handdator

Visa fullständig version : Kläder, skor och stil

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110

cero
2014-09-15, 18:45
Exdiaq: Gillar den inte alls, på tok på klumpig. Ser ut som en snowboardjacka. Smalare modeller är att föredra till vardags.

Exdiaq
2014-09-15, 18:51
Exdiaq: Gillar den inte alls, på tok på klumpig. Ser ut som en snowboardjacka. Smalare modeller är att föredra till vardags.

Det är en snowboardjacka :)

cero
2014-09-15, 18:56
Det är en snowboardjacka :)

Då omformulerar jag:

Gå INTE runt med snowboardjackor till vardags. Sedan lär den ju vara extra varm vilket inte hjälper, trots att det finns ett litet "fönster" man kan öppna under armarna.

Exdiaq
2014-09-15, 19:09
Då omformulerar jag:

Gå INTE runt med snowboardjackor till vardags. Sedan lär den ju vara extra varm vilket inte hjälper, trots att det finns ett litet "fönster" man kan öppna under armarna.

http://digboston.com/wp-content/uploads/2012/06/okay.jpeg

Denna då?
http://www.sportamore.se/produkt/34609-mouli-jimmy-bubble-goose-m-gron

Är lite halv-anti när det gällar parka i bruna/beiga nyanser bara för att galet många går runt i sådana. I alla fall här i Lund. Men visst, hyfsat snygga är de.

R Scarpa27
2014-09-15, 20:14
omg när jag tänker efter sålde jag inte av min vinterjacka för att bli tvungen köpa ny detta året måste kika på detta...annars börja leta innan alla tar slut.

Exdiaq
2014-09-15, 20:39
Njä, då gillade jag #4 mer.

En vän sa detsamma så fick bli den till slut!

R Scarpa27
2014-09-15, 21:07
http://i.imgur.com/TVztkYi.jpg

När jag ändå efterlyser butiker: Var köper man en snygg vinterrock? Stockholms innerstad.

det där ska jag också testa =P

har man problem att hitta sko storlek kan man ju alltid dra till bageriet och beställa brödstorlek, sen knivar man lite och whipps!
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSldZjUWbQXhCfI1pSOerCzjevsKInzk t8cRiGavnuQjef6R4ZTsg

hmm eller kanske en mörkare variant herrn?
http://static.dezeen.com/uploads/2009/11/dzn_Bread-Shoes-by-RE-Praspaliauskas-07.jpg

de här var rätt stilrena dock.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/69/7f/05/697f0509da89c2cff0d7a23f8cc706f2.jpg

Matsa
2014-09-17, 01:12
Kom att tänka på den asymmetriska hoodie som postades förut, fast de här varianterna är lite snyggare i mitt tycke! ;)

http://cdnb.lystit.com/photos/f7c1-2014/07/07/rick-owens-black-asymmetric-cardigan-product-1-21423922-0-111240202-normal_large_flex.jpeg
http://i1.farfetch.com/10/09/97/12/10099712_547831_500.jpg

Eller långa varianten om man vill leka ninja:

http://product-images.barneys.com/is/image/Barneys/501979957_model_3?$model_size$

Ok, den sista var kanske lite överdriven men annars tycker jag verkligen att Rick gör den här sortens kläder bra. Synd bara att de ska kosta minst 5ggr för mycket, annars kunde jag fan tänka mig en.

När jag ändå efterlyser butiker: Var köper man en snygg vinterrock? Stockholms innerstad.

Oscar Jacobson brukar vara ett säkert kort. Acne är kanske något dyrare men jag tycker att de har riktigt snygga rockar, väldigt bra kvalitet dessutom. Jag är dåligt hemmastadd i Stockholm men bägge finns på ett flertal ställen, bl.a NK.

dauit
2014-09-17, 11:01
And the winner is..........CARMINA JUMPER BOOT!!!! :d

Om du orkar vänta och köpa skorna till den 25 september kan du gå på Skoab afterwork som är mellan 17-20. Dom kommer presentera lite nya skor, bl a två boots från Carmina och en från Enzo Bonafé.

Vi får se om jag kommer ner tills dess, även jag är ute efter ett par riktiga vinterskor.

4623
2014-09-17, 11:25
Om du orkar vänta och köpa skorna till den 25 september kan du gå på Skoab afterwork som är mellan 17-20. Dom kommer presentera lite nya skor, bl a två boots från Carmina och en från Enzo Bonafé.

Vi får se om jag kommer ner tills dess, även jag är ute efter ett par riktiga vinterskor.

Samma dag som löning, strategiskt. ;) Kanske skulle ta sig dit.

Shoegazing har ju trunkshow i helgen med Maftei, Meermin och Vass. Tyvärr är jag bortrest så jag missar.

dauit
2014-09-17, 11:31
Samma dag som löning, strategiskt. ;) Kanske skulle ta sig dit.

Shoegazing har ju trunkshow i helgen med Maftei, Meermin och Vass. Tyvärr är jag bortrest så jag missar.

Enligt personer som har gått på liknande förut ska det vara jäkla trevligt. Det kanske finns en anledning till varför folk brukar säga att Skoab är Sveriges bästa skobutik.

Jag hade till och med anmält mig, men pga studier ungefär 900km norrut blir det en väldigt dyr trunkshow isåfall.

TomasB
2014-09-17, 12:14
Enligt personer som har gått på liknande förut ska det vara jäkla trevligt. Det kanske finns en anledning till varför folk brukar säga att Skoab är Sveriges bästa skobutik.

Jag hade till och med anmält mig, men pga studier ungefär 900km norrut blir det en väldigt dyr trunkshow isåfall.

Men varför ska jag vänta? De har väl inga direkta reor? :)

mn8eii
2014-09-17, 13:32
Stiliga.
Ett par skor i liknande stil som jag gillar är Wolverines 1000 mile boots.

På tal om...

http://www.tradera.com/item/342464/215677033/wolverine-1000-mile-boots-kangor-skinn-43

dauit
2014-09-17, 13:33

Nej men det kommer in nya modeller, om jag vore dig skulle jag vänta. Snön har dessutom inte kommit:P

aijou
2014-09-18, 22:21
Idag hittade jag en fantastisk Harris Tweed-kavaj till samlingen. Den har definitivt potential att bli en ny favorit. Det var på second hand, men den ser ut att vara näst intill oanvänd eller i alla fall otroligt välvårdad.
http://i1127.photobucket.com/albums/l629/aijou1987/IMG_20140918_222240_zpsta46umfh.jpg

tossefar
2014-09-18, 22:56
Ser bra ut aijou, men du vet att det är 20 grader ute om dagarna? :D

aijou
2014-09-19, 05:39
Ser bra ut aijou, men du vet att det är 20 grader ute om dagarna? :D
Tack. Tro mig. Jag är smärtsamt medveten om det. :(

dauit
2014-09-22, 22:24

Om du har udda storlekar finns det några C&J Caniston kvar påKG rea, 20% på fullprisvaror med koden; KGSEPT20

TomasB
2014-09-23, 14:33
Om du har udda storlekar finns det några C&J Caniston kvar påKG rea, 20% på fullprisvaror med koden; KGSEPT20

Vad är KG?

hahavaffan
2014-09-23, 15:01
Vad är KG?
Kurt Geiger.

TomasB
2014-09-23, 15:38
Kurt Geiger.

aah fattar. Inga C&J kvar på rean dock. :-/ (jag som var alldeles för seg)

blondyz
2014-09-23, 15:40
Idag hittade jag en fantastisk Harris Tweed-kavaj till samlingen. Den har definitivt potential att bli en ny favorit. Det var på second hand, men den ser ut att vara näst intill oanvänd eller i alla fall otroligt välvårdad.

Grattis! Harris Tweed står högt upp på min lista och har sin givna plats i klädkammaren :) får man vara nyfiken och fråga vad du gav?

TomasB
2014-09-23, 16:02
Grattis! Harris Tweed står högt upp på min lista och har sin givna plats i klädkammaren :) får man vara nyfiken och fråga vad du gav?

Finns billigt på http://www.grosshandlarn.se/

ThatsIt
2014-09-23, 18:50
Har en fråga gällande klädkod jag tänkte se om någon kan hjälpa mig med. Hur strikt är klänningens längd vid klädkod kavaj för kvinnor. Att den inte ska vara hellång är jag med på men hur viktigt är det att den är till knäna? Är det ok om den är kortare, låt säga någon dm över knäet?

xcv
2014-09-23, 19:09
Skulle behöva hjälp med en sak: Ska på en lite "finare" klubb i helgen, och har knappt några finkläder som passar, så måste köpa lite. Hur fan klär man sig egentligen? De ställen jag vanligtvis går till (går dessutom ut sällan) är såna ställen där man kör jeans/t-shirt/skjorta typ, ingen bryr sig.

NU är det dock dags att klä sig lite mer propert. Har ett par finskor jag vill använda, dom ser ut typ såhär:

http://www.skotornet.se/image/cache/data/products/2014/02/14141018-9-850x850.jpg

Vad ska jag bära till dom? Chinos? ett par mörka jeans? (känns som att det kan funka, mörka jeans känns betydligt mer "fint" än vanliga jeans). Skjorta? Är helt vilsen, pls halp

aijou
2014-09-23, 21:57
Tackar. Denna gav jag nog 450:- för på second hand. Det verkar vara standardpris för denna affärens "premiumkavajer". Köpte en annan harris tweed där för någon månad sedan för 250:- . Den var dock mer sliten och hade någon fläck, men det var inga problem att få den ren. Man kan göra helt sjuka fynd på second hand om man bara har lite flyt och en hyfsat normal storlek.

Nu måste jag dock försöka hålla mig borta från dessa affärer då det har blivit lite väl mycket den senaste tiden. Svårt att låta bli att handla när man hittar något man gillar och vet att det bara finns ett ex och affären inte får in fler. :D

dauit
2014-09-23, 22:10
Har en fråga gällande klädkod jag tänkte se om någon kan hjälpa mig med. Hur strikt är klänningens längd vid klädkod kavaj för kvinnor. Att den inte ska vara hellång är jag med på men hur viktigt är det att den är till knäna? Är det ok om den är kortare, låt säga någon dm över knäet?
klädkod kavaj för killar brukar innebära just kavaj och finare byxa. För kvinnor skulle jag säga klänning, fast inte afton-längd-klänning utan den ska sluta nedanför knäna.
Skulle behöva hjälp med en sak: Ska på en lite "finare" klubb i helgen, och har knappt några finkläder som passar, så måste köpa lite. Hur fan klär man sig egentligen? De ställen jag vanligtvis går till (går dessutom ut sällan) är såna ställen där man kör jeans/t-shirt/skjorta typ, ingen bryr sig.

NU är det dock dags att klä sig lite mer propert. Har ett par finskor jag vill använda, dom ser ut typ såhär:

Vad ska jag bära till dom? Chinos? ett par mörka jeans? (känns som att det kan funka, mörka jeans känns betydligt mer "fint" än vanliga jeans). Skjorta? Är helt vilsen, pls halp
Kavaj, skjorta (slips och näsduk om du känner dig säker nog att bära det) samt chinos/snyggare jeans.

Är det en mörk kavaj(blå, svart, brun), matcha med ett par beige chinos och i värsta fall ljusa jeans.

Är det en ljus kavaj (grå, beige) matcha med ett par mörkare byxor. När det gäller slips och näsduk försök och fånga upp någon/några av färgerna i plaggen i övrigt för att skapa en fin harmoni.

blondyz
2014-09-23, 22:12
Finns billigt på http://www.grosshandlarn.se/

Tack, inte på jakt just nu, har vad jag behöver. Verkar vara ett schysst ställe dock, om man bor i stockholm dvs.

4623
2014-09-24, 07:41
klädkod kavaj för killar brukar innebära just kavaj och finare byxa. För kvinnor skulle jag säga klänning, fast inte afton-längd-klänning utan den ska sluta nedanför knäna.

Kavaj, skjorta (slips och näsduk om du känner dig säker nog att bära det) samt chinos/snyggare jeans.

Är det en mörk kavaj(blå, svart, brun), matcha med ett par beige chinos och i värsta fall ljusa jeans.

Är det en ljus kavaj (grå, beige) matcha med ett par mörkare byxor. När det gäller slips och näsduk försök och fånga upp någon/några av färgerna i plaggen i övrigt för att skapa en fin harmoni.

Frågan är vad "finare klubb" innebär. Jag skulle inte bära kavaj på klubb definitivt inte slips. Jag säger som tidigare, skjorta och en schysst pullover. Matcha med byxor beroende på pullover och skor.

TomasB
2014-09-24, 08:56

När jag går ut på Stureplan har jag typ t-shirt/tröja/skjorta och jeans eller liknande. Det kanske hjälper att jag fortfarande trots rätt lång nykterhet är vän med de flesta som driver nattklubbarna häromkring iofs. Det enda stället jag är mer välklädd på är mitt jobb eller vid bröllop/privat fest som kräver det.

Vad är det för ställe du ska till?

På alla klubbar jag varit på i Sverige är kavaj, skjorta jeans mer än tillräckligt. Vill du se mer proper ut så kör vit skjorta. Men om inte stället kräver det - ha på dig något du känner dig bekväm i. Annars sabbar du ju kvällen genom att känna dig stel. (Har hänt mig vid ett antal middagar där folk envisas med smoking eller bröllop som kräver frack).

xcv
2014-09-24, 11:45
tack dauit och tomasB för bra svar.

Vet ej exakt vart det bär av, har bara hört att vi ska till dom kvarteren, men vem vet!

"Men om inte stället kräver det - ha på dig något du känner dig bekväm i." mm, såklart. Inga problem att köra en skjorta och en kavaj osv. Så det är lugnt.

