handdator

Visa fullständig version : Pinglan är på G

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20

no1fitness
2005-02-07, 05:30
Jag håller så brett att armen blir i 90 gradres vinkel om ni fattar.
Tror du håller ganska smalt Pinglan...
Annars är ju tuttarna en bra riktlinje där stången ska stanna. :D

jakke
2005-02-07, 09:31
Ett bra bänktips är att hålla ganska brett, alt eftersom jag flyttade ut händer kom nya pb hela tiden.

jakke
2005-02-07, 10:16
Kom på lösningen: Knalla över till din STORA granne, låna en kopp socker och fråga i farten om ni inte kan bänka lite tungt. Han måste ju kunna göra den nödvändiga grovhyvlingen av tekniken!

Doctor Snuggles
2005-02-07, 19:16
Jag lägger väl stången rakt över tuttarna ungefär. Det där med bredden kan vara av betydelse, jag håller relativt smalt, bara något bredare än axelbredd. Har faktiskt funderat över detta, kanske är det bättre att hålla bredare? Har inte kommit mig för att prova med bredare fattning, gammal vana du vet.... men jag kanske ska ta tag i det och prova?

Hm, generellt sätt så är ett så brett grepp som möjligt bäst, eftersom det involverar den stora muskelgruppen i bänk (bröst) som mest, samt att lyftvägen blir kortare. Det finns förstås undantag, mest beroende på anatomiska faktorer (korta armar, stor bröstkorg).

Pinglan
2005-02-07, 21:46
Tack för synpunkterna angående handfattningen i bänken. Ska prova att bredda nästa gång, får väl sänka vikterna (jag kör ju så otroligt tungt nu menar jag *rolleyes* ) till att börja med antar jag *grr27* men vad gör man inte för att komma tillrätta med tekniken ;)

Kvällens lilla markpass då:

Chins:
1x12
1x8
1x8 Ökade 2 reps i sista setet jämfört med sist!

Marklyft:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x3
125kg 3x3

Enarms hantelrodd:
21kg 1x10
31kg 3x8

Framåtlutande hantellyft åt sidan, stående:
8.5kg 3x10

Ryggresningar:
10kg 3x15

Och så några fjollrehabövningar för baksida axlar.

Sammanfattning: har inte tappat i markstyrka på 3:orna. Lycka :D

Droog
2005-02-07, 21:58
Tur att du kör några riktiga pass då och då som jag slipper skämmas för å dina vägnar. 125kg 3x3 är :hbang: (Ang. tiderna på dina powerwalks...)

/Droog

Pinglan
2005-02-08, 07:29
Tur att du kör några riktiga pass då och då som jag slipper skämmas för å dina vägnar. 125kg 3x3 är :hbang: (Ang. tiderna på dina powerwalks...)

/Droog
Först säger jag tack :) och sedan säger jag :thefinger och konstaterar att du verkligen inte är rädd om livet du inte :whipped: :D

Nils
2005-02-08, 16:04
Jag måste bara säga *yourock*

Efter att ha tittad här en del igen så har jag blivit inspirerad tilräckligt för att gå till gymmet igen. Igår tom inspirerad att göra bänkpress med försök till teknik så jag följde råden här, spände allt och höll brett och så.
Och jag måste säga att det var lite intressant. Det här är definivt första gången jag har mer träningvärk i baken än i bröstet av ett bröstpass! *screwy* :laugh:

Pinglan
2005-02-08, 22:02
Nils: där räddade du min kväll :laugh: haha, fasen vad full i skratt jag blev! Träningsvärk i röven efter bänken! Världsklass :thumbup: Kul att du blir inspirerad av att läsa min journal!

Här kommer kvällens bänkpass då:

Bänkpress:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 3x3

Höll rejält mycket bredare på alla seten men jag tycker då rakt inte att det kändes något bra. Fick inte alls till det, således kände jag mig klenare än normalt *grr27* Nåja, jag ger det några pass till så får vi se om det släpper. Måste väl vänja sig vid den nya fattningen antar jag.

Lutande hantelpress:
11kg 1x10
21kg 3x6

Flyes, lutande bänk:
8.5kg 3x10

Stående militärpress:
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 2x4

Hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Kickbacks med hantel:
8.5kg 1x10
11kg 2x10

Hängande benuppdragningar:
3x10

Sammanfattning: irriterad över att jag inte får till det i bänken, men skam den som ger sig :whipped:

emmzan
2005-02-09, 07:11
Nu tar vi det liiite lugnt här med teknikförändringarna.. Huruvida du ska hålla smalt eller brett beror ju mer på hur du är byggd och hur det ser ut än vad folk på ett forum säger eller hur?! Som med knäböj, det är attans svårt att instruera över nätet i text!

Håller du rejält brett involverar du mer bröst och mindre triceps! Kör jag då med stången högt upp på bröstet blir jag toksvag (svaga pectoralis) och jag kör därför med stången relativt långt ner på bröstet (typ precis ovanför bh-linningen) så jag även får mer triceps i rörelsen!

Sen finns det ju inget som säger att den stilen passar dig! JAG kör på det sättet eftersom jag har en känsla av att jag nångång kommer dra på mig en bänktröja och då är det sannolikt den tekniken jag behöver! Tidigare körde jag betydligt smalare och med mer triceps och fick således en betydligt längre lyftväg!

Btw... du säger att du kör fjolliga rehabövningar men sen går och kör kickbacks? :laugh: :booty:

Pinglan
2005-02-09, 07:37
Emmzan: jag är medveten om att ett bredare grepp kanske inte alls passar mig men jag måste ju prova och ge det några gånger iaf innan jag förkastar det.
Angående kickbacks så väntade jag bara på fjollkommentaren :D det förvånar mig inte att det var du som kom först med den :thumbup: jag har inget att säga till mitt försvar, jag drabbades av en hastig discolust helt enkelt *flex* :D

Henke
2005-02-09, 08:25
Jag provade också att hålla bredare i bänken, det som hände var att jag gled ibland samt att det kändes lite konstigt, har bytt till smalare nu och det går bättre, men prova, det kan väl inte bli mer än fel.

MVH

ETK_TIS
2005-02-09, 08:41
Tycker man ska prova det som passar en själv , smalt eller brett , vissa är väldigt starka i triceps orginal , och då är det lite överkurs att bredda greppet , och har lyckats se ett lyft på 170 kg i vad jag kallar smal bänk *flex* , men dom flesta resonerar så att när man håller bredare , så har man i större grad hjälp av bänkdräkten :thumbup:

Doctor Snuggles
2005-02-09, 12:17
Som jag sa så beror bänkfattningen förstås på anatomiska förutsättningar, men generellt sett så är bredare=bättre. Det handlar inte bara om man från början är starkare i triceps t.ex utan vilken muskelgrupp som har mest potential för styrka i slutändan. Pecsen är en större muskelgrupp, so do the math. :D
Vid bred fattning är det dock viktigt att jobba upp styrkan på axlarna, för de kan vara en flaskhals annars, då de också involveras mer.
Sen om man är van vid smal fattning så är det inte så konstigt att bred fattning inte resulterar i några PB:s i början, några pass behövs för att utvärdera. Rörelsebanan skiljer ju sig åt dessutom. Om man glider runt så är det bara att använda lite magnesium/talk.
I vilket fall så tror jag "lite bredare än axelfattning" är för smalt för i princip alla om man är ute efter maximal styrka.

EDIT: Det verkar som du redan ligger i ungefär samma styrka som smal bänk, vilket torde vara ett tecken på att bredden (trots nuvarande ovana och eventuellt suboptimal teknik) passar dig bättre. Om det vore tvärtom, d.v.s du var van vid bred fattning, så kan jag nästan helt garantera att du vore svagare om du bytte till smal fattning.

Pinglan
2005-02-09, 22:04
Tack för era synpunkter angående bänken pojkar, jag ska ge det lite mer tid och sedan får jag bestämma mig för hur jag ska göra med fattningen fortsättningsvis.

Ikväll utökade jag min joggingrunda till 7 km och det tog mig 39.16 att ta mig i mål. Såååååååååååååååå himla underbart, jag mår helt enkelt strålande bra av att springa. Jag ska utöka lite i taget och så ska jag ge mig på milen om några veckor. Tjohooooooo :thumbup:

Pinglan
2005-02-10, 22:34
Hepp, här kommer kvällens böjpass:

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x3
102.5kg 3x3 :D

Raka marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x3
105kg 2x3 :D

Utfallssteg framåt:
60kg 3x3 :D

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Imorgon bär det av till huvudstaden och på lördag/söndag blir det kurs med Arne :hbang: Ska bli skitkul :thumbup:

AFanatic
2005-02-10, 23:56
Böjpass dagen efter en joggingrunda *screwy* Jag hade varit död. :laugh:

Du är grym pinglan! (vikterna):hbang:

jwzrd
2005-02-11, 07:00
Hepp, här kommer kvällens böjpass:

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x3
102.5kg 3x3 :D

Raka marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x3
105kg 2x3 :D

Utfallssteg framåt:
60kg 3x3 :D

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Whoa, dom där böjvikterna är tokiga! Fattar inte hur du orkar springa så långt. 7km och sen ner och tokböja.. GAH! :D

Henke
2005-02-11, 08:05
Vilka toppen böjjar, lätta 3:or på 102,5, 110 nästa gång? :D

MVH

Pinglan
2005-02-14, 11:58
AFanatic, jwzrd och Henke: tack :)

Är helt slut idag, var ju på Arnes kurs i helgen (en mycket bra kurs som varmt rekommenderas) och igår åkte vi från Stockholm vid 17.00-tiden. Det var ju värsta snöovädret vilket gjorde att vi inte var hemma förrän vid 21.30-tiden. Kommer hem till ett helt igensnöat, iskallt hus med strömavbrott *grr27* Jag blir tokig på det där jävla elbolaget, det känns som det har varit nog med strömavbrott nu. Återstår bara att se hur länge det dröjer innan vi får tillbaka elen den här gången, sist fick vi ju vänta i 2 veckor *screwy* Lätt irriterad är jag som ni märker ;) Får se hur jag gör med träningen ikväll, kanske skiter i det helt och sitter inne i mörkret och surar istället :furious:

z_bumbi
2005-02-14, 12:07
Hoppas ni hade fått på vinterdäcken den här gången i alla fall. *innocent*

Tråkigt med strömavbrottet, det är bara att skrika på kundservice så mycket ni kan.

Nils
2005-02-14, 12:16
Ja, vad skall man säga. Ingen el på vintern är priset man får betala om man bor på landet, så hade jag det i många år.
Men men, på sommaren när det är varmt och ljust, DÅ kommer det alltid att finnas el ;)

Pinglan
2005-02-14, 14:19
Björnen: jodå, nu är vinterdäcken på plats ;)

Nils: jo så är det ju :( Dessbättre är jag ju en lantfjolla redan från födseln så jag är ju van vid de diverse småblessyrer som kan inträffa på landet :D Men som sagt var, när sommaren kommer är det värt varje sekund av strömavbrott :)

Nu har jag dock från säkra källor fått veta att strömmen redan är tillbaka så den här gången blev det ju inget större problem (om den nu inte försvinner igen) Slutet gott allting gott :thumbup:

Pinglan
2005-02-15, 07:59
Ingen träning blev det för mig igår. Hade sån grotesk huvudvärk att jag nästan såg dubbelt :( Dessvärre har jag fortfarande skitont i huvudet så vi får väl se hur det blir ikväll, håller tummarna för att det ska släppa. Det känns som att huvudvärken är spänningsrelaterad så den borde ju kunna släppa ganska snabbt tycker jag. Nu ska jag gå och ta hand om en patient som också lider av spänningshuvudvärk. Vem tar hand om mig *cry* ;)

Henke
2005-02-15, 08:22
Strömavbrott igen, fattar inte hur ni klarar det, skulle själv bli galen.
Hoppas att huvudvärken ger med sig så att iallafall bgt blir bättre.

MVH

Jorgen
2005-02-15, 08:33
Vem tar hand om mig *cry* ;)
*tröstkram*
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/smileyhug.gif

//Jörgen

tinus
2005-02-15, 08:38
Krya på dig vännen :love: jag smyger med in i Jorgens tröstkram jag med ;)

Jarod
2005-02-15, 12:11
Nu ska jag gå och ta hand om en patient som också lider av spänningshuvudvärk. Vem tar hand om mig *cry* ;)

JAG! JAG! JAG!
:love:

Jag vet ett jättebra sätt att få bort det på! Skicka PM and I´ll hook you up... ;)

Pinglan
2005-02-15, 21:30
Jörgen och Tinus: Tack för tröstkramarna :love: , de hjälpte tydligen för nu är huvudvärken som bortblåst!

