Visa fullständig version : Tycker tjejer det är störande med vardagsflirtande?
JustinCredible
2007-05-18, 10:59
Alltså om nån börjar flirta med er bara sådär på.. Ja, någonstans där man normalt inte gör det. På öh.. biblioteket eller vad som helst. Jag trodde det skulle vara sweet men en tjej jag snackade med så att hon bara blev less för killar håller jämt på så på krogen osv, och hon kan väl iaf få vara "ifred" på jobbet, stan, i affärer osv. Fast grejjen är att det är bara gamla creeps som stött på henne och jag är övertygad om att om det var en ung snygg kille så skulle hon tycka det var kul, men hon tror inte det. It's not the time or place she says. Men hon är lite emo också.:)
LadyInsane
2007-05-18, 11:05
Jag föredrar att någon flörtar med mig på ett "vanligt" ställe ist för krogen. Det känns mer äkta, som om killen faktiskt är intresserad på riktigt och inte bara ut efter ett ligg.
Edit: Sålänge det gäller en trevlig flört och inget "Vad sexig du är gumman". Då kan snubben lika gärna hålla käften för sådana kommentarer tycker jag det räcker med på krogen.
Dajollee
2007-05-18, 11:09
vad sexig du är gumman
Tigerkotten
2007-05-18, 11:15
Saken är ragga på krogen är "vanligt", och sen samtidigt så tidigit på kvällen så är det kanske inte så många som går o raggar. Men ju senare det blir ju mera folk raggar, och det är ofta p.g.a. av att de får mer alkohol i kroppen. Går man fram på vardagliga tillfällen och utmärker sig så tippar jag på att en tjej uppskattar det mera. Det visar att man har självförtroende.
Löjtnant Blank
2007-05-18, 11:18
Det beror på hur snygg tjejen är. Är det en ful tjej tycker hon givetvis det är roligt varsom.
LadyInsane
2007-05-18, 11:23
vad sexig du är gumman
vad sexig du är gumman
Vad roligt att ni tycker det. Vad är det nu som gör mig så sexig egentligen?
Löjtnant Blank
2007-05-18, 11:25
Vad roligt att ni tycker det. Vad är det nu som gör mig så sexig egentligen?
du e fin bara, vad fin du e då tjejen
Det beror ju på lite omständigheterna. Vissa flirtar är ju ganska omedvetna och faller liksom på plats av sig själv.
Minns en gång jag väntade på tåget vid stationen. Där var det även en kille som var telefonförsäljare en bit bort från där jag satt. Jag tyckte han var snygg så jag kika ju dit ibland, vid flertal tillfällen möttes våra blickar och de var definitivt sådana blickar som man kan räkna som flirtande. Hela den episoden gjorde min dag. Flirten var ju inte direkt menad att leda till något annat än just det ögonblicket.
Sådana flirtar kan jag uppskatta mycket. Det pirrar till lite i magen av dem. Man känner att båda upplever en viss attraktion.
Men sen finns det ju flirtar som inte känns lika oskyldiga, där de känns som den andra bara flirtar för flirtandes skull. Man känner inte själv nån attraktion och man kan inte riktigt uppfatta att den andra heller är speciellt attraherad av en själv.
Svårt att veta egentligen var gränsen går, men i stort så uppskattar jag nog förr flirtande på allmänna platser jämfört med krogen. :)
Jag föredrar att någon flörtar med mig på ett "vanligt" ställe ist för krogen. Det känns mer äkta, som om killen faktiskt är intresserad på riktigt och inte bara ut efter ett ligg.
Fördomar.
LadyInsane
2007-05-18, 11:35
Fördomar.
Ja verkligen. Men i ärlighetens namn, är det väl ändå därför folk oftast raggar på krogen?
Edit: Sålänge det gäller en trevlig flört och inget "Vad sexig du är gumman". Då kan snubben lika gärna hålla käften för sådana kommentarer tycker jag det räcker med på krogen.
Han kan väl vara lika mycket ute efter ligg om man flörtar utanför krogen. Kan ju vara en kille som inte behöver alkohol och krogmiljö för att ragga ligg. Jag vet flera killar som raggar ligg på tex skolan och andra ställen.
mvh Boven
Ja verkligen. Men i ärlighetens namn, är det väl ändå därför folk oftast raggar på krogen?
