![]() |
Allt har sin tid, sin början och sitt slut. Handskas med det.
|
Citat:
|
Citat:
|
Även om man reinkarneras så minns man ju inte sitta förra liv, så vad är det för idioti egentligen? Om vi säger att man faktiskt reinkarneras så betyder det av all våran vetskap att dömma att detta medvetande som är jag i detta liv inte kommer finnas i mitt nästa, eftersom ingen av oss minns något tidigare liv. Givetvis är det lätt att hitta på... Men då vet man själv innerst inne att det inte är sanning iaf, såvida man inte är helt såld.
Kontra den, alla fanatiker! Och bli inte tjuriga bara för att jag har en ganska otrevlig ton. |
vad som händer?man hamnar i en kista 3 meter under jorden eller så blir man flamberad...inte et jotta mer.
|
Man återföds i en ny skepnad!
|
har inte förståt det där med att man skulle återfödas till en ny skepnad...hur skulle det funka?åker själen in i en annan mans könsorgan och in i en spermie som sen blir ett barn med tiden eller åker själen in i en annan levande individ och snor den kroppen....hur fungerar det?
|
ja en sak är säkert. Det finns många tomtar här i världen.
|
Citat:
|
Återfödelse skulle vara skitmysigt.
|
jag tror inte att det händer något efter att man har dött.
|
Misstänker att det ger sig självt när det är dags. Det är möjligt att man blir förvånad?
|
fattar inte heller det här med återfödelse! känns helt meningslöst!
och hur kan det bli mysigt? mysigt skulle väl va att komma till paradiset!? där varje paradis är personligt och man e lycklig hela tiden.. dock har jag svårt att tro på nåt av det här :( |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55. |