Visa fullständig version : Träningsbakgrund
Fighterbabe
2007-03-10, 03:07
Jag tänkte att man kunde dela med sig lite av sin träningsbakgrund. Det är nog långt ifrån alla som gick direkt in i gymmet...?
Jag har i alla fall tävlat i skidor, orientering och skidorientering när jag var yngre.
Jag har hoppat trampolin i alla år och kan inte sluta med det för det är så kul. Kan dock inte hoppa så mycket nu p.g.a. ryggen, men jag instruerar fortfarande och har min barngrupp i trampolin och tablå...
Jag har alltid gillat att träna till musik och tränade mycket aerobics. När jag började på gym fastnade jag för BodyCombat och lika dansklasser. Jag kör det fortfarande och nu även styrketräning med PT
umm...ok...?
Det låter som att du gillar att träna i alla fall
Fjällvandrat och åkt längdskidor i fjällmiljö har man gjort en hel del, det är träning!!!
Sen även hållit på med fotboll, badminton, bordtennis. Men det jag fastnat för blev tillslut styrketräningen då jag känner att det var det som gav mig mest. Thaiboxningen är även något jag kommer hålla fast vid:)
Bilden är från då jag var 12 år gammal och står på södra sytertoppen, cirka 12timmars vandring tur och retur.
Gammal handbollsspelare. Höll på i 10 år innan det blev alldeles för elitinriktat. Spelade i Kävlinge HK i 6 år och gick sedan över till Lugi Wildcats och spelade där i 4 år.
Även spelat lite tennis. Numera sysslar jag enbart med styrketräning (och lite konditionsträning) och har nyss börjat tävla i styrkelyft.
Bilden nedan är tagen i Ungern sommaren -99 där vi ställde upp med två lag (Lag Äpple och Lag Bananer :Virro) Var med i Äppellaget och vi rodde hem hela skiten :)
37099
Gammal handbollsspelare. Höll på i 10 år innan det blev alldeles för elitinriktat. Spelade i Kävlinge HK i 6 år och gick sedan över till Lugi Wildcats och spelade där i 4 år.
Även spelat lite tennis. Numera sysslar jag enbart med styrketräning (och lite konditionsträning) och har nyss börjat tävla i styrkelyft.
Bilden nedan är tagen i Ungern sommaren -99 där vi ställde upp med två lag (Lag Äpple och Lag Bananer :Virro) Var med i Äppellaget och vi rodde hem hela skiten :)
37099
Så söt! Du var alltså målvakt :)
edit: Man kan säga att jag gick direkt til gymmet. Det är där jag hör hemma.
Så söt! Du var alltså målvakt :)
Haha tack :em:. Jag var målvakt ja. Eftersom jag är så kort (162 cm) fick jag lägga ner enormt mycket tid och träning på benstyrka och explosivitet vilket kanske förklarar varför jag är så mycket starkare i böj och mark än i bänken :( .
har spelat lite cupfotboll som yngre, skåne cupen, gothia cup osv.
på senare dar har jag tävlat i greppstyrka
Kampsport->Friidrott->allmänn krovsviktsträning och sen blev det gymet:P
Spelat handboll i många år och gör det fortfarande.
Kom i kontakt med styrketräningen när jag slussades upp i seniorverksamheten.
Kompletterar med löpning.
http://www.parkyourpic.com/uploads/02ee636bb1.jpg (http://www.parkyourpic.com/)
Sundsarn
2007-03-10, 12:57
som väldigt ltien inledde jag min idrottskarriär med fotboll, ishockey och bordtennis i 4-5års åldern. Slutade ganska snart med pingisen pga att det blev mycket skjutsa till hockeyn+pingis. Innebandy spelades ett tag kring 8-10års ålder men fick sluta av samma andledning som pingisen.
Fotbollen lade jag av med inför förra säsongen. Mest pga min ringa längd (målvakt). Spelar hockey fortfarande, just nu i ett div3 lag i södra dalarna. Pingisen tog jag upp igen vid 14 års ålder men fick sluta tävla igen i december 2004.