Beror nog helt på vilket ställe och vilka personer som är där. Många har nog trots allt förhoppningen att träffa någon partner, men att vissa sen "nöjer" sig med att engång ligg är ju en annan sak.
mvh Boven
LadyInsane
2007-05-18, 11:41
Han kan väl vara lika mycket ute efter ligg om man flörtar utanför krogen. Kan ju vara en kille som inte behöver alkohol och krogmiljö för att ragga ligg. Jag vet flera killar som raggar ligg på tex skolan och andra ställen.
mvh Boven
Ja, varför inte. Med det var därför jag skrev att sådana flörtar känns mer äkta. Att det skulle vara mer äkta, återstår oftast att se.
LadyInsane
2007-05-18, 11:43
Beror nog helt på vilket ställe och vilka personer som är där. Många har nog trots allt förhoppningen att träffa någon partner, men att vissa sen "nöjer" sig med att engång ligg är ju en annan sak.
mvh Boven
Nja, tyvärr är jag tvingad till 18:årsställena, och endel 20:årsställen, och där känner jag tyvärr att det mest handlar om att ragga på allt och alla. Jag hoppas och tror att det förmodligen blir bättre när man blir äldre, med ställen med högre åldersgräns.
Cerberus
2007-05-18, 11:44
jag ska lära mig flirta på stan, det e bra skit
Krogen är en mötesplats där folk är ute efter olika saker, ha kul, prata med folk, hitta en partner, få ett ligg, möta nya människor, så att folk oftast raggar på krogen för att få sex kan jag inte påstå.
LeftRight
2007-05-18, 11:49
"Tycker tjejer det är störande med vardagsflirtande? "
Beror helt på om hon tycker att flörtaren är attraktiv. Ju attraktivare hon är desto fler loosers lär komma fram till henne varje dag och prata om onödigheter som stör det hon är upptagen med.
Jag hoppas och tror att det förmodligen blir bättre när man blir äldre, med ställen med högre åldersgräns.
Det blir det inte.
Det blir det inte.
Folk sköter sig bättre i fyllan iaf, har jag märkt.
Cerberus
2007-05-18, 11:55
wtf du e väl inte gammal, hur gammal e du?
Det kanske är ett lokalt fenomen, men här i Västervik tycker jag att män 30+ är de som är mest odrägliga och slemmiga på fyllan.
wtf du e väl inte gammal, hur gammal e du?
21, men ser en stor skillnad på människor som är 18 och 21-25.
mystic[-_-]
2007-05-18, 12:09
Ja de super oftare när de är äldre?
Cerberus
2007-05-18, 12:10
lol, inte här i Arvika iaf.
LadyInsane
2007-05-18, 12:10
Det är väl kort sagt fördomar det med?
Jag tror bestämt att de flesta har fördomar när det gäller krogen. Det är svårt att inte ha det.
LadyInsane
2007-05-18, 12:11
Arvika som är så mysigt, där är alla glada och goa. :D
;2299210']Ja de super oftare när de är äldre?
Mycket möjligt att de gör det, men de kan ändå sköta sig bättre.
Wtf, trodde att du bodde i LA! :D
Jag tycker det beror på hur det görs inte bara om han är attraktiv utan om det görs med finess eller inte. Det kan vara kul eller så kan det bara vara jävligt jobbig.
Japp; HUR äro nyckelordet...
(och attraktion of cörse)
Det kan vara skitgulligt och mysigt om det görs på rätt sätt (och man är på rätt humör :D)
Är flirtaren däremot icke lyhörd och mkt till måttligt retarded när det kommer till att fatta hintar om ointresse so blir det bara äcklande.
Cerberus
2007-05-18, 13:02
Arvika som är så mysigt, där är alla glada och goa. :D
Hhaha, har du varit där? Tycker många är rätt deprimerade här.
Mycket möjligt att de gör det, men de kan ändå sköta sig bättre.
Wtf, trodde att du bodde i LA! :D
LOL nej det vore coolt dock :D
LOL nej det vore coolt dock :D
"Location: Mecca of Bodybuilding, CA"
Cerberus
2007-05-18, 13:17
"Location: Mecca of Bodybuilding, CA"
skämt :D
Bra fråga! Jag har lite svårt för flirtande generellt, om jag inte varit singel. Nu är jag mamma och flirtar någon när man har barnvagn.. Jaa, då börjar jag svettas, hyperventilera, rodna och så kliar det på hela kroppen. Blir generad helt enkelt, som om jag är off-limits och personen begår ett brott.
