Logga in

Visa fullständig version : Hjälp, hård i magen + kosttillskott + blod

iceman32
2007-01-09, 18:41
Hej

Jag är relativt ny inom styrketräning, har tränat en del tidigare men tagit upp det igen. Jag vet ju att kosten är otroligt viktigt och jag äter bra och rätt ofta. Har även köpt kosttillskott nu som jag har börjat äta som komplement, har använt det i ca 1 vecka nu och det har uppstått en del problem...

Jag har blivit hård i magen, eller snarare så är min avföring väldigt hård och de 2 senaste gångerna jag har varit på toa så har det gjort rätt ont att få ut det och när jag torkat mig så såg jag klar rött blod på pappret (inget på själva avföringen vad jag kunde se) inte så mycket men kanske ett par tre droppar totalt.

Sedan när jag väl är klar så ömmar det lite där nere bara men går över rätt snabbt.

Har en rätt behaglig mättnadskänsla hela tiden och mår bra i övrigt, har inte ont alls i magen eller så, bara när jag ska göra nummer 2 så att säga just för att avföringen är så hård och att det gör onte att få ut det. Blodet oroar ju också så klart.

Kan det vara fel kosttillskott?
Något jag inte tål?
Kan det vara att kroppen är ovan med så här mycket näring på en gång?

Har någon annan upplevt hårdhet och dessa symptomer efter intag av kosttillskott?

Jag har tagit det 2 gånger per dag (morgon och eftermiddag) så jag överdoserar inte. Produkten heter EAS Mass-Factor...

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!

MVH Stefan

Slartibartfast
2007-01-09, 18:43
Jag har blod på toapappret i 70% av mina toabesök (nr2).

Sebbe_H
2007-01-09, 18:45
Du har torrt rövhål helt enkelt som tenderar att spricka till lite grann när du skiter.

HajduMan
2007-01-09, 18:47
kräng mer fibrer och se om de hjälper

Slarti: Han pratar inte om när han tagit den i 2:an :D

Slartibartfast
2007-01-09, 18:48
Slarti: Han pratar inte om när han tagit den i 2:an :D

Woops! My bad! :em:

Nilsjohan
2007-01-09, 18:54
Att det är blod på pappret tyder på att blödningen sitter långt ned i tarmen (Hemorrojder?). Sitter blödningen högt upp i tarmen så blir avföringen mörk (nästan svart), det kan den också bli av endel järntabletter.

Angående att du är trög i magen. Dricker du tillräkligt med vätska under dagen? Har du minskat på något i din kost sedan du började med kosttillskottet?

Man kan inte göra några direkta antaganden av din text utan att ställa fler följdfrågor

babbett
2007-01-09, 19:04
kräng mer fibrer och bit ihop

+1

iceman32
2007-01-09, 19:05
Hej

Tack för era svar. Ska jag vara helt ärlig så har jag väl inte varit den bästa på att äta överhuvudtaget under lång tid, knappt frukost och oftast endast ett mål mat om dagen sedan lite mackor på kvällen.

Det är först nu när jag gick in seriöst för detta som matintaget blivit bra, en bra frukost + tillskott samt lite bananer el liknande efter det strax före lunch, sedan kosttillskott igen på eftermiddagen sedan mer lagad mat på kvällen. Så jag har blivit duktig på det... Kanske har chockat kroppen totalt...

Har dock varit dålig på att dricka vatten... Kanske man ska göra mera... Blandar mitt tillskott med röd mjölk nu...

Var nyss (igen) och gjorde nummer 2 och hade lika jävla ont men denna gång inget blod...

Torrt rövhål nämnde en, vad kan man göra åt det?
Kan det vara kosttillskottet som gör så här mot mig? Har aldrig tidigare varit med om det...

Tack för era snabba svar, är ny här som ni märker, riktigt bra forum.

/Stefan

Snafu
2007-01-09, 19:09
Jag tycker att det är en stark öppning att börja med en avföringstråd. Välkommen!

iceman32
2007-01-09, 19:13
Jag tycker att det är en stark öppning att börja med en avföringstråd. Välkommen!

Haha... Ja, eller hur :) Men ja, vad skulle jag göra? Ledsen om det är avstötande... Men det är rätt obehagligt...

skanmal
2007-01-09, 19:29

Instämmer och bifalles. Jag kan dock inte bestämma mig för om "öppning" var ett fyndigt eller lite olustigt ordval... :D

mangs
2007-01-09, 19:35
Drick mer vatten och ät mer fibrer så blir det säkert bättre fart på magen. Äter du mycket mer än du tidigare gjort så kommer du troligtvis få rätt mycket mer skit som skall ut där bak.

Gör det ont när du göra nr2? Eftersom blodet är rött så är det säkert en sprickning i huden kring öppningen.

grabben i skogen
2007-01-09, 19:40
annars kan du ju testa dulcolax :)

T-train
2007-01-09, 19:42
Blanda psylliumfrön i protteshaken så kommer du inte bli hård i magen på samma sätt..sedan är frukt o grönt en annan förutsättning för att magen ska må top

babbett
2007-01-09, 19:46
Hej

Torrt rövhål nämnde en, vad kan man göra åt det?

/Stefan

Smörja med någon fet kräm innan du lägger dig...är så skönt så :D

Stoltz
2007-01-09, 20:10
Stark entré, du kommer passa perfekt här :thumbup: Välkommen!

L-Sami
2007-01-09, 20:15
Hade samma problem, när jag började äta mer under bulken.