handdator

Visa fullständig version : filmen 300 (recension)

Sidor : [1] 2

Bronkitkorv
2007-03-31, 07:29
suger ju som fan, tyckte jag. Extremt överdriven rakt igenom. Ingen som helst verklighetsförankring. Datoranimerade muskler och bakgrunder *screwy*
Verkligen inte en "storfilm" Bara en massa blod, hjälteposer och citat om hjältemod !
Se den inte om du inte är över 25 och har sett tillräckligt mycket filmer för att ha utvecklat en känsla av vad som är bra film....

Robban
2007-03-31, 07:34
suger ju som fan, tyckte jag. Extremt överdriven rakt igenom. Ingen som helst verklighetsförankring. Datoranimerade muskler och bakgrunder *screwy*
Verkligen inte en "storfilm" Bara en massa blod, hjälteposer och citat om hjältemod !
Se den inte om du inte är över 25 och har sett tillräckligt mycket filmer för att ha utvecklat en känsla av vad som är bra film....

Tycker den é kass!

frajdrik
2007-03-31, 07:34
Bronkit man behöver inte vara över 25 för att förstå vad en dålig film är. Jag är 16 år och kan i stort sett allt det man behöver veta om film och alla dess former, kollat på i snitt 2 filmer i veckan i snart 2 år. Så snacka inte plxz0rz!

King Grub
2007-03-31, 07:35
Visst är den löjlig och överdriven och orealistisk. Om man tänker på det sättet. Jag tvivlar dock på att den överhuvudtaget är menad som en realistisk skildring av slaget.

Väntar man sig karaktärsutveckling, djupa dialoger och historiskt korrekta fakta... lär man bli gravt besviken.

Väntar man sig en brutal actionfilm i historisk miljö, får man precis det.

"The most ass-ruling movie I’ve seen this year", som någon skrev. Den var grym. Grymt bra, också.

Avesta
2007-03-31, 07:40

Håller med.

Såg den för ca 12 timmar sen. Verkligen inte det jag hade förväntat mig. Visst, visuellt vacker i vissa stunder men helhetsupplevelsen är kännbart "plastaktigt" och når inte fram. Många av striderna är "plastaktiga" som Hongkong rullar. Varken fantasy/myt som exempelvis Sagan om ringen eller solid och rå som The gladiator.Verkligen synd, kunde ha gjorts riktigt bra.

Robban
2007-03-31, 07:42
Det finns ingen känsla i filmen. Man bryr sig inte och adrenalinet ruschar aldrig. Se Apocalypto istället!

Bronkitkorv
2007-03-31, 07:51
Bronkit man behöver inte vara över 25 för att förstå vad en dålig film är. Jag är 16 år och kan i stort sett allt det man behöver veta om film och alla dess former, kollat på i snitt 2 filmer i veckan i snart 2 år. Så snacka inte plxz0rz!

Jag tänkte mer på mej själv såklart, med åldern så har jag blivit mer kräsen.

Bronkitkorv
2007-03-31, 07:53
Visst är den löjlig och överdriven och orealistisk. Om man tänker på det sättet. Jag tvivlar dock på att den överhuvudtaget är menad som en realistisk skildring av slaget.

Väntar man sig karaktärsutveckling, djupa dialoger och historiskt korrekta fakta... lär man bli gravt besviken.

"The most ass-ruling movie I’ve seen this year", som någon skrev. Den var grym. Grymt bra, också.

Jag försökte tänka på att den var på det sättet men det hjälpte inte, den vart inte bra trots att jag förstod att den inte var menad så som jag trodde.
Om jag däremot varit lite yngre så kanske jag hade tyckt om den.

Bronkitkorv
2007-03-31, 07:54

Och vad tyckte du om filmen då herr filmexpert ?

Ganymedes
2007-03-31, 08:03

+1. Man lär också vara gravt korkad om man väntar sig det, av den typen av film... :)

Robban
2007-03-31, 08:10
+1. Man lär också vara gravt korkad om man väntar sig det, av den typen av film... :)

Jag förväntade mig engagerande våld och fick tyvärr inget av det!

J.Saarela
2007-03-31, 08:43
This is Sparta!!!!!!!!!!! Bra film:thumbup:

internethjälten
2007-03-31, 08:55
Den är baserad på en serietidning, hur verklig blir den då ???!?!?!

En mycket bra film enligt mitt smak och tycke.

hobbitar
2007-03-31, 08:58
This is Sparta!!!!!!!!!!! Bra film:thumbup:

haha saarela kommer gå ut på krogen ikväll och om inte vakten släpper in han gör han en frontkick och vrålar "This is sparta!!!"

Blodig och anfådd tar han sig in på krogen, ser sig om med en mördarblick. Vart är fienden? kommer jag dö ikväll?
Rohypnolen börjar avta och Saarela`s personlighetsförändring likaså....

"Shit, nu är jag i trubbel...."
:D

Handcuff
2007-03-31, 09:01

Du tror inte att du hinner mogna/bli "äldre på 10år? Hunnit se fler filmer? Dvs 520st filmer senare i ditt fall...

J.Saarela
2007-03-31, 09:10
haha saarela kommer gå ut på krogen ikväll och om inte vakten släpper in han gör han en frontkick och vrålar "This is sparta!!!"

Blodig och anfådd tar han sig in på krogen, ser sig om med en mördarblick. Vart är fienden? kommer jag dö ikväll?
Rohypnolen börjar avta och Saarela`s personlighetsförändring likaså....

"Shit, nu är jag i trubbel...."

:Virro

WheyProtein
2007-03-31, 09:29
Bästa fightscenerna jag sett.

High1ander
2007-03-31, 09:58
Den bygger och e javligt trogen till Frank Millers comic-book. Wow, den e inte realistisk?

"Realistiskt" enligt vem?
Seriost era apor, det e bara fjantigt att forsoka gora nagot realistiskt nar det finns sa mycket omstridd fakta osv.

Nej, jag alska inte filmen. Men jag skriver inte heller recensioner av nya barnfilmer om hur orealistiskt det e att fiskar kan prata, eller pepparkakor som e gigantistk stora.

Att tycka det inte e en bra film e helt ok, men att vara ignorant e inte ok.

For att forenkla budskapet: Man e en idiot om man gar och ser filmen och inte vet att den bygger pa verkliga handelser som bara e "setup" for serietidningen.

Jag vantar spannande nu pa att samma personer kommer forklara hur Titanic e orealistisk och att det inte fanns nagon Jack Dawson, etc...

Nitrometan
2007-03-31, 10:03
Jag vantar spannande nu pa att samma personer kommer forklara hur Titanic e orealistisk och att det inte fanns nagon Jack Dawson, etc...
Jag har släktingar som reste med Titanic. Det fffffnns ingen Jack Dawson i passegerarlistan. Filmen är inte relistisk. Så där gick det inte till när den sjönk. De hade dessutom frusit ihjäl mycket fortare.

:)

Tur att du styr upp lite High1ander - there can be only one!

shut teh face
2007-03-31, 10:05
Tänk också på att det är en fiction ..

Skitgrym film med striderna. Denna film var oerhört bra, den är ny i sin era med tunga animationer och feta strider

High1ander
2007-03-31, 10:06
Bronkit man behöver inte vara över 25 för att förstå vad en dålig film är. Jag är 16 år och kan i stort sett allt det man behöver veta om film och alla dess former, kollat på i snitt 2 filmer i veckan i snart 2 år. Så snacka inte plxz0rz! Detta maste fan vara ett av det konstigaste svaren jag sett?! :D

Jag vet allt om Internet, jag har surfat pa det 3 timmar i veckan i 2 ar!

Ganymedes
2007-03-31, 10:08
Det är tråkigt om man är så smalspårig så att man anser att allt som inte är realistiskt är förkastligt. Min far är sådan. Det går inte ens ha en sci-fi ruller synlig i bokhyllan, innan han börjar plädera för att det är så overkligt.

Ibland är det ju skönt att slippa verkligheten! :)

Baan
2007-03-31, 10:08
Den bygger och e javligt trogen till Frank Millers comic-book. Wow, den e inte realistisk?

Seriost era apor, det e bara fjantigt att forsoka gora nagot realistiskt nar det finns sa mycket omstridd fakta osv.

Nej, jag alska inte filmen. Men jag skriver inte heller recensioner av nya barnfilmer om hur orealistiskt det e att fiskar kan prata, eller pepparkakor som e gigantistk stora.

For att forenkla budskapet: Man e en idiot om man gar och ser filmen och inte vet att den bygger pa verkliga handelser som bara e "setup" for serietidningen.

Jag antar att bortsett från avsaknad av realism så var filmen tråkigt, ingen mystik med det. Titanit var då förslagsvis inte lika tråkig för vissa.

Ganymedes
2007-03-31, 10:09
plxz0rz!

Jag är inte 16 och kan bara riktiga ord. Vad betyder det där? Vet att de yngre håller på med massa x och siffror och skit istället för bokstäver, vilket ju är jättehäftigt, men jag fattar fan inte?

JustinCredible
Måste bara påpeka att det fanns en Jack Dawson på Titanic =P

300 verkar hur bra som helst.

coxie
Vi som gillar Frank Miller har ju iaf inte blivit besvikna, otroligt snygga scener och blod precis som det ska vara.

High1ander
2007-03-31, 10:14
Jag antar att bortsett från avsaknad av realism så var filmen tråkigt, ingen mystik med det. Titanit var då förslagsvis inte lika tråkig för vissa.
Alltsa jag tycker 300 e en bra film, sevard och har grymma stunder. Det e inget masterverk alls. Det finns sektioner som borde klippts ut helt. Vissa klipp e bara dumma. Voice over anvands helt felaktig. - Men jag stor mig da folk inte fattar vad det e for film och analyserar/recenserar fran "fel" utgangspunkt.

Jag personligen skulle tagit bort all politik i Sparta fran filmen. Jag skulle inte visat brostet da en viss person blir pasatt, att se hur brostet gungar till i slow-motion (nar det e ett sadant litet och tajt brost) ser bara sjukt konstigt ut vilket fick mig att skratta lite smatt...

High1ander
2007-03-31, 10:15
Måste bara påpeka att det fanns en Jack Dawson på Titanic =P

300 verkar hur bra som helst.

Whatevvha!

mini
2007-03-31, 10:16
Känns som om filmen inte är för mig riktigt. Jag gillar inte hjärndöd action, och jag gillade inte Sin City.