Jarod: hmmmm, vad kan det vara för något du tänker på månne :naughty: nåväl, nu är ju som sagt var huvudvärken borta så jag avvaktar nog med PM:et ;)

Ikväll var det dags för markpass:

Chins:
1x12
1x8
1x8

Marklyft:
60kg 1x5
80kg 1x5
100kg 1x5
120kg 3x6

Stångrodd:
50kg 3x10 Superkontakt

Framåtlut hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 3x8 Fan vad brutalSTARK jag är i biceps eller vad säger ni *rolleyes*

Sammanfattningsvis kan jag väl konstatera att jag borde jobba mer på mina fjolliga biceps men orka bry sig, det viktigaste är ju att bli stark i böj, mark och bänk :thumbup:

Pinglan
2005-02-16, 21:33
Bänkdags igen då:

Bänkpress (nya, breda fattningen):
20kg 1x15
40kg 1x10
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 3x3 Kändes inte ett dugg bra och jag blev så in i baljan förbannad för att det går så illa att jag var tvungen att skrika högt och sparka i väggen flera gånger :em: Johan hade mycket svårt för att hålla sig för skratt kan jag säga *grr27* ;) MYCKET irriterad var jag ska ni veta

Lutande hantelpress:
21kg 3x6

Flyes, plan bänk:
11kg 3x10

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x10
27.5kg 3x6 Huga, alldeles för länge sedan jag körde den här regelbundet (men nu när jag har varit på Arnes kurs inser jag ju att det är ett måste att köra den här övningen ;) )

Frenchpress hantel, sittande:
6kg 3x6

Här kunde jag inte hålla mig längre, nu var jag tvungen att ge mig på bänkpressen igen med den breda fattningen. Körde mig helt slut på en massa set och reps på 40kg. När jag kör så lätt så känns det jättebra och jag tycker mig ha bra tryck i kroppen och i pressarna. Bestämmer mig härmed för att börja om från början med mitt nya grepp och således sänka vikterna litegrann för att kroppen ska få vänja sig vid den nya tekniken. Bra eller dåligt? Det återstår att se. Synpunkter på det beslutet någon?

emmzan
2005-02-16, 21:36
Så blondinen kollar om det är ok att sänka vikterna tills man vant sig vid tekniken? Sånt fjollande! Hm! Iofs kör du ju kickbacks också eller hur var det ?! :D

Jag tycker det låter som en strålande idé! Kör med fullt stopp och börja öva upp explosiviteten från botten också!!

Pinglan
2005-02-16, 21:39
Så blondinen kollar om det är ok att sänka vikterna tills man vant sig vid tekniken? Sånt fjollande! Hm! Iofs kör du ju kickbacks också eller hur var det ?! :D
:thefinger :thefinger :D

emmzan
2005-02-16, 21:40
Visst ja, du är inte bara blondin! Du är trettiotaggare också va?? *innocent*

Pinglan
2005-02-16, 21:44
Visst ja, du är inte bara blondin! Du är trettiotaggare också va?? *innocent*
Nu finns det en veterinärstudent någonstans i Uppsala eller Eskilstuna som ligger riktigt risigt till :whipped: :whipped: :D

Jorgen
2005-02-16, 22:03
Låter som en bra idé att sänka vikterna och bana in den nya tekniken. :thumbup:
Jag började själv att hålla lite bredare i bänken för ett tag sedan. Tycker att det blev mycket bättre.

Jag hade gärna varit där och sett ditt utbrott förresten. :D
Ta med kamera nästa gång. *popcorn*

//Jörgen

Pinglan
2005-02-17, 08:01
Jörgen: märkte du skillnad med en gång eller tog det ett tag innan du kände att den nya fattningen passar dig bättre? (jag vill ju veta när det är dags att ge upp om det inte ger det resultat jag vill ha ;) )

Du, sådana där utbrott gör sig inte bra på kort kan jag lova :D

Jorgen
2005-02-17, 09:15
Det tog några pass att vänja sig, men nu så känns det mycket bättre. Har testat att hålla lite smalare igen för att se om det blev någon skillnad, men det kändes inte alls bekvämt med en smalare fattning.

//Jörgen

jwzrd
2005-02-17, 09:40
Hehe intressant utbrott. Men inte skymtas det några fjolltendenser?

Pinglan
2005-02-17, 10:14
Det tog några pass att vänja sig, men nu så känns det mycket bättre. Har testat att hålla lite smalare igen för att se om det blev någon skillnad, men det kändes inte alls bekvämt med en smalare fattning.

//Jörgen
Okej då får jag ha lite tålamod då (inte min starka sida precis :D )

Pinglan
2005-02-17, 10:15
Hehe intressant utbrott. Men inte skymtas det några fjolltendenser?
Åjo, jag kände mig allt lite fjollig när 55 kg kändes lika tungt som om det vore 155 på stången :D Dessutom är det sannerligen lite fjolligt att flippa ur sådär.....tonårsaktigt du vet :thumbup:

tinus
2005-02-17, 10:35
Har också fått ett och annat utbrott i mina dagar. :em: och det blir inte direkt bättre när någon står på sidan om och har mkt svårt att hålla sig för skratt *grr27*
Så vi är då två fjolliga blondiner med fjortisfasoner :D ..tack och lov har jag inte passerat tant strecket ..än :angel:

Doctor Snuggles
2005-02-17, 13:54
Åjo, jag kände mig allt lite fjollig när 55 kg kändes lika tungt som om det vore 155 på stången :D Dessutom är det sannerligen lite fjolligt att flippa ur sådär.....tonårsaktigt du vet :thumbup:

En sak värd att notera är ju att "the sticking point", eller där man failar, sänks när man håller bredare till att vara typ precis i början av lyftet, alltså vid bröstet. Vid smalare fattning brukar ju den ligga lite högre upp, typ halvvägs. Det kan förklarar varför det just nu känns såpass tungt.
Ursäkta svengelskan.
Och att flippa ut är bedårande. :D

Pinglan
2005-02-18, 13:57
Tinus: skönt att höra att jag inte är ensam ;)

Snuggles: jag märkte faktiskt att "den jobbigast biten" flyttade på sig lite. Precis som du säger har jag förut haft tendens att fastna lite längre upp medans den bredare afttningen gjorde det tyngst just vid vändningen. Nu fick jag alltså förklaringen till det :thumbup:

Igår var jag och hämtade hem mina älskade katter :love: De har fram till nu bott kvar hos mitt ex eftersom han bodde kvar i vårt hus och jag flyttade. Nu ska han flytta till lägenhet och således måste katterna flyttas. Nu bor ju jag i hus ute i skogen och det kan ju knappast bli bättre för ett par katter! Enda problemet är Johans katthatande hund Märta! Vi får hoppas att det löser sig, första veckan är inte Märta hemma för att katterna ska få en chans att bo in sig men sedan får vi lov att presentera dem för varandra. Bara att hålla tummar och tassar för att det ska fungera. JAG är iaf överlycklig just nu som äntligen får umgås med mina älskade små vänner igen! Finns det någon som har tips och råd för hur katt/hundrelationen kan bli så bra som möjligt mottager jag dessa tacksamt!

Snart ska jag ut på en liten joggingtur!

Pinglan
2005-02-18, 16:31
Sådär då var 7km-rundan avverkad på 39.34 Det var minst sagt moddigt och slirigt underlag idag så jag får väl inte vara alltför missnöjd med tiden med tanke på detta. Ljuvliga löpning vad vore jag väl utan dig ;)

Dagens gnäll (måste ju haka på trenden ;) ): jag har försökt hålla igen lite på maten den senaste tiden och vad har hänt? Jo, jag går UPP i vikt och magrutorna lyser alltmer med sin frånvaro *cry* Det är som jag alltid har sagt, jag kan inte dieta och det är dagens sanning *grr27*. Puh, det är ju tur att jag aldrig ska ställa mig på en BB-scen :eating:

autowah
2005-02-18, 18:21
Vad kul att få hem katterna. Såg något tips på tv att man ska låta hund/katt känna varandras dofter innan, t.ex. när de äter, så att de förknippar det med något positivt.

Nils
2005-02-19, 00:25
Hund OCH katt! Jag längtar tillbaka till det livet *cry*
Fast jag vet inte riktigt ett bra sätt att få dem att gå ihop som vuxna, hos oss var alltid den "ena" sidan liten från början och då är det inga problem alls.
Möjligen då när katterna fick ungar för då kan hon-hundar bli lite väl fostrande, slickar kattungarna hela tiden och kan tom bli lite avoga/avundsjuka när kattmamman vill komma till och ge di och då blir det lite lurigt. fast det är rätt kul att se kattungar på några dagor rullas runt som bara den av en MYCKET större hundtunga :D
Är verkligen hunden katthatande? Det verkar inte vara speciellt vanligt om inte ägaren uppmuntrar det. Vi har haft hundar som blivit lite katträdda efter en olycklig dust med en katt, men jag känner ingen som har en hund som egentligen gjort något mot katter efter rätt minimal tillrättavisning att man inte skall bråka med dem. Men det är bra att du får ha bara dem hemma ett tag, katter som inte trivs i nya hem vandrar ju så ofta iväg. OK, kommer i regel hem efter några veckor. Men de kan ju få för sig att gå hem till var de bodde innan, vi har haft katter som varit borta i veckor innan de dykt upp i sitt gamla hem, flera mil bort.

no1fitness
2005-02-19, 02:22
Åh, vad kul med katterna. :love: :)
Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, då jag har fullt sjå med att få två hundar att funka ihop...
Bara katterna kan säga ifrån, så är nog inte hunden så intresserad av dem...
Våra hundar blir galna när de ser katter, men om katterna inte skulle springa för livet skulle de nog inte vara så intressanta gissar jag.

Lycka till och vill du ha tips för din diet så säg till... :naughty: :cool: *kissass*

Nitrometan
2005-02-19, 13:10
Min lilla hund vill gärna jaga katter som springer. Och tror att alla katter är leksugna. Tills de säger ifrån... Då blir hon så förvånad! :confused:

En kompis har hund och tre katter. Det funkar bra. Katterna gillar inte hunden och håller sig ur vägen. De har grindar till hunden som katterna lätt hoppar över. Hunden vill gärna jaga katterna, fats bara om de är nära. Hoppar de upp på nåt eller är på andra sidan grindarna så skiter han i dem.

Fast den ena katten är lite knäpp. Hoppar ofta in till hunden och går nära nosen på hunden och uppför sig som om den vill bli jagad. Om hunden så mycket som tittar på katten så skriker den som om den blev torterad... :laugh:

Om du ger dem tid samt "fyar" hunden om den är alltför dum så tror jag att det ska gå bra.

Semiramis
2005-02-19, 13:26
ÅÅÅh hoppas att det funkar med katterna och hunden, det brukar ju kunna göra det.

Pinglan
2005-02-19, 15:33
Tack för lyckönskningarna!

autowah: precis så har vi gjort (en bekant som också såg det programmet tipsade oss) Märta har under 2 veckors tid haft sina matskålar på katterna filt och vise versa. När katterna kom hit till huset så reagerade de inte nämnvärt på någon hundlukt (vilket de skulle ha gjort om de inte haft Märtas filt, det är jag övertygad om) Samma sak med Märta, hon var i "katternas hus" en liten stund förra helgen och hon reagerade inte heller!

Nils: dessvärre är det nog så att Märta ändå hatar hundar. Hon är en liten boarder terriär och de är visst kända för att hata katter har jag hört. Hon har dessutom varit i ett riktigt vilt slagsmål med en katt och skadade ögat ganska illa, hon blir yxtokig så fort hon ser en katt. Tyvärr har väl inte Johan gjort några större ansträngningar för att ta det ur henne, han gillar inte heller katter något vidare (men med alternativet att ta hit katterna eller tvingas avliva dem så ställde han naturligtvis upp ändå vilket jag är oerhört tacksam för)

No1: vi får hoppas de kan säga från. Molle är en riktig tuffing medans Micke är lite mer fjollig, man kan ju hoppas att Molle skyddar sin fegare bror ;) Du, diettips skulle jag då sannerligen behöva :em: Jag vet ju uppenbarligen inte hur man gör :D Jag hör av mig!

Nitro: jag ska säga till katterna att de inte ska springa! :D

Semiramis: Ja, vi får verkligen hoppas på det bästa :thumbup:

Ikväll blir det knäböj! Längtar redan!

Nils
2005-02-19, 19:05
Nils: dessvärre är det nog så att Märta ändå hatar hundar. Hon är en liten boarder terriär och de är visst kända för att hata katter har jag hört. Hon har dessutom varit i ett riktigt vilt slagsmål med en katt och skadade ögat ganska illa, hon blir yxtokig så fort hon ser en katt. Tyvärr har väl inte Johan gjort några större ansträngningar för att ta det ur henne, han gillar inte heller katter något vidare (men med alternativet att ta hit katterna eller tvingas avliva dem så ställde han naturligtvis upp ändå vilket jag är oerhört tacksam för)

Hmm, just sådant slagsmål med skadat hundöga är det som jag har som senaste erfarenhet som gett en lite katträdd hund (inte farligt, bara att hunden konsekvent går iväg när katten kommer och vill lägga sig tätt intill (som de så ofta gör, katter älskar värmen när de väl blivit kompisar) )
Men just reaktionerna hos folk i samband med det bråket, och tydligen också hund ras spelar säkert stor roll. Terriers är inte något för mig i allmänhet tror jag. Det stämmer nog som de sa på TV härom dagen om dem. Det krävs riktigt riktigt bra uppfostrare för ta hand om deras olika vanor. Som tex attackvillighet mot små och även relativt stora djur. Jag hade inte klarat av det.
Ja ja, det verkar som det inte blir en lätt historia. Hoppas det går bra!
Alternativen att avliva hunden för katternas skull, eller att avliva de två katterna för hundens skull är ju bägge mycket tråkiga val.

Pinglan
2005-02-19, 21:23
Nils: ja fy tusan, ett sådant val vill man ju inte ställas inför. Vi får tro att det ordnar sig på bästa sätt!

