Visa fullständig version : Pollock
Skrollovicz
2006-07-15, 19:17
Hej,
Jag söker tipspå hur man gör pollocken rikare på bra fett. Testade att dränka den i olivolja igår. *spy*
Så jag söker tips hur man gör firren lite fetare.
Brooklyn
2006-07-16, 17:02
kan bli svårt, men prova med nån fet sås på sidan om ;)
mistermr
2006-07-16, 17:04
Dubbelpanera (dvs vänd den först i mjöl, sedan i ägg och sist i ströbröd) och stek den därefter.
Gör en gryta med den med smör som bas att bryna i.
mvh
Ryska_raketen
2006-07-16, 17:12
Dra på lite rapsolja :thumbup:
Edit: Ät den med något fett annars. Typ avocado eller nötter ? wtf! Pollock kan man mixa med allt ;)
Lite OT men vad kostar pollock? Vad smakar pollock? Vad den smakar beror väl på men påminner "grundsmaken" om nånting?
mistermr
2006-07-16, 18:09
Lite OT men vad kostar pollock? Vad smakar pollock? Vad den smakar beror väl på men påminner "grundsmaken" om nånting?
Det är inte dyrt, har ingen exakt prisuppgift. Köp och testa.
mvh
Får väl göra det, finns iaf snuskigt många recept att välja på här.
mistermr
2006-07-16, 18:19
Får väl göra det, finns iaf snuskigt många recept att välja på här.
Jepp, personligen gillar jag grytor gjorda på pollock!
Gött, proteinrikt samt nyttigt.
mvh
Ryska_raketen
2006-07-16, 18:50
Pollock smakar som något gud skänkt ifrån ovan med ett stort leende på läpparna. Kostar 13.90 ala 400 gram på willys. It owns i tell you.
grisbil3n
2006-07-16, 18:52
Det är väl nästan en av de billigaste proteinkällorna? Fan Euroshoppers går på 15 spänn tror ja, det är väl nära 120 gram protein i ett stort block...
Majonäs såklart! :thumbup:
potatis, pollock o frysta grönsaker i en matlåda och så in i micron en kvart. Ös på med (lätt)majo och du är i himmelriket.. eller ja nära nog :D :eating:
bear.flowertwig
2006-07-16, 19:51
Majonäs såklart! :thumbup:
potatis, pollock o frysta grönsaker i en matlåda och så in i micron en kvart. Ös på med (lätt)majo och du är i himmelriket.. eller ja nära nog :D :eating:
Vad kör du för mängder?
Vilken effekt?
Vad kör du för mängder?
Vilken effekt?
Beror på hur hungrig jag är :)
men i storleksordningen 2filéer(~200g), 5potatisar av den lite större färskpotatis som finns nu och så ~200g fryst grönsaksmix. +en skvätt vatten. Full effekt(800w) kör jag men tycker min micro har blitt sämre så 10mn kanske räcker i din.
Skrollovicz
2006-07-16, 20:00
Dra på lite rapsolja :thumbup:
Edit: Ät den med något fett annars. Typ avocado eller nötter ? wtf! Pollock kan man mixa med allt ;)
Avokado it is! Att jag inte tänkte på det *grr27* .
Tackar för många bra tips!
En annan fråga.. hur tillagar ni pollock? Tycker det är jobbigt att först tina upp den i tre timmar, sen koka den osv. Hur gör ni?
Ryska_raketen
2006-07-16, 20:02
Avokado it is! Att jag inte tänkte på det *grr27* .
Tackar för många bra tips!
En annan fråga.. hur tillagar ni pollock? Tycker det är jobbigt att först tina upp den i tre timmar, sen koka den osv. Hur gör ni?
haha, va fan snackar du om brosan ? Tina ? plz ;) Lägg den som den är, direkt i kastrullen, koka, 5-7 min :) Thats it. Du behöver inte tina. Häller curry,vitpeppar och pepparmix på min.
Skrollovicz
2006-07-16, 21:22
haha, va fan snackar du om brosan ? Tina ? plz ;) Lägg den som den är, direkt i kastrullen, koka, 5-7 min :) Thats it. Du behöver inte tina. Häller curry,vitpeppar och pepparmix på min.
Hehe ok visste jag inte. Tack ska du ha brorsan ;) . Springer och kokar upp en nu på direkten!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.