Visa fullständig version : Arbetslöshet suger.
Metal_boy_
2007-04-03, 20:10
Äh folk klagar på löner hela tiden. Man väljer väl ffs vad man vill jobba med? :confused:
Ja Mela 16k är jäkligt taskig ingångslön, typ det ja kommer få med,
Skall inte du bli sjuksköterska?
Äh folk klagar på löner hela tiden. Man väljer väl ffs vad man vill jobba med? :confused:
jo men de tar ett tag o komma dit ibland
Metal_boy_
2007-04-03, 20:15
jo men de tar ett tag o komma dit ibland
Jo det är sant. Men tål man att få lite skit under naglarna så finns det nog jobb under tiden.
Jo det är sant. Men tål man att få lite skit under naglarna så finns det nog jobb under tiden.
Jomen det är annat som spelar in också, tex att göra något man brinner för. Och att få den arbetserfarenheten som är nödvändig för att komma dit man vill innom det området man är. Sen tycker jag att jag är lite lätt underbetald emellanåt.
Jomen det är annat som spelar in också, tex att göra något man brinner för. Och att få den arbetserfarenheten som är nödvändig för att komma dit man vill innom det området man är. Sen tycker jag att jag är lite lätt underbetald emellanåt.
http://www.sjuksköterska.se/Ingaangsloener.htm
Feels Like Fire, Truth hurts
en update kanske ? :)
Det går bra:) Förutom att jag är sjuk och springer på toa och spyr hela tiden, så jag har inte så mycket effektiv arbetstid. Operation om 2 veckor. Återkommer efter det.
Det går bra:) Förutom att jag är sjuk och springer på toa och spyr hela tiden, så jag har inte så mycket effektiv arbetstid. Operation om 2 veckor. Återkommer efter det.
Gött melan! :thumbup:
Börjat få till säljsnacket nu då?
edit: mindre gött o va sjuk kanske iofs ;)
Gött melan! :thumbup:
Börjat få till säljsnacket nu då?
Haha. Ja, fyfan. Ringer jag till pappa så blir det samma snack :laugh:
Helt galet, en på jobbet säljer för 8k om dagen. Vilket innebär att hon får ut ungefär 37800:- efter skatt :D schlyna :D
Nu vill jag ha en update igen! Hur mycket har du sålt för än så länge?
champion
2007-04-20, 18:02
Fick ett erbjudande som elektriker inne i sthlm.
Problemet är att ja måste åka 1h 40min för att komma fram sen samma resa hem igen.
Ni som pendlar hur orkar ni med det skiten varje dag?
Just nu har ja 5min till jobbet.
Problemet är att ja måste åka 1h 40min för att komma fram sen samma resa hem igen.
Tar 1 tim och 20 min till mitt jobb med lokaltrafik.
Tar 20 minuter med bil.
Jag kör bil :D
champion
2007-04-20, 18:20
Tar 20 minuter med bil.
Oj, tar mig ca 1h med bil.
Men skulle vilja sova på bussen *rolleyes*
Har du haft svårt att hitta jobb? Om inte så ska du nog skita i det, om du har haft svårt att hitta så ska du nog ta det så länge.
Tar 20 minuter med bil.
Ca. en trekvart med buss, då räknar jag inte med all väntetid då bussarna bara går ett par gånger om dan, jag kommer en timme försent när jag jobbar dag och jag kommer inte hem när jag jobbar kväll + jag får gå de sista 2½ km. Knappt 10 min med bil :)
Kollektivtrafiken är ett skämt..
Nu vill jag ha en update igen! Hur mycket har du sålt för än så länge?
Återkommer efter operationen. Kan inte jobba när jag är hemma och är sjuk vetty.
Återkommer efter operationen. Kan inte jobba när jag är hemma och är sjuk vetty.
Ok, hoppas det går bra då. Sitter här hemma spänt och väntar på en update för maj månad.
