Visa fullständig version : Spas första träningsdagbok
Grattis! Ha det fortsatt kalas! :)
Tackar så mycket alla. Har vaknat med feber :( Kul att ha lite hälsningar då :)
Hoppas att det är som jag har bränt mig i solen. har ingen lust att vara sjuk nu.
Så ja ingen feber idag. Byte plats på arm och ben dagen denna veckan eftersom allt blev lite förskjutet och jag inte vill ha träningsvärk i armarna när det blir ryggdag.
Körde lite dips och omvända chins som uppvärmning typ 3 set av varje
superset stångcurl och liggande triceps
40/8 40/8
40/8 40/8
40/8 40/8
40/8 40/8
40/8 40/9
lite fula curls i sista setet
konccurl ala arnold
14/10
14/10
14/10
16/8
16/7
frenchpress i nordic
50/10
50/10
50/10
60/8
60/8 45/4 30/4
stående hammercurls
16/8
16/8
16/8
16/8
16/6
pushdowns
40/16
50/14
60/12
60/12
60/12
körde 2 set med rep över huvet plus lite crunches sen oxo.
Pretender
2003-07-18, 17:58
Ser grymt ut!
Men jag kräver :furious: att du kör tyngre stångcurls... du kan ju köra typ 6 set på 40 med 8 reps... då är det dax att öka :thumbup:
Stay hungry!
//
¤ Dax att öka i stångcurl spasse eller ?!?!
¤ Biceps och triceps på en dag !!!!! ????
¤ Du pumpar armarna till natten kanske :D
Bilder och Rresultatökningar ????????
Go spasse:hbang:
yepp superpumpar :D ska prova med lite högre curls nästa gång
Körde ben under förmiddage i helsingborg
Det var sinnessjukt varmt inne på gymet som är byggt som ett växthus.
Körde i alla fall:
hantelutfall
20/8
20/8
20/8
20/8
20/8
fontböjar utan bälte och löjligt djupt(armbågarna i knäna)
4 set ned lite dropp.
supersettade liggande lårcurl och benspark i 4 set i några miffo maskiner
sittande vadpress
50/12
50/12
50/12
50/12
50/12
Sen körde jag lite boxning i en kvart som kardio det var ballt.
Utfall är hääärligt :thumbup: testa köra i smithen med den främre foten på en bräda el dyl som är minst 10 cm hög..det är smärta det :D
Bra pass :thumbup:
det ska jag testa. Undrar om byxorna eller spas går sönder först. :)
Originally posted by spas
det ska jag testa. Undrar om byxorna eller spas går sönder först. :)
Hur tighta byxor tränar du i?:naughty: Testa stretch..:D
Tinus: frågan borde ställas "hur maffig och muskulös bakdel har du?" :D
Jo stretch är ingen du ide, blir mer och mer.
Tinus: frågan borde ställas "hur maffig och muskulös bakdel har du?" :D
Jo stretch är ingen du ide, blir mer och mer.
Eller hur små byxor..:whipped:
Nu pratar vi om materialet i byxorna inte töjjandet av muskler va?:D
Rygg baksida axlar idag. Sliten efter en massa sena kvälla rpå jobb och värme. Ladade emd ful redbull och dark tranquility, kändes lite bättre då. :hbang:
Lätta latsdrag som uppvärming
chins
0/15
15/4
15/4
10/7
10/5
0/8
0/7
Segt idag, rätt nöjd med 7an på 10 och 15 i maxet. Det ska öka men det kommer så sakteliga.
t-bar
20/8
40/8
40/8
40/7
45/6
45/6
kändes lite skumt i ryggen men ju längre ner jag gick desto bättre blev det, tyngre oxo iofs.
latsdrag fram i nordic
60/10
60/10
70/8
70/8
70/8
svettigt grepp men ville inte ta remmar och vänja mig vid det igen
sittande rodd i nordic
70/8
70/8
70/8
80/6
80/7
baksida axlar i nordic
40/8
40/8
40/9
50/6
50/6
sittande framätlutade hantellyft
5/10
5/10
5/10
5/10 dropp 3/6
3/10
very macho att sitta och gny med ett par 3 kilos hantlar men what the fuck.
Ett ok pass glad att jag fixar litkla många chins nu som jag gjorde under kreatin kuren. Ska öka som fan i slutet augusti har jag tänkt.
Imorgon blir det bröst med en massa dips och om man hinner inna gymet stänger lite roddmaskin oxo. Måste få upp sträckan på minuten nu.
vad är ful redbull för nått??
ang. 3 och 5kgs hantlar så e dom kanske inte så imponerande men man kan öka snabbt på så lätta vikter... :thumbup:
en red bull kopia som kostar 3.50 typ :eating: :D
heh...misstänkte det...har testat några sådana...ur abso och nån till som jag inte minns...men priset var iaf en 5-6-7 kr per st...dock kan jag inte direkt påstå att jag gillade smaken...
Denna e skit god typ som lite starkare redbull, super nice.
Bra pass :bpump: Det kommer att gå bra för dig på tävlingen,det är jag säker på!:D
Avis på dina chins.
Nu när jag har börjat köra dem själv fattar jag hur tungt det är.
15 stycken e himla massa, bra gjort.
MVH
thx. Hoppas på att öka 2-3 stycken under de kommande månaderna.
Pretender
2003-07-22, 10:47
Starkt jobbat i chinsen... 15 är riktigt bra! :thumbup:
En fråga: när du kör t-bar går du ned till helt sträckta armar eller börjar du dra upp vikten tidigare? Har precis börjat köra den maskinen som finns på gerda... och den tar ju gryymt bra! Även om jag inte har så bra koll på utförandet...
Stay hungry!
Yo. Körde lite små juck i t-baren innen på ungefär dubbla vikten mot nu. Numera släpper jag fram axlarna så långt det går och följer med ner med korsryggen så vikterna i princip nuddar golvet innan jag vänder. Det tar asbra i hela ryggen.
yo. bröst framsida axlar idag och det betyder dips.
värmde upp i transaräcket
Dips
0/24
25/6, 20/4, 15/3, 10/4, 5/4, 0/4
15/8, 10/5, 5/4, 0/3
Men gud vad de droppseten är grymma. Instruerade en kompis i knäböj direkt efter och klarade 2 reps med stången innan armarna gjorde så ont att jag fick sätta mig ner. Vilar typ 10 sek mellan droppen medan man hänger av en 5 kilos kaka.
lutande bänkpress
50/10
70/6
70/6
70/6
70/5
superset hantelpress och hantelflys
28/8 14/8
28/8 14/8
28/6 14/6
28/6 14/6
28/5 14/6
melontuttar
side lateras i nordic maskin
50/8
50/8
50/8
60/6
60/4, 40/6 25/5
sidlyft med hantel
7.5/8
7.5/8
7.5/8
7.5/8
7.5/7
tog en gainomax och softade i 10 minuter medan jag visade beckan hur man gör dips. Gick på rodden sen.
Öppnade stenhårt det kändes som om man skulle trilla av sitsen så jag minskade rycken lite. Tittade på timern när det var 24 sekunder kvar och trode jag skulle dö innan dess. Blundade och körde på, kollade upp igen lagom när jag passerade 300 meter så g att det var ett par sekunder kvar. Bara att ge järnet och skrika lite fint :hbang: . När maskinen pep kollade jag upp igen 344 meter!!!!! sen kollapsade jag mot en stolpe ett tag, men 344 meter det är fan ökning på 8 meter. 6 meter kvar till målet. :)
Bra kämpat spasse
Hur lång tid hade du på dig (rodden)?
Snart kommer jag ikapp dig i både Chins och Dips ...ha ha ha ha ha ...:D
1 minut har man på sig. Man e fan i koma sen.