TomasB
2014-09-24, 13:01
tack dauit och tomasB för bra svar.

Vet ej exakt vart det bär av, har bara hört att vi ska till dom kvarteren, men vem vet!

"Men om inte stället kräver det - ha på dig något du känner dig bekväm i." mm, såklart. Inga problem att köra en skjorta och en kavaj osv. Så det är lugnt.

Kom ihåg att stilarna skiljer sig rätt mycket från ställe till ställe. Rose/Fou är väldigt stekigt medans Berns rakt över parken är väldigt "urbant". Det finns inga krav på "finskor" eller "inga jeans" på något ställe i Stockholm.

Däremot vill varje ställe ha in "sitt klientel". Du kommer lättare in som hipster på 2.14 (Berns källare) än som stekare. Och tvärt om på Rose/Fou.

dauit
2014-09-24, 13:02
Frågan är vad "finare klubb" innebär. Jag skulle inte bära kavaj på klubb definitivt inte slips. Jag säger som tidigare, skjorta och en schysst pullover. Matcha med byxor beroende på pullover och skor.

eftersom han är bosatt i sthlm kopplar jag finare klubb till rose/fou, Opera källaren och liknande. Men, du klär dig inte snyggare än vad du känner dig bekväm i. Man har sett alltför många kostymbärande killar som hela tiden måste fixa till slipsen, näsduken, rycker i kavajen och har sig, stinker osäkerhet om dom.

4623
2014-09-24, 13:04
eftersom han är bosatt i sthlm kopplar jag finare klubb till rose/fou, Opera källaren och liknande. Men, du klär dig inte snyggare än vad du känner dig bekväm i. Man har sett alltför många kostymbärande killar som hela tiden måste fixa till slipsen, näsduken, rycker i kavajen och har sig, stinker osäkerhet om dom.

Inga konstigheter att ha skjorta, jeans och converse där.

dauit
2014-09-24, 13:08
Inga konstigheter att ha skjorta, jeans och converse där.

Nu försöker jag övertyga honom om att klä sig bra, nuförtiden klär sig folk otroligt dåligt enligt mig som är mer lutad åt det klassiska hållet.
Du förstör det för mig;)

Converse blääh, mer kvalitétskor till folket.

4623
2014-09-24, 13:11
Nu försöker jag övertyga honom om att klä sig bra, nuförtiden klär sig folk otroligt dåligt enligt mig som är mer lutad åt det klassiska hållet.
Du förstör det för mig;)

Converse blääh, mer kvalitétskor till folket.

Jag använder converse en hel del, samtidigt som jag använder finare skor. Men då jag oftast kör jeans och piké så skippar jag gärna monks eller oxford. Nu är dock dags för chelsea vilka jag tycker fungerar perfekt till en mer ledig stil.

dauit
2014-09-24, 13:25
Jag använder converse en hel del, samtidigt som jag använder finare skor. Men då jag oftast kör jeans och piké så skippar jag gärna monks eller oxford. Nu är dock dags för chelsea vilka jag tycker fungerar perfekt till en mer ledig stil.

jeans och finare tröja tycker jag att ett par dubbla munkar av mocka eller någon halvbrogue, u-wing/hel brogoue, chukkas, splittoe eller oxfords i någon fin mockanyans ser oftast väldigt bra ut, utan att det ser alltför uppdressat ut.

hahavaffan
2014-09-24, 13:41
Har ett par dubbelmonks i mörkbrun mocka som jag gärna hade använt på jobb, men det känns så jäkla uppklätt.

4623
2014-09-24, 13:45
Just mocka tycker jag känns mer ledigt än skinn. Men som vädret ser ut nu så skippar jag gärna mina mockaskor. Blir bara fula fläckar som är jobbiga att få bort.

aijou
2014-09-24, 13:58
Har ett par dubbelmonks i mörkbrun mocka som jag gärna hade använt på jobb, men det känns så jäkla uppklätt.

Äsch. Jag tycker att det funkar skitbra till jeans, chinos och "vanliga" kläder.

Jag använder mina monks och brogues dagligen som arbetsskor på kontoret utan att vara uppklädd i övrigt. Vi har väldigt avslappnad klädkod (eller snarare ingen alls).

TomasB
2014-09-24, 13:58

Var precis förbi vårt systerbolag och en kille där hade ett par till jeans och vanlig tröja. Såg rätt bra ut! :)

Matsa
2014-09-24, 14:06
Jag skulle knappast säga att converse är en av de större stilmissarna folk gör, snarare en allmänt dålig smak och inget sinne för vad som passar ihop. Jag kan t.ex tänka mig ett par converse, cargobyxor och kanske en tenniströja för att dressa ned en kavaj. Visserligen har jag tröttnat lite på klassiskt herrmode och fått en större dragning mot streetwear på senare tid, men jag tycker att det kan funka rätt bra att blanda så om man använder rätt grejer.

Sen är ju många exklusivare sneakers rätt lika converse vid en snabb blick på en mörk nattklubb också. Min jobbarkompis tror att mina lanvin är converse, fast han ser ju inte skillnad på tricker's och ecco heller så att eh... :D

https://imagizer.imageshack.us/v2/564x595q90/674/eJWPUT.jpg

Just mocka tycker jag känns mer ledigt än skinn. Men som vädret ser ut nu så skippar jag gärna mina mockaskor. Blir bara fula fläckar som är jobbiga att få bort.

Jag håller med om att mocka känns ledigare men jag tycker att mörka mockaskor går bra i alla väder så länge det inte är saltat. Har aldrig fått några fläckar som inte gått lätt att borsta bort. :)

Äsch. Jag tycker att det funkar skitbra till jeans, chinos och "vanliga" kläder.

Jag använder mina monks och brogues dagligen som arbetsskor på kontoret utan att vara uppklädd i övrigt. Vi har väldigt avslappnad klädkod (eller snarare ingen alls).

Samma, använder "fina" skor till ledig klädsel rätt ofta.

hahavaffan
2014-09-24, 14:07
Jag får väl slita på mig dom kommande två veckor när jag ska kuska runt landet och besöka återförsäljare då. Det är nog mest spännena som gör att dom känns så flådiga, dom är blankpolerade... tror ni lite fint sandpapper gör susen? :D

4623
2014-09-24, 14:41
Jag skulle i alla fall aldrig någonsin köra Converse till en kavaj. ;P

Har ett par mörkblåa och ett par bruna mockaloafers som varit med om en del. Där är fläckarna inte helt enkla att få bort.

Matsa
2014-09-24, 15:09
Jag skulle i alla fall aldrig någonsin köra Converse till en kavaj. ;P

Har ett par mörkblåa och ett par bruna mockaloafers som varit med om en del. Där är fläckarna inte helt enkla att få bort.

Ok, fast beroende på vad "en del" innefattar så kanske även vanliga skinnskor hade fått bestående men? ;) Fast ja, mocka är faktiskt känsligare än skinn men om man impregnerar dem så brukar de tåla mycket ändå. Jag använde mockaboots hela förra vintern och de är som nya, svarta dock så det kanske spelar roll.

Angående converse till kavaj så skulle jag personligen inte det heller, mest för att jag inte äger ett par converse. Andra sneakers till kavaj under vissa förutsättningar, ibland. Här är ett exempel jag tycker att det funkar i:

("Oknäppt kavaj, skjorta ej instoppad, 2/10" etc men annars så)
http://cache.mrporter.com/images/products/429648/429648_mrp_ou_l.jpg

TomasB
2014-09-24, 15:14
Lanvin sneakers *DREGGEL*
En av de få mode-prylar jag verkligen(!) diggar.

4623
2014-09-24, 15:16
Skulle ju ljuga om jag inte sa att jag jagade Church's Chelsea boots i mocka med gummisula förra året. Hittade på NK men fanns inte i min storlek. Sedan sålde de ut på Herrings, fanns inte i min storlek. Tydligen så skulle Church's sluta med dessa. :(

Nja det där går inte hem hos mig. Känns för mycket H&M.

Nordenator
2014-09-24, 15:17
Vad är så speciellt med de där då? Jag kan köpa att converse-märket skär sig och jag hade personligen inte kombinerat kavaj och sneakers (och äger inga converse) , men varför funkar de där skorna?

4623
2014-09-24, 15:18
På tal om dressat och sneaker. Bu eller bä? :)

_XuQZujWe8I

Matsa
2014-09-24, 15:27
HM? XD På vilket sätt? Jag har kört nästan precis samma färger faktiskt fast byxorna hade benfickor, andra sneakers och skjortan var BD och nedstoppad. :)

Vad är så speciellt med de där då? Jag kan köpa att converse-märket skär sig och jag hade personligen inte kombinerat kavaj och sneakers (och äger inga converse) , men varför funkar de där skorna?

Vilka pratar du om?

På tal om dressat och sneaker. Bu eller bä? :)

Hahaha den får bu av mig, sneakers till kavaj är en sak men till kostym gillar jag det inte.

4623
2014-09-24, 15:38
HM? XD På vilket sätt? Jag har kört nästan precis samma färger faktiskt fast byxorna hade benfickor, andra sneakers och skjortan var BD och nedstoppad. :)

Jag tycker stilen andas H&M/Zara. Något du skulle se i deras reklamer eller i deras skyltfönster. Jag ser verkligen ingen poäng med att ha kavaj till sneakers.

TomasB
2014-09-24, 15:41
Jag tycker stilen andas H&M/Zara. Något du skulle se i deras reklamer eller i deras skyltfönster. Jag ser verkligen ingen poäng med att ha kavaj till sneakers.

Kan funka till såväl kavaj som kostym:

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10654960_293669867501574_256746181_a.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10598535_1456384127976522_1842971082_n.jpg

cero
2014-09-24, 15:45
Fan vad mycket bättre det hade sett ut om han hade ett par kasualt dressade skor.

Matsa
2014-09-24, 15:46

Och HM och Zara kopierar märken som Margiela, Paul Smith etc. fast sämre, så att HM gör något behöver inte betyda att det är fel. Jag tycker inte att det brukar vara stylingen som är felet med HM utan tråkiga material och kass passform.

Och nej, jag säger inte att man ska använda HM som inspiration för sin klädsel!

Vi får väl helt enkelt acceptera att våra tycken går isär här. :)

4623
2014-09-24, 15:46
Det ligger i betraktarens ögon. Jag tycker inte att det funkar. Sen kan det ha att göra med att jag inte är speciellt glad i kavaj/kostym som vardagsplagg över huvud taget.

4623
2014-09-24, 15:48
Och HM och Zara kopierar märken som Margiela, Paul Smith etc. fast sämre, så att HM gör något behöver inte betyda att det är fel. Jag tycker inte att det brukar vara stylingen som är felet med HM utan tråkiga material och kass passform.

Och nej, jag säger inte att man ska använda HM som inspiration för sin klädsel!

Vi får väl helt enkelt acceptera att våra tycken går isär här. :)

Men dessa bärs upp av män som klarar av det. Att H&M och Zara anammar samma trend gör att folk som verkligen inte klarar av att bära upp det försöker. Kan vara därför jag blivit lite hatisk.

Matsa
2014-09-24, 15:51
Men dessa bärs upp av män som klarar av det. Att H&M och Zara anammar samma trend gör att folk som verkligen inte klarar av att bära upp det försöker. Kan vara därför jag blivit lite hatisk.

Definitivt, det i kombination med bättre passform och material gör stor skillnad.

eternallord
2014-09-24, 16:31
Kan funka till såväl kavaj som kostym:

Kavaj ja, kostym nej, i min mening.

TomasB
2014-09-24, 17:09
Kavaj ja, kostym nej, i min mening.

Agree to disagree:

http://www.esquire.com/cm/esquire/images/RS/ESQ-sneakers-suits-0813-xl.jpg

Torwald
2014-09-24, 17:11
Jag fattar såna skor om man promenerar 20 min till jobbet. Annars - nej.

eternallord
2014-09-24, 17:12
Agree to disagree:

Agree to disagree indeed, det där såg inte bra ut i min mening.

cero
2014-09-24, 19:33
Gillade den inte heller. Möjligt att man kan hitta något fint exempel men då är det oftast trots skorna och inte tack vare.

eternallord
2014-09-24, 19:40
Gillade den inte heller. Möjligt att man kan hitta något fint exempel men då är det oftast trots skorna och inte tack vare.

Instämmer.

R Scarpa27
2014-09-24, 19:46
funderar på en häftig kavaj som är nanotec stormsäker... :D
snygg, och jaekligt praktisk för att vara en stormsäker jacka samtidigt som en kavaj.
och mkt mer funktioner, vattentät då, och mobilfack, hål för det osv... kika och läs, blev fan sugen.

hela artikel och bilder finns här: http://www.mensgear.net/2013/01/indochino-nanotech-storm-suit.html#

http://3.bp.blogspot.com/-ppM01XDInPc/UQB7hYmTa3I/AAAAAAAAE-o/UtJ6cAzWD6g/s1600/indochino-storm-suit-www.mensgeaar.net,cool,gear,tech,mens,gadgets,groo ming,style,gizmos,gifts,gift,ideas,travel,alexa,en tertainment,google,auto,cars,rides,watches,babes,n ude,xxx,ass,pussy,blog,awesome,.jpg2.PNG

http://www.beast.com/wp-content/uploads/2013/01/indochino-nanotech-storm-suit-2.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-XZUZnD5ZHu0/UQB7pKtMw3I/AAAAAAAAE_A/MbP_lVjX7Fk/s1600/indochino-storm-suit-www.mensgeaar.net,cool,gear,tech,mens,gadgets,groo ming,style,gizmos,gifts,gift,ideas,travel,alexa,en tertainment,google,auto,cars,rides,watches,babes,n ude,xxx,ass,pussy,blog,awesome,.jpg5.jpg

cero
2014-09-24, 20:11
Den oranga fast svart och utan den stora kragen hade sett snyggt ut. Mer åt det här hållet (minus kragen):

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/547557/images/2012/the_wool_suit_505ad55c9606ee77ad1b1daa.png

Men om dunjackan är inbyggd får man se till att aldrig någonsin öppna kavajen helt. :D

R Scarpa27
2014-09-24, 20:19
Den oranga fast svart och utan den stora kragen hade sett snyggt ut. Mer åt det här hållet (minus kragen):

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/547557/images/2012/the_wool_suit_505ad55c9606ee77ad1b1daa.png

Men om dunjackan är inbyggd får man se till att aldrig någonsin öppna kavajen helt. :D

tkr det är en schysst look är ju trots allt en jacka...

