Visa fullständig version : Dexter (spoilers kan förekomma).
Tigerkotten
2009-11-23, 15:37
fyfan, dagen avsnitt var jäkligt bra. oj oj oj
Scratch89
2009-11-23, 16:06
Jävligt skumt också att trinitys familj ena stunden hatar honom och sen plötsligt får starka slängar av stockholmssyndrome.
Inte alls konstigt, iofs. Det är ju Typ 1A-beteende gällande mycket sånt här, typ alkoholism, föräldrar/män som slår osv. Inte direkt ovanligt med kvinnor som anser sig själva vara skyldiga till massa saker, och därför förtjänar att bli spöade av sina män flera gånger i veckan.
Asgrymt avsnitt i alla fall. Jag gillar när Dexter släpper lös sitt monster, och när han tog tag i skärpet, slängde det runt hans hals och släpade in honom i köket.
God damn, bästa avsnittet denna säsong, helt sjukt :thumbup:
OMG vilket slut!!! Tror ni hon e dottern till trinity o trinitys syrra typ?
Super_Johan
2009-11-23, 19:12
Nice avsnitt!
Det verkar uppenbart att Christine sköt Debra och Lundy no?
Så Trinity beordrade Christine att skjuta Lundy och Debra eller gjorde hon det självmant för att skydda Trinity?
Vet hon om att hennes far är en seriemördare? Varför skulle hon isf skriva om morden såpass mycket?
Är hon med Quinn för att försöka komma bort från Arthur eller bara för att försöka samla så mycket inside information hon kan?
*gah!*
sjukt jäkla avsnitt. älskar serien...
Håhå tyckte precis det började bli lite segt, då drar de på fullt igen!
Mycket bra.
KaptenKnäsvag
2009-11-23, 22:16
Senaste avsnittet fick mig att säga SAY WUUUUUT ?
mattilainen
2009-11-23, 22:29
Mycket frågor som kom upp i detta avsnittet. Gillade det verkligen. Älskar när sonen gör uppror och äger Arthur :p
Det där om att christine är hans dotter stämmer nog, men då tycker man också att han borde veta vem dexter är om han nu vet vem debra är. Om det inte bara var otur att hon var med lunde just då.. Riktigt bra avsnitt och älskar när dexter gör sina moves!
Verkar ju som familjen vill ha död på Arthur men när dexter har kniven i handen så blir dom vettskrämda och slänger sig på honom.
Satan va bra avsnitt! vill se mer! *gah!*
MrBurner
2009-11-24, 00:48
Asgrymt avsnitt i alla fall. Jag gillar när Dexter släpper lös sitt monster, och när han tog tag i skärpet, slängde det runt hans hals och släpade in honom i köket.
Instämmer!
Men jag greppar inte riktigt Trinity, han såg ju verkligen rädd och chockad ut när Dexter betedde sig på det sättet, ungefär som om han egentligen är en snäll och missanpassad gammal man. Hade samma sak hänt Dexter så hade han ju blivit skogstokig.
Ser som vanligt fram emot nästa avsnitt. Vore även intressant att veta hur Dexter hanterar något sådant som att en annan man stöter på hans fru.
:hbang:
Instämmer!
Men jag greppar inte riktigt Trinity, han såg ju verkligen rädd och chockad ut när Dexter betedde sig på det sättet, ungefär som om han egentligen är en snäll och missanpassad gammal man. Hade samma sak hänt Dexter så hade han ju blivit skogstokig.
Ser som vanligt fram emot nästa avsnitt. Vore även intressant att veta hur Dexter hanterar något sådant som att en annan man stöter på hans fru.
:hbang:
Hur kan du tro att dexter skulle bli skogstokig framför sin familj? Jag tror snarare att han skulle försöka komma undan med det på så smidigt sätt som möjligt.
Dock så måste ju nästan dexter döda trinity i nästa avsnitt, annars lär ju han döda sin son när han förstörde sin familjs kruka med pulver.
MrBurner
2009-11-24, 06:22
Men när de väl var inne i köket så var de just ensamma så det var därför jag tänkte så.
Scratch89
2009-11-24, 06:46
Han blev väl minst sagt förvånad, för Dexter har dolt sin identitet rätt så bra.
MrBurner
2009-11-24, 07:30
Jo, iofs. så hade nog Dexter reagerat samma om exempelvis Masuka hade gjort någon liknande move på honom och kläckt ur sig något sådant.
Gillade det verkligen. Älskar när sonen gör uppror och äger Arthur :p
Riktigt bra avsnitt och älskar när dexter gör sina moves!
Samma här, Dexter har så skönt rörelsemönster när han tar hand om någon, aggressivt men ändå så lugnt och metodiskt.
Riktigt skön scen, hela det där när sonen flippar och Dexter "lugnar ner" Arthur.
martikainen
2009-11-24, 13:28
Go dex go!
otherside
2009-11-27, 00:11
dex är så skön=) gillar hans ärliga frågor och åsikter, eller snarare rättfram, som när han utan att tveka frågade mor trinity om dottern var grounded or something=)
Imorgon smäller det!!! :Virro
MrBurner
2009-11-30, 06:36
Grrr. Var är mitt Dexter?!
Argh Dexter hanterar saker sååå dåligt och är så äckligt oförsiktig i den här säsongen. Vidrigt spännande fortsättning blir det iaf.
Så jävla bra avsnitt. Sista två avsnitten kommer vara ruggigt spännande.
Vad är det med dessa idioter på TV och i film? Precis som i Scream eller vilken annan "skräck"-rulle som helst så har Dexter inte förståndet nog att dela ut ett snabbt slag med spaden på mördaren som ligger på marken. Det tar inte ens två sekunder att utföra! SEN kan du rädda pojken (eller som i film, springa där ifrån).
Han fick väll ett slag i huvet som man trodde skulle räcka, men han repa sig på typ 5 sec och försvann mystiskt ;)
Kan han inte bara döda honom nångång, hur svårt kan det vara?
Dexter har ju vart grym på att slåss innan, konstigt att han blivit helt lam på senaste.
Ja, trodde fan bättre om Dexter. Serien och karaktären. Whacka när han ligger liksom! Jaja småsaker, fortfarande grymt!
Dexter sover ju knappt. Det är att förväntas av honom att han missar lite grejer denna säsongen.
panzerpig
2009-11-30, 21:53
riktigt bra avsnitt. säsong fyra tycker jag är den bästa efter säsong 1. säsong 2 och 3 var lite "meh".
mattilainen
2009-11-30, 22:21
tycker det var riktigt bra avsnitt och skönt att alla bitar börjar komma på plats. Tror det blir bra när alla snören knyts samman då det kommit upp så många nya vägar i serien!
asså shit va spännande!!! bra avsnitt som alltid.
Kan han inte bara döda honom nångång, hur svårt kan det vara?
Dexter har ju vart grym på att slåss innan, konstigt att han blivit helt lam på senaste.
Grejen var ju att han hade väldigt hög priotering på att rädda pojken.
Grymt bra avsnitt iaf, synd att det bara blir 12 avsnitt denna säsong dock :(
Grejen var ju att han hade väldigt hög priotering på att rädda pojken.
Grymt bra avsnitt iaf, synd att det bara blir 12 avsnitt denna säsong dock :(
Oj alla dexter säsonger var visst 12 avsnitt, fan vad synd orka vänta 9 månader igen *cry*
"Syrran" har gått mig på nerverna sedan avsnitt 1, förstör en stor del av serien med sitt skitsnack. Hon skall vara inblandad i alla incidenter, från Icetruck till Trinity.
"Syrran" har gått mig på nerverna sedan avsnitt 1, förstör en stor del av serien med sitt skitsnack. Hon skall vara inblandad i alla incidenter, från Icetruck till Trinity.
Dexters syrra suger indeed. Tror jag nästan alla håller med om. Hela hennes person är irriterande och hon är inte det minsta attraktiv heller. Stackars Dexter som måste va gift med henne.
MrBurner
2009-12-01, 09:22
Jag tycker att hon är ganska söt *cupid*
Humbucker
2009-12-01, 11:19
Hennes sneda mun och hennes överanvändande av "fuck" går mig på nerverna varje gång.
Jag tycker Masuka ska sätta på henne snart.
shut teh face
2009-12-01, 11:45
Jag är besviken att Dexter inte fick reda på det där av Masuka... det känns som det är för mycket intressant som pressas ihop på två avsnitt nu. Det här med Christine, Trinity och "grannen" kunde lätt bli 4-5 intressanta avsnitt istället.
Scratch89
2009-12-02, 23:51
Gnnnnnnnn, bra avsnitt. Det kommer nog bli en ordentligt bra final!