Egentligen är jag starkt för vardagsflirtande. Krogflirtande (som jag minns det) är ingen höjdare. Men: jag blir lite störd, ja. :(
Eddie Vedder
2007-05-18, 13:29
Jag har vart där när fotbollen tvingat dit mej, inte världens roligaste ställe men jag kommer från Degerfors och bör således enbart hålla käft.:D
Bra fråga! Jag har lite svårt för flirtande generellt, om jag inte varit singel. Nu är jag mamma och flirtar någon när man har barnvagn.. Jaa, då börjar jag svettas, hyperventilera, rodna och så kliar det på hela kroppen. Blir generad helt enkelt, som om jag är off-limits och personen begår ett brott.
Egentligen är jag starkt för vardagsflirtande. Krogflirtande (som jag minns det) är ingen höjdare. Men: jag blir lite störd, ja. :(
Är det inte damen ifråga som går runt och tar sej på brösten i tid och otid
du ber ju om det :D
Nej jag håller med faktiskt - det som utspelas på krog är fn tveksamt om det ens kvalar i oskuldsfulla kategorin flirt :D
Är det inte damen ifråga som går runt och tar sej på brösten i tid och otid
du ber ju om det :D
HEMMA ja.. :em:
Cerberus
2007-05-18, 14:12
Jag har vart där när fotbollen tvingat dit mej, inte världens roligaste ställe men jag kommer från Degerfors och bör således enbart hålla käft.:D
haha hur stor e Degerfors :D det e la världens metropol om ja inte minns fel*whistle*
men det e sant, Arvika är en blöt bajshög!
LadyInsane
2007-05-19, 00:55
Två år i rad under arvikafestivalen. Believe me då är alla glada..:D
Om de som likt mig kallar sig män på allvar tror att "Vad sexig du är gumman" till en okänd tjej är en flirt, så blir jag allvarligt orolig för den traditionella fortplantningens fortlevnad. Skulle jag avsluta en mening med "gumman" vore det för att vara så otrevlig som möjligt.
Killar som flirtar med finess får flirta överallt när som helst med mig, det är ju kul!
Om de som likt mig kallar sig män på allvar tror att "Vad sexig du är gumman" till en okänd tjej är en flirt, så blir jag allvarligt orolig för den traditionella fortplantningens fortlevnad. Skulle jag avsluta en mening med "gumman" vore det för att vara så otrevlig som möjligt.
Vad säger mästaren om frasen "Tjena bruden, brukar du hänga här ofta eller?" om den utförs med lite skorrande röst och lutandes mot en vägg?
Jag tycker det är störande med tjejer som är så självgoda att de förutsätter att man flörtar med dem bara man öppnar munnen, oavsett sammanhang.
Vad säger mästaren om frasen "Tjena bruden, brukar du hänga här ofta eller?" om den utförs med lite skorrande röst och lutandes mot en vägg?
Hur pass viktigt bedömer du att det är lutandet utförs i s-form?
Jag tycker det är störande med tjejer som är så självgoda att de förutsätter att man flörtar med dem bara man öppnar munnen, oavsett sammanhang.
Verkligen +1.
Tycker nästan man kan dra en parallell med "är dom så fula i usa"-tråden där de flesta verkar tycka att tjejer är mycket socialare där. Det är på något sätt mycket enklare att snacka med dem på så sätt att det blir mycket ledigare. Här i sve, till mycket större utsträckning, är det mer som du säger att många ser småsnack per automatik som flirt. Speciellt tjejer som tycker de är stora killmagneter. Lättare att småsnacka med killar i såfall, eller tjejer som man kan tänka sig inte får så mycket attention. (förutom i de fall de ser mest paffa ut)
Behövs mer avslappnat småsnack här i Sverige generellt.
Om han är snygg är det kul ;D och som sagt, om han gör det med stil och inte bara är sliskig.
Gå till krogen utan att ragga är som att gå till gymmet utan att reppa.
Sluta lek fin L-sami som om du går ut för att "vara med vänner" om du märker att en tjej verkligen vill bli sargad av dig självklart går du in för stöten. Fatta blick du skulle få av dina polare när du svarar varför du inte stöta. "Nä men grabbar idag vill jag typ bara hänga med er hela kvällen".