Individuell styrketräning började jag träna för ungefär 2 år sen under påsklovet. Detta har periodiserats pga att hockeyn tar för mycket tid på vintrarna. Detta leder då till en bergochdalbana styrkemässigt men det ska det bil bukt med nu när jag skaffat hem krejer att träna med i morföräldrarnas källare - ett stenkast på drygt 4 km härifrån. Innan dess tränade vi styrka i samband med barmarksträningen sen kring 10 års ålder +-1 år skulle jag tro.
Har även under en sommar provat lite golf men inte mer än att vi spelade på korthålsbanorna. tror det var allt :)
Spelat fotboll, var väl okej.
Tycker om att lyfta tungt, svettas och allt därtill. ;)
Haha tack :em:. Jag var målvakt ja. Eftersom jag är så kort (162 cm) fick jag lägga ner enormt mycket tid och träning på benstyrka och explosivitet vilket kanske förklarar varför jag är så mycket starkare i böj och mark än i bänken :( .
Ah jag förstår. Du kommer ikapp i bänk!
Började med fotboll i ett par veckor när jag var runt 6 år gammal, passade inte mig så bra dock. Det dröjde några år och sen började jag med innebandy. Det höll jag på med i något år innan jag tröttnade pga att laget jag spelade i aldrig vann någon match öht :Virro
När jag var runt 11-12 blev det judo i ca 2 år, tröttnade på det och det blev CS i ett par år efter det. Sedan började jag styrketräna och det känns som jag äntligen hittat rätt :thumbup:
Jag började med fotboll, spelade några år. Testade på handboll (i ett halvår) under fotbollstiden, sen friidrott (några veckor, tråkigt att springa runt), spelade innebandy och slutade för två år sen (spelade i 6-7 år).
Började med kickboxning när jag var 15, kör det fortfarande. Hittade till gymmet när jag var 16, men började träna regelbundet för ca ett år sedan.
Sen har jag testat på lite olika sporter (enstaka träningar), typ brottning, karate, boxning...
Jag är nu 18. Har tyvär inga bilder på datorn, förutom från kickboxningen, kanske kan gräva upp några.
NisseEriksson
2007-03-10, 16:21
Jag började med pingis när jag var 7-8 av någon anledning, körde i 2 månader kanske.
Judo-Jiu-Jitsu (självförsvar) i 3 år från 8-11 år.
Inga sporter föräns fotboll i 13 årsåldern, höll på i ca 6 månader tills februari
-06.
Började träna på gymmet juni -06 och resten är historia.
Började spela fotboll som 6åring, innebandy vid 7.
Innebandyn sluta jag vid 15år då jag vred sönder ett knä ordentligt, fotbollen höll jag på i 2 år till med, men allt kändes så sjukt tungt vid tidpunkten så jag la av, började med styrketräning som rehabb för knätstabillitet, hamna i SL cirkusen ett tag men sög + utrustningstjaffset så jag la av efter en sisådär 6 månader.
Och nu är jag här, hihi, ska börja spela fotboll igen i sommar tror jag.
Började väl med knattefotboll, men jag var helt enkelt värdelös och tröttnade på det. Började sen med hockey vilket jag var bättre på. Det är en fördel att vara kort, tjock och jäkligt snabb på skridskorna - lite som en kanonkula. Men det lades ned när det blev en mer seriös satsning på hockeyn i kommunen(tror laget spelar i Div. 1 och där platsar inte Yes). Sedan blev det lite kickboxning, minns inte riktigt varför jag slutade med det, vore kul att börja med något liknande igen(speciellt nu när man är i sjuttioelva gånger bättre form).
Började med både hockey och fotboll vid 6 års ålder. Spelade hockey till sista säsongen som pojklagsspelare (A1) 15 år gammal är man då tror jag. Orkade inte satsa efter det, var så kass.
Fotboll spelar jag fortfarande, med moderklubben i division 4.