Originally posted by porja
Snart kommer jag ikapp dig i både Chins och Dips ...ha ha ha ha ha ...:D
jag säger ju det, ses i december :hbang:
Ja du killen..grymt imponerad av dina dips!!Härlig ökning i rodden :D inte mkt kvar nu...
Bra ökningar + att du har en hel del tid kvar att toppa formen på.
Dina mål är helt klart inom räckhåll.
MVH
Håller med tidigare talare! Härligt jobbat och passet i rodden låter grymt, precis som träning ska vara när det är som bäst. Svett, bold och tårar liksom ;) :bow:
Du ska tävla i decembercupen, om jag inte fattat det fel?
Hur lägger du upp träningen med styrka kondition mm?
Skillnad mot nu under träningsfasen mot dieten sedan? Hur har du planerat?
Eller du kanske redan går på diet?
Muaytudd
2003-07-23, 08:28
Har läst i din träningsbok en tid nu, man blir nyfiken. BILDER :D
Siffrorna ser ju bra ut!
Originally posted by Muaytudd
Har läst i din träningsbok en tid nu, man blir nyfiken. BILDER :D
Siffrorna ser ju bra ut!
Håller med läge för lite nya bilder nu spas:D
Det kommer bilder i början av runt slutet augusti och sedan blir det nog framåt vintern när fettet börjar försvinna.
Originally posted by supremo
Du ska tävla i decembercupen, om jag inte fattat det fel?
Hur lägger du upp träningen med styrka kondition mm?
Skillnad mot nu under träningsfasen mot dieten sedan? Hur har du planerat?
Eller du kanske redan går på diet?
Just nu försöker jag bara att ligga på samma nivå som på kreatin för någon månad sedan och inte tappa nått under sommaren, plus att ordna lite bättre uthållighet i styrke momenten alltså mer högreppare på chinsen och dipsen.
Kommer köra 3 tunga veckor med kreatin och mycket träning i slutet augusti. Efter det är det tänkt att det ska deffas, har då runt 10-11 veckor på mig att tappa kanske 6 kilo och ladda inför tävlingen. Jag tror att det ska räcka. Jag försöker lägga in mer och mer intensiv kondition nu. Från att inte ha kört nån kondis sen i julas pga ett trasigt knä till 3 pass i veckan. Det blir antingen intensiva intervallpass på cykel eller 1 minut i rodden. Kommer inte få någon jätte seg kondis men det är inte det som behövs till tävlinegn heller.
Skule kört ben idag men kör hellre dem i lund imorgon. Istället gick jag och körde biceps och lite boxning, blev helt sinnessvettig.
Stångcurl
5x10
vet inte riktigt vad stången väger, men i trakterna kring 40
konc curl
15/8
15/8
15/8
15/8
15/6
hammer curl
15/8
15/8
15/8
20/3
15/8
crunches
2x20
Sen boxning med ett par handskar som luktade pung.
Ett kort pass innna jobb idag. Blr bättre imorgon med ben och kanske lite triceps
Sinnessvettig?:eek: hur ser man ut då?:D
Bra litet kort pass..:thumbup:
Helt jävla dyngsur :D
Aha..prata så man förstår :D
shirunai
2003-07-24, 20:58
boxning :hbang:
Muaytudd
2003-07-24, 21:35
Haha kul med gammla boxhandskar, sen kan man tvätta och gnugga händerna blodiga och lukten försvinner ändå inte på ett tag. Hehe Boxing hardcore :hbang: :hbang:
Hehe kom på en annan sak, skitbra att trycka upp i ansiktet på motståndaren oxo... bara jabba på ochg vänta tills han spyr hehe
:D :D
hehehe göttaste avataren :thumbup:
no1fitness
2003-07-25, 05:00
Dina chins kommer garanterat att öka med fler än 2-3 när du börjar gå ner och blir mer taggad pga tävlingen !
Inför min förra tävling gjorde jag runt 6-7 chins i början av deffen och veckan innan 17 stk. Men då hade jag gått ner nästan 12 kg, men jag tror du kommer hamna på 20 minst ! Jag vill också kunna göra 20...:(
Fortsätt med din träning och rodden. Den minuten är så jobbig !!!
Jag satsar på 330 meter innan tävlingen. Det borde gå...:smash:
:kickass:
Ni vill kunna göra 20!
Jag skulle vilja kunna göra 8.
Livet e allt bra orättvist....
Bra kämpat Spas, bara resten kvar nu.
MVH
Muaytudd
2003-07-25, 08:00
hehehe göttaste avataren :thumbup:
om det var ang maj, merci.
muaytudd: Yupp deet var din bild jag menade. :)
No1fitness: 20 godkända chins känns väldigt högt, men inte omöjligt.
Angående rodden så ska jag köra på, har lite svårt att få in den i träningsschemat bara. Det passar egentligen bara under bröstdagen när ryggen är någorlunda utvilad. Kanske dax för en dag med enbart kondis? Någon med erfarenheter som har tips?
Originally posted by Henke
Ni vill kunna göra 20!
Jag skulle vilja kunna göra 8.
jag vill kunna göra 1 :cryout:
kom till lägenheten i lund för någon timma sen. Typ 2 miljoner små fucked up flugor i köket. FRÄCHT! :thumbup:
Har sprutat upp en hel flaska radar i lyan nu. Mina rumspolare ska fan få en avhyvling för att de lämnar käk framme.
Fan vad den där sprayen luktar asså känner mig helt hög. Ska bli spännande att se hur passet går om typ 30 minuter.
Ville bara skriva av mig.
Ben och vader plus triceps eftersom jag inte han det inna i veckan. Tack vara flugutrotning hade jag bara en timme på mig.
Började med triceps
dips ( lätta idag )
0/25 den sista räknas inte för jag vilade för länge efter 20 reps. Man får bara vila i 3 sekunder jag stannade typ 4 eller 5.
0/18
liggande triceps
20/12
4078
40/8
40/8
42.5/7
4078
gick ok fortfarande lite ny på denna.
Hög tid att köra igång benen
hacksquat (tinus läs inte detta utan hoppa till frontböjarna)
0/12
30/10
60/8
60/8
60/10
60/10
70/6
Frontböj i superset med vanlig böj
50/7 50/7
50/7 50/7
50/8 -----
woah! körde typ utan vila eftersom det var lite knappt med tid. Kör lite djupare än tidigare och det gör inte ont i knäna så det är gött. Tänkte jag skulle göra en 9a i sista frontböj setet gick ner efter 8 och började resta mig, då bara svartnade det för ögonen och stången åkte ner i säkeretspinnarna. Kände mig riktigt hardcore då :)
sen hann jag med lite vader och lår curl
stående vadpress i nordic
100/10
100/10
100/10
lårcurl i cybex
130/8
150/8
130/8 dropp 90/5
Bra pass, men lite för kort. Längtar tills jag är ledig och kan lägga en massa tid på gymet, gillade blackouten oxo :hbang:
Muaytudd
2003-07-25, 19:43
Blackout rockar :hbang:
I vissa samanhang.
Gjorde nyss 12 reps på coc#2 med högern. weeeeee , klarade nästan en 2 på samma med vänstern oxo.
Under Deffandet körde jag 22 rep, så nu efter deffet får vi se...
Då ska det bli 25 rep.:kickass:
Bra kämpat:hbang:
no1fitness
2003-07-26, 04:18
Nu har jag äntligen läst genom hela din journal. Du har verkligen ökat under våren-sommaren !!:thumbup:
Ska bli kul att läsa om din träning inför tävling.
