet försvann helt Back extension 2x12 @ 180 lbs 12 @ 190 lbs Omvänd pec deck 12 @ 5 plattor 12 @ 6 plattor 10 @ 7 plattor Ab crunch 3x15 @ 30 kg Over head extension, rep 12 @ 4 plattor 12 @ 6 plattor 10 @ 7 plattor 10 @ 6 plattor Pushdown, stång 12 @ 5 plattor 12 @ 7 plattor 10 @ 8 plattor 2x12 @ 5 plattor Pushdown, rep 12 @ 5 plattor 2x12 @ 4 plattor Tog cykeln till gymmet idag. Ungefär 6 km enkel resa, tror jag. Gick på 20 minuter både dit och hem. På hemvägen låg det en orm på cykelvägen. Höll på att vurpa, hatar ormar. Förmodligen var det bara en helt vanlig snok, men det spelar inte så stor roll. Orm som orm. |
Seated abs
15 @ 30 kg 2x12 @ 35 kg Ab crunch 12 @ 57,5 lbs 2x12 @ 60 lbs Tog ordentligt idag, skönt Bröstpress 12 @ 80 lbs 12 @ 90 lbs 2x8 @ 100 lbs Hmmm... fick en liten känning i höger handled, skumt. Axelpress 12 @ 25 lbs 2x8 @ 30 lbs 10 @ 27,5 lbs Lateral raise 10 @ 70 lbs 10 @ 80 lbs 10 @ 90 lbs EZ-curl 12 @ +10 kg 12 @ +12,5 kg 2x8 @ +15 kg Hantelcurl 8 @ 10 kg 10 @ 8 kg 8 @ 10 kg 10 @ 8 kg Bicepscurl, kabel 12 @ 5 plattor 2x10 @ 6 plattor Cykel till gymmet idag igen. Lyckades med att ha motvind både dit och hem, men det som först var som en bild bris blev senare till sandstorm. Nåja, jag roade mig med de stackars kanotisterna som tumlade runt i Emån, och med att gnola på en glad melodi: |
Rodd i maskin
12 @ 90 lbs 12 @ 100 lbs 12 @ 110 lbs 2x8 @ 120 lbs (PB) Latsdrag, brett grepp 10 @ 50 kg 10 @ 55 kg 10 @ 60 kg 2x8 @ 65 kg (PB) Latsdrag, smalt grepp 2x8 @ 55 kg Back extension 2x12 @ 180 lbs 12 @ 190 lbs 10 @ 200 lbs Over head extension, rep 12 @ 5 plattor 10, 8 @ 7 plattor 8 @ 6 plattor Pushdown, rep 8, 10, 10 @ 5 plattor Pushdown, vinklad stång 2x10 @ 5 plattor (långsamt tillbaka) 12 @ 4 plattor 12 @ 6 plattor 10 @ 7 plattor Cykel fram och tillbaka, ännu värre motvind på vägen hem idag än det var i onsdags. Blev även igår en cykeltur in till Vetlanda och tillbaka, då var det bättre väder. Nu ska jag nog ta det lugnt några dagar. På söndag ska jag till Götene och titta på cykel-SM, herrarnas linjelopp. |
Dagens cykeltävling blev ett kanonlopp, har laddat bilder på Picasa.
Paparazzi: http://lh3.ggpht.com/_F-kX1xk_N8w/Sk...6/CIMG0713.JPG |
Axelpress
12 @ 30 lbs 12 @ 32,5 lbs 6 @ 35 lbs 8 @ 30 lbs Lateral raise 12 @ 70 lbs 10 @ 90 lbs 10 @ 95 lbs 2x12 @ 80 lbs Facepull 12 @ 5 plattor 12 @ 8 plattor 3x10 @ 9 plattor Drag till hakan, kabel 12 @ 6 plattor 2x10 @ 7 plattor Benspark 12 @ 90 lbs 12 @ 110 lbs 12 @ 130 lbs 10 @ 140 lbs 2x12 @ 110 lbs Benpress 12 @ 210 lbs 2x12 @ 230 lbs |
Dagens träningspass handlade mest om att få något annat tänka på en stund. Idag på morgonen tog mina föräldrar deras gamle hund till veterinären, så att han skulle få somna in en sista gång.