Började gymma lite smått första året på gymnasiet, disco, äta lite som skit osv. Gymmat lite till och från sen dess, försökt gymmat hyfsat seriöst sen i höstas. Är snart 20 år gammal.
Tror jag var på en fotbollsträning när jag var 7...
Började spela Diablo2 när jag var i tolv års åldern. Sen kom expansionen Lord of destruction, och då blev mitt spelande mer intenstivt.
Efter en flytt efter ett par års flitigt spelande så spelade jag allt mer sällan, och gick då över till konsolvärlden.
Tröttnade även på det efter ett tag, och gick över till World of Warcraft, och spelade VÄLDIGT mycket.
Spelar det fortfarande idag, men väldigt sällan, det är sedan lite mer än ett år sedan som jag kände att styrketräning verkade roligt och givande, sedan dess har jag väl lagt på mig lite muskler här och där som jag verkligen saknade innan (min arm såg ut som en rak pinne med massor av fett på förut, mina axlar var benknotor inlindade i fett) och känner att jag är på rätt spår.
Hade dock ett långt sommaruppehåll i somras, men efter sommaren så började jag träna mer seriöst och det var då resultaten kom, jag började äta mer och nyttigare samt tränade oftare och hårdare.
Just nu har jag inlett en deff för att bli lite lättare och för att bli lite snyggare i kroppen, vi får se vad framtiden har att erbjuda :)
Jag började min träning 1982 med liret Avenger på Commodore 64:an
http://c64.hardwired.hu/games/a/pics/avenger.gif
Såg en film 1983
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/76/Revenge_of_the_ninja.jpg/200px-Revenge_of_the_ninja.jpg
Sedan så råkade jag komma över en bok 1985
http://homepages.tesco.net/~parsonsp/assets/images/assassin_.jpg
All denna multimedia väckte intresset för den ädla konsten som jag sedan började utöva.
http://img295.imageshack.us/img295/6076/kwondarkjp0.jpg
Efter allt detta så bar det sen iväg till "Teh Streets"
http://img68.imageshack.us/img68/6304/flykicker2bbs9.jpg
Och efter ett par år på "Teh Streets" så flög jag in i ett gym med dunder och brak, från MA/MMA till gymet.
Kwon, sysslar du med tricking?
Kwon, sysslar du med tricking?
När jag var yngre kunde jag göra trippel,trekvartsvolten,umbrella samt lite andra krejjer, men det var ett tag sedan.
Hum. Varken fotbollstönt eller hockeybög men dock golfnörd:D
Började lira golf i 4 årsålder, satsade rejält från 12 årsåldern.
Var bland de 5 bästa för min ålder i sverige 4 år i rad tills jag lade golfklubborna på hyllan för några år sedan. Brist på motivation helt enkelt.
Stannade i växten kändes det som och hade ingen hobby efter att jag slutade med golfen. Gick upp rejält i vikt också.
Blev sedan både lång och smal och i brist på hobbies, steg jag in i gymmet första gången i januari förra året,tränade dock oseriöst men fick en blodad tand. Ska fortsätta med gymmet hela mitt liv sålänge jag är frisk och tycker att det är kul.
Ska dessutom putsa golfskorna och ge mig ut på en runda när värmen kommer. Jag borde slå en golfboll ca 50 meter längre nu så man kanske borde ta upp satsningen igen;)
Slabbefusk
2007-03-15, 16:38
Aldrig hållt på med någon sport. Var liten och knubbig som gick över till övervikt i 9-12 års åldern. Börja med löpning vid 13 år ålder och börjar samtidigt växa som fan så jag blev lång och spinkig.
Fortsatte tills jag var 16 år då jag fick problem med hälsenan samtidigt som jag var trött på att vara en tanig jävel och började gymma. Vägde då 72 kg på 189 cm.
Började med discogymning (förlåt!) tills jag blev trött på det och sen blev det lite bodybuildaraktigt som jag också tröttnade på. Till slut hittade jag min grej, någon slags sjuk blandning av BB/SL/Strongman whatever som funkar helbra och är skitkul. Från början av förra året tills nu har jag gått up till en matchvikt på 91 kg á 194 cm.
