handdator

Visa fullständig version : Solbrist

Sunesha
2006-11-15, 22:02
Usch jag blev bortskämd hela förra veckan med sol ner på Cypern. Nu kom jag tillbaka till gråa vädret i Malmö. Känner mig megatrött. Kanske inte alls bra att ta lite sol semester. Jag hade ju precis vänjt mig med gråheten. Idag råkade jag somna vid klockan 17 och sov till 19.30 och missade gå till Malmö Atlet klubb o köpa träningskort.

Jag känner megatrött.

Har någon provat sådana ljusterapi lampor?

Jag tycker jag jämnt kämpar mot sömnen hela dagarna under hösten...

Va gör ni för bli piggare om ni tillhör de som blir som björnar som vill gå i ide på vintern?

Brooklyn
2006-11-15, 22:14
prova ett zinktillskott, man sover grymt bra på dem. -> man är väldigt utvilad när man vaknar istället för att dö vid frukostbordet...

Supercharger
2006-11-15, 22:16
Samma här... Har inte orkat ta mig till gymmet på 2veckor för att jag e så trött.

Tips? Kaffe i mängder? Dricker inte själv...

Stavfel...

Zakath
2006-11-15, 22:33
prova ett zinktillskott, man sover grymt bra på dem. -> man är väldigt utvilad när man vaknar istället för att dö vid frukostbordet...

Zinktillskott borde väl bara hjälpa om man har brist på det? Bortsett från placebo.

Sunesha
2006-11-15, 22:33
Hmm skall nog testa ett zinktillskott, skall finnas zink i mitt multivitamin/mineraltillskott. Men kanske inte tillräckliigt.

Fast jag är en sådan alltid trött på vinter/höst kille. Så tvivlar på jag har brist på de. Nog mer brist av solenergi, verkar som jag blir jävuls trött av grått väder när solen inte tittar fram ofta. Nog rent psykiskt är det. Men jag blir glad av solen.

Kwon
2006-11-15, 22:47
Haha ja det värsta är ju när man kommer hem te rusket efter en solsemester.

Man (jag) mår så jäkla bra i solen men blir så trök i höst och vintermörkret.

Tappar ALL energi.

Zakath
2006-11-15, 22:57
Rör på er lite mer utomhus, cykla till skolan/jobbet så får ni en hel del extra sol, även om det är molnigt så kommer mycket av strålningen igenom molnen.

Det är inte världens trevligast väder att cykla i nuförtiden, men det går. :)

Sunesha
2006-11-15, 23:03
Du har nog rätt, rört mig extremt lite pga av en skadad fot. Skall ta cykeln och cykla runt lite imorgon. Kanske piggnar till då.

Helena B
2006-11-15, 23:09
Idag har det ju varit strålande sol *cupid* Passa på att vara ute då.

Zakath
2006-11-15, 23:10
Du har nog rätt, rört mig extremt lite pga av en skadad fot. Skall ta cykeln och cykla runt lite imorgon. Kanske piggnar till då.

Om du inte ska till någon speciell plats kan du ju lika gärna gå (om foten klarar det), jag tror att det är trevligare att gå än att cykla i det här vädret.

Sunesha
2006-11-15, 23:15
Idag har det ju varit strålande sol *cupid* Passa på att vara ute då.
Malmö har varit megagrått o trist iaf mellan 08.30 till 17.00. Kanske missade solen :(

Helena B
2006-11-15, 23:16
Malmö har varit megagrått o trist iaf mellan 08.30 till 17.00. Kanske missade solen :(

Vad tråkigt, men det ska bli sånt väder här imorgon med snöblandat regn :(

Tricklev
2006-11-15, 23:17
Big whine på er, jag misstänker att jag har micropenis.:(

Daniiiel
2006-11-16, 02:01
Big whine på er, jag misstänker att jag har micropenis.:(

Please god keep me from saying anything, I don't want another warning.

:D

Henkzz
2006-11-16, 02:23

något jag behöver testa hör jag. Danke

Sunesha
2006-11-16, 09:40
WOOOOHOOOOOO!

Sol i Malmö idag. Superpigg och glad. All trötthet liksom bortblåst. Jag älskar solen. Skönt och vakna med sol genom sovrumsfönstret. :)