Matsa
2014-09-25, 00:43
Agree to disagree indeed, det där såg inte bra ut i min mening.

Jag ställer mig nog på Lordens sida i det här fallet. Sneakers till kostym har jag sällan sett på ett sätt jag gillat, ett fåtal fall där det har varit ganska speciella kostymer kanske. Som jag ser det är det lättare att sätta in enstaka dressade element i streetwear än tvärtom. Det görs (och funkar) på modevisningar men det är ett helt annat kontext. I verkligheten är en kostym formell på ett sätt som gör det svårt att bära många lediga saker till den, lite som en uniform. Ett par armband kan funka men skorna är så integrerade i uniformen att det blir svårt med för stora avsteg. Om det är så informellt att man kan ha sneakers hade jag inte haft full kostym till att börja med utan nöjt mig med uddakavaj (och förmodligen ingen slips heller).

Ungefär så känner jag, och då är jag ändå väldigt positivt inställd till att ta sig friheter med kläder. :)

Fan vad mycket bättre det hade sett ut om han hade ett par kasualt dressade skor.

Jag håller med i det övre exemplet men inte i det nedre. Skorna han har där passar väl ihop med resten, men det har visserligen även att göra med hela den slappa atmosfären jag tycker att bilden andas. Ett par mockaloafers i någon lämplig färg kunde för all del ha funkat ännu bättre, typ blåa eller väldigt ljust bruna.

TomasB
2014-09-25, 08:37

Den där har jag! :) (Dunvästen alltså!)

TomasB
2014-09-25, 08:42

Instämmer.

Grabbar det är helt ok att ni har fel! :d

http://24.media.tumblr.com/128944a9d2a48006051c5c7edeaa4c93/tumblr_n47gc58XXW1r66csno1_500.jpg

http://www.thegentlemenscorner.com/media/the-gazette/the-essential-issue-1/articles/the-sneakers-that-suit-you/1634.png

4623
2014-09-25, 08:43
Sätt det där på en ful man så skulle du aldrig tycka det var snyggt. ;)

TomasB
2014-09-25, 08:48

HAHAHA, du har en klaaaar poäng. :)
Det jag gillar är att kostym och kavaj med slips ofta är för överklätt även på ett kontor. Genom att bryta av med ett par sneakers så tar du bort en del av det överklädda.

:)

rooz
2014-09-25, 08:54
Det jag gillar är att kostym och kavaj med slips ofta är för överklätt även på ett kontor. Genom att bryta av med ett par sneakers så tar du bort en del av det överklädda.

Hellre udda byxor med kavaj då.

Jag letar ny jacka, helst gore-tex för stadens gator & torg.

4623
2014-09-25, 08:59
Snoot har schyssta jackor. Men osäker på om de har någon i Gore-Tex.

TomasB
2014-09-25, 09:54
Hellre udda byxor med kavaj då.

Jag letar ny jacka, helst gore-tex för stadens gator & torg.

Prisklass? Stil? (Dressat, urbant, street) et.c?

TomasB
2014-09-25, 09:55
Snoot har schyssta jackor. Men osäker på om de har någon i Gore-Tex.

Herno är grymma också:

http://www.yoox.com/se/men/shoponline/herno_d

rooz
2014-09-25, 10:29
Ja, utbudet när man är 197 & 118kg är ju minst sagt sämre..

Får bli att kika i London i vinter, Aquascutum har en trevlig trench.

Åsberg
2014-09-25, 11:22
Tips på skräddare i Stockholm mottages gärna! Har en Harringtonjacka från Baracuta som behöver sys om då den är alldeles för plufsig.

cero
2014-09-25, 13:10

En skönhet klär i allt....

Öppen kavaj + vanliga byxor + kasualt dressade skor är ju opti för kontor. Skor är det sista man kompromissar med imo.

TomasB
2014-09-25, 13:23
Öppen kavaj + vanliga byxor + kasualt dressade skor är ju opti för kontor. Skor är det sista man kompromissar med imo.

Beror på vad du menar med kompromissar.

Dessa passar alldeles utmärkt till kavaj IMHO:

http://www.sneakersmens.com/images/1/lanvin-sneakers-mens-1_2.jpg

Själv har jag dessa med en okonstruerad blå kavaj till jobbet idag:

http://www.highsnobiety.com/news/wp-content/uploads/2010/06/bottega-veneta-woven-leather-sneakers-2.jpg

Kavajen:
http://daniel.cafe.se/files/2008/06/jl1.jpg

cero
2014-09-25, 15:06
Alltså om du t ex har en hel kostym men vill se mindre formell ut genom att ta bort ett plagg, då väljer man absolut inte skorna.

Men kavaj + vanliga byxor + sneakers är väl acceptabelt om än inte optimalt. Tänk dig denna outfit (http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg5Njc3NTtzOjE6InciO2k6ODQ4O3 M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTow O3M6MToiayI7czo0MDoiM2YzYzU0NzBmZmFlMmJlODE5ZWY0NG RmZGYzMzBkZWRjY2FmYmEzYSI7fQ==) fast med ett par sneakers istället. :( Vissa kan nog bära upp det dock.

G_lund
2014-09-25, 15:40
Köpte mig ett par Levis 501:or förra veckan.
Den längsgående sömmen på höger ben har vridit sig ~70grader vilket är väldigt störande.

Syns extra tydligt då jag kör med uppvik.
Går det att vrida tillbaks på något sätt, kommer det stanna där eller kommer det bara bli värre?
Störande hursom. *grr*

TomasB
2014-09-25, 15:49
Alltså om du t ex har en hel kostym men vill se mindre formell ut genom att ta bort ett plagg, då väljer man absolut inte skorna.

Men kavaj + vanliga byxor + sneakers är väl acceptabelt om än inte optimalt. Tänk dig denna outfit (http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg5Njc3NTtzOjE6InciO2k6ODQ4O3 M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTow O3M6MToiayI7czo0MDoiM2YzYzU0NzBmZmFlMmJlODE5ZWY0NG RmZGYzMzBkZWRjY2FmYmEzYSI7fQ==) fast med ett par sneakers istället. :( Vissa kan nog bära upp det dock.

Jag tror det har mycket med personlighet att göra. På Vissa funkar det svinbra. Andra ser det för taaaaskigt ut. I övrigt har jag närapå identiska plagg till allt på den bilden :)

Trouble
2014-09-25, 16:13
Grabbar det är helt ok att ni har fel! :d

http://24.media.tumblr.com/128944a9d2a48006051c5c7edeaa4c93/tumblr_n47gc58XXW1r66csno1_500.jpg

http://www.thegentlemenscorner.com/media/the-gazette/the-essential-issue-1/articles/the-sneakers-that-suit-you/1634.png
Jag håller helt med TomasB. Liksom, var någonstans är det här inte snyggt? Välkomponerat och balanserat och lagom avslappnat (dock bör man knäppa skjortan när man bär slips).

eternallord
2014-09-25, 17:02
Jag håller helt med TomasB. Liksom, var någonstans är det här inte snyggt? Välkomponerat och balanserat och lagom avslappnat (dock bör man knäppa skjortan när man bär slips).

Övre bilden är snygg trots skorna, inte pga av dom. Det hade definitivt varit snyggare med mer uppklädda skor. Nedre bilden har jag inga invändningar mot, men där är det ju udda kavajer och inte kompletta kostymer.

Puryeah
2014-09-25, 19:14
Blev en spontanbeställning precis :)

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/431166-0014_1?$nelly_392x523$&cropN=0.02,0,0.955,1

http://nlyman.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-m%C3%A4n/kl%C3%A4der/jackor/jofama-592/king2-jacket-431166-14/

Samt en helvit kortärmad skjorta, verkar dock ha tagit sista exet då den inte fanns kvar nu när jag skulle länka.

TomasB
2014-09-25, 19:25
Blev en spontanbeställning precis :)

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/431166-0014_1?$nelly_392x523$&cropN=0.02,0,0.955,1

http://nlyman.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-m%C3%A4n/kl%C3%A4der/jackor/jofama-592/king2-jacket-431166-14/

Samt en helvit kortärmad skjorta, verkar dock ha tagit sista exet då den inte fanns kvar nu när jag skulle länka.

Trots den otroligt 90-talsaktiga modellen á la schenkenberg så är jackan snygg! King har faktiskt lyckats rätt bra med sina jackor!

cero
2014-09-25, 19:49
Räkna dock med att den ser en ANING sämre ut på en människa utan ett gudabenådat ansikte. :D

Puryeah
2014-09-26, 18:19
Räkna dock med att den ser en ANING sämre ut på en människa utan ett gudabenådat ansikte. :D

Borde väl gälla alla jackor i så fall? :)

4623
2014-09-26, 18:43
Borde väl gälla alla jackor i så fall? :)

Nja, den där jackan skulle se ut som skit på mig. Och då är jag riktigt snygg i andra. ;)

Simel
2014-09-26, 20:11
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=12457&art=21746710

Snoot Barona är snygg. Gillar dock inte jackor utan luva. Finns det någon i samma stil, fast med luva?

awesomooo
2014-09-26, 20:12
Jag köpte ett par supermysiga Ralph Lauren vinterskor idag, hoppas nu på en apkall vinter så man får utnyttja dom.

R Scarpa27
2014-09-26, 20:29

tkr jag också. +1 där.

R Scarpa27
2014-09-26, 20:40
Jag köpte ett par supermysiga Ralph Lauren vinterskor idag, hoppas nu på en apkall vinter så man får utnyttja dom.

ja man måste köpa nu snart är de slut.. köpte förra året ett par schyssta sneaky steve eller nej det var i år i januari typ =P.

sålde dem dock senare då jag upplevde obekvämligt för mina fötter, så sålde dem för 500:- billigare än nya... så blev av med dem lika kvickt, dock ska jag börja leta och köpa nu... fick vänta enda kn i slutet av januari typ förra vintern...pga alla storlekar var slut......

skobutiker och storlekar är ett skämt......

gärna bild ´på dina inköpta skor thnx.

shut teh face
2014-09-26, 20:51
Köpte ett par Loake 1880, nöjd med dem men hade helst velat ha ett par brunna eller svarta, men för dyrt med fler.

https://c2.staticflickr.com/8/7176/7002981387_7e7e8c6492_z.jpg

Jag ska till manhattan om 2 veckor, har ni tips på något bra ställe som säljer bra vinterkängor, jacka, vantar? Jag vill inte betala en förmögenhet trots att det är billigare där.

Bästa stället att köpa jeans (inte Levis) ?

Puryeah
2014-09-26, 21:26
Nja, den där jackan skulle se ut som skit på mig. Och då är jag riktigt snygg i andra. ;)

Jag tror att den kommer passa min stil samt att jag kan bära upp den. Förutsatt att passformen är bra. Men det återstår att se ;)

muddler
2014-09-26, 21:51
Sexchat - Kostnadsfri registrering - diskret och konfidentiellt http://www.nordic-date24.com/

Yes fan va king! Jag signar mig direkt!

Klicken
2014-09-26, 21:54
Jag har tänkt att köpa ett par nya skor, Loake 1880 tycker jag är supersnygga. Men jag har aldrig ägt ett par "finare" skor tidigare och jag undrar lite "hur" man använder dom.

1. Kan man använda dom varje dag på jobbet tex, eller behöver dom vila? (kontorsjobb)
2. Kan jag promenera i ett par Loake till jobbet i regn/snö nu till hösten/vintern, eller tar dom skada av daglig användning utomhus?
3. Finns det några snygga kängor som man kan använda både utomhus och på jobbet som ändå ser stiliga ut? Eller måste jag helt enkelt köpa ett par Loake som jag har enbart på jobbet och ett par kängor som jag har utomhus?

Jockefoten
2014-09-26, 21:57
Du kan använda de till vardags, men sådana skor måste skötas för att inte förfalla. Det är inga sneakers direkt. Går även att köpa Loake high wingtip om du vill ha "kängor".

Vill du inte lägga 2500-3500 på ett par skor direkt så kan du ju köpa en billigare modell och testa. Finns ifrån Gant, Lindeberg, etc för runt tusenlappen.

Vinter
2014-09-26, 22:18
Jag har tänkt att köpa ett par nya skor, Loake 1880 tycker jag är supersnygga. Men jag har aldrig ägt ett par "finare" skor tidigare och jag undrar lite "hur" man använder dom.

1. Kan man använda dom varje dag på jobbet tex, eller behöver dom vila? (kontorsjobb)
2. Kan jag promenera i ett par Loake till jobbet i regn/snö nu till hösten/vintern, eller tar dom skada av daglig användning utomhus?
3. Finns det några snygga kängor som man kan använda både utomhus och på jobbet som ändå ser stiliga ut? Eller måste jag helt enkelt köpa ett par Loake som jag har enbart på jobbet och ett par kängor som jag har utomhus?

Jag tycker de är för opraktiska i svenskt väderlek överlag, för dagligt bruk. Jag använder stövletter(låga kängor med dragkedja) istället.