Har inget emot att gå upp mer sålänge jag håller trivselmagen i schack.
All denna multimedia väckte intresset för den ädla konsten som jag sedan började utöva.
http://img295.imageshack.us/img295/6076/kwondarkjp0.jpg
Du ser ju riktigt bra ut i kroppen Kwonish :)
Du ser ju riktigt bra ut i kroppen Kwonish :)
Gammal bild, som du ser hade jag ponytail a la Steve Seagal där åsse, det har jag inte haft på länge :)
Hockey, hockey, hockey, hockey, ölhävning, kickboxning, gym, ölhävning, thaiboxning, ölhävning thaiboxning och gym, I den ordningen typ.
mirrranda
2007-03-15, 18:25
Jag spelade innebandy och fotboll från 7års ålder till 17. Även lite basket blev det. Sedan anmälde jag mig till marathon..och ja, sedan blev jag fast för löpningen. Springer långdistans nu vilket är ganska kul med tanke på att jag var målvakt i både innebandy och fotboll ;)
37320
37321
Sundsarn
2007-03-15, 20:58
Hum. Varken fotbollstönt eller hockeybög
wtf? :MrT:
Ninjasmurf
2007-03-15, 21:11
Fotbollsskola 1 termin
Jujutsu 4 terminer
Ninjutsu 2 terminer
Gym 8år
bilder finns överallt på kollo
Jag höll på med simhopp när jag bodde i stockholm, jag började när jag var 7 ungefär och slutade några år senare då jag flyttade hit. Det var roligt. Sen åkte jag skateboard tills jag började högstadiet och blev en all-time datornörd. Jag styrketränade i några månader i 8an men slutade. Sen började jag om med styrketräning förra hösten.
När jag var yngre så orienterade jag lite också, minns inte hur länge?
Höll på med hästar från jag var 8 till jag passerat 20 med god marginal. Hittade en bild från mitt första ridläger. :D
SWETiger
2007-03-17, 23:44
Den blårandiga tigerns historia
Aldrig tävlat på någon högre nivå men älskar att träna.
Ålder 5-16: Fotboll —› gymnastik —› cirkusakrobatik —› friidrott —› basket —› handboll.
16-18: Började träna lite kroppsviktsövningar, hobbyakrobatik och lite amatörsparring med ett par polare och fick lite senare också upp ögonen för att lyfta vikter.
18-: Ingen lokal att träffas i, flytt med mera har bara lämnat styrketräningen men trivs med det än så länge.
Har lite svårt att hålla mig till en sak. :em:
wtf? :MrT:
Jag har inte sagt att det skulle vara något negativt*rolleyes* :Virro
Cerberus
2007-03-17, 23:51
spelade fotboll i lågstadiet, slutade i 4an. Sen gjorde jag nog ingenting, hatade idrott o allt sånt tills i gymnasiet då ja körde ca ett halvår på badhusets gym men ja kunde nada o blev mer fet än stark :D. Sen blev ja deppig o tröståt mig nästan upp till 90kg(vägde väl 70-75kg lr nåt innan). Sen tog jag tag i det o gick ner till lägst 72kg(2004).
Sen kom man igång med styrketräningen igen med mer kunskap och eldvilja, och 2 ½ år senare lyfter jag skrot än med stor framgång(jämfört med hur ja när ja börja).
Dock helt byggarskadad, e fet o för liten o har skadad självkänsla men men..
En kvarts termin fotboll när jag var fyra (tror jag). Slutade mest för att det blev straff för att jag råkade snubbla på fotbollen och nuddade den med händerna. "Det var ju itne meningen tänkte jag"
innan 10 års ålder började jag löpa i skogen då och då.
10 år: Ju jutsu, slutade och började 3 gånger. Vid denna ålder bröt även min astma ut. Tränade även lite löpning då och då, hade magrutor vid denna ålder *flex*.
