handdator

Visa fullständig version : Neil Strauss "The game"

HjulaMedMig
2007-01-05, 20:30
Okej nu får det räcka. Nu är jag trött på att bli jönsad åt höger och vänster med kvinnor och hur snäll jag än är så går det ändå åt helvete. Vill lära mig om hur man ska uppföra sig för att inte bli sönderlekt och sen helt hjärtekrossad av det könet!

Har läst lite här och där om den där boken på alla olika forum och folk är både positivt och negativt inställda till den. Jag är inte ute efter att bli någon "player" men jag vill lära mig lite mer om hur kvinnor fungerar helt enkelt.

Är detta något för mig? Vad säger ni som läst det? Kanske ni kan rekommendera någon bättre?

L-Sami
2007-01-05, 20:33
Sluta vara så snäll och tro inte på allt tjejer säger.

Hades
2007-01-05, 20:35
Jag rekommenderar att du istället kollar upp en kille som heter David DeAngelo. Han har en mycket mer sund inställning till ämnet och har en massa vettiga saker att säga. Om du gillar piratkopiering så finns det en hel del material att ladda ner och annars går det bra att köpa det på hans hemsida (det är bara att googla på hans namn). Det mesta av det handlar om personlig utveckling och hur man gör det bästa av vad man har. Mycket intressant och lärorikt.

Slartibartfast
2007-01-05, 20:36
Jag har läst den och jag är så långt från en player man kan komma, men den har helt förändrat livet för en polare. Riktigt bra underhållning om inte annat.

Nejv
2007-01-05, 20:39
DeAngelo är också vettig, javisst, men du ska helst förstå allas grejer för att komma långt!

Om inte annat, som slarti säger, SJUKT bra underhållning. :D

(Ehh Slarti du behöver ändå inte den, fucker :D)

pragmatist
2007-01-05, 20:40
Läs den du (den är ganska underhållande) men ta den med en nypa salt. Många av grejorna som står där funkar kanske på en viss kategori tjejer men inte på de som är mer "normala" vad gäller självkänsla etc. Däremot tycker jag den innehåller en hel del vettiga tips om hur man inte ska bete sig.

DeAngelo är också läsvärd. Mer, förmodligen.

Slartibartfast
2007-01-05, 20:42
Har även läst lite i singelhandboken. Den finns att ladda ner på diverse torrents. Det kan sägas vara de yttersta grunderna. Om du är helt ute och seglar gällande brudar så kan den vara värd att läsa.

HjulaMedMig
2007-01-05, 21:12
Jag rekommenderar att du istället kollar upp en kille som heter David DeAngelo. Han har en mycket mer sund inställning till ämnet och har en massa vettiga saker att säga. Om du gillar piratkopiering så finns det en hel del material att ladda ner och annars går det bra att köpa det på hans hemsida (det är bara att googla på hans namn). Det mesta av det handlar om personlig utveckling och hur man gör det bästa av vad man har. Mycket intressant och lärorikt.

Har deangelo skrivit någon bok man kan köpa?

LAR
2007-01-05, 21:30
the game var en riktig smörja.

coxie
2007-01-05, 21:44
The game var underhållande men tvivlar på att man saknar brudar om man har självförtroendet att göra det som beskrivs ute på krogen.

Läs den, men förvänta dig inte att bli en charmör ^^.

LeftRight
2007-01-05, 22:57
Okej nu får det räcka. Nu är jag trött på att bli jönsad åt höger och vänster med kvinnor och hur snäll jag än är så går det ändå åt helvete. Vill lära mig om hur man ska uppföra sig för att inte bli sönderlekt och sen helt hjärtekrossad av det könet!

Har läst lite här och där om den där boken på alla olika forum och folk är både positivt och negativt inställda till den. Jag är inte ute efter att bli någon "player" men jag vill lära mig lite mer om hur kvinnor fungerar helt enkelt.

Är detta något för mig? Vad säger ni som läst det? Kanske ni kan rekommendera någon bättre?

The Game är en bra introduktion. Läs den, o checka sen in fastseduction.com och fastseduction.com/discussion. o lycka till :thumbup:

Kwon
2007-01-06, 01:56
Sen seglar du in med en trasig mobil som "wingman" och dräper på krogen med negs höger te vänster tills alla brudar får ta kölapp för å snacka med dig Hjulamedmig! :)

regus
2007-01-06, 02:08

Som en vis man sa någon gång "bitches aint nothing but hoes and tricks"

hö hö så otroligt rolig......

Jense
2007-01-06, 03:09
föreslår att du lyssnar på eller läser David Pelzer - Att hjälpa sig själv

:)

sundvall
2007-01-06, 03:18
Jag håller med Hades. Du borde kolla upp lite David Deangelo material, han fokuserar mer på sitt "inner-game" istället för en massa olika tekniker. Hur som helst så är The-Game väldigt underhållande, och om man är helt nollställd inom området så kan den även vara lärorik även om informationen är begränsad och ibland lite överdriven.