Kan rekommendera märket Sneaky Steve, sköna och finns fodrade. Fungerar perfekt höst-vinter-vår. Dom har många retro klassiska modeller.

Tex:
http://s23.postimg.org/oz5rhwphj/ss1.jpg (http://postimg.org/image/oz5rhwphj/)
http://s29.postimg.org/hdd79kskj/378094_0099_3.jpg (http://postimg.org/image/hdd79kskj/)
http://s30.postimg.org/kmhz570el/13155080_2_506_613.jpg (http://postimg.org/image/kmhz570el/)

Klicken
2014-09-26, 22:18
Du kan använda de till vardags, men sådana skor måste skötas för att inte förfalla. Det är inga sneakers direkt. Går även att köpa Loake high wingtip om du vill ha "kängor".

Vill du inte lägga 2500-3500 på ett par skor direkt så kan du ju köpa en billigare modell och testa. Finns ifrån Gant, Lindeberg, etc för runt tusenlappen.

Tack för tipsen!
När du säger skötas, hur sköter man ett par sånna skor på bästa sätt?

4623
2014-09-26, 22:20
Tack för tipsen!
När du säger skötas, hur sköter man ett par sånna skor på bästa sätt?

http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/

Jag älskar Chelsea boots och kör det hela vintern.

Klicken
2014-09-26, 22:35
http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/

Jag älskar Chelsea boots och kör det hela vintern.

Tackar! Riktigt bra guide.
Om skorna blivit riktigt blöta så ska man helst låta dom vila ett dygn eller två står det. Hur viktigt är detta? Då känns det som att man ändå behöver två par att byta mellan.

4623
2014-09-26, 22:45
Minst två par är helt klart att rekommendera. Tar du av dig dem på jobbet är det inte lika viktigt.

cero
2014-09-26, 22:47
Om skorna blivit riktigt blöta så ska man helst låta dom vila ett dygn eller två står det. Hur viktigt är detta? Då känns det som att man ändå behöver två par att byta mellan.

Ett par att byta med är standard för alla typer av skor.

rooz
2014-09-27, 06:25

Det är standard för både sommar / vinter. 4-5 par sneakers, 3-4 par vinterskor och galoscher till "finskorna".

4623
2014-09-27, 09:16
Det är standard för både sommar / vinter. 4-5 par sneakers, 3-4 par vinterskor och galoscher till "finskorna".

Jag har bara ett par sneakers.

tossefar
2014-09-27, 10:47
Loake 1880 finns även med halvsula eller full Dainitesula i gummi för höst- och vinterbruk. Modellerna Chester och Aldwych finns t.ex. med full gummisula. STFs dojor ser ut som ett par Buckingham Tan som kommer på lädersula, men en halvsula kostar strax över hundralappen om man vill förlänga säsongen.

aijou
2014-09-27, 11:14
Den här månaden fick jag lite retroaktiv löneökning och passande nog så råkade Herring Shoes ha rea på Bodmin-modellen som jag har suktat efter ett bra tag nu. Som hittat, tänkte jag och klickade hem sista exet i min storlek. Helt underbara skor och de passar som handen i handsken. Otroligt bra service från Herring också. Jag beställde i torsdags morse och kunde hämta ut skorna igår (fredag) eftermiddag.

http://i1127.photobucket.com/albums/l629/aijou1987/PhotoGrid_1411808344085_zpsxowt8e0s.jpg
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8347

4623
2014-09-27, 11:18
Den här månaden fick jag lite retroaktiv löneökning och passande nog så råkade Herring Shoes ha rea på Bodmin-modellen som jag har suktat efter ett bra tag nu. Som hittat, tänkte jag och klickade hem sista exet i min storlek. Helt underbara skor och de passar som handen i handsken. Otroligt bra service från Herring också. Jag beställde i torsdags morse och kunde hämta ut skorna igår (fredag) eftermiddag.

http://i1127.photobucket.com/albums/l629/aijou1987/PhotoGrid_1411808344085_zpsxowt8e0s.jpg
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8347

Kan bara instämma i att Herring har riktigt bra service. Har inte handlat där än men haft en del mailkontakt. Hur är deras storlekar jämfört med andra tillverkare?

aijou
2014-09-27, 11:23
Kan bara instämma i att Herring har riktigt bra service. Har inte handlat där än men haft en del mailkontakt. Hur är deras storlekar jämfört med andra tillverkare?

Ptjaa, jag brukar oftast ha UK8/Eur:42 i "finskor" och detta är UK8/Eur:42 (F), så ganska normala storlekar skulle jag säga.

The_RobRoy
2014-09-27, 11:37
Är i London nu, några butiker man bör kolla in för bra finskor, är priserna bra i butik här?

Kräket
2014-09-27, 12:03
Finns det några bra bild-exempel på mer vältränade personer som klär i kavaj? Tycker det verkar vara svårt att hitta snygga kavajer som sitter bra på personer med lite större överkroppar....

4623
2014-09-27, 12:05
https://warosu.org/data/biz/img/0002/97/1398465494244.jpg

Kräket
2014-09-27, 12:07
.....[/IMG]

:laugh:

Slartibartfast
2014-09-27, 12:36
Finns det några bra bild-exempel på mer vältränade personer som klär i kavaj? Tycker det verkar vara svårt att hitta snygga kavajer som sitter bra på personer med lite större överkroppar....

Jag kom precis just hem från en tur till stan på jakt efter en kostym. Det är helt hopplöst. Tiger storlek 54 sitter någorlunda över axlarna, men hänger sen som ett cirkustält över resten av kroppen. Ser inte klokt ut. Givetvis måste en kavaj sys in, men originalpassformen måste iaf vara inom rimlighetens gränser för att slutresultatet ska bli ens någorlunda.

Jag köper alltid Brothers kostymer när dom har kampanj, och syr in dom. För att jag måste ha en kostym. Allt annat känns som att kasta bort pengar.

Är man proportionerlig kan det funka ändå, fast man har lite massa, men generellt börjar det alltid se sämre ut om man väger <längden-100.

cero
2014-09-27, 13:33
Jag har bara ett par sneakers.

Raka vägen till helvetet.

Klicken
2014-09-27, 15:35
Känns som jag börjar få lite mer koll nu!

Då jag inte har några fysiska butiker i närheten som säljer Loake, kan någon rekommendera någon bra hemsida som säljer?
Det här med skovård, kan man köpa färdiga paket som innehåller allt som behövs?
Spelar det roll vilket märke det är på skovårdsprodukterna?

Dock så är det mer än skorna som behövs uppgraderas i min garderob.
Jag behöver köpa nya skjortor och byxor då jag snart kommer börja jobba på nytt jobb. Det kommer mestadels vara att jobba vid dator.
Det jag har tänkt att bära är skjorta med kavaj/tröja över och ett par chinos/jeans.
Vad för typ av skjorta ska jag bära? Jag har flera lite "finare" skjortor men jag känner att jag inte har lust att bära skjortor för 1k+ till jobbet. Dressman har jag aldrig besökt, har dom något bra utbud? Då jag är ganska ny inom detta området uppskattas alla tips.

Abbs
2014-09-27, 16:03
Känns som jag börjar få lite mer koll nu!

Då jag inte har några fysiska butiker i närheten som säljer Loake, kan någon rekommendera någon bra hemsida som säljer?
Det här med skovård, kan man köpa färdiga paket som innehåller allt som behövs?
Spelar det roll vilket märke det är på skovårdsprodukterna?

Dock så är det mer än skorna som behövs uppgraderas i min garderob.
Jag behöver köpa nya skjortor och byxor då jag snart kommer börja jobba på nytt jobb. Det kommer mestadels vara att jobba vid dator.
Det jag har tänkt att bära är skjorta med kavaj/tröja över och ett par chinos/jeans.
Vad för typ av skjorta ska jag bära? Jag har flera lite "finare" skjortor men jag känner att jag inte har lust att bära skjortor för 1k+ till jobbet. Dressman har jag aldrig besökt, har dom något bra utbud? Då jag är ganska ny inom detta området uppskattas alla tips.

Varför just fixering vid Loake? Finns förövrigt på Åhléns City och Nilson Shoes. Annars är Herring shoes en ypperlig återförsäljare.

Saphire och Burgol är märken jag gillar för skovård. Och ja, det spelar inte roll. Använd inte Boston som du hittar på närmsta Konsum.

4623
2014-09-27, 16:11
Varför just fixering vid Loake? Finns förövrigt på Åhléns City och Nilson Shoes. Annars är Herring shoes en ypperlig återförsäljare.

Saphire och Burgol är märken jag gillar för skovård. Och ja, det spelar inte roll. Använd inte Boston som du hittar på närmsta Konsum.

Om han bor i Stockholm ja.

Jag brukar köpa skor från Pediwear. Där kan du även köpa skovårdsprodukter. Sapphire är väl det som de rekommenderas av de flesta. http://www.pediwear.co.uk/

Abbs
2014-09-27, 16:36
Om han bor i Stockholm ja.

Jag brukar köpa skor från Pediwear. Där kan du även köpa skovårdsprodukter. Sapphire är väl det som de rekommenderas av de flesta. http://www.pediwear.co.uk/

Åhléns City finns även i Göteborg och Malmö.

4623
2014-09-27, 16:43
Åhléns City finns även i Göteborg och Malmö.

Det förutsätter att han bor i någon av dessa städer också. Sen brukar utbudet vara ganska dåligt. Tror det är så dåligt på Åhléns i Malmö att det inte ens finns där.

För att underlätta så kan han titta här.
http://www.loake.se/aterforsaljare

hahavaffan
2014-09-27, 17:04
Åhléns City finns även i Göteborg och Malmö.Men har inga skor till herrar i Malmö.

Abbs
2014-09-27, 19:26
Men har inga skor till herrar i Malmö.

Är det så illa? Jobbade nämligen på Åhléns lager i somras och fick uppfattningen att herrsortimentet är i mångt och mycket lika mellan citysortimenten, dock har Stockholm större utbud.

Provade förövrigt ett par Loake Aldwych på Nilson Shoes (de har de endast i svart) och beställde hem från Herring för en billigare penning + fina skoblock :hbang:

jenni
2014-09-28, 20:23
http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2012/014/e/a/catwoman_mask_3_by_azmal-d4mdr70.jpg

Behöver verkligen tips om vart jag hittar liknande, min gamla mask blev snodd sist och nu har jag dräkt minus mask *cry*

R Scarpa27
2014-09-28, 20:28

jag lägger in silikon sulor i finskor :d så slipper man lida allt för mkt och endå gå skönt :D

R Scarpa27
2014-09-28, 20:35
http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2012/014/e/a/catwoman_mask_3_by_azmal-d4mdr70.jpg

Behöver verkligen tips om vart jag hittar liknande, min gamla mask blev snodd sist och nu har jag dräkt minus mask *cry*

jasså ja, vad sysslar du med på fritiden?
http://img.skrattkammaren.com/hyr-catwoman-329-c1.jpg

:D jk.

hmm ekohallen? butterick?

bodega.se

roligaprylar.se

cdon.com

gah massvis har maskeradkläder... själv köpte jag mitt från bodega för längesedan. bra kvallite iaf.

annars lär väl 6butiker ha lite catwoman masker :) hehe.

cero
2014-09-28, 20:56
Mer dagens outfit-bilder i tråden! Även från våra kvinnliga skribenter vore kul.

(Jag föregår inte med gott exempel tyvärr. :D)

jenni
2014-09-28, 20:57
jasså ja, vad sysslar du med på fritiden?
http://img.skrattkammaren.com/hyr-catwoman-329-c1.jpg

:D jk.

hmm ekohallen? butterick?

bodega.se

roligaprylar.se

cdon.com

gah massvis har maskeradkläder... själv köpte jag mitt från bodega för längesedan. bra kvallite iaf.

annars lär väl 6butiker ha lite catwoman masker :) hehe.

Äsch då:em: men när mörkret faller så.....

Jo, jag har kollat några av de du nämner men det är inte särskilt bra kvalité
Den jag hade var i riktig läder och satt perfekt
Så det är lite det som gör det svårt att handla på nätet, stl passar inte alltid då det är onesize
Vet du några fysiska butiker?

Jasså?! R Scarpa27 inte trodde jag att du också hade en catwoman dräkt hemma i garderoben :d

R Scarpa27
2014-09-28, 21:06

Så det är lite det som gör det svårt att handla på nätet, stl passar inte alltid då det är onesize

Jasså?! R Scarpa27 inte trodde jag att du också hade en catwoman dräkt hemma i garderoben :d

nix äger bara en catwoman prydnadssak som står i mitten i hyllan......

TomasB
2014-10-01, 21:45

Förlåt men vad använder du den till? eyes wide shut fester eller?

Vivaldi
2014-10-06, 08:40
http://i1365.photobucket.com/albums/r751/ehugos/Mobile%20Uploads/AdobePhotoshopExpress_a286dbfc3af542b3b4178a4bb708 c922_zpsa21aab52.jpg

Ungefär hur jag klär mig såhär på hösten

cero
2014-10-06, 17:52
Gillar inte det du har under (pösig skjorta, scarf?), men annars ser det stabilt ut. Bra axelbredd. :D

Lepras
2014-10-06, 18:03
Om man klipper bort huvudet och benen så ser det ut som min mormor :)

Lepras
2014-10-06, 18:06
Slående :d:laugh:

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/outbound-distilleryimage2/t0.0-17/OBPTH/0e42d784b12611e3b40d12f304019c2e_8.jpg

Vivaldi
2014-10-06, 21:38
Slående :d:laugh:

Din mormor har #swag

Är en scarf med batikmönster, varvar den med tre enfärgade halsdukar och två andra scarfar med samma mönster <3

Alltid kul att slå hål på lite normer i vårt annars monotona land :)

Gillar inte det du har under (pösig skjorta, scarf?), men annars ser det stabilt ut. Bra axelbredd. :D

Fatsobulk + Ruski skwat = Yild Rezults!

