handdator

Visa fullständig version : filmen 300 (recension)

Sidor : 1 [2]

sgtbarnes
2007-04-10, 23:13
Fan va bra filmen va! såg den två gånger på en kväll, sen valda godbitar igen och igen.

OBS! spoilers förekommer, sluta läs här om du inte sett den.

+ Ett stort plus för slow motion scenerna, jävlar va grymt!

+ jag vet att många inte gillar att det var orealistiskt och alla freaks. men jag gillade det som fan. Missade helt att det var Pablo från Lost som spelade Xerxses. xtra plus för att spjutet inte dödade honom utan bara (troligen) ärrade honom ganska stilfullt, det liksom avlivade hans egenuppdiktade, mytomspunna odödlighet och verkligen rörde om i den gryta som är hans ego hehe.

+ kul att se en film med relativt okänd rollbesättning, vet att Peter Jackson resonerade så när han castade för ringentriologin.

- att man inte fick se sista striden i slutet.

Denna dialog: :hbang:
Spartan King Leonidas: My heart is broken for your loss
Captain: Heart? I have filled my heart with hate
Spartan King Leonidas: Good

Troll
2007-04-10, 23:23
Jag är 16 år och kan i stort sett allt det man behöver veta om film och alla dess former, kollat på i snitt 2 filmer i veckan i snart 2 år. Så snacka inte plxz0rz![/QUOTE]

:smash: Två filmer i veckan är inte särskillt mycket....Och i hela två år sen*gah!*

jakke
2007-04-10, 23:54
Gillar när dom önskar "GodSpeed". Vad säger kwon om den?

Krampus
2007-04-11, 00:10
Såg filmen "300" och trodde den skulle handla om kronlyft först, men det var ett episkt krigsdrama där troligen tanblekningsmedel produktplaserats och hermafordididska orgier bladades med manligt übervåld in close up, samt en överrepresentation av människor med elefantiasis/spetälska/puckelrygg var förvånande närvarande.
Den får 3 starka Wahlanderremar av 5.
Bara 3 pga av för många likheter med Gladiator, bla ljussettningen. Annars hade den fått 4. Bättre att jag spenderade 90spänn på detta än öl. Manlig krigsromantik är aldrig fel. Go kill someone

Chaan
2007-04-11, 00:19
I guess we're in for a helluva night :kinky:

http://i16.tinypic.com/2ns5bt3.jpg

Krampus
2007-04-11, 00:26
Såg filmen "300" och trodde den skulle handla om kronlyft först, men det var ett episkt krigsdrama där troligen tanblekningsmedel produktplaserats och hermafordididska orgier bladades med manligt übervåld in close up, samt en överrepresentation av människor med elefantiasis/spetälska/puckelrygg var förvånande närvarande.
Den får 3 starka Wahlanderremar av 5.
Bara 3 pga av för många likheter med Gladiator, bla ljussettningen. Annars hade den fått 4. Bättre att jag spenderade 90spänn på detta än öl. Manlig krigsromantik är aldrig fel. Go kill someone

Nej, det får fan bli fyra remmar för många inspirerande skägg-varianter.
Men där i blir min bedömmning subjektiv.
F.ö anser jag att Bronkitkorv är någon form bokstavsbarn, alternativt bussmongo.

Jompan
2007-04-11, 06:32
I guess we're in for a helluva night :kinky:

http://i16.tinypic.com/2ns5bt3.jpg

Alltså hon är så vacker. Gillade verkligen hennes roll. :)

Jag har under natten kommit fram till att jag nog måste gå och se denna film en gång till på bio! :D

-Musiken var bra
-Scenerna var snyggt filmade
-Replikerna är ju guld värda :hbang:

Chaan
2007-04-11, 18:36
Jag har också haft känslan att jag skulle kunna se om den vilken sekund som helst men... den var lite för enkel för det ändå. Vissa filmer sitter som ett knytnävsslag i magen på en gång (tex Once were warriors) och sedan kan man gå och suga på det ett tag :D

Däremot ska jag, för skojs skull, klippa en video till Not Built to Last av den när andan faller på.

Kwon
2007-04-11, 18:37
Drottningen i 300, Lena Heady, var vacker. (vackert ansikte)

Hon såg nästan bättre ut på premiären dock.