Här kommer redovisningen av kvällens böjpass:

Knäböj:
40kg 1x10
60kg 1x5
80kg 1x5
95kg 3x6 :D Kändes mycket bra! Fick ta i lite på det sista repset i de sista två seten, resten flög upp lätt som en plätt :thumbup:

Raka marklyft:
70kg 1x5
95kg 3x6 Samma sak här, det kändes oväntat lätt. Kunde lugnt ha lagt på 100kg men det är väl bäst att skynda långsamt antar jag (blir ni inte impade över hur klok och förnuftig jag är ;) )

Utfall:
50kg 3x6 Här började en mysig krampkänsla i röven att infinna sig :thumbup:

Drag till hakan:
20kg 1x10
30kg 1x8
35kg 2x6

Skruvpress:
6kg 1x10
11kg 2x10 Första gången jag kör den här övningen så jag tog det lugnt, den tog riktigt bra på axlarna!

Hantellyft åt sidan:
6kg 3x10 Totalpump, mjölksyran sprutade genom öronen!

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Mycket nöjd med hela passet idag. Är så totalt slut i kroppen att jag knappt orkar sitta här och redovisa! Det är som det ska vara med andra ord :D

AFanatic
2005-02-20, 00:34
Ja så där klok o förnuftig är inte jag iaf ;)

Du ramla inte när du körde utfall va? Härlig förklaring det hade blivit då i sånna fall. :D

Stark som vanligt!

no1fitness
2005-02-20, 01:25
Jag körde också ben idag !! :hbang:
Grymma böjar som vanligt. :bow:
Håller tummarna för katterna och hunden. :thumbup:

Pinglan
2005-02-20, 21:25
AFanatic och No1: tack :)

Idag har jag haft härlig träningsvärk i både ben och rumpa! En sådan där fin värk som gör det svårt att sätta sig ner på toastolen ni vet :D För att sätta benen på plats och visa vem som bestämmer så tog jag med dem ut på en liten joggingrunda! Till saken hör att det snöade ymnigt och att vår väg inte hade röjts så jag fick hasa fram i metertjock nysnö (ja okej, en viss överdrift men ändå :D ) Lufsade 7 km på den nya bottennoteringen 40.40 :em: (benen hade trots allt lite att säga till om som ni märker). När jag hade 1 km kvar kom snöröjningstraktorn körande (för övrigt med någon av bröderna Samuelsson bakom ratten (det var iaf deras traktor, oj nu blev det en parantes i parantesen får man göra så ), jäkla slöfockar som inte kan röja i tid när en annan ska ut och lufsa *grr27* ) så den sista biten blev relativt lindrig. Imorgon är det marklyftsdags!!!

z_bumbi
2005-02-20, 21:37
(oj nu blev det en parantes i parantesen får man göra så )

(((Du får i alla fall.))) :D

Jorgen
2005-02-20, 21:39
För att sätta benen på plats och visa vem som bestämmer så tog jag med dem ut på en liten joggingrunda!
Ehm, *screwy* :D

Och skämmes på bröderna Samuelsson för den dåliga snöröjningen. *slap*

//Jörgen

HookersUnited
2005-02-20, 23:41
Brutal träning! :bow:

Pinglan
2005-02-21, 13:00
Björnen: Puhhhh, det var skönt att höra. Jag vill ju inte på något sätt bryta mot reglerna :D

Jörgen: jag förstår inte alls vad du menar :D Skämmes ska dom ta mej faan, så sant som det var sagt :thumbup:

HookersUnited: tack och tack detsamma :) Har precis läst igenom din journal och din träning går sannerligen inte av för hackor :hbang:

Pinglan
2005-02-21, 21:22
Markpass ikväll:

Chins:
Kv+5kg 3x6 Ja jäklar, att en femma kan göra sån skillnad på uthålligheten :em:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
122.5kg 3x6 :D Se där ja, upp kom det, men fasen vad tungt det var i sista setet. Hade jwzrd varit med är jag synnerligen säker på att han rutit i med ett kraftfullt Nävarns! på sista repset men nu var det bara jag där så det fick räcka med ett grymtande ptrfffff för att få upp skiten ;) Anledningen till att jag var ensam var förresten att Johan fick ryggskott under uppvärmningslyften på 110kg. Ett svagt ögonblick ropade sjukgymnasten i mig att jag skulle ta hand om honom omgående men så tog förnuftet och träningsivern överhand så han fick krypa hem själv och jag fortsatte mitt pass enligt planering :em: :D

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 3x8

Magliggande hantellyft åt sidan:
6kg 3x10 Den här övningen har jag aldrig kört förut men den kändes bra.

Lyft bakåt (rehabtjafs):
30kg 3x10

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 1x8
35kg 2x6

Ryggresningar:
1x50 Skulle egentligen ha kört 3x15 men jag orkade inte trassla mig ur ställningen så jag svepte allt i ett set istället

Handledscurl, övergrepp:
11kg 3x10

Situps:
3x25

Nu är jag trött!

tinus
2005-02-21, 21:39
Marklyften!!! :bow: :hbang: *yourock*
Härligt att du lät Johan krypa iväg ist för att hjälpa honom!! :laugh:

Jorgen
2005-02-21, 21:42
Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
122.5kg 3x6 :D
:hbang: :hbang:
Avsaknaden av Barbies gör sig påmind. :D
Stark, starkare, Ingela!!!

//Jörgen

HookersUnited
2005-02-21, 21:54
Hittade bilderna på dina ben... :bow:
Resten ser också bra ut :thumbup:

Pinglan
2005-02-22, 10:49
Tinus: tack :) Visst är jag snäll mot min drömprins :thumbup:

Jörgen: :D

HU: dessvärre var det ju ett tag sedan de bilderna togs. Är rädd för att jag lagt på mig en hel massa isolering sedan dess *cry* , men nu ska det bort, har lagt upp ett strikt deffschema nu :thumbup:

Pinglan
2005-02-22, 19:09
Hej och hå, kvällens lilla joggingrunda är avklarad. Den här gången blev det 5.4 km på modiga 29.35 Svinkallt var det, - 7 grader och snålblåst huuuuu :( Om det ändå kunde bli vår, sommar och regn snart :thumbup:

HookersUnited
2005-02-22, 19:12
Hej och hå, kvällens lilla joggingrunda är avklarad. Den här gången blev det 5.4 km på modiga 29.35 Svinkallt var det, - 7 grader och snålblåst huuuuu :( Om det ändå kunde bli vår, sommar och regn snart :thumbup:
Svinkallt? Jag hade halv snöstorm och ca 10 minusgrader när jag var ute. Var tvungen att byta ut joggarshortsen och linnet mot en tshirt och knälånga shorts ;)

Jorgen
2005-02-22, 19:18
Men käre vän. Ut och springa i sådant väder. http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/nono2.gif
Man skall hålla sig inne när man motionerar om det är kallare än 10 plusgrader. ;)

//Jörgen

Pinglan
2005-02-23, 07:59
Svinkallt? Jag hade halv snöstorm och ca 10 minusgrader när jag var ute. Var tvungen att byta ut joggarshortsen och linnet mot en tshirt och knälånga shorts ;)
Men mössan hade du väl på dig? Jag undrar just om jag kan använda min joggarmössa som bänkmössa ikväll? Vad tror du? Jag menar, löpningen känns så bra nu (även om tiderna inte är att skryta över ännu är det väl bäst att tillägga så inte Drooog kommer här och gör sig Dryyyyg igen ;) ) så då borde det ju rimligen kunna smitta över till bänken :confused: Jag får göra ett försök helt enkelt :thumbup:

Ska förresten köra dips i knäböjställningen ikväll. Såg i din journal att du gjorde det, att jag inte har tänkt på den varianten förut förstår jag inte. Tack för tipset och inspirationen :thumbup:

Pinglan
2005-02-23, 08:01
Men käre vän. Ut och springa i sådant väder. http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/nono2.gif
Man skall hålla sig inne när man motionerar om det är kallare än 10 plusgrader. ;)

//Jörgen
Du vet, är man tillräckligt brutal så spelar vädret ingen roll :hbang: Men det är klart, leker man med rosa miniponnies så kanske man ska hålla sig inomhus när det blir lite ruskväder :D :thumbup:

tinus
2005-02-23, 08:36
Vad har vi sagt om att springa! :nono:

Ja Jorgen och hans ponnysar är inte så hardcore.. :laugh: :thumbup: *innocent*

Pinglan
2005-02-23, 08:41
[QUOTE=tinus]Vad har vi sagt om att springa! :nono: QUOTE]

Inte fya på mig för att jag springer tinus *cry* Jag är ju ingen tyngdlyftare längre så nu FÅR jag springa, så det så :booty: :D

Jorgen
2005-02-23, 16:50
Pinglan och Tinus:
Nu tycker jag inte om er längre. *grr27* *slap* *grr27* *slap* *grr27*

//Jörgen

tinus
2005-02-23, 16:56
Pinglan och Tinus:
Nu tycker jag inte om er längre.

//Jörgen

men vi gillar dig!! :love: :love: :D *kissass*

Pinglan
2005-02-23, 22:05
men vi gillar dig!!
Ja visst gör vi! Massor :love:

Här kommer kvällens lilla bänkpass! Gjorde om min löparmössa till bänkmössa och jag tror minsann att det hjälpte lite :thumbup:

Bänkpress:
20kg 1x20
40kg 1x10
45kg 1x6
50kg 1x6
52.5kg 3x6 Körde med breda greppet och gick ner lite i vikter mot innan. Kändes riktigt bra och jag fick ovanligt bra kontakt med tuttarna. Sen om det var mössan eller greppet som gjorde det kan jag ju inte svara på ;)

Lutande hantelpress:
23.5kg 3x3 Tuuuungt

Lut. flyes:
11kg 3x10

25kg 1x10
27.5kg 1x8
27.5kg 1x6

Dips:
1x10
1x8
1x6 tog totalt jävla slut i triccarna (hoppas inte Anna B läser det här för då lär hon tycka att jag är en riktig fjolla ;) )

Stående frenchpress:
6kg 3x6

Hängande benuppdragningar:
3x15

Sen avslutade jag med några till bänkset på 40kg.

Sammanfattning: nöjd över att mössan hjälpte mig att få kontakt med tuttarna idag :D

Jorgen
2005-02-23, 22:20
Ja visst gör vi! Massor :love:
Körde med breda greppet och gick ner lite i vikter mot innan. Kändes riktigt bra och jag fick ovanligt bra kontakt med tuttarna. Sen om det var mössan eller greppet som gjorde det kan jag ju inte svara på

Sammanfattning: nöjd över att mössan hjälpte mig att få kontakt med tuttarna idag :D
Tinus och Pinglan: *kissass*

Det var ju kul att du börjar få koll på greppet nu. :thumbup:
Jag tror att det var en kombination av grepp och mössa som gjorde det. :D

//Jörgen

HookersUnited
2005-02-23, 22:35
Men mössan hade du väl på dig? Jag undrar just om jag kan använda min joggarmössa som bänkmössa ikväll? Vad tror du? Jag menar, löpningen känns så bra nu (även om tiderna inte är att skryta över ännu är det väl bäst att tillägga så inte Drooog kommer här och gör sig Dryyyyg igen ;) ) så då borde det ju rimligen kunna smitta över till bänken :confused: Jag får göra ett försök helt enkelt :thumbup:
Nej, det är en specialiserad mössa som endast bör användas vid marklyft och knäböj. Jag ska dock rida in den så att den anpassar sig till bänkpress.

Ska förresten köra dips i knäböjställningen ikväll. Såg i din journal att du gjorde det, att jag inte har tänkt på den varianten förut förstår jag inte. Tack för tipset och inspirationen :thumbup:
Det funkar kanonbra :thumbup:

HookersUnited
2005-02-23, 22:38
52.5kg 3x6 Körde med breda greppet och gick ner lite i vikter mot innan. Kändes riktigt bra och jag fick ovanligt bra kontakt med tuttarna. Sen om det var mössan eller greppet som gjorde det kan jag ju inte svara på
Nu blev jag sugen på att ha bra kontakt med ett par tuttar :naughty:

Bara att konstatera att singellivet suger :furious:

no1fitness
2005-02-23, 23:55
Dips:
1x10
1x8
1x6 tog totalt jävla slut i triccarna (hoppas inte Anna B läser det här för då lär hon tycka att jag är en riktig fjolla ;) )

Efter allt det du kört före är du värd en applåd ! *flex* *kissass*
Bra dips med tanke på att du inte tränar speciellt på dipsen. :thumbup:

Pinglan
2005-02-24, 07:52
Nu blev jag sugen på att ha bra kontakt med ett par tuttar :naughty:

Bara att konstatera att singellivet suger
I brist på kontakt med tuttar får du väl ha lite extra närkontakt med din mössa! :D Man tager vad man haver ;)

Jörgen: kombinationen grepp/mössa kan bli oslagbar :thumbup:

Anna: Tack, då är jag förlåten då :D

Stumpis
2005-02-24, 10:05
Usch och fy vad stark du är!
Jag är grymme-impad, om man säger! :hbang:

Taurus
2005-02-24, 10:12
haha, när jag tar promenader är det minst -15 grader kallt. Igår var det 22-25 grader kallt :hbang: :booty: *kissass* :sleep:

Pinglan
2005-02-24, 11:34
Stumpis: tack vännen :)

Taurus: Brrrrrrrrrrrr, fy för den lede! Om det blir så kallt här kommer jag inte gå upp ur sängen ens ;)

Taurus
2005-02-24, 11:35
Och ändå är det här en ovanligt varm vinter :naughty:

HookersUnited
2005-02-24, 11:44
Och ändå är det här en ovanligt varm vinter :naughty:
Här med, tror inte att det har varit under -30 ännu.

