![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Äppelcidervinägerkapslar (långt ord :D) är något som hjälpte mig. Också om du har speciella ställen där du har mycket finnar så kan du tvätta det med äppelcidervinäger i duschen (är uttorkande för finnar), glöm bara inte att återfukta efter.
|
Citat:
Vad bör man ha för hudrutin då? :) |
Jag venne, min tjej använder nån peeling och nån tvål. Man lär tydligen testa sig fram. Jag hade börjat på google.
|
Citat:
|
Fan kom in med ännu mer tips för hälsosammare konstvanor!
Typ kost som är bra om man känner sig seg/trött ofta? Vad är en optimal start på dagen? |
Citat:
Finns ingen "optimal" start på dagen. Ät det du vill och tycker är gott. Gårdagens middag passar lika bra till frukost som gröt/ägg gör. Går även bra att skippa frukosten om man inte tycker om att äta frukost. |
Om trötthet är en del av ens vardag och man verkligen vill bli av med den, måste man vara ärlig mot sig själv och granska sina sömnvanor innan man börjar fundera på vilka kosttillskott man skall ta till. Sitta uppe sent och skriva inlägg på Kolo när man skall upp tidigt nästa morgon för att vara i skolan är t.ex. att be om att vara trött jämt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Enkla grundregler som gäller både hälsa och hy. Grönsaker är i de allra flesta fall något man inte kan få för mycket av. Baljväxter är en bra källa till protein. Huruvida fet kost påverkar Acne eller inte kan jag inte uttala mig om, men om det gör det för dig, håll dig till kyckling, tonfisk, kalkon, kassler etc. Jag tror stenhårt på att mejeriprodukter bör undvikas, jag vet att några säkert kommer komma med mothugg och berätta hur nyttigt och bra mjölk är. Min uppfattning är fortfarande att man inte ska dia hela livet. Personligen tycker jag att jag mår bättre utan. det finns dem som påstår att starka kryddor är dåligt för hyn, men samtidigt finns det dem som hävdar motsatsen. Oavsett hur hyn påverkas av det så är vad jag förstått raffinerat socker inte särskilt bra. Det finns bättre sätt att få i sig kolhydrater. Alltså faller största delen godis och läsk bort per automatik. Det är nog de tips som jag kan komma på just nu. Sen är det ju självklart viktigt att sköta sin hygien, Dock tror jag inte att man behöver clerasil och allt vad det heter, Riktigt varmt vatten är ett kraftigt underskattat tvättmedium. |
Tackar Beemel :)
Jag satt också o funderade på om det kan vara så att diverse hudvårdsprodukter är onödigt. (enligt min polare så ska acnen försvunnit när han ändrade kostvanor) Men sen så kan man ju lika gärna få fet & oljig hy om man skippar o tvätta med någon special-tvål för ansiktet. Eftersom jag kört med tvål + kräm ett tag så tänkte jag pröva köra utan och se om problemet ligger i kosten :) Undrar även lite om: Finns det någon regel för när & hur mycket vatten man behöver per dag? Hur ofta bör man byta handduk? Bör man tvätta ur hårwax innan man går o lägger sig, eller tar håret "skada" av att tvättas varje dag? |
Jag gillar bredden på frågorna i den här tråden.
Är du trött så försök få in mer sömn (som Tolkia skrev). |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18. |