Jag tycker inte att Jennifer Carpenter är en direkt dålig skådis; jag gillar både karaktären och skådespelaren. Mer sargad själ (förutom Dexter då :D) får man leta efter.
Uh oh. Herro Dexter Morgan indeed!
miss_incorrigible
2009-12-07, 14:04
Uhuh that shit has hit the fan now! :D
God damn vilken cliffhanger det lär bli till kommande säsong! Lite besviken på att Dexter "glömde" ta av sin bricka men...
hoppas folk läser trådtiteln innan de kollar här
hela slutscenen va ren njutning, och kimball finns 100 olika sätt han skulle kunna få reda på hans namn nu när han visste exakt vart han jobba, dexter fatta han hade blow his cover.
Hm jo, kanske sant iofs... Frågan är vad som händer nu alltså? Dexter lär ju få duktigt med panik över sin familj osv..
Haha, lite ställd han blev där Dexter. Säsongsavslutningen kommer bli grym!
mattilainen
2009-12-07, 19:14
Älskar hur kall han var när han gick in och mot Dexter :) Så grym!
Serien har bara blivit bättre och bättre sedan s01e01. Genialisk!
Älskar hur kall han var när han gick in och mot Dexter :) Så grym!
Frågan är varför han är så kall. Borde han inte gå runt och oroa sig 24/7?
KaptenKnäsvag
2009-12-07, 20:45
Frågan är varför han är så kall. Borde han inte gå runt och oroa sig 24/7?
Hela skiten går ju ut på att båda två är nästan helt känslolösa.
Hela skiten går ju ut på att båda två är nästan helt känslolösa.
+50!1!
Bra avsnitt. Fantastiskt att kubbarna har gift sig! *True Love* Yeah.
(spoiler)
Mr Dexter perfect Morgan missar att en SKÅPBIL han mycket väl känner igen förföljer honom hela vägen till stationen...well, denna säsongen har varit lite inkonsekvent men kom igen.
(spoiler)
Mr Dexter perfect Morgan missar att en SKÅPBIL han mycket väl känner igen förföljer honom hela vägen till stationen...well, denna säsongen har varit lite inkonsekvent men kom igen.
Kom igen, han bollar ju en massa olika saker och hans syrra ringde precis och lät helt förstörd, klart han har en del annat att tänka på än att tro att han skulle vara förföljd när Trinity inte ens visste hans namn vid den tidpunkten. Tycker det är skönt att dem inte gör Dexter till någon supermänniska som verkligen har kontroll över allt, det blir så spännande när han väl tappar den...
Jag tyckte det var sjukt dåligt hur dexter inte kunde fatta att trinity lurade honom att komma till den där spelhallen, ofta en mördare som klarat sig 30 år skulle ringa från ett ställe med ett speciellt ljud som han vet dexter varit på nyss, utan att ha tänkt igenom det.
Kom igen, han bollar ju en massa olika saker och hans syrra ringde precis och lät helt förstörd, klart han har en del annat att tänka på än att tro att han skulle vara förföljd när Trinity inte ens visste hans namn vid den tidpunkten. Tycker det är skönt att dem inte gör Dexter till någon supermänniska som verkligen har kontroll över allt, det blir så spännande när han väl tappar den...
Alltså han åker dit övertygad om att trinity är där. Men när syrran ringer slutar han helt tänka på det och är inte det minsta paranoid över honom, fast än att han vet att han är där. Trinity är hans ENDA problem, med honom ur vägen är allt frid och fröjd. Jag skulle vara paranoid att bara få på Ica i samma kvarter, men så är jag ju förstås inget proffs på det här med att vara seriemördare.
Jag tyckte det var sjukt dåligt hur dexter inte kunde fatta att trinity lurade honom att komma till den där spelhallen, ofta en mördare som klarat sig 30 år skulle ringa från ett ställe med ett speciellt ljud som han vet dexter varit på nyss, utan att ha tänkt igenom det.
+1
Följer serien i brist på annat, egentligen så är kvalitén låg med tanke på hur inkonsekventa karaktärerna är, rätt irriterande.
Följer serien i brist på annat, egentligen så är kvalitén låg med tanke på hur inkonsekventa karaktärerna är, rätt irriterande.
Utveckla gärna, jag håller då inte med dig.
Grymt avslut på serien, även om de lätt hade kunnat ta detta på tre avsnitt istället.
MrBurner
2009-12-14, 12:19
Oväntat faktiskt! Jag hoppas på fler säsonger däremot :/
iNCREDiBLE
2009-12-14, 13:06
Summa summarum: Farsgubben har alltid rätt.
Kaaa? Inte är den väll slut? Och med det slutet?!*gah!*
Vadå, det är väl bara säsongsslut? Tyckte inte det var någon särskilt bra cliffhanger, men det ska bli kul att se hur Dexter och ffa poliserna tar hand om mordet på Rita.
Whistler
2009-12-14, 13:22
Men allvarligt? Det där FÅR bara inte vara säsongens sista avsnitt... WTF???
WOW!
Undrar om vi får se ett riktigt monster i nästa säsong, fast Dexter såg ju ödet i det som skedde och tog det rätt kontrollerat.
Något större fokus på utredningen nästa säsong tror jag inte, även om alla Dexters vänner kommer leta som galningar så vet vi tittare att det inte finns något att hitta.
Ser gärna en säsong till där Dexter tillslut blir tagen. Vill se hur hans syster & CO flippar ur. En liten slow motion-walk genom polisstationen medan alla man sett i serien tittar på honom, Dexter kör en inre monolog och farsan går vid hans sida.
mattilainen
2009-12-14, 14:00
Men, vem ska ta över rollen som snygging nu :(
miss_incorrigible
2009-12-14, 17:07
Säsongsavslutningen är :hbang:
I nästa får vi följa Dexter som ensamstående och engagerad far och seriemördare. Kommer bli så bra!
Såg ni att båten heter Slice of Life? Underbart. <3
Men, vem ska ta över rollen som snygging nu :(
Där har du en stor poäng. Rita var ju den enda snygga bruden i serien, även om hennes personlighet möjligtvis gjorde henne lite mindre attraktiv. Nu finns det 0 snygga brudar. Eftersom TV-serier är sig lika kan man dra slutsatsen att en ny snygg brud kommer introduceras nästa säsong.
WTF? Hur kan en serie få en att må bra och sen bara ge en ett hårt slag på näsan.
Älskar serien, men känner sjuk ångest efter vad som hände :(
Gah så vidrigt. Dexter har vart så äckligt klantig hela serien och se vad som hände, fy fan!
Undrar vad Trinity kände innan han dog med vetskapen om vad som väntade Dexter hemma. O hur fan ska Dexter förklara sin frus död? Han har ju inte direkt nåt alibi. Aja, detta var deprimerande. Så ska en säsong inte sluta!
Tycker det hintades rätt kraftigt om detta under slutet av avsnittet. Det var för puttinuttigt mellan Rita och Dexter på slutet.
Gah så vidrigt. Dexter har vart så äckligt klantig hela serien och se vad som hände, fy fan!
Undrar vad Trinity kände innan han dog med vetskapen om vad som väntade Dexter hemma. O hur fan ska Dexter förklara sin frus död? Han har ju inte direkt nåt alibi. Aja, detta var deprimerande. Så ska en säsong inte sluta!
De har ju videobevakning på stationen. När de ser Dexter och Trinity står där och prata kommer de tro att Trinity gick in där och av en ren händelse valde Dexter och hans familj som offer.
Eller menar du varför han var hemma så sent?
Eller menar du varför han var hemma så sent?
Precis. Till Rita kan han säga jobbet o till jobbet kan han säga Rita men va ska han säga nu?
Kanske gör dom ingen grej av det utan bara låter det va men Dexter har ju som jag nu sagt typ fem ggr varit så jävla klantig i den här säsongen att han borde misstänkas för nånting iaf.
Vad ska nästa säsong handla om då? Dexter som singelfarsa eller ska han ut o hitta nån ny tjej? Spännande iaf och lite vemodigt.
Scratch89
2009-12-14, 20:55
Vilken jävla avslutning! Jag satt och gapade och trodde att jag skulle börja gråta.
Men, när hade Arthur haft tid att gå in och döda Rita? Följde inte han efter honom hela tiden? Hon satte ju sig i taxin, så han kan ju inte direkt ha tagit henne på flygplatsen, eller? Oavsett väldigt tragiskt och jag fick en fet ångest efteråt.
EDIT: Det här var det absolut bästa avsnitt av någon serie jag sett, någonsin.
Vilken jävla avslutning! Jag satt och gapade och trodde att jag skulle börja gråta.
Men, när hade Arthur haft tid att gå in och döda Rita? Följde inte han efter honom hela tiden? Hon satte ju sig i taxin, så han kan ju inte direkt ha tagit henne på flygplatsen, eller? Oavsett väldigt tragiskt och jag fick en fet ångest efteråt.