Vardagsflirta > Krogflirta
Det känns inte lika okreativt och avslutat innan det ens börjat som en krogflirt ofta gör. Man kan läsa i många tjejers ögon att "Du vill bara ligga" när man flirtar på krogen. Då brukar jag gå ett steg längre och be henne kommentera min flickväns klädsmak och ge mig tips om vad jag ska köpa henne i födelsedagspresent som kan passa hennes outfit, samtidigt som jag pekar på random böna på samma ställe.
Nej, annat är det mitt på stan, där finns möjligheterna att vara kreativ och den som sticker ut från mängden.
Könsneutralt bemötande existerar inte i "attraktiva" kvinnors värld. Och skulle de ej särbehandlas för att de är kvinnor så blir de extremt förorättade, även om de uttryckligen krävt ett sådant bemötande. Sexismen sitter i ryggraden.
Muskelbyggaren
2008-04-24, 17:58
Sluta lek fin L-sami som om du går ut för att "vara med vänner" om du märker att en tjej verkligen vill bli sargad av dig självklart går du in för stöten. Fatta blick du skulle få av dina polare när du svarar varför du inte stöta. "Nä men grabbar idag vill jag typ bara hänga med er hela kvällen".
Glöm inte att den första regeln i socialt spel är att det inte finns något spel. Denna presumtiva tjej kanske var så trevlig att han faktiskt hellre ville umgås med henne, och hans kompisar kom plötsligt på hur kul det vore att gå bort och dansa på egen hand.
att småflirta (och bli småflirtad med) är ju det bästa som finns, piggar upp de flesta tråkiga dagar :)
Om han är snygg är det kul ;D
Och om han är ful?
att småflirta (och bli småflirtad med) är ju det bästa som finns, piggar upp de flesta tråkiga dagar :)
Kan man få något tips på vad man ska säga till en tjej då ??*popcorn*
Kan man få något tips på vad man ska säga till en tjej då ??*popcorn*
Testa med... Hej...
Säger hon hej tillbaka fortsätt prata.
Testa med... Hej...
Säger hon hej tillbaka fortsätt prata.
Mjo så långt har man ju kommit , det svåra tycker jag är efter Hej , Hej sen tar de stop *spy*
Och om han är ful?
Om han enligt mej inte är vidare vacker kommer jag inte vilja flörta tillbaka mot honom helt enkelt.:Virro
Händer mig aldrig någonsin. Ibland kan ja tycka att många killar tittar men då visar det sig bara att man hade en sparris mellan tänderna.
plusettar Angel, MEN jag tycker verkligen att det är sliskigt och avtändande, faktiskt.
Trevlig däremot, absolut. Flirtig känns "gubbigt" och som att personen har nåt fel någonstans.
var tvungen att skriva igen eftersom jag tydligen trott att jag skulle vara av annan åsikt om jag var singel, men näe, i teorin kan jag tycka det men i praktiken kan det fan aldrig bli bra. Tyvärr.
Gå till krogen utan att ragga är som att gå till gymmet utan att reppa.
Sluta bete dig som att du känner mig ffs, du vet ingenting om mina behov.
Verkligen +1.
Tycker nästan man kan dra en parallell med "är dom så fula i usa"-tråden där de flesta verkar tycka att tjejer är mycket socialare där. Det är på något sätt mycket enklare att snacka med dem på så sätt att det blir mycket ledigare. Här i sve, till mycket större utsträckning, är det mer som du säger att många ser småsnack per automatik som flirt. Speciellt tjejer som tycker de är stora killmagneter. Lättare att småsnacka med killar i såfall, eller tjejer som man kan tänka sig inte får så mycket attention. (förutom i de fall de ser mest paffa ut)
Behövs mer avslappnat småsnack här i Sverige generellt.
Mer småsnack tack. Japp.
Det är så vansinnigt gött att småsnacka!
Ni tjejer kan ju också flörta någon gång... (snygga tjejer, i´m talking to you) ;P
Ni tjejer kan ju också flörta någon gång... (snygga tjejer, i´m talking to you) ;P
Det gör dom, hela tiden. Dock är deras sätt inte lika uppenbart.
Flirtar är trevligt. Jag minns fortfarande med glädje den stora stund då en kille flirtade med mig och jag (efter att ha blivit tillfrågad) upplyste honom om att jag var precis dubbelt så gammal som han. Han lät sig dock inte avskräckas, men hans kompisar drog honom därifrån, lol. Detta var en vanlig solig sommardag på Möllan i Malmö. En oskyldig flirt, skulle jag kalla det. Oskyldiga flirtar äro de bästa. Flirtar på internetforum är okej endast tjejer emellan och endast om de inte bara retas med mig.
