Visa fullständig version : Varför tränar du? Finns det ett syfte?
mysassygirl
2006-10-13, 22:25
Märklig fråga kanske men relevant om man tänker efter.
Personligen så har jag bestämt mig för att göra max av mig själv på alla plan: fysiskt, finansiellt, intellektuellt, känslomässigt, i relationer och själsligt. Jag lever under övertygelsen att allt räknas. Man är en och samma person överallt. Man kan inte prestera halvtaskigt här men peakperforma där. Därför har jag dedikerat mig själv till att vara i ypperlig kondition för resten av mitt liv. Likaväl som jag sliter hund på gymmet så läser jag böcker och går på kurser där jag känner att jag behöver förbättras, engagerar mig i olika samfund mest politiska och ekonomiska samt volontärjobbar. Dessutom hänger jag med i modet... låter konstigt kanske men när man tillhör min generation är det inte så uppenbart. Jag tror på konstant självutveckling och självförnyelse. Fler som jag?
blekfet2
2006-10-13, 22:27
Alla?
eller går folk in för att vara t.ex fattiga? känslokalla? korkade?
Tricklev
2006-10-13, 22:30
Jag går inte in 100% i allt jag gör, men i en del plan gör jag det, skulle inte orka att gå in 100% på alla plan.
Jag tänker ungefär som du. Jag känner att det här är min chans, det är NU jag kan göra nåt om jag vill göra nåt. Jag vill inte dö 83 år gammal och känna att "Ja, det har var väl ett okej liv". Jag vill dö och känna att "jävlar vad mycket jag har varit med om, fyfan vilket underbart liv jag har haft, det är nog inte många som haft det så här".
Träningen är bara en liten del av det hela. Jag behöver inte bli berömd eller så värst rik, bara jag känner att jag mår bra hela livet och att jag omges av folk som älskar mig och som jag älskar. Det känns som om ett sånt liv är lättare att få när man har hälsa och skönhet på sin sida.
Vic_1981
2006-10-13, 22:32
Personligen så har jag bestämt mig för att göra max av mig själv på alla plan: fysiskt, finansiellt, intellektuellt, känslomässigt, i relationer och själsligt. Jag lever under övertygelsen att allt räknas. Man är en och samma person överallt. Man kan inte prestera halvtaskigt här men peakperforma där. Därför har jag dedikerat mig själv till att vara i ypperlig kondition för resten av mitt liv. Likaväl som jag sliter hund på gymmet så läser jag böcker och går på kurser där jag känner att jag behöver förbättras, engagerar mig i olika samfund mest politiska och ekonomiska samt volontärjobbar. Dessutom hänger jag med i modet... låter konstigt kanske men när man tillhör min generation är det inte så uppenbart. Jag tror på konstant självutveckling och självförnyelse. Fler som jag?
Låter jobbigt det där.
zoltan_hellhound
2006-10-13, 22:33
Jag tränar för att det är roligt..orkar inte tänka för mycket på att vara perfekt..skulle nog inte dröja länge innan jag sög av en pistol om jag skulle försöka vara perfekt helatiden..jag föddes inperfekt och jag kommer dö inperfekt.Och under de år jag har turen att leva,gör jag det som känns bäst..
Låter jobbigt det där.
+1, fick nästan magsår av att läsa det där.
Jo tjena, då återstår bara heroin och strypsex när man är 35.
Nej, man skall börja träna i början av medelåldern. Då förlänger man ungdomen. Om man peakar vid 25 kan det bara gå utför.
Lite som att grilla entrecoten och fixa med efterrätten samtidigt.. slutar bara med att man får äta torrt kött och smält glass.
Njae.
The_RobRoy
2006-10-13, 22:36
Sluta va så pretantiös, you make me look bad. :)
För att svara på frågan, jag tränar för att jag gillar att använda min kropp, det är skönt att ta ut sig.
+2, eller +1, eller 2 eller vad det blir.
Känns som om många är så upptagna med att ha kul och leva ett givande liv att de glömmer att just ha kul och ta del av det som är givande.
Svaret på frågan: För att det ökar mitt välbefinnande och hjälper mig att hålla vikten uppe.