The-game skrapar ju bara lite på ytan, det är inte direkt så att man blir någon don juan av boken, för att verkligen utvecklas så måste man läsa mycket mycket mer material, kolla på diverse seminarier som finns uppfångade på dvd och framförallt PRAKTISERA det ute i verkligheten, annars blir man bara en så kallad tangentseducer.

Men som tidigare sagt så är den rätt bra att börja med, så man får en liten inblick i det hela. Men se det mest som underhållning.

Den handlar alltså om Neil Strauss där han berättar om sig själv hur han övergick från AFC (average frustrated chrump) till en av världens bästa PUA (pick up artists), raggningsexpert helt enkelt.

Han går ifrån en blek, undernärd, skribent med nästan total saknad av social kompetens om jag inte minns helt fel, till en oerhört duktig seducer, på 2år.

Anledningen till att han kallar det "Spel" är för att man helt enkelt ska se det hela som ett sådant, att när man kommer ut på krogen, staden, ica, whatever så är det ett spel, om du blir dissad så ska du inte ta det personligen, hata aldrig spelaren (tjejen), hata spelet.

Den handlar väldigt mycket om självförtroende. Hela konceptet handlar om just att du ska se, vara, tänka annorlunda än alla andra. Jag kan garantera att den som testar bara det som står i boken ett par gånger kommer att förundras över vilken slagkraft en del saker faktiskt har. Men det är absolut ingen full guide till att bli en casanova, haha.

Jag har vänner vars framgång bland tjejer brukade vara allt annat än bra som pluggat in lite seduce-material, anslutit sig till "gemenskapen" och det är rätt häpnandsväckande att se vilken skillnad det kan göra.

Många har fattat det helt fel, det handlar alltså inte om att manipulera någon, krossa deras hjärtan för att boosta sitt eget ego.

Menmen som sagt, leta gärna reda på lite David Deangelo material också :).

Lycka till!

High1ander
2007-01-06, 03:38
Många har fattat det helt fel, det handlar alltså inte om att manipulera någon, krossa deras hjärtan för att boosta sitt eget ego.Men det är ju helt klart en bonus om man gör det.

*whistle*

sundvall
2007-01-06, 03:47
Men det är ju helt klart en bonus om man gör det.

*whistle*

Ibland :D

Hades
2007-01-06, 08:31
Har deangelo skrivit någon bok man kan köpa?

Det finns en e-bok som heter Double your dating.

Nina L
2007-01-06, 09:15
Läs skiten. Det hade jag gjort om min tid inte hade varit så oerhört viktig. Sen får du ju använda hjärnan och inte göra sånt som är emot dina moraliska principer. Killar som verkar osäkra så snart man får kontakt med dem är jobbigt, speciellt om man är lite osäker själv. Alla trick i boken (utom lögner, säger jag) är ok för att få damen i fråga att känna sig mer bekväm med dig. Nu har jag bara lyssnat på några föreläsningar, men det jag hörde lät helt ok.

Fjod0r
2007-01-06, 11:38
Är det inte bättre att bara vara sig själv. Jobba på sina uppenbara brister. Vara snäll, ärlig och en hygglig kille rent allmänt. Får man inga tjejer när man är det är det kanske tjejerna man träffat det är fel på. Har man dåligt självförtroende när det gäller tjejer är det ju förmodligen något som inte enbart handlar om det motsatta könet. Det låter alltid som att killar ska vara stålmän med en *** som alltid står, vilja av granit och självförtroende som man kan riva grönsaker med. Ställ krav på tjejerna ní söker. Om de inte kan ta att man är svag så skit i dom. Vi/du/jag måste kunna vara den person man är.

Sundvall blir man lycklig av att vara en casanova?

Diana
2007-01-06, 11:53
Jaja alla gör ju som de vill, men är man på ett visst vis lockar man ju oundvikligen en viss typ av folk oxå. (skippar det uttjatade attentionhoe-moral-predikandet här.. *gah!* :D )

Jag tycker killar rent allmänt som klagar på att de blir lurade och lekta av tjejer borde fokusera mer energi på att lära sej se vilken typ av tjejer som beter sej så, se tecknen I TID, analysera - så att man kan hindra sej innan man går i dessa välgillrade fällor(?) som medför handlingar enbart i syfte att boosta tjejens ego(läs:tofflar) det är så trist att se.

I klartext, lära sej kapa banden såfort lek uppstår.
För man ser tecknen tydligt, om man kollar that is...

pragmatist
2007-01-06, 12:27
Är det inte bättre att bara vara sig själv. Jobba på sina uppenbara brister. Vara snäll, ärlig och en hygglig kille rent allmänt. Får man inga tjejer när man är det är det kanske tjejerna man träffat det är fel på. Har man dåligt självförtroende när det gäller tjejer är det ju förmodligen något som inte enbart handlar om det motsatta könet. Det låter alltid som att killar ska vara stålmän med en *** som alltid står, vilja av granit och självförtroende som man kan riva grönsaker med. Ställ krav på tjejerna ní söker. Om de inte kan ta att man är svag så skit i dom. Vi/du/jag måste kunna vara den person man är.