Flirtar är trevligt. Jag minns fortfarande med glädje den stora stund då en kille flirtade med mig och jag (efter att ha blivit tillfrågad) upplyste honom om att jag var precis dubbelt så gammal som han. Han lät sig dock inte avskräckas, men hans kompisar drog honom därifrån, lol. Detta var en vanlig solig sommardag på Möllan i Malmö. En oskyldig flirt, skulle jag kalla det. Oskyldiga flirtar äro de bästa. Flirtar på internetforum är okej endast tjejer emellan och endast om de inte bara retas med mig.
Var han 12 år gammal och flirtade!!??
Dagens ungdom.
Dagens ungdom.Åh, du smickrar mig. :mallan:
Flirtade/raggade... Vart går gränsen? Jag tyckte i alla fall att det var kaxigt av honom. Kaxigt på ett bra sätt. Och roligt för mig som ser ett par år yngre ut än jag är.
Om han enligt mej inte är vidare vacker kommer jag inte vilja flörta tillbaka mot honom helt enkelt.:Virro
Nu känner jag inte dig men du framstår lite som en såndär bitchig tjej som är lite för snygg för att ens orka bjuda lite på sig själv. Grymt avtändande, om du frågar mig.
Nu känner jag inte dig men du framstår lite som en såndär bitchig tjej som är lite för snygg för att ens orka bjuda lite på sig själv. Grymt avtändande, om du frågar mig.
Lugna ner sig med klichéartad korrekthet bitte.
Varför skulle hon flirta tillbaka med någon hon inte tycker är attraktiv, för att vara snäll? Att inte flirta tillbaka är inte detsamma som att vara otrevlig eller ”bitchig”. Och "bjuda på sig själv"?? Mörkhyad snälla!
Mörkhyad snälla!
Haha. Den bästa meningen någonsin på Kolo.
Varför skulle hon flirta tillbaka med någon hon inte tycker är attraktiv, för att vara snäll? Att inte flirta tillbaka är inte detsamma som att vara otrevlig eller ”bitchig”. Och "bjuda på sig själv"?? Mörkhyad snälla!
I kombination med att hon tidigare skrev att det bara är kul ifall killen är snygg, så tycker jag minsann att det ger en lite "klichéartad" bild. Sen beror det kanske lite på vad man lägger i begreppet "flirta". Jag brukar mest se det som en kul grej.
Granatgiraffen
2008-04-25, 10:34
Bra neg
Bra neg
Flirtar du med mig?
hahavaffan
2008-04-25, 10:36
Haha. Den bästa meningen någonsin på Kolo.haha, jag satte i halsen :laugh:
Nitrometan
2008-04-25, 10:59
Flirtar du med mig?
Ja det gör han. En vardagsflirt. Mörhyad.
Skaparn tar kolo till nya höjder igen.
Men är du dryg eller?
Flirtar du med alla som flirtar med dej oavsett om du är intresserad eller inte? Det finns folk som tycker att det är asroligt att flirta med precis allt men det tycker inte jag.
Jag skrev inte att jag hade hånskrattat honom rakt upp i ansiktet eller spottat på honom om han inte hade intresserat mej, jag hade bara inte FLIRTAT tillbaka.
Det är skillnad mellan att flirta och att vara trevlig.
miss_incorrigible
2009-12-15, 23:27
Sällan.
Fast undantag...
Nä, sällan.
Nu kan nog tråden låsas. Samtliga åsikter har kommit med.
Sällan.
Fast undantag...
Nä, sällan.
Härlig bump :D
dream_theater_
2009-12-15, 23:33
Dagens ungdom.
Sluta nu, han måste väl ha varit 25.
nu är jag inte tjej och ska egentligen inte svara alls på ämnet. men det finns väl ingen som inte kan uppskatta när någon visar intresse för en? om personen just bara gör det. visar intresse alltså. inte är en stalker eller är dryg, äcklig osv. för är man det så är man inte flirtig längre och då är det inte att man tänkt flirta som stört damen.
nu är jag inte tjej och ska egentligen inte svara alls på ämnet. men det finns väl ingen som inte kan uppskatta när någon visar intresse för en? om personen just bara gör det. visar intresse alltså. inte är en stalker eller är dryg, äcklig osv. för är man det så är man inte flirtig längre och då är det inte att man tänkt flirta som stört damen.