Red Apple
2014-10-06, 21:44
Byxorna hör inte hemma i kompositionen Vivaldi, färgen är helt off imo. Rulla med de enfärgade halsdukarna i min mening, inte pga normer utan för att det där bara ser konstigt ut.

TomasB
2014-10-07, 09:11
Ouch, kritiken är svidande :)

rooz
2014-10-07, 09:28
Ser ut som du stoppat en gardin under trenchen?

aijou
2014-10-07, 10:01
@Vivaldi: Jag tycker det ser bra ut och har inte direkt några större problem med scarfen, även om jag kan förstå att det kanske sticker lite i ögonen på vissa. :)

Abbs
2014-10-07, 16:18
Ungefär hur jag klär mig såhär på hösten

Färgerna är helt fel imo... Allting väldigt matt och intetsägande.

unsuspected
2014-10-07, 19:53
Behöver hjälp med att hitta skor till vardags som har extra bred läst. Alla tips är välkomna förutom löpskor, såna har jag redan köpt :)

TomasB
2014-10-07, 20:07
Behöver hjälp med att hitta skor till vardags som har extra bred läst. Alla tips är välkomna förutom löpskor, såna har jag redan köpt :)

http://www.herringshoes.co.uk/

Välj extra bred läst

R Scarpa27
2014-10-07, 20:08

såhär års varmare skor ? eller vanliga sneakers?

jag skulle behövs båda två själv... och har precis börjat skojakt själv.

unsuspected
2014-10-07, 20:12
såhär års varmare skor ? eller vanliga sneakers?

jag skulle behövs båda två själv... och har precis börjat skojakt själv.

Allt är av intresse då jag har extremt breda fötter och har svårt att hitta skor som passar

Plattfot och hallux valgus sätter sina spår tyvärr.

unsuspected
2014-10-07, 20:13
http://www.herringshoes.co.uk/

Välj extra bred läst

Tack, ska kolla vad som finns.

R Scarpa27
2014-10-07, 20:17
Allt är av intresse då jag har extremt breda fötter och har svårt att hitta skor som passar

Plattfot och hallux valgus sätter sina spår tyvärr.

har alltid svårt också, köper jag tygskor spricker de på sidorna efter 2 veckor, grymmt breda fötter har jag med, pingvin style.

dc shoes brukar ju ha rätt breda skor, dock mkt klumpiga också.

adidas , vissa modeller är kanon... nike brukar vara för tajta, typ trånga hela bunten.

sen få r man dra och testa massa olika, alla skor är ju helt olika och olika m0deller skiljer ju sig väldigt mkt.

Red Apple
2014-10-07, 20:22
Kan givetvis inte kritisera Vivaldis höststil utan att posta min egen. Har ingen helkroppsspegel så det får bli en lite äldre bild. Kör fortfarande det här väldigt avslappnade arrangemanget under de lite varmare dygnstimmarna, brukar dock försöka undvika mössan:

http://i.imgur.com/m9uaCOh.png

TomasB
2014-10-08, 15:14
Kan givetvis inte kritisera Vivaldis höststil utan att posta min egen. Har ingen helkroppsspegel så det får bli en lite äldre bild. Kör fortfarande det här väldigt avslappnade arrangemanget under de lite varmare dygnstimmarna, brukar dock försöka undvika mössan:

http://i.imgur.com/m9uaCOh.png

Haute couture! :D

Snobbe
2014-10-14, 13:43
Vilka kalsonger använder folk här? Det mesta jag har är dressman eller weekdays. Alla mina weekdays har pajjat mellan anus och bollarna. Alla dressman börjar tappa i resåren, kanske för att dom är kassa eller för att jag blir tjockare?

Behöver tips på kallingar som håller och känns bra, snackar såklart då om boxer briefs.

4623
2014-10-14, 13:45
Alla mina kallingar spricker i grenen förr eller senare.

Torktumlar du dina underkläder? Det sliter en del på resåren.

awesomooo
2014-10-14, 13:45
Vilka kalsonger använder folk här? Det mesta jag har är dressman eller weekdays. Alla mina weekdays har pajjat mellan anus och bollarna. Alla dressman börjar tappa i resåren, kanske för att dom är kassa eller för att jag blir tjockare?

Behöver tips på kallingar som håller och känns bra, snackar såklart då om boxer briefs.

Har en massa Tiger fast dom töjer sig som attan och går lätt sönder. Har även några Ralph Lauren som känns rätt rejäla, dom tycker jag är dom bästa jag har, dock kostar dom 400 spänn styck.

Snobbe
2014-10-14, 14:12
Alla mina kallingar spricker i grenen förr eller senare.

Torktumlar du dina underkläder? Det sliter en del på resåren.

Ja för att jag är slö, kanske därför då:)

J.V
2014-10-14, 14:18
Jag tycker HM's Beckham-kallingar är riktigt bra och sitter skönt. Det äldsta paret är nog ett år nu, inga tecken på att vara slitna än. Billiga också. Frank Dandy är också riktigt trevliga.

Liias är de absolut skönaste kallingar jag någonsin haft, tog länge innan de såg slitna ut/resåren blev dålig. Sambon tycker att paketet framhävs väldigt bra också. :cool: Dyra dock.

blondyz
2014-10-14, 15:20
Dessa (http://www.ebay.com/itm/New-Polo-Ralph-Lauren-Mens-Classic-Fit-Cotton-Boxer-briefs-Underwear-S-M-L-/151388517988?pt=US_CSA_MC_Underwear&var=450568326802&hash=item233f757664) är riktigt sköna och hållbara imo. Tror det är den modellen jag haft i ca 3 år nu. Köpte dem under semester i NYC och inga har gått sönder :) De flesta jag har håller dock bra, men så blir det kanske när man köper på sig en massa par (100+ lätt :D)

Snobbe
2014-10-14, 15:25
Dessa (http://www.ebay.com/itm/New-Polo-Ralph-Lauren-Mens-Classic-Fit-Cotton-Boxer-briefs-Underwear-S-M-L-/151388517988?pt=US_CSA_MC_Underwear&var=450568326802&hash=item233f757664) är riktigt sköna och hållbara imo. Tror det är den modellen jag haft i ca 3 år nu. Köpte dem under semester i NYC och inga har gått sönder :) De flesta jag har håller dock bra, men så blir det kanske när man köper på sig en massa par (100+ lätt :D)

Inte ens tänkt på att shoppa kallingar på ebay, känns som stor risk för fake men kan nog va nice. ska kollas in!

leo1
2014-10-14, 16:23
Jag tycker HM's Beckham-kallingar är riktigt bra och sitter skönt. Det äldsta paret är nog ett år nu, inga tecken på att vara slitna än. Billiga också. Frank Dandy är också riktigt trevliga.

Liias är de absolut skönaste kallingar jag någonsin haft, tog länge innan de såg slitna ut/resåren blev dålig. Sambon tycker att paketet framhävs väldigt bra också. :cool: Dyra dock.

Jag blev nyfiken på märket då jag inte hört talas om det. Titta vem det är som dyker upp som modell! Självaste Jason Statham:)

http://www.liias.se/sv/

rooz
2014-10-14, 16:29
Nike Combat shorts. Fula som as, men bekväma och hållbaracofffee

PureWhey
2014-10-14, 16:47
Mina Topeco-kallingar verkar hålla ganska bra. Vet inte hur länge jag haft dom dock, ett tag utan att vara det minsta slitna iaf.

Vivaldi
2014-10-17, 10:48

http://i1365.photobucket.com/albums/r751/ehugos/AdobePhotoshopExpress_13719b8a508241d1bbf05491194b e0a4_zpsfcc392cb.jpg

Hävdar fortfarande att blommiga scarfs har sin plats i var mans garderob ;)

På bilden som blev horribelt kass är det även ett par mörkbruna mocca/skinn handskar samt en mocca/skinn näsduk i kavajen

Några förslag på förbättringar (förutom mina groteska ögonpåsar som jag på allvar funderar på att laseroperera bort :/ )

TomasB
2014-10-17, 11:23
http://i1365.photobucket.com/albums/r751/ehugos/AdobePhotoshopExpress_13719b8a508241d1bbf05491194b e0a4_zpsfcc392cb.jpg

Hävdar fortfarande att blommiga scarfs har sin plats i var mans garderob ;)

På bilden som blev horribelt kass är det även ett par mörkbruna mocca/skinn handskar samt en mocca/skinn näsduk i kavajen

Några förslag på förbättringar (förutom mina groteska ögonpåsar som jag på allvar funderar på att laseroperera bort :/ )

Byt byxor. Blir för matchande mot scarfen.
Ett par mörka denim-jeans passar utmärkt. Gärna lätt uppkavlade med ett par:

http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg0NTI3NjtzOjE6InciO2k6NjQwO3 M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTow O3M6MToiayI7czo0MDoiNGRlMWMyZDczNzQ4MmYwOTMwMjk0YT I4ZmI4MzAzMGQ1Zjc5ZmE0YiI7fQ==

Vad det gäller kavajen är jag lite väl traditionell. Antingen tight skuren i klassisk milano-stil eller oversize:ad i sann Napoli-anda. Din känns som ett mellanting.

Jag gillar inte svarta kavajer utan hade hellre kör på nåt sånt här:

http://menvision.com/wp-content/uploads/2012/10/154ef97606o1_500.png.png

Jag hade lagt till en jacka, gärna filtad typ:

http://gearpatrol.com/wp-content/uploads/2012/02/Cantarelli-Quilted-Down-Blazer-Gear-Patrol-Final.jpg

Både jacka och kavaj från Cantarelli och skorna från Carmina.

Red Apple
2014-10-17, 11:34
Är det något särskilt som gör att du inte gillar snygg färgkomposition Vivaldi? :D Att byta plats på färgerna gör det inte bättre. Scarfen funkar visserligen bättre med en mörk kavaj men kavajen i sig, ptja, jag håller med TomasB helt enkelt. Du kan nog få scarfen att fungera men den måste bli mindre skrymmande och du måste få ett bättre öga för färgsammansättning.

Vivaldi
2014-10-17, 11:37
Byt byxor. Blir för matchande mot scarfen.
Ett par mörka denim-jeans passar utmärkt. Gärna lätt uppkavlade med ett par

Tack för tipsen, skall nog fundera på just byxorna, gjort det lite till min grej att alltid matcha byxor med halsduk/mössa (
Exempelvis bita handskar = benvit tjock yllehalsduk eller blåa byxor = blå halsduk) .... hatar dock jeans till allt utom t-shirts ... vet ej varför ...

Mina redwings byter jag dock aldrig :D

Angående kavajen är den något gråare än vad som syns, i ullaktigt tyg med gråa inslag, använder den som höstjacka, skall flytta in knappen något ... men den kostade mig en hundring på second hand ... mitt nästa bästa köp någonsin efter min nyinskaffade vinterjacka jag lägger upp någon gång senare ;)

AnonymNinja
2014-10-17, 20:50
Tips på snygga glasögonbågar? Inte för utstickande, vill ju kunna ha dem i flera år utan att att de går ur mode. Har rätt skarp käke om det är av någon betydelse. Tänker mig något åt Ray Ban Wayfarer -hållet.

Jockefoten
2014-10-17, 21:12
Tips på snygga glasögonbågar? Inte för utstickande, vill ju kunna ha dem i flera år utan att att de går ur mode. Har rätt skarp käke om det är av någon betydelse. Tänker mig något åt Ray Ban Wayfarer -hållet.

Det beror ju helt på hur ditt ansikte ser ut. Olika bågar passar ju till olika ansikten. Just nu är runda stålbågar inne (gärna lite lätt guldfärgade). Har dock inte slagit igenom helt i Sverige ännu.

Jag har själv Wayfarer-modellen, och tycker det funkar bra.

R Scarpa27
2014-10-17, 21:31
Det beror ju helt på hur ditt ansikte ser ut. Olika bågar passar ju till olika ansikten. Just nu är runda stålbågar inne (gärna lite lätt guldfärgade). Har dock inte slagit igenom helt i Sverige ännu.

Jag har själv Wayfarer-modellen, och tycker det funkar bra.

skulle precis skriva det... ser bara fler och fler med runda (guldfärgade) även en bekant som skaffat. tycker allt trenden nått sverige till en början.

dock ska man aldrig följa trender . vafan är en trend? köp det du gillar b äst själv och tycker du passar och trivs bäst med.

Kryss
2014-10-19, 19:43
Kilar till London snart och vill köpa herrskor, bra service väger högt. Budget <4k sek.

Är även ute efter en ullrock till vintern.

Vart bör man ta sig? Kommer bo nära Hyde park.

Petoria
2014-10-20, 19:54
Funderar på att köpa ett par svarta chelsea boots för runt £100 (bor i Skottland). Någon som har några tips?

Kollat lite på dessa:

http://www.timberlandonline.co.uk/en/men%27s-earthkeepers%C2%AE-brook-park-chelsea--887974690549.html?catID=men_footwear_chelsea_boots #start=2&cgid=men_footwear_chelsea_boots

4623
2014-10-20, 20:45
Tycker de är ganska fula. Sydd i för många delar, för mycket detaljer. Hade jag lagt runt 1000 på ett par Chelsea hade jag köpt Pediwears.

http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/5142.php
http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/5220.php

Fick själv hem mina nya idag.
http://i.imgur.com/jaSB5g3.jpg

Abbs
2014-10-20, 21:36
Kilar till London snart och vill köpa herrskor, bra service väger högt. Budget <4k sek.