13 år (osäker på ålder): Karate (tror jag tränade lite 100 meter också samt löpning ibland)
15 år (osäker på ålder): Kung Fu
17 år: Cyklade till Obs och köpte hantlar som jag balanserade i kassar på styret. Tror det var 7½ kg per hantel. Började träna lite hantelcurl på 6 kg samt stående tricepsextension och hantelabduktion. Började ganska snart på gym där man sporadiskt tränade olika muskelgrupper. Vägde kanske en 59 kg då.
19 eller 20 år: Började med Max-OT och styrkan började ta fart, gjorde även lumpen och tränade någorlunda när man hade tid. På mönstringen vägde jag 64 kg. Efter lumpen vägde jag 75 kg, men tappade 3 kg på några månader. Kom även ihåg att en kompis kollade vad jag klarade i bänkpress och vet att jag INTE lyckades pressa upp 70 kg. :)
21 år ca: Träningen börjar väl bli lite mer strukturerad och under en bra period ökade jag vikter i brösthantelpress från 22 kg till 30 kg. Väger ca 74 kg.
22 år+: Härifrån och framåt börjar träningen bli mer och mer seriös, är väl nånstans här jag även upptäcker kolozzeum, fortsätter gå upp i vikt och efter ett tag genomför jag min första bulk och får riktigt bra styrkeresultat, och även kommentarer om min storlek från omgivningen, själv märkte man inte så mycket mer än att alla ens jeans började spricka. Efter bulken fortsätter allting gå lysande och vikten fortsätter öka från 81 kg. Styrkan ökar och nya PB slås ständigt. Får även stora problem med eksem under denna period, samt försämrad astma.
25 år: genomför en bulk till och går upp till 88.8 kg och tycker att det nu börjar bli smyg-tjockis-faktor på mig och påbörjar därför en deff den 2a januari 2007, den pågår ännu. Nere på 80-81 kg än så länge. ;)
SWETiger
2007-03-18, 00:27
17 år: Cyklade till Obs och köpte hantlar som jag balanserade i kassar på styret. Tror det var 7½ kg per hantel. Började träna lite hantelcurl på 6 kg samt stående tricepsextension och hantelabduktion. Började ganska snart på gym där man sporadiskt tränade olika muskelgrupper. Vägde kanske en 59 kg då.
Brigs back mamories, tror jag köpte ett par 5-kilos hantlar när jag var runt 14 år, kommer ihåg hur jag satt och bicepscurlade medan jag tittade på tv. Körde 300 repetitioner per dag ett tag, nog fan blev man trött men inte mycket starkare. :laugh:
Har grejat med div. saker, dock inga bollsporter å grejor. När jag var liten åkte jag längdskidor på vintrarna, pappa fick köra upp ett spår hemma som skulle mätas så jag visste hur långt jag skidade i mina varv! ;)
Gillade aldrig idrotten i skolan eftersom vi bara fick köra fotboll å andra bollsporter, det var aldrig min grej. När jag gick i högstadiet joggade jag och när jag började gymnasiet började jag med aerobics och simmade 6 ggr i veckan. Simmandet gillade jag, men det var lite långtråkigt mellan varven.
När jag var 19 år fick jag för mig att knata in på ett gym där man enbart kunde köra styrke, det fanns inga pass eller så. Sedan var jag fast! Jag hade äntligen hittat min grej och har inte lessnat på min älskade styrketräning!
Har dock inga bilder... :smash:
Har dock inga bilder... :smash:
Precis som många andra och därför flyttas den här till Allmänt.
hmmm, ålder från 7-8? till en 10-11 fotboll, men blev ruskigt trött på sporten, var väl mest med i laget för alla kompisar var där.
sen var det lite allt möjligt ett tag, men fastnade inte för något.
I högstadiet fanns det ett styrketräningsrum i anslutning till gymnastikhallen, där fick jag testa på träning varje fredag. Det var roligt, tränade mycket benspark, bencurl och lite bänkpress.
Sen tog det slut på högstadiet, köpte hem en träningsbänk med stång och byggbara hantlar (idag skulle jag nog tycka grejerna vara helt kassa) och körde lite bänkpress, bicepscurl samt enbensböj mm.