:bpump: :cheers:
no1fitness
2003-07-26, 04:26
Det här med dips eglerna med att man måste köra 20 stk och sedan får man vila osv. Hur fungerar det egentligen ? Jag hittar inga regler på SKKF:s sida. Vilka regler för vila gäller i chinsen ?
Får man hålla hur brett/smalt som man vill i chins/dips ?
:confused: :confused:
Jag tror man får hålla hur man vill i bådra övningarna. I dipsen får man 3 sekunders vila var tjugonde repetition i chinsen har jag faktiskt ingen aning.:confused:
no1fitness
2003-07-27, 00:01
Jag tror man får hålla hur man vill i bådra övningarna. I dipsen får man 3 sekunders vila var tjugonde repetition i chinsen har jag faktiskt ingen aning.:confused:
Det vore ju ganska bra om SKKF kunde lägga ut de riktiga reglerna så man vet vad man ska träna efter...;)
Blääähhh. Jobbade till 24 igår och började klockan 6 imorse fy fan 3 timmars sömn och levt på lätt mjölk. Imorgon ska det ätas bra och köras rygg sen mår jag nog bättre. Tröst shoppade lite idag, det hjälpte knappt.
[QUOTE]Originally posted by spas
Blääähhh. Jobbade till 24 igår och började klockan 6 imorse fy fan 3 timmars sömn och levt på lätt mjölk. Imorgon ska det ätas bra och köras rygg sen mår jag nog bättre. Tröst shoppade lite idag, det hjälpte knappt. [/QUOTE
men du, jag kanske kan göra så att du mår bättre.....:naughty:
Puha ett av de sista passen i lund på ett tag, snyft. Som nämnts tidigare har inte helgen varit den mest anabola i världshistorien men nu känns det bättre.
chins
0/15 så nära 16 att jag skulle kunnat slicka på stången.
15/4
15/4
10/6
10/4
0/9
0/8
T-bar
40/8
40/8
40/8
45/8
45/6
tog skit bra idag. Kollade pumpiong iron inna passet och stilstuderade arnold i t baren.
nautilus pulover
250/8
250/8
250/7
kabelrodd nordic
70/8
70/8
70/8
85/6
85/6
90/4
lade in ett set till eftersom det gick så bra på slutet
framåtlutade hantellyft
7.5/10
7.5/10
7.5/10
10/8
framåtlutad cablecross
7.5/10
10/10
10/10
10/9
sittande framåtlutade hantellyft
5/10
5/10
5/10
5/10
sen blev det 2 gainomax plus 5 minuters vila innann cykeln.
10 minuter intervaller på nån ny spacigbike.
ett bra pass faktiskt. Ser fram emot ledigheten om någon vecka och kreatin samt totala mördarpass.
Jobbar du på Statoil här i HBG???? På Berga?
Stämmer bra det. Bergarondellen. Jobbar där bara nu i sommar iofs.
missa inte
Total Rebuild [Arnold Schwarzenegger] [divx5] 1980
Den är bäst av de två Arnold filmerna, det tycker jag. Arnold poseringsmusik är kraftig och bra, men Tom Platz musik (en av världens största ben) är bäst.
Jag brukade titta och lyssna på de innan träningen.
Har redan :). Den e bra, men pumping iron e bättre.
pumping iron rockar... :hbang:
men nu blev jag lite sugen på att se den andra filmen ni nämde, hade inte hört talas om den innan.
no1fitness
2003-07-29, 02:13
Hur orkar du köra så många set i chins utan att ta slut ?????:confused: Jag blir helt slut efter 1 set om jag maxat i det...Jag vilar iofs inte så länge mellan seten, men klarar runt 4 set innan jag är nere på 2-3 reps. I första runt 12, andra 6, tredje 4 och sista ev. 2-3. Har inga uthålliga muskler:cryout:
När min sambo är med tar jag hjälp av honom, men när jag är ensam blir det inte många reps inte...
Satans övning...:furious:
Vilar typ 90 sekunder eller så mellan seten i chins. Uthålligheten känns som om den ökat i takt med att man börjat köra fler set på det mesta.
Vad är nautiluspullover?
Dina chins är ff imponerande, håller med tidigare om att det är imponerat många sett och reps.
Hoppas du får trevligft på ledigheten,själv har man 1½ vecka kvar, sedan ska jag va ledig som fasen.
Snart är det dc....
MVH
Typ en sån här
http://www.superslow.com/systems/nautilus_pullover.html
LunaSpice
2003-07-29, 10:31
Typ en sån här
http://www.superslow.com/systems/nautilus_pullover.html
Tjena spas. Grymt intressant tråd...lycka till med träningen. :)
Nautilus´ pullover tycker jag tar rygg så in i helvete, speciellt latsen. Det kanske är meningen men när jag kör pullover med hantlar så får jag inte alls samma kontraktioner. Hur känns den för dig?
Håller nog med om att maskinen tar bättre än hantlarna. Där har nautilus verkligen gjort ett mästerverk.
Jag tror nämligen att jag såg dig i lördags... Jag skulle handla lite lösgodis men hittade inte det jag ville ha. Du tycktes ha hittat vad du ville ha då jag skymtade något gott bakom dig smo du smååt på. Typ en korv kanske..?:D
Keso och hamburgerkött. :eating:
yo. körde bröst och framsida axlar idag. Har tappat typ ett kilo sen toppen av kreatin kuren nu och ser lite sämre ut enligt mig själv. Snart dax för en kur igen, hopaps på samma goa resultat som sist. Till passet
dips
0/24 plus en ful, når snart 25
25/8, dropp 20/7, 15/4, 10/3, 5/3, 0/4
15/7, dropp 10/5, 5/3, 0/2
fi för bövelen så skut man är efter det.
lutande hantelpress
30/6
30/6
30/6
30/6
30/5
Länge sen sist, tänkte köra lite varierat idag. Var slut efter dipsen dock
plan bänkpress supersetat med hantelflys
60/8 14/8
60/8 14/8
60/6 14/6
60/6 14/6
60/6 14/6
Länge sen bänken. Skippade brygga och sånt nu bara låg och pressade med bröstet, tog superbra trots lite pinsamma vikter.
side laterals i nordic
40/10
50/8
60/7
50/10
superset stående militärpress framför och bakom huvet
35/6 20/6
35/6 20/6
35/6 20/6
35/6 20/6
Känns som om de här tar något jävulskt på utsidan
axlarna :thumbup:
Rent allmänt så blir det myclet superset och droppset nu plus ganska kort vila. Deta minska en del vikter men jag vill få upp lite mjölksyre uttålighet
Efter passet blev det en köpegainer och lite vila sen var det dax för rodd. Dagens resultat 346 meter viket betyder PB :)
rodden satte även igång träningsvärken i ryggen.
Muaytudd
2003-07-29, 20:41
Verkade vara ett skönt pass!
Du är riktigt stark i axlarna jämfört med mig (kollar på militärpressen). Nu har jag ngt o jaga :devil:
Kanonbra pass! :thumbup:
Själv är jag sugen på min nästa DIPS och chins resultat.
Hoppas på Dips:25 och Chins:13 nästa gång.
I BE BACK:D
Är de tävlingsgodkända eller nått så när i alla fall?
Härligt pass och grattis till PB i rodden! :cheers:
Både toppenrodd samt bra med dips samma pass!
Kul att du kör så bra när kreatinet är ur kroppen, ska själv prova en kreatin historia efter semestern. Men dina resultat är ju toppen utan det, så jag kanske skippar det.
MVH
Muaytudd
2003-07-30, 07:52
Du måste garanterat he en fedeträningsverk idag!!