Är även ute efter en ullrock till vintern.

Vart bör man ta sig? Kommer bo nära Hyde park.

Crockett & Jones, Loake, Alfred Sargent..

Petoria
2014-10-20, 21:52
Tycker de är ganska fula. Sydd i för många delar, för mycket detaljer. Hade jag lagt runt 1000 på ett par Chelsea hade jag köpt Pediwears.

http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/5142.php
http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/5220.php

Fick själv hem mina nya idag.
http://i.imgur.com/jaSB5g3.jpg

Hur är storlekarna i dom? Har 8 och minsta där var 9

4623
2014-10-20, 21:54
Hur är storlekarna i dom? Har 8 och minsta där var 9

Det kan jag tyvärr inte svara på. Men kontakta supporten imorgon. De är väldigt hjälpsamma.

dauit
2014-10-23, 15:58
TomasB, köpte du bootsen från Skoaktiebolaget, om ja vad tycker du om dom?

skulle behöva ytterligare ett par "dressigare" men skattkistan ekar tomt efter att ha beställt ett par MTO skor via skolyx. Punch cap toe, cordovan på underdelen och mocka på överdelen(cordovan är skitdyrt just nu), stormwelt och Vibramsula, pga av snömängden här i lule tyckte jag att det var lika bra och köra all-in

NICKXXXXXX
2014-10-29, 21:01
Jag brukar posta vad jag har på mig på ett amerikanskt forum där "min" stil är vanligare eller hur man skall säga. Skulle vara kul och höra andras åsikter även om de är negativa. Här är 2 bilder på vad jag har haft på mig denna vecka.

http://i.imgur.com/bPI99Tx.jpg
http://i.imgur.com/Qoak45X.jpg

eternallord
2014-10-29, 21:29
Första bilden var schysst, i den andra krockar jackan lite med med skorna. Beigt med vitt är alltid svårt.

Jockefoten
2014-10-29, 21:30
Tycker du klär dig bra.

NICKXXXXXX
2014-10-29, 22:10
Första bilden var schysst, i den andra krockar jackan lite med med skorna. Beigt med vitt är alltid svårt.
Sant. Skulle kört på den svarta versionen av skorna istället
Tycker du klär dig bra.

Tack!

Matsa
2014-10-29, 22:30
Jag brukar posta vad jag har på mig på ett amerikanskt forum där "min" stil är vanligare eller hur man skall säga. Skulle vara kul och höra andras åsikter även om de är negativa. Här är 2 bilder på vad jag har haft på mig denna vecka.

Helt ok fast jag instämmer om kängorna på den undre bilden. Det är bara kul med fler stilar, tråden blir lätt tråkig när alla bara kör samma klassiska herrmode! Vart är den där snubben som hade köpt massa Ann D och Rick? Vill se mer sådant i tråden. :)

Vilket forum pratar du om förresten? Själv hänger jag en del på styleforum och stylezeitgeist, men jag varken postar bilder eller är speciellt aktiv i övrigt.

NICKXXXXXX
2014-10-29, 22:34
Helt ok fast jag instämmer om kängorna på den undre bilden. Det är bara kul med fler stilar, tråden blir lätt tråkig när alla bara kör samma klassiska herrmode! Vart är den där snubben som hade köpt massa Ann D och Rick? Vill se mer sådant i tråden. :)

Vilket forum pratar du om förresten? Själv hänger jag en del på styleforum och stylezeitgeist, men jag varken postar bilder eller är speciellt aktiv i övrigt.

KanyeToThe heter forumet. Är väl i grund och botten ett forum för Kanye West fans, men han har sin egna sektion där hans fans skriver.

gothik
2014-10-29, 22:46
Vart är den där snubben som hade köpt massa Ann D och Rick?

Jag är här :)

Har dock inte köpt något nytt, har mest ägnat mig åt mina egna plagg. Senaste tillskottet är rocken jag har på denna fruktansvärda gryns hiss bild ;) Jungfrufärden ut för att köpa glass för att lindra halsont.

Rocken består av dubbel kokt Kashmir med en krage av (dubblerade i samma kashmir) Siden Faille. Fickorna är fodrade i råsiden och alla sömmar bundna för hand med siden band. Är rätt nöjd måste jag säga.

http://oi57.tinypic.com/2zfpyx2.jpg

Lepras
2014-10-29, 22:50
En Morgonrock?

Har dock inte köpt något nytt, har mest ägnat mig åt mina egna plagg. Senaste tillskottet är rocken jag har på denna fruktansvärda gryns hiss bild ;) Jungfrufärden ut för att köpa glass för att lindra halsont.

Rocken består av dubbel kokt Kashmir med en krage av (dubblerade i samma kashmir) Siden Faille. Fickorna är fodrade i råsiden och alla sömmar bundna för hand med siden band. Är rätt nöjd måste jag säga.

http://www.solheminredning.se/shop/2516/art16/h7760/13777760-origpic-f55e69.jpg

gothik
2014-10-29, 22:53
Haha nej men den skulle kunna fungera som en slags uberlyxig morgon rock antar jag. Åt helvete för varm tror jag dock.

Såhär ser den ut platt på marken innan den var riktigt klar.

http://oi59.tinypic.com/2ykl0t4.jpg

NICKXXXXXX
2014-10-29, 22:55
Haha nej men den skulle kunna fungera som en slags uberlyxig morgon rock antar jag. Åt helvete för varm tror jag dock.

Såhär ser den ut platt på marken innan den var riktigt klar.

http://oi59.tinypic.com/2ykl0t4.jpg

Hade varit nice att kunna sy sina egna kläder... Vad för andra plagg har du gjort?

Matsa
2014-10-29, 23:02
KanyeToThe heter forumet. Är väl i grund och botten ett forum för Kanye West fans, men han har sin egna sektion där hans fans skriver.

Ok, inte hört talas om det forumet förut. Musik och mode kan ju ifs vara rätt sammankopplat.

Jag är halvt på jakt efter nya kängor. Jag känner att jag har nog med chelseas och är nog ute efter något mindre prydligt så därför har jag kollat på Buttero, deras kängor ska vara riktigt bra i sin prisklass. Nu har jag dock fastnat lite för märket The Last Conspiracy, både material och tillverkning verkar vettigt och jag gillar designerna. Priserna är dessutom helt ok. Det lutar åt de här med "back zip", de finns även med klassisk sula:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0268/5589/products/TLC_H_76_A_G13325-3301_2048x2048.jpg?v=1380122315

De här är också rätt trevliga i det här grova lädret, men jag är mindre sugen på ett par fodrade. Samma modell finns även i slätt läder utan foder:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0268/5589/products/g14409-5201_Cesar_2_2048x2048.png?v=1409233989

Ja det där var då annorlunda i alla fall, kan krävas lite mer balls än jag har för att bära upp. ;) Vad har du till det där? Kul med hemmafix!

gothik
2014-10-29, 23:06
Skulle nog kunna fylla flera sidor då jag jobbar med kläder men här har du ett axplock.

Byxorna är samma som följer nedan, tröjan är en asymmetriskt draperad LS tee av tjock Siden-Interlock. Linnet under Av Siden/Kashmir Single Jersey

http://imgi.se/image.php?di=6NC5

Rayon/Rami Faille och Ribbstickad Bomull

http://imgi.se/image.php?di=IBQX

Siden/Kashmir Single Jersey

http://imgi.se/image.php?di=4W6V

Lammpäls från Himalaya samt band gjorda av Råsiden Faille

http://imgi.se/image.php?di=LI2L

gothik
2014-10-29, 23:11
Ok, inte hört talas om det forumet förut. Musik och mode kan ju ifs vara rätt sammankopplat.

Jag är halvt på jakt efter nya kängor. Jag känner att jag har nog med chelseas och är nog ute efter något mindre prydligt så därför har jag kollat på Buttero, deras kängor ska vara riktigt bra i sin prisklass. Nu har jag dock fastnat lite för märket The Last Conspiracy, både material och tillverkning verkar vettigt och jag gillar designerna. Priserna är dessutom helt ok. Det lutar åt de här med "back zip", de finns även med klassisk sula:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0268/5589/products/TLC_H_76_A_G13325-3301_2048x2048.jpg?v=1380122315

De här är också rätt trevliga i det här grova lädret, men jag är mindre sugen på ett par fodrade. Samma modell finns även i slätt läder utan foder:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0268/5589/products/g14409-5201_Cesar_2_2048x2048.png?v=1409233989

Ja det där var då annorlunda i alla fall, kan krävas lite mer balls än jag har för att bära upp. ;) Vad har du till det där? Kul med hemmafix!

Haha jag tycker faktiskt att den är ganska enkel att bära upp då den har så rena enkla linjer samt att pga att den är så pass rymlig så kommer i princip alla i den :) Till den hade jag höga Ann D Stövlar men du kan ha vad som då den går hela vägen ned till marken så du ser bara rocken :)

NICKXXXXXX
2014-10-29, 23:19
Ok, inte hört talas om det forumet förut. Musik och

Känner inte igen de märkena du nämnde, men mina svarta skor som jag hade på mig har också en sån där back zip. De är Tiger Of Sweden Jones 5

NICKXXXXXX
2014-10-29, 23:22
Skulle nog kunna fylla flera sidor då jag jobbar med

Häftigt! Ser varför du gillar Rick Owens. Av vad jag har sett så ser det ut som att hans kläder skulle passa dig galant. Har du Geobaskets? Silent av Damir Doma är något jag skulle kunna se på dig också :thumbup:

gothik
2014-10-29, 23:23
Tack!

Ja med några få undantag är Rick det enda jag har på mig förutom mina egna kläder. Och ja jag har ett par geobaskets ;)

NICKXXXXXX
2014-10-29, 23:32
Har du ditt egna klädmärke?

Matsa
2014-10-29, 23:36
Ser ganska SZ/gothninja ut, fast jag tycker det är coolt. Man jobbar liksom med olika texturer och "skrynklighet" istället för färger för att få till kontraster. Jag gillar tröjan!

Rocken kanske inte är svårburen på sätt och vis men jag skulle nog ändå känna mig utklädd i den. Bara en sådan sak som att så pass långa rockar inte är direkt vanligt t.ex, sen är det förstås rätt långt ifrån min stil i övrigt.

Jag är faktiskt lite sugen på den här Ann rocken när den är så pass nedsatt, den tycker jag känns ganska flexibel:

http://www.darklandsberlin.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/03/P314494704.jpg

Känner inte igen de märkena du nämnde, men mina svarta skor som jag hade på mig har också en sån där back zip. De är Tiger Of Sweden Jones 5

De kängorna är faktiskt ganska lika varandra, bortsett från sulan är dina Tiger lite spetsigare och lädret är slätare bara.

Finns förresten en hel del Rick som jag skulle kunna tänka mig, dessvärre passar det inte ihop med det mesta jag redan har och det är lite väl dyrt för att bygga en ny garderob av. Om jag hade fått börja om från noll hade jag nog haft mer sådant och färre uddakavajer etc. Ett par vettiga kostymer och resten rent "street". :)

gothik
2014-10-29, 23:37
Ja och Nej kan man väll svara på den frågan.

Ja: Jag gör ju i nuläget allting själv. Formger kollektionen utifrån nuvarande koncept/tema, ritar alla mönster, letar fram och köper material och syr. Detta gör jag vid väl valda tillfällen till enskilda kunder. Nackdelen med detta är ju såklart att det blir ganska dyrt.

Nej: Jag har ju ännu ingen återförsäljare eller tillverkar plaggen i större skala. Detta pga att jag jobbar för närvarande brutalt mycket och hinner således enbart jobba med kläderna på kvällarna. Jag är ju sådan som gärna ägnar otaliga timmar åt handsömnad o dyl, dvs jag tillverkar plaggen efter haute couturens alla regler (alla kanter överkastas för hand m.m) och då tar det ju ganska lång tid att göra ett plagg vilket gör att det tar sin modiga tid att sy upp en hel kollektion. Med det sagt är det just precis detta jag jobbar med varje ledig minut och jag hoppas ju såklart på att kunna börja presentera kläderna för potentiella inköpare, magasin osv inom en inte allt för avlägsen framtid.

Långt svar på kort fråga ;)

gothik
2014-10-29, 23:43
Ser ganska SZ/gothninja ut, fast jag tycker det är coolt. Man jobbar liksom med olika texturer och "skrynklighet" istället för färger för att få till kontraster. Jag gillar tröjan!
"street". :)

Tack! Jo det finns ju såklart en del därifrån då det är något jag själv verkligen gillar att bära.

Angående rocken igen så visst har du rätt i att den är ganska udda och de flesta skulle säkert känna sig utklädda i den. För mig handlar det om 1. Jag har själv haft så mkt "konstiga" kläder på mig att jag liksom blivit lite fartblind och 2. När jag skapar så bryr jag mig faktiskt inte ett dugg om det är för "konstigt" eller "ovanligt", jag vill bara göra det som passar bäst in i kollektionen och min vision för den. Precis som när en musiker skriver ett album så (bör) inte målet vara att få så många list-ettor som möjligt utan att skapa låtar som kompletterar varandra bra. :)

Ann D rocken är nice men jag undrar om du inte går miste om lite av det Ann D står för och är. Känns som att den lika gärna kunde vara Lanvin, vilket också är nice, men något helt annat.

NICKXXXXXX
2014-10-29, 23:43
"street". :)
Hur mycket går Ann rocken på? Vill själv införskaffa en rock, men har fått lämna tillbaks de 3 jag tidigare beställt pga att mina armar är för långa :( Tänkt beställa Acnes Garrett rock nästa gång. Snyggaste rocken jag har sett så hoppas den fungerar!
Ja och Nej kan man väll svara på den frågan.