Tränar för att bli störst bäst och vackrast. I mina ögon då förstås
SWETiger
2006-10-13, 22:42
Att maxxa sig själv är om det innebär att göra sig så stor som möjligt jämfört med andra på alla håll rätt riskabelt, jämför du bara med dig själv och ser till att hålla det till en harmonisk nivå är det en beundransvärd inställning.
Buckethead
2006-10-13, 22:42
Våga misslyckas. Vet en som hade höga krav på sig själv i allt och det slutade med att personen bröt ihop totalt för att den inte fick det resultatet h*n var ute efter i skolan. Slutade med behandling på BUP och självmordsförsök.
Själv pluggar jag och det blir mycket stillasittande, utan träning så fungerar jag helt enkelt sämre. Måste röra mig på nåt sätt varje dag, får bättre koncentration och sen gillar jag resultaten.
grabben i skogen
2006-10-13, 22:44
jag tränar enbart för att kunna ragga brudar. det är astrist hela tiden, men vill man vara fin får man lida pin som det så vackert heter.
OJ OJ OJ
Personligen så har jag bestämt mig för att göra max av mig själv på alla plan: fysiskt, finansiellt, intellektuellt, känslomässigt, i relationer och själsligt.
Jag är verkligen inte som dig! :D
Lite väl höga krav där, hoppas du inte blir för besviken när/om du inte når alla.
Peakperforming i ALLT? Jag önskar dig lycka till och hoppas du klarar det, det hade inte jag gjort! :)
Jag tränar för att det e kul...hänger med i modet? NOT ME! :devil:
Hoppas du når alla dina mål!
Jag performar bäst när jag har kul/trivs med det, inte när jag känner att jag MÅSTE peakperforma inom de olika grenarna/arterna/övningarna bara för att.
jag tränar enbart för att kunna ragga brudar. det är astrist hela tiden, men vill man vara fin får man lida pin som det så vackert heter.
Min bild av det hela säger dock att på ett generelt plan så kommer mucklissar ganska långt ner på listan hos många töser. Men ja, du får väl köra målgruppsinriktad raggning ;)
Edit: Var du ironisk så var jag också det:D
shadowfire
2006-10-13, 22:49
Du har redan brud. *slap*
pragmatist
2006-10-13, 22:49
Jag tränar för att det är tufft.
shadowfire
2006-10-13, 22:51
Jag tränar pga 30-årskris, för att öka självförtroende, bräda alla polare som odlar ölmage och för att jag fått fnatt på det med o bygga en annan fysik. Från att ha varit mobbad, utstödd och dissad av tjejer i 30 år (för o vara klen, smal o svag) så är det lite "my time now babe". Comeback with a vengeance.
Jag tränar pga 30-årskris, för att öka självförtroende, bräda alla polare som odlar ölmage och för att jag fått fnatt på det med o bygga en annan fysik. Från att ha varit mobbad, utstödd och dissad av tjejer i 30 år (för o vara klen, smal o svag) så är det lite "my time now babe". Comeback with a vengeance.
Du kommer ta dom med storm Shadow!
Snart e du med i Enigma Force o brudarna står på kö! Dont sweat it Bro! :thumbup:
Jag ska bli grov. :thumbup:
X-Change
2006-10-13, 22:56
För det är kul? Jag gör saker jag vill göra, inte sånt jag inte är bra på bara för att. Skiter blankt i vad/hur mycket jag gjort i slutet av mitt liv så länge jag gjort det jag velat och känt för. Finns ingen anledning att leva livet efter någon annans mall, eller leva med övertygelsen "ju mer aktiv man är, detso bättre/meningsfullare liv".
grabben i skogen
Du har redan brud. *slap*
ska du förstöra min feta ironi nu!? *slap*
jag ändrar mig, jag tränar av samma anledning som du.
Prinsessa
Är nybörjare:em:
Men jag började träna för att må bättre, få en fast och hälsosam kropp :)
Nej jag har inga planer att bli en "übermench", att inte kunna ge sig själv lite slack och inse att man inte kan vara bäst i allt gör kommer nog man göra sig själv rätt besviken.
