handdator

Visa fullständig version : Varför så lite MySpace på kolo?

skaparn
2006-12-03, 08:38
Såg musikbyrån i fredags som behandlade MySpace (eller skriver man My Space?) och funderade på varför detta fenomen, som i programmet beskrevs som en revolution i storleksordningen väldig, diskuterats så lite på kolo. Jag hade inte förr än igår surfat seriöst på myspace. Någon enstaka gång har jag väl halkat in där via vissa enskilda band, men aldrig aktivt letat efter musik.

Är det någon som spenderar tid där som vill dela med sig av något bra tips? Vart ska jag leta? Vad ska jag leta? Varför ska jag leta?

http://www.myspace.com/

Kurash
2006-12-03, 10:10
Det bästa jag upptäckt med Myspace är att banden hittar dig. Ibland blir man addad av nåt Malmöband som ska spela nånstans och vill ha lite publik. Då kan man lyssna igenom deras låtar, är det skräp deletar man bara kontakten. Det är förvånansvärt hög kvalé på de flesta, dock mest indy-pop, inte min grej riktigt. Annars fungerar det väl som vilken community som helst, inte så mycket att diskuttera. Dom har ett forum där man kan läsa de mest fantastiska saker om träning och näringslära.

raZmus
2006-12-03, 10:55
Jag har varit Internetian jättelänge och brukar förstå trender. Men jag förstår egentligen inte vad som är så bra eller nytt med MySpace. Kan någon förklara?

skaparn? Pretty please :)

Lizard
2006-12-03, 11:13
Gratis hemsida och ett nätverk av hemsidor ungefär som YouTube.

Lizard

Beecher
2006-12-03, 11:43
kolla in Jettie på myspace music

:em:

HenrY
2006-12-03, 12:01
Jag har ett konto där, men inte en aning om hur jag ska ladda upp musik oså! Tycker bara det är rörigt som fan...

Trance
2006-12-03, 13:22
De använder iBATIS.net som object relational mapping. Bara lite kuriosa så. Men nej, jag har inte använt det mer än tittat runt. Då lär man sig snabbt att hata det eftersom det påminner om tidiga internet med fula designer och musik i bakgrunden.

-squat-
2006-12-03, 13:29
myspace är skoj dock känns det som om folk försöker sätta världsrekord i antalet addade personer.

norsk_gadd
2006-12-03, 13:30
Ett HET HET HET tips är detta bandet:

http://www.myspace.com/earlytobed

Det är min älskade lillebror som är sångare så gör mig en tjänst och lyssna iaf på en låt. Tackar! :)

perarvid
2006-12-03, 13:41
Ärligt talat förstår jag mig inte alls på MySpace-grejen. Har surfat runt kanske tio gånger där, känslan påminner mig om hemsidorna som fanns pre 2000, totalrörigt, fult som fan, animerade .gifar, skitfula bakgrundsbilder som gör texten oläslig, bakgrundsmusik osv. Det påminner om en ful kopia av PlayAhead (ett fjortiscommunity i stil med Lunarstorm), och då är jag fan snäll.

-squat-
2006-12-03, 14:39
Ärligt talat förstår jag mig inte alls på MySpace-grejen. Har surfat runt kanske tio gånger där, känslan påminner mig om hemsidorna som fanns pre 2000, totalrörigt, fult som fan, animerade .gifar, skitfula bakgrundsbilder som gör texten oläslig, bakgrundsmusik osv. Det påminner om en ful kopia av PlayAhead (ett fjortiscommunity i stil med Lunarstorm), och då är jag fan snäll.

Det har du rätt i. Dock är det skoj att kunna få tag på artister inom smala musikstilar. Själv lyssnar jag mycket på electronisk musik och dessa artister brukar normalt sett hålla en låg profil, men på myspace kan jag hitta dessa och växla några ord med dem.

MAXX
2006-12-03, 14:52
Grejen är ju att man designar sin egen sida. Vilket de flesta inte är så bra på...

Chaan
2006-12-03, 17:27
Snårigt gränssnitt, ja. Ännu snårigare av att artisterna html:ar om originalgränssnittet, ja, men i många fall snyggt eller till och med mycket snyggt.

Kul att banden addar DIG, ja, det e klart att man vill vara med i ett nätverk av musiker och fans med mera om man håller på med musik.

Poängen som jag ser med MySpace e att konceptet TVINGAR de stora artisterna att lägga ut upp till fyra låtar för gratis lyssning (ej laddning). Detta e revolutionerande och det som tillsammans med nätverkssystemet gjort att MySpace blivit en världsstandard på bara några år och fått/får med sig i princip varenda ungdom med dator i världen.

Ungefär 135600377 medlemmar idag.

MySpace deltar i den rörelse som verkar för att det ska gå att lyssna på musk gratis men samtidigt på ett sätt som respekterar artisterna.