Långt svar på kort fråga ;)
Får hålla tummarna att det går som du vill!

gothik
2014-10-29, 23:45
Får hålla tummarna att det går som du vill!

Tack! Förr eller senare går det mesta och jag känner inte att jag har bråttom, vill hellre se att jag kan fortsätta producera kläderna på det sätt jag vill än att tumma på kvalitet och kreativ frihet.

koncept
2014-10-29, 23:55
Rocken från Ann D är snygg, men ser som sagt inte ut att ha karaktärsdragen för märket.

För övrigt kul att se att det finns folk här som är intresserade av den typ av herrmode. Jag har själv en del Ann D, Damir Doma, gammalt Raf Simons, osv. men försöker istället styla det mer åt det moderna hållet med tech-tyger och cleana linjer snarare än det man ser på SZ.

Letar också efter snygg rock. Vill helst ha en i ull med high-neck och som går halvvägs ner på låren eller till knäna. Verkar helt omöjligt att hitta till rimligt pris. Alternativt får det bli en ordentlig parkas i militärutförande med alla nörddetaljer.

eternallord
2014-10-29, 23:58
Boris Bidjan Saberi är mitt favoritmärke vad den här stilen beträffar. Det är tyvärr för dyrt dock, köpte ett par byxor men var tvungen att sälja dom igen, gick inte att motivera 7000 spänn för något man använder väldigt sällan.

NICKXXXXXX
2014-10-29, 23:59
Rocken från Ann D är snygg, men ser som sagt inte ut att ha karaktärsdragen för märket.

För övrigt kul att se att det finns folk här som är intresserade av den typ av herrmode. Jag har själv en del Ann D, Damir Doma, gammalt Raf Simons, osv. men försöker istället styla det mer åt det moderna hållet med tech-tyger och cleana linjer snarare än det man ser på SZ.

Letar också efter snygg rock. Vill helst ha en i ull med high-neck och som går halvvägs ner på låren eller till knäna. Verkar helt omöjligt att hitta till rimligt pris. Alternativt får det bli en ordentlig parkas i militärutförande med alla nörddetaljer.

Denna militärparka kanske är något för dig? http://uscheckout.apc.fr/browse.cfm/4,4401.html?nav=kanye

gothik
2014-10-30, 00:00
Angående SZ så vill jag passa på att slå ett slag för att det trots allt finns en viss mångsidighet där. Bland annat det Koncept nämner ovan, mer tech-inriktat. Sedan att det lätt försvinner i mängden är ju en annan sak men nog finns det där. Speciellt om man läser i sektionen för kollektioner. SZ handlar ju kort och gott om allt som inte är massproducerat och som faktiskt har en själ, en mening, ett genuint utryck. Att mycket sedan råkar vara svart bland det medlemmarna bär är ju en annan sak egentligen.

Jag personligen bär nästan enbart svart av en anledning. Allt passar med allt. Då jag jobbar med kläder varje dag så orkar jag ärligt talat inte bry mig så mycket om hur jag själv klär mig/ser ut. Jag har en grund som jag alltid kör på sedan lägger jag till och drar ifrån beroende på tillfällets formalitet.

Matsa
2014-10-30, 00:07
Ann D rocken är nice men jag undrar om du inte går miste om lite av det Ann D står för och är. Känns som att den lika gärna kunde vara Lanvin, vilket också är nice, men något helt annat.

Jovisst är den lite feg och visst finns det mycket mer spännande saker från det märket, fast det är väl det som tilltalar mig. Den är lite sådär fegt lagom så den passar mig just nu. ;)

Hur mycket går Ann rocken på? Vill själv införskaffa en rock, men har fått lämna tillbaks de 3 jag tidigare beställt pga att mina armar är för långa :( Tänkt beställa Acnes Garrett rock nästa gång. Snyggaste rocken jag har sett så hoppas den fungerar!

Den går på 440 euro på nagnagnagshop (http://www.nagnagnagshop.com/shop/category/clothing/size54-56/outerwear-54). Mindre än halva normalpriset, fast den är nog ganska tunn så mer av en vårrock. Finns dock bara S och XL kvar.

Garret är en grymt snygg rock, bra val! Känns riktigt välgjord också, som de flesta av Acnes rockar. Har du kollat in Our Legacys rockar? Tycker att de är ganska bra också. Gillar faktiskt det märket överlag, köpte den här skjortan nyligen och den har blivit en favorit:

http://d25q2rmfhu9gou.cloudfront.net/client/ourlegacy/dynamic/images/2656_571fabbebf-_0017_img_2859jpg-rtail-big.jpg

Materialet och färgen kommer inte alls till sin rätt på bild, den är riktigt grym.

(Edit: Synd att deras byxor inte riktigt vill passa mig, annars hade jag haft fler. Det är ju attan att något som heter "relaxed trouser" ska envisas med att sitta så tight att jag har spräckt skrevet.)

NICKXXXXXX
2014-10-30, 00:11
Jovisst är den lite feg och visst finns det mycket mer

Yep har kollat Our Legacy också, men Garrett är den enda rocken som jag verkligen vill ha. Rocken lär ha för korta armar dock. Får bli en Parka isf. Gillar Tiger Of Swedens Prowl parka.

gothik
2014-10-30, 00:11
Matsa: Fair enough ;) Den är snygg och det är ett riktigt bra pris, känner du tt du kommer att ha användning för den så slå till!

G_lund
2014-10-30, 00:18
Kul gothik!
Jag ser gärna lite mer bilder på dina kläder.

Ett tips i största välmening:
Om du siktar på att sälja något över nätet, skaffa en bättre kamera :D

Matsa
2014-10-30, 00:19
Boris Bidjan Saberi är mitt favoritmärke vad den här stilen beträffar. Det är tyvärr för dyrt dock, köpte ett par byxor men var tvungen att sälja dom igen, gick inte att motivera 7000 spänn för något man använder väldigt sällan.

Jomen precis, har varit på vippen att köpa sådant titt som tätt men samvetet har fått mig att avstå. Kan faktiskt lätt tänka mig dig i BBS-kläder annars!

Angående SZ så vill jag passa på att slå ett slag för att det trots allt finns en viss mångsidighet där. Bland annat det Koncept nämner ovan, mer tech-inriktat. Sedan att det lätt försvinner i mängden är ju en annan sak men nog finns det där. Speciellt om man läser i sektionen för kollektioner. SZ handlar ju kort och gott om allt som inte är massproducerat och som faktiskt har en själ, en mening, ett genuint utryck. Att mycket sedan råkar vara svart bland det medlemmarna bär är ju en annan sak egentligen.

Jag personligen bär nästan enbart svart av en anledning. Allt passar med allt. Då jag jobbar med kläder varje dag så orkar jag ärligt talat inte bry mig så mycket om hur jag själv klär mig/ser ut. Jag har en grund som jag alltid kör på sedan lägger jag till och drar ifrån beroende på tillfällets formalitet.

Det håller jag faktiskt med om. Självklart finns det ett grupptänk som i de flesta forum men de är ofta förvånansvärt accepterande mot sådant som faller utanför det. Jag tycker att Fuuma (om du vet vem jag menar) är ett bra exempel på en som ofta går åt lite andra håll.

Matsa: Fair enough ;) Den är snygg och det är ett riktigt bra pris, känner du tt du kommer att ha användning för den så slå till!

Jag är nog lite vid någon sorts vägskäl stilmässigt, därför känns återhållsamhet lämpligt tills jag har bestämt mig.

gothik
2014-10-30, 00:22
G_Lund:

Tack! Jag blir verkligen otroligt glad för allas kommentarer och intresse! Och NEJ dessa är knappast bilder jag skulle försöka sälja detta med haha. Dessa är bara tagna i förbi farten när jag har jobbat på dem, mest för att dokumentera för mig själv. Skulle det bli aktuellt att sälja online så har jag en kompis som är fotograf och då kommer plaggen att fotas på en modell.

Jag kan återkomma med mer bilder på redan gjorda plagg samt uppdatera med mer allt eftersom plaggen blir gjorda. Nu skall jag snart över till LA för jobb ett tag så då blir det inte mycket sytt men jag uppdaterar så snart jag hinner!

Matsa: Fuuma har koll, helt klart. Gillar skarpt det han gör.

Förstår precis vad du menar och då låter det klokt att avvakta.

Bailah
2014-11-08, 22:32
Ok behöver tips, ni som kan sånt här.

Blivit sugen på en rock. Typ ner till lite över knäna?
Den ska vara svart med "kavaj krage" och lite figursydd. Vart kan man hitta sånt? Letar lite på nätet, men hittar inget som jag verkligen vill ha.

eternallord
2014-11-08, 23:21
Modellen Garett dom acne säljer nu är snygg, speciellt den marinblåa.

http://www.acnestudios.com/shop/men/outerwear.html

Finns säkert liknade modeller hos HM eller Asos om du letar

Bailah
2014-11-08, 23:34
Modellen Garett dom acne säljer nu är snygg, speciellt den marinblåa.

http://www.acnestudios.com/shop/men/outerwear.html

Finns säkert liknade modeller hos HM eller Asos om du letar

Den var riktigt snygg ja, men letar något som inte kostar så mycket med tanke på att det är en helt ny stil för mig. Jag kör oftast rätt mkt jeans tshirt sneakers stilen. Så vill känna lite på't. Kollar Zalando och Asos nu, fanns någon ok på Asos men de såg lite breda ut, dock såg modellerna extremt tunna ut så kan vara lite synvilla där.

HM hade dock bara 2 modeller som inte var allt för snygga.

Puryeah
2014-11-09, 00:01
Den var riktigt snygg ja, men letar något som inte kostar så mycket med tanke på att det är en helt ny stil för mig. Jag kör oftast rätt mkt jeans tshirt sneakers stilen. Så vill känna lite på't. Kollar Zalando och Asos nu, fanns någon ok på Asos men de såg lite breda ut, dock såg modellerna extremt tunna ut så kan vara lite synvilla där.

HM hade dock bara 2 modeller som inte var allt för snygga.

Care of Carl har rätt många schyssta rockar, dock vet jag inte vad du har för pristak riktigt, men värt att kolla in.

Bailah
2014-11-09, 00:07
Care of Carl har rätt många schyssta rockar, dock vet jag inte vad du har för pristak riktigt, men värt att kolla in.

fanns en hel del snygga ja, men som sagt. Max är väl runt 3k just nu. Som sagt, testar bara. Gillar jag det blir det någon finare variant sen.

eternallord
2014-11-09, 00:08
Billigare än såhär blir det inte
http://www.zara.com/se/sv/herr/kappor-och-trenchcoats/kappa-i-borstad-päls-c277002p2279502.html

Kvalitén är ofta sådär hos Zara men den är snygg iaf

NICKXXXXXX
2014-11-09, 00:11

Den ska vara svart med "kavaj krage" och lite figursydd. Vart kan man hitta sånt? Letar lite på nätet, men hittar inget som jag verkligen vill ha.

Kan ju alltid åka och prova eller beställa hem och skicka tillbaks. Tänk på att rock inte är en förbrukningsvara utan något du kommer att ha i år!

blondyz
2014-11-09, 09:29

Först och främst tycker jag att du bestämmer om du vanligtvis vill ha kavaj under eller inte. Modeller anpassade för att ha kavaj under är ofta, som du själv säger, ganska tunna.

Köp och prova, sitter det bra ser det bra ut, och det är svårt att avgöra såhär. Googla runt lite på olika rockmodeller (trenchcoat, peacoat etc.) och se vad som liknar dina önskemål bäst och utgå från det är mitt andra tips.

Bailah
2014-11-09, 10:19
Först och främst tycker jag att du bestämmer om du vanligtvis vill ha kavaj under eller inte. Modeller anpassade för att ha kavaj under är ofta, som du själv säger, ganska tunna.

Köp och prova, sitter det bra ser det bra ut, och det är svårt att avgöra såhär. Googla runt lite på olika rockmodeller (trenchcoat, peacoat etc.) och se vad som liknar dina önskemål bäst och utgå från det är mitt andra tips.

Ingen kavaj under, går väldigt sällan i kavaj. Tänkte mer en skjorta under bara.
Ja men fick en impuls igår natt bara. Ska ut och kolla lite på måndag och testa. Brukar ha problem med saker som ska vara figursydda. Liten midja bredaxlad är inte bra för finare kläder.

Fugly
2014-11-09, 10:32
Ingen kavaj under, går väldigt sällan i kavaj. Tänkte mer en skjorta under bara.
Ja men fick en impuls igår natt bara. Ska ut och kolla lite på måndag och testa. Brukar ha problem med saker som ska vara figursydda. Liten midja bredaxlad är inte bra för finare kläder.

Finns några billiga här http://www.josbank.com/menswear/shop/SubCategory_11001_10050_9246507

Ha dock helst inte på dig sneakers med en rock.

Bailah
2014-11-09, 10:38
Nej det tänkte jag inte faktiskt haha, tänkte snarare vit skjorta mörka chinos / finbyxor och ett par vanliga finare skor. (finare skor = inte sneakers)

Trouble
2014-11-09, 14:44
http://www.spiga3.se/images/normal/img_6287-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6279-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6284-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6309-medium.jpg

De här får du ge 4k för.

eternallord
2014-11-09, 15:18
Jag tycker förvisso det är lika bra att lägga ~4k på en kvalitetsrock direkt, men:
fanns en hel del snygga ja, men som sagt. Max är väl runt 3k just nu. Som sagt, testar bara. Gillar jag det blir det någon finare variant sen.

Bailah
2014-11-09, 19:07
Finns några billiga här http://www.josbank.com/menswear/shop/SubCategory_11001_10050_9246507

Ha dock helst inte på dig sneakers med en rock.

