Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Bidrag till F&S, hur funkar det? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=51010)

Mccartney 2005-09-09 16:23

I Malmö har friskis och svettis fått betala tillbaks 23000kr som dem inte var berättigade....Instruktörerna i Malmö får fri tillgång till träning till alla friskis och svettis aktiviteter....samt lön...

Mina åsikter om Friskis i malmö....är att om dem skall få bidrag...skall dem också har vettiga priser ....villket dem inte har....Numera har dem 3 olika gym i Malmö och dem konkurrera tyvärr ut betydligt bättre gym.....dem för en konstig "politik"....dem som bygger muskler på frisks gym...åker snabbt ut...samt på det nya gymmet på heleneholm har dem helt nya maskiner(varför inte hålla sig till Nordics...som dem har på dem två andra gymmen...) samt att dem satsar minimalt på fria vikter därför att dem inte vill har människor som går inför träning.....dem har totalt satsat fel på gymmet på ön...där köpte dem in 6-7st vibrations plattor värda 70 000kr styck...och dem tar betalt för att man skall använda dem...och idagens läger använder ingen dem...för ingen vill betala 2500kr för ett årskort och sedan betala extra för att stå på en "värdelös" vibrations platta.......

Nej i mina ögon skall Friskis stå på egna ben...lägg dem pengarna på riktiga idrottföreningar som gynnar barn och ungdomar...Tycker dem skall satsar på ett gym för tex styrkelyftare istället för FS....

obesogen 2005-09-09 16:33

F&S gyminstruktörer får ett "arvode" på 80 kr i timmen brutto, oavsett ålder. Detta ska täcka transport, skor och dylikt. Gyminstruktörsutbildningen kostar 12000:- och F&S står för 80% av kostnaden. Iochmed att dom betalar en del av utbildningen vill dom att man skriver kontrakt på två år på minst tre instruktörstimmar i veckan.
Utöver lönen får man minst två fortbildningsdagar om året samt gratis träningskort.
Alltså kanske inga jätteförmåner men friskis vill som sagt ha "eldsjälar".

Jarod 2005-09-09 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av obesogen
F&S gyminstruktörer får ett "arvode" på 80 kr i timmen brutto, oavsett ålder. Detta ska täcka transport, skor och dylikt. Gyminstruktörsutbildningen kostar 12000:- och F&S står för 80% av kostnaden. Iochmed att dom betalar en del av utbildningen vill dom att man skriver kontrakt på två år på minst tre instruktörstimmar i veckan.
Utöver lönen får man minst två fortbildningsdagar om året samt gratis träningskort.
Alltså kanske inga jätteförmåner men friskis vill som sagt ha "eldsjälar".

90% av det du skriver stämmer säkert på det specifika gymet som du tänker på. Dock är det inte så på F&S överlag.

Jarod 2005-09-09 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av skaparn
Dels funderar jag på hur man kan jobba ideelt som instruktör. Finns det verkligen de som tycker att det ger så mycket att betalning är överflödig?

Ja. Bara faktumet att man (oftast) får en egen nyckel och tillgång till gymmet 24/7 är värt en hel del.

Jarod 2005-09-09 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av skaparn
hur går det egentligen att konkurrera med FS som ägare av ett "vanligt" gym?

Det går inte. Såvida du inte är specialicerad på något som enskild gymägare tex. styrkelyft och liknande. Sånt är F&S inte intresserade av utan riktar sig till den breda massan (i dubbel bemärkelse :D)

obesogen 2005-09-09 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jarod
90% av det du skriver stämmer säkert på det specifika gymet som du tänker på. Dock är det inte så på F&S överlag.

Nej det stämmer, detta gäller för Stockholm. Vad gäller resten av Sverige kan jag inte uttala mig om.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.