ManuelIT
2007-03-31, 10:24
jag tyckte faktiskt filmen var trist. handlingen var ju trist och vissa av replikerna var ju så jävla överdrivna att man skämdes. allt handla i stort sett om striderna som var rätt coola, men det var för lite av det. alla de bästa fightscenerna fanns ju i trailern som man hade sett 78 ggr.

edit: kan ju påpeka att jag älskade sin city, om det nu spelar någon roll. cool handling/dialoger/karaktärer etc.

High1ander
2007-03-31, 10:34
Känns som om filmen inte är för mig riktigt. Jag gillar inte hjärndöd action, och jag gillade inte Sin City.

Men doh! Aja, den e iaf en rolig film pa det satt att den verkligen e "anti Iran" pro "Irak-kriget" i synen av hjaltemod...

Bara det visuella i filmen e skal nog att se den.

Filmen e faktiskt filmad pa riktig film!

MasterChief
2007-03-31, 10:46
Filmen var bra men alldeles för kort. De skulle ha lagt på en timme och utvecklat karaktärerna samt storyn.

Yes
2007-03-31, 10:50
De hade gärna fått visa mer hur spartanerna var på riktigt också. Tyckte filmen framställde dem som lite väl mesiga.

z_bumbi
2007-03-31, 10:53

Du har alltså köpt hollywoodismen rakt av och skiter fullständigt i historien bara du får en story, det gör det iofs mycket lättare för alla involverade för då slipper man ens fundera att tänka på något annat än publiksiffrorna.

Då kan du tala om för mig varför man ska känna till en viss serietidning bland många tusen sådana som finns? Iom att det finns en verklig händelse bakom så har ju alla rätt att klaga på orealism.

Den filmen sög ju totalt så det spelar väl ingen större roll?

Baha
2007-03-31, 10:54
tyckte filmen var jävligt häftig

Baan
2007-03-31, 10:57
De hade gärna fått visa mer hur spartanerna var på riktigt också. Tyckte filmen framställde dem som lite väl mesiga.

Då filmen bara bygger väldigt löst på slaget så är det väl fritt fram för makarn att visa dom som han vill. Lite onödigt kräva realism för vissa saker men svälja vad som helst när det gäller annat.

scythe
2007-03-31, 10:59
http://www.wingan.net/bilder/300-cantread.png

Yes
2007-03-31, 11:18
Då filmen bara bygger väldigt löst på slaget så är det väl fritt fram för makarn att visa dom som han vill. Lite onödigt kräva realism för vissa saker men svälja vad som helst när det gäller annat.
Hela grejen med filmen var dock att spartanerna skulle vara dundertuffa och pwna på slagfältet. Nu lyckades man väl iof rätt bra med det. Vad jag saknade var lite mer om hur de levde, tränade etc. De levde liksom sjukt hårda liv och det finns nog mycket där som kunde tagits med i filmen.

Jag kräver för övrigt inte realism. Det är tänkt att vara en tuff episk actionrulle, baserat på en serietidning. Jag tyckte det var bra underhållning.

RassK
2007-03-31, 11:31
Jag tyckte filmen va übergrym, såg den 2 ggr i rad direkt efter jag sett den första gången :>
Så mycket blod, så underbart! Underhållande till max :D

Arf Pingvin
2007-03-31, 11:52
Över 25. Mycket bra film. Försökte inte vara nånting den inte är. Skitsnygga fightscener. Underhållande. Två pannor kaffe och ett halvt kilo godis, perfekt filmkväll :)

Clabus
2007-03-31, 11:52
Grymt cool film.

Baan
2007-03-31, 12:00
Hela grejen med filmen var dock att spartanerna skulle vara dundertuffa och pwna på slagfältet. Nu lyckades man väl iof rätt bra med det. Vad jag saknade var lite mer om hur de levde, tränade etc. De levde liksom sjukt hårda liv och det finns nog mycket där som kunde tagits med i filmen.

Jag kräver för övrigt inte realism. Det är tänkt att vara en tuff episk actionrulle, baserat på en serietidning. Jag tyckte det var bra underhållning.

Ja men vill du ha realism eller vill du inte ha det? Tycker det låter lite motsägande att först säga att du vill se dom tuffare och sen säga att det bara är bs alltihop. Vill du att makarna bara spontant skulle gjort dom tuffare?

Jag tror inte att det handlade om på riktigt att dom var gjorda av sten och käkade sten till frukost, snarare handldade det om taktik och valt av slagfält. Med dåtidens vapen kunde man säkerligen försvara små passager med väldigt lite manskap, hade man optimala vapen för det kunde man säkert vinna strider mot en numerärt överlägsen fiende. Min gissning är att det var så det gick till och inget annat ;)

Yes
2007-03-31, 12:13
Ja men vill du ha realism eller vill du inte ha det? Tycker det låter lite motsägande att först säga att du vill se dom tuffare och sen säga att det bara är bs alltihop. Vill du att makarna bara spontant skulle gjort dom tuffare?

Jag tror inte att det handlade om på riktigt att dom var gjorda av sten och käkade sten till frukost, snarare handldade det om taktik och valt av slagfält. Med dåtidens vapen kunde man säkerligen försvara små passager med väldigt lite manskap, hade man optimala vapen för det kunde man säkert vinna strider mot en numerärt överlägsen fiende. Min gissning är att det var så det gick till och inget annat ;)
Jag menar att man gärna hade kunnat använda utvalda fakta, myter, skrönor etc. om spartanerna för att ge lite extra krydda till filmen.

Spartanerna började sin militära träning vid 7 års ålder. Klart det till stor del även handlade om att de var gjorda av sten(eller i varje fall härdat läder, av allt progressivt pryglande). Fast givetvis skulle de blivit slaktade på nolltid om de inte haft ett taktiskt överläge.

High1ander
2007-03-31, 12:15
Du har alltså köpt hollywoodismen rakt av och skiter fullständigt i historien bara du får en story, det gör det iofs mycket lättare för alla involverade för då slipper man ens fundera att tänka på något annat än publiksiffrorna.

Då kan du tala om för mig varför man ska känna till en viss serietidning bland många tusen sådana som finns? Iom att det finns en verklig händelse bakom så har ju alla rätt att klaga på orealism.

Den filmen sög ju totalt så det spelar väl ingen större roll?

Som sagt, sla dig ner i en biosalong och kolla pa barnfilmer och klaga sedan pa hur orealistiska och "hur fan ska man kunna veta att det bygger pa en seritidning" dar ocksa.

Att Titanic suger far du sta for.

Vill du se historien sa kan du ju glo pa rullen fran 60-talet, eller historychannel. -Det e en film, inte verklighet, realism innebar inte att det e bra.

Sen, om du mar battre av att saga det faktum att jag visste vad filmen handla om och hur den inte foljer historien till 100% for mig till Hollywoodismen sa far val du saga det. Som sagt, filmen e inspirerad av en comic book, som i sin tur var inspirerad pa filmen "The 300 Spartans" fran 1962.

Men, e det bara jag som gar pa skrackfilmer och inte forvantar mig en massa komedi-karleksdravel, o vice versa? Varfor e det sa svart for folk att fatta samma sak galler denna film? Sen, filmen e trots att den inte bryr sig egentligen sa mycket om att vara historiskt korrekt sa ar den trots det forvanandsvart historiskt korrekt (enligt vissa). Sen e det som sagt att knappast alla historiker e ense om vad som hande. Pa samma satt som Mel Gibson far skit av vissa pga. Apocalypto (aven om majoriteten anser hans film verkar korrekt).

Kaew
2007-03-31, 12:27
Som sagt, sla dig ner i en biosalong och kolla pa barnfilmer och klaga sedan pa hur orealistiska och "hur fan ska man kunna veta att det bygger pa en seritidning" dar ocksa.

Att Titanic suger far du sta for.

Vill du se historien sa kan du ju glo pa rullen fran 60-talet, eller historychannel. -Det e en film, inte verklighet, realism innebar inte att det e bra.

Sen, om du mar battre av att saga det faktum att jag visste vad filmen handla om och hur den inte foljer historien till 100% for mig till Hollywoodismen sa far val du saga det. Som sagt, filmen e inspirerad av en comic book, som i sin tur var inspirerad pa filmen "The 300 Spartans" fran 1962.

Men, e det bara jag som gar pa skrackfilmer och inte forvantar mig en massa komedi-karleksdravel, o vice versa? Varfor e det sa svart for folk att fatta samma sak galler denna film? Sen, filmen e trots att den inte bryr sig egentligen sa mycket om att vara historiskt korrekt sa ar den trots det forvanandsvart historiskt korrekt (enligt vissa). Sen e det som sagt att knappast alla historiker e ense om vad som hande. Pa samma satt som Mel Gibson far skit av vissa pga. Apocalypto (aven om majoriteten anser hans film verkar korrekt).

+1

Nithian
2007-03-31, 12:55
Bästa filmen jag sett på år!

Kabuto
2007-03-31, 13:11
Tänk också på att det är en fiction ..

Skitgrym film med striderna. Denna film var oerhört bra, den är ny i sin era med tunga animationer och feta strider

Är den verkligen ny med det? Hade inte t.ex LOTR ganska så tunga animationer och feta strider? :)

Lasse Kongo
2007-03-31, 13:13
Jag har inte ens sett filmen än, men trots det kan jag säga att det är en av de bästa filmerna jag sett på länge :smash: :laugh:

Längtar tills jag får se den och äta *popcorn*

Lasse Kongo
2007-03-31, 13:22
WHAAAHAAA, gick in o kolla lite på SF, den har smygpremiär ikväll, 2 biljetter bokade *popcorn*

THIS IS LASSE KONGO!!!

Lasse Kongo
2007-03-31, 13:32
Oj http://www.moviezine.se/filmsidor/300.shtml

shut teh face
2007-03-31, 13:35
Är den verkligen ny med det? Hade inte t.ex LOTR ganska så tunga animationer och feta strider? :)
Nej jag tycker verkligen att denna har något eget. Jag satt med öppen mun hela filmen och jag brukar inte påverkas alls på det sättet. Striderna där det filmades i slow motion, är niiiiiiiice.

Det var ju dessutom Frank Miller (han som skrev sin city, ej filmen) och då är det fan nyskapande. :D

hejhopp
2007-03-31, 15:17
Otroligt dålig film, hade svårt att hålla intresset uppe faktiskt.

Lallle
2007-03-31, 16:15
Om man älskade sin city - gillar man den här då?

hultman
2007-03-31, 16:26
Skitfilm. Förstår inte hur den kan ha högt betyg på imdb.

tano
2007-03-31, 18:38
Det finns ingen känsla i filmen. Man bryr sig inte och adrenalinet ruschar aldrig. Se Apocalypto istället!

Hört att Apocalypto suger... *

Alltså allvarligt grabbar, man ska inte bry sig så mycket om folks recensioner egentligen. Det är bara egna uppfattningar, bäst att se filmen och skaffa sina egna.

