Logga in

Visa fullständig version : På fel plats vid fel tillfälle!

MacLeod
2006-06-26, 23:08
Tog en kvällspromenad precis och knallar upp för Renstiernasgatan på söder när jag hör ett bekant väsande ljud bakom mig.
Vänder mig om och ser två jävla muppar stå o spraymåla mot det fina gamla hyreshuset som ligger där brevid Sofiaparken.

Busvisslar och skriker att dom ska lägga av. Dom avslutar och går bakom huset, varpå jag låtsas att jag inte bryr mig och går bort från dom.

Dumma som dom är så fattar dom inte att jag sen småspringer runt åt andra hållet och möter upp dom fast i lugn gående takt. När jag är riktigt nära ser dom att det är jag och vänder åt andra hållet.
Jag springer mot dom, och dom verkar paralyseras och står bara där med sin sprayburk och nån jävla folköl i handen.

Ber ena snubben ge mig sin sprayburk vilket han utan att tveka gör.
Lackar ur totalt på dom och säger att dom är i helt fel område, tar tag i honom och sprayar sen ned honom med hans egen sprayburk.
Sen går jag fram till den andra snubben som ser ut att ha skitit på sig och sprayar ned honom riktigt ordentligt framifrån, vänder på honom och fortsätter spraya ned hans fula ryggsäck.

Bra kväll helt klart.

Pez
2006-06-26, 23:11
När ska du egentligen göra slag i saken och bilda ett medborgargarde? :D
You got da skillz, da movez och du gillar inte snorungar, allt du behöver är ett par griniga grannar att mobilisera.

Sebbe_H
2006-06-26, 23:11
Haha bra gjort :D

Snake
2006-06-26, 23:13
Haha, bra gjort.

Civilkurage ;)

Baan
2006-06-26, 23:14
Helt fel gjort. Polisen har våldsmonopol, så jag ber dig vänligt skicka in namn och adress så ska jag ringa in så polisen som kommer och tar hand om dig, så här kan vi ju inte ha det.

MacLeod
2006-06-26, 23:14
När ska du egentligen göra slag i saken och bilda ett medborgargarde? :D
You got da skillz, da movez och du gillar inte snorungar, allt du behöver är ett par griniga grannar att mobilisera.

I work alone!
Fast jag har ju ofta läkare på plats om något skulle gå snett.

Janna
2006-06-26, 23:15
hahahaha härligt jobbat!

bulk fiction
Hahaa, mer sånt:thumbup:

Bolio
Bra gjort unge man. :thumbup:

Baan
Hur gamla var personerna?

MacLeod
2006-06-26, 23:17
Hur gamla var personerna?

Jag frågade aldrig. Men jag blev förvånad över att den ena snubben var så mycket äldre än den andre. Upplevde honom som det styrande puckot.
Tippar på 16 samt 21 el nått.

Tigerkotten
2006-06-26, 23:19
Bra jobbat :D Hur STOR är du? Menar att dom blir så rädda osv.

Baan
2006-06-26, 23:20
Jag frågade aldrig. Men jag blev förvånad över att den ena snubben var så mycket äldre än den andre. Upplevde honom som det styrande puckot.
Tippar på 16 samt 21 el nått.

Nej men det var gissningen jag var ute efter. Kändes som det var yngre killar eftersom dom verkade så handlingsförlamade. Dom få idioter jag sett spraya på husväggar har i princip samtliga varit i yngre tonåren...

Det lustiga är att dom säkert skulle kunna anmäla dig för något, problemet är väl att dom samtidigt åker dit själva :)

Bolio
2006-06-26, 23:20
Bra jobbat :D Hur STOR är du? Menar att dom blir så rädda osv.

Det var två klottrare. Jag tror inte riktigt man behöver vara Coleman för att skrämma dem. :)

andeN.
2006-06-26, 23:21
Härligt där! Fler borde våga göra som du. :thumbup:

Baan
2006-06-26, 23:22
Det var två klottrare. Jag tror inte riktigt man behöver vara Coleman för att skrämma dem. :)

men dom drack ju folköl, lol?

MacLeod
2006-06-26, 23:23
Jag är inte så stor, jag har bara lite kolhydrater i mig.

Tigerkotten
2006-06-26, 23:25

Generellt så säkert, fast finns ju en del lirare som inte är små och inte tvekar att ge tebax. Så jävla fjantigt med klotter hur som helst, graffiti är däremot snyggt ofta :)

Tigerkotten
2006-06-26, 23:26
Jag är inte så stor, jag har bara lite kolhydrater i mig.

Längd,vikt,biceps, vad tar du i de 3stora? :D

Dissector
2006-06-26, 23:33
Riktigt härligt att höra. Smårebeller som ska ut och jävlas med samhället som sedan får gå hem och sitta och skaka, och skämmas för att de blev så ägda.

Bra med folk med kurage :thumbup:

Sonny
2006-06-26, 23:41
You da man Macleod :bow: :bow:

Einar
Bra jobbat!

Min polare fick sin cykel bestulen i förra veckan. Igår fann han den ihopalåst med en annan cykel i stan. Han ringde upp mig och vi båda var sugna på att gå dit och lurpassa på cykeltjuven för att ta oss ett snack med honom när han återvände till cykeln. Vi valde dock till slut efter influenser av andra att kontakta polisen och de kom till slut och klippte loss polarens cykel. Cykeltjuven gick på så sätt fri men å andra sidan slapp man själv stå till svars för att något annat dummt skulle inträffa.

Jag skulle själv aldrig börja ett slagsmål men man vet ej hur cykeltjuven skulle reagera när han blev konfronterad. Lite synd att han antagligen kommer att sno fler cyklar framöver :(

Pudzianovski
Först det här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=67573

Och nu det här!

Du gillar verkligen att spöa/skrämma ungdomar !

Påminner om när Arne skrämde "moppekillen" (eller vad det nu var?)

egge
2006-06-27, 00:07
Inte schysst. Du förstörde min ryggsäck.:(

Mental
2006-06-27, 00:55
Bra jobbat!

Min polare fick sin cykel bestulen i förra veckan. Igår fann han den ihopalåst med en annan cykel i stan. Han ringde upp mig och vi båda var sugna på att gå dit och lurpassa på cykeltjuven för att ta oss ett snack med honom när han återvände till cykeln. Vi valde dock till slut efter influenser av andra att kontakta polisen och de kom till slut och klippte loss polarens cykel. Cykeltjuven gick på så sätt fri men å andra sidan slapp man själv stå till svars för att något annat dummt skulle inträffa.

Jag skulle själv aldrig börja ett slagsmål men man vet ej hur cykeltjuven skulle reagera när han blev konfronterad. Lite synd att han antagligen kommer att sno fler cyklar framöver :(

Ptja, det gäller att tänka sig för, en bekant till mig som vi inte behöver nämna vid namn fick sin cykel stulen, och gick i flera dar och muttrade om vad han skulle göra med tjuven om han fick tag på honom, sånt patrask skall läxas upp, lära sig om mitt och ditt osv, ni har säkert alla hört snacket någon gång?

Hur som, kanske en vecka senare får han syn på sin cykel vid badet, och lutad mot den står en kille av okänt mörkhyat urprung. Min bekant i detta fallet tänder givetvis på alla cylindrar och vrålar div elackheter om invandrare, mörkhyade, ohederliga mäniskor osv... När han kommer fram försöker den mörkhyade killen förklara att han nyss köpt cykeln, villket min kompis inte "går på" han sänker således killen, sparkar honom i magen och spottar på honom, allt för att lära honom en läxa om mitt och ditt, och cyklar därifrån. Givetvis kommer farbror polisen och hämtar honom, efter förhören när vi pratar med honom så beklagar han sig över det svenska rättsläget som inte låter en försvara sin egendom osv osv, det är ju han som är offret, eller hur?
Nåja, det hela slutar med att min bekante får krypa in 6 månader för misshandel, och för att lägga lite grädde på moset så kommer det senare fram att det är en av hans pundarpolare som snott hans cykel och sålt för att finansiera sitt bruk av centralstimuli...

aitamaa
2006-06-27, 01:28
Ptja, det gäller att tänka sig för, en bekant till mig som vi inte behöver nämna vid namn fick sin cykel stulen, och gick i flera dar och muttrade om vad han skulle göra med tjuven om han fick tag på honom, sånt patrask skall läxas upp, lära sig om mitt och ditt osv, ni har säkert alla hört snacket någon gång?

Hur som, kanske en vecka senare får han syn på sin cykel vid badet, och lutad mot den står en kille av okänt mörkhyat urprung. Min bekant i detta fallet tänder givetvis på alla cylindrar och vrålar div elackheter om invandrare, mörkhyade, ohederliga mäniskor osv... När han kommer fram försöker den mörkhyade killen förklara att han nyss köpt cykeln, villket min kompis inte "går på" han sänker således killen, sparkar honom i magen och spottar på honom, allt för att lära honom en läxa om mitt och ditt, och cyklar därifrån. Givetvis kommer farbror polisen och hämtar honom, efter förhören när vi pratar med honom så beklagar han sig över det svenska rättsläget som inte låter en försvara sin egendom osv osv, det är ju han som är offret, eller hur?
Nåja, det hela slutar med att min bekante får krypa in 6 månader för misshandel, och för att lägga lite grädde på moset så kommer det senare fram att det är en av hans pundarpolare som snott hans cykel och sålt för att finansiera sitt bruk av centralstimuli...