Passet gick ganska bra ändå. Förutom magövningarna som jag egentligen inte planerat, och som jag inte hade någon motivation till. Bänkpress i smith 12 @ +20 kg 7,8 @ +30 kg 3 @ +35 kg 2x10 @ +25 kg Bröstpress 2x8 @ 70 lbs 2x8 @ 60 lbs 10 @ 50 lbs Seated abs 12 @ 35 kg 15 @ 30 kg EZ-curl 12 @ +12,5 kg 10 @ +15 kg 8 @ +17,5 kg 10 @ +12,5 kg 10 @ +10 kg Bicepscurl i kabel 2x10 @ 5 plattor 2x12 @ 5 plattor Och så cykelturen till och från gymmet, sammanlagt 40 minuter. |
Latsdrag
10 @ 55 kg 10 @ 60 kg 10, 4 @ 65 kg Crap. Kändes kanon, men handsvetten gjorde det omöjligt att få grepp om stången. Pulldown, maskin 12 @ 8 plattor 12 @ 9 plattor 12 @ 9,5 plattor 2x10 @ 10 plattor Back extension 12 @ 180 lbs 12 @ 190 lbs 12 @ 200 lbs Kabelrodd 12 @ 9 plattor 2x10 @ 11 plattor Smalbänk, smith 2x10 @ +20 kg 4 @ +30 kg 3x5 @ +25 kg 8 @ +20 kg Pushdown, rep 3x10 @ 5 plattor Pushdown, vinklad stång 10 @ 6 plattor 10 @ 7 plattor 10 @ 8 plattor Cykel till och från gymmet. Kändes hur segt som helst på vägen dit, som om det skulle bli ett skitpass. Men kraften i rygg och armar var det inget fel på när jag väl kom dit. Bra, för nu blir det vila ett tag och det känns som det är bättre att ta uppehåll med ett bra pass än ett dåligt. |
Den här saken var det ja. Jo, det tränas fortfarande. Även om det blev lite längre sommaruppehåll än vad jag tänkt från början. Men allt är bra, och det går framåt.
Auf wiedersehen. |
trevligt en från vetlanda, tränar du på friskvårdscenter eller kör du på badhuset? :)
|
Citat:
|
Kanske skulle ta och sparka igång den här igen. Kanske inte efter varje pass, men åtminstone regelbundet. Så, idag var det ben och lite mage.
Benpress: 12 @ 100 kg 12 @ 150 kg 12 @ 200 kg 10 @ 250 kg 8, 10, 8 @ 270 kg Första gången på den vikten, kunde vara djupare. 2x12, 20 @ 200 kg Fick ett litet ryck där på sista, fast även de kunde vara djupare Liggande lårcurl 12 @ 70 lbs 10 @ 90 lbs 8 @ 100 lbs 2x8 @ 110 lbs Får känningar i vänstra knät på denna övningen, i ett ligament på utsidan. Inte så att det gör ont, men tillräckligt för att det ska störa. Benspark 12 @ 110 lbs 12 @ 150 lbs 12 @ 170 lbs 3x10 @ 190 lbs Benpress (maskin 2) 15 @ 190 lbs 12 @ 230 lbs 12 @ 270 lbs Med fötterna högt upp på plattan, känns som det tar mer för baksidan då. Men det kändes inte så intressant, får väl kanske leta upp någon annan övning för baksidan som inte ger irritation. Ab crunch, maskin 2x25 @ 6,5 plattor 25 @ 6,75 plattor Kollade igenom de senaste ordentliga uppdateringarna, från i somras. Det var ju intressant sådär, att jämföra. |
Fortfarande sega ben efter benträningen i tisdags, trots det så bestämde jag mig för att ta årets första cykeltur till och från gymmet. Som tur är så tar det inte mer än 20 minuter.