(Dessutom påverkas folks uppfattningar av så mycket annat än filmen, t.ex. umgänge, trötthet, förväntningar atmosfär etc. Det är så många skräckfilmer som jag aldrig blivit rädd av, trots nersläckt rum och vinternatt. Detta bara för att mitt humör inte varit det rätta. Tror alla varit med om samma sak.)

* geez.. som att jag bryr mig ^^ ska själv se den och skaffa mig en uppfattning.

Denstillasittande
2007-03-31, 18:55
Det jag störde mig på var att kungen hela tiden stod och höll in magen och spände sig, var riktigt störande efter ett antal scener med det.

Annars var de ju en trevlig film med mycket blod och sånt.

hahavaffan
2007-03-31, 19:06

"The most ass-ruling movie I’ve seen this year", som någon skrev. Den var grym. Grymt bra, också.Mycket väl talat!

Kwon
2007-03-31, 21:20
Förmodligen redan sagts i tråden, men det var en regerande och mkt underhållande film.

Bra och stilistisk actionfilm, tycker speciellt om scenen där han ruser fram och spetsar gubbs i slow-motion (sen är jag generellt svag för slowmotionscener åsse), mitt enda klagomål är att den inte var 40-60 mins längre.

Bästa scenen var helt klart framrusningen.

Andra bra scener är när Xerxes Immortals dyker upp första gången, Noshörningsrushen, Bombkastartrupperna etc.

Denna film är ju bara en liten "touch" med historien, då den är baserad på Frank Millers serie (som den återskapade mkt bra), så ni skall inte tro att allt som hände i filmen hände på riktigt. Det är inte det filmen försöker säga.

Se det som underhållning, inte en dokumentär. :)

Det var tre filmer jag såg fram emot att se i år (som jag ej hade tänkt missa), och det var (i rangordning).

1.300
2.Transformers
3.Spiderpants 3

Det enda som jag saknade (som tidigare sagts) är cirkus 40-60 mins mer.

Framrusningen var BRUTAL! PÖMP samt TRÖÖÖCKK!

tano
2007-03-31, 21:27
Förmodligen redan sagts i tråden, men det var en regerande och mkt underhållande film.

Bra och stilistisk actionfilm, tycker speciellt om scenen där han ruser fram och spetsar gubbs i slow-motion (sen är jag generellt svag för slowmotionscener åsse), mitt enda klagomål är att den inte var 40-60 mins längre.

Bästa scenen var helt klart framrusningen.

Andra bra scener är när Xerxes Immortals dyker upp första gången, Noshörningsrushen, Bombkastartrupperna etc.

Denna film är ju bara en liten "touch" med historien, då den är baserad på Frank Millers serie (som den återskapade mkt bra), så ni skall inte tro att allt som hände i filmen hände på riktigt. Det är inte det filmen försöker säga.

Se det som underhållning, inte en dokumentär. :)

Det var tre filmer jag såg fram emot att se i år (som jag ej hade tänkt missa), och det var (i rangordning).

1.300
2.Transformers
3.Spiderpants 3

Det enda som jag saknade (som tidigare sagts) är cirkus 40-60 mins mer.

Framrusningen var BRUTAL! PÖMP samt TRÖÖÖCKK!

När kommer Transformers?

kan väl kolla själv på imdb eller nåt iof...

Dumleman
2007-03-31, 21:39
Den är så sjukt dålig. En riktig skitfilm, jag begriper inte hur de med den enorma budget som jag förmodar att de hade kunde göra en så värdelös film. Det är bara en massa hjärndöda skrik och ofta känns det som om man befinner sig som åskådare i ett halvtaskigt datorspel. Den är inte ens i närheten av den underbara hjärndöda action som finns i t.ex. rovdjuret nej usch fy fan 300 är så kass så jag vill bara spy när jag tänker på den äckliga sugfilmen *spy*.

Kwon
2007-03-31, 21:44
Framrusningen i slowmotion (VS Immortals) kan jag tex se många gånger på repeat i 100 minuter i sträck :)

Endast denna sekvens om och om igen hade gjort filmen mer än sevärd. :)

Hoppas även på en Oscar till Xerxes "Beheader" som straffade generaler som misslyckades.

Kwon
2007-03-31, 21:45
När kommer Transformers?

kan väl kolla själv på imdb eller nåt iof...

Kolla på 2 st trailers och bli P(r)eppad!

http://www.transformersmovie.com/

07/04/07

Daniiiel
2007-03-31, 22:33
Kom nyss hem från att ha sett den på bio istället, fy fan va grym film!!!

Kwon
2007-03-31, 22:51
Man fick TRÖCKKKK, eller hur Daniiel?

Jag tänker först och främst på framrusningen mot Immortals i slow-motion.

Daniiiel
2007-03-31, 22:55
Man fick TRÖCKKKK, eller hur Daniiel?

Jag tänker först och främst på framrusningen mot Immortals i slow-motion.

Ja fy fan va taggad man blev av filmen. Var precis några fulla snorungar utanför vår lägenhet och vrålade, lusten att slänga av sig linnet och greppa tag i wakashikin och gå ut och vråla THIS IS SPARTA var ju inte lite stor..

Ja den scenen var riktigt grym, men det fanns ju fler scener som var hur grymma som helst. Fattar inte hur alla kan säga att det är så dålig handling i den, typ när drottningen blev knullad eller när puckelryggen blev rejectad av kungen, tyckte det var asdramatiskt.

Kwon
2007-03-31, 23:01
Själv hade jag gärna sett 30-60 minuter mer av slowmotion-action alt drottning-nuppande.

All in all, it was a masterpiece of epic proportions.

Daniiiel
2007-03-31, 23:07
Själv hade jag gärna sett 30-60 minuter mer av slowmotion-action alt drottning-nuppande.

All in all, it was a masterpiece of epic proportions.

In fuckin doodley do.

Bronkitkorv
2007-04-01, 06:34
Ok då det var en jättebra film, om man inte har några som helst krav på handling, inte har nåt emot halvanimerat, inte tycker det blir löjligt med dessa "hålla in magen och se hård ut" scener som dyker upp med 20sekunders mellanrum. Highlander, du kan hålla käften jag har rätt till min åsikt och detta är MIN tråd, hållkäften allihop för fan. Filmen suger punkt slut...

MasterChief
2007-04-01, 07:45
suger ju som fan, tyckte jag. Extremt överdriven rakt igenom. Ingen som helst verklighetsförankring. Datoranimerade muskler och bakgrunder

Kallar du det här recension? Världen sämsta recension alla kategorier.

Kwon
2007-04-01, 09:12
Bästa scenerna.

Scen 1. Ungefär 45-47 minuter in i filmen, scenen när Leonidas rockar med svärd mot fotfolket/infanteriet i slowmotion.

"They look thirsty!"

"Well, let's give them something to DRINK!"

-

Scen 2: Cirkus en timma in i filmen, när Immortals dyker upp vid köttväggen.

En Immortal gör en dropkick mot en av Spartanernas sköld!

Underbar scen och mycket medryckande! Sedan kommer deras "Ogre" och ja, ett mästerverk inom filmens värld är skapad...

Englund
2007-04-01, 09:29
Vad som faktiskt är bra med denna filmen är att de vågat överdriva. Det ser man inte ofta i andra stora seriösa filmer med historisk handling.

Ryska_raketen
2007-04-01, 09:37
Bra 1 aprilskämt

blasr
2007-04-01, 09:37
Vad som faktiskt är bra med denna filmen är att de vågat överdriva. Det ser man inte ofta i andra stora seriösa filmer med historisk handling.

Så överdriven är den ju egentligen inte när om man tänker vad den är baserad på.

http://en.wikipedia.org/wiki/300_%28comic_book%29

Bronkitkorv
2007-04-01, 09:57
Kallar du det här recension? Världen sämsta recension alla kategorier.

Jag recenserar väl som jag tycker... Finns det ingen handling så behöver man väl inte skriva nåt om den.

Kwon
2007-04-01, 10:03
Leonidas och Xerxes må ha varit fiender på vita duken, men inte på premiärsafton! :)

http://img294.imageshack.us/img294/1153/leoxerxfc1.jpg

I biosoffan
http://img254.imageshack.us/img254/8397/leonidasxerxesgk6.jpg

En sann filmälskare och connoisseur av bra filmer som Mötley's Nikki Sixx var såklart där
http://img258.imageshack.us/img258/4278/nikkisixxsc5.jpg

Dreas
2007-04-01, 11:12
Bästa filmen iår i mitt tycke! Visst den är lite överdriven men det var helt okej faktiskt!

Andreas

Kwon
2007-04-01, 11:12
Ja man förväntar sig ju lite action och inte ngt drama ffs

Emil_Larsson
2007-04-01, 11:43
Och jag som tänkte se den, bra att folk kommer med info.

Kwon
2007-04-01, 11:48
Och jag som tänkte se den, bra att folk kommer med info.

Filmen är värd att se blott för Lenas skull (som spelar drottningen i rullen).

http://img85.imageshack.us/img85/9306/lenadc2.jpg

blekfet2
2007-04-01, 11:53
hade inte ens en tanke av att se den, usch nej tack.

Jesper
2007-04-01, 14:39
gillar man inte den här är man ingen karl. Bästa filmen på länge!

blekfet2
2007-04-01, 16:26
gillar man inte den här är man ingen karl. Bästa filmen på länge!

Och namn likt:
Sebastian, Zackarias, Fabian , Jesper ingår i den undre gayvärlden.

petah
2007-04-01, 17:34
Grymma fighter, dialogen var pinsam.

4/10

Sebbe_H
2007-04-01, 18:08
Och namn likt:
Sebastian, Zackarias, Fabian , Jesper ingår i den undre gayvärlden.

Vad fasen menas ?! :D

blekfet2
2007-04-01, 18:12
Vad fasen menas ?! :D

Att forkorta det till Sebbe för det bara ännu mer gäjj :D

Sebbe_H
2007-04-01, 18:19
Att forkorta det till Sebbe för det bara ännu mer gäjj :D

Vafan, lägg av nu :D

High1ander
2007-04-01, 20:40
Ok då det var en jättebra film, om man inte har några som helst krav på handling, inte har nåt emot halvanimerat, inte tycker det blir löjligt med dessa "hålla in magen och se hård ut" scener som dyker upp med 20sekunders mellanrum. Highlander, du kan hålla käften jag har rätt till min åsikt och detta är MIN tråd, hållkäften allihop för fan. Filmen suger punkt slut...
Tyst pa dig. Tror du ett forum e till for att du ska skapa en trad och alla andra ska lasa och halla med dig?
Vart har jag sagt att du inte har ratt till en asikt?