Körde lite motorcross i under högstadietiden, skaffade en havskajak som det paddlades runt med. Nästan varje år efter det har det faktiskt paddlats på olika ställen i sverige.
Var lite dött med aktiviteter annars under 18-25års åldern, gick till badhusgymet några ggr och körde ett par perioder med kassträning utan några väsentliga resultat. Började kappsegla hbåt efter det. Köpte mig själv en hbåt för ett par år sen. Fortsatte dock gasta hos båtar där det saknades besättning, då jag vill ha en bättre båt att tävla i än den jag har själv.
Liggcykla har jag gjort sedan 6 år tillbaka, kört ett par sprintlopp flygande start osv och enstaka motionslopp. Är ju ingen stor sport, men en rolig förening och jag gillar verkligen själva ideen med liggcykelns design.
Styrkelyft bestämde jag mig för 2,5 år sen, alltså vid 28 års ålder hade då tränat några år och fått igång ett träningssätt som höll uppe motivationen (tungt och hårt). Alldeles för gammal att börja med en sådan sport, men så länge det är roligt tänker jag iaf fortsätta.
http://www.fksk.org/images/zoom/UIUEET/viewsize/p1060774.jpg
http://www.liggister.org/hloppet2003/zephyr.jpg
Precis som många andra och därför flyttas den här till Allmänt.
What?
jag som precis postade värsta bildbomben!
Har ridit sen jag var ca fem år. Har tävlat sparsamt i hoppning och dressyr. Även ridit Monté och kört lite ponnytrav.
Spelade fotboll i ett par år när jag var yngre. En kompis familj är från USA så de startade ett baseball-lag som jag var med i ett tag också, inte riktigt min grej...
Gick med mamma på Friskis & Svettis när jag var yngre också, gick på nåt barnpass medan hon körde annat.
Annars kommer nog den mesta motionen genom hundarna. Har alltid gillat att gå låååånga promenader med hundarna, gärna 1-2mil.
Sen flyttade vi och hade ingen stallplats så kunde inte ha kvar hästarna och något år senare fick ta bort båda hundarna då ena tiken fick en tumör och livmodersinflammation och den andra fick allvarligt diskbrock så vips hade jag tid över och behövde röra på mig så hittade gymmet och trivs bra där.
Fotboll ifrån det jag var 6 fram till jag var 15 år! Sen lite Aikido i 2 år mellan 12 och 14 år! Nu har jag tränat i snart ett år och hoppas på att fortsätta med det länge!
Andreas
shut teh face
2007-03-18, 13:05
Har inte börjat än.
:D
Lirade fotboll tills jag var ca 12 mest för att alla polare också spelade
Friidrott (kula och diskus), har bla ett dm guld men slutade när jag var 12 eller 13. Var kul men hockey var roligare därför slutade jag
Hockey har varit det största idrottsliga i mitt liv, höll på tills jag totalförstörde mitt högra knä när jag var 17. Efter operationer och åtskilliga rehab försök så var jag tvungen att sluta när jag var 19.
Fick problem med knäet redan när jag var 14 (slet av ledbandet då) och gjorde illa mig igen när jag var 15 (på den andra tv-pucks uttagningen *gah!* )
Satsade allt på hockeyn och tränade nog för mycket, körde med både a och b-juniorerna + a-laget och hockeygymnasiet. Oftast så var vi lediga på Fredagskvällarna och då alla andra var på fester så var jag på skogsvallen och åkte. Lyset där släcktes 21.00 men då stannade jag en timme till och bara nötte skriskoåkning.
Klev in på gymmet förstagången i början av år 2000 och där lär jag stanna tills jag faller av rullatorn
Började med brottning vid 5års ålder och slutade vid 12års åldern, med några DM guld på hyllan, sedan vart det fotboll under den tiden också. Vid 12-15 höll jag på med handboll som sedan tog slut för klubben la ner, fanns inte pengar till att ha kvar den, en del klättring förekom under den här perioden också. 15-17 var det datorspel som gällde och har nyligen börjat gymma seriöst och gjort det i nått år nu.