Tänk dig själv om du är en tjej som ser bättre ut än medel. Tillslut lär man ju bli mätt på uppmärksamhet(inte från samma stalkare :D).
Killarna borde läsa mer om PUA, det är sjukt hur mycket roligare och trevligare tjejer blir när man tar hänsyn till det
Killarna borde läsa mer om PUA, det är sjukt hur mycket roligare och trevligare tjejer blir när man tar hänsyn till det
Vad är PUA så jag kan läsa om det ? :D
Vad är PUA så jag kan läsa om det ? :D
PickUp Artist, eller upplockningsartist. Googla.
PickUp Artist, eller upplockningsartist. Googla.
Vill inte nu när jag vet vad är :D.
hahaha
Hah, att man själv aldrig kan vara så 'kreativ'. :D
Jag är dålig på att uppfatta flitande. Tänker bara: "Men det där var ju en trevlig gosse."
Sofia4_4
2009-12-16, 08:19
Jag är dålig på att uppfatta flitande. Tänker bara: "Men det där var ju en trevlig gosse."
hhaha. roligt. Många av mina vänninor tror det.
Kvinnor från södra länder är lite mer utsatta för flört i vardagen, därför förstå vi lättare när nån flörtar. (det är en kritik mot männen här då, att de flörtar för lite, inte att tjejerna är dumma i huvet)
Smakfull, lekfull flirt är skön. Kryddar vardagen.
hhaha. roligt. Många av mina vänninor tror det.
Kvinnor från södra länder är lite mer utsatta för flört i vardagen, därför förstå vi lättare när nån flörtar. (det är en kritik mot männen här då, att de flörtar för lite, inte att tjejerna är dumma i huvet)
Smakfull, lekfull flirt är skön. Kryddar vardagen.
Hm...roligt och roligt, ibland blir det riktigt pinsamt...:em:
När kompisarna drar undan en och säger "Nej han är inte bara trevlig, han flirtar med dig och förväntar sig att det skall bli något...vill du uppmuntra det...?!!"... ;)
Och eftersom jag aldrig är intresserad numera så känner jag mig efteråt bara såå dum.
Man uppskattar nog en flirt i tex, matbutiken eller bibblan, än typ krogen. som sagt avr, de känns mer seriöst.
von huff
2009-12-16, 15:04
Tycker att måpnga brudar ser så förbannade ut att man knappt vågar kolla på dom
miss_incorrigible
2009-12-16, 19:30
Tycker att måpnga brudar ser så förbannade ut att man knappt vågar kolla på dom
Antagligen för att de flestas ögonbryn har inte fått sig en professionell plockning. :D
von huff
2009-12-16, 21:42
Antagligen för att de flestas ögonbryn har inte fått sig en professionell plockning. :D
Nej men ärligt sagt så de brudar som är riktigt snygga, ssatsat på makeupen och kläderna verkar lite stroppiga mot vanliga halvfula killar som jag.Inte för att jag brukar försöka mig på sådana men har märkt det via jobbet t.ex
miss_incorrigible
2009-12-16, 21:52
Tycker du ärligt att du är halvful? :confused:
von huff
2009-12-16, 21:53
Tycker du ärligt att du är halvful? :confused:
ja?:confused:
miss_incorrigible
2009-12-16, 21:56
Vad trist! *rolleyes*
von huff
2009-12-16, 21:57
ja jag skulle vilja se ut som Jack i lost fast med mer muskler*cry*
Snyggare människor är elaka med dom fulare
miss_incorrigible
2009-12-16, 22:10
Man är så snygg/fin/ful som man själv vill vara och andra människor lär onekligen känna av det.
von huff
2009-12-16, 22:26
Man är så snygg/fin/ful som man själv vill vara och andra människor lär onekligen känna av det.
Hur menar du?Dom flesta vet väl ungefär hur snygga dom är, jag menar att folks skönhetsideal är ganska lika trots allt.När man ser på folk, särskilt yngre folk så sällskapar ofta jämnsnygga personer tycker jag.Lite öjligt låter det här men jag tycker faktiskt att det är så:)
svennebanan
2009-12-16, 22:29
Hur menar du?Dom flesta vet väl ungefär hur snygga dom är, jag menar att folks skönhetsideal är ganska lika trots allt.När man ser på folk, särskilt yngre folk så sällskapar ofta jämnsnygga personer tycker jag.Lite öjligt låter det här men jag tycker faktiskt att det är så:)
Konstigt vore väl annars?
von huff
2009-12-16, 22:31
Konstigt vore väl annars?