Hon ringde telefonsamtalet hemifrån då hon återvänt till huset eftersom hon glömt något åt barnet, så förstod jag det iaf.
Ser gärna en säsong till där Dexter tillslut blir tagen. Vill se hur hans syster & CO flippar ur. En liten slow motion-walk genom polisstationen medan alla man sett i serien tittar på honom, Dexter kör en inre monolog och farsan går vid hans sida.
Tänkte just det. Känner fan att jag vill se honom åka fast, eller, det känns iaf naturligt på något sätt.
Vilket jävla avslut, föresten. Fan, lite för mycket cliffhanger för att vara ee säsongsavslutning. Nu måste man ju vänta jättelänge igen! :(
EDIT: Det här var det absolut bästa avsnitt av någon serie jag sett, någonsin.Kolla dagens Californication och du kommer få se ett bättre avsnitt :D
Precis. Till Rita kan han säga jobbet o till jobbet kan han säga Rita men va ska han säga nu?
Kanske gör dom ingen grej av det utan bara låter det va men Dexter har ju som jag nu sagt typ fem ggr varit så jävla klantig i den här säsongen att han borde misstänkas för nånting iaf.
Vad ska nästa säsong handla om då? Dexter som singelfarsa eller ska han ut o hitta nån ny tjej? Spännande iaf och lite vemodigt.
Ehm, de är ju poliser så de måste fråga, men antar att de inte kommer bry sig så mycket om vart han var, eftersom alla signalament tyder på Trinity.
Dexter var alldeles för klantig, jag visste att det skulle sluta illa för honom, men jag trodde det skulle vara Cody som far illa till, och inte Rita, men men.
Hon åkte tillbaks för att hämta en sak, så förmodligen väntade Arthur vid deras hus.
http://latimesblogs.latimes.com/showtracker/2009/12/dexter-hello-arthur-mitchell.html
"Perhaps I should have seen it coming when Dexter stumbled over the toy train set in his living room, but Lithgow confirmed that Trinity, despite finally being dispatched by Dexter, got in the final parting shot in their little pas de deux."
På sätt och vis är det ju iofs lite skönt att bli av med Rita; hon har ju varit så jädra gnällig den här säsongen.
Blir hon ett spöke också månne?
Det här var det absolut bästa avsnitt av någon serie jag sett, någonsin.
Håller med, jag har följt dexter sedan den första gången kom på tv i USA vecka för vecka månad för månad, år för år. Detta är bästa serion som gjorts och är en ren mästerverk, men vem var det som dödade Rita?
Visst Rita kom tillbaka för att hämta pass eller vad det var, och sedan dödar Trinity (Arthur) henne, men när hinner han göra det, Dexter monterar ut en del av Arthurs bil när gjorde han det ?
Och till den största frågan hur kommer det sig att Rita ska dö, hon är en mamma och arthur döda unga personer i badkaret, och hur kunde Arthur veta hur Dexter var född (blod badet).
Harry var i blod pölen ett tag han kunde gå där ifrån "krypa", medans Dexter höll på att döda och kasta Arthur i havet. Det måste nog ha hänt medans han var och Döda Arthur då Rita blev mördad.
__________________________________________________ ____
Is Rita really dead?
CLYDE PHILLIPS: Yes.
Is Trinity really dead?
PHILLIPS: Yes. Cut up and drifting in the Gulf Stream.
Did Trinity kill Rita?
PHILLIPS: Yes he did. That’s partly what he meant when he said: “It’s already over.”
http://ausiellofiles.ew.com/2009/12/14/dexter-boss-confirms-timeline-goof/
(Rita hade på sig Arthurs frus ring? eller)
OMM !!! länken är riktig fakta så är det så, men om inte så har jag suspekcs.
FBI gammlingen = Han visste om hela dexter födelsen och är den enda till sammans med Dexter och Deb
Deb (vilket jag inte tror, out side the box tänkande) = dödar Rita för att hon vet att Dexter håller på att mörda då hon linka ihop sin hjärna med att Brian och Dexter båda är mördare sedan födelsen och hon följe efter dexter och sedan hem och döda Rita för att han ska veta hur det känns. (Detta är över tänkande)
La ihop lite info från olika forum lite här och där.
Grandmaster
2009-12-14, 21:17
På sätt och vis är det ju iofs lite skönt att bli av med Rita; hon har ju varit så jädra gnällig den här säsongen.
Blir hon ett spöke också månne?
Exakt. Personligen blev jag helt spattig av glädje. Firade med double pro-pudding gjord på 3,5%mjölk och sprejgrädde.
Super_Johan
2009-12-14, 21:49
NOOOOOO!!! WWWWTFF! http://i768.photobucket.com/albums/xx321/horniffied/dawson_crying.gif http://i768.photobucket.com/albums/xx321/horniffied/dawson_crying.gif
Exakt. Personligen blev jag helt spattig av glädje. Firade med double pro-pudding gjord på 3,5%mjölk och sprejgrädde.
Haha. Själv käkade jag två stycken Extra Delight!
NOOOOOO!!! WWWWTFF!]
iM7BKQZ-LOw
Super_Johan
2009-12-14, 22:09
Inte ok slut alltså!
Inte alls
iM7BKQZ-LOw
Hatar den scenen... Såååååå mycket...
Kolla dagens Californication och du kommer få se ett bättre avsnitt :D
(sorry Dextertråd men orkar inte starta en ny tråd)
Jo de va fan ett sorgligt men bra avsnitt de me. Har aldrig (okej, nästan aldrig) känt så mycket hat för nån som för Mia i slutet av säsong 1 när Hank ÄNTLIGEN skriver nåt igen o hon stjäl det och nu kommer hennes vidriga satans jävulskaper tillbaka o sabbar återigen. Stackars Hank. En så bra kille som hamnar i dåliga sitsar pga en massa elaka kvinnor.
(sorry Dextertråd men orkar inte starta en ny tråd)
Jo de va fan ett sorgligt men bra avsnitt de me. Har aldrig (okej, nästan aldrig) känt så mycket hat för nån som för Mia i slutet av säsong 1 när Hank ÄNTLIGEN skriver nåt igen o hon stjäl det och nu kommer hennes vidriga satans jävulskaper tillbaka o sabbar återigen. Stackars Hank. En så bra kille som hamnar i dåliga sitsar pga en massa elaka kvinnor.Ja, det var känslomässigt på så många olika plan att jag nästan blev rörd! Mia är dryg och man hatar henne lätt! Hank <3
àlo,
Hörde att 4e säsongen av Dexter skulle vara riktigt bra, lika bra som första eller bättre men grejen är den att jag har också hört att tredje säsongen ska vara skitkass. Hur kass är egentligen tredje säsongen och skulle jag må bättre av att läsa någon summering av den säsongen och gå direkt på fjärde eller ska jag kolla på tredje ändå?
Jag har alltså sett två säsonger. Tyckte om första men tyckte andra dalade neråt lite. Blir dock väldigt sugen att börja se igen om fjärde är bra.
àlo,
Hörde att 4e säsongen av Dexter skulle vara riktigt bra, lika bra som första eller bättre men grejen är den att jag har också hört att tredje säsongen ska vara skitkass. Hur kass är egentligen tredje säsongen och skulle jag må bättre av att läsa någon summering av den säsongen och gå direkt på fjärde eller ska jag kolla på tredje ändå?
Jag har alltså sett två säsonger. Tyckte om första men tyckte andra dalade neråt lite. Blir dock väldigt sugen att börja se igen om fjärde är bra.
Ja tycker tredje var okej. Men skriver en snabb summering ändå om du inte orkar kolla.
Dexter letar en mördare som heter Freebo. I jakten på Freebo dödar Dex i självförsvar nån latinosnubbe som var i krokarna. Latinosnubben är distriksåklagarens bror och distriktsåklagaren blir vän med Dex när Dex undersöker brottsplatsen. Alla tror att Freebo dödade latinosnubben. Dex dödar tillslut Freebo men åklagarn kommer på honom men är på Dex sida ändå. Han gillar idén att döda bad guys. Dock gillar han det för mycket o vill döda lite allmänt folk han inte gillar så Dex måste stoppa honom.
En annan mördare "the skinner" som skär av hud från sina offer letade också Freebo o dödar alla som kan ha med Freebo att göra. Efter att åklagarn o Dex kommit i luven på varandra då de inte har samma syn på moral och etik skickar åklagarn skinner efter Dex. Dex dödar åklagarn men kidnappas sen av skinner, kommer dock undan o dödar skinner. Sen gifter han sig med sin brud som är gravid. Detta är typ huvudstoryn
Lite annat som händer är att Deb har en pojkvän Anton, som nästan blir ett av skinners offer men klarar sig o e me lite i säsong 4. The end!