Du borde inte ha ratt att posta nar du e sa pantad, men du far garna ha blasta asikter baserat pa din idioti.

Vinter
2007-04-01, 21:17
Lika bra att stänga och låsa tråden då, frälsaren har uppenbarat sig och sagt sanningen.

Tycker den var helt klart var sevärd och och underhållande rulle med snygga visuella effekter, men så förväntade jag mig inte heller ett Shakespeare drama.

Timme
2007-04-03, 14:03
Bästa scenerna.

Scen 1. Ungefär 45-47 minuter in i filmen, scenen när Leonidas rockar med svärd mot fotfolket/infanteriet i slowmotion.

"They look thirsty!"

"Well, let's give them something to DRINK!"

-

Scen 2: Cirkus en timma in i filmen, när Immortals dyker upp vid köttväggen.

En Immortal gör en dropkick mot en av Spartanernas sköld!

Underbar scen och mycket medryckande! Sedan kommer deras "Ogre" och ja, ett mästerverk inom filmens värld är skapad...

Helt underbar minst sagt.

Men vad säges om scenen där "de två unga" köttar en cirka 15 pers själva i vacker slowmotion? Så enormt snygg scen! Det är efter den som den unga mörkhåriga killen blir halshuggen.

Timme
2007-04-03, 14:05
Och ja, filmen var helt underbar. Maken till testobooster får man leta efter :)

Mycket möjligt den bästa film jag någonsing sett. Så perfekt.

Dumleman
2007-04-03, 14:17
Och ja, filmen var helt underbar. Maken till testobooster får man leta efter :)

Mycket möjligt den bästa film jag någonsing sett. Så perfekt.
Roligt att du gillande den men nog tror jag du är så hitta bättre filmer. Kolla in Akira Kurosawas filmer t.ex. Seven Samurai, Sanjuro, The Hidden Fortress eller Yojimbo så kommer du nog inte att bli besviken. Jag kan inte tänka mig att du har sett någon av dessa filmer när du anser att 300 är den bästa filmen du har sett :).

Röda_Lacket
2007-04-03, 14:19
Ta valfritt avsnitt av kvinnofängelset dra tillbaks klockan till antiken och lägg på lite specialeffekter wooooops! då har man filmen 300

olwe
2007-04-03, 14:26
Jag undrade lite varför det sprutande blodet flög omkring i små klumpar?

Det jag har att klaga över är att Xerxes trupper såg lite väl dåliga ut ibland. Som att de inte försökte riktigt.

I övrigt var den ju skitbra. Blod, huggande och mera blod. Slå först fråga sen. Underbart.

Johan O
2007-04-03, 14:33
Roligt att du gillande den men nog tror jag du är så hitta bättre filmer. Kolla in Akira Kurosawas filmer t.ex. Seven Samurai, Sanjuro, The Hidden Fortress eller Yojimbo så kommer du nog inte att bli besviken. Jag kan inte tänka mig att du har sett någon av dessa filmer när du anser att 300 är den bästa filmen du har sett :).

Vi kan inte alla gilla gammal skit. Själv har jag biljetter till premiären imorn, den här måste ses på bio!
Sen är det ju lite pinsamt när folk och andra kultur-onanister gnyr på dålig karaktärsutveckling, att dialogen suger och att den är sååååå overklig osv osv. när det faktiskt är MENINGEN att det ska vara relativt hjärndöd action.
Ser man den för vad den är (extremt snyggt ultravåld), så tror jag inte man blir besviken.

Citat från en rescension:
The stylized combat of "300" is, as far as I've seen, unparalleled in American filmmaking, and that includes "The Matrix," "The Lord of the Rings," and everything else. In fact, "Rings" devotees may wish to avoid "300," because after seeing Frank Miller's widescreen illustrations come to life and start moving, leaping, hacking, gouging, tearing and bleeding all over their neighborhood IMAX, the Tolkien trilogy will be reduced to little more than the very long story of a schizophrenic Muppet and his curiously affectionate companions. And I love those movies!

Timme
2007-04-03, 14:46
Jag undrade lite varför det sprutande blodet flög omkring i små klumpar?

Det jag har att klaga över är att Xerxes trupper såg lite väl dåliga ut ibland. Som att de inte försökte riktigt.

I övrigt var den ju skitbra. Blod, huggande och mera blod. Slå först fråga sen. Underbart.

Det är en unberbar effekt jag verkligen gillar. Anledningen till att de har valt att animera blodet på det viset är för att det ska vara så likt serietidningen som möjligt. Och visst lyckades de! Enormt effekt fullt blev det!

Timme
2007-04-03, 14:47

Jag har inte sett Seven Samurai men jag kanske borde se den då :) Tyvärr så misstänker jag att jag inte kommer att tyck lika mycket om den. Men alltid värt ett försök! Det är alltid bättre att ha för låga förväntningar än för höga :)

Timme
2007-04-03, 14:54
The Seven Samurai hade inte så dåligt betyg iaf! :D
http://imdb.com/title/tt0047478/

Nitrometan
2007-04-03, 15:11
Timme: Dessutom är säkert Toshiro Mifune världens koolaste skådespelare. Han får Samuel L. Jackson att verka som en okool amatör.

Dessutom kan han fäktas grymt bra med samurajsvärd.

Arf Pingvin
2007-04-03, 15:27
Shichinin no samurai:hbang:

Men det är ju helt off-topic. 300 är kick-ass på sitt eget sätt.

Bronkitkorv
2007-04-03, 16:21
Tyst pa dig. Tror du ett forum e till for att du ska skapa en trad och alla andra ska lasa och halla med dig?
Vart har jag sagt att du inte har ratt till en asikt?

Du borde inte ha ratt att posta nar du e sa pantad, men du far garna ha blasta asikter baserat pa din idioti.

Vafan säger du va!

Detta är MIN tråd och jag bestämmer om den filmen är dålig eller inte...
Stick från min fina tråd nu, jag kan inte läsa dina poster utan att få ont i huvet av ansträngning när jag försöker begripa vad det står !
Jag tror nog att de flesta här håller med mej om att filmen är dålig och att det var en utmärkt recension...

Daniiiel
2007-04-03, 16:22
Vafan säger du va!

Detta är MIN tråd och jag bestämmer om den filmen är dålig eller inte...
Stick från min fina tråd nu, jag kan inte läsa dina poster utan att få ont i huvet av ansträngning när jag försöker begripa vad det står !
Jag tror nog att de flesta här håller med mej om att filmen är dålig och att det var en utmärkt recension...

Eller så håller vi med Highlander om att filmen är bra och du inte har någon filmsmak!

Bronkitkorv
2007-04-03, 16:26
Eller så håller vi med Highlander om att filmen är bra och du inte har någon filmsmak!

Ja fast troligen inte. Vem håller med den där humorlösa bajskorven *screwy*

Nitrometan
2007-04-03, 16:26
Han har rätt till sin åsikt. FFS!

Bronkitkorv
2007-04-03, 16:28
Han har rätt till sin åsikt. FFS!

Nä ! Inte i min tråd...

Timme
2007-04-03, 16:34
Timme: Dessutom är säkert Toshiro Mifune världens koolaste skådespelare. Han får Samuel L. Jackson att verka som en okool amatör.

Dessutom kan han fäktas grymt bra med samurajsvärd.

Han såg hård ut! (efter att jag bildgoogleat hans namn)

Nitrometan
2007-04-03, 17:01
Han såg hård ut! (efter att jag bildgoogleat hans namn)
Jao.

http://www.pbs.org/wnet/gperf/shows/kurosawa/multimedia/images/film5_01.jpg

Han gjorde alla actionscener själv också.

http://starbulletin.com/98/10/01/features/arte.gif

Jense
2007-04-03, 17:38
Bästa fightscenerna jag sett.

då har du inte sett gräsklipparscenen i braindead.

backflash
2007-04-03, 17:51
då har du inte sett gräsklipparscenen i braindead.

*cupid*

Diamond Dog
2007-04-06, 10:10
Vilka har sett den? Där har ni en rulle som suger militarismens ***. :smash: Men fan vad bra tränade grabbarna är.

psirus
2007-04-06, 10:12
Vilka har sett den? Där har ni en rulle som suger militarismens ***. :smash: Men fan vad bra tränade grabbarna är.

Den va ok men alla freaks drog ner betyget.

willis
2007-04-06, 10:18
Sjukt bra och jäkligt lik "the graphic novel"

Kabuto
2007-04-06, 10:22
Tyckte den bara var medelbra och inte så himla lik "the graphic novel"...

Kabuto
2007-04-06, 10:23
Förstår inte varför dom la till massa fåniga saker bara :/

willis
2007-04-06, 10:37
Tyckte den bara var medelbra och inte så himla lik "the graphic novel"...

Jag har iofs inte läst hela boken än utan endast början, men det jag sett är likt hursomhelst.

Antar att det beror på vilken inställning man har när man går in i biosalongen om man tycker filmen är bra eller ej. Jag ville se en brutal actionrulle och det fick jag se så jag är jäkligt nöjd. Vill jag se ett existensialdrama vänder jag mig annanstans. :thumbup:

Deceiver85
2007-04-06, 10:38
Sjukt bra och jäkligt lik "the graphic novel"

I princip identisk med serien, max 1-2 scener som man hoppat över. Hade ruggigt höga förväntningar och fick alla uppfyllda, nöjd till tusen.

Newi
2007-04-06, 10:44
Den va ok men alla freaks drog ner betyget.

Håller med. Förstår inte riktigt vad dom skulle vara bra för.

Sundsarn
2007-04-06, 10:57
Antar att det beror på vilken inställning man har när man går in i biosalongen om man tycker filmen är bra eller ej.

Håller med. Jag var då nöjd med filmen och uppfyllde de förväntningar jag jag hade. Jag förstår samtidigt att andra, som förväntade sig annat, blev besvikna.

Kabuto
2007-04-06, 10:58
I princip identisk med serien, max 1-2 scener som man hoppat över. Hade ruggigt höga förväntningar och fick alla uppfyllda, nöjd till tusen.

Identisk?? . lagt till massa tjåller och struntat i vissa viktiga grejer typ :(

Nitrometan
2007-04-06, 11:16
Jag som trodde du skulle vara nöjd till 300?

Flexbert
2007-04-06, 11:20
5min sex och 2h slakt. Bra? nej verkligen inte.

Strandbyggarn
2007-04-06, 11:21
Jag tyckte den va sjukt bra , folk sitter och försöker hitta djup och story i den , men va fan det är en actionrulle rätt och slätt . vissa gillar det andra hatar det.