Bröst och lite triceps idag. För några veckor sedan så tog jag tag i det där med hantelpress (snart kanske jag till och med kommer köra riktig bänkpress, vem vet). Det här var fjärde gången, fortfarande vingligt och det ser förmodligen inte så snyggt ut. Men det tar sig i alla fall. Bänkpress, smith 10 @ +30 kg 8 @ +40 kg 6 @ +50 kg 5 @ +55 kg 2x3 @ +60 kg (Första gången på den vikten) 5, 7 @ +50 kg Lutande hantelpress 8 @ 12,5 kg 8 @ 17,5 kg 2x6 @ 20 kg (Även där första gången på den vikten) 7 @ 17,5 kg Cable crossover 12 @ 4 plattor 10 @ 5 3x8 @ 6 Pushdown 4x12 @ 7 plattor |
Rygg och biceps. På gott humör, för det är nog vårens finaste dag hittills.
Latsdrag 12 @ 55 kg 10 @ 65 kg 3x10 @ 70 kg Ganska så strikt, även om jag tappar koncentrationen i en och annan repetition. Kabelrodd 12 @ 70 kg 10 @ 80 kg 2x10 @ 85 kg Ryggresningar 10 @ kv 2x8 @ +10 Pulldown, maskin med smalt grepp 10 @ 9 plattor 2x10 @ 9,5 plattor Stångrodd, smith 10 @ +30 kg 7,8 @ +40 kg 10 @ +30 kg Sittande bakåtlutad hantelcurl 7, 8, 8 @ 12,5 kg Första gången jag testade, gillade mycket. EZ-curl 3x10 @ +20 kg |
Trött och slö hela dagen, och i gymmet var det massor av människor så det blev lite upphugget. Axlar och mage.
Hantelpress 2x10 @ 11 kg 8 @ 13 3x6 @ 14 Axelpress, maskin 10 @ 4 plattor 3x8 @ 5 Lateral raise, maskin 10 @ 90 lbs 8 @ 110 3x8 @ 115 Drag till hakan, v-handtag i kabel 10 @ 9 plattor 10 @ 10 6 @ 11 10 @ 10 Omvänd pec deck 10 @ 7 plattor 8 @ 8 2x8 @ 9 Ab crunch, maskin 25 @ 6,5 plattor 2x25 @ 6,75 (bränner...) 15 @ 7 |
Hur går det med träningen nuförtiden?
|
Citat:
|
Okej, jag kan höra era tunga suckar (så sluta upp med det!), men idag testade jag bänkpress för första gången sedan någon gång 1997-98. Tror jag berättat lumparhistorien om hur jag kämpade med stången + flugvikt. I alla fall, spännande uppelevelse. På så vis att det var ganska så vingligt när jag körde bara med stången och låga vikter som uppvärmning, men inte med 10- och 15-kilosvikter på. Det kanske finns någon naturlig förklaring, det är för övrigt samma sak i hantelpressen.
Idag: bröst, triceps och mage. Bänkpress Okänt antal reps @ 20 kg Samma @ 30 10 @ 40 5, 10 @ 50 7 @ 55 Lutande bänkpress, smith 10 @ +30 kg 8 @ +40 5, 6 @ +45 Hantelpress 5, 8 @ 17,5 kg 8 @ 15 Cable crossover 10 @ 4 plattor 8 @ 5 2x7 @ 6 Pushdown, rep 10 @ 6 plattor 8 @ 7 Pushdown, stång 10 @ 8, 9, 10 och 11 plattor Ab crunch, maskin 15 @ 6,5 plattor 15 @ 7 15 @ 7,25 |
Benträning idag. Körde knäböj med låga vikter som uppvärmning. Slog förmodligen världsrekord i orörlighet, blir till att stretcha. Men det var ingen nyhet.
Benpress 12 @ 100 kg 12 @ 150 10 @ 200 3x8 @ 240 2x12 @ 200 Liggande lårcurl 10 @ 50 lbs 10 @ 70 2x10 @ 90 Tog det lite lugnt, med tanke på att jag fått värk i vänsterknät i samband med denna övningen på sistone. Men idag kändes det ganska så bra. Var noga med var jag placerade benen, kan ju ha varit det som var problemet tidigare. Benspark 3x10 @ 130 lbs dropset 150, 130, 110, 90 (Gnnnnnnnnn...) |
En uppdatering kanske, var ju ett tag sedan sist. Men det har tränats, idag ben och mage.