Möjligtvis vara bra på många saker.
shadowfire
2006-10-13, 23:03
ska du förstöra min feta ironi nu!? *slap*
Flåt, jag kunde bara inte låta bli. Flåt igen. ;)
jag ändrar mig, jag tränar av samma anledning som du.
hehe, jag vet, men nu kilar du ju stadigt o därav är du ju inte träningsnörd längre... men snart är det dags för din 40-årskris grabben.
shadowfire
2006-10-13, 23:04
Nej jag har inga planer att bli en "übermench", att inte kunna ge sig själv lite slack och inse att man inte kan vara bäst i allt gör kommer nog man göra sig själv rätt besviken.
Möjligtvis vara bra på många saker.
Tss, det där köper jag inte... du har rätt högtflygande planer innerst inne.. annars hade du aldrig kört på så jefla hårt som du har hittils.
hatework
2006-10-13, 23:04
för att få en grovt vältränad kropp, som jag är mycke nöjd med! om man nu kan bli nöjd :D
grabben i skogen
2006-10-13, 23:05
men snart är det dags för din 40-årskris grabben.
a vafan då får jag köpa porsche och ragga på 17åringar. mums :)
Tss, det där köper jag inte... du har rätt högtflygande planer innerst inne.. annars hade du aldrig kört på så jefla hårt som du har hittils.
Träningen ja men resten av det där utvecklas känslomässigt och spirituelt .... pfffffffssssssst.
Ingen kommer iaf ta en på allvar om man ser ut som en 150 kilos vattenbuffel.
norsk_gadd
2006-10-13, 23:07
Jag tränar för att bli ett freak! En sådan kille som är så grov och hård att folk vänder sig om på stranden och utbrister :"Fan va äckligt!"
DET!, mina damer och herrar, det är mitt mål. :cool:
Jag syr mina egna kläder...
jotack det syns...
Dumleman
2006-10-13, 23:12
Min träning består mest av viloveckor och är just nu inne i en ovanligt vilsam period men men. Dock tränar jag för att jag ska klara mer och därmed öka mina chanser för överlevnad om det skulle uppstå ett oväntat hot eller en situation.
jotack det syns...
:laugh:
för att bli fit å få brudar, och må bra (lite)
Jag började träna för jag ville knocka folk, men det skälet ändrade sig snabbt.
shadowfire
2006-10-13, 23:19
a vafan då får jag köpa porsche och ragga på 17åringar. mums :)
Det har du redan gjort... eller ja, jag vet inte bilar du haft ;)
shadowfire
2006-10-13, 23:20
Träningen ja men resten av det där utvecklas känslomässigt och spirituelt .... pfffffffssssssst.
Ingen kommer iaf ta en på allvar om man ser ut som en 150 kilos vattenbuffel.
Du är en vattenbuffel med jefligt bred rygg... pfft... med tanke på att d har kört på så länge så har du ett mål... utan tvekan.
Du har någon slags vision om var du ska nå. Du hade aldrig kommit hälften så långt om du ens tvekat på den visionen.... frågan är bara, var är din gräns?
Jag började träna för jag ville knocka folk, men det skälet ändrade sig snabbt.
Till numera besudla dem....
Du är en vattenbuffel med jefligt bred rygg... pfft... med tanke på att d har kört på så länge så har du ett mål... utan tvekan.
Du har någon slags vision om var du ska nå. Du hade aldrig kommit hälften så långt om du ens tvekat på den visionen.... frågan är bara, var är din gräns?
Poängen är man kan inte vara bäst i allt man får sikta på nånting och nöja sig med att vara medelmåtta på mycket annat.
grabben i skogen
2006-10-13, 23:28
Det har du redan gjort... eller ja, jag vet inte bilar du haft ;)
lol. nu ska vi inte vara såna!
Poängen är man kan inte vara bäst i allt man får sikta på nånting och nöja sig med att vara medelmåtta på mycket annat.
Exakt. Satsar man allt på ett kort så blir det ju bara där man blir bra. Nej då är det roligare att vara bra på mycket.
Till numera besudla dem....
lolz :thumbup:
grabben i skogen
2006-10-13, 23:30
Exakt. Satsar man allt på ett kort så blir det ju bara där man blir bra. Nej då är det roligare att vara bra på mycket.
då frågar vi oss alla: vilka kort satsade du på?
MEr *****!
mjo sen är den väl lite roligt också :(
shadowfire
2006-10-13, 23:32
Har mkt svårt o tro att du siktar på att bli en medelmåtta av det jag sett hittils. Vågar nog påstå att du har högre ambitioner än så.
shadowfire
2006-10-13, 23:33
lol. nu ska vi inte vara såna!
hehehe, flåt, du bjöd på den ;)
jag kommer ihåg dina biceps så jag är faktiskt lite rädd för o reta upp dig... du är ju ett fyrtorn du med.. ;)
grabben i skogen
2006-10-13, 23:35
hehehe, flåt, du bjöd på den ;)
jag kommer ihåg dina biceps så jag är faktiskt lite rädd för o reta upp dig... du är ju ett fyrtorn du med.. ;)
ack det var i min glans dagar det. mina biceps är blott 44cm numer :/
Här e en gamer som går in 100 % i det han gör iaf, peakperformance vill han ha vid flygsimulatorer.
http://img92.imageshack.us/img92/332/rrrje9.gif
Här e en gamer som går in 100 % i det han gör iaf, peakperformance vill han ha vid flygsimulatorer.
http://img92.imageshack.us/img92/332/rrrje9.gif
haha.
var får du alla dina giffar ifrån? förutom de som görs själv då.
Har mkt svårt o tro att du siktar på att bli en medelmåtta av det jag sett hittils. Vågar nog påstå att du har högre ambitioner än så.
Det är så skönt att du vet bättre än de som uttalar sig. Du har väl fan ingen aning om vad han har för målsättning? Bara för att du/jag/vi tycker han är grym i kroppen, så betyder ju inte det att han har mål som inte du kan förstå.
*screwy*
Själv tränar jag för att vara snygg, för att det är bra och för att jag mår bra.
haha.
var får du alla dina giffar ifrån? förutom de som görs själv då.
De jag inte gör själv hittar jag ju på nätet.
Muskelbyggaren
2006-10-13, 23:56
Jag vill bli grov! Först ville jag bli snygg. Nu är det mer en hobby och en livsmotivation! Det är inte längre slitigt utan snarare en naturlighet, det ger mig rutin i vardagen, utan träningen blir jag desorienterad. Att äta på regelbundna tider, att tänka på hur musklerna ska växa, titta på proffsen, läsa här på Kolozzeum, sova mycket, träna hårt, allt det är något som får huvudet att gå runt på mig när det är brist på annat. Den senaste tiden har jag faktiskt börjat inse hur mycket kroppsbyggningen betyder, den är verkligen som en familjemedlem, som jag älskar och håller varmt om hjärtat. :love:
Och så håller jag med norsk_gadd! :thumbup:
Å tack Kwon för att du är så jävla rolig jämt, många gånger har du ryckt upp mig med din stundtals barnsliga men underfundiga humor!
shadowfire
2006-10-13, 23:58
ack det var i min glans dagar det. mina biceps är blott 44cm numer :/
Ja det är ju dåligt ;)
grabben i skogen
2006-10-13, 23:59
Ja det är ju dåligt ;)
nä iofs inte, men jag hade 42cm när jag vägde 80kg nånting :/
De jag inte gör själv hittar jag ju på nätet.
Några har du ju gjort själv. Bilder på dig själv som hoppar omkring och så. Eller nån vän till dig iaf.
Nån favvogifsida?
shadowfire
2006-10-14, 00:00
Det är så skönt att du vet bättre än de som uttalar sig. Du har väl fan ingen aning om vad han har för målsättning? Bara för att du/jag/vi tycker han är grym i kroppen, så betyder ju inte det att han har mål som inte du kan förstå.
*screwy*
Själv tränar jag för att vara snygg, för att det är bra och för att jag mår bra.
Så du påstår att någon utan målsättning kan nå samma storlek som Phiffi?
Om du ser en höjdhoppare slå svenskt rekord, tror du då han har som målsättning att bara "hoppa lite"? Eller att han inte har någon målsättning alls? Han bara går ut o ptja, luftar sig lite?
Kom igen groggen, jag har inte sett såhär låga o dåliga inlägg av dig på evigheter, vet inte om du är vid dina sinnes fulla bruk men ska du argumentera så försök åtminstone hitta något relevant att argumentera med/mot?
Edit: om du tränar för att bli snygg så får jag verkligen hoppas att kroppen är ditt enda hinder.
Muskelbyggaren
2006-10-14, 00:00
Och förresten mysassygirl; det är verkligen jättekul att du har ambitioner. Men var försiktig så att du inte ställer för mycket krav på dig själv. Ibland är man själv inte medveten om vilken press man sätter, det yttrar sig bara i stress och att man inte fungerar som man ska.
Så länge du, på riktigt, mår bra, och inte "mår bra", är allt bra. Men om inte, ta det lite lugnare, luta dig tillbaka och gör något som inte är så sofistikerat men nog så viktigt.
Du kanske är inne i ett litet glädjerus på kvällskvisten, så att det låter "värre" än vad det är också.
Lycka till med dina planer!
Muskelbyggaren
2006-10-14, 00:02
Så du påstår att någon utan målsättning kan nå samma storlek som Phiffi?
Om du ser en höjdhoppare slå svenskt rekord, tror du då han har som målsättning att bara "hoppa lite"? Eller att han inte har någon målsättning alls? Han bara går ut o ptja, luftar sig lite?
Kom igen groggen, jag har inte sett såhär låga o dåliga inlägg av dig på evigheter, vet inte om du är vid dina sinnes fulla bruk men ska du argumentera så försök åtminstone hitta något relevant att argumentera med/mot?
Jag tror det är fullt möjligt att uppnå Piranhas kropp utan att ha ett extremt väldefinierat mål. Eftersom kroppsbyggning är något som tar så lång tid är det inte särskilt svårt att göra i studen, i så fall skulle ingen klara av att bli stor, utan snarare att fortsätta göra det varje dag. Gillar man att ta i, och inte har några problem med att äta en massa mat, samt har hyfsade vanor blir man grov med tiden varje sig man vill eller inte.
Några har du ju gjort själv. Bilder på dig själv som hoppar omkring och så. Eller nån vän till dig iaf.
Nån favvogifsida?
E nog denna
http://vh1.blogs.com/photos/uncategorized/fol2e2_butt.gifhttp://fnaok.com/signatures/spergregani.gif
Liten Men Fet
2006-10-14, 00:06
Det låter som om du kommer braka in i väggen och trillar ner utbränd. Jag är satt på den här planeten för att ha det bra, tränar gör jag för att jag mår bra av det. Dels får jag mer brudar vilket stärker mitt självförtroende sen håller jag bättre om jag måste lyfta tungt.
Go with the flow låter bra, tar saker som dom kommer och försöker göra det bästa av det mesta. Jag kommer inte bli världsbäst på något och det gör inget för jag är en skön kille som folk tycker om att umgås med, dom vet att jag är vettig och stabil och att jag ställer upp om det krisar.
Jag kan laga bilar, plåstra om människor, bemästra datorer, laga mat, köra motorsåg, dundra runt i lastbil, läsa svåra böcker på engelska och dricka ök. Jag är en skön kille med fötterna på jorden som är att lite på.
Prestationsångest är inte värt besväret.
Sen är jag singel om nån undrar. ;)
shadowfire
2006-10-14, 00:36
Jag tror det är fullt möjligt att uppnå Piranhas kropp utan att ha ett extremt väldefinierat mål. Eftersom kroppsbyggning är något som tar så lång tid är det inte särskilt svårt att göra i studen, i så fall skulle ingen klara av att bli stor, utan snarare att fortsätta göra det varje dag. Gillar man att ta i, och inte har några problem med att äta en massa mat, samt har hyfsade vanor blir man grov med tiden varje sig man vill eller inte.