Frippe_L
2006-12-03, 17:46
http://www.myspace.com/dolving

:hbang: :hbang:
Peter Dolvings sida (sångare/psykopat/brukare i The Haunted)

Chaan
2006-12-03, 18:04
dolving

Aa han har ballat ur helt. Mary Beats Jane lät bra ett tag där på 90-talet.

dice
2006-12-03, 18:37
Jag klarar inte av att sidorna ser ut som skit, den där dolving var ju ett ypperligt exempel, typ att man måste markera texten i gästboken för att kunna läsa den osv.

aliquis
2006-12-03, 18:45
Jag tycker alla sidor ser ut som skit och verkar fungera därefter, orka =P

pilt77
2006-12-03, 18:45
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=26257439

aliquis
2006-12-03, 18:46
Jag klarar inte av att sidorna ser ut som skit, den där dolving var ju ett ypperligt exempel, typ att man måste markera texten i gästboken för att kunna läsa den osv.Hahaha, jävla snygg den var, välkommen till 1994, igen! Nu med sidor som inte ens fungerar i din webläsare!#" Bakgrundsljud är INTE valbart!

Chaan
2006-12-03, 18:57
Jag tycker alla sidor ser ut som skit och verkar fungera därefter, orka =P

Om du var ambitiös surfade du runt på 100 sidor.

Detta = 1/1000000-del av sidorna. En ppm, part per million.

Jämförbart med att döma Kolo efter att ha sett en post.

aliquis
2006-12-03, 19:12
Om du var ambitiös surfade du runt på 100 sidor.

Detta = 1/1000000-del av sidorna. En ppm, part per million.

Jämförbart med att döma Kolo efter att ha sett en post.Faktum kvarstår dock, för stor andel dynga för att vara värt min tid. Sedan vet jag inte ens hur det används, de flesta sidor kanske mest är fristående och skall ses som en egen "site"? I vilket fall som helst de som är lite mer seriösa lär ju lägga upp en helt egen sida på ett eget webhotell eller så istället för på myspace.

Löjtnant Blank
2006-12-03, 19:40
Jag ska försöka bli kompis med Britney nu när hon bråkar med K-Fed.

http://www.myspace.com/britneyspears

Yankeee
2006-12-03, 19:42
Jag ska försöka bli kompis med Britney nu när hon bråkar med K-Fed.

http://www.myspace.com/britneyspears

Tack, såg nu att britney fyller år idag.

skaparn
2006-12-04, 09:01
Jag har varit Internetian jättelänge och brukar förstå trender. Men jag förstår egentligen inte vad som är så bra eller nytt med MySpace. Kan någon förklara?

skaparn? Pretty please :)

Ja, jag är kanske lame. Men å andra sidan så tycker ju många här att MySpace är lame, så jag kanske är 1337.

Ska kolla genom alla tips när jag har högtalare vid datorn. Det lilla jag sett bekräftar uppfattningen många hyser, att surfa där är som att resa tillbaka till "Här är en bild på min hund"-sidatiden.

chidde
2006-12-04, 14:11
jag skaffade myspace för inte så längesen, tycker vi ska göra ett kolozzeum där... chidde heter jag, leta upp mig :)

Timme
2006-12-04, 14:28
www.myspace.com/anberlin - de tycker jag är sköna :)

Axmode
2006-12-04, 14:40
www.myspace.com/anberlin - de tycker jag är sköna :)

anberlin - The Feel Good Drag :thumbup: :thumbup:

Förmodligen den bästa låt som någonsin har gjorts. Har nog lyssnat på den 10 gånger om dagen i snart ½ år.

Tigerkotten
2006-12-04, 16:33
Jenna Jameson och Tito Ortiz relation kan man säga började via myspace hörde jag igår av Tito på Howard Stern :D

Hon frågade om vänner relation på myspace, sedan började de snacka via det osv :) O nu så e de tillsammans.. :)

Johan_P
2006-12-04, 16:39
http://www.myspace.com/johan_p

Palla MySpace, inget kul direkt... finns dock en hel del bra musik där :)

Yankeee
2006-12-04, 17:14
Var på myspace nu för första gången, kommer aldrig att besöka sidan igen. Hackermans sida är fan bättre gjord än skiten på myspace.

Timme
2006-12-04, 17:37

Förmodligen den bästa låt som någonsin har gjorts. Har nog lyssnat på den 10 gånger om dagen i snart ½ år.

Jag håller med dig! Det är så sjukt bra! Man tröttnar liksom aldrig på den och inte tröttnar man på Anberlin som band heller! Jag har lyssnat på dem väldigt ofta under snart 3års tid! Ready fuels var den första låten jag hörde. Naive Orleans är också oerhört go! Men det finns så många fler. Paperthing hymn är mycket go och dance, dance christa paffgen är såå härlig!

Gissa om jag längtar till deras nya album som ska komma snart :)

Chaan
2006-12-04, 20:31
Jenna Jameson och Tito Ortiz relation kan man säga började via myspace

Ja men dåså.

Kanske ska fråga chans på Kylie Minogue, har henne bland friends :naughty:

skaparn
2006-12-06, 18:19

Jag uppskattar att du gav dig på ett tips...
Aber lol. Det där var så dåligt att jag var tvungen att lyssna på Iniquity i en dryg timme för att återhämta mig.

Cerberus
2006-12-09, 01:10
http://www.myspace.com/desmondsparrs
nu finns jag där! wee!

Löjtnant Blank
2006-12-09, 01:14
http://www.myspace.com/desmondsparrs
nu finns jag där! wee!
GRATTIS.

Cerberus
2006-12-09, 01:15
GRATTIS.