handdator

Visa fullständig version : Hur man stoppar sötsug?

MorbidHunger
2007-06-15, 09:07
Snälla, hoppas nån av er har riktigt bra råd till mig när det gäller att stoppa sötsug och impulsen av den snabba tillfredställelsen det ger. Har sån jäkla ångest för att jag inte rktigt har den disiplin jag skulle villja ha. *grr27*

Jobbar två skift inom bilindustrin och dom där jäkla dumma godisautomaterna står och hånler åt mig... *gah!*

Snälla, hjälp en riktigt desperat tjej på traven... :confused:

King Grub
2007-06-15, 09:10
Vad, när och hur mycket äter du?

watertouch
2007-06-15, 09:13
Krom tabletter kan kanske va nått.

MorbidHunger
2007-06-15, 09:20
Frukost: en portion fiberberikad havregrynsgröt, ett ägg, en frukt,kaffe
Mellis: 3 morötter, kaffe
Lunch: nått vegetariskt alternativ till husmanskost, kaffe
Mellis: 1 banan 1 äpple, kaffe
Kvällsmat: en polarbröd extrem macka med ost och grönt, te

Förövrigt dricker jag en hel del cola zero. Det jobbiga är oxå att mina arbetstider är oregelbundna vilket resulterar i oregelbundna mattider. Försöker desutom att sluta röka... har snart klarat mig 4 veckor! Yeyy!

King Grub
2007-06-15, 09:31
Ja du, det var inte mycket för någon som har ett fysisk krävande arbete (?) och dessutom tränar (?). Troligen äter du helt enkelt för lite för vad ditt liv kräver.

MorbidHunger
2007-06-15, 09:36
Får väl försöka peta in lite mer mat... har tidigare haft ätstörning så det är lite svårt för mig än så länge att avgöra vad som är "normala" portioner och mängder. Kommer väl så småning om...

Sir Klabbe
2007-06-15, 09:49
Snälla, hoppas nån av er har riktigt bra råd till mig när det gäller att stoppa sötsug och impulsen av den snabba tillfredställelsen det ger. Har sån jäkla ångest för att jag inte rktigt har den disiplin jag skulle villja ha. *grr27*

Jobbar två skift inom bilindustrin och dom där jäkla dumma godisautomaterna står och hånler åt mig... *gah!*

Snälla, hjälp en riktigt desperat tjej på traven... :confused:

Det går inte.

En stenålderskropp är byggd för att äta all energi den hittar, jag är alltid sugen på sött, alltid. Men det får man leva med.

Lightläsk, sockerfritt godis osv. kan hjälpa mig ibland, testa det själv.

dessbee
2007-06-15, 15:00
Sluta med socker och ät vid regelbundna tider.