Pinglan
2005-02-25, 16:13
Ojoj, precis hemkommen från en grymt jobbig joggarrunda! Slog till med att kubba 1 mil idag! Jag önskar jag kunde säga att det gick lätt som bara den men jag vill ju inte ljuga så jag erkänner: det var skitjobbigt, blev spyfärdig rent av *spy* Tiden blev pinsamt dålig, 1.04.25 men vad fasen, desto lättare att springa fortare nästa gång då :thumbup:
Nu börjar jag så smått oroa mig för hur det ska gå att köra knäböj imorgon, hinner benen återhämta sig, det är frågan! Fortsättning följer........... ;)

Eva_E
2005-02-25, 16:19
Bravo bruden!
Du gav inte upp fast det kändes jobbigt, och det är det som är huvudsaken!

Klart du kommer att kunna köra benböj i morgon! Den omvända ordningsföljden är däremot ingen höjdare, trust me.

Eva, som planerar 20 km långpass på söndag morgon...

tinus
2005-02-25, 16:21
Ojoj, precis hemkommen från en grymt jobbig joggarrunda! Slog till med att kubba 1 mil idag! Jag önskar jag kunde säga att det gick lätt som bara den men jag vill ju inte ljuga så jag erkänner: det var skitjobbigt, blev spyfärdig rent av *spy* Tiden blev pinsamt dålig, 1.04.25 men vad fasen, desto lättare att springa fortare nästa gång då :thumbup:
Nu börjar jag så smått oroa mig för hur det ska gå att köra knäböj imorgon, hinner benen återhämta sig, det är frågan! Fortsättning följer........... ;)

Jag ska inte säga någonting om löpningen *innocent* Annat än att du är jätte duktig!! :love: Trevlig helg på dig!

Pinglan
2005-02-25, 16:28
Bravo bruden!
Du gav inte upp fast det kändes jobbigt, och det är det som är huvudsaken!

Klart du kommer att kunna köra benböj i morgon! Den omvända ordningsföljden är däremot ingen höjdare, trust me.

Eva, som planerar 20 km långpass på söndag morgon...
Heeeeeeeeej Eva, vad kul att du är tillbaka här i journalen! Jag har inte sett till dig eller din journal på länge, har du lagt ner dokumentationen? Synd isf, skulle vara extra kul att läsa nu när jag själv kommit igång med joggandet igen! Lycka till på ditt långpass på söndag. Jösse, 2 mil, jag blir matt bara av att tänka tanken ;)

Pinglan
2005-02-25, 16:29
Jag ska inte säga någonting om löpningen *innocent* Annat än att du är jätte duktig!! :love: Trevlig helg på dig!
Haha, du lär dig tinus, det är bra ;) Trevlig helg på dig också :thumbup:

no1fitness
2005-02-26, 00:06
:bow: 1 mil !!! *screwy*
Lycka till i böjen !! *flex*

Pinglan
2005-02-26, 17:06
Okej, man måste ju haka på trenden så här kommer ett par bilder på mig. har kört en vecka på mitt lite striktare dietschema, 4 veckor kvar således. Ursäkta frisyren, var just uppstigen ur sängen när korten togs och från början var ju inte tanken att någon skulle se dom ;)

Jarod
2005-02-26, 17:08
:bow: *dräglar*

Pinglan
2005-02-26, 17:10
Jarod: tack ;) Men varför syns inte bilderna direkt i posten? Det har dom ju gjort förut när jag lagt upp bilder :confused:

Jarod
2005-02-26, 17:12
Jarod: tack ;) Men varför syns inte bilderna direkt i posten? Det har dom ju gjort förut när jag lagt upp bilder :confused:

Har faktiskt ingen aning... :(

AFanatic
2005-02-26, 17:19
Vilket kraftpaket du är! Biff *yourock*

Mehdi
2005-02-26, 17:22
Whoa! Får man sån kropp genom att sluta på NAK? Jefflar vilken skillnad säger jag bara. Bra jobbat Ingela, verkligen imponerande :thumbup:

MvH M

HookersUnited
2005-02-26, 17:24
Det verkar som att dom bara syns när man postar en bild/inlägg.

HookersUnited
2005-02-26, 17:26
Skulle jag försöka springa en mil i dagsläget så var det det sista jag gjorde i livet...huvva. Var springer du?

Pinglan
2005-02-26, 17:42
AFanatic och Medhi: tack :)

HU: nu när det är så mycket snö springer jag på landsvägen (skittråkigt att springa halva sträckan för att sedan vända och springa samma väg tillbaka) men så fort snön smälter bort ska jag mäta upp rundor på mindre grusvägar och i skogen, det blir ju mycket trevligare då.

Stumpis
2005-02-26, 17:44
Fina bilder! Stark kvinna! Skoj! :thumbup:

*yourock*

HookersUnited
2005-02-26, 18:06
HU: nu när det är så mycket snö springer jag på landsvägen (skittråkigt att springa halva sträckan för att sedan vända och springa samma väg tillbaka) men så fort snön smälter bort ska jag mäta upp rundor på mindre grusvägar och i skogen, det blir ju mycket trevligare då.
Har samma problem, nog för att jag inte behöver springa samma väg tillbaka, men det är inte kul att nöta efter en tråkig väg. Till sommaren blir det tränglöpning för hela slanten.

tinus
2005-02-26, 22:11
:eek: Vilken mage! Vill också ha en sådan! resten var kanon det med..jösses kvinna! du ÄR grym :bow: *yourock*

mystic[-_-]
2005-02-26, 22:15
Godamn :eek: riktigt snyggt :hbang:

Jorgen
2005-02-26, 22:16
Pingeling, det där ser ju riktigt jäkla bra ut. *yourock*
Bra form också. *yourock*

Och en extra *yourock*

//Jörgen

Pinglan
2005-02-26, 22:34
Tack snälla ni för era positiva kommentarer, det värmer gott att höra :)

Nu över till kvällens böjpass! Som ni vet var jag lite orolig för hur det skulle gå iom att jag joggade milen igår och där körde fullständigt slut på mig. Döm om min förvåning när jag märkte att jag hade grymmetrycket i benen när det drog ihop sig!

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x6 :D Det kändes ruggigt jäkla bra, det var tom lättare idag än vad 6:orna på 95kg var förra veckan! Och det alltså med en mil i benen sen igår, mina ben ÄR sjuka *screwy* men jag tackar och tar emot!

Raka marklyft:
70kg 1x6
90kg 1x6
100kg 3x6 Samma sak här, det flög upp som om stången vore tom (nåja ;) )

Utfallssteg framåt:
55kg 3x6 Kändes stabilt och bra, börjar få koll på balansen nu.

Stående militärpress:
20kg 1x10
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6
40kg 1x5
42.5kg 1x2 (var tvungen att testa, kändes bra)

Drag till hakan:
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6

Hantellyft åt sidan:
6kg 3x10

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Sammanfattning: riktigt, riktigt skitnöjd med passet idag :thumbup:

Cinna
2005-02-27, 11:37
Grym mage :thumbup:

Vilket pass ... riktigt imponernande böj :)

/Cinna

Grisen
2005-02-27, 12:10
Vilken jekla kropp!

:bow:

*yourock*

Diana
2005-02-27, 16:05
Fy zaaaaaatan vilken grym kropp du har!! *yourock*
och LÄTTA 6:or på 100 sen! :bow:
allt detta springande du kan ägna dej åt oxå utan att försvagas, whats your secret???

Sve
2005-02-27, 16:15
fy fan vilka ben. *flex*

HookersUnited
2005-02-27, 17:11
Tack snälla ni för era positiva kommentarer, det värmer gott att höra :)

Nu över till kvällens böjpass! Som ni vet var jag lite orolig för hur det skulle gå iom att jag joggade milen igår och där körde fullständigt slut på mig. Döm om min förvåning när jag märkte att jag hade grymmetrycket i benen när det drog ihop sig!

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x6 :D Det kändes ruggigt jäkla bra, det var tom lättare idag än vad 6:orna på 95kg var förra veckan! Och det alltså med en mil i benen sen igår, mina ben ÄR sjuka *screwy* men jag tackar och tar emot!

Raka marklyft:
70kg 1x6
90kg 1x6
100kg 3x6 Samma sak här, det flög upp som om stången vore tom (nåja ;) )

Utfallssteg framåt:
55kg 3x6 Kändes stabilt och bra, börjar få koll på balansen nu.

Stående militärpress:
20kg 1x10
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6
40kg 1x5
42.5kg 1x2 (var tvungen att testa, kändes bra)

Drag till hakan:
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6

Hantellyft åt sidan:
6kg 3x10

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Sammanfattning: riktigt, riktigt skitnöjd med passet idag :thumbup:
Kan det vara så att du fick bra glykogeninlagring i benen efter löpningen som gynnade dig idag när du böjde? En höftskottsteori eftersom mina kunskaper inom ämnet inte är vad dom borde vara. Men går böjen bra för mig imorgon så har jag fan rätt (sprang 5 km idag).

Pinglan
2005-02-27, 17:56
Cinna, Grisen och Sve: tack :)

HU: där kanske vi har svaret på gåtan? Har faktiskt inte tänkt på det men det skulle kunna stämma.

Diana: tack :) Angående hemligheten så har vi kanske just kommit på den? Kika på HU´s teori :thumbup:

Pinglan
2005-02-27, 18:00
Äsch, jag glömde ju att jag skulle redovisa dagens joggingtur ju. Idag blev det 6 km på den måttliga tiden 35.29 Dålig tid men det kändes bra iaf och det är ju huvudsaken. Om nu bara den här jäkla snön och kylan kunde försvinna så skulle joggningen bli än mer njutbar :thumbup:

Imorgon är det tänkt att det ska bli 3:or i marken, ska bli kul :hbang:

HookersUnited
2005-02-27, 18:14
HU: där kanske vi har svaret på gåtan? Har faktiskt inte tänkt på det men det skulle kunna stämma.
Vi får se hur mina knäböj går imorgon. Funkar dom bra så ska jag skriva en artikel som publiceras på pubmed som Grub kan hänvisa till senare när frågan "kan jag springa dagen innan ett benpass?" dyker upp.

HookersUnited
2005-02-28, 18:59
Vi får se hur mina knäböj går imorgon. Funkar dom bra så ska jag skriva en artikel som publiceras på pubmed som Grub kan hänvisa till senare när frågan "kan jag springa dagen innan ett benpass?" dyker upp.
Dom funkade!!! :hbang:

Diana
2005-02-28, 19:24

hehe den blir nog varmt välkommen! :D

den teorin låter ju logisk :thumbup: blir till att prova nån da när de blitt lite varmare ute så man inte får andnöd i kylan!

Semiramis
2005-02-28, 20:50
Vilka bilder coh vilket böjpass! *yourock*

Pinglan
2005-02-28, 21:41
HU: ja det såg jag sannerligen i din journal, fan vad bra vi är :thumbup:

Diana: spring och böj är vår nya slagdänga :D

Semiramis: tack :)

Pinglan
2005-02-28, 21:48
Kvällens markpass:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x3
120kg 1x3
130kg 3x3 :D Den sista var tung men upp kom den!

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 1x10
70kg 1x6
80kg 3x3 :D Vad händer här då? Har vad jag vet aldrig kört tyngre än 60 kg på stångrodd tidigare!

Chins:
1x10
1x8
1x6 Och här tog jag fullständigt slut.......

Sittande framåtlut hantellyft åt sidan:
11kg 3x10

Lyft bakåt med skivstång:
30kg 3x10

Skivstångscurl:
30kg 1x8
35kg 1x6
37.5kg 1x3
40kg 2x3 :D

Alt. hantelcurl:
11kg 1x6
18.5kg 2x4

Ryggresningar:
15kg 3x15

Nu är jag trött och nöjd :thumbup:

HookersUnited
2005-02-28, 22:18
Kvällens markpass:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x3
120kg 1x3
130kg 3x3 :D Den sista var tung men upp kom den!

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 1x10
70kg 1x6
80kg 3x3 :D Vad händer här då? Har vad jag vet aldrig kört tyngre än 60 kg på stångrodd tidigare!

Chins:
1x10
1x8
1x6 Och här tog jag fullständigt slut.......

11kg 3x10

Lyft bakåt med skivstång:
30kg 3x10

Skivstångscurl:
30kg 1x8
35kg 1x6
37.5kg 1x3
40kg 2x3 :D

Alt. hantelcurl:
11kg 1x6
18.5kg 2x4

Ryggresningar:
15kg 3x15

Nu är jag trött och nöjd :thumbup:
Starkt, som vanligt :bow:
Hur lång är du och vad väger du?

tinus
2005-03-01, 08:15
Vilket pass vännen!! Du är tok-grym :D :hbang:

Har skickat iväg ett pm till dig ang mina nästa gästspel i Östergötland..få se om vi får till ett pass nu då! ;) *flex*

Henke
2005-03-01, 08:35
Fanatstiska mark och stångroddar, ja hela passet var bra, chins, curl mm.
Kul att läsa.

MVH

Pinglan
2005-03-01, 08:55
Starkt, som vanligt :bow:
Hur lång är du och vad väger du?
Tack HU! Jag är hela 160cm lång och väger för tillfället 57.5kg, målet är att gå ner till runt 55kg innan deffen är klar.

Tinus: tackar! Vi siktar på april eller hur :thumbup:

Henke: tack, jag är faktiskt riktigt nöjd det måste jag erkänna ;)

z_bumbi
2005-03-01, 09:07
Bra mark!

