Visa fullständig version : Dexter (spoilers kan förekomma).
Plotholes är ju inget nytt, däremot så retar jag mig mycket mindre på det nu än i de tidigaste säsongerna. Jag vet inte vad du tyckte gjorde serien bra, men om man tar t.ex. Dexters utstuderade metoder, "smarthet" och förmåga att komma undan, så mjölkade man ju ut den inriktningen helt och hållet. Det blev ju nästan fånigt.
Att sjätte säsongen har många problem stämmer säkert, men vad som hade varit ännu värre är att ha kört vidare på exakt samma inslagna bana som tidigare. Det hade totalsänkt serien. Att man nu fokuserar mer på huvudkaraktärerna i sig, (Deb och Dexter) tycker jag är smart eftersom man som tittare lärt känna karaktärerna ytligare i tidigare säsonger.
Ofta brukar jag resonera som så att en serie ska hålla sig till sitt huvudtema och när det inte räcker till längre så är det dags att lägga ner den istället för att hitta på något nytt fast sämre. I det här fallet tycker jag dock att det håller.
Är det inte för att manusförfattarna från inledande säsonger hoppat av som kvalitén dalat?
Kvalitén dalar för att Julia Stiles var med i förra säsongen - blir inte bättre än så *cry*
Nu har Dexter äntligen sparkats igång igen!
Ni som sett säsongspremiären, vad tyckte ni? Jag tyckte det var jävligt spännande och intressant. Längtat som ett litet barn.
samma här, ser vill verkligen se vem som blir denna säsongens antagonist, vem tror att Harrsion kommer gå i sin farsas fotspår då han växer upp ? Förhoppningsvis blir det då Dexter säsong 30 lr nåt :D
Tigerkotten
2012-10-01, 16:47
Verkar bli fin säsong! Hoppas hoppas
q_g3kYnPW4I
Där finns en video på vad komma ska denna säsong.
Spännande att se vad de har för planer med "ukraina-maffian".
Jäkligt spännande även om trailern hade förstört en del av spänningen innan premiären.
Viktor_Balck
2012-10-10, 22:18
Dexter äger, tycker säsongen börjat riktigt bra. Återstår att se hur det kommer gå för honom att hålla sig i skinnet, förstår att han blev sugen på att göra sig av med tv-spels killen.
Håller inte med någonstans om att spänningen är tät i nya säsongen. Den är ungefär lika trött som den var i säsong 5 och 6. En serie som borde dött när den var som bäst.
Dexter var det som drog mig in i dramafokuserade tv-serier, och när den var som bäst så var kvalitén verkligen i toppen.
Numera dras den med dåliga manusidéer som en kvarglömd plastbit på foten och en efterlämnad trofée. Likväl tycker jag att kemin emellan Michael C Hill och Carpenter är ganska platt.
Trots dess brister fortsätter jag ändå fortsätter jag ändå att titta; medans jag drar av en suck och önskar serien höll samma produktionskvalité som Breaking Bad.
Tigerkotten
2012-12-11, 19:39
Så tror ni Hannah förgiftade Deb eller inte? Själv tror jag det var Deb själv. Blir intressant sista avsnitt.
Viktor_Balck
2012-12-11, 19:43
Så tror ni Hannah förgiftade Deb eller inte? Själv tror jag det var Deb själv. Blir intressant sista avsnitt.
Tror också att det var Deb som fixade det där. Intressant även med uppföljningen på Hector som tog en simtur för att rädda sig.
Helt ärligt så kändes det som att halva avsnittet blev förstört, bara för att det känns så uppenbart att det är Deb som har förgiftat sig själv. Hade väl varit okej om Dexter faktiskt hade insett det själv, men som det är nu kändes det mest töntigt...
Supermicke
2012-12-16, 16:09
lack man blir att han sätter toapappers biten där blodet rinner ner och inte på såret vid introt..
lack man blir att han sätter toapappers biten där blodet rinner ner och inte på såret vid introt..
Dafuq did I just read?
Supermicke
2012-12-16, 19:25
ej8-Rqo-VT4
se 0:40 så märker du det blir tokigt!! :(
se 0:40 så märker du det blir tokigt!! :(
Skitdexter, ska aldrig mer se det. *grr*
Viktor_Balck
2012-12-30, 00:08
Fan, när man såg sista avsnittet så insåg man att man saknar Doakes, en av de skönaste karaktärerna i serien tycker jag, om inte den bästa. Han och Dexters dialog var nästan alltid komisk, tror serien rent allmänt blivit lite allvarligare jämfört med hur den var i början, den är ju fortfarande riktigt bra dock.