Benpress 2x12 @ 100 kg 8 @ 150 3x5 @ 200 2x8 @ 150 Så djupt som möjligt. Vadpress, maskin 3 set, mest för att jag väntade. Liggande lårcurl 10 @ 70 lbs 8 @ 90 8 @ 110 5, 6 @ 120 Benspark 10 @ 130 lbs 8 @ 150 2x8 @ 170 8 @ 150 Och 10 set mage i maskin som avslutning; ab crunches och bålrotation. |
Tänkte uppdatera med träningsnoteringarna för den här veckan, så blir det enklare att jämföra efteråt. Idag bröst, främre axlar och triceps.
Lutande hantelpress 12 @ 12,5 kg 8 @ 20 6 @ 25 2x5 @ 27,5 Första gången på 27,5. Trodde det skulle kännas tyngre. Inte för att det var lätt, men ändå. Lutande flyes, kabel 10 @ 2 plattor 2x6 @ 3 10 @ 2,5 Bröstpress, Cybex 12 @ 90 lbs 12 @ 110 12 @ 130 8 @ 150 Pecdeck 10 @ 20 kg 8 @ 30 2x8 @ 32,5 Sittande hantelpress 6 @ 12,5 kg 6, 5 @ 15 Axelpress, maskin 8 @ 60 lbs 8, 5 @ 70 Pushdown 3x8 @ 8 plattor Enhandspushdown 8, 2x10 @ 2 plattor |
Idag rygg, baksida axlar och biceps
Rodd i maskin 8 @ 40 kg 3x8 @ 60 Liggande T-bar, typ 8 @ 20 kg 3x8 @ 30 omvänt grepp 2x8 @ 20 Backextension 15 @ 190 lbs 12 @ 210 2x10 @ 230 Latsdrag bakom nacken 3x8 @ 8 plattor 12 @ 7 Baksida axlar i kabel 8, 2x6 @ 2 plattor Facepulls 8 @ 8 plattor EZ-curl 15 @ +10 3x8 @ 20 Kabelcurl, superset 10 @ 7 plattor 3x8 @ 7,5 omvänt grepp 10 @ 3 3x10 @ 3,5 |
Ben och mage
Benpress 10 @ 100 kg 8 @ 150 3x8 @ 180 10 @ 150 De har bytt ut och skaffat nya maskiner på gymmet, och den nya benpressen känns segare än den gamla. Vadpress, sittande 10 @ 25 kg 10 @ 50 10 @ 60 10 @ 70 2x10 @ 75 Liggande lårcurl 10 @ 90 lbs 8 @ 110 2x6 @ 120 Stående vadpress 10 @ 70 kg 3x10 @ 80 Gluteus-maskin 8 @ 60 kg 2x8 @ 70 Sittande lårcurl 15 @ 25 kg 3x8 @ 40 Mage, Gymleco 20 @ 15 kg 3x12 @ 25 15 @ 15 |
Axlar (främre och mellan) och triceps
Sittande axelpress, smith 2x8 @ +30 kg 5 @ +40 3x5 @ +45 2x8 @ +30 Lyft åt sidan, kabel 3x8 @ 2 plattor Hantellyft framåt 10 @ 7 kg 2x10 @ 8 Lateral raise, maskin 10 @ 70 lbs 2x8 @ 90 Framåtlutad tricepsextension, superset 10 @ 8 plattor 8, 10 @ 9 Pushdown 10 @ 8 6, 4 @ 9 Liggande hantelextension 3x10 @ 8 kg Enhandspushdown 10 @ 2 plattor 2x8 @ 2,5 |
fint axel/tricepspass
|
Citat:
|
Var groteskt uttråkad igår så det blev ett pass för ben och mage. Hade tänkt att köra lugnt, men nej. Behöver nog lära mig det.