Undrar när anbuden börjar dyka upp från styrkelyftsklubbarna? :D

Pinglan
2005-03-01, 12:59
Bra mark!

Undrar när anbuden börjar dyka upp från styrkelyftsklubbarna? :D
Tack björnen :) Skulle, mot förmodan, någon styrkelyftsrekryterare vara här och läsa så tappar de nog intresset när jag redovisar mina bänkpass *cry* :thumbup:

z_bumbi
2005-03-01, 13:08
Tack björnen :) Skulle, mot förmodan, någon styrkelyftsrekryterare vara här och läsa så tappar de nog intresset när jag redovisar mina bänkpass *cry* :thumbup:

Runt 320- 330 kg totalt, utan utrustning, är det nog ingen som klagar allt för mycket på skulle jag tro. Det är över SM-kvalgränsen i alla fall..

Pinglan
2005-03-01, 15:17
Runt 320- 330 kg totalt, utan utrustning, är det nog ingen som klagar allt för mycket på skulle jag tro. Det är över SM-kvalgränsen i alla fall..
Det är såpass alltså........mmmm, det tål att tänkas på det där med SL! Dock är jag inte det minsta intresserad av att använda utrustning så OM jag börjar så får det bli att tävla naturellt ;)

Pinglan
2005-03-01, 21:08
6 km jogging avklarad! Minus 12 grader och otäckt halt emellanåt gjorde att tiden blev rätt dålig (visst, försöka med bortförklaringar duger ju men sanningen är den att jag inte är bättre än såhär :em: ) Tid: 35.25

autowah
2005-03-01, 21:57
Bra bilder och vilka pass..man är inte i närheten av de vikterna. Imponerande.

z_bumbi
2005-03-01, 22:09
så får det bli att tävla naturellt ;)

Nakenlyftning! *popcorn*

Iofs kom jag just att tänka på ASKs tyngsta lyftare och tanken på nakenlyftning är helt plötsligt inte så lockande.. :cryout:

Pinglan
2005-03-02, 08:32
autowah: tackar :)

Björnen: :D :D

tinus
2005-03-02, 08:45
Tss - 12 är väl ingenting, testa morgonpromenix i - 24 grader så ska du få se på kallt ;) 3 : dagen över -20 grader nu *cry* Jag vill ha sommar!! NUU

Nakenlyftning? :MrT: Är det i Samuelssons lada vi pratar om då? :D

jwzrd
2005-03-02, 09:45
Det är såpass alltså........mmmm, det tål att tänkas på det där med SL! Dock är jag inte det minsta intresserad av att använda utrustning så OM jag börjar så får det bli att tävla naturellt ;)

Så ska det låta! Visa SL-tjockisarna att man kan vara atletisk OCH smiska dom på fingrarna utan klänning, blöjdräkt osv :D

joyoflife
2005-03-02, 13:01
Jag blir rädd av alla människor som joggar då det r minus grader. Det r nog hardcore visserligen men jag undrar vad som pågår där uppe *screwy*

Sve
2005-03-02, 19:22
börja med tyngdlyftning istället!

Droog
2005-03-02, 19:35
*uppdate* hon har just slutat med OL...
För vek var det någon som sa? :D Nä, upp på sen och posa, då behöver man inte träna så hardcore. ;)

Sve
2005-03-02, 19:51
Jag hade för mig att det var samma person ja, men vågade itne fråga.
posa är väl inget att eftersträva.

Pinglan
2005-03-02, 22:40
Tinus: det skulle vara något det :naughty:

jwzrd: så får det bli :thumbup:

joyoflife: det är löpning i minusgrader som sållar agnarna från vetet! Puss på dig Z :love:

sve: du hängde inte med där alltså!!! Och så vågade du inte fråga, ser jag så farlig ut ;)

Droog: posa gör jag nog bäst i att låta bli, detta med fototävlingen får bli ett undantag :thumbup:

Pinglan
2005-03-02, 22:45
Då så, kvällens bänkpass:

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x3
57.5kg 3x3 (lite hjälp på sista repset i sista setet) Jobbar vidare med breda greppet och det börjar kännas riktigt bra!

Lutande hantelpress:
23.5kg 3x3

Flyes, lutande bänk:
11kg 3x10

22.5kg 1x10
30kg 1x6
32.5kg 2x3

Dips:
1x12
1x10
1x8 2 reps bättre på varje set jämfört med förra gången :thumbup:

Kickbacks:
11kg 3x10 (den här körde jag enbart för Emmzans skull :D )

Situps:
10kg 3x10

Höftlyft på bänk:
3x10

Hoppas det släpper snart med bänkeländet, jag tror jag är på rätt väg iaf, alltid något!

no1fitness
2005-03-03, 00:23
Dina bilder är ju oustanding !! :bow:
Du är ju riktigt stark i bänken då du inte väger så mycket själv ! :hbang:
Du ser ut att väga mer och det är en komplimang. :D
Min sambo såg dina bilder och tycker du ser stark ut och det är du ju !! Han tyckte du hade grymma ben också. :)

Kör på nu och spring allt du orkar !!

Pinglan
2005-03-03, 08:33
Dina bilder är ju oustanding !! :bow:
Du är ju riktigt stark i bänken då du inte väger så mycket själv ! :hbang:
Du ser ut att väga mer och det är en komplimang.
Min sambo såg dina bilder och tycker du ser stark ut och det är du ju !! Han tyckte du hade grymma ben också.

Kör på nu och spring allt du orkar !!
Tack Anna :love: Hälsa Markus och tacka också :)
Angående min styrka i bänken så är vi inte överrens men tack ändå :D

tinus
2005-03-03, 08:36
jag tycker inte heller att du är så svag i bänken *flex* ..du väger så lite..lill plutt :D Men jag håller med föregående talare att du ser MYCKET större ut :hbang:

joyoflife
2005-03-03, 08:57
[QUOTE=Droog]*uppdate* hon har just slutat med OL...
I det enorma ökenlandskap som utgörs av svensk OL var Pinglan som en färgsprakande ökenblomma *yourock* Dock fick inte detta stjärnskott någon närande ledning och det blev som det blev *grr27* *cry*

Pinglan
2005-03-03, 09:21
jag tycker inte heller att du är så svag i bänken ..du väger så lite..lill plutt :D Men jag håller med föregående talare att du ser MYCKET större ut :hbang:
Tack tinus :) Lillplutt..........hmmmm, du ska få för lillplutt *grr27* :D

Pinglan
2005-03-03, 09:24
I det enorma ökenlandskap som utgörs av svensk OL var Pinglan som en färgsprakande ökenblomma Dock fick inte detta stjärnskott någon närande ledning och det blev som det blev *grr27* *cry*

Tack Z, vad gullig du är :em: ! DU skulle ha tagit på dig coachrollen istället, då hade det blivit mycket bättre! Men du försvann ju *cry* ;)

Jorgen
2005-03-03, 17:09
Jobbar vidare med breda greppet och det börjar kännas riktigt bra!
:thumbup:

//Jörgen

Pinglan
2005-03-04, 16:51
Idag blev det att jogga 1 mil igen! Till skillnad från förra gången så kändes det ruggigt bra idag, sådär bra så det känns som man skulle orka fortsätta 1 mil till (nästan) Kom i mål på tiden 57.45 vilket är nästa 7 minuter bättre än förra gången :hbang: MYCKET nöjd måste jag erkänna :thumbup:

Därmed har jag klarat mitt lilla delmål som var att springa milen på under 1 timma. Nästa delmål får bli att klara det på 55 min och det långsiktiga målet att klara milen under 50 min (och iom det så är vi tilllbaka till det mål jag hade när jag startade den här journalen för ca 2 år sedan! Tänk vad det har hunnit hända en massa olika saker på de här 2 åren :) )

no1fitness
2005-03-05, 00:32
Det var väl förskräckligt vad bra du är på att springa !! :bow:
Att krossa det gamla rekordet med 7 minuter betyder *yourock*

Ha en trevlig helg och pussa katterna från mig.
Hur går det förresten med den elaka hunden...

Pinglan
2005-03-05, 11:41
Det var väl förskräckligt vad bra du är på att springa !! :bow:
Att krossa det gamla rekordet med 7 minuter betyder *yourock*

Ha en trevlig helg och pussa katterna från mig.
Hur går det förresten med den elaka hunden...
Tack vännen :love: Ja, det känns verkligen toppen med löpningen nu, det är så ljuvligt när man känner att konditionen är på väg tillbaka.

Katterna här hemma mår jättebra, de har funnit sig förvånansvärt bra tillrätta och trivs som fisken i vattnet. Den elaka hunden har de dock inte träffat ännu. Märta bor fortfarande hos Johans moster för att katterna ska få chansen att riktigt kunna känna sig trygga i sitt nya hem innan de utsätts för hennes aggressioner ;) Snart börjar det dock dra ihop sig för att hämta hem henne och presentera dem för varandra. Jag har nästan ångets över hur det ska gå, jag vill ju inte att katterna ska få panik och springa härifrån *cry*

n1klas
2005-03-05, 11:48
Riktigt FIN kropp :bow: ...Och du är visst stark i bänk! *flex*

Pinglan
2005-03-05, 13:24
Riktigt FIN kropp :bow: ...Och du är visst stark i bänk! *flex*
Tack n1klas :) Haha, vad alla försöker övertyga mig om att jag är stark i bänken :D Ni gör bra försök men så lättlurad är jag dock inte ;)

Jorgen
2005-03-05, 13:58
Gah. Vilken grym jäkla avatar du har skaffat. :hbang: :hbang: :hbang:
*yourock*

//Jörgen

Allan
2005-03-05, 14:36
Nu har du testat OL - och blev kanonbra på det. Sen kommer du att bli jättebra på SL. Men nån gång bara måste vi ju få upp dig på en scen också - för inom BB eller AF skulle du garanterat bli precis äckligt bra. Den motionärsformen är bara...sanslös. Jag bli nära nog tårögd av att se det....

allan

n1klas
2005-03-05, 15:43
Fan jag som trodde du var dum som Jorgen. *närå skämta*

Men jag tycker ärligt att det ser fint ut i bänken och din avatar är råast *flex* *kissass*

Nils
2005-03-05, 18:31
Haha, vad alla försöker övertyga mig om att jag är stark i bänken :D Ni gör bra försök men så lättlurad är jag dock inte ;)
OK då, du är bara bra i bänk. Men helt extremt bra i böj och mark. Och helt otroligt bra på att vara deffad mest hela tiden. När man läst och kollat på bilder i denna journal ett par år så inser man ju att du får KÄMPA för att komma upp i fettnivåer som de flesta andra anser är helt ok deff... :bow: *yourock* :thumbup:

Pinglan
2005-03-05, 19:52
Jörgen, Allan, N1klas och Nils: tack pojkar, vad gulliga ni är :love: Jag blir ju nästan generad över allt snällt ni säger :em: :)

Pinglan
2005-03-05, 20:04
Här kommer kvällens böjpass. Det blev ett annorlunda pass idag eftersom min sambo ligger för döden (finns det något som kan vara så ynkligt som en man med influensa :laugh: ) och inte kunde vara med och träna idag. Eftersom jag inte vågar köra tunga djupa böj utan passare så bestämde jag mig för att köra parallellknäböj istället (det var lääääänge sedan sist, typ innan OL-tiden). På uppvärmningen körde jag dock vanliga, djupa böjar:

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x5

Parallellknäböj:
110kg 1x5
120kg 1x5
130kg 1x5
140kg 1x3 Jag tror jag krymte typ 5 cm av att stå med detta på ryggen så nu är jag nog bara 155 cm lång resten av kvällen ;)

Raka marklyft:
50kg 1x10
70kg 1x6
100kg 1x5
110kg 3x3

Utfallssteg framåt:
50kg 1x5
60kg 1x3
65kg 1x3
70kg 1x3
75kg 1x3 Får väl erkänna att sista repset inte var riktigt godkänd, gick inte ner med det bakre knät helt i golvet, vågade inte helt enkelt - jag hade inte kunnat resa mig upp då, det är jag övertygad om :D

Militärpress, stående:
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
42.5kg 1x3
45kg 1x3

Hantellyft åt sidan:
6kg 1x10
8.5kg 2x10

Drag till hakan:
20kg 1x10
30kg 1x6
35kg 1x6
40kg 2x3

Därefter var jag nöjd och kröp hem till min dödssjuka sambo :thumbup:

Jorgen
2005-03-05, 20:19
*uppdate*
Det är synd om män som är sjuka. När skall ni kvinnor lära er det??

Brutala böjar, parallella till trots så är dom brutala. :hbang:
Och vilka raka mark sen. :bow:

//Jörgen

Jag kan inte sluta titta på din avatar. :em:

autowah
2005-03-05, 22:29
Imponerande!

no1fitness
2005-03-06, 00:18
Ok...
Nr 1 : Avataren... :eek:
Benen och magen !! VILL HA !!
Sååå himla snyggt vännen !!

Nr 2. Böjen... :eek:
Du är helt galen !! :hbang:

Nr 3. Sjuka killar... :laugh:
Känner igen det så väl. *slap*

Sådär. Nu ska jag sitta och bara vara avundsjuk på din fantastiska kropp !!