Rolig tråd.
Började spela hockey när jag var sex år och var rätt bra, men var redan då en utmärkande back som ständigt vaktade kassen. Sen flyttade jag, och bytte således också lag och allting gick inte lika fullt så bra som tidigare. Spelade iaf vidare till jag var 15 då vi fick en sinnessjuk tränare som nu sitter i fängelse för våldtäkt och någonting annat. Kul att veta såhär i efterhand att den mannen coachat ett ungdomslag i hockey.
Efter detta så låg jag bara hemma och pillade navel till jag var 17, då jag bestämde mig för att ta tag i det hela. Startvikten var på 75kg - mullig. Gick ned till 67 och sedan upp till 84 där jag ligger än idag. Extreme makeover!
min idrottskarriär började vid 6 års ålden då jag började med brottning och fotboll. Vid 15 la jag av med fotbollen. Det va inte riktigt min grej att förlita sig på ett helt lag osv.Så sen vart det bara brottning, sen vart det brottning + gym, gym, brottning+gym, brottning+gym+boxning osv :D
Fotboll fram till 12år
Basket 12-14år
Ju Jutsu 13-16 år
Motocross 16-32 år
Jag har sysslat med många idrotter utan att tävla oxå
Boxning och styrketräning har hängt med sedan jag var 13-14 år
Löpning har jag sysslat med under hela motocrossperioden och sprungit ett antal lopp.
Fotboll: 6-19 år
Hockey: 9-13 år
Innebandy: 12-15, 17-20 år
Orientering: sporadiskt i 6-7 års ålders
Minigolf: 10-12 år
Golf: 17-22 år
Löpning: 19-
Cykling: 21-
Styrketräning: 20-
Triathlon: ?
(är 24)
Utöver detta provat på lite annat också, bla jujutsu och rodd (2 pass på varje så det var ingen lång karriär).
Handboll: 2 år, Målvakt, eftersom jag avskydde löpträningarna, som jag ändå inte slapp. Avslutat kapitel.
Ridning: 4 år, bland det roligaste jag hållit på med. Tyvärr också förmodligen det dyraste eftersom jag hade egen häst. Avslutat kapitel.
Jiu-jitsu: 2 år, oerhört roligt tills knäet vreds ur led. Avslutat kapitel.
ju-jutsu: 4 år, Började som nyfiken elev och är nu också instruktör för nybörjare och tycker det är jättekul! Håller på fortfarande.
klättring: 1 år, är nästan helt befriad från min höjdskräck nu. Håller på fortfarande.
Styrketräning: snart 1 år. Nödvändigt för att kroppen ska orka allt jag vill, men inte det absolut roligaste jag vet. Håller på fortfarande.
Motionscykel: Snart 3 år, det bästa som hänt för konditionen och inte så tråkigt heller för den delen. Håller på fortfarande.
Tänker börja med joggning, för konditionens skull, redan i helgen. Jogga på förmiddagen och klättra på eftermiddagen borde fungera om man äter ordentligt, tycker jag.
Jag upptäckte motion och träning ganska sent i livet - efter 25 - så jag har mycket att ta igen och se fram emot :)
0-32 år Hatat allt som har med motion och idrott att göra. Skolkat från idrotten i skolan.
32,5 år Blev genom en kurs som AF hade för långtidsarbetslösa tvingad att gå till gym för att testa på olika fysiska aktiviteter. Var vi inte närvarande fick vi ingen ersättning för försäkringskassan.
33 år Började av egen fri vilja gå till gym själv för att jag insåg att jag mådde så jäkla mycket bättre och att jag inte var totalt värdelös när det gällde styrka och motion. I samband med detta så hittade jag även Kolozzeum.
Fotboll 7-9 år typ
Slutade med det och började med badminton till jag var 13.
Började med friidrott när jag var 13 och slutade med badmintonenn efter att ha tränat friidrott i några månader. Håller på med friidrott än.