Jo.fattade inte riktigt vad miss incorable menade
svennebanan
2009-12-16, 22:34
Jo.fattade inte riktigt vad miss incorable menade
Hon menar(tror jag annars får hon fröklara själv :D) att ett gott självförtroende i viss mån kan kompensera för ett dåligt utseende. Men det lär inte räcka hela vägen.
von huff
2009-12-16, 22:36
Hon menar(tror jag annars får hon fröklara själv :D) att ett gott självförtroende i viss mån kan kompensera för ett dåligt utseende. Men det lär inte räcka hela vägen.
Jo det stämmer
miss_incorrigible
2009-12-16, 22:38
Jag menar att om du känner att du är halvful (med tillhörande negativa föreställningar om dig själv) kommer det vara de signaler du sänder ut och människor har en förmåga att fånga upp dem. En självuppfylld profetia, helt enkelt.
Till det yttre har vissa fått mer än andra, det är sant men problematiken kan lika gärna vara omvänd. En snygg man eller kvinna som inte tycker om sig själva. Sådana finns det gott om, har du inte märkt det? I övrigt kommer alla ideal från någon annan (med Kwonny och hans assworship undantaget :D), vi föds inte med de intrycka i vår genetiska kod och kan därför påverka dem. Om du tror på dig själv och visar upp dina bästa kvalitéer är det en idealbild i sig. Jag känner inte dig men en ung aktiv kille plus allt det andra du går för är väl bättre än att tycka om sig själv än att man är en "vanlig halvful kille"?
Eller?
Alla ideal kommer från mig menar du! :D
miss_incorrigible
2009-12-16, 22:47
Jag och en hel del av mina tjejkompisar hade faktiskt inte hållit med. Heta killar kommer i många olika former, färger och så vidare...
Jag har rätt söta/fina/vackra vänner som fallit för killar som andra, inklusive jag själv pinsamt nog, tyckt ser ut som "trafikolyckor i ansiktet" men ändå upptäcker man själv "något" med killen i fråga så snart han öppnar munnen.
Det är bra, jag har omvärderat mycket av det jag kan finna attraktivt/oattraktivt och kommit fram till att övervägande mycket av det som faller under oattraktivt har något med killens sätt och beteende gentemot mig eller andra att göra. :)
miss_incorrigible
2009-12-16, 22:48
Alla ideal kommer från mig menar du! :D
Om så vore väl, tänk vad enkelt livet skulle vara om man hade din assworship i generna haha... :hbang:
swediGangsta92
2009-12-16, 22:50
katter älska när man nyper deras ass
senast idag nypte jag en katt i boendet i asset when she walk by hon skratta lite och smile mot mej testa dt
katter älska när man nyper deras ass
senast idag nypte jag en katt i boendet i asset when she walk by hon skratta lite och smile mot mej testa dt
Hoho din svengelska är ju värre än min juh! :D
swediGangsta92
2009-12-16, 22:59
Hoho din svengelska är ju värre än min juh! :D
ja har bara bott här circa 7-8 månader men ja prata som engelska lite mer en svenska. så ibland det blir a mix
ja har bara bott här circa 7-8 månader men ja prata som engelska lite mer en svenska. så ibland det blir a mix
Alright broskie! :)
Refreshing to hear, hursomhelst! Is all good LövenBro!
svennebanan
2009-12-16, 23:01
Jag och en hel del av mina tjejkompisar hade faktiskt inte hållit med. Heta killar kommer i många olika former, färger och så vidare...
Jag har rätt söta/fina/vackra vänner som fallit för killar som andra, inklusive jag själv pinsamt nog, tyckt ser ut som "trafikolyckor i ansiktet" men ändå upptäcker man själv "något" med killen i fråga så snart han öppnar munnen.
Det är bra, jag har omvärderat mycket av det jag kan finna attraktivt/oattraktivt och kommit fram till att övervägande mycket av det som faller under oattraktivt har något med killens sätt och beteende gentemot mig eller andra att göra. :)
Du kan säkert ha rätt.