Pinglan
2005-03-06, 11:46
Jörgen: tack :) Och jovisst är det synd om er, det kan inte vara lätt att vara så veka som det manliga släktet uppenbarligen är :D

autowah: tack :)

Anna: tack hjärtat, vad gullig du är :love: Men avundssjuk behöver du då rakt inte vara, du har ju en grymmekropp som inte är av denna värld, var nöjd med den! Är det någon som ska vara avundssjuk så är det jag!
Sjuka killar som sagt var........ :laugh:

n1klas
2005-03-06, 11:59
RIKTIGT fina böjar må jag säga *yourock*

AFanatic
2005-03-06, 12:04
Den där magen o benen är så sanslöst bra! :hbang: Ja det är nästan så man får en lyckotår i ögat att det finns så bra fysiker! Ser kanon ut. :thumbup:

Nils
2005-03-06, 12:39
Så pga ingen passare så blev dina vanliga 100kg böj denna gång kallad uppvärmning, och sedan gjordes "parallella" böj på 140kg...
Man börjar ju undra, är en passare en sådan som STOPPAR dig från att göra jättelyft ? *flex* *screwy* :D

Semiramis
2005-03-06, 14:25
Oj, oj, oj vad kan man säga. Helt sagolikt bra.

HookersUnited
2005-03-06, 14:29
Satan vilken bra form du är i, jävla as. Nä, nu måste jag bli seriös med deffandet. Det är då ett som är säkert!

AFanatic
2005-03-06, 14:46
Satan vilken bra form du är i, jävla as. Nä, nu måste jag bli seriös med deffandet. Det är då ett som är säkert!

Det är du inte ensam om. :D

Diana
2005-03-06, 18:36
140 i paralellböjjen e ju helt sjukt bra! *yourock*Skiiitsnygg avatar oxå! :) Har du fastnat i bottenläget på böjjen nång gång när du inte haft nån passare?

Pinglan
2005-03-06, 20:29
Tack för alla gulliga kommentarer n1klas, AFanatic, Nils, Semiramis, HU och Diana :love: Jag blir jätteglad och rörd över hur snälla ni är. Kan behöva lite uppmuntran idag för vet ni vad? Jag har blivit sjuk *grr27* Det är Johan som har smittat mig med sin jävla influensa, vad skulle det vara bra för nu då? *slap* Just som träningen gick så himla bra, tyyyyypiskt! Ähhh, det blir till att vila några dagar är jag rädd för *cry*

Nils: haha, ja jag flinade faktiskt lite själv åt att 100 fick räknas som uppvärmning den här gången. Men iom att 3x6 gick så lätt på 100kg gången före det så var jag inte orolig att köra djupa utan passare på den vikten nu. Annars fungerar nog Johan både som peppare och bromsare (och passare) tror jag. Iofs har han inte behövt bromsa mig ännu men jag vet att han skulle göra det om jag fick ett återfall och började träna trots smärta eller liknande (och det är ju bra förvisso)

Diana: det har hänt en gång faktiskt, det var nere i tyngdlyftarlokalen och dessbättre så var det ingen fara i att kasta vikten bakåt på det stället, där är golvet så sunkigt och förstört redan. I vårt hemmagym däremot skulle man nog hamna på våningen under om man kastade av sig stången, det vore ju mindre roligt ;)

Jorgen
2005-03-06, 20:45
Kan behöva lite uppmuntran idag för vet ni vad? Jag har blivit sjuk *grr27* Det är Johan som har smittat mig med sin jävla influensa, vad skulle det vara bra för nu då? *slap* Just som träningen gick så himla bra, tyyyyypiskt! Ähhh, det blir till att vila några dagar är jag rädd för *cry*
Jo, jag säger bara "Och jovisst är det synd om er, det kan inte vara lätt att vara så veka som det manliga släktet uppenbarligen är."

Det är minsann lika synd om det kvinnliga släktet i flunsatider. Här får du en måbrakram. :)
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/smileyhug.gif

//Jörgen

Sve
2005-03-06, 20:54
bra böj alltså.
men militärpressen är inte dålig den heller!
*yourock*

emmzan
2005-03-06, 21:20
Du är en fantastisk inspirationskälla Pinglan! Krya på dig nu! *flex*

z_bumbi
2005-03-06, 21:23
Krya på dig!

Angående kylan i gymet, är det en stor lokal som du håller till i?

Pinglan
2005-03-07, 12:05
Tack för alla "kryapådighälsningar" :) Det lär visst behövas för det här ser då rakt inte ut att gå åt rätt håll. Febern den bara stiger och stiger , huvud och hals värker och kroppen känns som jag har blivit överkörd av ett tåg. Det gör ont bara av att duscha :(

Sve: tack! Angående militärpressen så blev jag inspirerad av din journal att ha som mål att pressa min egen kroppsvikt! Det lär ju ta tid att uppnå men det är alltid roligt att ha höga målsättningar :thumbup:

Emmzan: du är också en jättebra inspirationskälla :hbang:

Björnen: vår träningslada är väl kanske på 100 kvadratmeter eller liknande. Men det är öppet till nock så kubiken blir ju rätt mycket större än om man skulle ha ett "vanligt" tak (med tanke på uppvärmning och så, det var därför du frågde va?) Dock är det väldigt charmigt att ha lokalen just som den är, det är jättefint (men kallt ;) )

n1klas
2005-03-07, 12:07
Krya på dig...sen äre bara köra igen *yourock*

jwzrd
2005-03-07, 13:03
Här kommer kvällens böjpass. Det blev ett annorlunda pass idag eftersom min sambo ligger för döden (finns det något som kan vara så ynkligt som en man med influensa :laugh: ) och inte kunde vara med och träna idag. Eftersom jag inte vågar köra tunga djupa böj utan passare så bestämde jag mig för att köra parallellknäböj istället (det var lääääänge sedan sist, typ innan OL-tiden). På uppvärmningen körde jag dock vanliga, djupa böjar:

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x5

Parallellknäböj:
110kg 1x5
120kg 1x5
130kg 1x5
140kg 1x3 Jag tror jag krymte typ 5 cm av att stå med detta på ryggen så nu är jag nog bara 155 cm lång resten av kvällen ;)

Raka marklyft:
50kg 1x10
70kg 1x6
100kg 1x5
110kg 3x3

Utfallssteg framåt:
50kg 1x5
60kg 1x3
65kg 1x3
70kg 1x3
75kg 1x3 Får väl erkänna att sista repset inte var riktigt godkänd, gick inte ner med det bakre knät helt i golvet, vågade inte helt enkelt - jag hade inte kunnat resa mig upp då, det är jag övertygad om :D

Militärpress, stående:
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
42.5kg 1x3
45kg 1x3

Hantellyft åt sidan:
6kg 1x10
8.5kg 2x10

Drag till hakan:
20kg 1x10
30kg 1x6
35kg 1x6
40kg 2x3

Därefter var jag nöjd och kröp hem till min dödssjuka sambo :thumbup:

Va i hel.. 140 i böjen och 110 i raka mark? :hbang:

z_bumbi
2005-03-07, 13:09
Pinglan: Har ni testat att tälta för att hålla värmen dvs några presenningar runt träningsytan, gärna med "tak" iom takhöjden? Lyxvarianten är väl med dubbla väggar så man får ett skikt isolerande luft också.

Tänk vad man kommer på när man inte kan somna..

Mehdi
2005-03-07, 13:23
Febern den bara stiger och stiger , huvud och hals värker och kroppen känns som jag har blivit överkörd av ett tåg. Det gör ont bara av att duscha

Ehhhh det är bara psykiskt ;) Det ser verkligen bra ut på träningsfronten :thumbup: Kör hårt!

MvH M

Pinglan
2005-03-07, 18:06
n1klas: tack! Just nu känns det dock som om jag aldrig kommer att kunna träna igen *cry* jag har oooooooooooont överallt *grr27*

jwzrd: nåja, tänk på att det ju faktiskt var parallellböj jag körde! Det går ju knappast ens att jämföra med vanliga böj tycker jag. De raka marken däremot kan jag ju kanske vara nöjd med ;)

Björnen: en god idé men ändå ganska svår att få till. Vi har ju grejerna utspridda lite överallt och en del är fastbultade i golvet osv.....men kanske kan det gå, det är ju både billigare och enklare än att isolera iaf!

Medhi: ahhh, att jag inte tänkte på det! Det är mitt veka psyke som ställer till det igen! Jag får helt enkelt låta bli att känna efter så himla mycket :D
Ja träningen har verkligen fungerat bra fram till nu, hur går det för dig? Du kan väl börja med journalen igen, det skulle va skitkul :thumbup:

Pez
2005-03-07, 20:25
Stoppa pressarna!

"Pinglan är underbar" - rapporterar Kolozzeums Granskningsnämnd i sin kvartalsrapport, även bättre deff samt högre vikter nämns i samband med analysen av vad som måste vara den vassaste avataren det 1a kvartalet 2005 - vilket bådar gott inför 2a kvartalets rapport samt Kolozzeums fototävling - "Bästa Fysiken 2005". //Kolloredax

Diana
2005-03-07, 21:23
I vårt hemmagym däremot skulle man nog hamna på våningen under om man kastade av sig stången, det vore ju mindre roligt ;)
hehe speciellt inte me 140!!kg på stången :D
ja ansluter mej till skaran o säger krya på dej nu!! :) o tänk på att snart blir din kalla lada full me häärlig vårvärme! :thumbup:

Pinglan
2005-03-08, 09:56
Stoppa pressarna!
:laugh: Du är ju inte klok Pez! Har Allan talat om för dig att jag med hans tillåtelse får strypa dig om jag inte blev nöjd med ändringen av texten ;) Men det är klart, inte kan jag strypa dig när du skrivit så fint :love: Men ändock: den där texten måste ändras, folk lär ju tro att det är jag som har valt den och så tror dom att jag avgudar mig själv :em: PM med textändring är på väg!

Pinglan
2005-03-08, 09:58
hehe speciellt inte me 140!!kg på stången :D
ja ansluter mej till skaran o säger krya på dej nu!! :) o tänk på att snart blir din kalla lada full me häärlig vårvärme! :thumbup:
Tack Diana! Känner mig faktiskt lite piggare idag, febern är nästan borta och kroppen värker inte alls så mycket längre. skallebank och halsont är dock kvar. Mmm, snart är det vår :thumbup:

tinus
2005-03-08, 10:46
:laugh: Du är ju inte klok Pez! Har Allan talat om för dig att jag med hans tillåtelse får strypa dig om jag inte blev nöjd med ändringen av texten ;) Men det är klart, inte kan jag strypa dig när du skrivit så fint :love: Men ändock: den där texten måste ändras, folk lär ju tro att det är jag som har valt den och så tror dom att jag avgudar mig själv :em: PM med textändring är på väg!

Jag tycker att den låter bra :love:

mrdj
2005-03-08, 13:11
jäklar va du va stark kvinna! Imponerande :hbang:

75 kilo utfall och 110 på raka marklyft :whipped: Fett grymt! Keep it up :)

Henke
2005-03-08, 15:57
Synd att du blev sjuker men tänk på de fina böjjarna istället, helt otroligt tycker jag :thumbup:

Semiramis
2005-03-08, 18:38
Krya på dig!

Pinglan
2005-03-08, 20:12
Tinus: jo den var ju gullig men folk kunde ju tro att jag drabbats av hybris så nu har jag fått Pez till att ändra den :thumbup:

mrdj: tack ska du ha :)

Henke: det är skit att bli sjuk men snart är jag frisk igen, mår riktigt bra nu så jag fick nog bara en mild släng av influensan! Imorgon blir det lätt träning om det fortsätter såhär :thumbup:

Semiramis: tack :) Mår som sagt var redan bättre tack och lov! Det är väl för att jag är kvinna, vi tål ju influensor bättre än vad männen gör, inte sant :D

Pinglan
2005-03-09, 23:31
Blev ett litet smygmarkpass ikväll, tog det lite lugnt med tanke på att jag varit sjuk.

Marklyft:
70kg 1x10
90kg 1x6
100kg 1x6
110kg 1x6
120kg 1x6 Kändes lätt och bra men stoppade där för att inte få några influensabakslag imorgon.

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 1x10
65kg 1x10
70kg 1x6
50kg 1x10

Chins:
1x10
1x7
1x6 Fan vad dålig jag är på chins :(

Good morning (spikraka ben):
20kg 1x10
40kg 3x10

Lyft bakåt:
20kg 1x10
30kg 3x10

Skivstångscurl:
30kg 1x10
35kg 3x6 åhhhh fy fan vad jobbigt *screwy*

Magliggande hantellyft åt sidan:
6kg 3x10

På det stora hela kändes det okej, tappade lite ork mot slutet men det hade jag nog räknat med.

n1klas
2005-03-09, 23:45
Riktigt snyggt pass bruttan *yourock*

Mehdi
2005-03-09, 23:47
Helt OK träningspass. Det mest intressanta är ju hur du reagerar på det imorgon. Hoppas bara du inte blir sämre bara!

Pinglan är på G

tinus
2005-03-10, 08:33
Smygmarkpass :MrT: Ja du är grym...120 kg i mark kör jag inte ens på normalt,och du gör det när du är sjuk *cry*

Och du är inte alls dålig på chins!!Dumheter! *yourock*

Henke
2005-03-10, 08:58
En tia på chins e väl inte dåligt, jag skulle bli glad om jag orkade 10 stycken.
tycker inte att marken var så kass heller, men det är iof inte kul att känna att man kan mer heller.