Ryggen och triceps börjar ömma en del kan man lugnt säga. Bästa som finns, känner sig duktig då :)
no1fitness
2003-07-31, 03:16
Ja grattis till PB i rodden !!!:hbang:
Jag ska testa själv redan på fredag tror jag i rodden. Tänkte testa PB två gånger de närmsta 7 dagarna jag är i K-d. Hoppas det går lika bra som för dig !!!:thumbup:
Om jag kommer ihåg det *glömsk emmza* :em: ska jag ta och testa tokrodd idag tror jag efter bröstpasset... Vad är det nu igen, 2 minuter på 10an på concept II ???
1 minut ärde tman ska ro. 2 minuter hade man nog intre överlevt
ben idag. Gick direkt efter jobb till mitt gammla källar gym för att köra med en kompis. Tänkte ge han en riktig omgng men han bangade hälften av passet.
superset med frontböj och knäböj, rumpan i hälarna
50/6 50/6
50/6 50/6
50/6 50/6
50/6 50/6
50/8 50/7
Känns som om denna kan hjälpa mjölksyretåligheten.
hacksquat typ helt utan vinkel så det blev små vikter
30/6
30/6
30/6
30/8
30/12 med mycket andning och hjälp från pasaren
tog bra skumt med en hacj som var nästan lodrät.
hantelutfall
15/8
15/8
15/8
liggande lårcurl
45/8
45/8
45/8
45/7dropp 35/4, 25/4
stående vadpress i smithen
100/12
100/12
100/12
100/12
100/12
sittande vadpress
50/10
50/10
50/10
nu var man slut. Hoppas benen växer lite nu. käkade upp hälfen av mina föräldrars och deras gästers grillade biffar när jag kom hem :eating: :D
Weeeeeeeeeeeeeeeee! :kickass:
wooooooooooooooooooooo :)
Gosigoooooooooooooooo:cool:
bra kämpat Spas:thumbup:
:sleep:
hantelutfall
15/8
15/8
15/8
stående vadpress i smithen
100/12
100/12
100/12
100/12
100/12
aha! Fler övningar för mig att sno & prova vid nästa benpass.. :D
nu var man slut. Hoppas benen växer lite nu. käkade upp hälfen av mina föräldrars och deras gästers grillade biffar när jag kom hem :eating: :D
:laugh: :bow:
Utfall, tar det bra? Ser ut att vara jobbigt för rumpan iallafall.
Ett riktigt mastodontpass du fick till, imponerad över att du orkar köra så hårt nu när du ej går på kreatin samt håller på att gå ner i vikt.
Mat e toppen, hoppas du har förstående föräldrar och grannar.
MVH
Var med en kompis och körde armar på sjukhusets personalgym i hbg. Vi var ensamma om hela gymet och airkonditionen låg på typ 20 grader. Nice.
öppnade med lite chins och dips
liggande triceps
20/8
40/10
40/10
50/6
50/5
45/8
stångcurl
20/8
50/4
50/4
50/3
40/10
40/8
frenchpress med hantel
28/8
28/8
28/8
32/7
32/7
arnold konc curl
15/8
17/7
17/7
17/6
17/7
rep över huvet i nordic cablecross
30/10
40/10
50/10
60/10
50/10
avslutade med et droppset bice i cc med rep
50, 40, 30, 20
plus några crunches.
Nu ska man iväg och jobba tills mitt i natten. Fy fan!!! hatar det alltid jobba när det e sol. Kommer vara dåligt väder sen när jag e ledig står det i tidningen. Isåfall fejkar jag sjukdom nästa vecka och drar till stranden.
Bra armpass Spas!
Så det blir dec.cupen i år va?
Nyfiken på när du ska börja dieten och så.
Yupp planen är dc. Blir diet från början av september. Då har jag typ 10 veckor på mig att tappa 6-7 kilo plus någon vecka att ladda upp inför tävlingen. Ska gå på kreatin och köra hårt någon vecka innan deffen tänkte jag.
Ska bli roligt och följa din väg till DC. Kul att följa folk som ska tävla, hur de förbereder sig m.m.
Själv kommer jag nog vänta några år, förstor för fitness och förliten för byggning...
Rep över över skallen, klar favvo :hbang:
fasen vad skönt att få träna på ett svalt gym, e lite avis, hos oss känns det som man ska smälta bort bara man går in i lokalen.
Har du maxat antal chins än?
MVH
jäkla fint armpass:bpump:
Hur mycket väger spasse?
I vilken viktklass tänker du tävla?
75-80 kg kanske (med den muskelmassan tror jag)???
kommer tävla i den långa klassen över 180 cm. Skulle tro jag kommer väga runt 81-82 kilo, spelar mindre roll bara men ser bra ut. Det är kanske lite i minsta laget men bara man e ok på chins och dips.
just nu ligger chinsen och stampar på 15.5 strikta typ, dipsen ligger runt 24-25 godkända och rodden på 346 meter. ror allt kommer öka i sluet av augusti när det blir kreatin time. Sen hoppas jag på ökningar när vikten går ner. Målen står fast
30 dips
15 chins
350 meter rodd
se anständig ut.
dipsen blir nog svårast även om arne inte kollat mina chins än men det ska han få göra innan sommaren är slut.
du kommer klara det hur lätt som helst. När jag har sett dina dips har det sett hur bra ut som helst, även chinsen ser fint ut
15.5 chins ? det var exakt...:D
:D
promenad de senaste dagarna. Körde 20 minuter promenad 20minuter boxning och 20 minuter promenad imorse. Nu väntar bad och lek sen är det t3 ikväll.
LunaSpice
2003-08-03, 13:37
Jag måste säga, spas...från lünd, att jag är grymt impad av din motivation och att du orkar köra så hårt som du gör. Jag önskar att jag hade den orken och jag tror jag kommer få den när jag märker resultat (vilket jag antar att du har gjort).
Jag säger lycka till med den där tävlingen, vilken det nu var :), och hoppas det går bra!
:bpump:
Tackar.
Har inte alltid haft samma motivation, men just nu flyter det på. Tror inte man ska träna hårdare än man känner för. Då kommer man nog bara tycka det är tråkigt, bättre att köra i sitt eget tempo.
Härligt spasse...vilken motivation...jag är imponerad...
Fan också, sommaren är slut...hatar augusti, då tänker man på att studierna närmar sig som fan.
Jag ska försöka hinna träna bredvid studierna.
Studierna måste komma först av allt.
När lägger du upp Bilder?
HUr mycket väger du nu?
Muaytudd
2003-08-03, 21:08
Spas, du är en grym djävel på att träna. Keep up the good work!! :thumbup:
Längtar tills skolan börjar. Då är man mycket mer ledig och slipper sitt trista jobb. Väger typ 88 nu eller så, det varierar en hel del. Bilder är nog en månad borta eller så.
vad pluggar du för ngt nu då?
Längtar tills skolan börjar. Då är man mycket mer ledig
WORD!
LunaSpice
2003-08-04, 09:09
Längtar tills skolan börjar. Då är man mycket mer ledig och slipper sitt trista jobb. Väger typ 88 nu eller så, det varierar en hel del. Bilder är nog en månad borta eller så.
I second that! :hbang:
Yo, körde rygg och baksida axlar idag. Ser detta lite som en vilovecka eftersom jag jobbar mycket och alla passen blir i hbg. Drar ner lite på tempot under passen denna veckan, eller försöker göra det i alla fall. Förutom benen de måste piskas. Har ingen vetig dips eller chins ställning heller och inget magnesian så det blir sommar lov från maxningar.
dagens pass. Skippar att skriva upp vikter eftersom man inte kan sätta dem i relation till något ändå
chins
10
8
8
8
8
8
svettigaste händerna på länge. Here jisses vad lite vitt pilver kan göra för styrkan. Tog inte ut mig jätte i nått set.
sitande rodd
pyramid 5 set
hanelrodd i superset med vunklad hantelrodd, alltså armbågen utåt.