Se där, där finns det ett par billiga ja.

Och sen som sagt, jag vet att det är en sak som håller länge men om jag inte lyckas pull it off, så har jag hellre en rock för 1000kr i garderoben än en för 6000.

Bailah
2014-11-09, 19:18
Tyckte denna var helt ok, men frågan är storlekar. Är det bara att skicka tillbaka om det inte passar?

http://www.josbank.com/menswear/shop/Product_11001_10050_490397

R Scarpa27
2014-11-09, 19:32

köpte min på carlings =) vissa carlingsbutiker har riktigt stiliga jacker till bra pris.

Bailah
2014-11-10, 18:45
Hittade en rock jag gillade faktiskt. På malmströms faktiskt.

2495kr kostade den, bara ta av den värmefodret så ser den riktigt bra ut.

http://vollmers.e-butik.se/show_product_pictures.asp?artnr=42-02-002

Snobbe
2014-11-11, 09:46
Hittade en rock jag gillade faktiskt. På malmströms faktiskt.

2495kr kostade den, bara ta av den värmefodret så ser den riktigt bra ut.

http://vollmers.e-butik.se/show_product_pictures.asp?artnr=42-02-002

Snygg, men håller såna jackor värmen hela vintern?

Snubben
2014-11-11, 10:11
Mer jacktips. Jag har ingen aning om vad jag skall köpa inför vintern. Vill vara varmt men det ska fungera i stort med alla kläder. Ge mig inspiration :(

TomasB
2014-11-11, 10:34
http://www.spiga3.se/images/normal/img_6287-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6279-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6284-medium.jpg

http://www.spiga3.se/images/normal/img_6309-medium.jpg

De här får du ge 4k för.

Jävligt snygga!

Mitt tips:

http://eu.suitsupply.com/en_SE/campaign?c=outerwear

Med en reservation. Jag tror Troubles har bättre kvalité!

aijou
2014-11-11, 10:48
Jävligt snygga!

Mitt tips:

Tack för tipset. Trevlig sida. :)

Snubben
2014-11-11, 10:50
Mitt tips:

*hug**hug*

TomasB
2014-11-11, 10:52
Tack för tipset. Trevlig sida. :)

Väldigt(!) prisvärda kostymer!
De har samma design (och i mångt och mycket samma material) som de dyra märkena (Nu pratar jag om riktiga märken, inte modemärken). De satsar på fin ull, fin bomull osv. Dock är det inte från de bättre tillverkarna av tyg och de sätts ihop i kina.

Med det sagt är det inte skräp, alls. Tvärt om! Men man kan inte förvänta sig en Loro Piana tröja för 1/10 av priset - typ :)

Hursomhelst så fick jag ett mail av deras franchise-chef häromveckan och de verkar öppna i Stockholm 2015.

aijou
2014-11-11, 11:03
Väldigt(!) prisvärda kostymer!
De har samma design (och i mångt och mycket samma material) som de dyra märkena (Nu pratar jag om riktiga märken, inte modemärken). De satsar på fin ull, fin bomull osv. Dock är det inte från de bättre tillverkarna av tyg och de sätts ihop i kina.

Med det sagt är det inte skräp, alls. Tvärt om! Men man kan inte förvänta sig en Loro Piana tröja för 1/10 av priset - typ :)

Hursomhelst så fick jag ett mail av deras franchise-chef häromveckan och de verkar öppna i Stockholm 2015.

Trevligt. Jag värderar prisvärdhet, så jag tror att det kan passa mig. Jag hittade mycket fin som jag kan tänka mig. :)

TomasB
2014-11-11, 11:24
Trevligt. Jag värderar prisvärdhet, så jag tror att det kan passa mig. Jag hittade mycket fin som jag kan tänka mig. :)

Jag var i deras flagship i Amsterdam för någon vecka sen. REN klädporr.
Rakt över gatan hade du deras "bespokes"- affär. Du kan ju få en måttsydd kostym för 4k. Det är rätt(!) prisvärt. :)

Snubben
2014-11-11, 11:35
Jag var i deras flagship i Amsterdam för någon vecka sen. REN klädporr.
Rakt över gatan hade du deras "bespokes"- affär. Du kan ju få en måttsydd kostym för 4k. Det är rätt(!) prisvärt. :)

Inte alls avundsjuk. Nej nej.

Hur som, hur är skorna från Suitsupply?

TomasB
2014-11-11, 12:28
Inte alls avundsjuk. Nej nej.

Hur som, hur är skorna från Suitsupply?

De gör ju vissa samarbeten med duktiga skomakare. Men gissningsvis går det inte att jämföra med ett par riktiga kvalitetsskor typ C&J eller liknande.

Utan att vara en sko- expert så tror jag detta är mer skor för pengarna:

http://www.loake.co.uk/loake-1880.html

Sen var dem snygga och kändes rakt igenom som bra skor (Alltså inte Rizzo eller modeskor.)

dauit
2014-11-11, 12:31

*flex**flex*

Skrev han något om när det skulle ske under 2015 isåfall?

Jag skulle verkligen behöva en ny blå kostym, min nuvarande är för modern sett till snittet för min del.

4623
2014-11-11, 12:33
På tal om blå kostym så behöver jag korta ärmarna på min (skulle gjort detta för snart ett år sedan). Någon skräddare att rekommendera i Stockholm?

Snubben
2014-11-11, 12:40
De gör ju vissa samarbeten med duktiga skomakare. Men gissningsvis går det inte att jämföra med ett par riktiga kvalitetsskor typ C&J eller liknande.

Utan att vara en sko- expert så tror jag detta är mer skor för pengarna:

http://www.loake.co.uk/loake-1880.html

Sen var dem snygga och kändes rakt igenom som bra skor (Alltså inte Rizzo eller modeskor.)

Har kikat på Loake men såg att på Suitsupply så var stilen på en viss typ av sko mer exakt som jag vill ha den än motsvarande hos Loake. Sedan är det säkerligen skillnad i kvalitet men när man väl hittar något som får hjärtat att smälta så.. :)

(Sedan kan det vara något helt annat när man väl har den på foten)

Hur som, tack för input och länk. :thumbup:

TomasB
2014-11-11, 12:43
*flex**flex*

Skrev han något om när det skulle ske under 2015 isåfall?

Jag skulle verkligen behöva en ny blå kostym, min nuvarande är för modern sett till snittet för min del.

Nej tyvärr inte:

We are looking at location in Stockholm and will open hopefully next year a company owned store.

Kind regards,

Elze van Veenendaal
Franchise and Partner Manager
M +31627865458
T +31206533534
Suitsupply
www.suitsupply.com

Lite mer info om Suitsupply:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/sartorial-doctrine/20140109/perfektion-fran-suit-supply

Intressant:

För en tid sedan gjorde Wall Street Journal ett intressant blindtest med två stycken kostymexperter i form av Salvatore Giardina, kostymdesigner och professor på Fashion Institute of Technology samt Salvatore Cesarani, som är designer och professor på Parsons The New School for Design. De fick bedöma en rad faktorer hos ett antal kostymer och Suitsupply delade förstaplatsen med en kostym från Armani som kostade nästan 4 gånger så mycket. De konstaterade båda två att kostymen var mycket bra.

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20121108/suitsupply-kvalitetsparadoxen

Och angående etablering:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/sartorial-doctrine/20140507/suitsupply-i-stockholm

aijou
2014-11-11, 12:54
Jag antar att man inte kan räkna med att de kommer till malmö. :(

dauit
2014-11-11, 13:02
Nej tyvärr inte:

Lite mer info om Suitsupply:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/sartorial-doctrine/20140109/perfektion-fran-suit-supply

Intressant:

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20121108/suitsupply-kvalitetsparadoxen

Och angående etablering:

http://www.kingmagazine.se/bloggar/sartorial-doctrine/20140507/suitsupply-i-stockholm

Det har pågått ett tag nu att SS håller på och letar efter en lokal i Sthlm, skönt att äntligen få en bekräftelse från en av "topparna".

Det lär röja om en del i grytan för Brothers, MQ, HM, Zara och även de mer exklusiva butikerna likt rose&born, lund&lund osv. Om det blir samma priser som på deras hemsida, borde ovanstående butiker oroa sig, speciellt Brothers och MQ.

Snubben
2014-11-11, 13:04
Det har pågått ett tag nu att SS håller på och letar efter en lokal i Sthlm, skönt att äntligen få en bekräftelse från en av "topparna".

Det lär röja om en del i grytan för Brothers, MQ, HM, Zara och även de mer exklusiva butikerna likt rose&born, lund&lund osv. Om det blir samma priser som på deras hemsida, borde ovanstående butiker oroa sig, speciellt Brothers och MQ.

Får dock hoppas de håller sig till deras nivå med priser, har varit med om tidigare butiksöppningar där priset, av något skäl, är omotiverat högre än andra länder.

TomasB
2014-11-11, 13:19

Undrar vart de håller sig. I Amsterdam är de en liten bit utanför det "finaste" shoppingståket (PC Hoopfstraat) men med påtaglig närhet till det. Typ mellan Cornelis Schuytstraat och PC Hoopfstraat där det förstnämnda är mer blandade butiker och det sistnämnda är med några undantag, mest flagships.

Om vi skulle applicera samma logik på Stockholm skulle dem hamna i en radie 15 kvarter runt Biblioteksgatan.

Någonstans mellan Gabucci och Rose and Born kanske?

Bailah
2014-11-11, 13:31
Snygg, men håller såna jackor värmen hela vintern?

Skulle jag inte tro men ska ej användas varje dag. Mer vill utgångar middagar etc etc.. Det klarar den nog ;)

dauit
2014-11-11, 15:57
Undrar vart de håller sig. I Amsterdam är de en liten bit utanför det "finaste" shoppingståket (PC Hoopfstraat) men med påtaglig närhet till det. Typ mellan Cornelis Schuytstraat och PC Hoopfstraat där det förstnämnda är mer blandade butiker och det sistnämnda är med några undantag, mest flagships.

Om vi skulle applicera samma logik på Stockholm skulle dem hamna i en radie 15 kvarter runt Biblioteksgatan.

Någonstans mellan Gabucci och Rose and Born kanske?

Nu har jag inte varit i någon SS butik men med tanke på alla bilder man kommer det vara en stor lokal, jag kan tänka mig att en eller två våningar av åhlens huset borde vara perfekt.

Kostymerna, kavajerna och rockarna(än en gång jag har inte testat några produkter) skulle jag säga ligga mellan j lindeberg och gabucci(och liknande) där dom nosar på gabucci. Det är så svårt att placera dom inom ett fack eftersom det inte finns någon riktig bra konkurrent(såvitt jag vet) som spelar inom samma kvalité per krona.

J.V
2014-11-11, 16:32
Weekendbag/barrelbag i skinn/läder (helst fusk) med skofack. Tips?

Jag får panik när jag sitter och letar väskor. Det finns för stort utbud när jag inte vet exakt vad jag är ute efter stilmässigt. :D

TomasB
2014-11-11, 18:33

Jag får panik när jag sitter och letar väskor. Det finns för stort utbud när jag inte vet exakt vad jag är ute efter stilmässigt. :D

http://eu.suitsupply.com/en_SE/bags

(Var tvungen :))
Inte fuskläder dock.

Matsa
2014-11-11, 21:07

Den här är inte i fuskläder och utan skofack så jag ber om ursäkt på förhand, men jag tror ändå att den kan vara intressant. Verkar vara en bra väska för priset.

http://www.endclothing.co.uk/department/bags/barbour-wax-holdall-212354.html

4623
2014-11-11, 21:10
Den här är inte i fuskläder och utan skofack så jag ber om ursäkt på förhand, men jag tror ändå att den kan vara intressant. Verkar vara en bra väska för priset.

Den såg inte alls dum ut. En sådan får det nog bli! Tack.

J.V
2014-11-12, 01:09

http://www.endclothing.co.uk/department/bags/barbour-wax-holdall-212354.htmlAuuuh, den var riktigt grann. Ganska exakt sån där men med skofack vore perfekt. Får leta någon dag till annars slår jag nog till på den, skofack ska man väl överleva utan.

Fuskläder vore bara en bonus och är långt från prio. :)

Tack!

TapaTalk.

TomasB
2014-11-12, 09:27

Mycket bra tips! Snyggt!

Puryeah
2014-11-16, 20:04
Slog till på denna Woolrich idag. Riktigt go, blivit massa dyra klädinköp varje helg nu ett tag dock så nu får jag lugna ner mig lite :D

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/woolrich-arctic-parka-df-flint-olive.html

Snubben
2014-11-16, 20:12
Slog till på denna Woolrich idag. Riktigt go, blivit massa dyra klädinköp varje helg nu ett tag dock så nu får jag lugna ner mig lite :D

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/woolrich-arctic-parka-df-flint-olive.html

Är det den lite "tightare" modellen?

Kan du ta ett foto på hur den ser ut sedan, jag har suttit kalaslänge ifall jag skall köpa den eller inte, behöver en vinterjacka för de där extra kalla dagarna.

Puryeah
2014-11-16, 20:46
Är det den lite "tightare" modellen?

Kan du ta ett foto på hur den ser ut sedan, jag har suttit kalaslänge ifall jag skall köpa den eller inte, behöver en vinterjacka för de där extra kalla dagarna.

Vet inte riktigt vad dom har för olika modeller i sitt utbud men man ser ju inte ut som en stor snögubbe när man har på sig den så att säga. Så då är det nog den tightare modellen.

Om du bor i Stockholm är det väl bara att kika förbi NK? Nu köpte jag visserligen min i Woolrich egna butik men NK i Göteborg har i alla fall mycket Woolrich också.