Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ido Portals "30/30 Squat Challenge" (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209560)

Bailah 2014-02-02 19:35

Jag är game!

spoon 2014-02-02 20:53

Dag 3

Idag var det långtråkigt att sitta ner och chilla. 30 dagar är länge! Känner att det sliter lite på insida lår och knä att sitta så mycket i denna positionen.

gohei 2014-02-02 22:09

Blev inte av igår så började idag. 12 min avklarade än så länge. Känner det verkligen i ryggen efter ett tag. Tog även ett tag att hitta rätt avstånd och position på fötterna.

spoon 2014-02-03 11:52

Tränade idag och böjen går riktigt bra för att fotlederna redan är mjukare. Däremot så knäckte det till i ryggen när jag körde marklyft. Misstänker att mitt sittande i squat-position gör min rygg stel vilket inte är bra när jag ska träna marklyft.

Så jag hoppar av den här utmaningen. Kommer arbeta med fotlederna på annat sätt istället.

BlötSnö 2014-02-04 01:43

Sen arbetsdag och skolarbete natten till igår satte käppar i hjulen.
Ingen bra bortförklaring, jag vet, men idag var det på det igen. Nu är jag uppe i sex minuter i sträck. Frågan är om det är kroppen eller hjärnan eller båda som börjar acceptera aktiviteten.

mellez 2014-02-04 12:09

In!
Kör fem-minuters under dagens gång, att sitta ner går bra tills fotlederna blir skit-trötta. Att göra övningarna är asjobbigt förutom Buddha Prayers den går okej.

Bara att fortsätta nöta :)

spoonchest 2014-02-04 12:17

Har hängt med i dagarna fyra. Ska ärligt säga att 30min-strecket inte nås alla gånger men jag använder det som ett riktmärke, absolut. En ny rutin får inte vara för ambitiös innan den ens påbörjats.

För som nån sa: "Det ska göras också"

BlötSnö 2014-02-05 02:47

En ny dag har börjat och ytterligare 30 minuters hukande är avklarat. Denna gång blev det dock lite uppdelat under dagen.
8 minuter gick det att sitta i sträck denna gång. Jag tackar Kapten Kirk för detta.

Bailah 2014-02-05 03:31

Dag 2 avklarad. Gör det i omgångar under dagen. Känns faktiskt redan rätt nice, körde böj idag och mina ljumskar brukar bråka lite men de var game direkt. Kör lite av stretch övningarna. Tycker som ett par andra att fötterna utvinklade känns skönast men försöker vinkla in dem så mycket som möjligt. Enda som stoppar mig är nog fotlederna.

BlötSnö 2014-02-06 02:06

Det blev inga långa sittstunder idag. Måste vara för att det var ben igår. Fiiiiiifasen vad jobbigt det var bitvis.

tlk 2014-02-06 07:42

Fick in 16 minuter allt som allt under gympasset i morse. Korta stunder ftw. 15 sekunder när man åker hiss är också en klassiker nu.

Matsa 2014-02-08 04:18

Har kört tre dagar nu och jag märker redan en viss teknikförbättring i frontböj. Idag gick det dock åt helvete då jag spräckte uniformsbyxorna så jag har bara hunnit med 5 minuter. :/ Det blir till att pressa när jag kommer hem, fast fan vet om jag inte fuskar eftersom jag slutar vid 07 och lär vilja sova asap.

tlk 2014-02-08 06:24

Dag 8 eller något igång. Fick in 15 minuter på gymmet, får väl klämma in resterande 15 under dagen nån gång. Har en hel del att läsa så det är ju perfekt tillfälle. Också rätt najs att skvatta och äta från tallrik på golvet.

BlötSnö 2014-02-08 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 6860674)
Har kört tre dagar nu och jag märker redan en viss teknikförbättring i frontböj. Idag gick det dock åt helvete då jag spräckte uniformsbyxorna så jag har bara hunnit med 5 minuter. :/ Det blir till att pressa när jag kommer hem, fast fan vet om jag inte fuskar eftersom jag slutar vid 07 och lär vilja sova asap.

Heh, jag provade också i uniformsbyxor, men insåg ganska snabbt att de just skulle spricka om jag inte lät bli.

Ja, dag åtta eller något. Gick bra igår. Börjar sträcka ut höger skinka/utsida lår tillräckligt för att kunna sitta långa stunder utan att det gör ont/känns obekvämt.
Fortfarande problem med vikten bakåt. Körde med två pocketböcker under hälarna, samt lite fusklutande mot en vägg.

gohei 2014-02-10 21:39

Har slarvat som tusan med detta och till o med hoppat över vissa dagar så tänkte börja om från noll.
Körde 10min i morse innan jobbet och 20min nu ikväll samtidigt som jag spelade Mario Kart.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:45.