Sen har han ju bra tryck i bitarna också
NdA2NEWd67c
BUMP!
Säsong 8 den 30e juni!
BUMP!
Säsong 8 den 30e juni!
jasså du. Bumpa den igen då vetja.
kalle_banan
2013-02-24, 20:28
Dont be hatin' bro, det verkar som att Dexter börjar lagom till sommararbetslösheten :d
BUMP!
Säsong 8 den 30e juni!
Fan vad fint! Jag trodde det skulle dra igång först i september. :d
Fan vad fint! Jag trodde det skulle dra igång först i september. :d
Trodde likadant tills ja kolla upp det haha.
Blir nice till sommaren, Burn notice, Dexter och Breaking Bad
Magnus N
2013-02-24, 20:44
Börjar tidigare denna säsong då dem vill låta Dexter agera dragkraft för deras nya serie ray donovan
Deceiver85
2013-02-24, 21:21
bump!
Säsong 8 den 30e juni!
Surprise MUTHAFUCKAH! :) Låter bra!
BUMP!
Säsong 8 den 30e juni!
JJJJJAAADDDDDDÅÅÅÅÅÅ bättre nyheter har jag inte fått på länge.
Dexter å True Blood under sommaren WWWIIIEEEE
9sXlaBa75Iw
Slappna av lite;)
Slappna av lite;)
Sant, ibland är man ett as.
kalle_banan
2013-06-10, 07:52
Trailern för säsong 8:
6ckzE5vT0wc
Jag har inte sett den, jag vill inte ha några spoilers. Jag hoppas verkligen att serien avslutas på ett bra sätt, jag är lite kluven till om han borde dö invirad i plast med en kniv i bröstet eller inte. Han är ju seriemördare och helt galen, men samtidigt känner man sympati för honom, tänk på Harryson :D
vicarious
2013-09-23, 19:54
Vad tycker ni om slutet? Jag är inte nöjd. Makes no sense att han skulle låta Harrison växa upp utan fadersfigur. Å andra sidan kanske han bestämmer sig för att ta upp kontakten igen, men då har Hannah säkert redan förklarat för Harrison att Dexter är borta för evigt (hon tror ju att han är död).
Magnus N
2013-09-23, 19:56
Helt ok slut, gillade att dem lämnade det lite öppet iom slutscenen hur det verkligen är
David Brent
2013-09-23, 20:01
Dåligt slut enligt mig.
Om stormen kunde förstöra båten, hur fan överlevde Han? Att han lämnar Harrison förklarades ju i princip var enda avsnitt hela säsongen. Han ville inte skada de han älskade.
"If you love someone, set that person free" typ.
Tyvärr har dom senaste 3-4 avsnitten varit de absolut sämsta under hela serien. Krystat och inte värdigt öht.
Sämst slut.
Slutet var ju absurt dåligt :(. Hade förväntat mig något bättre av manusförfattarna, typ att dex dör och deb blir med harrison eller att matthews/quinn visar sig veta allt om dex och bustar honom typ/alt. att de jagar honom och sista scenen är Dexter i elstolen och allt man sett hittils är bara flashbacks från hans förflutna, före han skall avrättas.
DET hade varit ett chockerande och smaskigt slut :devil:.
Tyvärr styr ju allmänhetens åsikt hur det slutar, exec.producern blev intervjuad idag och berättade att typ över 60% av svarare i undersökningar velat att Dexter överlever (jänkarna tycks inte klara av dystra slut).
http://tvline.com/2013/09/22/dexter-series-finale-spoilers-deb-dies-dexter-fakes-death/
"We just wanted to complete the series; eight years is a long time", summerar nog varför serien sög de senaste 3 säsongerna och slutet var värdelöst (brist på idèer/motivation/intresse till att göra något vettigt av serien på sistone).
Om stormen kunde förstöra båten, hur fan överlevde Han? Att han lämnar Harrison förklarades ju i princip var enda avsnitt hela säsongen. Han ville inte skada de han älskade.
Åka tillbaka till fastland och skicka ut båten igen?
För övrigt tycker jag också det var ett dåligt slut.
vicarious
2013-09-23, 20:31
Att han lämnar Harrison förklarades ju i princip var enda avsnitt hela säsongen. Han ville inte skada de han älskade.
Förvisso, men ska han leva sitt liv som en ensam gubbe istället för att ta kontakt med kvinnan han älskar och sin egen son, bara för att han är rädd att han KANSKE skadar de på något sätt? Känns inte trovärdigt. Ingen resonabel människa skulle tänka så. Sitt gamla liv som seriemördare har han ju dessutom lämnat bakom sig nu, så jag ser inte hur han skulle kunna förstöra sin familj då. Snarare har han alla möjligheter att skapa ett bra liv nu med en fresh start.