Benpress 10 @ 100 kg 8 @ 150 5 @ 200 3x8 @ 220 10 @ 150 Sittande lårcurl 15 @ 25 kg 10 @ 35 8 @ 45 2x6 @ 50 Sittande vadpress 20 @ 25 kg 2x20 @ 50 20 @ 60 Gluteus 8 @ 60 kg 8 @ 70 Liggande lårcurl 15 @ 70 lbs 15 @ 80 12 @ 90 Benspark 15 @ 110 lbs 10 @ 150 2x8 @ 170 Mage, gymleco 20 @ 15 kg 12 @ 25 8, 10 @ 30 Hade förväntat mig träningsvärk idag, men det blev bara lite stelhet i högerknät. Man får tacka. |
Har lagt om träningen till en två-split; över- och underkropp. Kände att det var dags för något nytt, och så blir lättare att träna alla tre zonerna (Zumba-reklamen cracks me up) minst en gång i veckan. Idag var det underkropp, vilket i det här fallet innebär ben, mage och nedre rygg.
Benpress 12 @ 100 kg 10 @ 150 5x12 @ 180 Sittande lårcurl x reps @ 25 kg 3x10 @ 42,5 Stående vadpress, maskin 20 @ 40 kg 2x20, 18 @ 80 Ryggresningar 10 @ kv 2x10 @ +12,5 kg Mage, gymleco 15 @ 20 kg 3x12 @ 32,5 15 @ 20 Benspark 12 @ 130 lbs 10 @ 150 8, 10 @ 170 |
Idag överkropp. För att ta tag i mitt dåliga bänkpressande så har jag börjar lite smått med ett 531-inspirerat upplägg. Vilket i mitt fall betyder att en cykel kan slutföras på 2, 3 eller 4 veckor, beroende på hur mycket jag hinner träna. Idag pass 2, och det gick lite bättre än vad jag trodde det skulle göra.
Bänkpress 3 @ 50 kg 3 @ 52,5 12 @ 57,5 Smalbänk 10 @ 45 8 @ 50 Latsdrag bakom nacken 20 @ 7 plattor 12 @ 9 2x8 @ 10 8 @ 9 Lutande hantelpress 2x8 @ 22,5 kg Rodd, brett grepp 8 @ 65 kg 2x8 @ 80 Maskinflyes supersettat med maskinrodd 10 @ 35 kg st 12 @ 130 lbs 2x8 @ 40 st 2x12 @ 150 Sidolyft, hantel 2 dropset, 10-> 7-> 5 kg Axelpress, maskin 2x12 @ 60 lbs Stångcurl 10 @ 30 kg 8, 6 @ 35 Stångcurl är inte min vän, känns oändligt mycket segare än andra varianter (EZ och rak stång i kabel, typ.) |
Du verkar vara en förnuftig människa.
Skulle vara lite intressant att höra om hur du kommit till att bli en forskningsassistent inom NEK. Mvh |
Hej, och tack. Det har varit olika projekt, och från början handlade det om att jag i olika sammanhang skrivit om sådant som en forskare skulle behandla i en bok. Så där blev jag tillfrågad om jag ville skriva en underlagsrapport. Nästan 18 månader senare var han involverad i ett annat projekt och då blev jag tillfrågad igen. Så tillfälligheter och kontakter, får jag väl säga.
|
Intressant. Vad har du för utbildning? Hur tycker du arbetsmarknaden är för NEK:ar?
|
hur går det med träningen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Okej, låter härligt :)
Lite dålig på att skriva upp passen eller? :) |
Citat:
|
God Jul!
|
Det tränas fortfarande, idag ben. Är ändå för lat för att lasta viktkakor, så det blev i stället fler reps. Ändring på det till nästa gång (kanske).
Benpress x reps @ 75 kg 10 @ 125 8 @ 170 2x10, 2x12 @ 190 2x12, 14 @ 150 Sittande lårcurl x reps @ 25 kg 10 @ 35 8 @ 45 8, 7 @ 50 2x8 @ 45 10 @ 35 Stående vadpress, maskin x reps @ 70 kg 10 @ 90 8 @ 105 8 @ 115 8 @ 120 8 @ 125 Benspark 10 @ 150 lbs 8 @ 170 8 @ 190 8 @ 200 8 @ 210 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37. |