5 set av varje.
latsdrag fram
4 set. Lyckades maxa latsdraget på maxpuls utan remmar eller nått.:D
sen blev det lite omvänd peck deck och lite framåt lutade hantel lyft.
Avslutade med 10 minuters boxning.
Gick och bad dagens personal om en gainer, vilket de normalt säljer. Han tittade upp från sin bk tidning och förklarade att det kunde han inte göra eftersom sånt krävde för mycket personal, sen fortsatte han läsa. Stackars människa han måste varit helt sönder stressad, läsa hela den tidningen själv, ojojoj.
btw, pluggar systemvetenskap. Klar om ett år, hur ska det gå? :laugh:
Visst är det trevligt med personal som är serviceminded :D
Får man ha magnesia under tävloingen när man kör chins?
Är i vilket fall som helst avis på dina chins, med eller utan magnesia.
MVH
yupp pulver är tillåtet. Vissa handskar kan oxo godkännas av domarna som jag har förstått det. Inget för mig dock.
Pretender
2003-08-04, 20:34
Han tittade upp från sin bk tidning och förklarade att det kunde han inte göra eftersom sånt krävde för mycket personal, sen fortsatte han läsa.
Det är ju för fan nackskott på sånt. :devil: Du skulle bara fällt ut latsen och frågat honom en gång till ;)
Annars ser det brutalt ut som vanligt, 20 set rygg biter bra kan jag tro. :thumbup:
Stay hungry spas!!
//Pretender
jo lite känns det, men det var ändå ett lite lättare pass. Ska ge kroppen en chans att pusta ut innan hårdsatsningen.
shirunai
2003-08-04, 21:11
jasså du har lirat quakeworld förut, klaner ? höll du på med irc
spelade du dm ?
Originally posted by shirunai
jasså du har lirat quakeworld förut, klaner ? höll du på med irc
spelade du dm ?
Jag har oxå lirat quakeworld ;)
Muaytudd
2003-08-04, 21:18
Bra jobbat.
shirunai
2003-08-04, 21:21
Originally posted by Andyh
du kommer klara det hur lätt som helst. När jag har sett dina dips har det sett hur bra ut som helst, även chinsen ser fint ut
AHA en stalker !
Har sovit 5 timmar samanlagt de senaste 2 nätterna. Är trött.
Körde bröst och lite axlar idag. Blir mer och mer övertygad om att detta är ett riktigt skräpgym. Körde hantelpressar på vikter som borde vara lite tyngre än papper och det var svin tungt. Sen maxade jag bröst pressen. Blev orolig för att man skulle ha tappat styrka och hämtade gymets 2 eleiko plattor och körde lite militärpressar, hur lätt som helst. Längtar till jag är tillbaka i lund och kan ge gärnet igen. Tillsvidare blir det pass med aktiv vila typ. Nu ska jag bada och sova.:sleep:
Lirade aldrig q1 så seriöst. Är däremot vass på cs :D
Med så lite sömn är det inte konstigt att det går knackigt.
Är nog bäst att sova ut ordentligt för att sedan komma igång med nya krafter.
Finns det inget annat gym där du kan köra på? Inte kul om man inte trivs i gymmiljön.
MVH
Ska köra ben i mitt gammla källar gympå torsdag, sen blir det ett armpass upp på transvestitgymet sen sticker jag kanske dit och kör rygg på söndag. Annars blir det källargymet igen.
Herreguuuuuud, hur många gym är du medlem i?:D
minst 8 timmar sömn på en jobbdag är bra...
Var är Distriktmästerskap och vilket datum är det?
Menar du dc? Decembercupen, den hålls i lund nånstans i brytningen mellan november och december.
Hur många rep gör du med coc#2 nu?
Kör runt 10 på min som är en hyffsat tung 2a. kör itne så mycket grepp just nu dock, men det kommer igång med resten av träningen om en vecka.
Blev orolig för att man skulle ha tappat styrka och hämtade gymets 2 eleiko plattor och körde lite militärpressar
låter som om dom inte har många viktskivor där... ;)
jodå men alla är av skit kvalite precis som hantlarna. Tog eleiko för att vara säker på vikten
Jahaja..här ser det bra ut som vanlig:thumbup: träna hårt nu..
weeeee! tinus är tillbaka :cheers:
grrrr. fick rejält ont i axeln när jag skulle lyfa lite prylar på jobbet idag :( Hoppas det går över till imorgon så man kan front böja.
grrrr. fick rejält ont i axeln när jag skulle lyfa lite prylar på jobbet idag :( Hoppas det går över till imorgon så man kan front böja.
De e hopplöst de där, jag kan träna hur mycke som helst på gymmet o aldrig skada mig där men sen när man ska lyfta nåt i "vardagliga livet" så skadar man sig lätt som fan:(
Muaytudd
2003-08-07, 18:45
hoppas böjarna gick bra
ben idag. Kände mig bra laddad efter en kort jobbdag, och hyffsat med käk. Gick bort till källargymet. Lånade ett bälte av en riktigt stark styrkelyftare som a en händelse har tävlat i af, snackade lite med honom mellan de första seten. Det var desutom fullt med 16 åriga handbollstjejer på gymet så motivationen var rätt hög :thumbup: .
Superset med frontböj och knäböj
50/8 50/8
50/8 50/8
50/8 50/8
55/8 55/8
55/8 55/8
yea buddy! kände smakn av kvällsmaten på väg upp i sista setet. Alla repsen är riktigt djupa.
Hacksquat, samma tunga maskin som sist
30/8
35/8
35/8
40/8
40/10 med långa pauser de sista repsen.
liggande lårcurl
45/8
50/8
50/8
50/6 dropp 35/6 dropp 25/4
vader i benpress
fullt magasin
10
10
11
10
10
stående vadpress, fullt magasin (lätt maskin)
10
10
10
10
Allt kändes asbra, ni som är flitiga kan ju gå tillbaka till förra benpasset och kolla in monsterökningarna :D
I övrigt så saknar jag beckan riktigt mycket nu.
Härligt med ökningarna :) själv står jag rätt still nu i det mesta...
kreatin om 2 veckor. Då går vikterna genom taket :D
Bra kört Spas.
Ett benpass för män. :thumbup:
Jag vill oxå träna me en massa handbollstjejer:cryout:
MVH
kreatin ja... tänkte själv börja med det inom kort. sen får vi se om man kanske kan öka lite...
Kreatin är sveränt.
Visst är det så att lite tjejer livar upp ett gym en hel del.
no1fitness
2003-08-08, 03:02
Kreatin är sveränt.
Visst är det så att lite tjejer livar upp ett gym en hel del.
Killar...:rolleyes:
Måste ha lite fjortisbrudar på gymet för att kunna köra som en karl...:thefinger :D
Bra pass förresten ! Hur går tävlingsförberedelserna ? När startar deffen ? *nyfiken* ( som vanligt...)
Edit : Glömde skriva om kreatin...:smash: Det funkar superbra för mig på deff, men mindre bra om jag bulkar...Hur är det för dig ?
Du har genomskådat oss totalt :)
aldrig provat kreatin på deff, brukar funka bra alltid annrs iofs. Har smugit igång lite promenader nu, men tänker köra några hårda träningsveckor innan jag börjar på allvar. Skulle tro att det blir i början av september. Då har man typ 10 veckor på sig och någon vecka till att ladda upp på.
Tjena!!
Ser ju bra ut med benpassen. Nog bra att du valde ett annat gym än maxpuls för benträning. Själv dör jag bara efter att värmt upp på löpbandet i 10 min. KÄnns som ett jävla växthus!:cryout:
Nåja trevligt o snacka med dig i onsdags. Hoppas det går bra för dig på DC. Jag kommer ner och håller koll så att du verkligen ger allt i rodden!