Blev faktiskt uppringd av en snubbe från Telenor som ville ge mig en GRATIS telefon. Jag blev jätteglad, tills det framkom att man fick ett abbonemang i 18 månader á 99kr. Jag försökte förklara innebörden av ordet gratis för honom men misslyckades fatalt. Han hävdade att eftersom jag ändå ringer får 99kr i månaden så betalar jag inget för telefonen, alltså är den gratis. Jag hävdade att gratis innebär helt utan motprestation.
Blir ni inte informerade om såna grejer på utbildningen? Eller va han bara trög?
Blev faktiskt uppringd av en snubbe från Telenor som ville ge mig en GRATIS telefon. Jag blev jätteglad, tills det framkom att man fick ett abbonemang i 18 månader á 99kr. Jag försökte förklara innebörden av ordet gratis för honom men misslyckades fatalt. Han hävdade att eftersom jag ändå ringer får 99kr i månaden så betalar jag inget för telefonen, alltså är den gratis. Jag hävdade att gratis innebär helt utan motprestation.
Blir ni inte informerade om såna grejer på utbildningen? Eller va han bara trög?
vaaaa det erbjudandet é ju perfekt för mig, undrar när dem kommer ringa mig :)
vilken telefon handlade det om? sony w880i? :D
vaaaa det erbjudandet é ju perfekt för mig, undrar när dem kommer ringa mig :)
vilken telefon handlade det om? sony w880i? :D
De hade 3 olika tror jag, en Sony Z530 bland annat. Fast du kan köpa loss telefonen utan abonnemang, med 1 gigs minneskort för 1700kr. Du sparar en hundring, slipper bindningstid, och får dessutom 1 gig minne.
Eller är det du som är trög? Om du nu ringer så mycket på ditt nuvarande abonemang att månadskostnaden i det två fallen blir samma med samma mängd samtal, vari ligger då motprestationen?
Eller är det du som är trög? Om du nu ringer så mycket på ditt nuvarande abonemang att månadskostnaden i det två fallen blir samma med samma mängd samtal, vari ligger då motprestationen?
det handlar ju om vilken minuttaxa han har nu och vad han kommer få
Att han måste ringa för 99:- i månaden med det abbonemang som medföljer för att det ska "gälla".
Här kan du fördjupa dig i definitionen på gratis etc.
http://susning.nu/Falsk_marknadsf%f6ring
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gratis
Pellefant
2007-04-22, 13:04
Om man spelat in samtalet där säljaren sade "du får en Sony Z530 gratis.
Har man då rätt att kräva en sådan telefon utan motprestation av företaget?
(Förstår att inspelning egentligen inte behövs rättsligt, men kan ju stödja vad som sagts)
NiXPhoenix
2007-04-22, 13:24
Om man spelat in samtalet där säljaren sade "du får en Sony Z530 gratis.
Har man då rätt att kräva en sådan telefon utan motprestation av företaget?
(Förstår att inspelning egentligen inte behövs rättsligt, men kan ju stödja vad som sagts)
Han har knappast glömt att nämna 99kr i månaden också...
De läser upp en del i slutet när kunden nappat, ett slags muntlig bekräftelse.
Han har knappast glömt att nämna 99kr i månaden också...
De läser upp en del i slutet när kunden nappat, ett slags muntlig bekräftelse.
Det spelar ingen roll. Säger man gratis betyder det som sagt att INGEN motprestation krävs. Jag behöver alltså inte ringa upp några pengar, inte gå med i nån klubb, inte avsluta något abonnemang, inte betala något porto.
Jag visste givetvis att telefonen inte var gratis, men fick verkligen lirka ur honom månadskostnaden. Han påstod att det inte fanns någon månadsavgift och att det inte kostade någonting. Så jag frågade följande: "Om jag får hem telefonen och sedan lägger den i garderoben, ouppackad i ett år, behöver jag då alltså itne betala ett enda öre?" Först då kom det fram att man fick telefonen på köpet vid tecknandet av ett abonnemang.
Jag frågade faktiskt om dom spelar in samtalen, men det svarade han inte på. Jag frågade också om han hade nån chef i närheten, inte heller detta svarade han på.
Det spelar ingen roll. Säger man gratis betyder det som sagt att INGEN motprestation krävs. Jag behöver alltså inte ringa upp några pengar, inte gå med i nån klubb, inte avsluta något abonnemang, inte betala något porto.