Jo vars, men vem är man då? Man är ju i stor utsträckning summan av sina erfarenheter. Ponera då att du sitter fast i ett destruktivt, kontraproduktivt beteendemönster, mycket på grund av negativa erfarenheter (eller brist på dem), är det inte smartare då att medvetet försöka bli någon helt annan? Att skaffa sig helt nya erfarenheter, t.ex. av framgång? Till slut betyder det ju att man också blir någon annan, någon man kanske trivs bättre med att vara.

Diana
2007-01-06, 12:40
Felet jag tror många gör är att de likställer personlig utveckling med framgång with the ladies... dvs attraherar man många/fixar man samspel så är man automatiskt bättre... när personlig utvecklingen i själva verket är något som ska ske på insidan - separat från andras bekräftelse. Annars har man bara ådstakommit en skör mask... *popcorn*

Jacksatan
2007-01-06, 12:43

Det handlar om att tro på sig själv. Tjejer tycker det är vansinnigt avtändande med osäkra killar som flackar med blicken. Du kan visst vara snäll och trevlig, men det får inte gå över till att vara mesig.
Glad, öppen och trevlig kommer alltid vara attribut som går hem. Sen kommer man aldrig fullt ut förstå varför kvinnor handlar på olika sätt, men det får man acceptera.

Fjod0r
2007-01-06, 13:33
Jo vars, men vem är man då? Man är ju i stor utsträckning summan av sina erfarenheter. Ponera då att du sitter fast i ett destruktivt, kontraproduktivt beteendemönster, mycket på grund av negativa erfarenheter (eller brist på dem), är det inte smartare då att medvetet försöka bli någon helt annan? Att skaffa sig helt nya erfarenheter, t.ex. av framgång? Till slut betyder det ju att man också blir någon annan, någon man kanske trivs bättre med att vara.

Helt rätt. Men som normalbegåvad människa har man ju alltid möjlighet att reflektera över sin situation. De flesta kan, om de försöker, se tydliga mönster i sitt agerade. Jag har ofta hittat lösningar på mina egna problem just genom att sätta mig ner och ta en pratstund med mig själv. Varför gör jag som jag gör, varför känner jag som jag känner, vad kan jag göra för att ändra mina kännslor i olika situationer. För egen del lider jag lite av att jag ofta tänker mig in i tråkigheter eller negativa mönster. Man kan genom att analysera mig själv ofta komma till klarhet vad det är jag gör fel, liksom man i samspel med andra ofta kan göra bedömningen vem det är som behöver ändra på något. Jag menar inte att det är fel att läsa för att lära sig möta andra. Det jag undrar är mer om The Game är rätt typ av litteratur. Jag blir också rätt stött av attityden och synen på samliv och relationer som "game" och inte något som är för att berika båda parters liv.

sundvall
2007-01-06, 15:45

Casanova? Har man riktigt dålig framgång med kvinnor och lyckas utvecklas på det sätt att man blir mycket bättre på just det, så är jag rätt säker på att iallafall självförtroendet blir mycket bättre. Lycklig? Ja det beror väl på vad man menar med lycka.

Trance
2007-01-06, 15:50
Att gå från att inte lyckas till att lyckas med motsatta könet är förmodligen det största skjutsen ett självförtroende kan få.

sundvall
2007-01-06, 15:50
Jaja alla gör ju som de vill, men är man på ett visst vis lockar man ju oundvikligen en viss typ av folk oxå. (skippar det uttjatade attentionhoe-moral-predikandet här.. *gah!* :D )
Jag tycker killar rent allmänt som klagar på att de blir lurade och lekta av tjejer borde fokusera mer energi på att lära sej se vilken typ av tjejer som beter sej så, se tecknen I TID, analysera - så att man kan hindra sej innan man går i dessa välgillrade fällor(?) som medför handlingar enbart i syfte att boosta tjejens ego(läs:tofflar) det är så trist att se.

I klartext, lära sej kapa banden såfort lek uppstår.
För man ser tecknen tydligt, om man kollar that is...

Vad menar du med en viss typ av folk? Har du läst boken? Eller har du bara skapat en egen liten uppfattning baserat på bokens namn?

Slartibartfast
2007-01-07, 10:53
Att gå från att inte lyckas till att lyckas med motsatta könet är förmodligen det största skjutsen ett självförtroende kan få.

Igår kollade en hb09:a in mig på krogen och log. Det var en boost. :thumbup:

Tur att man har flickvän. Jag är så jävla värdelös på tjejer.

adis
2007-01-07, 11:07
Har läst The-Game och mitt intryck är att boken är mer för dem osäkra.
Om man har självförtroende och är säker i sig själv så behöver du ingen sån bok, alla kvinnor funkar inte likadant!