Ha det!
/Kristian
P.S Vem e Beckan....?
Alltid kul att träffa någon med samma intresse. Gött att du kommer och kollar oxo.
Beckan e min tjej som är i israel med sin familj och kommer hem natten till söndag. Hon har en journal här på kollo som uppdateras riktigt sällan.
Körde en lång promenad imorse följt av frukost och armträning.
Det blev ett rätt så kort pass, tyvärr gör axeln rätt ont nu men 2 dagars vila bör fixa de.
Skriver inte upp några vikter eftersom jag tränade i bastun maxpuls och inte itar på deras hantlar eller plattor. well well nu är det jobb dax och bara 2 dagar plus några timmar tills beckan kommer hem :)
Mätt armarna för att ha nåt att göra innan jobb. Nästan 42.5 nu :D .
happy happy joy joy
Bra armmått får man ju säga :) hoppas axeln repar sig fort...
Japp 42,5 är bra vad har du för underarmsmått? Hur går det med grippersen? :cool:
Mr_fit2002
2003-08-08, 20:58
Tack för tipset om att supersetta frontböj och vanliga böj:thumbup: . Kändes kanon:D
Mätt armarna för att ha nåt att göra innan jobb. Nästan 42.5 nu :D .
är det 42,5 avslappnad eller spänd arm?
Kan med 99 % säkerhet säga att det är med spändarm
fint armmått:thumbup:
tråkigt med axeln, vad är det som har hänt?
Mr_fit2002
2003-08-08, 22:26
Originally posted by Alcom
är det 42,5 avslappnad eller spänd arm?
Man mäter väl alltid armarna när dom e spända????
eller???:confused:
Originally posted by Jon2
Kan med 99 % säkerhet säga att det är med spändarm
kan man lugnt säga :D
Enligt nått gammalt symetri test på www.athletic-fitness.com så ska man spänn armen, desutom får man roligare siffror :)
Det som är skumt med testet är att mina ben är för stora enligt dem, men det är nog för att jag har så smala pinnar till handleder
Hur många reps klämmer du på 2an nu?
Runt 10 skulle jag tro. Ska försöka gå upp mot 15 innan tävlingen i september.
Grymt:thumbup: Själv klarar jag 5 reps. Hur nära är du att ta 3an.
Vet inte riktigt, får kolla på grip challenge i september. Det varierar iofs beroende på hur tung 3a det är oxo.
5 reps är nice btw
shirunai
2003-08-09, 11:52
hur ofta tränar ni grepp ?
Jag brukar träna med grippersen så ofta jag känner mig fräsch i händerna. Det brukar bli 3 ggr i veckan
De senaste månaderna har det bara blivit varanan vecka eller så. Trycker ihop 2an lite då och när jag går förbi den oco.
Trycker ihop 2an lite då och när jag går förbi den oco.
Japp brukar ju bli så. Också vill ju kompisrna se när man klämmer 2an rätt så ofta
Morgon promenad och en hink golfbollar på rangen idag. För varmt för något annat. Laddar rejält för ett rygg pass imorgon. Tror jag ska börja med kreatin då oxo. Eller så väntar jag en vecak och hoppas värmen lägger sig lite.
Morgon promenad och en hink golfbollar på rangen idag. .
Du har inte lust att köpa några golfbollar har över 1000 bollar som ska bort
Nä tack, slutade lira för 5 år sedan eller nått sånt. Ville mest vara social med farsan idag.
Pretender
2003-08-10, 22:30
Vafan?! Golflirande och annat glassande... var är de stenhårda passen? :D
Lirade också idag, blev en räd genom skogen eftersom jag höll på att slå en dude i huvet. :em: Inte visste jag väl att min järnfemma kunde gå 200 meter ;)
STAY HUNGRY!!
//Pretender
De stenhårda passen kommer nästa vecka. Veckan efter det blir det ännu hårdare.
no1fitness
2003-08-11, 03:57
Sååå, nu är det snart slut på det roliga och deffen börjar...:devil:
Ska bli kul att se hur mycket du ökar när du börjar med kreatin...
:bpump: :kickass:
Brukar inte märka av ökningarna förrän efter kuren när man tappar lite. Medan jag tar kreatinet känner jag bara ett sjukt träningssug, får lixom inte nog.
Tackar...
Ja du kan ju bekräfta att värmen på maxpuls e olidlig! :cryout:
E kreatinet på G nu?
Jag kom in på skolan men det blev här i HG. Ska nog till Lund under våren och då kommer det att bli Gerdahallen för mig!
Dax för rygg idag, det knakar och brakar en hel del i kotorna nu men inget som gör direkt ont. Funderar på att gå och få det justerat så att man är på 100% när man ska börja satsa.
Chins
0/16 :hbang:
0/11
0/8
0/8
0/8
At last 16 stycken. Luften gick ur en lite då i värmen, men fan vad gött det var.
kabelrodd i nordic.
60/12
80/8
80/8
80/8
80/8 dropp 60/4
latsdrag fram i nordic
70/8
70/8
70/8
80/6
80/6
tbar
30/12
45/8
45/8
45/8
45/6 dropp 30/4
baksida axlar i nrdic
40/10
40/9
40/8
40/7
framåtlutade lyft i cablr
12/8
12/8
12/8
12/8
12/8
Sen blev det nårga minuter intervall på cykeln.
hade lite svårt att få riktig pump, men är snor nöjd med chinsen. Nu ska jag lira gta3 vice city tills jag somnar i tv fåtöljen.
16 st grymmt!!:thumbup:
vice city är sjukt kul!
Bytte in min xbox idag mot en ps2a, höll på att inte komma till gymet. Åker bara runt på min lilla vespa och skjuter gangsters med iron maiden på radion. Genialt.
haha gjutet! älskar VC... "comet" e ju skönast :)
kanon chins :thumbup: :thumbup:
Funderar på att köpa ett x box snart. Är du nöjd med ditt lr
Pretender
2003-08-11, 21:48
16 chins... de är ju förjävligt! :D
Nä, men starkt jobbat spas! Hur ligger du till i dipsen?, själv har jag lyckats med en 8 på 40kg, förhoppningsvis godkända... under 90 grader i nedre läget och helt sträckta armar i toppläget.
Vice city är sjukt kul, lirade det med en polare 12h i sträck :cheers:
STAY HUNGRY!
//
Funderar på att köpa ett x box snart. Är du nöjd med ditt lr
Sådär, ps2an känns roligare eftersom där finns fler spel.
Originally posted by Pretender
16 chins... de är ju förjävligt! :D
Nä, men starkt jobbat spas! Hur ligger du till i dipsen?, själv har jag lyckats med en 8 på 40kg, förhoppningsvis godkända... under 90 grader i nedre läget och helt sträckta armar i toppläget.
Vice city är sjukt kul, lirade det med en polare 12h i sträck :cheers:
STAY HUNGRY!
//
Ska dippa imorgon.
Ok har tänkt köpa ett sånt här http://www.gamerzone.se/showproduct.asp?avd=1&subcat=2&id=4
no1fitness
2003-08-12, 02:54
Grattis till chinsen !!!
De är väl godkända allihop ???;) :D
När ska du ro max nästa gång då ? Det blir ju PB där också eller hur ??? + 350 meter.:hbang:
Hoppas chinsen ör godkända. Ska kolla dem med arne om någon vecka tänkte jag. Planerar rodd idag, men ryggen känns lite skum. Vi får se en minut ska man väll fixa :)
Tja, då var det bröst dag idag. Laddade med rejält med ps2 spelande. Plus kreatin och ALA. Det ska bli intresant att se om några dagar hur det fungerar.