MVH

Pinglan
2005-03-10, 18:07
Tack för de positiva ordalagen kamrater :thumbup: Kan härmed lyckligtvis tillkännage att jag inte fick något återfall av influensan efter gårdagens smygpass. Puuuh, det var skönt :)

Ikväll har jag bla ägnat mig åt lite försiktigt jogging och struttade min 7 km-sträcka på den gudomliga tiden 39.43 Kändes fint, hade nog kunnat brassat på lite fortare men har man bestämt sig för att vara snäll mot kroppen så har man (bäst att den passar på att njuta, det är inte alltför ofta jag är snäll mot den :D )

Snart ska jag se när LHC utklassar Södertälje i hockeyslutspelet :hbang:

Pinglan
2005-03-11, 22:38
Sådär, då var kvällens bänkpass avklarat. Fick ett halvt utbrott på att det inte händer så speciellt mycket i bänken men jag sansade mig och sparkade inte sönder väggen den här gången (däremot svor jag högt men det hör inte hit, så - nu pratar vi om något annat :D )

Bänkpress (envisas med det breda greppet men snart ger jag upp tror jag, det finns ju en viss gräns på hur stort tålamod man kan ha):

20kg 1x20
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x6 (lite hjälp på sista repset)
55 kg 2x5 (lite hjälp på sista repset i båda seten)

Lutande hantelpress:
21kg 3x6

Flyes, plan bänk:
11kg 3x10

Tricepsextension runt huvudet:
22.5kg 1x6
30kg 3x6

Dips:
1x15
2x10

Smal bänkpress (och då menar jag skitsmal ;) ):
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6

French press hantel, stående:
6kg 3x5 :laugh: Såååååå jävla slut i triccarna

Höftlyft:
3x15

Situps:
3x15

Det var det hela. Jag blir tokig på mina bänkpressar, snacka om hjärnspöke! Får gå till en idrottspsykolog för att komma över detta trauma tror jag *rolleyes* :thumbup:

emmzan
2005-03-11, 22:53
återkom om ett år sisådär.. så länge har mina bänkar stått still typ.. Det senaste årets rena teknikträning i böjen ska vi inte heller tala om. *cry* :cryout: *grr27*

Den som tycker styrketräning är enkelt borde skjutas!

autowah
2005-03-12, 10:47
Jag har ökat 5 kg på knappt två år i bänkpress. Har nyligen klarat 45 kg, så om två år till kanske jag klarar 50 med denna takten...

Pinglan
2005-03-12, 20:16
Emmzan och autowah: det verkar som jag inte är ensam om att ha göra långsamma ökningar i bänken! Känns ju som en viss tröst i mörkret ;)

Idag var jag ute och joggade 1 mil igen. Skillnaden mot sist var att jag sprang en annan väg, det var ett jäkla misstag som jag aldrig kommer att göra om.
Först och främst så hade jag ingen koll på var jag var, hade inga kännetecken typ att vid den vägen har jag 6 km kvar osv. Således var det bara att jogga på tills jag kom fram till det kännetecknet jag hade sett ut då vi mätte vägen. Skitjobbigt för psyket att inte ha koll tycker jag.

För det andra så var den här vägen så förbannat jobbig, massor med skitlånga sega backar som sög musten ur benen totalt *grr27* Den värsta backen var säkert 1 km lång och låg precis i slutet av sträckan när jag redan var helt slut. Var sååååååååå nära att stanna och gå en bit men så bestämde jag mig för att om jag stannar nu så får jag inte äta upp min stora ostbågspåse ikväll och se, då kunde jag bita ihop och kämpa den sista biten in i mål och lyckan var fullständig :D Snacka om att förhandla med sig själv *screwy*

Nåväl, tiden för denna mardrömsrunda landade på 59.35 och nu när blodsmaken i munnen nästan har försvunnit ska jag hugga in på mina älskade ostbågar *popcorn*

joyoflife
2005-03-12, 21:03
Mat är en utmärkt inspiratör :eating:

autowah
2005-03-12, 23:24
Ja, ostbågar är jättegott!

Pinglan
2005-03-13, 21:51
joyoflife och autowah: det är inte bara gott, man blir stark av det också ;)

Kvällens böjpass höll på att bli inställt för jag kände mig så fruktansvärt sliten i benen sedan joggingturen igår. Beslutade mig dock till sist för att ändå känna på det litegrann och helst enkelt köra lätt om det kändes slitigt. Döm om min förvåning när det gick bättre än någonsin :hbang:

Knäböj:
60kg 1x10 Kände redan här att jag hade ett otroligt klipp i benen!
80kg 1x5
100kg 1x3
110 kg 3x6 :D Ruggigt nöjd!!!!!!!!!

Nu tog dock detta så jäkla mycket kraft från benen att jag helt enkelt inte orkade ladda mentalt för att köra raka mark så istället fick det bli:

Good mornings:
20kg 1x10
50kg 3x10

Utfallssteg framåt:
30kg 1x10
60kg 3x6

Drag till hakan:
30kg 1x10
35kg 3x6

Skruvpressar:
11kg 1x10
13.5kg 2x10 Satan vad den övningen tar bra!

Hantellyft åt sidan:
6kg 3x10 Puuuuuuuuuuuuump :thumbup:

Tack och godnatt!

Stumpis
2005-03-13, 22:14
Bra jobbat! :thumbup:
Visst är det kul när man kan överraska sig själv och göra ett bättre pass än vad man trott! Snacka om motivationshöjare!

Önskar dig en god natts sömn med mycket återhämtning och muskeltillväxt! *yourock*

Pinglan
2005-03-14, 15:21
Tack Stumpis :) Ja det är extra härligt för motivationen att prestera bra när det känns motigt innan! Idag kan jag dock inte undgå att lyssna på kroppens signaler som fullkommligt SKRIKER att jag ska vila benen!!!!! Så min planerade joggingtur får nog lov att strykas ur programmet idag. Iofs är jag inte särskilt ledsen för det, svinkallt och snöstorm ute + hockey på TV gör att jag med nöje placerar röven i soffan ikväll :thumbup:

HookersUnited
2005-03-14, 15:25
Tack Stumpis :) Ja det är extra härligt för motivationen att prestera bra när det känns motigt innan! Idag kan jag dock inte undgå att lyssna på kroppens signaler som fullkommligt SKRIKER att jag ska vila benen!!!!! Så min planerade joggingtur får nog lov att strykas ur programmet idag. Iofs är jag inte särskilt ledsen för det, svinkallt och snöstorm ute + hockey på TV gör att jag med nöje placerar röven i soffan ikväll :thumbup:
Är det så man bygger en hockeyröv? :D

mrdj
2005-03-14, 16:05
grymt! :hbang:

Inte så konstigt att man först trodde det va en manlig hockeyspelare som flexade i avataren din nu när man läser dina ressultat i böjarna :whipped:

Kör hårt! :eating:

Pinglan
2005-03-15, 07:46
Är det så man bygger en hockeyröv? :D
Exakt så går det till :D :D Dessvärre var det inget trevligt att se hockey igår, LHC åkte ur kvalspelet med buller och bång *grr27* *cry*

Pinglan
2005-03-15, 07:48
grymt! :hbang:

Inte så konstigt att man först trodde det va en manlig hockeyspelare som flexade i avataren din nu när man läser dina ressultat i böjarna :whipped:

Kör hårt!
Va faaan, en manlig hockeyspelare.....är det en sån jag liknar *cry* *slap* Nu ska jag genast sluta köra böj och börja köra bensprattel i cable cross istället :D

mrdj
2005-03-15, 08:10
haha nä du ska ju va glad som har sådana där stockar ju :bow:
Själv ser man ut som ett tendstickshus när man flexar sina kycklingben *grr27*

tinus
2005-03-15, 09:59
Va faaan, en manlig hockeyspelare.....är det en sån jag liknar *cry* *slap* Nu ska jag genast sluta köra böj och börja köra bensprattel i cable cross istället :D

:laugh: Du är välkommen i discoligan vännen!! :love:

HookersUnited
2005-03-15, 12:26
Exakt så går det till :D :D Dessvärre var det inget trevligt att se hockey igår, LHC åkte ur kvalspelet med buller och bång *grr27* *cry*
Jag har inte följt elitserien sedan jag tvingades sluta spela hockey. Så jag har riktigt dålig koll på vad som har hänt i vinter.

På tal om hockeyröv så ska jag kränga på mig utrustningen för första gången på sex år och spela med några kompisar. Så det blir ingen springande idag, frågan är om man kommer att orka med marklyft imorgon. Hockey har en förmåga att locka till sig en förjävlig träningsvärk.

HookersUnited
2005-03-15, 12:29
Nja, med tanke på dina hårlösa ben och bhn så ser du mer ut som en italiensk fotbollsspelare :D

Pinglan
2005-03-15, 12:47
haha nä du ska ju va glad som har sådana där stockar ju :bow:
Själv ser man ut som ett tendstickshus när man flexar sina kycklingben *grr27*
Okej, då är jag glad :) :D

Pinglan
2005-03-15, 12:48
:laugh: Du är välkommen i discoligan vännen!! :love:
Tack tinus, det känns bra att äntligen få vara med :D

Pinglan
2005-03-15, 12:49
Nja, med tanke på dina hårlösa ben och bhn så ser du mer ut som en italiensk fotbollsspelare
:thefinger :thefinger *slap* :whipped: :D

Pinglan
2005-03-15, 21:29
Här kommer kvällens lilla markpass:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
125kg 3x6 :D Sist jag körde 6:or hade jag 122.5kg på stången och det var tungt, ökning med 2.5kg idag och det kändes betydligt lättare än sist! Härligt när träningen går framåt :)

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 3x6 Lätt och strikt

Chins:
1x10
2x8 Huuuuu, chins har blivit något av en ångestövning för min del

11kg 3x10

Lyft bakåt:
30kg 3x10

Skivstångscurl:
30kg 1x10
35kg 3x6 Kändes lätt idag, kors i taket!

Ryggresningar:
15kg 3x15

Nöjd och glad kexchoklad :eating: ;)

Jorgen
2005-03-15, 21:44
125kg 3x6 :D Sist jag körde 6:or hade jag 122.5kg på stången och det var tungt, ökning med 2.5kg idag och det kändes betydligt lättare än sist! Härligt när träningen går framåt :)
Tja, kan man säga något annat än :bow: :bow: :bow: ?

//Jörgen

Pinglan
2005-03-16, 07:48
Tja, kan man säga något annat än :bow: ?

//Jörgen
Tack Jörgen :) Tyvärr är jag inte riktigt lika nöjd idag! Vaknade med en riktigt ond rygg och det är inte träningsvärksont utan "någotärfeliryggenont" *grr27* Bara att hoppas att det släpper, annars får jag väl lägga mig på en brits och behandla mig själv (min kollega är på semester den här veckan, himla dålig tajming :( )

tinus
2005-03-16, 08:38
Vilket pass!! :hbang: Chins ÄR en hatövning..Man kan lätt drömma mardrömmar om dem *cry* *grr27*

Nitrometan
2005-03-16, 13:11
Gött pass!!!!

Pinglan regerar! Det gör inget att du har en italiensk fotbollsspelare med photoshoppade ben i din avatar! *flex*

Pinglan
2005-03-16, 21:41
Tinus: tack! Vi bildar en klubb va? Våga vägra chins ;)

Nitro: :D

Mitt ryggonda har tack och lov nästan försvunnit, hugger till lite om jag är oförsiktig vid flexion bara. Skönt, då var det inget större fel uppenbarligen.

Ikväll var det bänkpass. Iom att det är plusgrader ute så hade vi också plusgrader inne i lokalen ikväll! Tror banne mig att det var upp mot 10 plusgrader där inne! Svettades som en liten nisse :D Kändes ovant men skönt!

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 3x6 :D Kändes väldigt, väldigt bra idag! Vet inte vem som blev mest snopen, jag eller Johan. Han har ju vant sig vid mina vansinnesutbrott vid bänkpassen den senaste tiden så han blev rent av lite chockad när det väntade raseriutbrottet uteblev!

Lutande hantelpress:
22kg 1x6
22kg 2x4

Lutande flyes:
11kg 3x10

20kg 1x10
37.5kg 3x4

Dips:
1x12
2x10

Kickbacks:
11kg 3x10

Liggande benuppdragningar på bänk:
3x15

Situps:
5kg 3x15

Är överlycklig över att bänken kändes så bra idag! Bäst att passa på att njuta, man vet aldrig när bänken känns bra nästa gång!

Jorgen
2005-03-16, 21:43
Är överlycklig över att bänken kändes så bra idag! Bäst att passa på att njuta, man vet aldrig när bänken känns bra nästa gång!
:thumbup:
Bänken kommer att kännas bra redan på nästa pass såklart. Nu har du hittat tekniken.

//Jörgen

jwzrd
2005-03-16, 22:21
Vaffalls! Vi har betalt för ett utbrott, jag vill reklamera senaste bänkpasset!

no1fitness
2005-03-17, 06:58
Vilka kanonpass du kört vännen !! :bow:
Böjen är ju grym !! *kissass*

Pinglan
2005-03-17, 07:34
Jörgen: hoppas du har rätt :thumbup:

Jwzrd: lugn bara, nästa gång är allt säkert som vanligt igen :D

Anna: tack gumman :)

Henke
2005-03-17, 09:16
Vad bra att bänken funkar bättre nu, måste kännas skönt efter allt slit.
Och ryggen börjar också bli mindre dålig, det är ju toppen.