Tycker också att 3:an är ok. De andra är bättre och trean är seg i några avsnitt speciellt, men skulle definitivt sett 3:an om jag satsa på att se 4:an. Dock har jag jävligt mycket fritid över till titta serier :)
Och så plötsligt en överraskning när jag tyckte att serien började bli sunkig, snacka om bra avsnitt och bra slut, så här ska det vara!!
Tigerkotten
2009-12-15, 02:29
meehhh fan slutet :(
Såg nyss sista avsnittet! Oh my gooooooood ge mig mer geee mig meeer! vilket slut!
Allt snack om sista avsnittet fick mig faktiskt att titta på serien Dexter! :)
Scratch89
2009-12-16, 19:26
Allt snack om sista avsnittet fick mig faktiskt att titta på serien Dexter! :)
Bara 48 avsnitt till sista avsnittet, om du ska se på alla i kronologisk ordning!
Jag såg sista avsnittet, det är det enda jag sett! :D
Nu väntar jag på nästa säsong! (orka med allt gammalt)
Jag har förstått vad storyn handlar om, det får räcka ;)
såg nyss sista avsnittet! Oh my gooooooood ge mig mer geee mig meeer! Vilket slut!
+1
Jag såg sista avsnittet, det är det enda jag sett! :D
Nu väntar jag på nästa säsong! (orka med allt gammalt)
Jag har förstått vad storyn handlar om, det får räcka ;)
Hela säsong 4 är grymt bra.
Nu frestar du mig att titta igenom hela säsong 4! :D
Titta igenom hela skiten, det är en serie värd att börjas på från början.
det är SÅ värt det, det kan jag lova dig kwon!
Alright Alright Broskies!
Alright Alright Broskies!
bra du alrightade på att se hela! ;) synd bara att du vet slutet nu dock ;(
Bara jag som undrar hur fan Trinity hann med att döda Rita under allt ståhejs. Eller när Dexter sabbade Trinitys bil, eller hur Trinity skulle ha vetat hur Dexter föddes? Det var kanske inte ens Trinity... förmodligen inte när jag tänker efter.
Bara jag som undrar hur fan Trinity hann med att döda Rita under allt ståhejs. Eller när Dexter sabbade Trinitys bil, eller hur Trinity skulle ha vetat hur Dexter föddes? Det var kanske inte ens Trinity... förmodligen inte när jag tänker efter.
Varför måste det ha ett samband med hur dexter var född, det var ju trinitys grej att döda i en viss ordning, han dödade aldrig någon som inte var i den ordningen. Därför döda han ju inte barnet?
chaffisen
2009-12-16, 20:45
Finns ett clip där Michael C Hall och John Lithgow sitter och pratar. Där berättade de att det var Trinity. Att det blev sådär med barnet var väl bara random. Vet inte hur Dexter hann sabba bilen, plothole :P
Slutet av avsnitt 10, där de visar lite scener ur kommande avsnitt så säger Arthur till Dexter "Im standing infront of your house" per telefon, den scenen dyker ju aldrig upp. De tog väl bort den för att göra slutet så överaskande som möjligt.
enzodiac
2009-12-16, 21:01
Jag fällde nästan en tår i slutet. Hur ska dexter nu ta hand om barnen ?!
Slutet av avsnitt 10, där de visar lite scener ur kommande avsnitt så säger Arthur till Dexter "Im standing infront of your house" per telefon, den scenen dyker ju aldrig upp. De tog väl bort den för att göra slutet så överaskande som möjligt.
Jo när han är vid jetskiklubben eller vad det var.
blev lite tårögd i slutet när man såg barnet över axeln på dexter, delvis täckt i blod. Väldigt känslosamt.
Sir Anselm
2009-12-18, 20:09
Ja fy fan vilket slut... :cryout: Men den här säsongen har varit grymt bra.
Wow. Om inte detta är kvalitativ TV så finns det inget som är det. Fyra säsonger och jag vill HA MER! Till de som suttit och sett ett avsnitt, väntat en vecka, sett ett avsnitt, osv, hur klarar ni det? Har hållt mig tills dessa dagar och sett alla tolv på ett par dagar. Jag är helt euforisk och orgasmisk.
Wow. Om inte detta är kvalitativ TV så finns det inget som är det. Fyra säsonger och jag vill HA MER! Till de som suttit och sett ett avsnitt, väntat en vecka, sett ett avsnitt, osv, hur klarar ni det? Har hållt mig tills dessa dagar och sett alla tolv på ett par dagar. Jag är helt euforisk och orgasmisk.
Alkholen hjälper.
Nä, men det är väl bara inte tänka så mycket på det.
Det härligaste är ju när man glömt bort det helt mer eller mindre lagom till att det kommer och så bara HELLS YES!!
enzodiac
2009-12-19, 00:42
Det har blivit lite av veckans höjdpunkt att se dexter. Tragiskt men sant ! nu blir det en lång vinter att vänta :/
Clarkolofsson
2009-12-19, 01:25
Tror inte det är Trinity som ligger bakom mordet på Rita. Känns lite för uppenbart, finns nog en djupare förklaring bakom det hela.
Magnus N
2009-12-19, 08:31
Tror inte det är Trinity som ligger bakom mordet på Rita. Känns lite för uppenbart, finns nog en djupare förklaring bakom det hela.
Har för mig producenten har sagt i intervju efter säsongsfinalen att det var Trinity som hade ihjäl Rita.
http://www.aceshowbiz.com/news/view/00029511.html
KaptenKnäsvag
2009-12-20, 15:51
Alla gaggar om att dom vill ha "meeer" efter att ha sett sista avsnittet. Jag känner bara - helvete. Jag vill inte se mer, fan vilket tråkigt sätt att avsluta serien på. Hade hellre sett att Debra dog, det hade jag föredragit. :/
Jag vill inte se mer
KaptenKnäsvag
2009-12-20, 16:06
Såg ni att båten heter Slice of Life? Underbart. <3
Jo jag såg det i säsong 1
Alla gaggar om att dom vill ha "meeer" efter att ha sett sista avsnittet. Jag känner bara - helvete. Jag vill inte se mer, fan vilket tråkigt sätt att avsluta serien på. Hade hellre sett att Debra dog, det hade jag föredragit. :/
Jag vill inte se mer
Det var inte avslutning på en serie, utan en säsong. Och säsongslutet var grymt bra. Väldigt oväntat, dock så har jag inte så höga förväntningar på nästa säsong, ensam farsa till en bebis liksom.
internethjälten
2009-12-20, 16:22
kommer en S05 =)
KaptenKnäsvag
2009-12-20, 17:19
Det var inte avslutning på en serie, utan en säsong. Och säsongslutet var grymt bra. Väldigt oväntat, dock så har jag inte så höga förväntningar på nästa säsong, ensam farsa till en bebis liksom.
Ja, jag vet. Det kommer en till säsong som jag inte kommer att se. Dexter funkar inte utan Rita. De som skrev manuset har ingen känsla för kvalitet
miss_incorrigible
2009-12-20, 23:10
Jo jag såg det i säsong 1
Vad bra, för dig.
mattilainen
2009-12-20, 23:15
Jag vill inte se mer
Finns ingen som tvingar dig. Bara att sluta se.
Hade mardrömmar efter sista epen, sorligt men sant. Inte haft det på jäkligt länge innan dess men fyfan alltså, att loosa som älskade på det viset, jag hade nog inte pallat trycket alltså. Wäääääääh.... ruskigt bra skit..
Finns ingen som tvingar dig. Bara att sluta se.
Naturligtvis finns det inte det, men det innebär ju inte att man inte kan vara besviken över vilken vändning serien har tagit. Gillade man de tidigare säsongerna just pga. spelet mellan Rita och Dexter så känns detta säkert som en tråkig utveckling.
KaptenKnäsvag
2009-12-27, 00:06
Gillade man de tidigare säsongerna just pga. spelet mellan Rita och Dexter så känns detta säkert som en tråkig utveckling.
Exakt hur jag känner, amen!
Vafaaan skulle Rita dö för! Jag kollade klart s4 igår, och kunde fan inte sova pga av depression efteråt. Åhhhhhhh!!
Jockefoten
2009-12-29, 20:47
Varför förstöra en så bra serie?
Showtime har släppt "Dexter early cuts"
http://www.sho.com/site/dexter/earlycuts/home.do
Gött slut! Nu kan fan vad som helst hända i nästa säsong. Behövdes någon kännbar förändring om det ska hålla i en säsong till.