Vadrigar
2013-09-23, 20:52
Förvisso, men ska han leva sitt liv som en ensam gubbe istället för att ta kontakt med kvinnan han älskar och sin egen son, bara för att han är rädd att han KANSKE skadar de på något sätt? Känns inte trovärdigt. Ingen resonabel människa skulle tänka så. Sitt gamla liv som seriemördare har han ju dessutom lämnat bakom sig nu, så jag ser inte hur han skulle kunna förstöra sin familj då. Snarare har han alla möjligheter att skapa ett bra liv nu med en fresh start.
Kanske missade något, men hur vet du att han lämnat livet som seriemördare?
*tralala lalala*
Trallar och blundar och håller för öronen :d
Men om några dagar vet jag också hur det slutar :)
*tralala lalala*
Trallar och blundar och håller för öronen :d
Men om några dagar vet jag också hur det slutar :)Rätt tråd att gå in i. ;)
Jag är också rätt besviken på slutet. Inte det att jag tycker det prompt ska vara lyckliga beslut, men det känns ju - som påpekat - mer logiskt att han skulle levt resten av sitt liv med Hannah och Harrison snarare än att bara lägga ner allt.
Alternativt någon actionfylld variant där hans hemligheter hade avslöjats och han jagats, men så länge han inte bara överger sin unge.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
Anton Fräs
2013-09-23, 21:33
Dexter är en av mina absoluta favoriserier men sista säsongen var ett brant stup förutom ett par avsnitt. Jag hade hellre sett att Dexter hade dött alt åkt med till Argentina.
Wow, svårt att inse att Dexter varit en del av livet i åtta år. Fick tipset av Grub att börja kolla på den, här på Kolozzeum för åtta år sedan, så känns passande att runda av här. Tack för allt Dexter!
Vafan ska jag göra nu på måndagskvällarna??
ryggontXXL
2013-09-23, 21:42
Slutade kolla på Dexter när Hannah kom tillbaka. Pallar inte kolla på den då den tappat nästan allt, från en 9/10 där man satt spänd varje säsong så var sista säsongen 2/10. Så dålig att jag inte ens hade ork att kolla klart. Synd.
Någon som kan sammanfatta vad som hände efter att Hannah kommer tillbaka?
Nu är ju Dexter inte direkt en resonabel människa, han är (eller var åtminstone) en psykopat och seriemördare och saknade empati. Han drog väl en kall slutsats om att han inte kan riskera att vara runt harrison ifall något skulle hända då (man såg ju hur det gick för Deb, hennes död var i princip Dexters fel) och gjorde inte självmord p.g.a. att han ser sig ha en roll i samhället (ta kål på onda människor som slirat genom systemet).
Nu tycker jag dock att detta slut var totalkasst, borde ha slutat så att dexter också dör/att han öppnar ögonen och sitter på deathrow i sista scenen, sen ser man typ alla han dödat i "åskådarrummet" och får veta att alla säsonger hittils har varit typ en "flashback" där hans liv utvecklat sig på några sekunder i dödskammaren.
Alternativt så att miami metro får reda på att han är en seriemördare (så jävla långsökt att de INTE fattade, scenen där han dödar saxon är ju totalt obviously ett mord och inte självförsvar, kolla bara hur snabbt han hugger i honom och lugnt trycker på alarmknappen) och sedan jagar honom och det hela slutar typ i att dexter dör i en olyckshändelse.
Åka tillbaka till fastland och skicka ut båten igen?
För övrigt tycker jag också det var ett dåligt slut.
Nja, typ 2 episoder sen så sade han ju till en möjlig köpare av hans båt att den har en liten livbåt med motor elr nåt...
Tycker fortfarande också att det var ett uselt slut. Borde ha slutat i season 4, "born in blood" för harrison.
Du får nog se om hela säsongen. Dexter är en psykopat, han är ingen resonabel människa.
Nja, typ 2 episoder sen så sade han ju till en möjlig köpare av hans båt att den har en liten livbåt med motor elr nåt...
Tycker fortfarande också att det var ett uselt slut. Borde ha slutat i season 4, "born in blood" för harrison.
Förvisso, men varför är då det sista man ser ute på havet Dexter som åker IN i stormen om det fanns en livbåt, som han ganska uppenbarligen tog scenen till trots.
Tycker att sista avsnittet överlag var riktigt bra! Älskade scenen när han dödade Saxon :) Men slutet var tråkigt, hade velat se Dexter i ett lyckligt slut.