Sebbe_H
2007-04-06, 11:23
Vem fan bryr sig om handling eller dramatik och kärlek, det var en grym action film!

willis
2007-04-06, 11:24
Identisk?? . lagt till massa tjåller och struntat i vissa viktiga grejer typ :(

Antar att det behövdes läggas till en del för att fylla ut filmen sas. Skulle man göra en film så identisk med boken som möjligt skulle den bli lite väl tunn kanske.

Kwon
2007-04-06, 11:28
Nöjd till 300 %.

Jag ville ha action och fick det också, även eftertraktade slow-mo scener!

Deceiver85
2007-04-06, 11:33
5min sex och 2h slakt. Bra? nej verkligen inte.

Filmen är 1.49, varför ljuger du för? Sexscenen var dessutom max 2 minuter!

Nu väntar vi på extended versionen!

Kwon
2007-04-06, 11:34
Hade gärna sett 30-60 minuter MER scener innehållande action/karaktärsuppbyggnad/sättning av drottningen.

Sebbe_H
2007-04-06, 11:36
Hade gärna sett 30-60 minuter MER scener innehållande action/karaktärsuppbyggnad/sättning av drottningen.

Haha +1 på den, sista kriget hade varit grymt ballt att se dessutom.

Johan O
2007-04-06, 11:40
Den snyggaste actionrullen jag någonsin skådat!:bow:

Såg den på bio, ska köpa DVD´n och se den fem gånger till.
Ultravåld har aldrig varit vackrare!

I biosalongen satt dessutom förortsgänget och drygade sig genom hela filmen och pratade och störde och höll på. Dom hade nog bara tur att dom gick levande från biografen den kvällen... Gissar att det var fler än jag som hade lust att slita av sig tröjan och vråla "This is Spartaaaaa!" och få ett roidrage på snorungarna.:D

Sebbe_H
2007-04-06, 11:42
Nej, "THIS IS TROLLHÄTTAN!!"*gah!*

RassK
2007-04-06, 11:43
Sjukt bra actionfilm
Orka gå in i biosalongen och förvänta sig ett drama med fantastisk handling och karaktärsutveckling

BLOD, VÅLD OCH SEX
10/10

OCH MER BLOD

..OCH VÅLD

och lite till blod.. =)

Empe
2007-04-06, 11:46
Ska se den ikväll, jag förväntar mig inget mer än renodlad SLAKT!! Får gåshud när jag kollar på stora stridsscener på film. LOTR m.m

Empe
2007-04-06, 11:48
Nej, "THIS IS TROLLHÄTTAN!!"*gah!*

THIS IS HALLSTAHAMMAR!

Clarkolofsson
Riktig skitfilm

"ey jak er hardkor för jak kan göra en film i brunt och en i svartvitt, därför måste alla gilla den eftesom den e nyskapande" uhuhuhhhhu

jävla tönt som gör sånna här filmer!

Johan O
Ska se den ikväll, jag förväntar mig inget mer än renodlad SLAKT!! Får gåshud när jag kollar på stora stridsscener på film. LOTR m.m

LOTR kommer framstå som ett avsnitt av Teletubbies efter du sett 300.

Kwon
2007-04-06, 11:49
Sedan måste man ju ge kudos te filmen, då den har kommit med en av årets repliker.. "THIS IS SPARTA!"

En replik som vi ofta använder i olika situationer!

Tex, vad är det där för mjäk? THIS IS KOLOZZEUM!

Empe
2007-04-06, 11:50
LOTR kommer framstå som ett avsnitt av Teletubbies efter du sett 300.

Precis vad jag vill ska hända. Jag förväntar mig att 300 ska dwarfa alla actionrullar jag sett hittills.

Kabuto
Tycker jag då verkligen inte... LOTR vinner ganska lätt även om 50% av fight-scenerna i 300 är gjorda i slowmotion :Virro :D

hobbitar
Hade dom sex i filmen också?

Jag vill också se den men den har inte kommit till bio`n här än*grr*

Var det så där gött våld så man fick se svärd gå in i magar å dylikt?

Kwon
2007-04-06, 11:52
Var det så där gött våld så man fick se svärd gå in i magar å dylikt?

Haha det var mkt gött våld, tillochmed i slowmotion!

Leonidas körde först och främst med ett Spear+7 och en Shield med buffen Fortify, han hade även ett shortsword+1 och man såg att han hade hög skill i Parry och Tactics.

hahavaffan
2007-04-06, 11:54
Jag tyckte den va sjukt bra , folk sitter och försöker hitta djup och story i den , men va fan det är en actionrulle rätt och slätt . vissa gillar det andra hatar det.Precis. Kärringarna kan titta på American Beauty osv.

Kwon
2007-04-06, 11:55
Precis!

THIS IS DRAMA

NO! THIS IS ACTION!!!!

Deceiver85
2007-04-06, 12:00
Haha det var mkt gött våld, tillochmed i slowmotion!

Leonidas körde först och främst med ett Spear+7 och en Shield med buffen Fortify, han hade även ett shortsword+1 och man såg att han hade hög skill i Parry och Tactics.

Knappast +1 på shortswordet, snarare +2 med featet "Improved Cleave"

Kwon
2007-04-06, 12:02
Knappast +1 på shortswordet, snarare +2 med featet "Improved Cleave"

Sant! Han lärde sig en ny ability efter första attacken åsse

Heroic Leap o krejjer samt stackbonus med 50 trupper eller mer

Deceiver85
2007-04-06, 12:14
Sant! Han lärde sig en ny ability efter första attacken åsse

Heroic Leap o krejjer samt stackbonus med 50 trupper eller mer
Inte så konstigt, Humans har ju "Quick to Master" som racial feat och sen som warrior så får han extra feats var tredje level.

Kwon
2007-04-06, 12:15
Trots det så var det inte riktigt jämnt, Xerxes var ju twinkad ff

overpowered imho

Hata sådana där petclasser som aldrig går in i melee, feglir

Deceiver85
2007-04-06, 12:24
Trots det så var det inte riktigt jämnt, Xerxes var ju twinkad ff

overpowered imho

Hata sådana där petclasser som aldrig går in i melee, feglir

Har man maxat upp "Summon minion"-skillen så har man ;)

Thom-
2007-04-06, 12:55
filmen påminnde mig om lotr + matrix, med effekterna och alla missbildade "människor"

Kwon
2007-04-06, 12:58
Om LOTR var Oblivion, så var 300 Diablo2 :)

Lelle Pelle
2007-04-06, 13:04
Hur många trådar har vi inom detta ämne nu?

OT: Den ägde stenhårt, och drottningen var heeeet!

hobbitar
2007-04-06, 13:08
Men fick man se exakt när svärdet stacks in i magen på folk och så det sprutade blod eller klippte dom precis när svärdet stack in?

Jag hatar när man ser att dom sticker in svärdet sen klipper dom direkt så man ser inget blod.

Dumleman
2007-04-06, 13:08
Om jag förtränger alla andra aspekter än hjärndöd action av denna dynghög till film och bara ser den som just hjärndöd action så suger den tyvärr ändå ofantligt mycket. Men det är klart, är det den första färgfilm som man ser så är den säkert underhållande med alla färger och sånt!

Sandberg
2007-04-06, 13:11
Men fick man se exakt när svärdet stacks in i magen på folk och så det sprutade blod eller klippte dom precis när svärdet stack in?

Jag hatar när man ser att dom sticker in svärdet sen klipper dom direkt så man ser inget blod.
Det är helt enkelt väldigt mycket blod och ja, man får se hur svärden penetrerar kroppen osv, du kommer inte bli besviken! :hbang:

Pretender
2007-04-06, 13:15
Filmen fick mig att omvärdera mitt magträningsupplägg.

Larsen
2007-04-06, 13:17
Jag tyckte filmen var helt okej om man ser den som en ren actionrulle. Om man ser den lite mer som historisk så suger den helt klart. Det är ju nästan bara ren action och nästan inga konversationer. Men den har sina stunder. Vissa saker är bara löjliga dock.

Allan
2007-04-06, 13:24
Ingen som bryr sig om att söka längre? Slog ihop ny tråd med megatråd i samma ämne.

Deceiver85
2007-04-06, 15:01
Om jag förtränger alla andra aspekter än hjärndöd action av denna dynghög till film och bara ser den som just hjärndöd action så suger den tyvärr ändå ofantligt mycket. Men det är klart, är det den första färgfilm som man ser så är den säkert underhållande med alla färger och sånt!

Utveckla gärna.

Greg
2007-04-06, 15:48
Såg den igår, läst den grafiska novellen, jag var väldigt, väldigt nöjd efteråt. 2 timmar ha aldrig passerat så snabbt. Man fick precis det som var utlovat, plus lite till.

Många verkar tro att man ska få en Schindler's List känsla över varenda film. Man måste också ha i åtanke vad det är för film.

Kommer den att få en Oskar för bästa film? Nej.

Hur ser trailerna/posters ut? Muskler, blod och våld.

Fick man det? Ja.

Hur var action-sekvenserna? Otroligt bra. Gav verkligen en Frank Miller känsla över hela filmen.

Pez
2007-04-06, 15:53
Gav verkligen en Frank Miller känsla över hela filmen.
Den plussar jag 50 på. Fans av Frank Miller och 300 the graphic novel får precis det man förväntade sig samt lite till.

THIS IS KOLOZZEUM! :hbang:

Kwon
2007-04-06, 17:08
This Is Madness!

....

THIS IS KOLOZZEUM!

hobbitar
2007-04-06, 17:13
Jag har bara sett trailern men det hade varit coolare om han hade gjort en spinning backkick istället för en frontkick där.

EDIT: och samtidigt som han snurrar drar han fram sitt svärd och sparkar/skär av huvudet samtidigt

Kwon
2007-04-06, 17:25
Jag har bara sett trailern men det hade varit coolare om han hade gjort en spinning backkick istället för en frontkick där.

EDIT: och samtidigt som han snurrar drar han fram sitt svärd och sparkar/skär av huvudet samtidigt

Det är ju trots allt Gerard Butler och inte Chuck Norris.

Frontkicken är bra, den har ett syfte också som du kommer att se senare.

Slartibartfast
2007-04-06, 17:48
Ni vet vad den riktiga frågan är, va?

hobbitar
2007-04-06, 17:57
Ni vet vad den riktiga frågan är, va?

Nej?

inga spoilers nu

Slartibartfast
2007-04-06, 18:21
Nej?

inga spoilers nu

Brad eller Gerard?

hobbitar
2007-04-06, 18:26
Brad eller Gerard?