PixelMiner
2010-01-14, 18:50
http://fc09.deviantart.net/fs51/f/2009/267/c/0/c08756b93536daba322489da63610edf.jpg
killenigrillen
2010-01-14, 19:12
Tråkiga nyheter
http://www.people.com/people/article/0,,20336663,00.html?xid=rss-fullcontent
http://fc09.deviantart.net/fs51/f/2009/267/c/0/c08756b93536daba322489da63610edf.jpg
Inte ett dugg lik i ansiktet
killenigrillen
2010-01-14, 19:12
Fasen var är min ändraknapp...
Bra nyheter också då han verkar vara utom fara
Tråkiga nyheter
http://www.people.com/people/article/0,,20336663,00.html?xid=rss-fullcontent
Verkar ju som han ska bli helt bra iaf, tur det. Dexter är den bästa serie som gjorts =)
Silverschnitzel
2010-09-27, 18:17
Nå vad säger ni? Jag tycker första avsnittet var helt ok! När Dexter förklarade för ungarna om morsan med sin mössa och typ "I'm sorry for your loss" va priceless. Känner på mig att Rita kommer dyka upp i flashbacks på ett liknande sätt som Harry. Quinn kommer vara på Dex på något sätt.. Dex's syrra är bara jobbig för det mesta. Cut the guy some slack ffs!
King Grub
2010-09-27, 18:52
Det var en bra öppning. Det kändes som ett "mellanparti" mellan förra säsongen och den här, innan den här säsongens story uppenbarar sig, men ett mellanparti som snarare bygger upp förväntan än tråkar.
YES! Tyckte verkligen att första avsnittet höll hög standard. Monstret i Dexter uppenbarar sig bara mer och mer...
Det kommer att bli en mörk säsong... mowhahahhaha! Ska bli grymt spännande att följa.
panzerpig
2010-09-28, 00:06
Riktigt bra start på denna säsong. Hoppas dom kan hålla kvalitén på topp!
Dagens ep var ju sjukt känslosam. :/
Yes, den här serien fortsätter att leverera. Imponerande.
KaptenKnäsvag
2010-10-06, 11:48
Sade när jag såg sista avsnittet av säsong 4 att jag inte skulle se mer. Men nu tittade jag på första avsnittet av säsong 5 ändå, och mina klagomål kvarstår.
Optimistiska tankar som "tänk om det bara var en dröm och Rita fortfarande levde?". Men nej, dom dödade av seriens näst viktigaste person bara för att krydda till serien lite.
Kommer fortsätta se skiten, men herregud vilket dåligt val av manusförfattarna...
Slartibartfast
2010-10-06, 11:54
Rita var ju grymt störande. Hon drog ner handlingen. Ungarna också.
Nu är det mörkare och bättre. :devil:
Robbelibob
2010-10-06, 14:36
[QUOTE=Slartibartfast;4626446]Rita var ju grymt störande. Hon drog ner handlingen. Ungarna också.
Nu är det mörkare och bättre. :devil:[/QUOT
Mörkare med "åh nej, problem med deras förhållande" och 7 till som hade sex, och ångrade sig, fast vi kanske ska gifta oss ändå" :P
Förstod nästan att extra-ungarna skulle försvinna. Han hade inte kunnat göra sin grej med 3 ungar på halsen.. Så nu ska väl säsongen ta fart ordentligt :)
Tigerkotten
2010-11-22, 17:21
såååå jäkla bra.... brr!!!
såååå jäkla bra.... brr!!!
+1
Trevligt hur de lyckas hålla såpass hög klass efter såpass lång tid ändå.
Silverschnitzel
2010-11-22, 17:48
Bästa avsnittet denna säsong!
Baskagge
2010-11-22, 18:49
Grymt avsnitt och nästa kommer bli intressant.
Den här säsongen är så sjukt jäkla bra... Hur tror ni det går för Dexter?
Tror nog det här var det bästa Dexteravsnittet jag någonsin sett. Riktigt vasst.
Jag tycker Lumen förstör.
Herrejävlar vilken säsongsfinal det blir nästa vecka.
Det ballar ur! Tråkigt nog känns det som att jag håller på att tröttna lite på konceptet.
King Grub
2010-12-06, 20:48
Tidigare hade jag säsong 2 som favorit, men frågan är om inte den här toppar den. Kanske det bästa jag sett i TV-serieväg. Någonsin.
Det ballar ur! Tråkigt nog känns det som att jag håller på att tröttna lite på konceptet.
Du ballar ur! Det är ju hur bra som helst! :D
Snart kommer kraschlandningen. :) Säsong 2 var bäst, helt klart. Medhjälpargrejen är gammal. Hela Lumen-affären känns inte alls tillräckligt nytt och fräscht för att rädda upp det faktum att man bara återanvänder samma gamla dramaturgiska grepp. Det hela blir lite "meh".
kanske det bästa jag sett i tv-serieväg. Någonsin.+1
För att inte tala om den ökade frekvensen i avsteg från "koden". Det blir mindre Dexter och mer random spänningsdrama där man hela tiden känner sig tvingade att skruva ett steg till. Händelsen nu i skåpbilen var ett riktigt bottennapp t.ex.
King Grub
2010-12-06, 22:27
Du är rätt ensam om din åsikt (och inte bara på forumet). Dexter är en av dom mest hyllade serierna, och det inkluderar årets säsong.
Du är rätt ensam om din åsikt (och inte bara på forumet). Dexter är en av dom mest hyllade serierna, och det inkluderar årets säsong.
Jaha, vad spelar det för roll? Jag gillar den också, men inte på samma euforiska sätt som tidigare.
Jag hoppas bara för allt i världen att Dexter & Lumen inte "flyr landet" och lever lyckliga i alla sina dagar. Jag hoppas verkligen, verkligen att han upptäcks av antingen Deb eller Angel. Det skulle ge serien ett bra och värdigt slut..
KaptenKnäsvag
2010-12-06, 22:35
Tidigare hade jag säsong 2 som favorit.
Konstigt! De flesta jag pratat med håller med mig om att säsong 2 är överlägset sämst.
Konstigt! De flesta jag pratat med håller med mig om att säsong 2 är överlägset sämst.
Vaaa?! Nää.. 2:an är bäst. No doubt.
Crippa90
2010-12-06, 22:40
Jag hoppas att det kommer en säsong till. Det här är det absolut bästa jag har sett på TV någonsin!
King Grub
2010-12-06, 22:46
En sjätte säsong har redan fått klartecken, och den är inte benämnd "final season" eller liknande.
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2010/12/02/report-dexter-renewed-by-showtime-for-a-sixth-season/74165
Crippa90
2010-12-06, 22:48
En sjätte säsong har redan fått klartecken, och den är inte benämnd "final season" eller liknande.
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2010/12/02/report-dexter-renewed-by-showtime-for-a-sixth-season/74165
Tack för dom goda nyheterna! :thumbup:
Gillar denna säsongen rejält men tycker att Dexter börjar glida ifrån sin perfektionism. T.ex. hur de i Quinns lägenhet öppnade kattvideon och lät den ligga där, eller hur de öppnade garderoben och gick därifrån utan att stänga den. Han hivade laptopen i havet?!
Gillar denna säsongen rejält men tycker att Dexter börjar glida ifrån sin perfektionism. T.ex. hur de i Quinns lägenhet öppnade kattvideon och lät den ligga där, eller hur de öppnade garderoben och gick därifrån utan att stänga den. Han hivade laptopen i havet?!
Det slog mig också. Kattvideon och det där antar jag att de åtgärdade innan de gick. Men poängen kvarstår.
puppztah
2010-12-06, 23:14
äckligt bra avsnitt! längtar till avslutningen
Dexter är helt klart den bästa serien just nu. Vartenda avsnitt av senaste säsongen har varit briljant. Trodde det skulle gå utför efter att Rita försvann, men oj så fel man kan ha.
Nästan så man längtar efter måndagarna numera.
Fan jag älskar Dexter, och fan jag hatar att jag ligger efter med skolan och inte kan avvara en jävla minut, aaaarggh satans lathet+slösurfande! *cry*
ingen som uppdaterat efter finalavsnittet?! *lite lätt spoiler*
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. På sätt och vis var episoden allt den behövde vara, "skönt" på sitt vis med ett lättsmält slut. Problemet är att jag tyckte det lämnade ett tomrum. Jag vet inte om där finns några säkra rykten som verifierat en ny (sista?) säsong än heller. Men som det är nu kunde det ju lika gärna vara slut för gott. Lite vemodigt, Dexter har ändå varit bland top-top-serier jag sett någonsin. Men allting har väl ett slut så..
Lelle Pelle
2010-12-13, 22:33
ingen som uppdaterat efter finalavsnittet?! *lite lätt spoiler*
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. På sätt och vis var episoden allt den behövde vara, "skönt" på sitt vis med ett lättsmält slut. Problemet är att jag tyckte det lämnade ett tomrum. Jag vet inte om där finns några säkra rykten som verifierat en ny (sista?) säsong än heller. Men som det är nu kunde det ju lika gärna vara slut för gott. Lite vemodigt, Dexter har ändå varit bland top-top-serier jag sett någonsin. Men allting har väl ett slut så..