Dips
0/24 bra och en ful
25/6, 20/4, 15/3, 10/4, 5/4, 0/5
0/12
0/12
lutande bänk
70/6
70/6
70/6
70/8 hittade passare.
70/6
superset hantelpress och hantelflys
25/8 15/8
25/8 15/8
25/8 15/8
25/8 15/6
25/8 15/6
lite tyngre flys än vanligt och mer nogran med vilan. ! minut mellan vare omgång.
lite blandade militär pressar plus sidlyft i cable.
Sen vilade jag 10 minuter och tog en liten gainer.
rodd 1 minut 347 meter :D PB med en meter.
Gjorde lite ont i ryggen tyvärr men jag ska till kiropraktor imorgon, så hoppas jag att det löser sig sen.
no1fitness
2003-08-13, 03:32
Grattis till PB i rodden !!!:hbang: :hbang: Nu är det inte många meter kvar till 350 !
Bra dips ! :thumbup:
:kickass:
Härligt jobbat i rodden :bow: Grattis till PB :cheers: Bra pass i övrigt också, heja, heja
Hoppas kiropraktorbesöket går bra..
Tycker du kan kosta på dig 1 ful dips om du kör 24 fina först :D
Kiro besöket gick kanon. Ryggen såg rätt bra ut och axlarna rättade han till. Det var lite låsningar här och där samt några stela muskler, bland annat lilla bröst muskeln på höger sida. Nu håller man några veckor till :)
no1fitness
2003-08-14, 02:42
Jag är lyckligt lottad som aldrig har haft en skada i hela mitt liv...
Vad skönt att allt stod rätt till.:thumbup:
Nu är det bara att köra på i några månader tills tävlingen är !!!:bpump:
Mathias Blomberg
2003-08-14, 05:49
Spas, vem kommer du tävla för?
ska tävla för x-act i lödde.
Originally posted by no1fitness
Jag är lyckligt lottad som aldrig har haft en skada i hela mitt liv...
Vad skönt att allt stod rätt till.:thumbup:
Nu är det bara att köra på i några månader tills tävlingen är !!!:bpump:
hinner nog gå dit ett par gånger till innna tävlingen, varannan månad brukar vara lagom för att hålla ryggen på lagom trivselnivå. :)
Tidpressat benpass idag.
superset frontböj knäböj
20/8 20/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
pust, det var tungt, men det gick
lårcurl i cybex
110/8
110/8
110/8
130/6
130/6 dropp 90/5 70/4
benspark i nordic
40/8
60/8
70/8
90/6
90/6 dropp 70/4 55/4 40/4
sen blev det lite stående vader, låg vikt och mycket kontakt.
ett bra men streesigt pass, böjarna i början tar bra med tid.
Ser att du tränar benen lite annorlund superset frontböj knäböj
20/8 20/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
Är det bra lr?
Mr_fit2002
2003-08-14, 18:35
Ser att du tränar benen lite annorlund superset frontböj knäböj
20/8 20/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
Är det bra lr?
Jag kör oxå den kombinationen, den funkar utmärkt:thumbup:
enligt mig iallafall:)
Mr_fit2002
2003-08-14, 18:36
Tidpressat benpass idag.
superset frontböj knäböj
20/8 20/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
55/8 55/8
pust, det var tungt, men det gick
lårcurl i cybex
110/8
110/8
110/8
130/6
130/6 dropp 90/5 70/4
benspark i nordic
40/8
60/8
70/8
90/6
90/6 dropp 70/4 55/4 40/4
sen blev det lite stående vader, låg vikt och mycket kontakt.
ett bra men streesigt pass, böjarna i början tar bra med tid.
Bra pass Spas:thumbup:
Muaytudd
2003-08-14, 20:39
du kör på som en duracellkanin. skitbra!
När kommer litta bilder?
Tack alla.
superseten kör jag av ett par anledningar. Dels för att slippa ont i ryggen med tunga vikter i vanliga böj, dels för att man kan gå super djupt på de vikterna och dels för att jag tror det kommer hjälpa mjölksyretåligheten i benen inför rodden.
Bilder kommer nog om ca 3 veckor pecis innan deffen. Det hänger lite på hur det är med kamera och så men jag ska försöka övertala nån :)
Ser att jag får kämpa för att komma upp i din nivå. Men då är set du som ska tävla i år och jag som ska vänta ett år:em:
Ska börja titta in här oftare, kan nog få en del inspiration.
Rock on!
:hbang:
Tack alla.
superseten kör jag av ett par anledningar. Dels för att slippa ont i ryggen med tunga vikter i vanliga böj, dels för att man kan gå super djupt på de vikterna och dels för att jag tror det kommer hjälpa mjölksyretåligheten i benen inför rodden.
Bilder kommer nog om ca 3 veckor pecis innan deffen. Det hänger lite på hur det är med kamera och så men jag ska försöka övertala nån :)
Jag kan fota dig hjärtat......:thumbup:
kom igen nu med lite före-deff bilder!! vill se hur långt ifrån bra form jag själv e... ;)
Skrev på min tävlingslicensansökan idag. Nu är det allvar :hbang:
foton kommer både före och efter deff.
Skrev på min tävlingslicensansökan idag. Nu är det allvar :hbang:
foton kommer både före och efter deff.
bilder, bilder, bilder *jublar och blåser fanfar* Kör hårt :bpump: :hbang:
Ska bli riktigt intressant å se bilderna. Så jag vet hur långt efter jag är.
Körde ett dag pass armar idag. Har lite svårt att komma igång riktigt utan ett par mål mat i kistan, men gymet stänger 4 så det var inte mycket att be för.
värmde upp med lite chins och dips.
liggande triceps
20/10
40/10
40/10
40/10
45/6
45/7 med passare
stångcurl
45/8
45/6
45/6
45/5
45/5
frenchpress i nordic
50/10
50/10
50/10
60/8
60/9
konc curl arnold style
15/10
15/10
17/7
17/7
17/6
sittande triceps i nautilus
120/10
120/10
120/10
140/7
enhands bicce maskin
5/8
5/8
5/8
5/8
avslutade med lite rep över huvet i superset med bänkdips.
Gick rätt bra idag. Blev lite dissad av nån som tyckte jag var alldeles för liten för fitness. Men vad fan hur stor måste man då vara. Sånt gör iofs bara att man tränar ännu hårdare. Väger nu strax under 90 kilo med alla rutorna synliga.
LunaSpice
2003-08-16, 15:37
Shit...mkt fint!
Hur lång är du? Du väger lika mkt som jag gör, har inte rutorna FULLT synliga dock och är 190 cm :) Klura ut nån fin counterreplik att dissa tillbaka med...t.ex. Muskelbyggarns avatartext "Klen men ren..." tycker den är grymt bra. Önskar jag hade modet att säga det till vissa personer på gymmet men då kommer jag få en 40 kg hantel i huvudet och det är väl sånt man helst vill undvika kanske.
Keep going!! :bpump:
Är ca 184 cm lång(?) kan tilläga att jag måste flexa kistan för att rutorna ska fram :) .
Klen men ren är ett riktigt bra motto
Tippar på att jag kommer vara bland de minsta på tävlingen, men wtf jag gör det för att förverkliga en gammal dröm. Är det kul så kommer jag nästa år oxo ännu bättre.
LunaSpice
2003-08-16, 15:45
Är ca 184 cm lång(?) kan tilläga att jag måste flexa kistan för att rutorna ska fram :) .
Klen men ren är ett riktigt bra motto
Tippar på att jag kommer vara vland de minsta på tävlingen, men wtf jag gör det för att förverkliga en gammal dröm. Är det kul så kommer jag nästa år oxo ännu bättre.