Jag har inte sett filmen än så jag kan inte uttala mig. Gerard har troligtvis mer testo i kroppen men Brad är yngre va?

hobbitar
2007-04-06, 18:28
http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=5963
:laugh:

willis
2007-04-06, 18:32
Brad eller Gerard?

Gerard.
Sure Brad har sagt coola saker men liksom... THIS IS SPARTA!!

Turrican
2007-04-06, 18:41
Filmen var lysande. Precis så bra som man kan förvänta sig en filmatisering av serien. Exakt som Sin City också var en perfekt filmatisering av serien. Skulle gärna vilja se Sandman on the big screen.

NikkoS
2007-04-06, 19:33
Såg den förut o njae ingen spänning i filmen o jag tycker att den var lite av nån film-dokumentär !! men som en sa: "Filmen 300 är inte en film utan mer av ett konstverk." o det håller jag med lite!

Deceiver85
2007-04-06, 21:07
http://lolsparta.ytmnd.com/

ramagoen
2007-04-06, 21:10
den sög hästballe.

Visst, va en del "cool" fighting i den. Men de finns i andra filmer med lite VETTIG handling. T.ex. kingdom of heaven(även fast dne inte är helt historiskt korrekt blabla) men den har iaf en bra story. *gah!*

och jag skiter i om den e gjord efter en serietidining eller va de nu va.

den sög

Deceiver85
2007-04-06, 21:34
den sög hästballe.

Visst, va en del "cool" fighting i den. Men de finns i andra filmer med lite VETTIG handling. T.ex. kingdom of heaven(även fast dne inte är helt historiskt korrekt blabla) men den har iaf en bra story. *gah!*

den sög

Och ändå är 300 mer historiskt korrekt än "Kingdom of Heaven"...

Johan O
2007-04-06, 21:45
Gerard.
Sure Brad har sagt coola saker men liksom... THIS IS SPARTA!!

Japp, den repliken ger gåshud! Den enda rösten som skulle göra sig bättre är möjligtvis Vin Diesel´s...

High1ander
2007-04-06, 21:55
den sög hästballe.

den sög

Kingdom of Heaven e ju bara sjalvplagiat fran Ridley Scotts sida, den alldeles for lik gladiator i struktur, farg, skadespel...

ramagoen
2007-04-06, 21:55
Och ändå är 300 mer historiskt korrekt än "Kingdom of Heaven"...

Källa på det?

ramagoen
2007-04-06, 21:56
Kingdom of Heaven e ju bara sjalvplagiat fran Ridley Scotts sida, den alldeles for lik gladiator i struktur, farg, skadespel...

Tyckte jag inte.

Johan O
2007-04-06, 22:10
Kingdom of heaven höll jag på att somna till...

Deceiver85
2007-04-06, 22:11
Källa på det?

300 förhåller sig bättre till Slaget vid Thermopylae än vad Kingdom of Heaven förhåller sig till vad nu den är baserad på, den är ungefär lika historiskt korrekt som Pirates of The Caribbean.

Kwon
2007-04-06, 22:16

Varför skiter du i det?

Du visste väl innan att den var en filmatisering av Frank Millers "300"?

Samzon
2007-04-06, 22:19
Häftig film som ska ses för effekterna :thumbup: men otroligt löjliga dialoger.

Kwon
2007-04-06, 22:24
Släng in Balian, Alexander, Achilles och Leonidas och ni skall se att Leonidas går vinnande ur striden!

Jag minns att Brad Achilles hade ett par repliker i Troja som vi använde flitigt då det begav sig.

Just det!

"IMMORTALITY, TAKE IT! IT'S YERS!"

"NOW YOU KNOW WHO YOU'RE FIGHTING!"

-

Sen King Leonidas på det

"THIS IS SPARTA!"

"SPARTANS! THIS IS WHERE WE FIGHT, THIS IS WHERE WE DIE!"

Också slagdängan

"Ready your breakfast and eat hearty...FOR TONIGHT, WE DINE IN HELL!1111OMGWTFBBQ!!ONE"

Feta Lines som alltid funkar i alla sammanhang!

Trance
2007-04-06, 22:30
This is where we fight! This is where they die!

Kwon
2007-04-06, 22:33
JA! They ska det ju vara såklart! :)

Men visst e de sköna repliker?

Så enkla men ändå så kraftfulla!

"So much the better: we shall fight in the shade"

"Immortals. We put their name to the test"

Trance
2007-04-06, 22:47
JA! They ska det ju vara såklart! :)

Men visst e de sköna repliker?

Så enkla men ändå så kraftfulla!

"So much the better: we shall fight in the shade"

"Immortals. We put their name to the test"

Exakt, mycket bra. Ingen djup poetri men trevliga testo-vrål i klass med Freeeeedom!.

Trance
2007-04-06, 22:49
300-tema på comics har det varit också. Hoppas det går att dra en hotlink.

http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20070312.jpg

http://www.penny-arcade.com/images/2007/20070321.jpg

ramagoen
2007-04-06, 22:50
Varför skiter du i det?

Du visste väl innan att den var en filmatisering av Frank Millers "300"?

För att den va dålig trots det.

Turtles äger fast det är gjort efter en serietidining.

Inte den här.

Pez
2007-04-06, 22:55

Inte den här.

Ok.
Att hylla "TMNT" men dissa "300" säger mer om dig än "300".
Sorry. :D

ramagoen
2007-04-06, 22:57
Ok.
Att hylla "TMNT" men dissa "300" säger mer om dig än "300".
Sorry. :D

"WE ARE TURTLES"

Kwon
2007-04-06, 22:58

Inte den här.

Filmen var ju snarlik serien, vad är problemet?

Om de hade haft Bobby Ewing alt JR Ewing viftande med sin cowboy-hatt inridandes som Xerxes hade jag kunnat förstå om vissa blivit besvikna.

Einar
2007-04-06, 23:22
Exakt, mycket bra. Ingen djup poetri men trevliga testo-vrål i klass med Freeeeedom!.

Det där med "då slåss vi i skuggan" är direkt hämtat från historien. Exakt den repliken ska han ha sagt back in the days också :)

Deceiver85
2007-04-07, 00:47
Det där med "då slåss vi i skuggan" är direkt hämtat från historien. Exakt den repliken ska han ha sagt back in the days också :)
Inklusive flertalet andra repliker, spartanerna var kända för användandet av "laconic phrases"

Überbiffen
2007-04-07, 01:52
Såg filmen på bian idag. Den var under förväntan. Krigsscenerna höll måttet men jag förväntade mig mer av det. För mycket döfött mellan som var av sämre klass dessutom var ett par scener där man inte kunde hålla sig för att utbrista i skratt så pinsamt komiska/usla de var. Massakerscenerna var jag dock väldigt nöjd med.

Nejv
2007-04-07, 17:44
fetebra film tycker jag

_micke_
2007-04-08, 02:42
300 är lätt den fetaste filmen detta år!!
Så grymt blodig å underbar så de finns inte!:hbang:

theoppositescollide
2007-04-08, 03:00
2 timmar ögongodis, ingen anledning att klaga. Den var FET.

Chaan
2007-04-08, 03:21
filmen 300 rescension

Huh?

Du glömde någon länk?

"300"
Mot diskofjollor och en middag i helvetet

Överdådigt, testosteronstint och med mycket svärd. Regissören Zack Snyders filmatisering av slaget vid Thermopyle hoppar det historiska och satsar på musklerna.

Film
Titel: "300"
Regi: Zack Snyder
Medverkande: Gerard Butler, Rodrigo Santoro, Lena Headey m fl
Speltid: 1 tim 56 min (Från 15 år)
Webb-tv
Se klippet

För två år sedan förvandlades Frank Millers seriealbum "Sin city" till en superstiliserad, dataanimerad våldsorgie av Robert Rodriguez. Nu har Zack Snyder gjort samma sak med "300", Millers serie om slaget vid Thermopyle. Ruta för ruta återskapas. Man har till och med scannat in seriealbumets närstrider så att blodet ska spruta i exakt samma kaskader. Resultatet är överdådigt, muskulöst och hjärndött som en heavy metal-
video.

"300" utspelar sig 480 f Kr när perserna under ledning av Xerxes attackerade Grekland. Kung Leonidas av Sparta, som misslyckats med att mobilisera en större armé, drog i fält med sina tre hundra tappraste soldater. Genom att locka in perserna i ett smalt bergspass kunde spartanerna förvandla en stor del av fiendestyrkan till hackfärs. Enligt de flesta källor skickade Xerxes dit 200 000 man. Zack Snyder väljer dock att tro Herodotos som skrivit att de var fler än en miljon.

Den grekiske historikern ligger även bakom några av filmens hårdaste repliker. Som kung Leonidas peptalk till trupperna: "I kväll äter vi middag i helvetet!" Eller persernas skryt om att deras pilar kommer att skymma solen - vilket får spartanerna att utbrista: "Bra, då slåss vi i skuggan!"

Enligt Snyder är "300" inget historiskt drama. Därför tillåter han sig att skönmåla Sparta. Den lilla militärstaten brydde sig inte om "förnuft och rättvisa", som filmen påstår, och den var inte emot slaveri. Man visar åtminstone att Leonidas tvivlar på den grekiska demokratin när han avfärdar atenarna som byråkratiska "pojkälskare".

Bilden av perserna är också tveksam. Irans representant i Unesco beskrev "300" som en förolämpning mot landets historia. Man förstår hans upprördhet. Det finns, såvitt jag vet, inga historiska belägg för att Xerxes var medlem i Army Of Lovers.

Ändå framställs den persiske storkonungen som en anabolpumpad diskofjolla med plockade ögonbryn. Ingen kan dock kland*ra honom för att vilja slå klorna i de spartanska läckerbitarna. De tre hundra soldaterna har betydligt mindre kläder på sig än i den förra filmatiseringen av historien från 1962: endast mantel, sandaler och läderhotpants. Man avundas deras sexpack, men frågar sig om det är en bra idé att slåss med bar överkropp när fiendens pilar förmörkar solen.

Efter en timme börjar den data*animerade, airbrushade maximalismen att kännas tröttsam. "300" är ett måste om man gillar testo*steron och svärd, men det var mer spännande att se Conan barbaren slåss mot tjugo fiender än att se kung Leonidas möta en miljon.

Fredrik Strage

Avesta
2007-04-08, 06:29
Huh?

Du glömde någon länk?

"300"
Mot diskofjollor och en middag i helvetet

Överdådigt, testosteronstint och med mycket svärd. Regissören Zack Snyders filmatisering av slaget vid Thermopyle hoppar det historiska och satsar på musklerna.