Sure thing, det köper jag, men de flesta människor som växer sig stora i muskler har något o kämpa för. Anstränger sig för något. Vill bli något. Ser till att äta, sova, o träna för att öka mot nya mål, nya krav, nya visioner. Fråga en bodybuilder om han är nöjd. Nej? Klart han inte är, det finns hela tiden något nytt o sträva mot. Klart som f-n phirren har haft något i bakhuvudet, någon idol, förebild eller något mål med sig själv.
paddanboy
2006-10-14, 00:41
Jag började bygga för att ta Bolio i hanledscurl + kukstorlek. Det senare har jag störst potential i, kurder har ju så tiny har jag hört.
grisbil3n
2006-10-14, 01:02
Stimulerande utav helvete, både på väldigt kort och lång sikt.
Fler som jag?
Nej, du är ensam. Vad är din fråga egentligen? Vill du få det uppenbara bekräftat så har du kommit rätt.
Själv är jag byggare.
E nog denna
http://vh1.blogs.com/photos/uncategorized/fol2e2_butt.gifhttp://fnaok.com/signatures/spergregani.gif
:thumbup:
Den till vänster var nästan lik!
Muskelbyggaren
2006-10-14, 01:23
Sure thing, det köper jag, men de flesta människor som växer sig stora i muskler har något o kämpa för. Anstränger sig för något. Vill bli något. Ser till att äta, sova, o träna för att öka mot nya mål, nya krav, nya visioner. Fråga en bodybuilder om han är nöjd. Nej? Klart han inte är, det finns hela tiden något nytt o sträva mot. Klart som f-n phirren har haft något i bakhuvudet, någon idol, förebild eller något mål med sig själv.
Då är vi faktiskt helt överens! Men vad säger att inte Piranha inte är en av de flesta, utan kanske faktiskt bara tränar för sakens skull? Osannolikt men möjligt, lite ödmjukhet skulle inte skada.
shadowfire
2006-10-14, 01:25
Då är vi faktiskt helt överens! Men vad säger att inte Piranha inte är en av de flesta, utan kanske faktiskt bara tränar för sakens skull? Osannolikt men möjligt, lite ödmjukhet skulle inte skada.
Absolut, möjligt att han bara lever i en illusion, glider runt o lyssnar på Dileva o sniffar svampar o sen bara växer. Jag har dock svårt att tro det, jag utesluter det inte, men jag vill nog tro att grabben har rätt god koll på vad han vill uppnå.. ;)
Träning för mig handlar om självförverkligande. Inte ensamt förstås, men som en viktig del.
Jag tycker allt viktigt i livet räknas, dock inte som vissa tolkar det. För mig handlar det inte om att vara bäst(även om tävling i sig kan sporra en ibland) utan om att bli så bra som jag kan bli.
Tyvär har jag märkt att det är förbaskat svårt att få alla bitar på plats samtidigt. Finns liksom mycket jag gärna spenderar ett helt liv eller två på, men det går ju inte.
Metal_boy_
2006-10-14, 01:32
Kul.
Muskeljakt är det inte direkt frågan om längre. Behöver bara lite mer muskler på benen och en bättre form så är jag nöjd.
nuförtiden mest för att ha ngt att göra som inte innefattar ligga hemma o glo och sen jag började springa oxå för att man mår jävligt bra av det både psykiskt och fysiskt. sen vill jag inte bli jätteklen heller eftersom man tränade massor förr och då vard et kul o va stark o fet.
Ninjasmurf
2006-10-14, 07:50
låter som det typsika, ökända 2000-talsyndromet som aldrig slutar bra eller ens går att läka helt. Drabbar många nu för tiden, vår tids pest
varför ska man vara bäst på allt? vad vinner man på det? blir man en bättre människa? mer älskad? - knappast
en elitistisk person blir rätt tråkig och ensam, ensam med sina dygder
blä
/ userfriendly
petersson
2006-10-14, 07:50
Förut tränade för att jag var så spinkig och klen, då började jag tycka om det men efter nått år hände inte så mycket och jag ville göra nått av träningen och började köra styrkelyft i somras och det är riktigt kul!
Just nu tränar jag alltså för att det är roligt och för att bli så stark som möjligt.