Exakt, det är ju inte så att du sitter speciellt mkt på spel som du kan förlora. Att förverkliga sina drömmar bör gå före i stort sett allt anser jag. Förutom familj och vänner förstås. En av mina drömmar är att få spela live inför 15000 pers på Forum i Köpenhamn. Då skulle jag komma i brallan 12 ggr tror jag...plus att min endorfinhalt skulle räcka i 3 år framöver!
Hoppas inte jag kommer i brallan på scen under rodden eller så :D
Bra pass! Du är, kan jag nästan säkert säga utan att ha sett dig, inte för liten. Det kommer gå bra. Annars ses vi på scen nästa år;)
Vi får se hur det blir med storleken, är man i bra form och paserar bra så tror jag inte att 1 kilo hit eller dit kommer göra nån jätte skillnad.
Hoppas inte jag kommer i brallan på scen under rodden eller så :D
Då får Arne sig ett gott skraff iaf! :D
Muaytudd
2003-08-16, 18:27
när ska du upp på scen?
tänkte komma och titta :bpump:
Tror det är någon gång i början av december.
Muaytudd
2003-08-16, 19:10
om det inte är för långt ifrån Malmöööö och det är före den 21 dec(då ligger jag i röda havet o tittar på hajar) so är jag där!! :hbang:
Då ses vi. Tävlingen är i lund, vid utfarten mot malmö.
Tror det är någon gång i början av december.
29:e november.....
Tackar. Det var tidigt. Dax att gå lite längre på mornarna nu då med andra ord.
weeee, tinus är tillbaka igen. :)
weeee, tinus är tillbaka igen. :)
Japp och det är bäst du passar dig..för hon är farligare än vanligt :naughty:
Ryggdag idag. Började dagen med en timmes promenad där jag köpte lite linfö olja. Sen gick jag hem och pajjade min stavmixer :insane: skiten började tokryka när jag skulle mixa lite protte.
till passet
chins
0/16
15/4
15/4
10/6
10/6
0/10 sen 4 stycken efter typ 10 sek vila
Nästa gång ska jag fixa 50 på ett set mindre fast med samma vikter.
Supersetade hantelrodd och hantelrodd med armbågen utåt
35/8 15/8
35/8 15/8
35/8 15/8
35/8 15/8
35/8 15/8
kör inte denna så ofta men ville ha lite variation
latsdrag framför huvet i nordic
70/8
70/8
70/8
bellybax
15/15
15/15
baksida axlar i nordic
40/8
40/8
40/8
50/6
50/6
framåtlutade hantellyft
7.5/10
7.5/10
7.5/10
sen blev det intervaller på cykeln i några minuter. Nu ska jag kolla fighting galor på datorn och lira gt3 tills jag somnar :D
Muaytudd
2003-08-18, 20:38
fett pass! vilka galor ska du kolla på?
Pride 22 blir det nu. Såg pride 24 och 25 igår och kings of pancrease idag. Hittade en massa jag inte sett tidigare.
Muaytudd
2003-08-18, 20:48
Boka in den 20 september.. då blir det en fedegala...
Dennis Koebke är sjukt grym, att få se honom live är som balsam för krigarsjälen :devil:
http://www.thaibox.dk/nyheder/russernekommer
EDIT:
Och denna kille e inte att leka med heller:
Mikael Cederhof
Tufft, synd man jobbar då. :(
Bra pass :thumbup: verkar gå heelt ok med chinsen :D Du blir farlig på Dec.cupen!
Nu ska vi inte ta i :D
Dagens träning blir en promenad, hinner inte köra bröst eftersom jag ska till päronen med beckan och käka middag.
Bra pass! Vad fyller hantelrodd med armbågen utåt för funktion?
Jag tycker den biter lite mer på baksidan av axeln plus att supersetet ger uthållighet och lite variation.
Här kommer lite bilder från idag, när jag och beckan hälsade på min 4 månader gamla systerdotter och övrig familj. Spännigare bilder kommer om någon vecka.
ännu mer. Jag bara smälter när jag ser denna
sista, kass bild men bra arm :D
Söt. Äre beckan som sitter brdvid dig lr
Du ser ut att ha ett rejält grepp:smokin:
tycker hela du ser ganska rejäl ut:D
Pretender
2003-08-20, 10:12
Håller med! Rejäla guns! :thumbup:
...söt unge också
//
Muaytudd
2003-08-20, 10:17
Ser bra ut! :hbang:
Så när kommer den egentillverkade ungen :naughty:
Ser stabilt ut, och söt flickvän oxå;)
FUn-tex SSwinger
2003-08-20, 11:51
Bara en snabbis, hon där beckan e hon en latina?
Hehehe you wish, hon e judinna. :)
bröst och framsida axlar idag.
Hade lite svårt att bli riktigt vansinnes laddad idag riktig super träningsvärk i ryggen.
Dips
0/24 Bah nästa gång då j....r
Kom in i nått konstigt och långsamt tempo så jag bestämde mig för att göra 100 på så få set som möjligt dips och försöka hitta rytmen. Vissa set blev med vikt andra utan. Jag hittade både rytmen och pumpen, jisses armarna och framsidan axlar höll på att spricka.
lutande bänk
67.5/6
67.5/6
67.5/6
72.5/6
60/12
var rejält trött efter dipsen axlarna värkte nått sjukt så jag rundade av bröstet med några set flys bara sen blev det mer axlar
sidlyft i nordic
40/8
50/8
60/7
60/5 dropp 45/5 30/6
superset militärpress framför och bakom huvet
30/8 20/8
30/8 20/8
30/8 20/7
lite hantellyft åt sidan
Dipsen i början av passet tog verkligen musten ur en. Resten blev sådär.
Efter sista sidlyftet han jag precis slänga i mig en gainer och gå till roddmaskinen. Funderade på att skita i det eftersom jag inte han vila, rodde ändå. Fick ihop 340 meter utan att bli specielt trött faktiskt, det kändes rätt bra. Tror jag ska ro lite oftare och bara köra maxningar med lång laddning en gång i veckan för att avdramatisera hela grejen.
Nu blir det lite promenad för att inviga min nya deffkeps :)
Muaytudd
2003-08-20, 20:30
bröst och framsida axlar idag.
Hade lite svårt att bli riktigt vansinnes laddad idag riktig super träningsvärk i ryggen.
Dips
0/24 Bah nästa gång då j....r
Kom in i nått konstigt och långsamt tempo så jag bestämde mig för att göra 100 på så få set som möjligt dips och försöka hitta rytmen. Vissa set blev med vikt andra utan. Jag hittade både rytmen och pumpen, jisses armarna och framsidan axlar höll på att spricka.
lutande bänk
67.5/6
67.5/6
67.5/6
72.5/6
60/12
var rejält trött efter dipsen axlarna värkte nått sjukt så jag rundade av bröstet med några set flys bara sen blev det mer axlar
sidlyft i nordic
40/8
50/8
60/7
60/5 dropp 45/5 30/6
superset militärpress framför och bakom huvet
30/8 20/8
30/8 20/8
30/8 20/7
lite hantellyft åt sidan
Dipsen i början av passet tog verkligen musten ur en. Resten blev sådär.
Efter sista sidlyftet han jag precis slänga i mig en gainer och gå till roddmaskinen. Funderade på att skita i det eftersom jag inte han vila, rodde ändå. Fick ihop 340 meter utan att bli specielt trött faktiskt, det kändes rätt bra. Tror jag ska ro lite oftare och bara köra maxningar med lång laddning en gång i veckan för att avdramatisera hela grejen.
Nu blir det lite promenad för att inviga min nya deffkeps :)
haha shit vi tränade nästan på samma sätt idag lol :D Hoppas kepan funkar :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.