Film
Titel: "300"
Regi: Zack Snyder
Medverkande: Gerard Butler, Rodrigo Santoro, Lena Headey m fl
Speltid: 1 tim 56 min (Från 15 år)
Webb-tv
Se klippet

För två år sedan förvandlades Frank Millers seriealbum "Sin city" till en superstiliserad, dataanimerad våldsorgie av Robert Rodriguez. Nu har Zack Snyder gjort samma sak med "300", Millers serie om slaget vid Thermopyle. Ruta för ruta återskapas. Man har till och med scannat in seriealbumets närstrider så att blodet ska spruta i exakt samma kaskader. Resultatet är överdådigt, muskulöst och hjärndött som en heavy metal-
video.

"300" utspelar sig 480 f Kr när perserna under ledning av Xerxes attackerade Grekland. Kung Leonidas av Sparta, som misslyckats med att mobilisera en större armé, drog i fält med sina tre hundra tappraste soldater. Genom att locka in perserna i ett smalt bergspass kunde spartanerna förvandla en stor del av fiendestyrkan till hackfärs. Enligt de flesta källor skickade Xerxes dit 200 000 man. Zack Snyder väljer dock att tro Herodotos som skrivit att de var fler än en miljon.

Den grekiske historikern ligger även bakom några av filmens hårdaste repliker. Som kung Leonidas peptalk till trupperna: "I kväll äter vi middag i helvetet!" Eller persernas skryt om att deras pilar kommer att skymma solen - vilket får spartanerna att utbrista: "Bra, då slåss vi i skuggan!"

Enligt Snyder är "300" inget historiskt drama. Därför tillåter han sig att skönmåla Sparta. Den lilla militärstaten brydde sig inte om "förnuft och rättvisa", som filmen påstår, och den var inte emot slaveri. Man visar åtminstone att Leonidas tvivlar på den grekiska demokratin när han avfärdar atenarna som byråkratiska "pojkälskare".

Bilden av perserna är också tveksam. Irans representant i Unesco beskrev "300" som en förolämpning mot landets historia. Man förstår hans upprördhet. Det finns, såvitt jag vet, inga historiska belägg för att Xerxes var medlem i Army Of Lovers.

Ändå framställs den persiske storkonungen som en anabolpumpad diskofjolla med plockade ögonbryn. Ingen kan dock kland*ra honom för att vilja slå klorna i de spartanska läckerbitarna. De tre hundra soldaterna har betydligt mindre kläder på sig än i den förra filmatiseringen av historien från 1962: endast mantel, sandaler och läderhotpants. Man avundas deras sexpack, men frågar sig om det är en bra idé att slåss med bar överkropp när fiendens pilar förmörkar solen.

Efter en timme börjar den data*animerade, airbrushade maximalismen att kännas tröttsam. "300" är ett måste om man gillar testo*steron och svärd, men det var mer spännande att se Conan barbaren slåss mot tjugo fiender än att se kung Leonidas möta en miljon.

Fredrik Strage

Precis så :D

psirus
2007-04-08, 09:46
bra f ilm men alla freaks drog ner betyget. Ringaren i notredam va med, vem va han blobb killen med fisk armar som högg huvud av generalen som inte den persiska kungen gillade, vem va halv jätten som kunde dra ut en kniv ur ögat som troligen gått rakt in i hjärnan.

Nej utan dessa freaks hade filmen vart en höjdare.

Kwon
2007-04-08, 09:49
Notre Dame-puckelryggen var med i serien, och eftersom filmen är baserad på Frank Millers serie så är det ju klart han skall vara med då han hade en stor del i storyn och det var trots Ringarens val efter hans möte med Kungen som innebar på vilket sätt serien/filmen slutade.

He is/was crucial for the plot.

When Leonidas said to Efialtes, "May you live forever" that also was straight from history. In fact, "efialtes" is still used today in the Greek language to mean "nightmare." So in fact, he did live forever. And there are plenty more instances where the movie is historically accurate.

psirus
2007-04-08, 09:54
Notre Dame-puckelryggen var med i serien, och eftersom filmen är baserad på Frank Millers serie så är det ju klart han skall vara med då han hade en stor del i storyn och det var trots Ringarens val efter hans möte med Kungen som innebar på vilket sätt serien/filmen slutade.

He is/was crucial for the plot.

When Leonidas said to Efialtes, "May you live forever" that also was straight from history. In fact, "efialtes" is still used today in the Greek language to mean "nightmare." So in fact, he did live forever. And there are plenty more instances where the movie is historically accurate.

Ah spelar ingen roll gillar det inte ändå.

Jag har inga problem med overkliga filmer men eftersom denna ändå kändes ganska nära verklighetstrogen så förstör det allt.

Fight scenerna va grymma iaf!

Kwon
2007-04-08, 09:58
Ah spelar ingen roll gillar det inte ändå.

Jag har inga problem med overkliga filmer men eftersom denna ändå kändes ganska nära verklighetstrogen så förstör det allt.

Fight scenerna va grymma iaf!

Som sagt, filmen är ju en filmatisering av serien 300, de har aldrig sagt att det skulle vara en verklighetstrogen skildring av historiska händelser.

Det måste man ha i åtanke.

Om man förväntar sig en historisk film så är det lätt att bli besviken, men om man ist läser serien 300 innan så förstår man och kan uppskatta filmen på ett helt annat sätt.

Beror helt på vilken inställning man har ursprungligen samt de förväntningar man har.

Det du skall klaga på isf, är Frank Miller och hans serie, då filmen lyckats återspegla serien mkt bra, dvs de lyckades med sitt mål.

Richard85
2007-04-08, 10:06
Bästa filmen jag sett..sett den två ggr på bion redan och det lär nog bli något besök till :D

mangemani
2007-04-08, 10:07
sånna här filmer är så uttjatade nu.
först var det ww2 filmer som dom spydde ur sej från alla håll och kanter.
när ww2 hysterin började lägga sej en aning,så började dom istället att ösa ut forntida krigsfilmer,typ som denna film och andra filmer om gammla krig osv(ex braveheart,hanibal).
och i stort sätt alla har samma ingredigenser,kärlek,hat,lite småfighter här och där för att tillslut mötas på det avgörande slagfältet där enorma armer slåss.
*bluää*så uttjatat och så tråkigt tycker jag.

Kwon
2007-04-08, 10:12
Det är som sagt svårt att komma på någonting som inte redan gjorts. :)

WW2-filmer kommer alltid att produceras samt Historiska krigsfilmer från länge sedan.

Det enda man kan variera är olika tappningar på de gamla fungerande och väl beprövade idéerna.

Det kommer i perioder.

Själv så gillar jag forntida krigsfilmer (troja/300/braveheart et al) före WW2-filmer som är enormt populära.

Det jag saknar mest just nu (år 2000+) är en hyggligt gjort sci-fi rulle.

Hollywood använder ju oftast sina säkra formlar när de gör en rulle, för de vet vad majoriteten av publiken/tittarna vill ha.

Hämnd och kärlek är populära ingredienser såklart.

mangemani
2007-04-08, 10:18
dom är ju inte ens bra gjorda tycker jag.
enda bra krigsfilm som jag har tyckt om är gettysburg.
inga dator animeringar eller annat crap utan en ren "repris" utav det riktiga slaget där dom använde hundratals(om inte tusentals) skådespelare.
mycket bra film.

Greg
2007-04-08, 10:24
Folk verkar ha en helt fel bild av vad 300 är för någon film.

Det är 2 timmar med svärd, blod och typiska Frank Miller karaktärer.

Det är inte en film som kommer vinna Oscar för bästa film.

Varför envisas folk alltid att så fort de ska se en film så förväntar de sig en super story och jättebra dialog?

Och att inte ens ha en aning om vad 300 egentligen är (Frank Miller is teh best in teh biz) så ska man få stå i skamvrån i ett antal år framöver.

Gör om gör rätt:
Beställ hem 300, läs den och ni kommer älska den. Då kommer ni äntligen att förstå varför en del av oss är väldigt nöjda över filmen.

Kwon
2007-04-08, 10:24
Dagens CGI/animeringar har ju ersatt alla målade kulisser som användes på 50-60-talet. :)

Det kommer ofta att användas vid storslagna krigsfilmer, det får vi leva med.

Det viktiga är dock att de används så att man inte kan se att det är CGI, men det utvecklas ju.

I framtiden kommer vi nog ha mkt svårt att se vad som är CGI och inte. :D

EDIT: Greg har hajjat, det är en film baserad på en Frank Miller-serie fylld med ultravåld, som är svagt baserad på en historisk händelse.

Greg
2007-04-08, 10:33
Men CGI i 300 var tvungat att ha. Eftersom de har alltid velat få en 300-känsla över det. Atmosfären och backgrunden är så otroligt slående lik den grafiska modellen att det knappt är sant.

Kwon
2007-04-08, 10:36
Har man läst/tittat igenom serien innan så förstår man.

Om man förväntar sig en film som skall vara historiskt korrekt och 100 % baserad på historik kan jag förstå att man blir besviken ;) (var Xerxes verkligen sådär stor?) :D

mangemani
2007-04-08, 10:36
tja jag har förstått för länge sedan,dessa filmer är väldigt väldigt uttjatade och dåliga.dålig story/icke historie relaterat eller inte,filmerna är så uttjatade enligt mej.

hobbitar
2007-04-08, 10:37
Har man läst/tittat igenom serien innan så förstår man.

Om man förväntar sig en film som skall vara historiskt korrekt och 100 % baserad på historik kan jag förstå att man blir besviken ;)

Hur många gånger har inte det skrivits i denna tråden nu*gah!*

Är denna filmen historiskt korrekt? Annars tänker inte jag se den....

Richard85
2007-04-08, 10:39
Kwon en bra sci fi film..Transformers kommer i år..i 4e juli, den verkar bli riktigt bra!

Greg
2007-04-08, 10:43
Kwon en bra sci fi film..Transformers kommer i år..i 4e juli, den verkar bli riktigt bra!

Du vet vem som har regisserat den va? Mitt hopp om en bra film försvann där.

Sunshine ser jag fram emot.

Men vill gärna se en film baserad/liknad EVE-Online.

Vilken atmosfär...

Richard85
2007-04-08, 11:18
Jo, jag vet vem som regisserat den, men trailern gav mersmak, jag hoppas än :D

Kwon
2007-04-08, 11:21
Trailern inger hopp och visar potential, trots Spielbergarn.

Kabuto
2007-04-08, 11:24
Folk verkar ha en helt fel bild av vad 300 är för någon film.

Det är 2 timmar med svärd, blod och typiska Frank Miller karaktärer.

Det är inte en film som kommer vinna Oscar för bästa film.