Jag visste givetvis att telefonen inte var gratis, men fick verkligen lirka ur honom månadskostnaden. Han påstod att det inte fanns någon månadsavgift och att det inte kostade någonting. Så jag frågade följande: "Om jag får hem telefonen och sedan lägger den i garderoben, ouppackad i ett år, behöver jag då alltså itne betala ett enda öre?" Först då kom det fram att man fick telefonen på köpet vid tecknandet av ett abonnemang.
Jag frågade faktiskt om dom spelar in samtalen, men det svarade han inte på. Jag frågade också om han hade nån chef i närheten, inte heller detta svarade han på.
Tror inte att han ringt ifrån telenor utan ifrån ett underbolag, precis som jag. Telenor är riktigt griniga med att man formulerar sig fel :D
Tror inte att han ringt ifrån telenor utan ifrån ett underbolag, precis som jag. Telenor är riktigt griniga med att man formulerar sig fel :D
Aldeles riktigt. Han sa till och med vad det hette men jag glömde tyvärr bort det.
Ja så brukar det vara när säljare jobbar på provision. Hata säljare, särskilt när de gör vad som helst för att få sälja och sen låter nån annan städa upp skiten.
Aldeles riktigt. Han sa till och med vad det hette men jag glömde tyvärr bort det.
Det är inga telefoner som är gratis. Det får man inte ens säga. Hade du kommit ihåg vad företaget hette skulle du ha ringt till telenor och sägt till dem. Det företaget måste lära folk vad de får säga och inte säga. Vi får inte ens säga att vi jobbar för telenor, de cuttar oss då.
Det är inga telefoner som är gratis. Det får man inte ens säga. Hade du kommit ihåg vad företaget hette skulle du ha ringt till telenor och sägt till dem. Det företaget måste lära folk vad de får säga och inte säga. Vi får inte ens säga att vi jobbar för telenor, de cuttar oss då.
Nej. De vill inte veta hur deras leverantörer av säljtjänster jobbar.
Plausible deniability som det så fint heter.
Nej. De vill inte veta hur deras leverantörer av säljtjänster jobbar.
Plausible deniability som det så fint heter.
Jo de vill. Eftersom det är dem som får skiten.
Jo de vill. Eftersom det är dem som får skiten.
Ja de får skiten som i att de får sälja skiten utan att själva behöva stå med hundhuvudet. Pity them.
Sådär, såg i din journal att du börjat träna så jag antar att du börjat jobba också? Hur går det än så länge?
Sådär, såg i din journal att du börjat träna så jag antar att du börjat jobba också? Hur går det än så länge?
Jag vill också veta, säljer du ngt?
Är dom snälla mot dig när du ringer?
Jag vill också veta, säljer du ngt?
Är dom snälla mot dig när du ringer?
De är snälla när jag ringer. Och det går framåt. Jobbar 2 dagar nu. Har mycket på G, många återkomster. Många har precis tecknat nytt avtal med Tele2, så jag antar att dem haft exaktr samma lista som mig :P
Vi får inte ens säga att vi jobbar för telenor, de cuttar oss då.
Vem jobbar ni för då?
Nitrometan
2007-05-05, 15:29
Vem jobbar ni för då?
Telenor.
Men de blir cuttade om de säger det. :)
Vem jobbar ni för då?
Telenor. Men vi är inte Telenor. Vi får bara säga att vi är samarbetspartners med Telenor.
Har nu kommit igång riktigt bra. Sålde för 3050:- innan första rasten.
Tigerkotten
2007-05-07, 11:32
Grats, hur länge har du sålt totalt nu för då? Vad fick du i lön första månaden?
Har nu kommit igång riktigt bra. Sålde för 3050:- innan första rasten.
Det där har jag själv fuskat lite med. Framröallt mot större företag eftersom "Telenor" framstår som mer seriöst än typ "Mobilhassan".
Annars kan det även vara en fördel att inte nämna en specifik operatör så kunderna får en känsla av att de kan välja precis vad som helst. De kan få vilken färg som helst på bilen, bara den är svart. ;)
Nå få höra nu, hur går det med jobbet? motsvarar det dina förväntningar lönemässigt? Du har undvikit att svara, många som frågat...
Ja, nu är vi faktiskt nyfikna!
eftersom jag blev utstött av tjejerna på jobbet och fick ångest av att gå dit för att de pratade bakom ryggen på mig har jag sagt upp mig.
Är du arbetslös igen? Eller har du hittat något annat?
Är du arbetslös igen? Eller har du hittat något annat?
Va på intervju för Telenor Xpress idag. SNart varit arbetslös en vecka.
fluffy_ferret
2007-05-15, 15:23
Mja. Jag har varit arbetslös. Vadå. 2 veckor?
Sökt jobb aktivt i två dagar.
Blev erbjuden två jobb idag, ett var inte helt 100% men typ.. 80%.
Andra jobbet tar jag och jag börjar på måndag ;)
Så nu kan ingen klaga på att det inte går att få jobb.
Jag har NADA utbildning, men sedan är jag ju så charmig ;)
Mela äger :D
Inser du hur tur du har?
Inser du hur tur du har?
Handlar väl inte om tur. Utan mer att jag är personen de söker. Men visst blri det jobbigt om man har en sån personlighet som inte är så lockande.
Tigerkotten
2007-05-15, 15:28
Inser du hur tur du har?
Var ju telefonförsäljare hon var, samt mest provisionbaserad lön. Dock en grundlön OM hon nådde upp till en viss summa om jag inte hajjade saker och ting fel. Tror faktiskt inte det är så extremt svårt att få ett sådant jobb.
Konsultfet
2007-05-15, 15:28
Börja jobba inom IT. Brukar vara vettigare folk, ja, jag har testat innesälj. Dessutom skriker branschen efter folk. Har du tid att plugga kan jag rekommdendera att ta certifkat i server 2003 och windows xp/vista. Ganska lätt och ett bra sätt att tjäna stålar.
Var ju telefonförsäljare hon var, samt mest provisionbaserad lön. Dock en grundlön OM hon nådde upp till en viss summa om jag inte hajjade saker och ting fel. Tror faktiskt inte det är så extremt svårt att få ett sådant jobb.
Nej. Där jasg jobba va det väl 1 av 10 som fick komma på intervju som fick jobbet iofs.
Börja jobba inom IT. Brukar vara vettigare folk, ja, jag har testat innesälj. Dessutom skriker branschen efter folk. Har du tid att plugga kan jag rekommdendera att ta certifkat i server 2003 och windows xp/vista. Ganska lätt och ett bra sätt att tjäna stålar.
Ska jag utbilda mig så blir det jurist :)
Eller kustbevakare.. Eller polis...Eller väktare...
Konsultfet
2007-05-15, 15:39
Vi snackar plugg i 2 månader för att få ett bra jobb med riktigt bra möjligheter att tjäna bra och utveckla sig, men jag vet inte om du gillar datorer iofs.
fluffy_ferret
2007-05-15, 15:40
Handlar väl inte om tur. Utan mer att jag är personen de söker. Men visst blri det jobbigt om man har en sån personlighet som inte är så lockande.
Jo du har skittur. Vet du hur många som brukar söka jobb?
Tigerkotten
2007-05-15, 15:40
Nej. Där jasg jobba va det väl 1 av 10 som fick komma på intervju som fick jobbet iofs.
Nu skrev jag iofs SÅDANT jobb :] Hög omsättning på folk osv, men om du trivdes så fortsätt så :]
Vi snackar plugg i 2 månader för att få ett bra jobb med riktigt bra möjligheter att tjäna bra och utveckla sig, men jag vet inte om du gillar datorer iofs.
Gillar datorer, men jobbar nog gärna inte med det.
Ja många.Men jag är inte kräsen när det kommer till jobb. Jag gör vad som helst bara jag trivs på jobbet. Kan skrubba bajs från golv, inga problem.
Nu skrev jag iofs SÅDANT jobb :] Hög omsättning på folk osv, men om du trivdes så fortsätt så :]
Men jag trivdes inte, inte med just arbetsplatsen, men jag jobbar gärna som säljare.