Ryska_raketen
2006-10-14, 07:51
Jag tränar enbart för att bli större än Mystic, inget annat.
mystic[-_-]
2006-10-14, 07:57
Jag tränar enbart för att bli större än Mystic, inget annat.
Vilken diss lyl :Virro
Tränar för att det är kul och jag vill bli mycket större (mindre liten) än vad jag är nu
Mass-Tech
2006-10-14, 08:11
För att det är kul och för att jag vill bli hypergrov.
+1 till, knöt sig i magen direkt.
Frågan är varför man tar såna beslut och när i livet man gör det. När man kraschar lär man väl omvärdera vare sig det är vid en hjärtattack vid femtio eller tidigare. För de flesta kraschar förr eller senare med såna överkrav tror jag. Vad menar du med "allt räknas" förresten? När man står vid pärleporten?
Inlägget ser nästan ut som ett skämt när man läser det, men förmodligen är det inte så! :( Hoppas du får dig en tankeställare när du läser alla bra svar i den här tråden!
Själv tränar jag för att inte bli trådsmal och för att jag gillar att ta i ibland. Dessutom är känslan efteråt oslagbar liksom känslan att vara starkare än man annars skulle vara. Hållning, och att kläder sitter bättre är andra orsaker.
huvudsaken är väl att må bra, många mår ju bra och frodas genom att leva som trådskaparen och då skall man självklart göra det tycker jag.
huvudsaken är väl att må bra, många mår ju bra och frodas genom att leva som trådskaparen och då skall man självklart göra det tycker jag.
jovisst, men jag tror det finns flera (inkl. jag själv) som i vissa perioder dukat under med sådana ambitioner. Tycker nog det är bra med lite mothugg inför en väldigt präktig livsinställning. Det är ju inte så att man vill personen illa, tvärtom!
Det är nog sundare i längden att ha en mer förlåtande syn på sig själv och sina misslyckanden än att hela tiden känna att man måste förbättra sina brister och svagheter i evighet. Måste vara enklare att förbättre sånt man har en naturlig talang för än att fylla i "hål" och brister för att bli en perfekt människa i andras ögon.
Men vill man leva som det första inlägget i tråden så är det bara att köra givetvis!
Rockhard
2006-10-14, 08:49
ja tränar för ja vill bänkpressa många kg (kilogram)
Rock'nRoll
2006-10-14, 11:00
Att Piranha har mål med träningen är självklart. Det jag tror han menade var att han inte har lika tydliga mål i andra aspekter av livet som trådskaparen. Man kan inte satsa på allt liksom.
olle lindblad
2006-10-14, 11:11
Jag började träna för att bli en bättre brottare. Nu ser jag det mest som en del av det som gör ett bra liv. Jag skulle leva tråkigare och ohälsosammare om jag inte lyfte skrot.
Jag vill bli stark och ha kul under tiden. Det räcker så.
För att bli större än RR, och alla som han vill bli större än.
Var tog sassygirl vägen? (intressant nick på ett träningsforum btw)
jag undrar vid vilken ålder man inte förväntas vara intresserad av mode längre?
Jag har sedan länge insett att jag inte kommer bli topp på ngt. Jag är ganska mycket medelmåtta men jag är bra på att vara medelmåtta. Jag tror vi behövs. Jag gör det mesta helt och är medelmåtta på det mesta. Jag har ingen direkt svag sida. Vänta joooo jag kan inte sjunga. Jag är totalt omusikalisk. Det gäller dans med. Annars kan jag lite om det mesta och är ganska nöjd med det. Å andra sidan kommer jag aldrig bli superrik men det är ok det med
Jag tränar så ja ska få ligga mer (kortsiktigt mål)
Och för att bli polis (långsiktigt)
För att bli stark, vilket är en jävligt skön känsla! Och också för att senare bli polis :)
Corpobal
2006-10-14, 12:58
För att få prestige på internet, och att en dag kunna dwarfa Inzza.
För att bli störst på gymmet. :eating:
För att bli lyfta 50% mer i bänkpress än min storebror.. *flex*
Tränar för att öka på mitt välmående, särskilt eftersom jag sjukskriven för deperssion. Jag har alltid promenerat minst 5-6 timmar i veckan. Nu tränar jag lite styrketräning igen. Det har redan förbättrat mitt humör även jag bara tränat 3 pass på en veckas tid.