Varför envisas folk alltid att så fort de ska se en film så förväntar de sig en super story och jättebra dialog?

Och att inte ens ha en aning om vad 300 egentligen är (Frank Miller is teh best in teh biz) så ska man få stå i skamvrån i ett antal år framöver.

Gör om gör rätt:
Beställ hem 300, läs den och ni kommer älska den. Då kommer ni äntligen att förstå varför en del av oss är väldigt nöjda över filmen.

Jag har läste den före jag såg filmen och är ändå inte nöjd med filmen... Filmen är OK men inte mycket mer alltså...

Kwon
2007-04-08, 11:25
Var du nöjd med serien då Kabuto, det är ju frågan :)

Om du hatade serien kan nog inte en filmatisering rädda den.

Richard85
2007-04-08, 11:28
Tror många inte riktigt fattar vad filmen 300 går ut på eller att den kommer från en serietidning..Många vänta sig nog en historielektion för man inte var påläst..

återigen, bästa filmen!

Kabuto
2007-04-08, 11:34
Jodå serien var riktigt nice :)

Kwon
2007-04-08, 11:37
Jodå serien var riktigt nice :)

Om du gillade serien, vad var det som du inte var nöjd med i filmen?

Fel person som spelade Xerxes/Leonidas/Drottningen/puckelryggen? :D

Inte så mkt som skiljer filmen och serien åt.

Kabuto
2007-04-08, 11:49
Att dom gjorde perserna så himla freakiga, alla var ju typ missfoster. Dramat mellan drottningen och den där snubben var störande :P .. Att dom inte visade när "puckelryggen" försökte ta självmord. Tyyyp ^_^

Kwon
2007-04-08, 11:50
Ja, 300 blev ju inte så väl mottagen nere i arabländerna (den blev bannad om jag hört rätt) då perserna porträtterades som monster på ett eller annat sätt, och det kan jag ju förstå!

Sicken pers det måste ha varit.

Slartibartfast
2007-04-09, 10:17
Jag har inte sett filmen än så jag kan inte uttala mig. Gerard har troligtvis mer testo i kroppen men Brad är yngre va?

Brad var 41 när han spelade i Troja. Gerard var 37 när han gjorde 300.

Jag tänkte förståss mest på fysiken. Vem vinner på en lineup? Brad eller Gerard?

Officer
2007-04-09, 10:19
Brad var 41 när han spelade i Troja. Gerard var 37 när han gjorde 300.

Jag tänkte förståss mest på fysiken. Vem vinner på en lineup? Brad eller Gerard?

Gerard utan tvekan. Iallafall om man ska utgå från hur han ser ut, airbrushad och ljussatt till max i filmen

Båda har förtaskiga ben dock.

Kwon
2007-04-09, 10:23
Ja, Aprotte speaks the truth, Gerard vinner. Bättre deff och synligare abs, men som Aprotte även sa, det var så mkt CGI o konstig luminans i filmen, så man vet aldrig, det är inte rättvist bedömt.

hobbitar
2007-04-09, 10:27
Finns det inga backstage-bilder på grabben då?

Slartibartfast
2007-04-09, 10:29
Gerard har pissiga linjer, dock.

Kwon
2007-04-09, 10:32
Hade Brad haft samma touchup-arbete som Gerard dvs 300-crew, hade det möjligtvis sett annorlunda ut.

Med all CGI och fördelaktig belysning hade nog många kunnat se bra ut i 300. :)

Sätt Brad i 300 och Gerard i Troy och det hade förmodligen låtit annorlunda.

Scottish actor GERARD BUTLER's muscles were enhanced by technical filming tricks in the historic epic 300 to beef up the actor's already bulging physique. Butler, who was frequently filmed topless in the film inspired by FRANK MILLER's graphic novel, endured six weeks of strenuous training to get in shape for the role of LEONIDAS the Spartans leader. Post-production specialist PIERRE RAYMOND, who worked on the film says, "When you make a decision to shoot guys that are very well built, if you light them and start to play on contrast and have very dark scenes you will naturally increase the body's details."

So, it's unfair to Brad.

hobbitar
2007-04-09, 10:52
Hade Brad haft samma touchup-arbete som Gerard dvs 300-crew, hade det möjligtvis sett annorlunda ut.

Med all CGI och fördelaktig belysning hade nog många kunnat se bra ut i 300. :)

Sätt Brad i 300 och Gerard i Troy och det hade förmodligen låtit annorlunda.

Scottish actor GERARD BUTLER's muscles were enhanced by technical filming tricks in the historic epic 300 to beef up the actor's already bulging physique. Butler, who was frequently filmed topless in the film inspired by FRANK MILLER's graphic novel, endured six weeks of strenuous training to get in shape for the role of LEONIDAS the Spartans leader. Post-production specialist PIERRE RAYMOND, who worked on the film says, "When you make a decision to shoot guys that are very well built, if you light them and start to play on contrast and have very dark scenes you will naturally increase the body's details."

So, it's unfair to Brad.

Empe
2007-04-09, 11:02
Aaaaaah!!! Bättre rulle kan man få leta länge efter. Precis vad jag förväntade mig (se sidan #tidigare i tråden :D) och mycket mer ändå!! Hur bra som helst.

Kwon
2007-04-09, 11:23
Slarti och resten

Här kan ni läsa ang Gerards workout i 4 veckor inför rollen som Leonidas

The Spartan Workout

http://www.menshealth.com/cda/article.do?site=MensHealth&channel=guy.wisdom&category=life.lessons&conitem=de42ad5c08450110VgnVCM10000013281eac____

Without resting between exercises, Butler performs 25 pullups, 50 deadlifts with 135 pounds, 50 pushups, 50 jumps on a 24-inch box, 50 floor wipers (*3), 50 single-arm clean-and-presses using a 36-pound kettle bell, and 25 more pullups. All this, in addition to utilizing other unconventional yet equally taxing training methods, such as tire flipping and gymnastics-style ring training. Sound like hell? It is. In fact, upon receiving his marching orders for a Spartan workout, one of Butler's costars told Twight, "It feels like you just killed my dog."

Five weeks before the cameras were to roll, Butler took on extra sessions with a Venezuelan bodybuilder named Franco LiCastro in order to exaggerate the physique he was after. "I wanted to look really strong," says Butler. "I've seen so many actors play these kinds of roles, and you see all this equipment on either a big belly or skinny little arms." It worked in more ways than one: On-screen, the bearded actor lords over the battlefield like testosterone incarnate, with the steely gaze, cobblestone abs, and broad, chiseled shoulders you suspect one would need to command 300 men to their slaughter.

champion
2007-04-09, 17:36
Tyckte filmen var grym mycket sprutande blod här å där och ingen kärleks blaha grej. Rå action dena ska köpas senare :D

hobbitar
2007-04-09, 17:40
Jag har faktiskt tjuvkikat några minuter på filmen. Men jag undrar när/om den kommer till bion här i stan:(

Jag ska ringa ner och fråga nu, uppdaterar om några minuter....

hobbitar
2007-04-09, 17:42
Senast 27 APRIL KANSKE TIDIGARE :hbang: :hbang:

Kwon
2007-04-09, 17:43
Se filmen på bio med dina mest testostinna polare sedan Hobbit

Kan jag garantera att ni vrålar "THIS IS SPARTA" på väg ut från biografen efteråt.

Sticker ni te krogen efteråt med orden "TONIGHT WE DINE IN HELL..."

regus
2007-04-09, 18:23
Den här filmen gjorde mig kladdig i kalsongerna (in a none homosexual way). Filmen är grym! Det är något med muskler, blod, svett och svärd som får mitt hjärta att pumpa snabbare.

Kwon
2007-04-09, 18:37
Den här filmen gjorde mig kladdig i kalsongerna (in a none homosexual way). Filmen är grym! Det är något med muskler, blod, svett och svärd som får mitt hjärta att pumpa snabbare.

JA! TESTOBOOST

Genren kallas "Swords and Sandal" aka Peplums.

Denna genre samt Sci-fi är mina favoriter.

Empe
2007-04-09, 19:08
-What's your proffession?
-I'm a potter.
...
-Spartans! What are your proffessions?
-WAR WAR WAR!!
-You see, I have more soldiers than you.

Arf Pingvin
2007-04-09, 19:09
Without resting between exercises, Butler performs 25 pullups...

Ja men det är väl kipping pull-ups. Kipping är ghey.

Chaan
2007-04-09, 19:09
...but ask yourself, what would a free man do.

Chaan
2007-04-09, 19:23
kipping pull-ups.

http://www.crossfiteastside.com/uploaded_images/george.kipping.framed-758411.gif

Kwon
2007-04-09, 20:00

Här är han med Xerxes i biosalongen :)

Kwon
2007-04-09, 20:01

Här är han med Xerxes i biosalongen :)

http://img294.imageshack.us/img294/1153/leoxerxfc1.jpg

RassK
2007-04-09, 20:07
Det är förövrigt Paolo i Lost
för er som kollar på lost direkt ifrån usa :P

såg att han va med på skådespelarlistan på imdb
letade förgäves efter honom i filmen, inte så lätt att hitta -:P

Longshot
2007-04-09, 20:23
Brutal och häftig film!

Gillar även natt-och-dag-kritiken i tråden. Antingen var den sämst eller så var den bäst. :D

Kwon
2007-04-09, 20:31
Det är förövrigt Paolo i Lost
för er som kollar på lost direkt ifrån usa :P

såg att han va med på skådespelarlistan på imdb
letade förgäves efter honom i filmen, inte så lätt att hitta -:P

Han är inte lika gigantisk i Lost kan jag tänka? ;)

Grov
2007-04-09, 20:38
Tyckte filmen var helt okay med tanke på vad mina förväntningar var.

Jompan
2007-04-10, 20:41
Jag älskade filmen! Är fortfarande hög på den! :)

Älskar filmer där det är en som berättar om en händelse så som de gjorde i filmen. Gillade hur kvinnorna betraktades i Sparta. De var kvinnliga och beskyddade av männen, samtidigt som de (drottningen) hade pondus och respekterades.

Filmen var helt klart grymt häftig och den lär ju inköpas så fort den kommer på dvd.

Den får helt klart fyra: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang: +

Kan säkert tillägga massa tyckanden imorgon, men just nu är det för många intryck. ME LIKE BIG TIME!!!

Kwon
2007-04-10, 20:49
THIS IS SPARTA!

Mycket TRÖÖCK och PUMP! :thumbup:

Jompan
2007-04-10, 20:51
THIS IS SPARTA!

Mycket TRÖÖCK och PUMP! :thumbup:

YEAH!

prepar your breakfast and eat heartedly before night we will dine in hell!!! :hbang: