Visa fullständig version : If you want to grow you got to row II
Mass-Tech
2007-03-18, 12:30
5YP3iARjRIk
Del I (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=91041)
Bilder från Ronnies nya DVD (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=90313)
martin86
2007-03-18, 12:42
Finns ingen skönare än kålmannen alltså! :D
Arne Persson
2007-03-18, 12:51
Är det viktfixering som gör att dom inte kan köra övningen ordentligt??? Jämför med Arnold i Pumping Iron. Där kan vi snacka T-bar.
Är det viktfixering som gör att dom inte kan köra övningen ordentligt??? Jämför med Arnold i Pumping Iron. Där kan vi snacka T-bar.
Det har jag alltid undrat. I muskelbyggande syfte, är en ordentlig form att föredra? Ser man proffsen idag så är det lite halvt som halvt (måste säga att Frank McGrath kör väldigt ordentligt, fin ROM på honom).
Skulle Ronnie och Jay varit större om de skulle kört övningarna "ordentligt". Eller handlar det enbart om att få upp så mycket vikt som möjligt för att stressa muskeln ännu mer och därigenom få en större muskeltillväxt?
Mass-Tech
2007-03-18, 13:21
Vilket förklarar varför Arnolds rygg var så mycket bättre än Colemans.
Arne Persson
2007-03-18, 13:28
Vilket förklarar varför Arnolds rygg var så mycket bättre än Colemans.
Undrar hur stor skillnaden hade varit om vi eliminerat dagens superdroger? Många sjunker ju ihop fasansfullt fort när dom är sk "off".
Om jag får gissa tror jag utförandet har ett par meriter; pre-stretching och en jäkla massa vikt. När han fånger upp vikterna efter nedsläppet borde musklerna belastas kraftigt och rätt plötsligt i ett utsträckt läge och i varje fall från vad jag rätt nyligen läst så kan det hjälpa till att aktivera fler muskelfibrer. Jag tror styrkelyftare och dylikt är rätt medvetna om det(kolla t.ex. hur många startar i mark, tycker det ser ut som gärna blir en liten "stretch" för att verkligen koppla in alla muskler innan man börjar dra på allvar). Sen lär väl vikterna hjälpa till vid för rekryteringen av muskelfibrer.
Det är i varje fall en förklaring jag kan tänka mig.
Det är nog inte helt omöjligt att det också lassas lite extra för kamerornas skull..
Om jag får gissa tror jag utförandet har ett par meriter; pre-stretching och en jäkla massa vikt. När han fånger upp vikterna efter nedsläppet borde musklerna belastas kraftigt och rätt plötsligt i ett utsträckt läge och i varje fall från vad jag rätt nyligen läst så kan det hjälpa till att aktivera fler muskelfibrer. Jag tror styrkelyftare och dylikt är rätt medvetna om det(kolla t.ex. hur många startar i mark, tycker det ser ut som gärna blir en liten "stretch" för att verkligen koppla in alla muskler innan man börjar dra på allvar). Sen lär väl vikterna hjälpa till vid för rekryteringen av muskelfibrer.
Det är i varje fall en förklaring jag kan tänka mig.
Satt just och undra hur fan det där uförandet tar igentligen.
Lasse Kongo
2007-03-20, 15:17
Undrar hur stor skillnaden hade varit om vi eliminerat dagens superdroger? Många sjunker ju ihop fasansfullt fort när dom är sk "off".
Jag gillar dig Arne, men ge dig, Arnold o co sjönk ihop lika mycket på den tiden när de var off (vilket de typ aldrig var)
Dessutom finns det inte några superdroger idag, steroider är pretty much the same idag som för 30 år sedan.
Han i bakgrunden påminner mig om Village People =)
Arnolds hela kroppsmassa ryms å andra sidan i Colemans rygg.
Och igen, Arne, Arnold var ökänd för att i princip enbart träna inför tävlingarna, då med steroider som du vet, och sjunka ihop och se smalfet ut.
Fan vilken ljus röst han hade, inte riktigt vad man förväntar sig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.