Solros
2007-04-12, 16:02
Var en skön parodi på 300 i dagens Southpark!
Mrs Garrison sparkar perser och skriker "-THIS IS LES BOS!!" :D
http://pici.se/pictures/NJ92Gv.jpg

Slartibartfast
2007-04-12, 16:04
jag tyckte 300 var sådär.

jeanclaudevandamme9
2007-04-12, 16:06
Fyfan äntligen kan jag skriv i den här tråden!!!!!!!

BEST MOVIE EVER!!! FAN VA BRA!!!! ÄLSKAR KUNG LEONIDAS HAN ÄR MIN MÄSTARE!!!!!!! THIIS IS SPARTA!!!! HELL YEAH KILL EVERYONE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

regus
2007-04-12, 16:52
Finns det inga backstage-bilder på grabben då?

http://gerardbutlerangels.com/myPictures/300MoviePic.jpg

Slår Pitt med längder.

hobbitar
2007-04-12, 17:14
http://gerardbutlerangels.com/myPictures/300MoviePic.jpg

Slår Pitt med längder.

Optimal kropp.

Tveksamt skägg dock....

Lexidos
2007-04-12, 17:17
Optimal kropp.

Tveksamt skägg dock....

Skägget är kungligt ju *whistle*

Slartibartfast
2007-04-12, 19:17
Nån som kan googla fram vad Gerard vägde i filmen?

Kwon
2007-04-12, 20:40
Kungligt skägg och bra fysik

Lelle Pelle
2007-04-12, 20:43
Kommer ni fram till något i denna tråd?

Jag tycker att den ägde rätt rejält, har sett den nu tre gånger:)

Kwon
2007-04-12, 20:44
Kommer ni fram till något i denna tråd?

Jag tycker att den ägde rätt rejält, har sett den nu tre gånger:)

Vi kom fram till att Leonidas ägde

Lelle Pelle
2007-04-12, 20:46
Vi kom fram till att Leonidas ägde
Ja, det är sant.

Ser även att ni tycker att drottningen är het, vilket också är sant.

Kwon
2007-04-12, 21:09
Drottningen ägde åsse, på sitt sätt. (ett helt annat sätt)

Handcuff
2007-04-12, 21:22
Micket spennande film med många tuffa gubbar.

Trance
2007-04-12, 22:07
Ny variant:
http://www.youtube.com/watch?v=k9G2-bN1Br4&mode=related&search=

Kwon
2007-04-12, 22:19
Ahhha fan va skön hon e Trance!

Alla mina favoritutryck!
k9G2-bN1Br4

Jompan
2007-04-12, 22:36
k9G2-bN1Br4

Hehe! Cool brud! Gillade hennes gubbe, när han uppmanar henne att göra slut på the messenger! :D

Lasse Kongo
2007-04-13, 23:41
Ojoj, finns jävligt mkt jag skulle vilja säga och skriva om den här filmen, men jag sammanfattar allt i ett ord: Magiskt...

Mago
2007-04-14, 00:53
Såg den nyss. Sjuk film.
Medelålders män med ditmålade magmuskler (vissa med ölmage) springer runt i tighta läderkallingar. Et par bitch tits flashade också föri.
Det enda som skulle gjort dialogerna mer krystade skulle varit om de gått runt och spännt sig hela tiden. Vänta, det gjorde de ju..

Sen gillade jag när den piercade homosexuella mannen smög sig på bakom kungen och la handen på hans axel och med djup, kåt röst sa: "Det är inte piskan de fruktar*

Den spelade geten var ett lyckat inslag.

Jompan
2007-04-14, 08:45
Såg den nyss. Sjuk film.
Medelålders män med ditmålade magmuskler (vissa med ölmage) springer runt i tighta läderkallingar. Et par bitch tits flashade också föri.
Det enda som skulle gjort dialogerna mer krystade skulle varit om de gått runt och spännt sig hela tiden. Vänta, det gjorde de ju..

Sen gillade jag när den piercade homosexuella mannen smög sig på bakom kungen och la handen på hans axel och med djup, kåt röst sa: "Det är inte piskan de fruktar*

Den spelade geten var ett lyckat inslag.

Så! Du GILLADE DEN!!? :)

:D :Virro

pony
2007-04-14, 23:57
Optimal kropp.

Tveksamt skägg dock....