MVH

jwzrd
2005-03-17, 09:38
Jörgen: hoppas du har rätt :thumbup:

Jwzrd: lugn bara, nästa gång är allt säkert som vanligt igen :D

Anna: tack gumman :)

Hur som helst, kul att bänkpressen börjar fungera. Jag känner med dig där, jag inbillar mig att jag börjar få till nånting som liknar hyffsad bänkpress också! :thumbup:

tinus
2005-03-17, 09:39
Ja den klubben vill jag verkligen vara med i!! *spy*

Finfint pass vännen :thumbup:

Diana
2005-03-17, 15:44
häärligt att den mystiska ryggvärken e påväg bort :)

underbart utbrotts-fritt bänkpass oxå!!:thumbup:
kan plusgraderna haft en finger me i spelet trooo? ;)

Pinglan
2005-03-18, 09:49
Henke, tinus, jwzrd: tack för uppmuntrande kommentarer :)

Diana: tackar! Plusgraderna gjorde säkert sitt till :thumbup:

Plusgrader var det igår också och dessutom småregnade det här i Kisa :hbang: Detta underbara väder lockade ju naturligtvis ut mig till en joggingtur! Planen var att ta 5 km-sträckan men vem kan sluta jogga när det regnar? Inte jag så jag var bara tvungen att springa en mil. Njöt av varje steg och hade helst fortsatt en stund till men någon måtta får det ju vara! Tid 57.40. Kändes otroligt bra! Åhhhhh vad jag ser fram emot nästa regnskur, finns det något mer underbart än att springa i regn? Ja kanske att någon enstaka aktivitet är bättre (:kinky: :D)

Semiramis
2005-03-18, 09:55
Vad härligt det låter, det är riktigt så att man blir lockad att springa. Du har en härlig inställning!

Mehdi
2005-03-18, 19:37
Nå, när blir det debut i SL för dig då? Utvecklingen är det ju ingen fel på :hbang: Härliga bänkar du har fått till också!!!

Kör hårt :thumbup:

Pinglan
2005-03-19, 10:28
Semiramis: ja, det ÄR verkligen härligt att springa och ffa att springa när det regnar! Jag har en nästintill sjuk böjelse för att springa i regn :em: :D Nu när jag är igång med löpningen igen kan jag inte fatta hur jag stod ut att inte springa under OL-tiden! Jag kommer aldrig att utsätta mig för att vara utan löpningen igen.

Medhi: Tack :) Jadu, SL-satsningen.....ärligt talat vet jag inte om jag verkligen kommer att börja med SL. Visst går träningen ruggigt bra just nu men någonstans har jag en känsla av att den går så bra just för att jag inte har tävlingar i åtanke just nu. Jag är rädd för att jag kommer bli skitstressad och börja gå sönder om jag ska börja tävla. Dessutom kommer jag att få prestationsångest och så kommer jag att må skitdåligt och börja ställa alldeles för höga krav på mig själv (man har väl varit med förr så jag har lärt mig hur jag funkar;) ) och vips, så är det inte lika roligt att träna längre...... du vet, just nu mår jag så himla bra och njuter av varje träningspass, jag längtar till nästa träning och jag älskar kombinationen styrka/löpning... ska jag satsa på SL måste jag tulla på löpningen (ja, jag vet att jag inte behöver sluta med den helt men inte fasen kan jag dra iväg en mil när som helst) och det vill jag inte känner jag.
Ojdå, det här blev visst en rejäl utläggning men faktum är att jag har tänkt på det mycket fram och tillbaka och varje gång har jag kommit fram till samma slutsats: att jag nog skiter i att börja tävla....jag förblir en glad motionär helt enkelt :)

Nitrometan
2005-03-19, 12:05
Självkännedom är bra. Kör du på som glad motionär.

Det är bara jag som blir så impad när jag ser en tjej som gör såna häftiga resultat att jag tänker: TÄVLA! TÄVLA! TÄVLA!

Men det inneär ju inte på något sätt att du ska tävla.

Jorgen
2005-03-19, 13:09
Man skall trivas med sin träning och hålla på med den för att det är kul.

Nitrometan är inte ensam om att vilja se en sådan talang som dig tävla. Men som sagt, det måste vara roligt också.
*yourock*

//Jörgen

Pinglan
2005-03-19, 23:06
Nitro och Jörgen: roligt att ni vill se mig tävla! Men som sagt var, jag ligger nog lågt ett tag men jag ska aldrig säga aldrig.....om jag beslutar mig för att gå i terapi ett par år kanske jag kommer över min prestationsångest och då vet man aldrig ;)

Kvällens böjpass då! Vad ska jag säga, bara för att jag nyss skröt om att träningen går så himla bra just nu så ska jag såklart omedelbart straffas av högre makter och göra ett riktigt kalkonpass :D

Knäböj:
20kg 1x10
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x3
100kg 1x3
110kg 1x6 Allt kändes hur stabilt som helst upp till 5:e repset, 6:an kändes riktigt tung men jag fick upp den utan större problem. Problem blev det dock efter att jag lagt av mig stången i ställningen.....plötsligt bara börjar det snurra i huvudet och först ser jag en massa stjärnor och sedan blev det svart! Dessbättre rasade jag inte i backen men ett par rejäla snedsteg blev det allt ;) Nåväl, ingen större fara skedd så efter en stunds vila var det bara att gå på det igen

110kg 1x3 Precis innan jag skulle sätta mig med 4:an så började det snurra igen och eftersom jag inte hade någon större lust att svimma med 110kg på nacken så fick jag helt enkelt bryta där! Vågade inte försöka någon mer gång heller :em: Beslutade att köra lite frontisar istället eftersom det då per automatik innebär lägre vikt på stången.

Frontböj:
70kg 1x6
80kg 1x6
90kg 1x3

Inget snurr i bollen där så det var bara att ladda stången för:

Raka marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x6 Kändes förvånansvärt lätt, hade kunnat lasta på lite till men jag tänkte att det kanske kunde vara en bra idé att ta det lite lugnt.....

Drag till hakan:
30kg 1x10
35kg 2x6
37.5kg 1x6

Skruvpress:
13.5kg 3x10 Jag har sagt det förut och jag säger det igen: satan vad den övningen tar bra på axlarna :hbang:

Hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x8

Donkeys:
ca 85kg 3x15

Nu är jag trött och lite fundersam över mina yrsliga böjar men vad fasen, det är väl sånt som händer, inget att hänga läpp för. Bara att bryta ihop och komma igen!

Mehdi
2005-03-19, 23:45
Ahw, jo men trivs du inte med tävlandet så ska du absolut inte hålla på med det heller. Jag menar, det är inte direkt boxning du sysslar med. Bara jämföra vad andra damer har gjort på tävlingar och på så sätt "tävla" för dig själv i gymmet.
Förövrigt tycker jag det är lustigt med "blackout:en" från böjen. Låter inte kul alltså. Men vikterna är det inga fel på iaf :thumbup:

Kör hårt

no1fitness
2005-03-20, 00:09
Kanske deffen gör sig lite påmind... :(
Ta det lugnt nu och ta grymma bilder och VINN fototävlingen !! :)
Jag hejar ju på flera iofs... *popcorn*

Sköt om dig. :love:

Pinglan
2005-03-20, 13:30
Medhi: precis! Och tänk vad nöjd man kan vara med sig själv där man går hemma i ladan och inbillar sig att alla ens lyft hade godkänts på tävling :D

Anna: du ska heja BARA på mig *grr27* :D Angående yrseln så vet i sjutton om det berodde på deffen, jag äter ju nästan som vanligt på helgerna..... jaja, det var nog en tillfällig svacka får vi hoppas.

Nu är jag just hemkommen från en joggingtur. Underbart väder idag, solsken och klarblå himmel och bara någon minusgrad! Härligt. Idag kubbade jag milen på 56.58 vilket innebar rekord med 45 sekunder! Kändes mycket bra. Det tar sig :thumbup:

Maaattias
2005-03-20, 16:13
ojdå vilka knä och frontböj! Nu fick jag motivation! :) :thumbup:

Diana
2005-03-21, 18:44
fy faen för de där små glimmande glittriga stjärnorna! *grr27* båda gångerna de hänt mej hade ja turen att precis tagit mej igenom de tunga övningarna, va läskigt att de vart helt svart för dej oxå!!
skulle ju va jätteintressant om nån visste va de kan bero på, för ja tycker mej allti ha ätit, druckit o vilat ordentligt innan de inträffat.. vilket mysterium :devil:

TUUNGA frontisar trots blackouten! *yourock*

haha får du inte akut-röv-svaghet i stelamarken när du böjjt precis innan? :D

BRAA förresten att du lyssnade till ditt hjärta o beslutade dej att följa dina kääära :love: löpnings-drömmar!!

emmzan
2005-03-21, 18:52
Ser fram emot att träffa dig på SM pinglan! Btw så söker jag veterinärjobb i dina trakter just nu så jag kan få en bra träningskompis i sommar :D

Pinglan
2005-03-21, 21:32
Mattias: härligt att jag motiverar dig! Kul att köra frontisar faktiskt, det var länge sedan sist!

Diana: Jaa, stjärnor är ju vackra att titta på men inte mitt under ett böjpass :D Raka mark funkar bra efter böj faktiskt, skönt att få sträcka ut baksidan ordentligt! Ja, löpningen ligger mig verkligen varmt om hjärtat! Skulle nån tvinga mig att välja mellan löpning och styrka är faktiskt inte valet helt självklart.....förhoppningsvis kommer jag inte att behöva välja!

Emmzan: det ska bli skitkul att se på SM! Vad kul om du hittar sommarjobb här i närheten, du är varmt välkommen till vårt lilla hemmagym!

Här kommer redovisningen av kvällens markpass:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
130kg 2x4
130kg 1x6 Hade nog haft styrkan till att klara 6:or i de två första seten också men jag tappade fokus lite och då kändes det riskabelt att fortsätta. I sista setet var jag dock totalkoncentrerad och då gick det bra!

Skivstångsrodd:
70kg 3x6

Chins:
2x10
1x8

Skivstångsrodd för baksida axlar (tack för tipset Bao-Bao och Emmzan):
20kg 1x10
40kg 3x8 Kändes mycket bra!

Framåtlut. hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Skivstångscurl:
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 3x6

Bakåtlyft, skivstång:
30kg 3x10

Situps:
3x30

tinus
2005-03-21, 21:34
Jaha..då känner man sig klen igen då *cry* du är bäst vännen!! :hbang: :cool:

joyoflife
2005-03-21, 23:04
Äntligen Blackout *yourock* Nu är du hardcore tjejen ! :thumbup:

no1fitness
2005-03-22, 00:12
Jag blir lika chockad varje gång jag ser den där avataren... *screwy*
GRYM ! är den !!
Stabila marklyft Plingelingan !!
Ser sååå fram emot korten till fototävlingen och PS. jag hejar mest på dig...Ds. :D

Henke
2005-03-22, 07:58
Skivstångrodden var bra, bicepscurlen var ännu bättre men marken var otrolig.
Riktigt imponerad, häftigt.

MVH

HookersUnited
2005-03-22, 12:04
Bakåtlyft, skivstång:
30kg 3x10
Hur funkar den här?

Pinglan
2005-03-22, 12:43
Tinus: tack vännen! Nåja, svag behöver du knappast känna dig, du är ju överlägset starkare än mig i massor av övningar!

joyoflife: åhhh, får jag äntligen vara med i hardcoregänget nu alltså :thumbup:

Anna: Tack hjärtat! Det värsta är att jag nog lyckades pricka formen lite för tidigt (typ 3 veckor för tidigt :laugh: )! Är inte alls lika hård längre som jag var när avatarbilden togs *cry* BRA att du håller mest på mig, det var tur för dig :D

Henke: tackar :)

HU: man står med en skivstång bakom ryggen, axelbrett grepp ungefär. Sedan lyfter man stången rakt bakåt bara, den tar bra på bakre delta men även långa tricepshuvudet får jobba. En gammal rehabövning från OL-tiden som får hänga kvar eftersom jag är lite rädd om mina axlar och har taskig balans mellan fram/baksida.

jwzrd
2005-03-22, 12:59
HU: man står med en skivstång bakom ryggen, axelbrett grepp ungefär. Sedan lyfter man stången rakt bakåt bara, den tar bra på bakre delta men även långa tricepshuvudet får jobba. En gammal rehabövning från OL-tiden som får hänga kvar eftersom jag är lite rädd om mina axlar och har taskig balans mellan fram/baksida.

Testar den övningen så här lite på kontoret, utan stång. Jag kan röra armarna i runda tal 1-2 cm, kanske 3 om jag tar fart. Hur fasen gör du egentligen?

Pinglan
2005-03-22, 13:26
Testar den övningen så här lite på kontoret, utan stång. Jag kan röra armarna i runda tal 1-2 cm, kanske 3 om jag tar fart. Hur fasen gör du egentligen?
Alltså, jag extenderar i axelleden (sträcker dom rakt bakåt med raka armar) Jag kan extendera typ 30-40cm, du måste ha missförstått mig eller så har du ruggigt dålig rörlighet i dina axlar :confused:

jwzrd
2005-03-22, 13:32
Alltså, jag extenderar i axelleden (sträcker dom rakt bakåt med raka armar) Jag kan extendera typ 30-40cm, du måste ha missförstått mig eller så har du ruggigt dålig rörlighet i dina axlar :confused:

Det är nog det senare. Raka armar, roterar i axelleden, armen rör sig inte förbi häcken ens. Om jag roterar fram skulderbladen så kommer jag lite längre. Jag är helt enkelt tokigt stel åt det hållet. Trixar jag länge så får jag kramp i latsen också. Jag är knepigt byggd tror jag :)