En ny säsong är bekräftad.:)
En ny säsong är bekräftad.:)
BOOOOOOOOMSHAKALAKA! :hbang:
vicarious
2010-12-13, 22:52
.. och precis som Grub skrev så lutar det mot att det blir minst en säsong till, förmodligen fler.
Det jag reagerade på i sista avsnittet var när Debra var i huset på campen och sköt ett skott genom skynket där Lumen och Dexter stod.. det lär dom ju ha hittat när polisen sökte genom huset sen. Tycker också det är lite för mycket slarv med detaljerna - inte lika prickfritt som tidigare säsonger.
Lite oväntat att det blev ett lugnt slut, jag satt varje minut och bara väntade på att något skulle hända så det skulle bli en cliffhanger till nästa säsong.
.. och precis som Grub skrev så lutar det mot att det blir minst en säsong till, förmodligen fler.
Det jag reagerade på i sista avsnittet var när Debra var i huset på campen och sköt ett skott genom skynket där Lumen och Dexter stod.. det lär dom ju ha hittat när polisen sökte genom huset sen. Tycker också det är lite för mycket slarv med detaljerna - inte lika prickfritt som tidigare säsonger.
Lite oväntat att det blev ett lugnt slut, jag satt varje minut och bara väntade på att något skulle hända så det skulle bli en cliffhanger till nästa säsong.
Med tanke på detaljerna så borde de VERKLIGEN ha hittat Dexters röda bil som voltade... men men.. Ärligt talat ville jag såå gärna att Debra upptäckt Dexter genom att dra bort skynket. Men icke... *gah!*
vicarious
2010-12-13, 22:59
Med tanke på detaljerna så borde de VERKLIGEN ha hittat Dexters röda bil som voltade... men men.. Ärligt talat ville jag såå gärna att Debra upptäckt Dexter genom att dra bort skynket. Men icke... *gah!*
Ja, just ja. Det också.
Ett tag där så trodde jag faktiskt också att Debra skulle avslöja Dexter och att det skulle bli ett sjukt awkward brother-sister-serialkiller moment.. men icke :D Man vet aldrig, det kommer kanske i nästa säsong(er).
Bra säsong. Men kändes lite, "was that it" nu i efterhand? Jag väntade förjäves på nån riktigt jävla najs dramatik mellan Jordan Chase och Dexter... Nåt liknande som vi fick se i förra säsongen med Arthur Mitchel kanske?
Mina + och - från denna säsong
+ Deb har fått mer plats, intressant karaktär. Hennes relation med Quinn är konstigt "spännande"/underhållande.
+ Hela Lumen story var gripandet. Skulle gärna dock sett fler "fall"/cases för Dex.
+ På det stora hela en bra säsong. Väntade med spänning på varje avsnitt
- Få mord
- Liddy! Irriterande och klischéaktigt karaktär
- Dex bearbetning och followup på av Ritas död. 1 avsnitt var inte tillräckligt för att glömma Rita :(
- Jag vill ha mer "Dexter-time! Han ägnar sig åt sina hobbys etc...
- Astors tonårsdrama
- Laguertas och Batistas kärleksproblem - njaeeahe? Masuka är däremot en grymt underhållande karaktär, varför inte spinna vidare på han? Bra skådespelare också :)
- Varför kunde inte Lumen och Dex bli ett par? Kändes lite som att orsaken är för att hon inte vill vara med i Dexter en säsong till. Iofs skulle väl inte en lovepartners-in-crime säsong vara jätteintressant...
:D
my fice cents...
- Liddy! Irriterande och klischéaktigt karaktär
- Dex bearbetning och followup på av Ritas död. 1 avsnitt var inte tillräckligt för att glömma Rita :(
Första punkten: Liddy är ju samma kille som spelade Murphy i Robocop = win
Andra punkten: Rita var den störigaste personen i hela seriens historia. RIKTIGT najs att de bara offade henne och inte spelade vidare på hennes BS-karaktär. All den där neurotiska dramatiken är (var, yay!) ju förbannat jobbig.
Däremot det där om Laguertas och Angel Batistas kärleksdrama håller jag fullt med om.
Något jag tycker att de borde spela vidare mer på är Dexters kamp med att förstå människorna omkring sig. I början av serien så var det mycket inre dialoger där han försökte tolka människors känslor och försökte låtsas känna själv. Det tycker jag anspelar väl på att han faktiskt är riktigt riktigt störd (Det serieskaparna försöker få honom att framstå att ha är antisocial personality disorder). Numer är han ju ingen bad boy alls. Jäkla vigilante istället för seriemördare som ju faktiskt karaktären byggdes upp som. Ursprungsvinkeln var i min mening mycket intressantare.
Första punkten: Liddy är ju samma kille som spelade Murphy i Robocop = win
Jag gillar inte Robocop. Dexter är kvalitet, Robocop är inte det. :D
Andra punkten: Rita var den störigaste personen i hela seriens historia. RIKTIGT najs att de bara offade henne och inte spelade vidare på hennes BS-karaktär. All den där neurotiska dramatiken är (var, yay!) ju förbannat jobbig.
Rita var het och representerade något mänskligt(?). Godtrogen och kärleksfull, men samtidigt väldigt naiv. Tycker hon var den perfekta motvikten.
Något jag tycker att de borde spela vidare mer på är Dexters kamp med att förstå människorna omkring sig. I början av serien så var det mycket inre dialoger där han försökte tolka människors känslor och försökte låtsas känna själv. Det tycker jag anspelar väl på att han faktiskt är riktigt riktigt störd (Det serieskaparna försöker få honom att framstå att ha är antisocial personality disorder). Numer är han ju ingen bad boy alls. Jäkla vigilante istället för seriemördare som ju faktiskt karaktären byggdes upp som. Ursprungsvinkeln var i min mening mycket intressantare.
Håller helt klart med!
hoppas bara Lumene försvinner från serien hon förstör lite imo :/
Wille005
2010-12-14, 08:02
Sista avsnittet var patetiskt jämfört med resten av säsongen. Kunde blivit en repris av säsong 4 men icke, där föll man på sista avsnittet. Väldigt synd.
Inför nästa säsong hoppas jag 1. Lumen försvinner för gott 2. ungarna likaså, dock ser det ut som att dom kommer vara med nu igen... nåväl så slutade iaf säsongen som Dexter brukar göra, helt öppen för vad som helst att hända i nästa säsong.
Silverschnitzel
2010-12-14, 11:01
Intressant att så många av er tycker att denna säsong var bra, eller till och med lysande. På andra forum är man nästan överens om att denna säsong var en av de svagaste om inte den svagaste. Det håller jag med om till 100 %. Varför? De gamla manusförfattarna är inte kvar. De som gjorde serien till vad den en gång var. Alla dessa små saker man stör sig på nu, att Dexter brukade vara så noggrann, nu slarvar hela tiden men åker ändå inte dit, sådana detaljer fanns inte då! Han klarar sig lätt undan. Vad hände med laptopten, den röda bilen, Debs skottlossning i campen? Vanligtvis hade det räckt med en nysning för att de skulle åkt fast. (Ni förstår vad jag menar)
När Laguerta upptäckte blod på Quinns sko och direkt blev misstänksam. Där skämdes man ju! Sen klarade sig Quinn undan lite för enkelt med, hela den där Liddy-Dexter-Quinn grejjen bara försvann i tomma intet. Quinn måste ju vetat att Dexter vet, att Quinn haft Liddys blod på sig. Iom att han tackar honom när Dexter "clearar" honom. Borde inte Quinn veta att Dexter mördade Liddy?
Att Dexter i denna säsong nästan blivit en sidokaraktär i sin egna serie. Man skulle kunna skoja om att nästa säsong kommer ha en guest star: Michael C. Hall.
Santa Muerte, vad var grejjen? Försvann helt plötsligt. Totalt ointressant. Det enda som kom fram ur den är väl att Deb fick skjuta en person. Mao så har hon inga problem med det, kanske händer nått i framtiden där hon tvingas skjuta, Dexter kanske?
Laguerta och Angels relation är ointressant.
Jordan Chase övermannades lite för enkelt.
Avsaknad av "Dexter-time". Det känns även som att Dexter har blivit lite mer random dramaserie än det var innan. Man glömmer lätt hur bra Dexter var tidigare, sätt på säsong 1 och se, då kommer skillnaden till denna säsong bli klarare. Musiken, fotot, the code med harry, ALLT.
