Visa fullständig version : Greker
Har vi några greker på kollo? Jag vill veta hur man säger "du har liten penis" samt "du är klen som en räka" på grekiska. Help please. :)
http://lexin.nada.kth.se/sve-gre.shtml
google grekisk meningsuppbyggnad :D
Otacksamma jävel
Jag e grek och jag kan hjälpa dig, men vill jag det? Det e frågan :D Vem ska du nu förnedra?
Jag skulle vilja veta hur man säger " jag har precis fixerat mig vid träning och träningsprogram, och "är det bra för proteinsyntesen att ligga bakom massa meningslösa trådar".
Det skulle jag vilja lära mig med grekiska.
Jag skulle vilja veta hur man säger " jag har precis fixerat mig vid träning och träningsprogram, och "är det bra för proteinsyntesen att ligga bakom massa meningslösa trådar".
Det skulle jag vilja lära mig med grekiska.
Haha, Groggen. :D
Du är söt. Jag har tränat seriöst (och varit besatt av träning) flera år innan du ens visste vad en hantel var sötnos. Det är därför jag är här honey. :)
Haha, Groggen. :D
Du är söt. Jag har tränat seriöst (och varit besatt av träning) flera år innan du ens visste vad en hantel var sötnos. Det är därför jag är här honey. :)
Ja precis, du verkar väldigt erfaren med tanke på alla dessa frågor som haglat ifrån dig de sista dagarna. Du måste ha tränat otroligt länge och framför allt väldigt seriöst ;)
Hade vi nån grek här eller?
Ja precis, du verkar väldigt erfaren med tanke på alla dessa frågor som haglat ifrån dig de sista dagarna. Du måste ha tränat otroligt länge ;)
Hade vi nån grek här eller?
Ehm. Jag har tränat i över 6 år och är faktiskt väldigt erfaren och kunnig, troligtvis en av de kunnigaste på forumet. Dock är jag väldigt ödmjuk och litar på de få här som faktiskt kan mer. Är man mindre erfaren ju mer man frågar? Vilken av mina frågor tyder på att jag inte är erfaren?
Hur länge har du själv tränat och vad har du för personbästa i marklyft, knäböj och bänkpress? :)
Ehm. Jag har tränat i över 6 år och är faktiskt väldigt erfaren och kunnig, troligtvis en av de kunnigaste på forumet. Dock är jag väldigt ödmjuk och litar på de få här som faktiskt kan mer. Är man mindre erfaren ju mer man frågar? Vilken av mina frågor tyder på att jag inte är erfaren?
Hur länge har du själv tränat och vad har du för personbästa i marklyft, knäböj och bänkpress? :)
Bara genom att ställa den frågan så förklarar ju det de mesta :thumbup:
Bara genom att ställa den frågan så förklarar ju det de mesta :thumbup:
Jag vet inte riktigt vad du antyder här. Jag anser att jag är mycket erfaren och förstår inte hur mina kunskaper och erfarenheter på något sätt skulle bli mindre av att jag ställer styrkelyftsspecifika frågor då jag precis är på väg att ställa om min träning till idel styrkelyft.
Jag är verkligen förundrad här debattör Groggen. Det går inte ihop för mig. Enligt din åsikt är alltså i princip alla Westsidelyftare oerfarna och har tränat oseriöst. De analyserar varandras träning och ger tips, ställer frågor och ber om råd konstant. Är de oerfarna? Är man oerfaren om man vill ta del av andras information? Din logik är mycket barnslig debattör Groggen, den går inte ihop och du har försatt dig i en tråkig situation, precis som många gånger förr. Senast skämde du ut Jacksatan pga. bristande svenskkunskaper från din sida. Nu skämmer du ut dig själv för att du har fått för dig att erfarna och duktiga lyftare/byggare inte frågar om råd och tips från andra duktiga lyftare eller byggare.
Mycket underlig situation som sagt. Du lyckas ständigt åsamka dig själv denna onödiga retoriska forumskada. Jag är dock på din sida i denna konflikt och vill hjälpa dig att överkomma dina logiska hinder.
In the words of the Great Bärs: Vi är mycket besvikna på dig och din stil debattör Groggen.
Som sagt, du är säkert otroligt erfaren, men om jag skulle citera vissa av dina frågor den sista tiden så är det ju inte mitt fel att man kan tro annat. Det är inte ATT man frågar som är det anmärkningsvärda, det är HUR man man gör det.
Bara för att det heter svensklärare så betyder inte det att det heter svenskkunskaper, för det gör det inte :)
Som sagt, du är säkert otroligt erfaren, men om jag skulle citera vissa av dina frågor den sista tiden så är det ju inte mitt fel att man kan tro annat.
Bara för att det heter svensklärare så betyder inte det att det heter svenskkunskaper, för det gör det inte :)
Visa mig någon av mina frågor som antyder att jag inte är erfaren och kunnig. Jag är mycket intresserad. *popcorn*
Resultat 1 - 10 av ungefär 2 180 vid sökning efter svenskakunskaper.
Resultat 1 - 10 av ungefär 14 800 vid sökning efter svenskkunskaper.
Skärpning debattör Groggen. Besvikelsen är nu total.
Det är inte att man frågar som är det anmärkningsvärda, det är hur man man gör det som säger en hel del om vart man själv står.
Visa mig någon av mina frågor som antyder att jag inte är erfaren och kunnig. Jag är mycket intresserad. *popcorn*
Resultat 1 - 10 av ungefär 2 180 vid sökning efter svenskakunskaper.
Resultat 1 - 10 av ungefär 14 800 vid sökning efter svenskkunskaper.
Skärpning debattör Groggen. Besvikelsen är nu total.
Don't run Forrest. Vi väntar på några exempel på frågor som antyder att jag inte är erfaren inom styrketräning. *popcorn*
Jag har tränat i sju år det måste väl göra mig till mer grek än Bolio? Eller hur var det nu? Jag verkar ha blandat ihop frågorna
Jag har tränat i sju år det måste väl göra mig till mer grek än Bolio? Eller hur var det nu? Jag verkar ha blandat ihop frågorna
Enligt debattör Groggens logik kommer du att förlora kunskaper och erfarenhet ifall du helt plötsligt ställer om din träning till att exempelvis gå från byggning till styrkelyft eller styrkelyft till tyngdlyftning och ställer specifika frågor kring det nya sättet att träna. Detta blir ännu mer lustigt när man betänker att det finns tusentals olika träningsmetoder i styrkelyft och att jag nu kör en variant som involverar flera olika metoder, egna erfarenheter/egen metodik, samt tips från olika kunniga medlemmar på kolozzeum och styrkelyftare på gymmet. Ställer jag specifika frågor på övningar och metoder där jag vill ha ta del av så mycket erfarenheter och kunskap som möjligt för att bli så duktig som möjligt, så är jag helt enkelt oerfaren inom träning. Allt detta enligt debattör Groggen. Dessutom kan han inte svenska.
Nu har forumets lejon sökt flitigt i trådarna "Lillys schema" och "Lockouts" i flera minuter. Vi väntar med spänning på vad som skall komma fram. Är jag oerfaren eller inte? Svaret kan mycket väl finnas hos debattör Groggen. En djupgående analys av mina frågor kring lockouts och mina schemarelaterade frågor väntar oss - skall slutsatsen vara att jag är oerfaren och ny inom träning (såsom nämnde debattör påstod i början av tråden) eller är mina frågor godkända? Mycket spänning väntar oss.*popcorn*
Enligt debattör Groggens logik kommer du att förlora kunskaper och erfarenhet ifall du helt plötsligt ställer om din träning till att exempelvis gå från byggning till styrkelyft eller styrkelyft till tyngdlyftning och ställer specifika frågor kring det nya sättet att träna. Detta blir ännu mer lustigt när man betänker att det finns tusentals olika träningsmetoder i styrkelyft och att jag nu kör en variant som involverar flera olika metoder, egna erfarenheter/egen metodik, samt tips från olika kunniga medlemmar på kolozzeum och styrkelyftare på gymmet. Ställer jag specifika frågor på övningar och metoder där jag vill ha ta del av så mycket erfarenheter och kunskap som möjligt för att bli så duktig som möjligt, så är jag helt enkelt oerfaren inom träning. Allt detta enligt debattör Groggen. Dessutom kan han inte svenska.
Åh. En sammanfattning, jag älskar sådana:love: . Jag tror jag förstår situationen. Efter ett sådant medryckande anförande känner jag mig manad att hålla med. Groggen är en usel debattör och är dessutom inte särdeles bra på svenska.
Men seriöst, apropå frivändningar: hur lär man sig det utan en tränare? Går det att lära sig frivända på egen hand?
Man går in på en atletklubb och ber gubbarna visa?
Så man får i princip gå dit och be folk om hjälp? Finns det inga riktiga tränare? :)
Jag funderar på om jag skall köra denna övning eller inte. Är det någon mening att köra den om man vill bli stark i bänkpress utan tröja? Vad är den bra för exakt? Hur och när kör man den?
Bänkpress är en sån där övning där du först får träna jättemycket teknik, sen kommer styrkan som ett brev på posten. Kör du hantelpress?
Vader är bara kosmetiskt, och om du är nöjd med storleken så kan du skita i att träna dem. Jag gör det. :)
Jag orkar köra 15-20 set böj utan problem.
Frontböj är dessutom en version av knäböj, precis som bakböj.
Hur kör man finnen?
Seriöst. Låt säga att ni kör 3x8 på 50 kg i bänkpress nu. När ni kör 3x8 på 150 kg i bänkpress kommer ni att ha två stora jäkla bröstmuskler. Helt oavsett om ni har kört strikt eller inte. Det krävs helt två stora köttbitar för att lyfta 150 kg åtta gånger, och kroppen är så pass smart att den progressivt skaffar sig dessa stora köttklumpar allteftersom högre krav ställs på den. Evolution mina vänner.
Du erfarne mästare :)
Nu har du försatt dig själv i en mycket knepig sits. Du tänker två steg framåt, jag kan femtio steg framför dina två steg. Det enda du inte får göra nu är att fly. Däremot får du mycket gärna svara på följande frågor:
Vilket av dessa inlägg visar att jag är oerfaren och varför? De flesta av inläggen har inte ens något med styrketräning i sig att göra. Många är inte ens frågor utan påståenden, korrekta sådana dessutom.
Anser du att frågor kring hur man blir bemött på Yankees gym och liknande visar att man kan lite om träning?
Men seriöst, apropå frivändningar: hur lär man sig det utan en tränare? Går det att lära sig frivända på egen hand?
Det lär du dig med tiden. Hur länhe hade du tränat sa du?
Man går in på en atletklubb och ber gubbarna visa?
Som sagt, du verkar vara en mycket erfaren kille som tränat länge :)
Så man får i princip gå dit och be folk om hjälp? Finns det inga riktiga tränare? :)
:)
Bänkpress är en sån där övning där du först får träna jättemycket teknik, sen kommer styrkan som ett brev på posten. Kör du hantelpress?