Sedan har jag alltid mer eller mindre tränat hela mitt liv. Jag mår bra av det :)
Tränar för att öka på mitt välmående, särskilt eftersom jag sjukskriven för deperssion. Jag har alltid promenerat minst 5-6 timmar i veckan. Nu tränar jag lite styrketräning igen. Det har redan förbättrat mitt humör även jag bara tränat 3 pass på en veckas tid.
Sedan har jag alltid mer eller mindre tränat hela mitt liv. Jag mår bra av det :)
Det är galet hur mycket fysisk aktivitet kan göra för det allmänna välbefinnandet faktiskt :)
Bli starkare än jwzrd och Nitrometan, vad annars? :)
Det är galet hur mycket fysisk aktivitet kan göra för det allmänna välbefinnandet faktiskt :)
Jag är till och med av den åsikten att lättare nedstämdhet kan försvinna med hjälp av regelbunden fysisk aktivtet *flex* :cool:
Jag tränar för att jag mår bra av det och för att det är roligt.
Daniel_S
2006-10-14, 14:43
Jag mår sämre om jag inte tränar, men det finns även andra orsaker.
Kommentarer från folk sporrar mig att fortsätta, på samma sätt som en höjning på 10 kg i övning x. Att träna för dessa orsaker ger inget annat än ytterligare framskjutna mål och mer träning. Det som gör att jag orkar släpa mig till gymmet en regnig kväll är känslan efteråt, mörbultad men skärpt.
Jag tränar för att det gör mig glad. Om det inte är roligt längre lägger jag av
AFanatic
2006-10-14, 15:23
Jag tränar för att uppnå min idealkropp, i åtta fall av tio är det roligt.
I två fall av tio är det...? :)
AFanatic
2006-10-14, 15:52
I två fall av tio är det...? :)
Något som jag bara (måste) gör(a), med inställningen att bara få det överstökat. Så jag kan slappa med ngt gott (kanelgifflar lr kladdkaka) i soffan. :D
jag började träna för att jag skulle bli större och få brudar, nu drygt 4 år efter... ungefär lika många kilon tyngre, har det fortfarande inte kommit några erbjudanden
så nu har jag satsat på att jobba och tjäna lite pengar istället :D
"if you can't buy everything for money you don't know where to shop"
Ungefär så. Som en bonus mår jag jävligt mycket bättre av träningen.
För att få ligga mer. Hittils är det dock bara bögar som stöter på mig :(
Jag tränar för att få balans i tillvaron. Jag är övertygad om att vi inte är skapta för att leva som kontorsråttor. Men då man råkat bli en sådan gäller det att vikta ekvationen med en aktiv fritid. Dessutom är det kul att prestera bättre. Att få den mentala kicken av att bli starkare, snabbare, mer uthållig, snyggare.
En stor del av tjusningen ligger ju i själva utmaningen. Att våga ta sig utanför bekvämlighetszonen och prestera något man inte tidigare klarat av, men samtidigt inse att ett misslyckande inte gör en till en sämre person.
Jag misstänker dock att inställningen ändras med stigande ålder. Var själv lagd åt det perfektionistiska hållet. Men då kraven på mig själv att vara en "duktig flicka" inte gjorde mig ett dugg lyckligare har jag taggat ner rejält. Med resultatet att jag är lyckligare och mer harmonisk. (Nåja, mestadels!)
För vems skull skall man försöka maxa sig själv inom alla plan? Om man tror att man gör det för sin egen lyckas skull tror jag att man lurar sig själv rätt rejält.
Jag tränar för att det är kul!
Om det blir tråkigt så slutar jag!
EDIT: Själva syftet med träningen är väl att bli starkare samt att ha något att göra på kvällarna.
Från början för att jag hade tråkigt och inget att göra. Nuförtiden är det väl till en liten del för att jag inte är nöjd och sedan för att det väl känns hälsosammare och som att man borde röra på sig lite, men jag tränar o rör på mig för lite nu ;/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.