Sista avsnittet var patetiskt jämfört med resten av säsongen. Kunde blivit en repris av säsong 4 men icke, där föll man på sista avsnittet. Väldigt synd.
Inför nästa säsong hoppas jag 1. Lumen försvinner för gott 2. ungarna likaså, dock ser det ut som att dom kommer vara med nu igen... nåväl så slutade iaf säsongen som Dexter brukar göra, helt öppen för vad som helst att hända i nästa säsong.
Två lösa trödar som jag tror kommer att spinnas vidare på nästa säsong.
1. Deb blir befordrad.
2. Quinn vs Dexter är långt ifrån över.
Michael C. Hall & Jennifer Carpenter skiljer sig :(
Jennifer Carpenter and Michael C. Hall are calling it quits. The Dexter stars, who play brother and sister on the Showtime series, are ending their two-year marriage, their reps tell Entertainment Weekly."Having been separated for some time, Jennifer Carpenter and Michael C. Hall have filed for divorce," the reps say in a joint statement.The announcement comes just one day after Carpenter attended Dexter's fifth season finale party without Hall, Access Hollywood reports. Carpenter, 31, famously stood by Hall's side during his battle with Hodgkin's lymphoma. They wed on New Years Eve in 2009. Carpenter gushed to People in the past that Hall, »
Imdb
King Grub
2010-12-14, 13:53
sätt på säsong 1 och se, då kommer skillnaden till denna säsong bli klarare.
Absolut. Säsong fem är mycket bättre. Säsong är boken direkt översatt till TV, mycket bra med inte lysande, men sedan har man gått ifrån böckerna helt, och man har gjort det ovanliga i att man gjort TV-versionen bättre än förlagan, och den har bara blivit bättre (med undantag av säsong tre). Säsong fem var bäst.
Silverschnitzel
2010-12-14, 13:59
Absolut. Säsong fem är mycket bättre. Säsong är boken direkt översatt till TV, mycket bra med inte lysande, men sedan har man gått ifrån böckerna helt, och man har gjort det ovanliga i att man gjort TV-versionen bättre än förlagan, och den har bara blivit bättre (med undantag av säsong tre). Säsong fem var bäst.
Då måste du ju hellre vilja ha en random dramaserie med Dex i huvudrollen än det som gjorde Dexter så fantastiskt från början? Om du tycker att denna säsng är den bästa så uppskattar du antagligen andra saker än vad jag och många andra gör, så jag frågar dig, varför var denna säsong bäst enligt dig?
Tycker det var en grym säsong även om Santa Muerte-grejen bara tvärdog och hela Dexter/Quinn-situationen avslutades lite konstigt.
Jag hoppas fan Lumen beslutar sig för att stanna, tror det kan bli riktigt intressant.
Silverschnitzel
2010-12-14, 14:58
Vad var grymt med säsongen?
vicarious
2010-12-14, 15:31
Den va förbannat spännande :D Jag gillade grejen med att det var flera personer som Dexter slogs mot i den här säsongen, jämfört med förra. Då var det egentligen bara en stor fiende, Arthur Mitchell. Nu hade han ett helt kompisgäng att ta hand om.
Pudzianovski
2010-12-14, 15:32
Inget. Totalt värdelös. :D
Tom Warrior
2010-12-14, 15:33
Sicket motbjudande skräp Dexter har blivit. Fullständigt förutsägbar och generisk uppbyggnad nu. Twistsen och finurligheterna är helt bortblåsta. Hemskt förfall.
Silverschnitzel
2010-12-14, 15:57
Den va förbannat spännande :D Jag gillade grejen med att det var flera personer som Dexter slogs mot i den här säsongen, jämfört med förra. Då var det egentligen bara en stor fiende, Arthur Mitchell. Nu hade han ett helt kompisgäng att ta hand om.
Det är ju inte spännande om han kommer undan trots slarv hela tiden. Spelar ingen roll hur nära han är att åka dit, vad han lämnat efter sig etc. Overkligt. Tar bort spänningen tyvärr.
vicarious
2010-12-14, 16:19
Det är ju inte spännande om han kommer undan trots slarv hela tiden. Spelar ingen roll hur nära han är att åka dit, vad han lämnat efter sig etc. Overkligt. Tar bort spänningen tyvärr.
Jag tyckte det var nagelbitande genom nästan hela säsongen. Jag trodde att antingen Debra eller Quinn skulle komma på Dexter i den här säsongen, men icke.. ganska nära blev det iaf. Jag tycker det är intressant hur Debra börjar visa på en sida som mer och mer påminner om Dexter. T ex när hon pratar om "those bastards deserve to die". Synsättet hon har är ganska likt Dexters, den enda skillnaden är att Dexter tar saken i egna händer medan Debra följer lagen. Egentligen tänker de likadant men har olika sätt att komma till "målet."
Klagar du på att det är overkligt? Hela serien är overklig, det är en del av hela grejen. Vem vill se "verkliga" serier? Alla serier har en viss grad av "overklighet."
Sir Anselm
2010-12-14, 16:24
Jag tillhör också dem som tycker att denna säsong var riktigt bra. Jag gillar att man kunnat ana en spricka i fasaden hos Dexter. Hans "känslor" för Lumen, när han för första gången tyckte sig kunna ana att det fanns något mer inom honom än bara "monstret". Jag hade hoppats att Lumen skulle stanna kvar åtminstone ett tag till.
Men jag kan hålla med om att vissa grejer borde gjorts annorlunda, t.ex. så hade det väl räckt om Jordan helt enkelt legat i bakhåll i lägret. Hela bilkraschen kändes obefogad. Quinn-grejen var också väldigt hastigt överstökad som sagt.
Men allt som allt riktigt bra!
Silverschnitzel
2010-12-14, 16:40
Jag tyckte det var nagelbitande genom nästan hela säsongen. Jag trodde att antingen Debra eller Quinn skulle komma på Dexter i den här säsongen, men icke.. ganska nära blev det iaf. Jag tycker det är intressant hur Debra börjar visa på en sida som mer och mer påminner om Dexter. T ex när hon pratar om "those bastards deserve to die". Synsättet hon har är ganska likt Dexters, den enda skillnaden är att Dexter tar saken i egna händer medan Debra följer lagen. Egentligen tänker de likadant men har olika sätt att komma till "målet."
Klagar du på att det är overkligt? Hela serien är overklig, det är en del av hela grejen. Vem vill se "verkliga" serier? Alla serier har en viss grad av "overklighet."
Men förstår du inte vad jag menar? Alla ledtrådar, lösa trådar osv resulterar i ingenting. Det spelar ingen roll hur mycket Dexter lämnar efter sig numera, ingen tar ändå upp det. I denna säsong har han flera gånger mördat etc utan att använda sig av the code, han slarvar mm. I tidigare säsonger var han tvungen att vara noggrann att inte lämna några spår osv. Detta är ju helt bortblåst nu. Det förtar ju lite av spänningen kan man tycka?
När det blir så overkligt så att det stör så är det negativt!
vicarious
2010-12-14, 16:49
Det är ju för att han är kär :D
Nä men jag förstår vad du menar och håller med till viss del om att det har varit lite slarv med detaljerna. Hursomhelst tycker jag det har varit en spännande säsong.
Helt OK säsong, men definitivt inte den bästa. Håller med om att det var för mycket lösa trådar och småmissar i manuset, jämfört med tidigare säsonger. Trots det en spännande säsong överlag, men det bristande manuset sänker betyget, sånt här förekom inte i de första säsongerna. Imho så var säsong 2 och 4 bäst får jag nog säga.
Men förstår du inte vad jag menar? Alla ledtrådar, lösa trådar osv resulterar i ingenting. Det spelar ingen roll hur mycket Dexter lämnar efter sig numera, ingen tar ändå upp det. I denna säsong har han flera gånger mördat etc utan att använda sig av the code, han slarvar mm. I tidigare säsonger var han tvungen att vara noggrann att inte lämna några spår osv. Detta är ju helt bortblåst nu. Det förtar ju lite av spänningen kan man tycka?
När det blir så overkligt så att det stör så är det negativt!
Hur kan du tycka att detaljer förstör serien? Det är väl manuset om något som bör spela roll om säsongen var bra, knappast att dom har missat saker.
Hur kul är det ens om han är perfekt hela tiden? Hur verkligt är det? Att oavsett stress alltid hantera varenda situation perfekt.
Men jag tror författarna har gjort såhär för att hans syster ska komma närmare och närmare att få veta vad han är.
Själv tycker jag att denna säsongen har varit väldigt bra.
nmanradnävna
2010-12-15, 00:48
Grejen är ju att han den här säsongen kommer undan med det hela tiden. Det är tråkigt. Alla magnifika detaljer som man har sett under den här säsongens gång och man har tänkt "undrar hur fan det kommer bli med det där nu" och så tas det inte ens upp, en enda gång.