Började styrketräna runt 17 års åldern kanske genom friidrotten.
Började spela handboll som 12-åring. Numera så kommer vi att spela div.2 sen vi är klara seriesegrare i div.3
Började träna gym sen jag var 16, blivit mestadels underhållsträning.
kung fu ---> kickboxning/styrketräning ---> fotboll/styrketräning ---> thaiboxning/styrketräning ---> styrketräning
nordland
2007-03-19, 12:12
Bordtennis från 6år till 8år
Fotboll från 6år till 15år
Längdskidor från 6år till 13år
Hockey från 9år till 18år ---- Började spela igen i höstas
Innebandy från 16år till 19år
Styrketräning från 16år till idag (24år)
Fotboll 6-16
Innebandy 16-
Snowboard och golf sedan ett par år tillbaka med, fast mest som fritid och inte alls lika mycket som bandyn
Fotboll, 5-14
Innebandy, 8-15
Skateboard, 10-16
Boxning, muay thai och sporadiskt tränande på gym sen snart två år tillbaka
Kastade varpa i några år i typ låg/mellanstadiet.
http://www.gotlandweb.com/stangaspelen/bilder/fbvarpa.gif
Sedan simmade jag ett år också.
Har aldrig varit mycket för idrotter allt.
Började med fotboll vid 5-6 års ålder och körde på tills jag var 15. Under denna tiden lirade jag, parallellt, även bandy ett halvår. Skridskor var dock inte min grej så jag bytte till innebandy och körde det ett halvår.
Nu styrketränar jag sedan ett år tillbaka och lirar korpfotboll ibland(vi har 2-61 i målskillnad *whistle* )
jogustaf
2007-03-19, 15:02
Började med Bandy vid 5-6 års ålder. Med pappa som tränare hade man inte mycket att välja på. Blev väl fotboll på somrarna från samma ålder. Höll på med Bandy till ca 18 år. Då var A-laget i allsvenskan och jag ville inte offra så mycket tid på träning som krävdes så jag lade av helt. Fotbollen avslutades vid 16 när lagen i stan slogs ihop och man knappt fick spela matcher.
Gick då över till 2-3 terminer Karate. Tävlade inte. Kom till orange bälte.
Annars har Badminton på motionsnivå hängt med från 15 år till 28.
Sporadisk styrketräning, löpning, längdskidor och utförsåkning har också funnits med länge.
Regelbunden styrketräning har jag hållt på med i snart 2 år och nu är jag 30 inom en månad.
Langster
2007-03-19, 15:02
En mängd olika kampsporter i tonåren till tidiga 20-årsåldern och lite gymnastik.
Numera styrketränar jag och spelar badminton.
wintersnowdrift
2007-03-19, 15:40
Jag har definitivt ingen idrottsbakgrund att tala om. När jag var fem, sex år gick jag på barngymnastik (precis som mina dåvarande kompisar), men när klubben skulle "elitsatsa" (!!!) bland sjuåringarna så var jag tydligen för dålig för att avancera. Alla mina kompisar fick fortsätta, så jag måste ha varit något av en extrem icke-talang ;). Däremot har min familj alltid varit friluftsmänniskor och jag är uppvuxen med skidåkning både på längden och tvären, fjällvandringar, svampplockning etc.
Jag började rida som 10-åring, men har aldrig haft egen häst eller tävlat mer än inofficiella klubbtävlingar.
När jag var 14 skulle vi springa ett 5-km lopp i skolan. Jag hade aldrig i mitt liv sprungit så "långt", men tyckte att det kunde vara kul med en utmaning. Sagt och gjort, jag började löpträna och sedan dess är jag fast i träningsträsket. Jag är nu fyllda 20 och har under dessa sex år varit skadad mer eller mindre varje säsong (vilket jag också är för närvarande...) men jag har i alla fall lyckats genomföra Klassikern och gick hösten 2005 med i en triathlonklubb. Nu drömmer jag om att ha en kropp som är något starkare än en porslinsfigur och som håller för träning- och tävling i triathlon.
//Kristin
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.