Tigerkotten
2013-09-24, 06:40
Helt värdelöst slut! Men jag har läst att det kanske kan t.om komma en säsong 9.
Stort antiklimax var slutet tycker då jag.
Spin-off / fortsättning där vi får följa Harrison, spola fram 10 - 20 år. Antingen upptäcker han sina egna mördarinstinkter, och Dexter kommer tillbaka som mentor, eller så följer han sin favorit-pappas och favorit-fasters fotspår, blir super-snut som upptäcker sin fars illdåd och börjar jaga honom.
Tycker att sista avsnittet överlag var riktigt bra! Älskade scenen när han dödade Saxon :) Men slutet var tråkigt, hade velat se Dexter i ett lyckligt slut.
Själv hade jag velat att dexter skulle bli påkommen (vad fan vad overkligt att han jobbar på snutstation och väcker aldrig misstankar, Doakes måste ha varit den ända vettiga polisen där).
Scenen där han dödade saxon var juskitdålig, han är blixtsnabb och väntar lugnt på att trycka på knappen. Quinn och Batista kan ju inte bli mer efterblivna då de inte fattar att han faktiskt ville mörda honom -.- (se på security-filmen).
Lyckliga slut tycker jag inte passar på såna här dramaserier heller, Dexter förtjänar inget lyckligt slut med tanke på alla oskyldiga han avsiktligt/oavsiktligt dödat (inklusive Deb indirekt, då han var otroligt korkad och lät henne komma nära saxon när han kunde dödat honom istället).
Hur kan du vilja ha ett lyckligt slut? Hade varit ett värdelöst slut på en sån serie. Jag ville att han skulle dö eller bli påkommen. Hade velat ha lite "omfg-moments" hos typ Batista där man ser hur han pusslar ihop scener genom säsongerna och kommer på hur Dexter är bay harbour butcher.
High1ander
2013-09-24, 14:58
Själv hade jag velat att dexter skulle bli påkommen (vad fan vad overkligt att han jobbar på snutstation och väcker aldrig misstankar, Doakes måste ha varit den ända vettiga polisen där).
Scenen där han dödade saxon var juskitdålig, han är blixtsnabb och väntar lugnt på att trycka på knappen. Quinn och Batista kan ju inte bli mer efterblivna då de inte fattar att han faktiskt ville mörda honom -.- (se på security-filmen).
Lyckliga slut tycker jag inte passar på såna här dramaserier heller, Dexter förtjänar inget lyckligt slut med tanke på alla oskyldiga han avsiktligt/oavsiktligt dödat (inklusive Deb indirekt, då han var otroligt korkad och lät henne komma nära saxon när han kunde dödat honom istället).
Även om jag inte gilla slutet så läser jag det mer som att de skiter i att han var kylig. De fråga liksom inte varför han inte tog med sig en vakt heller...
Mollestam
2013-09-24, 17:48
Även om jag inte gilla slutet så läser jag det mer som att de skiter i att han var kylig. De fråga liksom inte varför han inte tog med sig en vakt heller...
+1. Det var rätt uppenbart att de insåg precis varför Dexter gjorde som han gjorde, men de valde att (felaktigt) rubricera det som självförsvar då de förstod varför han gjorde som han gjorde. Och så klart det faktum att Saxon faktiskt attackerade Dexter.
+1. Det var rätt uppenbart att de insåg precis varför Dexter gjorde som han gjorde, men de valde att (felaktigt) rubricera det som självförsvar då de förstod varför han gjorde som han gjorde. Och så klart det faktum att Saxon faktiskt attackerade Dexter.
Ja, men hade de haft något vett i huvet hade de redan fått reda på att dexter är en seriemördare >.<. Konstigt att Doakes är den ända som hittils lyckats se igenom dexters finurliga beteende och avslöja honom.
Mollestam
2013-09-24, 18:12
Ja, men hade de haft något vett i huvet hade de redan fått reda på att dexter är en seriemördare >.<. Konstigt att Doakes är den ända som hittils lyckats se igenom dexters finurliga beteende och avslöja honom.
Ja det håller jag med om. Däremot tycker jag inte att deras reaktioner till just övervakningsfilmen är särskilt underliga.
Stefan J
2013-09-24, 18:44
Kanske missade något, men hur vet du att han lämnat livet som seriemördare?