Level 4: penguin with beard, über unix guru (don't mess!)

Mao: respektera unix-skägget, jao :smash:

tossefar
2007-04-15, 00:24
Nu såg jag den till slut. Mycket snygga fightscener och miljöer i övrigt. Filmen i sig sög självklart ***, men det förstod man sedan innan. Att den mer var för att visa upp ny teknik istället för att berätta en historia kan man se mellan ögonen med. Det var ändå en underhållande film.

Var förresten inte "Stelios" sjukt lik Christian Bale?

hobbitar
2007-04-16, 17:34
Kolla på denna filmen:

MmLmePNE8FA

Ca 2:50 in i klippet börjar låten från 300 (låter det som)
:hbang:

willis
2007-04-16, 18:05
Kolla på denna filmen:

MmLmePNE8FA

Ca 2:50 in i klippet börjar låten från 300 (låter det som)
:hbang:

Jepp! Nine Inch Nails - Just like You Imagined, finns på plattan The Fragile - Left

Sofia4_4
2007-05-14, 21:03
Äntligen såg filmen, 2 gånger.
Helt otroligt film. Sååååå snygg. Storyn var inte bra, men det gör ingenting. Den var en kickass upplevelse.
Varje bild ur den filmen ser ut som en oljemålning. Postproduction arbetet var rent av en konst av högsta klass. Ljudeffecterna - wow.
Mattpaintingen var fantastisk. Jag väntar på dvdn så jag kan kolla på the making of. Såg boken "the making of" på Sci-fi bokhandeln i gamla stan idag men tänkte invänta å köpa dvdn ändå.

fluffy_ferret
2007-05-14, 21:45
Får jag fråga vad fan det spelar för roll om filmen i fråga hade bra och snygg action när hela jävla manuset var så urbota dumt att jag bara ville gå ut ur biosalongen? Det finns actionfilmer med bra action som inte är dumma! Det är ingen ursäkt att säga "men den hade bra action"! Helt klart en av dem dummaste filmerna jag någonsin sett. Dåliga effekter också rent estetiskt. Dåliga färger -- ful och trist gråskala. Filmen hade sett snyggare ut med lite äkta miljöer.

The Auditor
2007-05-14, 22:19
3/5 getingar

Sofia4_4
2007-05-14, 22:56
Får jag fråga vad fan det spelar för roll om filmen i fråga hade bra och snygg action när hela jävla manuset var så urbota dumt att jag bara ville gå ut ur biosalongen? Det finns actionfilmer med bra action som inte är dumma! Det är ingen ursäkt att säga "men den hade bra action"! Helt klart en av dem dummaste filmerna jag någonsin sett. Dåliga effekter också rent estetiskt. Dåliga färger -- ful och trist gråskala. Filmen hade sett snyggare ut med lite äkta miljöer.

Om du tycker att effecterna var dåliga rent estetisk då är det inte en film för dig.
Filmen är en levande tavla.

fluffy_ferret
2007-05-15, 07:55
Om du tycker att effecterna var dåliga rent estetisk då är det inte en film för dig.
Filmen är en levande tavla.

Färgblind konstnär.

Sofia4_4
2007-05-15, 07:57
Färgblind konstnär.

men då förstår jag. Men får man titta på dina tavlor ändå?

Konsultfet
2007-05-15, 07:59
Jag hade kunnat leva med en obefintlig story, men att sitta och pinas halva tiden i biografen var verkligen inte vad jag hade tänkt mig. Se hellre Göta Kanal 2, den vågar i alla fall bjuda på sig själv.

Timme
2007-05-15, 08:59
Jag hade kunnat leva med en obefintlig story, men att sitta och pinas halva tiden i biografen var verkligen inte vad jag hade tänkt mig. Se hellre Göta Kanal 2, den vågar i alla fall bjuda på sig själv.

:D

Chaan
2007-06-17, 05:53
Närmare i tid.

700. 700 mot 10 000.

Och dom vann.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=661740

Och så läser man att Castlevania ska bli film när (slaget om) Caglavica hade varit mer relevant och mer spännande. :(

Närmare i plats.

Och så har vi en gammal hövding.

http://i14.tinypic.com/68cpyr8.jpg

Olav Tryggvason var konung av Norge och sattes i bakhåll av Sverige och Danmark på väg hem: mellan Tyskland och västkusten.