![]() |
Att vara för öppen och spela med öppna kort och prata sönder det - behöver inte alltid vara så bra. Allt blir så förutsägbart då. Det är pirrigt när man inte riktigt vet var man har den andre.
|
Citat:
Edit: Å jag har inte sagt att man bör prata sönder det. Ärlighet kräver färre ord än spel. |
Man kanske gillar båda. Äktheten kommer efter ett tag - detta var i inledningsfasen och då känner man sig för. Att berätta alla tankar och öppna sig på vid gavel kanske är lite väl tidigt då. Sånt kommer med tiden.
|
Citat:
Orka gå runt och inte veta var man har personen. Vill han ha mig, vill han inte ha mig? Guuud så pirrigt.. Nej fan, det är tryggheten som lockar, känslan av att våga slappna av med den andra. Tycker man om personen för den person den faktiskt är så behövs det inget spel och tramsande. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men vem har snackat om att berätta alla tankar å öppna sig på vid gavel? Kan man inte bara vara öppen med att man känner sig för? Vem förväntar sig att man ska veta att "detta är kvinnan/mannen jag vill spendera mitt liv med"? Det är slöseri med bådas tid att spela spel, låtsas, hålla tillbaka saker. Oattraktivt och framstår mkt osäkert, som att man inte tror att man duger i egenskap av sig själv. Utan agera utifrån att man måste "lura" in den andre i att tro nåt man vill den ska tro och att vara uppmärksam så man inte "luras" in i något eller ut ur något. VAD är det som är så galet med att vara ärlig? Ärlig innebär inte att blotta allt som man inte ens själv vet om sig själv, utan att visa lite respekt. Typ att anta "du är fin, jag är fin, vad behöver du, vad behöver jag" - dvs att inte krångla till det! |
Citat:
|
Citat:
Den spänning spel handlar om utgör mest grund för missuppfattning anser jag. Hur ska man kunna lära känna någon om båda ivrigt satsar på illusioner? |
Dnepr är vis, lyssna på honom. Jag tror att många som anser att det är omoget, löjligt, töntigt osv att tappa intresse när någon är för på har nog själv tappat intresse ett flertal gånger utav att personen visat lite för mycket intresse så dom själv avslaknat, utan att ens tänkt på det.
|
Citat:
|
Citat:
Hur farligt är det att säga "Ok, nu tar vi det liiite lugnt, blir lite mkt för mig.. Jag hör av mig nästa vecka om vi kan ta en fika då istället" (och sedan GÖR vad han/hon sagt). Eller säg det hur du vill "jag vet inte vad jag känner när det blir såhär intensivt, lite för tidigt för mig för sånt" etc etc. Bara man är ärlig? Istället för att "hmm, jooo, visst.. jag gillar dig som fan också, verkligen, ska vi höras imorrn". Det är såna personer som sedan när en vecka har gått inser, "fan, jag ångrar mig - nu när hon/han är ointresserad märker jag ju att jag visst vill". Men då har föremålet för de heta känslorna tröttnat på spelnisse/nissa. Såå mkt enklare att vara rak. Det är väl inget att skämmas över heller, att man behöver mer eller mindre utrymme resp bekräftelse. Orka borka krångla. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:30. |