Min tolkning av den sista scenen är precis tvärtom. Det sista han gör är att titta in i kameran med en fullständigt vansinnig blick. Jag tolkar detta som att han nu lämnat allt som tvingat honom att vara mänsklig och godhjärtad bakom sig och att det inte finns något mer som tvingar honom att vara försiktig och återhållsam. Utan ett familjeliv att ta hänsyn till kan Dexterför första gången i sitt liv låta the dark passenger ta över helt och hållet och spendera precis all tid han har åt sina begär.
High1ander
2013-09-24, 18:54
Ehmm....
Sluta klaga på att poliserna borde fattat något.
Doakes fatta.
La Guerta fatta.
Quinn tyckte Dexter var off.
Det är ändå 3st som som lyckats få upp ögonen för honom.
Snubben har ju också bra allibi för att vara här och där, han är bloodkillen som ska vara på plats, etc... Visst, i "verkligheten" så skulle man ju kunna undra, men i serien så har ju alla fått order att "back the fuck off Dexter", vilket gör det lite svårt att följa honom.
PureWhey
2013-09-25, 11:11
Vet inte vad jag ska tycka om slutet... Men det känns inte som det slut jag skulle vilja ha på serien.
Detta kanske är dumt, va trött när jag kikade avsnittet, men hur överlevde Dexter på slutet?
Vet inte vad jag ska tycka om slutet... Men det känns inte som det slut jag skulle vilja ha på serien.
Detta kanske är dumt, va trött när jag kikade avsnittet, men hur överlevde Dexter på slutet?
Han hade en extra livbåt i båten (nämner det till potentiell köpare i s8e11).
Håller med om att slutet var dåligt.
Ehmm....
Sluta klaga på att poliserna borde fattat något.
Doakes fatta.
La Guerta fatta.
Quinn tyckte Dexter var off.
Det är ändå 3st som som lyckats få upp ögonen för honom.
Snubben har ju också bra allibi för att vara här och där, han är bloodkillen som ska vara på plats, etc... Visst, i "verkligheten" så skulle man ju kunna undra, men i serien så har ju alla fått order att "back the fuck off Dexter", vilket gör det lite svårt att följa honom.
Serien borde ju ha sluta i att han blev jagad och fast/dog på rymmen, dethär slutet var ju ett sjukt antiklimax (nästan värre än Lost).
Nej, han har inga som helst alibin att vara borta hela eftermiddagarna efter jobbet/på nätterna då han jagar mördare. Serien började bli skit efter s4, att det slutade såhär tyder bara på att manusförfattarna inte hade några vettiga idèer (brist på betalning från showtime kanske?!) gällande hur de skulle avsluta serien.
EDIT: 6,0 på IMDB: http://www.imdb.com/title/tt2578802/ . (säger ganska mycket)
http://imgur.com/r/Dexter/2RdLwlj
http://imgur.com/r/Dexter/0kUFq5a
Seriöst, dåligare avslut på en serie har jag i princip ALDRIG sätt (om man bara räknar dramaserier, sitcom-serier har ju annars också dåliga storylines så).
Som jag uppfattade det så anade de vad som hände, men blundade för det.
Tror det var lite av poängen, därför det var så överdrivet, och man fick se dem tillsammans sitta och se på övervakningsfilmen.
Men kanske inte alla som greppat det i så fall ...
Bra slut, sorgligt som fan, sämsta var väl att han överlevde, just de sista 20 sekunderna kändes lite krystade och totalt onödiga.
Bästa hade varit om han hoppat i efter Deb, dykt ner tillsammans med henne och drunknat med henne framför sina ögon.
DET hade varit ett bra slut!
Och att de på stationen får höra om hur Deb och Dexters båt försvunnit, och förstår vad som hänt.
Serien borde ju ha sluta i att han blev jagad och fast/dog på rymmen, dethär slutet var ju ett sjukt antiklimax (nästan värre än Lost).
Nej, han har inga som helst alibin att vara borta hela eftermiddagarna efter jobbet/på nätterna då han jagar mördare. Serien började bli skit efter s4, att det slutade såhär tyder bara på att manusförfattarna inte hade några vettiga idèer (brist på betalning från showtime kanske?!) gällande hur de skulle avsluta serien.
.
.
.
Seriöst, dåligare avslut på en serie har jag i princip ALDRIG sätt (om man bara räknar dramaserier, sitcom-serier har ju annars också dåliga storylines så).
Du kanske borde se en dokumentärserie, och inte en underhållningsserie?
Och jag antar att du menar "sämre"?
PureWhey
2013-09-26, 08:04
Snälla svag74, ska du märka på ord bör du kritisera allt han skrev fel på, eller du kanske tycker "sätt" är rätt.
För att en serie skall vara verklig och välskriven behöver det självklart inte vara en dokumentär.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.