Fast det kan man ju tänka sig att Dexter röjde undan samtidigt som de röjde kroppen osv?
Bilen han körde till campet kvarstår dock.
Nu i efterhand var där ju en del missar som stör lite. Blir intressant att se vad de gör med nästa säsong.
martikainen
2011-07-05, 08:33
2 månader kvar va?
fan, när jag såg att någon postat i tråden så hoppa jag direkt in på tvguiden och kollade om det sänts i USA, vilken besvikelse :(
men men 2 månader kan man stå ut!
Stora hål i manuset denna säsong. Själv känner jag att det borde varit en 1-säsongare och inget mer.
vicarious
2011-07-05, 08:45
Stora hål i manuset denna säsong. Själv känner jag att det borde varit en 1-säsongare och inget mer.
Skämtar du eller.
Tigerkotten
2011-10-03, 17:01
bump, nu har den börjat igen
Jag är sååå tveksam till om det här verkligen kan bli bra. En liten recap först sen blire till att kika. Allt för att fördröja pluggandet. :)
mattilainen
2011-10-03, 18:14
gillade avsnittet! Äntligen en ny snygg tjej i serien också! Trodde det var Dexters nya först haha men sen "Its not what you think" haha
Repliker
2011-10-03, 19:43
Riktigt bra start på säsong 6!
VILKEN TWIST!!!!!!!!!!!!11111one
VILKEN TWIST!!!!!!!!!!!!11111one
Jag är inte helt säker på att jag fattade vad som hände där i slutet igår...
Spoiler! Det är alltså den ängsliga fjanten som gjort allting? Vem var det Dexter såg när de satt i bilen då gåendes mot proffesorns kontor? Han satt ju i bilen tillsammans med mördaren, samtidigt som proffesor Gellar kom gåendes på gatan, samtidigt som han var död? wat..
Det var ju bara Travis som sa till och reagerade. Då hakade Dexter på.
Fultjack
2011-11-29, 16:05
Jävla bra serie Dexter.
Skön twist i senaste eppen som ni redan nämnt :)
Oh God...
Vilket säsong slut.
Jockefoten
2011-12-19, 21:20
Dog han?
Vilket sätt att avsluta en säsong (S6) på, satt och rös som fan sista minuten av säsongen, speciellt vid tillfället då Dexter säger "Oh God..." och avsnittet tar slut :D
Någon som vet säkert ifall säsong 7 kommer att komma ut? Känns som att det borde komma en säsong 7 efter en sådan s.k cliffhanger, sjukt jävla bra slut men samtidigt vill man bara se vad som händer härnäst alltså!
Dexter <3
Ja, just ja. Det också.
Ett tag där så trodde jag faktiskt också att Debra skulle avslöja Dexter och att det skulle bli ett sjukt awkward brother-sister-serialkiller moment.. men icke :D Man vet aldrig, det kommer kanske i nästa säsong(er).
Nu så... ;)
Vilket sätt att avsluta en säsong (S6) på, satt och rös som fan sista minuten av säsongen, speciellt vid tillfället då Dexter säger "Oh God..." och avsnittet tar slut :D
Någon som vet säkert ifall säsong 7 kommer att komma ut? Känns som att det borde komma en säsong 7 efter en sådan s.k cliffhanger, sjukt jävla bra slut men samtidigt vill man bara se vad som händer härnäst alltså!
Dexter <3
En sjunde och åttonde säsong har fått klartecken, så mer kommer det :)
mattilainen
2011-12-19, 21:51
vill se! Jag tror Debra kommer vilja döda den jäveln om jag ska vara ärlig :p Sen kommer dom säkert att ligga.
vill se! Jag tror Debra kommer vilja döda den jäveln om jag ska vara ärlig :p Sen kommer dom säkert att ligga.
Eller så förklarar Dexter att DDK tog Harrison, då kanske Debra sympatiserar med Dexter...något i den stilen tror jag på, spännande ska det bli att se fortsättningen.
Fultjack
2011-12-19, 21:58
Riktigt bra slut om än hela episoden var ganska förutsägbar.
Tyvärr lär det väl dröja ett år till season 7 :(
vicarious
2011-12-19, 22:04
Såhär skrev jag för ett år sedan
Fuck yeah! :hbang: Så jävla bra säsongsavslutning idag :D
Haha! du fick vad du ville vicarious ;)
Själv tror jag att ingen annan kommer att få veta nåt iochmed att Dexter och Deb står så nära varandra, Deb kommer att få höra hela Dexters uppväxt/barndom från just Dexter, kanske listar Deb också ut att det var Dexter som är Bay Harbor butcher, och på något sätt förstå honom och skydda honom eftersom hon älskar honom.
Eller så hamnar Deb på bordet också för att skydda sin hemlighet ;) fast det skulle vara lite väl grymt imo...
Segt bara att vänta ungefär ett år på nästa säsong efter att man precis kollat på sista avsnittet på säsong 6... :(
Scratch89
2011-12-19, 23:47
Älskade slutet. Jag tror att Deb och Dexter kommer att teama upp.
Som jag har längtat efter just detta!
Jag förutspådde att Debrah skulle komma på Dexter mot slutet av säsongen och eftersom alla hennes förhållanden har varit helt rubbade med mord och mördare så tror jag detta blir droppen för henne och hon bryter ihop.
Halvt besviken men samtidigt nöjd med slutet på säsongen. Det jag älskat hittills med dexter var att man satt helt säker på vad som skulle hända i slutet, och när man väl såg slutet så var man helt förbluffad, eller åtminstone så fanns det en enorm tvekan om man verkligen hade rätt.
Därav besvikelsen med sista avsnittet där man förväntade sig slutet igenom typ halva avsnittet. Samtidigt dock har jag länge väntat på att Debrah ska få reda på hans hemlighet och tycker nu att det kanske var bra att hon inte tog reda på det förra säsongavslutet. Förra säsongen så visa hon att hon hade förmågan att blunda lite åt "vigilantees" som Dexter onekligen är.
Men, men, vi får se vad som heter först mot slutet av september :(
Robbelibob
2011-12-20, 00:59
Så han dödar han i kyrkan där han ska jobba? Oops Debra såg visst. Facepalm.
Jag har alltid gillat Dexter men tyvärr var denna säsongen jävligt förutsägbar och krystad. Jag är icke nöjd.
Slutet var så jävla uppenbart och de kommer garanterat trolla bort det helt ologiskt.
Anton Fräs
2011-12-20, 16:33
Säsongen i stort har varit den sämsta tycker jag. Sista avsnittet höjde det dock något. Tycker sidospåret med Deb är konstigt samt att hela religionstemat känns töntigt.
Hoppas nästa blir bättre, mer som de tidigare säsongerna helt enkelt.
Scratch89
2011-12-21, 14:43
Jag gillade inte heller religionstemat. Nu känns det visserligen mer som ett finger i ögat på religionen, men ändå. Tyckte det var jobbigt att han skulle börja tro på saker "för andras skull", typ som om man blev godare och en bättre förälder för att man helt plötsligt skulle bli troende. Njaaaaaaa.
Sen tyckte jag inte att Travis Marshall var en tillräckligt bra seriemördare, och hans professor var ju en ännu större tönt. Dålig skådis, ful och bara allmänt sådär.
Jag säger som ni andra; den här säsongen var nog en av de sämsta. Troligen lika dålig som tredje, eller sämst.
Jag håller med, denna säsongen har inte varit spännande alls tyvärr, andra säsongen har jag inte kunnat sitta still i soffan.
Men nu var allt så förutsägbart.. och han klarar sig undan så jävla lätt hela tiden, inga misstankar mot honom eller nåt. Han mördar någon och vips så är det nästa dag. Det är för mycket detaljer som saknas som dom första säsongerna hade.
Jag älskar Dexter, men nu MÅSTE dom skärpa sig tills nästa säsong!!!!!
Jag säger som ni andra; den här säsongen var nog en av de sämsta. Troligen lika dålig som tredje, eller sämst.
Haha, jag som rankar tredje och sjätte säsongen högst.
Men men, alla tycker olika ;)
Silverschnitzel
2011-12-21, 20:23
Är det inte för att manusförfattarna från inledande säsonger hoppat av som kvalitén dalat?
Jag tycker den här säsongen var ett lyft jämfört med flertalet tidigare. Att det börjar knaka i fogarna här och var är precis vad som behövs för att faktiskt föra serien framåt.
Silverschnitzel
2011-12-21, 20:35
Lyft på vilket sätt? Varför? Tycker mycket av det som gjorde serien bra har försvunnit. Manuset har blivit mycket sämre, överlag är författarna mycket latare och det finns massa plot holes hela tiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.