Man skall absolut jobba på sitt självförtroende. Man märker ju själv hur man blir behandlad av andra dom gånger man går omkring och tycker världen är orättvis och ser allmänt bitter ut och dom gå ger man känner sig nöjd och glad.
Saken är ragga på krogen är "vanligt", och sen samtidigt så tidigit på kvällen så är det kanske inte så många som går o raggar. Men ju senare det blir ju mera folk raggar, och det är ofta p.g.a. av att de får mer alkohol i kroppen. Går man fram på vardagliga tillfällen och utmärker sig så tippar jag på att en tjej uppskattar det mera. Det visar att man har självförtroende.
Eller att man dricker under dagtid.
Jag tycker sånt är trevligt:) höjer självförtroendet och så. Om det inte är en gammal gubbe sm slänger ur sig nåt snuskigt, det är mindre kul..
Jag tycker sånt är trevligt:) höjer självförtroendet och så. Om det inte är en gammal gubbe sm slänger ur sig nåt snuskigt, det är mindre kul..
När e man gammal gubbe? :)
Langster
2010-03-11, 15:34
Nu *cry*
Kände du dig träffad :D
Kände du dig träffad :D
You bet Broskie! :D
när man behöver fråga om man är en gubbe ;)
Prata med tjej på gymmet o o fråga om hon vill göra nått senare?
Eller ska jag vänta tills jag ser henne på krogen?
johanhej
2010-03-29, 17:56
Är nog inte det bästa att bara gå fram och fråga om hon vill göra något. Försök hellre få igång något samtal och prata några gånger innan du bjuder ut henne.
Ser du henne på krogen så äre väl bara GOGO.
Vill du ligga eller ha ett seriöst förhållande? Ja.. du besvarar din fråga när du svarar på min.
Eller, rättare sagt. Vill du att hon ska tro att du bara vill ligga eller ha ett seriöst förhållande?
Livet är fan bra krångligt.
När jag tänker efter så spelar det nog ingen roll...
mangemani
2010-03-29, 17:58
oavsett om dom gillar det eller inte,så är det ju alltid kul att köra med lite vardagsflirtande.
jag flirtar(självklart med glimten i ögat eftersom jag har partner),det är kul,man får kontakt på ett possetivt sätt,alltså man bryter isen lättare om man slår på charmen och flirtar lite och alla hitills som jag har brytit isen med med hjälp av detta sätt,har bara tyckt det varit roligt och har flirtat tillbaks.
så länge allt är med glimten i ögat(oskyldigt) så verkar tjejerna tycka det är ok.
Är nog inte det bästa att bara gå fram och fråga om hon vill göra något. Försök hellre få igång något samtal och prata några gånger innan du bjuder ut henne.
Ser du henne på krogen så äre väl bara GOGO.
Hejade första gången på henne på krogen,
har småpratat lite med henne 2ggr på gymmet efter det :)
Fördomar.
Fast ändå inte ;)
Jag, och kan nog prata för de flesta av mina kompisar, går inte ut för att träffa våra livs kärlekar. Ligga, dricka kopiösa mängder alkohol, ha trevligt med polare tror jag är de främsta anledningarna till att man går ut.
Sheogorath
2010-03-29, 18:01
Gymmet, men gör det på något ball sätt. Stör henne inte i träningen om hon är seriös. Som jag förstått det på min sambo händer det varje dag och det uppskattas inte. Alltså inte att du stör min sambo, men alltså... ja. Du fattar. ;)
Eller, rättare sagt. Vill du att hon ska tro att du bara vill ligga eller ha ett seriöst förhållande?
är ju så jag tänkte också, brukar vara knökfullt på gymmet och hon är ganska inne i sin träning så det känns lite osmidigt att flörta där.
Men när det inte är ons det handlar om känns det lite fel ställe att flörta på krogen också..
blir nog gymmet ändå :)
Gymmet, men gör det på något ball sätt. Stör henne inte i träningen om hon är seriös. Som jag förstått det på min sambo händer det varje dag och det uppskattas inte. Alltså inte att du stör min sambo, men alltså... ja. Du fattar. ;)
:laugh:
sundvall
2010-03-29, 18:11
Beror på. Framstår du som en idiot eller "inte hennes typ" kommer hon såklart tycka det är weird och att du är jobbig.
Är du dock cool, hennes typ, whatever så kommer hon rationalisera det som att det är asnice.
Inget fel i sig att vardagsflirta, its just fun, om man nu orkar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.