Ska jag utbilda mig så blir det jurist :)
Eller kustbevakare.. Eller polis...Eller väktare...
konstigt spektra av tjänster.
väktare är väl eg ingen utbildning som man kan räkna heller?
trodde den bara var 2 veckor eller så? Går ju inte direkt att likställa med jurist eller polis. Utbilda dig till båda dom så har du bra chans till höga jobb inom polisen, polismästare eller så
konstigt spektra av tjänster.
väktare är väl eg ingen utbildning som man kan räkna heller?
trodde den bara var 2 veckor eller så? Går ju inte direkt att likställa med jurist eller polis. Utbilda dig till båda dom så har du bra chans till höga jobb inom polisen, polismästare eller så
Väktare är inte så lång utbildning nej. Men det skulle vara ett schysst extrajobb medan jag pluggar till något annat.
Polis OCH jurist? Ska jag plugga tills jag dör? ;)
Polis OCH jurist? Ska jag plugga tills jag dör? ;)
nej, inte alls. Du kör det ena och kanske lite dubbelt
sen läser du färdigt till jurist när du jobbar som polis.
så gör dom flesta.
väktare kan jag förstå som extrajobb men fastna inte där
så gör dom flesta.
Gör de flesta så? Låter som galningar. *gah!* Blir nog antingen eller där tror jag.
Jag kan nog tänka mig vilket jobb som helst så länge jag trivs på arbetsplatsen och tjänar cash :D
Du hittar rätt i slutändan ska du se :thumbup:
Du hittar rätt i slutändan ska du se :thumbup:
Förmodligen. Det äger att vara 19 och slippa ha en familj att försörja.
KOmmer dessutom bra överrens med mina päron såjag kan bo hemma.
Gör de flesta så? Låter som galningar. *gah!*
jag menar alltså dom flesta som tar båda examena inte dom flesta i ren allmänhet.
sorry, lite otydlig där
jag menar alltså dom flesta som tar båda examena inte dom flesta i ren allmänhet.
sorry, lite otydlig där
Fick nästan ångest där :P Jag tror aldrig att jag hade pallat en dubbel examen.
Förmodligen. Det äger att vara 19 och slippa ha en familj att försörja.
KOmmer dessutom bra överrens med mina päron såjag kan bo hemma.
det tog mig evigheter att hitta rätt om jag har hittat rätt än vilket jag inte vet.
men jag jobbade ihop pengar och sen reste jag omkring.
det var ett ganska bra sätt att kunna vinna lite tid och ändå utvecklas
mela du hade blivit en optimal croupier, stora bröst slår aldrig fel i det yrket
ta nu vara på guds gåvor till dig, and make that money!
så gör dom flesta.
Du behöver inte ha polisutbildning för att bli polischef mig veterligt, räcker med juristutbildning.
det tog mig evigheter att hitta rätt om jag har hittat rätt än vilket jag inte vet.
men jag jobbade ihop pengar och sen reste jag omkring.
det var ett ganska bra sätt att kunna vinna lite tid och ändå utvecklas
Jag vill resa jag med. Men kan inte bara lämna MUF och förtroendeuppdragen och allt en längre tid. Men får se hur jag gör.
mela du hade blivit en optimal croupier, stora bröst slår aldrig fel i det yrket
ta nu vara på guds gåvor till dig, and make that money!
Ja, det verkar ju görkul *rolleyes*
Du behöver inte ha polisutbildning för att bli polischef mig veterligt, räcker med juristutbildning.
Det beror väl på vilken chef det är?
Nä. Jag tycker att det är ganska lätt att få jobb om man bara får tummen ur röven. De som faktiskt söker mycket och ändå inte får jobb på en lång tid gör något väldigt fel, eller har knasiga krav på jobben de söker.
EDIT: kom på mig själv här. Det är klart att det inte kan gå lätt och bra för alla.
Det beror väl på vilken chef det är?
Jag tänkte på de högre posterna, Stockholms polischef har inte någon polisutbildning vad jag vet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.