Är det styrkan som kommer när du fått in tekniken? Jaha.
Vader är bara kosmetiskt, och om du är nöjd med storleken så kan du skita i att träna dem. Jag gör det. :)
Här osar det disco lång väg.
Jag orkar köra 15-20 set böj utan problem.
Kan du ta det där en gång till?
Hur kör man finnen?
HUr länge hade du tränat sa du?
Seriöst. Låt säga att ni kör 3x8 på 50 kg i bänkpress nu. När ni kör 3x8 på 150 kg i bänkpress kommer ni att ha två stora jäkla bröstmuskler. Helt oavsett om ni har kört strikt eller inte. [B]Det krävs helt två stora köttbitar för att lyfta 150 kg åtta gånger,[B] och kroppen är så pass smart att den progressivt skaffar sig dessa stora köttklumpar allteftersom högre krav ställs på den. Evolution mina vänner.
Det gör det ju inte. Du kan ju ha små bröst och stora/starka triceps osv.
Träningsmästare :thumbup:
Varför gör du så här mot dig själv Groggen? :)
Det lär du dig med tiden. Hur länhe hade du tränat sa du?
Sex år. Kan du göra riktiga frivändningar? Hur lär man sig det "med tiden"? Riktiga sittvändningar kräver att man får hjälp av en som kan göra dem, förslagsvis en tränare i tyngdlyftning. Kan du göra riktiga sittvändningar? Har du blivit tränad av en tyngdlyftningstränare? Var någonstans isåfall?
För övrigt kan jag berätta för dig att inte ens 10 % av alla proffsbyggare och elitstyrkelyftare kan göra en ordentlig frivändning. Det är ingen enkel sak om man inte har haft hjälp av en coach i tyngdlyftning - är dessa människor oerfarna debattör Groggen?
Som sagt, du verkar vara en mycket erfaren kille som tränat länge
Ja, det är jag faktiskt. Jag har dock aldrig varit på Yankees klubb och vet av den anledningen inte hur det fungerar där; jag har ingen aning om det finns tränare man kan betala, specifika tider man kan gå och träna på osv. Vet du det?
Är det styrkan som kommer när du fått in tekniken? Jaha.
Ja, de allra flesta börjar öka på allvar i bänkpress först när de har god teknik. Tränar du bänkpress med usel teknik ökar du inte särskilt bra. Tränar du bänkpress med god teknik ökar du bra. Simpel logik debattör Groggen, förhoppningsvis begriplig till och med för dig. :)
Här osar det disco lång väg.
Är det disco att skita i vadträningen debattör Groggen? Har du ens någon aning om hur mycket du skämmer ut dig själv? :laugh:
Kan du ta det där en gång till?
Ok. Jag kör 15-20 serier knäböj de dagar då jag tränar ME-knäböj.
Bakböj, frontböj, lådböj, lådböj med band, bakböj med kedjor, frontböj med kedjor, zercher squats, böj med cambered bar osv., är olika versioner av övningen knäböj.
HUr länge hade du tränat sa du?
6 år. Hur så?
Det gör det ju inte. Du kan ju ha små bröst och stora/starka triceps osv.
Kör man tre serier om åtta repetitioner på 150 kg i bänkpress har man stora bröstmuskler, stor framsida axel och stora triceps. Bänkpress är huvudsakligen en bröstövning och en tricepsövning. Kör man den som 90 % gör är det dock primärt en bröstövning.
Se gärna: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPress.html
Varför gör du så här mot dig själv Groggen?
Ja, det är jag faktiskt. Jag har dock aldrig varit på Yankees klubb och vet av den anledningen inte hur det fungerar där; jag har ingen aning om det finns tränare man kan betala, specifika tider man kan gå och träna på osv. Vet du det?
Det låter ju på dig som om du aldrig varit på en styrkelyftarklubb.
Ja, de allra flesta börjar öka på allvar i bänkpress först när de har god teknik. Tränar du bänkpress med usel teknik ökar du inte särskilt bra. Tränar du bänkpress med god teknik ökar du bra.
Det är här jag tycker att du avslöjar dig. Här visar du hur erfaren du är :)
Bara en sån sak som att du säger att man måste ha stora bröstmuskler för att göra 3x8 på 150 kg i bänk, säger ju allt.
Att du får bättre teknik och därmed kan lägga på mer vikt, betyder ju inte att du blivit starkare. Det säger ju precis det som det står, att du fått bättre teknik och det är DET som gör att du lyfter tyngre.
Kör man tre serier om åtta repetitioner på 150 kg i bänkpress har man stora bröstmuskler
Kära erfarna träningsmästare, du måste förstå att det behöver du inte alls ha. Det borde du veta.
bolio; har du postad några bilder på dig själv på forumet?
MasterChief
2006-09-13, 06:07
Jag har tränat i typ 18 år och den dagen jag slutar ställa frågor och utvärdera mina egna åsikter genom att be mina vänner ifrågasätta dem är den dagen jag blivit för dum för mitt eget bästa.
Är jag erfaren? Ja!
Är jag kunnig? Ja!
Kan jag allt? Nej!
Jag har tränat i typ 18 år och den dagen jag slutar ställa frågor och utvärdera mina egna åsikter genom att be mina vänner ifrågasätta dem är den dagen jag blivit för dum för mitt eget bästa.
Är jag erfaren? Ja!
Är jag kunnig? Ja!
Kan jag allt? Nej!
Om du/ngn säger saker som talar emot det, vilken slutsats ska man då dra? Som jag sa så är det inte konstigt att ställa frågor, det som jag anmärkte på var vilka frågor som ställdes.
bolio- du har alltså tränat hårt och seriöst i 6 år? var inte du 17 bast? alltså började du satsa på träning vid 11 års ålder? nyfiken bara....
Men Golge, nu har du väl ändå satt skägget i brevlådan?
Men Golge, nu har du väl ändå satt skägget i brevlådan?
jag tycker inte han ska sluta, det är rätt roande att läsa, och jag börjar inte jobba förän om några timmar så..
jag tycker inte han ska sluta, det är rätt roande att läsa, och jag börjar inte jobba förän om några timmar så..
Njae, jag har lite svårt för lyteskomik :/
bolio- du har alltså tränat hårt och seriöst i 6 år? var inte du 17 bast? alltså började du satsa på träning vid 11 års ålder? nyfiken bara....
Han skojade nog. Han har tidigare sagt att han är 80-talist vilket förvisso skulle kunna stämma med 17 år, men han skrev senare 22 år, tror jag, vilket isåfall innebär att han är född -84 och har tränat sedan han var 16 år.
Jag tycker Bolio är ett underbart inslag här och han är allmänbildad som få. Men när det gäller träning så tycker iaf jag att han inte är så erfaren som han vill verka. Egentligen en meningslös diskussion, men när han sa emot och bad om mer konkreta exempel, så pekade jag på det som jag aldrig hoppas och tror att en erfaren kille skulle säga :)
Jag tycker Bolio ett underbart insalg här och han är allmänbildad som få. Men när det gäller träning så tycker iaf jag att han inte är så erfaren som han vill verka. Egentligen en meningslös diskussion, men när han sa emot så pekade jag på det som jag aldrig hoppas och tror att en erfaren kille skulle säga :)
Även en antaget liten erfarenhet är större än en som inte finns.
Även en antaget liten erfarenhet är större än en som inte finns.
Klart jag fattar att du försvarar din msn-polare ;) men vad ville du säga med detta inlägget?
Klart jag fattar att du försvarar din msn-polare ;) men vad ville du säga med detta inlägget?
Kul att du förstod lite iallaflal. Jo jag vill säga att din brist på erfarenhet är sämre än bolios antaget lilla dito.
MasterChief
2006-09-13, 10:43
Om du/ngn säger saker som talar emot det, vilken slutsats ska man då dra? Som jag sa så är det inte konstigt att ställa frågor, det som jag anmärkte på var vilka frågor som ställdes.
Inga av de "frågor" som Bolio har ställt tyder på att han skulle vara oerfaren.
Vi har helt enkelt olika syn på vad ordet "erfaren" innebär. Du har fel.
Inga av de "frågor" som Bolio har ställt tyder på att han skulle vara oerfaren.
Vi har helt enkelt olika syn på vad ordet "erfaren" innebär. Du har fel.
Måste man ha två stora jäkla bröstmuskler för att göra 3x8 på 150 kg i bänk?
MasterChief
2006-09-13, 10:48
Generellt, javisst.
Vet inte vilken typ av person du har som referens, men jag använder mig av en normal svensk man. Om du jämför hans tuttar med en som bollar med 150 i bänk så har han betydligt mindre.
Hur stora är stora jäkla?
Generellt, javisst.
Vet inte vilken typ av person du har som referens, men jag använder mig av en normal svensk man. Om du jämför hans tuttar med en som bollar med 150 i bänk så har han betydligt mindre.
Så styrka och muskelvolym går hand i hand? Det finns ju otal ex på folk som inte har några nämnvära bröstmuskler, men som pressar det där i bänk utan problem. Som om man måste ha jäkla stora lår för att vara stark i knäböj.
Så styrka och muskelvolym går hand i hand? Det finns ju otal ex på folk som inte har några nämnvära bröstmuskler, men som pressar det där i bänk utan problem. Som om man måste ha jäkla stora lår för att vara stark i knäböj.
Svara gärna på min fråga. Berätta gärna var MasterChief påstår något av det du antyder att han påstår.
Hur stora är jäkla stora lår? Hur mycket ska man lyfta för att vara stark i knäböj?
Hur stora är stora jäkla?
Ja det frågar jag mig också när han uttrycker sig så. Olikt honom att uttrycka sig så.
Ja det frågar jag mig också när han uttrycker sig så. Olikt honom att uttrycka sig så.
Så bra då, då kan vi låta den frågan ligga kvar hos vem det nu är du syftar på. Du lånar hans värdering helt enkelt så det finns ingenting att diskutera med dig. Du gör det verkligen inte lätt för dig.
Herkulez
2006-09-13, 11:03
klick (http://www.groggen.justgotowned.com/)
Svara gärna på min fråga. Berätta gärna var MasterChief påstår något av det du antyder att han påstår.
Hur stora är jäkla stora lår? Hur mycket ska man lyfta för att vara stark i knäböj?
Bolio säger att det krävs det och MasterChief höll med och sa att man generellt måste ha stora bröstmuskler för att pressa den aktuella vikten.
Vilket inte alls behöver stämma och det belyste jag i mitt inlägg.
Så bra då, då kan vi låta den frågan ligga kvar hos vem det nu är du syftar på. Du lånar hans värdering helt enkelt så det finns ingenting att diskutera med dig. Du gör det verkligen inte lätt för dig.
Oavsett vilken storlek han syftar på med "jäkla stora", så är det ändå inget krav för att pressa 3x8 på 150.
Apropå knäböjen så gäller samma princip där.
Bolio säger att det krävs det och MasterChief höll med och sa att man generellt måste ha stora bröstmuskler för att pressa den aktuella vikten.
Nej det har du inte belyst någonstans. För att göra det måste du först berätta hur stora Jäkla Stora(tm) bröstmuskler är och sen visa på någon som inte uppfyller det kravet men som ändå pressar den Aktuella Vikten(tm).
Oavsett vilken storlek han syftar på med "jäkla stora", så är det ändå inget krav för att pressa 3x8 på 150.
Apropå knäböjen så gäller samma princip där.
Så om han hänsyftar bröstmuskler som en planka så är det ändå inget krav för att pressa 3x8 på 150?
Om han hänsyftar en omkrets kring låren på 38.5cm när han säger Jäkla Stora så är det ändå inget krav för att lyfta Tunga Vikter i knäböj? Hur tunga är Tunga Vikter i knäböj Golge?
Det måste man ha. Punkt. Annars så kan du ju försöka hitta en som reppar 6+ reps i bänk på 150kg utan tröja med små bröstmuskler. Jag kan lova dig min vän att du inte kommer att lyckas. För det går inte att reppa på 150kg i bänk utan tröja och inte ha stora bröstmuskler. Det är omöjligt. Faktiskt.
En grej till Groggen, du är lite pinsam här faktiskt. Din erfarenhet tycks vara betydligt mindre än bolis.
Det måste man ha. Punkt. Annars så kan du ju försöka hitta en som reppar 6+ reps i bänk på 150kg utan tröja med små bröstmuskler. Jag kan lova dig min vän att du inte kommer att lyckas. För det går inte att reppa på 150kg i bänk utan tröja och inte ha stora bröstmuskler. Det är omöjligt. Faktiskt.
En grej till Graggen, du är lite pinsam här faktiskt. Din erfarenhet är tycks vara betydligt mindre än bolis.
Nu gav du groggis en öppning igen bara.
Så om han hänsyftar bröstmuskler som en planka så är det ändå inget krav för att pressa 3x8 på 150?
Om han hänsyftar en omkrets kring låren på 38.5cm när han säger Jäkla Stora så är det ändå inget krav för att lyfta Tunga Vikter i knäböj? Hur tunga är Tunga Vikter i knäböj Golge?
Stora muskler är inget krav på att lyfta tunga vikter. Nu undrar du hur tungt och hur stora muskler, vilket saknar betydelse om du läser raden nedan:
Stora muskler är inget krav för att lyfta tunga vikter och i synnerhet inte den vikten som Bolio nämnde. Jag ska strax visa några exempel.
MasterChief
2006-09-13, 11:20
Så från detta påstående kan du alltså dra slutsatsen att Bolio är oerfaren?
Tar du fram 100 killar som bollar med 150 i bänk kommer garanterat ett signifikant antal ha betydligt större bröstmuskler än snittet. Så vari ligger felet i Bolios utsaga? Om du hänger upp dig på att han skrev "kräver" så blir det lite löjligt, ja? Någonstans måste man våga sig på ett bestämt uttalande. Lite jobbigt blir det att hela tiden utgå från extrema undantag. Sen får du gärna visa en bild på en person som tränar på 150 i bänk och har sådan här bröstkorg:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77650&highlight=ville+valo
Vi kanske ska införskaffa en kölappmaskin så alla får sin tid med groggen?
Stora muskler är inget krav på att lyfta tunga vikter. Nu undrar du hur tungt och hur stora muskler, vilket saknar betydelse om du läser raden nedan:
Stora muskler är inget krav för att lyfta tunga vikter och i synnerhet inte den vikten som Bolio nämnde. Jag ska strax visa några exempel.
Men då säger du ju att du har ett mått på hur stora Jäkla Stora bröstmuskler är.
En grej till Groggen, du är lite pinsam här faktiskt. Din erfarenhet tycks vara betydligt mindre än bolis.
Så du kan inte ha stora/starka triceps och stark framsida axlar? Som exempel. Klart du kan.
Så från detta påstående kan du alltså dra slutsatsen att Bolio är oerfaren?
Tar du fram 100 killar som bollar med 150 i bänk kommer garanterat ett signifikant antal ha betydligt större bröstmuskler än snittet. Så vari ligger felet i Bolios utsaga? Om du hänger upp dig på att han skrev "kräver" så blir det lite löjligt, ja? Någonstans måste man våga sig på ett bestämt uttalande. Lite jobbigt blir det att hela tiden utgå från extrema undantag. Sen får du gärna visa en bild på en person som tränar på 150 i bänk och har sådan här bröstkorg:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77650&highlight=ville+valo
Jag tog upp fler exempel än det, men det var det jag tyckte var mest talande.
MasterChief
2006-09-13, 11:28
Jag tog upp fler exempel än det, men det var det jag tyckte var mest talande.
Men då får du nog lyfta fram den "näst mest" korkade frågan för jag ser inget konstigt i någon annan fråga heller.
Hur blir det med exemplen Golge?
Men då säger du ju att du har ett mått på hur stora Jäkla Stora bröstmuskler är.
För jag vet inte vilken gång i ordningen, så krävs det inget speciell storlek på brösten för att pressa 3x8 på 150. Så det väsentliga ligger ju inte i hur stora han kan tänkas mena. Det vet du med.
Kolozzeum borde instifta en utnämning av årets hermeneutiker *popcorn*
För jag vet inte vilken gång i ordningen, så krävs det inget speciell storlek på brösten för att pressa 3x8 på 150. Så det väsentliga ligger ju inte i hur stora han kan tänkas mena. Det vet du med.
Jag vet precis hur du menar. Du menar att du gärna vill göra ett påstående du inte kan belägga.
Men då får du nog lyfta fram den "näst mest" korkade frågan för jag ser inget konstigt i någon annan fråga heller.
Jag kan ju inte hjälpa att inte du delar min uppfattning :) Du har din syn på saken och jag har min :)
MasterChief
2006-09-13, 11:33
Jag kan ju inte hjälpa att inte du delar min uppfattning :) Du har din syn på saken och jag har min :)
Slingra dig inte. Ta nu fram nästa fråga som du tycker belyser Bolios okunskap riktigt mycket (efter bröststorlekskonstaterandet).
Slingra dig inte. Ta nu fram nästa fråga som du tycker belyser Bolios okunskap riktigt mycket (efter bröststorlekskonstaterandet).
Här har vi tre bra benövningar :)
Ja, de allra flesta börjar öka på allvar i bänkpress först när de har god teknik. Tränar du bänkpress med usel teknik ökar du inte särskilt bra. Tränar du bänkpress med god teknik ökar du bra. Simpel logik debattör Groggen, förhoppningsvis begriplig till och med för dig..
Han blandar ihop teknik och styrka.
MasterChief
2006-09-13, 11:54
Här har vi tre bra benövningar :)
Vad är problemet? Han nämner frontböj och bakböj. Båda är versioner av knäböj?
Han blandar ihop teknik och styrka.
Gör han? :confused:
Ime poutsaras, thelis na sto apodikso?
Jag har en stor k*k, vill du att jag ska bevisa det för dig?
pouli = penis/fågel
poulaki = liten penis/fågel
Nåt sånt har jag för mig
(nej jag är inte grek)
Vad är problemet? Han nämner frontböj och bakböj. Båda är versioner av knäböj?
Vad skiljer bakböj från knäböj?
Har ni inte gått jäkligt mycket off topic nu va?! :D
Bakböj är den variant av all form av knäböj som innebär att stången ligger bakom huvudet snarare än framför.
Hur blir det nu med storleken på bröstmusklerna Golge, hade du några exempel?
Nitrometan
2006-09-13, 12:11
Nada. Niente. Nichts. Inget.
Frontböj och bakböj är benämningar på två knäböjsvarianter som talar om var man har stången. Frontböj - stången på axlarnas framsida. Bakböj - stången på axlarnas baksida (alt. ryggen beroende på stil).
Båda kan sorteras in under rubriken knäböj. Även om man oftast menar bakböjvarinaten om man bara säger knäböj utan att vidare specificera.
Fatalist
2006-09-13, 12:12
Bolio även om du tycker att jag är töntig kan du fråga mig, jag ställer nämligen nästan aldrig några frågor i träningsdelen nu för tiden vilket gör mig mycket erfaren.
Bakböj är den variant av all form av knäböj som innebär att stången ligger bakom huvudet snarare än framför.
Hur blir det nu med storleken på bröstmusklerna Golge, hade du några exempel?
Enligt Bolio så är frontböj är dessutom en version av knäböj, precis som bakböj. Bakböj är alltså en version av knäböj, hur kan det vara det när bakböj är all form av knäböj?
Frontböj är dessutom en version av knäböj, precis som bakböj. Bakböj är alltså en version av knäböj, hur kan det vara det när bakböj är all form av knäböj?
Det är ett bekymmer som du ger dig själv i och med att du bestämmer att 'knäböj' utesluter 'knäböj med stången fram'.
Nitrometan
2006-09-13, 12:15
Enligt Bolio så är frontböj är dessutom en version av knäböj, precis som bakböj. Bakböj är alltså en version av knäböj, hur kan det vara det när bakböj är all form av knäböj?
Läs. Ta en svenskkurs och lär dig läsa hela meningen.
Meningen slutar inte efter ordet knäböj.
OK?
Försök igen.
Nada. Niente. Nichts. Inget.
Frontböj och bakböj är benämningar på två knäböjsvarianter som talar om var man har stången. Frontböj - stången på axlarnas framsida. Bakböj - stången på axlarnas baksida (alt. ryggen beroende på stil).
Båda kan sorteras in under rubriken knäböj. Även om man oftast menar bakböjvarinaten om man bara säger knäböj utan att vidare specificera.
Precis. Det var detta jag åsyftade när jag citerade
Här är ytterligare ett bra exempel på hur han vill förklara ngt han själv inte verkar ha koll på.
Precis. Det var detta jag åsyftade när jag citerade
Här är ytterligare ett bra exempel på hur han vill förklara ngt han själv inte verkar ha koll på.
Vad är felet med det sättet att uttrycka det på?
Hur fan orkar du Groggen? Vilken jävla tönt du är.
Vad är felet med det sättet att uttrycka det på?
Han skriver ju att Frontböj är en version av knäböj, precis som bakböj. När bakböj och knäböj är samma sak.
Det låter ju på dig som om du aldrig varit på en styrkelyftarklubb.
Ehm, jodå Groggen. Det har jag visst. På den ena klubben (Södra TK) så får man gå dit vissa specifika tider (16:00-20:00) för att få hjälp av tränare/lyftare. På den andra klubben (Täby AK) får man gå dit med någon som tränar där eller ringa in och "boka tid". Jag har två kompisar som tävlar för klubben.
Hur det ligger till med just Yankees klubb, där jag aldrig har varit, har jag faktiskt ingen aning om. Och det har inte du eller någon annan heller innan de har varit där. För övrigt har jag en polare som är bodybuilder och väger cirka 100 kg i form (han är dessutom grek!), han har aldrig varit på en SL-klubb. Huruvida man har varit på SL-klubb eller inte har absolut ingenting med huruvida man är erfaren eller inte att göra. Varför skulle byggare gå på SL-klubb?
Det är här jag tycker att du avslöjar dig. Här visar du hur erfaren du är :)
Bara en sån sak som att du säger att man måste ha stora bröstmuskler för att göra 3x8 på 150 kg i bänk, säger ju allt.
Avslöjar vad Groggen? 99.5 % av alla som kör åttareppare på 150 kg i bänk har stora bröstmuskler. Självklart finns det undantag med styrkelyftare som lyfter med skjorta. Saken är bara att jag skrev just 8 reps därför att styrkelyftare inte lyfter 8 reps. Det är så byggare tränar, och alla byggare som gör 8 reps på 150 kg har stora bröstmuskler. Visa gärna exempel på en byggare som inte har det.
Att du får bättre teknik och därmed kan lägga på mer vikt, betyder ju inte att du blivit starkare. Det säger ju precis det som det står, att du fått bättre teknik och det är DET som gör att du lyfter tyngre.
Men nu har du lässvårigheter. Jag syftade på att du börjar öka i styrka (och bänkar riktigt tunga vikter) först när du har god teknik. God teknik möjliggör sådan träning att styrkan accelerar snabbt. Dålig teknik gör detta omöjligt. Alla förstod detta förutom du Groggen.
Kära erfarna träningsmästare, du måste förstå att det behöver du inte alls ha. Det borde du veta.[/QUOTE]
Det behöver man visst. Visa mig exempel på någon som kör åttareppare i bänkpress och inte har stora bröstmuskler.
Nitrometan
2006-09-13, 12:24
Tycker att han formulerar det alldeles utmärkt. Lättbegripligt och tydligt.
Vad menar du var problemet med den formuleringen?
Han skriver ju att Frontböj är en version av knäböj, precis som bakböj. När bakböj och knäböj är samma sak.
Det är skillnad på att säga att bakböj är knäböj och att säga att all form av knäböj innebär bakböj. Du kan inte hålla bolio eller någon annan ansvarig för ett resonemang där du själv väljer att definiera om ingående begrepp. Zercher squats och Box squats är också knäböj. Box squats råkar också vara en form av bakböj. Man skulle kunna säga att det är två versioner av knäböj precis som frontböj och bakböj är.
Nitrometan
2006-09-13, 12:25
Då tar vi det en gång till.
Hur var det med kunskaperna i svenska?
Och dina bänkpressexempel? Var blev de av?
Tycker att han formulerar det alldeles utmärkt. Lättbegripligt och tydligt.
Vad menar du var problemet med den formuleringen?
Sa inte du att bakböj och knäböj var samma sak? Eller att inget skiljde dem åt?
Sa inte du att bakböj och knäböj vad samma sak?
Hur var det med exemplen Golge?
Säger du bil till dom flesta svenskar ser dom en Volvo framför sig.
Men det gör inte att alla bilar är av märket Volvo.
Då tar vi det en gång till.
Hur var det med kunskaperna i svenska?
Och dina bänkpressexempel? Var blev de av?
Jag håller på och Googlar :) Du vet med all säkerhet ngn som inte har jäkla stora bröst som gör 3x8 på 150. Eller säger du också att det är ett krav?
Det här börjar bli löjligt. Du har lovat att komma med exempel som vi inte fått, och hela min träningskarriär hänger nu på om frontböj är en version av knäböj och om man har stora bröstmuskler eller inte om man kör åttor på 150 kg i bänkpress. Skäms du inte för den sits du har försatt dig själv i Groggen? Hur tänker du egentligen när du ger dig in i okänt vatten och försöker debattera? Är man disco om man inte kör vader Groggen? *popcorn*
Nitrometan
2006-09-13, 12:32
Sa inte du att bakböj och knäböj var samma sak? Eller att inget skiljde dem åt?
Det närmaste jag kom var:
Även om man oftast menar bakböjvarinaten om man bara säger knäböj utan att vidare specificera.
Var är dina exempel?
"Yankees klubb" Låter jävligt porrigt
Självklart menar man oftast den vanliga bakböjvarianten, utan låda, kedjor, band, osv. när man pratar om knäböj. Varför? Därför att 90 % av alla som kör knäböj kör just den versionen och inte t.ex. frontböj med chains på en 20 cm låda. Är det verkligen så svårbegripligt att frontböj är en version av knäböj Groggen? :)
MasterChief
2006-09-13, 12:35
Förutom när Anonym112 och armbrytarn blev sönderägda i "latstråden" så tar du nog priset som "mest ägd 2006". Grattis! :thumbup:
sleep is the enemy
2006-09-13, 12:35
att ni orkar...
Det finns ganska många punkter kvar för dig att förklara Golge. Hur går det med google?
Vilken tråd ... man öppnar något med rubriken "greker" och hittar ... det här? :laugh:
Klart det gör, om än inte helt. Människor med små muskler som kan lyfta stora vikter är väldigt ovanligt.
att ni orkar...
Det är bara för att de är veka nog att sova på nätterna...
Det närmaste jag kom var:
Även om man oftast menar bakböjvarinaten om man bara säger knäböj utan att vidare specificera.
Var är dina exempel?
När jag frågade om det fanns ngt skillnad så svarade du nej. Jag vet att man med bakböj menar knäböj. Ändå undrar du vad som är märkligt i hans formulering där :)
Förutom när Anonym112 och armbrytarn blev sönderägda i "latstråden" så tar du nog priset som "mest ägd 2006". Grattis! :thumbup:
armbrytarn gör ju 10 enarmschins, så hans ego är nog på topp oavsett.
inte helt.
Det var det jag menade, när han sa att det var ett krav. Löjlig diskussion ;)
När jag frågade om det fanns ngt skillnad så svarade du nej. Jag vet att man med bakböj menar knäböj. Ändå undrar du vad som är märkligt i hans formulering där :)
Det finns ingen skillnad. Bakböj är en version av knäböj. Det finns inte heller någon skillnad mellan frontböj och knäböj. Även frontböj är en version av knäböj.
Visa person på en enda person som tränar byggningsstuket (3x8 osv) och som kör på 150 kg i bänkpress men saknar stora pecs. En enda person räcker Groggen. Googla friskt nu. :)
Självklart menar man oftast den vanliga bakböjvarianten, utan låda, kedjor, band, osv. när man pratar om knäböj. Varför? Därför att 90 % av alla som kör knäböj kör just den versionen och inte t.ex. frontböj med chains på en 20 cm låda. Är det verkligen så svårbegripligt att frontböj är en version av knäböj Groggen? :)
Jag vet att frontböj är en version av knäböj :) Men du skrev även att knäböj är en version av bakböj när det är samma sak.
Nog om det.
Jag vet att frontböj är en version av knäböj :) Men du skrev även att knäböj är en version av bakböj när det är samma sak.
Nog om det.
Var skrev han att knäböj är en version av bakböj?
Nog om det.
Var skrev jag det?
Var skrev han att knäböj är en version av bakböj?
här
här
Nej, det där är inte samma sak som det du påstår nu. Där säger han: Frontböj och bakböj är båda versioner av knäböj. Du säger nu att han påstår: Frontböj är en version av knäböj som är en version av bakböj.
här
Hur var det med svenskkunskaperna nu igen debattör Groggen? :)
Där står det att både frontböj och bakböj är versioner av knäböj. Lässvårigheter, ey? :)
Så, bevis.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/nerd-46422.jpg
Där säger han: Frontböj och bakböj är båda versioner av knäböj.
Varför, när bakböj och knäböj är samma sak?
Hur var det med svenskkunskaperna nu igen debattör Groggen? :)
Där står det att både frontböj och bakböj är versioner av knäböj. Lässvårigheter, ey? :)
Du behöver inte skämmas för att du inte visste att man med bakböj menar knäböj :)
Men om Hong Pung med Marthams syndrom och som är styrkelyftare i kina, har lyckats med bedriften att kunna bänka mycket utan bröstmuskler, betyder inte det att du eller 99, 999% av mänskligheten kommer att kunna bänka mycket utan att få stora pecs.
Det är ett krav för dig och 99, 999% av alla andra. Dvs ett Krav att ha två stora jäkla pecs för att bänka 3*8 på 150
Förövrigt har groggen skapat den bästa diskussionen sedan latstråden, och det skall han ha en eloge för.
Men om Hong Pung med Marthams syndrom och som är styrkelyftare i kina, har lyckats med bedriften att kunna bänka mycket utan bröstmuskler, betyder inte det att du eller 99, 999% av mänskligheten kommer att kunna bänka mycket utan att få stora pecs.
Det är ett krav för dig och 99, 999% av alla andra. Dvs ett Krav att ha två stora jäkla pecs för att bänka 3*8 på 150
Det är en bra förutsättning, men du kan göra det med en normalt tränad bröstkorg och stora/starka triceps/axlar.
Varför, när bakböj och knäböj är samma sak?
Det är samma sak på samma sätt som en bil och en volvo är samma sak. Det finns fler biltyper än så Golge.
Du behöver inte skämmas för att du inte visste att man med bakböj menar knäböj :)
Var någonstans har jag visat att jag inte gjorde det? Det är ju precis det jag skriver i det stycke som du citerar. Jag skriver att frontböj och bakböj är olika versioner av knäböj. Läser du möjligtvis något annat?
Det är samma sak på samma sätt som en bil och en volvo är samma sak. Det finns fler biltyper än så Golge.
Enligt Nitrometan så menas det samma sak och det vet du också. Men du gör dina tappra försök att hitta ut :)
Brattström
2006-09-13, 13:04
ELLARE MALAKAS!!!:cool: *innocent*
Var någonstans har jag visat att jag inte gjorde det? Det är ju precis det jag skriver i det stycke som du citerar. Jag skriver att frontböj och bakböj är olika versioner av knäböj. Läser du möjligtvis något annat?
Beskriv skillnaden i bakböj och knäböj? Och argumentera nu inte bara för sakens skull.
Enligt Nitrometan så menas det samma sak och det vet du också. Men du gör dina tappra försök att hitta ut :)
Jag har läst Nitrometans inlägg och det har alla andra också. Du har även försökt slingra dig ur det själv men det går inte. Du kommer aldrig ifrån faktumet att du sitter fast här. Du är inte snäll mot ditt anseende Golge.
Det är en bra förutsättning, men du kan göra det med en normalt tränad bröstkorg och stora/starka triceps/axlar.
Nej. Pecsen kommer att bli stora på vägen dit. 3*8 på 150 är en enorm prestation. Rent teoretiskt kanske du har en poäng, jag skulle dock vilja se ett praktiskt exempel (som inte är en omänsklig lyftarkines med marthams syndrom) som kan åstadkomma det där utan att ha fått pecs stora som skogaholmslimpor.
Beskriv skillnaden i bakböj och knäböj? Och argumentera nu inte bara för sakens skull.
Skillnaden är att knäböj även kan omfatta t.ex. frontböj, boxsquat, zercher squat, hassock box squat, kneeling squat, sissy squat, osv. Med bakböj menas specifikt den formen av knäböj där man har stången på baksidan av axlarna.
Nej. Pecsen kommer att bli stora på vägen dit. 3*8 på 150 är en enorm prestation. Rent teoretiskt kanske du har en poäng, jag skulle dock vilja se ett praktiskt exempel (som inte är en omänsklig lyftarkines med marthams syndrom) som kan åstadkomma det där utan att ha fått pecs stora som skogaholmslimpor.
Jacksatan är ett bra exempel. På att du kan pressa 180 och inte vara särskilt stor och inte ha jäkligt stora pecs.
sleep is the enemy
2006-09-13, 13:10
Det är bara för att de är veka nog att sova på nätterna...
så de finns såna här? dom har man ju hört talas om, men ja tror nog de e en fluga som de däringa internet, inge för mig me andra ord...
Skillnaden är att knäböj även kan omfatta t.ex. frontböj, boxsquat, zercher squat, hassock box squat, kneeling squat, sissy squat, osv. Med bakböj menas specifikt den formen av knäböj där man har stången på baksidan av axlarna.
Precis, det förklarar ju varför du nämner att fronten är en version av knäböjen. Resten hade du kunnat hoppa över :)
Jacksatan är ett bra exempel. På att du kan pressa 180 och inte vara särskilt stor och inte ha jäkligt stora pecs.
Jacksatans totala kroppsvikt består till 80% av pecs.
Precis, det förklarar ju varför du nämner att fronten är en version av knäböjen. Resten hade du kunnat hoppa över :)
Hur kommer det sig att du köper att frontböjen är en version av knäböj när du inte tycker att bakböj också är det?
Jacksatan kör inte 3x8 på 150 i bänkpress, men jag skulle definivit vilja säga att han har stora pecs. Killen är stenhård. Hur många här har ens i närheten av hans bröstmuskler?
Är du med på att bakböj är en version av knäböj nu?
Jacksatans totala kroppsvikt består till 80% av pecs.
Hans fysik har ju fått folk här att tvivla på om han verkligen är så stark som han säger. Det var ju därför han la ner sin journal. Med andra ord är han ett ypperligt ex på att du inte behöver ha stora muskler för att lyfta tunga vikter. Han är givetvis vältränad, men han är betydligt starkare än vad han ser ut.
Hur kommer det sig att du köper att frontböjen är en version av knäböj när du inte tycker att bakböj också är det?
För att bakböj och knäböj är samma sak, men för honom verkar det vara två olika.
För att bakböj och knäböj är samma sak.
Du verkar ha problem med att något kan vara flera saker samtidigt Golge.
Jacksatan kör inte 3x8 på 150 i bänkpress, men jag skulle definivit vilja säga att han har stora pecs. Killen är stenhård. Hur många här har ens i närheten av hans bröstmuskler?
Han har maxat 160, eller nåt åt det hållet för han hade +80 i bänktråden. Så han är inte långt ifrån.
Hans fysik har ju fått folk här att tvivla på om han verkligen är så stark som han säger. Det var ju därför han la ner sin journal. Med andra ord är han ett ypperligt ex på att du inte behöver ha stora muskler för att lyfta tunga vikter. Han är givetvis vältränad, men han är betydligt starkare än vad han ser ut.
Det är jag också. Men det förändrar verkligen ingenting. Jacksatan har stora pecs.
http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=11768&stc=1&d=1150049007
Han har maxat 180.
Och din poäng med att skriva det är? :)
Fatalist
2006-09-13, 13:27
För att bakböj och knäböj är samma sak, men för honom verkar det vara två olika.
FFS, du kan göra övningen knäböj med stången antingen framför huvudet eller bakom, frontböj respektiva bakböj, därmed är de två olika varianter på en knäböjning.
Du kan hålla stånget över huvudet, där har du en tredje variant.
Han har maxat 160, eller nåt åt det hållet för han hade +80 i bänktråden. Så han är inte långt ifrån.
Är inte 150x8 långt ifrån 160x1? Och vad spelar det för roll? Det finns styrkelyftare som är mindre än Jacksatan och maxar 250 i bänk. Har du ens någon aning om var du har dribblat dig själv nu?
Och din poäng med att skriva det är? :)
Att styrkan kan vara långt mycket mer än det ser ut.
Men ditt exempel är ändå att Jacksatan, som inte klarar eller klarat 3x8x150?
Är inte 150x8 långt ifrån 160x1? Och vad spelar det för roll? Det finns styrkelyftare som är mindre än Jacksatan och maxar 250 i bänk. Har du ens någon aning om var du har dribblat dig själv nu?
Du behöver inte ha stora muskler för att kunna lyfta tungt :)
Jacksatan lyfter stora vikter för att han har stora muskler. punkt. Vad väger han 85? 90? den vikten med avsaknad av kroppsfett och med små ben.
Men ditt exempel är ändå att Jacksatan, som inte klarar eller klarat 3x8x150?
Det finns fler ex och det ska ni få. Det roliga är principen, att det ska krävas stora muskler för tunga vikter. Vilket är fel.
Det finns fler ex och det ska ni få. Det roliga är principen, att det ska krävas stora muskler för tunga vikter. Vilket är fel.
Fler tomma påståenden och döfödda resonemang från dig med andra ord.
Har någon skrivit emot det debattör Groggen? :)
Diskussionen handlar om att du tycker att jag visar att jag är oerfaren därför att jag skriver att om man vill få stora bröstmuskler av bänkpress så skall man inte satsa så mycket på kontakt, utan att progressivt bli starkare i övningen. Detta exemplifierar jag med att om man reppar på en låg vikt i bänk idag för att få stora bröst, så får man mycket större bröst av att reppa på en betydligt högre vikt. Det är faktiskt så det ligger till för 99.9 % av alla som tränar bodybuilding.
Inser du inte själv hur du har gjort bort dig? Syftet med dina påhopp var att få mig att framstå som oerfaren och som en som nyss skaffat sig ett stort träningsintresse. Jag är dock säker på att alla här håller med om att den enda som har gjort bort dig och visat att du inte är insatt är du debattör Groggen.
Mycket underlig situation du har försatt dig själv i, tyvärr.
Och hur var det nu: Man är disco om man inte tränar vader Groggen? Var är våra exempel? Har du googlat klart? Hur ser reglerna ut på Yankees gym Groggen? :)
Jacksatan lyfter stora vikter för att han har stora muskler. punkt. Vad väger han 85? 90? den vikten med avsaknad av kroppsfett och med små ben.
Små ben och ändå så stark i knäböj, märkligt :) Ingen jäkla stor rygg men ändå jävligt stark i marken.
Har någon skrivit emot det debattör Groggen? :)
Diskussionen handlar om att du tycker att jag visar att jag är oerfaren därför att jag skriver att om man vill få stora bröstmuskler av bänkpress så skall man inte satsa så mycket på kontakt, utan att progressivt bli starkare i övningen. Detta exemplifierar jag med att om man reppar på en låg vikt i bänk idag för att få stora bröst, så får man mycket större bröst av att reppa på en betydligt högre vikt. Det är faktiskt så det ligger till för 99.9 % av alla som tränar bodybuilding.
Inser du inte själv hur du har gjort bort dig? Syftet med dina påhopp var att få mig att framstå som oerfaren och som en som nyss skaffat sig ett stort träningsintresse. Jag är dock säker på att alla här håller med om att den enda som har gjort bort dig och visat att du inte är insatt är du debattör Groggen.
Mycket underlig situation du har försatt dig själv i, tyvärr.
Och hur var det nu: Man är disco om man inte tränar vader Groggen? Var är våra exempel? Har du googlat klart? Hur ser reglerna ut på Yankees gym Groggen? :)
Alla håller med dig för att alla gillar dig :)
Alla regler har ju undantag, men taniga människor som ändå är starka växer inte på träd. Så för 99, 999% (ok... kanske 97,5%) gäller regeln att blir du starkare blir din muskler större, blir dina muskler större blir du starkare.
Små ben och ändå så stark i knäböj, märkligt :) Ingen jäkla stor rygg men ändå jävligt stark i marken.
http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=4447&stc=1&d=1136461082
Hur stor rygg har du själv debattör Groggen?
Alla håller med dig för att alla gillar dig :)
Nej, för att jag har rätt och du har fel, och att du bara är pinsam när du fortsätter fastän du bara skämmer ut dig själv mer. Folk förväntade nog sig mer från dig. Du har ju ändå när allt kommer omkring varit involverad i storartade debatter med Rataxes och Bärs! Skäms du inte? :)
Alla regler har ju undantag, men taniga människor som ändå är starka växer inte på träd. Så för 99, 999% (ok... kanske 97,5%) gäller regeln att blir du starkare blir din muskler större, blir dina muskler större blir du starkare.
Det finns folk som knappt har en muskel på kroppen men som ändå kan vara råstarka. Men det är sällan ngn väldigt muskulös som inte också är hyfsat stark. Har du dessutom rätt teknik så blir ju musklerna än mindre viktiga.
Det finns folk som knappt har en muskel på kroppen men som ändå kan vara råstarka. Men det är sällan ngn väldigt muskulös som inte också är hyfsat stark. Har du dessutom rätt teknik så blir ju musklerna än mindre viktiga.
Det finns även folk som ligger i koma Groggen. Vi pratar dock inte om dessa ytterst få undantag, utan om den stora majoriteten. Det är nämligen så man får göra när man ger träningstips.
Det finns även folk som ligger i koma Groggen. Vi pratar dock inte om dessa ytterst få undantag, utan om den stora majoriteten. Det är nämligen så man får göra när man ger träningstips.
Kort, koncist och vackert skrivet. :thumbup:
Att ge tips för att bänka mycket vore ju att träna rätt teknik och nöta det i oändlighet. Men det är ju inte så du tränar när du tränar bänk för att bygga bröst. Du kan få större muskler och ändå inte öka ngt nämnvärt i styrka, och du kan även göra tvärtom.
Att ge tips för att bänka mycket vore ju att träna rätt teknik och nöta det i oändlighet. Men det är ju inte så du tränar när du tränar bänk för att bygga bröst.
Är det styrkelyftsprofeten Golge som delar med sig av stalltipsen?
Att ge tips för att bänka mycket vore ju att träna rätt teknik och nöta det i oändlighet. Men det är ju inte så du tränar när du tränar bänk för att bygga bröst. Du kan få större muskler och ändå inte öka ngt nämnvärt i styrka, och du kan även göra tvärtom.
Korrekt! styrkelyftare hade verkligen tjänat på att bara teknikträna i all oändlighet. 50kg på stången, korrekta fina tekniskt perfekta lyft, utan nån som helst annan komplementträning, sju år senare är det bara att glida in på tävling och pressa upp 230kg utan att ha nån muskel nånstans.
Är det styrkelyftsprofeten Golge som delar med sig av stalltipsen?
Du om nån bör ju veta att muskler och styrka inte alltid går hand i hand. För du tävlar väl inte bland muskelberg?
Korrekt! styrkelyftare hade verkligen tjänat på att bara teknikträna i all oändlighet. 50kg på stången, korrekta fina tekniskt perfekta lyft, utan nån som helst annan komplementträning, sju år senare är det bara att glida in på tävling och pressa upp 230kg utan att ha nån muskel nånstans.
:laugh: :laugh: :laugh:
Du om nån bör ju veta att muskler och styrka inte alltid går hand i hand. För du tävlar väl inte bland muskelberg?
Muskler och styrka går i 99.9 % av fallen hand i hand, jo. Styrkelyftare har mycket muskler. :)
ELLARE MALAKAS!!!:cool: *innocent*
Brattström din gamle grek, bara vi två som håller oss mest OnT :D
Du fattar vad jag menar. Att öka i styrka utan att öka i storlek/vikt Vilket är det optimala för att hålla sin viktklass om man ex tävlar i styrkelyft eller nåt.
Jag ska säga dig att dom jag tävlade mot inte var några räkodlare. Triceps som julskinkor, skinkor som julskinkor, bröstkorgar som tunnor osv. Det var inga räkor direkt.
Muskler och styrka går i 99.9 % av fallen hand i hand, jo. Styrkelyftare har mycket muskler. :)
Det är inte de stora musklerna man slås av, utan de tunga vikterna. Kolla vad Svenska mästaren i bänk i 70 kg tar och om han är stor och muskulös.
Jag ska säga dig att dom jag tävlade mot inte var några räkodlare. Triceps som julskinkor, skinkor som julskinkor, bröstkorgar som tunnor osv. Det var inga räkor direkt.
Men så ser det väl inte ut i de lättare viktklasserna? Men de är ändå otroligt starka?
Det är inte de stora musklerna man slås av, utan de tunga vikterna. Kolla vad Svenska mästaren i bänk i 70 kg tar och om han är stor och muskulös.
Det finns ingen svensk mästare i bänk i 70kg-klassen Groggen. Vet du varför? Därför att man inte tävlar i någon sådan klass. Och vet du varför du inte visste det? Därför att du är oerfaren inom träning Groggen. Man tävlar i endera 67.5 eller 82.5.
Du fattar vad jag menar. Att öka i styrka utan att öka i storlek/vikt Vilket är det optimala för att hålla sin viktklass om man ex tävlar i styrkelyft eller nåt.
Att se till att man bara ökar i de muskler man använder för lyften man tävlar i (om man vill förbättra sina resultat) och inga andra, samt att hålla fettnivån låg. Att se till att man får ut så mycket som möjligt av de muskler man har.
Men så ser det väl inte ut i de lättare viktklasserna? Men de är ändå otroligt starka?
Dessa personer är styrkelyftare. De som är otroligt starka i de lättare klasserna hör till 0.1 % av alla som tränar, om ens det. Vi pratar inte om dessa ytterst få undantag. Det är som att hänvisa till Colemans schema när någon vill börja träna. Vi pratade inte heller om styrkelyft utan om kroppsbyggning. När går det in i ditt huvud?
Det finns ingen svensk mästare i bänk i 70kg-klassen Groggen. Vet du varför? Därför att man inte tävlar i någon sådan klass. Och vet du varför du inte visste det? Därför att du är oerfaren inom träning Groggen. Man tävlar i endera 67.5 eller 82.5.
Har aldrig påstått att jag varken kan eller är intresserad av styrkelyft. Men titta då 2.5 kg ner och se vad du finner.
Har aldrig påstått att jag varken kan eller är intresserad av styrkelyft. Men titta då 2.5 kg ner och se vad du finner.
Jag ser killar som inte alls har stora pecs, men däremot stora triceps. Kan du gissa varför det förhåller sig så Groggen? Och samtidigt gissa hur dessa småkillar kan lyfta så pass stora vikter? Och därefter förklara för oss en gång för alla vad detta har med kroppsbyggning att göra? Vi väntar spänt.
Att se till att man bara ökar i de muskler man använder för lyften man tävlar i (om man vill förbättra sina resultat) och inga andra, samt att hålla fettnivån låg. Att se till att man får ut så mycket som möjligt av de muskler man har.
Precis. Där går det att hålla muskeln hyfsat intakt men ändå bli starkare. Styrkelyftare som inte är bland de tyngsta, brukar inte vara så stora (småfeta) men jävligt starka. Då behöver man ingen stor muskel för att lyfta en stor vikt, du behöver däremot en explosiv muskel som är anpassad till ändamålet.
Precis. Där går det att hålla muskeln hyfsat intakt men ändå bli starkare. Styrkelyftare som inte är bland de tyngsta, brukar inte vara så stora (småfeta) men jävligt starka. Då behöver man ingen stor muskel för att lyfta en stor vikt.
Ja, precis det som vi andra har sagt hela tiden. Det finns undantag och tävlande styrkelyftare hör ofta till de undantagen.
MasterChief
2006-09-13, 14:18
Men ändå vet du att Bolio inte vet något?
Rajtantajtan...Dags att lägga ner nu. Officiell ursäkt till samtliga koloiter samt full exponering med helkroppsbilder i blått lysrörsljus.
Vad har hänt med grekerna?
Nåväl, jag hejar på Bolio. Både för hans enorma penis skull, men även (lite) för att han har rätt.
Jag ser killar som inte alls har stora pecs, men däremot stora triceps. Kan du gissa varför det förhåller sig så Groggen? Och samtidigt gissa hur dessa småkillar kan lyfta så pass stora vikter? Och därefter förklara för oss en gång för alla vad detta har med kroppsbyggning att göra? Vi väntar spänt.
De kopplar givetvis in triccan när de kör, oftast genom att hålla för smalt. Eller för brett och få opassande stor framsida axel till de små pecsen.
Dessa killar har antingen haft fel teknik eller så har de använt sig av de muskler som de är starkast i och som gynnar dem i att lyfta tungt.
De kopplar givetvis in triccan när de kör, oftast genom att hålla för smalt. Eller för brett och få opassande stor framsida axel till de små pecsen.
Dessa killar antingen haft fel teknik eller använt sig av de muskler som de är starkast i och som gynnar dem i att lyfta tungt.
GROGGEN FINALLY DID IT: REKORDHÅLLARNA I BÄNKPRESS HAR ANTINGEN HAFT DÅLIG TEKNIK ELLER ANVÄNT SIG AV DE MUSKLER SOM DE ÄR STARKAST I OCH SOM GYNNAR DEM I ATT LYFTA TUNGT! DET ÄR DÄRFÖR DE LYFTER SÅ PASS TUNGT! OCH ANLEDNINGEN VARFÖR DE ANVÄNDER MER TRICEPS ÄN BRÖST ÄR ATT DE HÅLLER FÖR SMALT!
Är det någon annan än jag som exploderar av skratt nu? :Virro
GROGGEN FINALLY DID IT: REKORDHÅLLARNA I BÄNKPRESS HAR ANTINGEN HAFT DÅLIG TEKNIK ELLER ANVÄNT SIG AV DE MUSKLER SOM DE ÄR STARKAST I OCH SOM GYNNAR DEM I ATT LYFTA TUNGT! DET ÄR DÄRFÖR DE LYFTER SÅ PASS TUNGT! OCH ANLEDNINGEN VARFÖR DE ANVÄNDER MER TRICEPS ÄN BRÖST ÄR ATT DE HÅLLER FÖR SMALT!
Är det någon annan än jag som exploderar av skratt nu? :Virro
Du sa inget om rekordhållare i bänk, du sa att du sett killar med små pecs och stora triceps och du frågade om jag kunde förklara det.
Groggen tror inte att bänkpresströjorna kan spela in litegrann? Groggen tror inte att man tvärtom behöver träna upp sina svagheter för att bli stark i bänk, och att all komplementträning i SL går ut just på att träna upp svagheterna? Är Groggen verkligen rätt person att misstänka rekordhållare i bänkpress för att ha dålig teknik eller hålla "för smalt"? Groggen tror inte att de är mycket väl medvetna om vad de gör? :laugh:
Dom var kortare, hade mycket lågt kroppsfet och hade i förhållande till sin storlek stora underarmar, triceps, hamstring och röv. Bröstmuskler syns inte genom kläder på små grabbar.
Du sa inget om rekordhållare i bänk, du sa att du sett killar med små pecs och stora triceps och du frågade om jag kunde förklara det.
Du skrev:
"Har aldrig påstått att jag varken kan eller är intresserad av styrkelyft. Men titta då 2.5 kg ner och se vad du finner."
Jag svarade vad jag såg. Dumskalle.
Groggen tror inte att bänkpresströjorna kan spela in litegrann? Groggen tror inte att man tvärtom behöver träna upp sina svagheter för att bli stark i bänk, och att all komplementträning i SL går ut just på att träna upp svagheterna? Är Groggen verkligen rätt person att misstänka rekordhållare i bänkpress för att ha dålig teknik eller hålla "för smalt"? Groggen tror inte att de är mycket väl medvetna om vad de gör? :laugh:
Läs dina egna inlägg:) Du bad mig förklara ngt annat än det du säger nu.
Dom var kortare, hade mycket lågt kroppsfet och hade i förhållande till sin storlek stora underarmar, triceps, hamstring och röv. Bröstmuskler syns inte genom kläder på små grabbar.
Om man inte ser bröstmusklerna så är ju det lite kul.
Läs dina egna inlägg:) Du bad mig förklara ngt annat än det du säger nu.
Nej, diskussionen handlade om rekordhållare i bänkpress. Det började med följande inlägg från din sida:
Jag svarade:
Då svarade du:
Dessa killar har antingen haft fel teknik eller så har de använt sig av de muskler som de är starkast i och som gynnar dem i att lyfta tungt.
*popcorn* :)
Har du ens hört talas om bänkpresströja? :Virro
Du skrev:
"Har aldrig påstått att jag varken kan eller är intresserad av styrkelyft. Men titta då 2.5 kg ner och se vad du finner."
Jag svarade vad jag såg. Dumskalle.
Då missförstod jag dig. Men det roliga är ju att du kommer se mindre bröst än du tror och tyngre vikter, så där hjälpte du ju bara mig :)
Då missförstod jag dig. Men det roliga är ju att du kommer se mindre bröst än du tror och tyngre vikter, så där hjälpte du ju bara mig :)
Nej, jag hjälpte dig inte ett dugg. Kan du inte berätta för oss varför de har mindre bröst än byggare men kan lyfta tyngre?
Detsamma gäller för små byggare, men du har förståss ingen erfarenhet av byggning heller att tala om.
Vad som däremot var och är mycket tydligt är att dom stora grabbarna har bröstkorgar man skulle kunna stå under i ett regnväder utan att bli blöt.
Har du ens hört talas om bänkpresströja? :Virro
Ja visst, men den gör ju inte en svag kille utan bröst till en strongis. Den hjälper väl till och gör honom 25-40 kg starkare. Ett hjälpmedel, ingen stålmannen-tröja :)
Ja visst, men den gör ju inte en svag kille utan bröst till en strongis. Den hjälper väl till och gör honom 25-40 kg starkare. Ett hjälpmedel, ingen stålmannen-tröja :)
Tja, faktum är att den gagnar tricepsbänkare mycket mer än bröstbänkare.
Det finns killar som får ut över 100 kg av tröjan. Vad har bröstmuskler med saken att göra? Det tröjan gör är att i princip koppla ur behovet för pectoralis. Man använder mycket mer triceps när man kör bänkpress med tröja. Kan det måhända ha någon relevans här tror du Groggen? Kan du bara gissa hur det hela hänger ihop? :)
Nej, jag hjälpte dig inte ett dugg. Kan du inte berätta för oss varför de har mindre bröst än byggare men kan lyfta tyngre?
För att de har tränat på ett helt annat sätt med (oftast) mer/längre vila ,tyngre vikter, färre reps och färre övningar per muskel. Inriktningen ligger i att utveckla styrka och explosivitet och inte i att hitta muskelkontakten. Självklart blir resultatet därefter.
Vad som däremot var och är mycket tydligt är att dom stora grabbarna har bröstkorgar man skulle kunna stå under i ett regnväder utan att bli blöt.
Stor korg är inte detsamma som stora bröstmuskler.
För att de har tränat på ett helt annat sätt med (oftast) mindre vila ,tyngre vikter, färre reps och färre övningar per muskel. Inriktningen ligger i att utveckla styrka och explosivitet och inte i att hitta muskelkontakten. Självklart blir resultatet därefter.
:laugh:
Du har en hel del fakta att lära dig innan du ger dig in i dylika debatter Groggen. Du är bara väldigt pinsam just nu.
Mindre vila?!?! :Virro
För att de har tränat på ett helt annat sätt med (oftast) mer/längre vila ,tyngre vikter, färre reps och färre övningar per muskel. Inriktningen ligger i att utveckla styrka och explosivitet och inte i att hitta muskelkontakten. Självklart blir resultatet därefter.
Vad exakt är det du vill komma fram till nu? Vad hände egentligen med 3x8x150?
Det finns killar som får ut över 100 kg av tröjan. Vad har bröstmuskler med saken att göra? Det tröjan gör är att i princip koppla ur behovet för pectoralis. Man använder mycket mer triceps när man kör bänkpress med tröja. Kan det måhända ha någon relevans här tror du Groggen? Kan du bara gissa hur det hela hänger ihop? :)
Jag vet inte hur den där jävla tröjan funkar, men jag har för mig att den är som mest hjälpsam i antingen slutfasen eller i början. Jag ser dock inte vad den har med detta att göra, även om den drar det jag sagt ytterligare ett steg, att du inte behöver vara muskulös för att pressa tunga vikter.
:laugh:
Du har en hel del fakta att lära dig innan du ger dig in i dylika debatter Groggen. Du är bara väldigt pinsam just nu.
Mindre vila?!?! :Virro
Om du tittar så ändrade jag det sen, så nu står det MER vilket jag menade från början, men jag skrev fel :)
Så nu har du inget att anmärka på i det inlägget för nu stämmer allt.
Så du kan inte ha stora/starka triceps och stark framsida axlar? Som exempel. Klart du kan.
haha ja men du min vän. Bröst är faktiskt en primär muskel i bänkpress. Det går inte att "koppla ur" brösten ur övningen. För att man ska kunna utföra övningen så måste bröst, axlar och triceps arbeta. Det går inte att koppla ur någon av dem. Det är så bara och det går inte att ändra på det.
Jag vet inte hur den där jävla tröjan funkar, men jag har för mig att den är som mest hjälpsam i antingen slutfasen eller i början. Jag ser dock inte vad den har med detta att göra, även om den drar det jag sagt ytterligare ett steg, att du inte behöver vara muskulös för att pressa tunga vikter.
Här är det OK att ta hjälp av tröjan för att pressa tyngre vikter, men tidigare i tråden skrev du att man inte blir starkare om man lyfter mer bara för man har bättre teknik. Dessa två påståenden går tyvärr inte ihop, precis som med allt det andra du skriver. :)
Seriöst nu Bolio hur orkar du ? ........ *screwy*
haha ja men du min vän. Bröst är faktiskt en primär muskel i bänkpress. Det går inte att "koppla ur" brösten ur övningen. För att man ska kunna utföra övningen så måste bröst, axlar och triceps arbeta. Det går inte att koppla ur någon av dem. Det är så bara och det går inte att ändra på det.
Att använda dem är ju givet, men de växer inte så mycket av lågrep och den typen av träning, däremot ökar din styrka.
Om du tittar så ändrade jag det sen, så nu står det MER vilket jag menade från början, men jag skrev fel :)
Så nu har du inget att anmärka på i det inlägget för nu stämmer allt.
Nej det gör det inte. :)
Växer man inte om man skiter i muskelkontakten? Ronnie Coleman skiter i muskelkontakt när han tränar, så även många andra byggare, och de är stora som hus. Hur kommer det sig? Vad har muskelkontakt med saken att göra ens?
Att använda dem är ju givet, men de växer inte så mycket av lågrep och den typen av träning, däremot ökar din styrka.
Hur är det då med 3x8-träning? :D
Men... säg det till styrkelyftare då för ärligt talat verkar ingen av det hört den sanningen.
Seriöst nu Bolio hur orkar du ? ........ *screwy*
Bolio orkar! Han skulle aldrig ge sig i en sakfråga där han vet att han har rätt. (kanske inte annars heller haha)
Tippar att det blir ca 15 sidor till innan detta är över. :D
Här är det OK att ta hjälp av tröjan för att pressa tyngre vikter, men tidigare i tråden skrev du att man inte blir starkare om man lyfter mer bara för man har bättre teknik. Dessa två påståenden går tyvärr inte ihop, precis som med allt det andra du skriver. :)
Att ha bra teknik och lyfta mer har jag inte sagt emot, men att förbättra sin teknik och därigenom öka vikten är inte detsamma som att du ökat samma mängd styrka. Det finns många starka som inte kan få till det riktigt pga att tekniken släpar. Man kan säga att tekniken övervinner styrkan och muskelmassan.
En teknisk brottare vinner över en stark muskulös brottare.
Växer man inte om man skiter i muskelkontakten? Ronnie Coleman skiter i muskelkontakt när han tränar, så även många andra byggare, och de är stora som hus. Hur kommer det sig? Vad har muskelkontakt med saken att göra ens?
Från det lilla jag sett av Colemans träning så verkar han köra med rätt mycket kontakt. Ta t.ex. när han kör hantelpressar och pumpar på i nederdelen av rörelsen, det ger nog rätt fin kontakt i pecsen. Sen finns det ju många andra byggare som kör med mycket kontakt, plus säkert en hel del som struntar helt i det.
Att ha bra teknik och lyfta mer har jag inte sagt emot, men att förbättra sin teknik och därigenom öka vikten är inte detsamma som att du ökat samma mängd styrka. Det finns många starka som inte kan få till det riktigt pga att tekniken släpar. Man kan säga att tekniken övervinner styrkan och muskelmassan.
Du blandar och ger slumpartat från muskulös, tekniskt begåvad och stark.
Vad är styrka?
Bolio orkar! Han skulle aldrig ge sig i en sakfråga där han vet att han har rätt. (kanske inte annars heller haha)
Tippar att det blir ca 15 sidor till innan detta är över. :D
Jag vet , men han undrade hur man översätter vissa saker till grekiska och nu är han inne på Ronnie Coleman osv.
Skaffa bättre hobby.
[QUOTE=Bolio]
Avslöjar vad Groggen? 99.5 % av alla som kör åttareppare på 150 kg i bänk har stora bröstmuskler. Självklart finns det undantag med styrkelyftare som lyfter med skjorta. Saken är bara att jag skrev just 8 reps därför att styrkelyftare inte lyfter 8 reps. Det är så byggare tränar, och alla byggare som gör 8 reps på 150 kg har stora bröstmuskler. Visa gärna exempel på en byggare som inte har det.
[QUOTE]
Det finns väldigt endel riktigt starka styrkelyftare som kan pressa 3x8x150 utan tröja och de har riktigt stora bröstmuskler. Finns inte en chans att någon i världen kan pressa 150pannor utan bänk tröja och dessutom göra 8 reps i tre set utan att ha stora bröstmuskler. Jag är helt på din sida bolio :thumbup: ville bara poängtera att det kvittar om det är en byggare eller styrkelyftare som reppar sönder 150kg, båda två har enorma bröst!
Ronnie går ständigt och tänker på att bli grövre och få sina muskler att växa, för hela hans liv kretsar kring det. Så kom inte och säg att han skiter i kontakten när han tränar. Även om det kanske kan se ut så ibland :)
Även om han sliter i vikterna så har han det rätta tänket, att muskeln ska växa. Han tänker ju knappast "fan jag måste bli starkare".
Det finns väldigt endel riktigt starka styrkelyftare som kan pressa 3x8x150 utan tröja och de har riktigt stora bröstmuskler. Finns inte en chans att någon i världen kan pressa 150pannor utan bänk tröja och dessutom göra 8 reps i tre set utan att ha stora bröstmuskler. Jag är helt på din sida bolio :thumbup: ville bara poängtera att det kvittar om det är en byggare eller styrkelyftare som reppar sönder 150kg, båda två har enorma bröst!
Du verkar ju kunna mycket.
MasterChief
2006-09-13, 14:59
GROGGEN!
Nu är det dags att ställa allt på sin spets efter sjutioelva sidor.
Står du fast vid din åsikt att Bolio är oerfaren och okunnig?
Men... säg det till styrkelyftare då för ärligt talat verkar ingen av det hört den sanningen.
Kör de mycket/mest lågrep för att de gör dem starkare eller för att deras muskler ska växa?
NEEEJ! Det går inte! Jag har visserligen skrivit minst två inlägg över det här men det är så att det inte går. Man kan inte koppla ur brösten i bänkpress. Bänkpress tar på axlar bröst och triceps.
Ronnie går ständigt och tänker på att bli grövre och få sina muskler att växa, för hela hans liv kretsar kring det. Så kom inte och säg att han skiter i kontakten när han tränar. Även om det kanske kan se ut så ibland :)
Även om han sliter i vikterna så har han det rätta tänket, att muskeln ska växa. Han tänker ju knappast "fan jag måste bli starkare".
Måste man ha känna att man har kontakt för att bli stor? :)
Kör man 6-12 reps på TUNGA vikter, äter mat och kurar så spelar det ingen jävla roll om man har kontakt eller inte.
För att göra det enkelt för oss Groggen: Vad är det som lyfter vikten om inte musklerna?
Vad exakt är det du vill komma fram till nu? Vad hände egentligen med 3x8x150?
Vad skönt att det är det enda du kan klamra dig fast vid nu, att jag inte vet vad fan jag ska söka på för att hitta det på Google :)
Men jag vet att du vet att det finns folk som bänkar en bit över 160 och de har inga märkvärdiga bröstmuskler.
Kör de mycket/mest lågrep för att de gör dem starkare eller för att deras muskler ska växa?
Kommer Groggen att fortsätta debatten trots att han bevisligen har fel på alla punkter många sidor till?
Har någon som gör 3x8x150 stora bröstmuskler?
Var har du exempel på någon som inte har Jäkla Stora bröstmuskler, men ändå klarar 3x8x150?
Är bolios frågor och offentliga resonemang kring styrkelyftsträning ett tecken på att han är okunnig och oerfaren?
Styreklyftare tränar som de gör för att bli bättre på det dom tävlar i. De använder sig av allt från 1 till 100 reps.
Men jag vet att du vet att det finns folk som bänkar en bit över 160 och de har inga märkvärdiga bröstmuskler.
VILKET INGEN HAR SAGT EMOT, FÖR FEMHUNDRADE GÅNGEN.
NEEEJ! Det går inte! Jag har visserligen skrivit minst två inlägg över det här men det är så att det inte går. Man kan inte koppla ur brösten i bänkpress. Bänkpress tar på axlar bröst och triceps.
Vem har sagt att man måste koppla ur? Om du använder triceps mer så blir ju det naturligt att brösten jobbar mindre, blir avlastade. Eller axlar etc.
Vad skönt att det är det enda du kan klamra dig fast vid nu, att jag inte vet vad fan jag ska söka på för att hitta det på Google :)
Nu försöker du kringgå den ursprungliga formuleringen Golge. Jäkla Stora var epitetet som någon som klarar 3x8x150 inte behöver på sina bröstmuskler.
VILKET INGEN HAR SAGT EMOT, FÖR FEMHUNDRADE GÅNGEN.
Då ska du, ordmärkaren nummer ett, erkänna att det INTE är ett KRAV att ha stora muskler för att lyfta tunga vikter :)
Då ska du, ordmärkaren nummer ett, erkänna att det INTE är ett KRAV att ha stora muskler för att lyfta tunga vikter :)
Har jag skrivit att det är ett krav att ha stora muskler för att lyfta tunga vikter någonstans? Visa gärna var jag har skrivit det Groggen.
Så snart du berättar hur det förhåller sig med 3x8x150 ska vi behandla andra obesvarade frågor.
Måste man ha känna att man har kontakt för att bli stor? :)
Kör man 6-12 reps på TUNGA vikter, äter mat och kurar så spelar det ingen jävla roll om man har kontakt eller inte.
För att göra det enkelt för oss Groggen: Vad är det som lyfter vikten om inte musklerna?
Om det bara vore för musklerna så skulle ju byggarna varit starkare än styrkesnubbarna. Oavsett om han känner kontakten, så är hans träning upplagd för att musklerna ska växa. Eller rättare sagt hela hans jävla liv.
Om det bara vore för musklerna så skulle ju byggarna varit starkare än styrkesnubbarna. Oavsett om han känner kontakten, så är hans träning upplagd för att musklerna ska växa. Eller rättare sagt hela hans jävla liv.
Måste man känna att man har kontakt för att bygga stora muskler Groggen?
Har jag skrivit att det är ett krav att ha stora muskler för att lyfta tunga vikter någonstans? Visa gärna var jag har skrivit det Groggen.
Du har skrivit att det krävs jäkla stora bröstmuskler för att pumpa på 150. Du, ska erkänna att KRÄVS är fel ord, för annars hade det inte funnits undantag :)
Du har skrivit att det krävs jäkla stora bröstmuskler för att pumpa på 150. Du, ska erkänna att KRÄVS är fel ord, för annars hade det inte funnits undantag :)
Citera det jag skrev.
Så vad lyftar vikterna då?
Måste man känna att man har kontakt för att bygga stora muskler Groggen?
Nej, men det är ju ingen nackdel. Kör strikt och tänk på ngt helt annat så kommer ju muskeln att växa ändå. Men att tänka och känna in övningen kanske gör några extra gram muskler per vecka :)
Tricklev
2006-09-13, 15:11
Ursäkta?
GROGGEN FÖR I HELVETE VAR TYST, du började tråden med att hoppa på folk och kalla dom okunniga, och under dom senaste 15sidorna så har jag läst påstående om påstående där du har blivit rättad. Du har SJÄLV ERKÄNNT din okunskap angående Styrkelyft, och dom olika sätt att träna det.
Hur fan kan du sova på kvällarna?
Nej, men det är ju ingen nackdel. Kör strikt och tänk på ngt helt annat så kommer ju muskeln att växa ändå. Men att tänka och känna in övningen kanske gör några extra gram muskler per vecka :)
Måste man köra strikt för att musklerna skall växa? Om jag gör 3x12 på 200 kg i bänkpress en gång i veckan helt ostrikt utan till och med fuskar lite, kommer inte mina muskler växa då?
Så vad lyftar vikterna då?
Om två killar lyfter lika mycket men en har mindre muskler, vad är då skillnaden? Tekniken kanske :) Om musklerna vore det primära så skulle ju träningen utformas för att utveckla dem eller?
Om två killar lyfter lika mycket men en har mindre muskler, vad är då skillnaden? Tekniken kanske :) Om musklerna vore det primära så skulle ju träningen utformas för att utveckla dem eller?
Det är inte bara skillnad i teknik. Kan inte du berätta för oss vad skillnaden är?
Så snart du berättar hur det förhåller sig med 3x8x150 ska vi behandla andra obesvarade frågor.
Du är ett bra exempel, du ser inte så stark ut, men det är du. Samma gäller för han som kan pumpa på 150, han har en styrka/teknik som inte riktigt speglar hans fysik.
Tricklev
2006-09-13, 15:15
Du har ju inte en jävla arning hur styrkelyftare tränar, så varför snackar du om dom?
Styrkelyftare tränar primärt dom 3 stora övningarna, och kompliment övningar runt om som hjälper dig där du är klenast under någon av dom 3 stora. Dom tränar MUSKLERNA för att deras MUSKLER ska bli starkare.
Det faktum att en mindre SL kille kan bänka mer än en mindre kroppsbyggare har nog med vana, utrustning och det faktum att SL killen har tränat sin kropp just för att kunna göra detta, han är en maskin i strävan efter att bli perfekt på just detta.
Tricklev
2006-09-13, 15:16
Du är ett bra exempel, du ser inte så stark ut, men det är du. Samma gäller för han som kan pumpa på 150, han har en styrka/teknik som inte riktigt speglar hans fysik.
Jwzrd ser stark ut i verkligheten, hade du sett han jämte en vanlig människa på 180 och 65kilo hade du nog, utan några större problem kunnat se att han tränar, jag lovar.
Bristande logik som vanligt Groggen. Om du pratar om singellyft så finns det ytterligare dimensioner förutom muskelstorlek och vad du nu lägger i teknik.
Ehm. Ser inte stark ut? Jwzrd väger 120 kg. Jag har sett bilder på honom i lite mer deffad form. Han är större än 99 % av alla som hänger här. Det kan jag garantera dig, och det har egentligen ingenting med debatten att göra.
Jag är snarare ett exempel på motsatsen. Jag ser starkare ut än jag är.
Citera det jag skrev.
Seriöst. Låt säga att ni kör 3x8 på 50 kg i bänkpress nu. När ni kör 3x8 på 150 kg i bänkpress kommer ni att ha två stora jäkla bröstmuskler. Helt oavsett om ni har kört strikt eller inte. Det KRÄVS helt två stora köttbitar för att lyfta 150 kg åtta gånger
Har vi kommit så långt nu så du börjar känna att det jag påstår att du sagt inte kan behöver stämma ;) för du har äntligen insett att du har fel. Ja så bör det ju vara iom att du åter ber mig citera.
Så här har du, rakt upp i ditt ordmärkaransikte :devil:
Tricklev
2006-09-13, 15:20
Duktigt Groggen, kan du nu svara på argumenten i tråden?
Har vi kommit så långt nu så du börjar känna att det jag påstår att du sagt inte kan behöver stämma ;) för du har äntligen insett att du har fel. Ja så bör det ju vara iom att du åter ber mig citera.
Snarare tvärtom. Jag hävdar bestämt att om man tränar byggning och går från 3x8x50 till 3x8x150 så har man JÄKLIGT STORA BRÖSTMUSKLER. Detta är fakta. Visa gärna några exempel på motsatsen.
Du har ju inte en jävla arning hur styrkelyftare tränar, så varför snackar du om dom?
Styrkelyftare tränar primärt dom 3 stora övningarna, och kompliment övningar runt om som hjälper dig där du är klenast under någon av dom 3 stora. Dom tränar MUSKLERNA för att deras MUSKLER ska bli starkare.
Det faktum att en mindre SL kille kan bänka mer än en mindre kroppsbyggare har nog med vana, utrustning och det faktum att SL killen har tränat sin kropp just för att kunna göra detta, han är en maskin i strävan efter att bli perfekt på just detta.
Vad tjafsar du om? Sl-killen prioriterar styrka och byggaren muskelutveckling. Vadå vana? Byggaren kanske kör bänk oftare än SL-snubben, men han kör inte det med samma mål och på samma sätt och då blir ju givetvis inte resultatet detsamma.
Så bra att du citerar just den biten av allt bolio har sagt, det tar oss tillbaka till ursprungsproblemet. När ska vi få se överkroppen på någon som klarar 3x8x150 utan att ha två stora köttbitar?
Jwzrd ser stark ut i verkligheten, hade du sett han jämte en vanlig människa på 180 och 65kilo hade du nog, utan några större problem kunnat se att han tränar, jag lovar.
Jag såg en bild när han satt på nån staty/sten av nåt slag, och den killen såg inte så stark ut som han tydligen är av journalen att döma.
Ja så bör det ju vara iom att du åter ber mig citera.
Jag måste bara tillägga att anledningen varför jag bad dig citera rakt av var för att belysa att jag skriver att man har stora bröstmuskler om man gör TRE SERIER PÅ VARDERA ÅTTA REPETITIONER på 150 kg, och att man skall ha gått från 50 -> 150. Detta leder till att man får stora bröstmuskler om man tränar byggning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.