Ja herrigu var ju synd om den mörkhyade.. Men förstår ändå din polare på nått sett..

mrburns
2006-06-27, 02:11
hehe, härligt handlande med sprayburkarna där! =)
vete tusan om man skulle vågat göra något sådant själv. Man vet aldrig, kanske är några ghettogangsters som drar kniven mot en :P
Fast det är bra att du skrev upp din historia på internet så de har någon chans att se vem det var. Kanske står 2 purkna ungdommar i din trappuppgång en kväll.. hahahaa :P

neeee, bra jobbat.. De får skylla sig själva.

Tricklev
2006-06-27, 03:39
Bra med civilkurage.:thumbup:

Men den dag går du för lågnt..

Tricklev
2006-06-27, 03:40
Mental din polare är en idiot, och han verkar umgås med idioter också.

Våld löser inte allt, även om det kan vara skönt.*flex*

grisbil3n
2006-06-27, 06:47
Underbart!

Kwon
2006-06-27, 07:06
MacLeod, mannen med civilkurage, nu har jag läst två olika saker han gjort de senaste åren som är föredömliga!

Nina L
2006-06-27, 08:04
Roidrage.

Fairing
2006-06-27, 08:29
Tog en kvällspromenad precis och knallar upp för Renstiernasgatan på söder när jag hör ett bekant väsande ljud bakom mig.
Vänder mig om och ser två jävla muppar stå o spraymåla mot det fina gamla hyreshuset som ligger där brevid Sofiaparken.

Busvisslar och skriker att dom ska lägga av. Dom avslutar och går bakom huset, varpå jag låtsas att jag inte bryr mig och går bort från dom.

Dumma som dom är så fattar dom inte att jag sen småspringer runt åt andra hållet och möter upp dom fast i lugn gående takt. När jag är riktigt nära ser dom att det är jag och vänder åt andra hållet.
Jag springer mot dom, och dom verkar paralyseras och står bara där med sin sprayburk och nån jävla folköl i handen.

Lackar ur totalt på dom och säger att dom är i helt fel område, tar tag i honom och sprayar sen ned honom med hans egen sprayburk.
Sen går jag fram till den andra snubben som ser ut att ha skitit på sig och sprayar ned honom riktigt ordentligt framifrån, vänder på honom och fortsätter spraya ned hans fula ryggsäck.

Bra kväll helt klart.

Härligt , mer sådant :thumbup:

ante
2006-06-27, 09:26
Bra där!

Bronkitkorv
2006-06-27, 09:27

Han förtjänar fängelse, om folk går omkring och slår ner andra folk så slutar det med anarki. Han skulle ha ringt polisen istället och så hade den Mörkhyade fått förklara för dom istället.

Samtidigt så kan jag förstå att en del inte har någon stor tilltro till polisen som tar flera timmar på sej att dyka upp när man behöver dom.
-Sos alarm
-Hej jag blir kidnappad och våldtagen
-Jaha vi ska se om vi kanske kan skicka en polis...nehepp dom är upptagna ta en treo och ring om två dagar....

McLeod däremot gjorde helt rätt tycker jag fast han skulle gjort som batman och bundit dom och ringt polisen...

MacLeod
2006-06-27, 16:19
Vet inte vart nån av er läst att jag har slagit ned folk?
Läs tydligare.

Tigerkotten
2006-06-27, 16:20
Vet inte vart nån av er läst att jag har slagit ned folk?
Läs tydligare.

Det var en annan historia som skrevs också.
Läs tydligare :]

aliquis
2006-06-27, 16:51
LOL, underbart :thumbup:

Välgjord samhällsinsats, och inte kan de säga något om att du har förstört deras kläder heller, du gjorde dem ju bara lite gladare och livligare.

Bolio
2006-06-27, 16:59
Ja herrigu var ju synd om den mörkhyade.. Men förstår ändå din polare på nått sett..

På vilket sätt då?

aliquis
2006-06-27, 17:01
Generellt så säkert, fast finns ju en del lirare som inte är små och inte tvekar att ge tebax. Så jävla fjantigt med klotter hur som helst, graffiti är däremot snyggt ofta :)Graffiti är en myt, ser bara en massa bajs överallt, var är målningarna?

hultman
2006-06-27, 17:05
Graffiti är en myt, ser bara en massa bajs överallt, var är målningarna?

På lugna ställen där man slipper få jagen innan man hunnit klart med första bokstaven?

aliquis
2006-06-27, 17:11
Ja herrigu var ju synd om den mörkhyade.. Men förstår ändå din polare på nått sett..Å andra sidan folk som köper cyklar billigt är ju inte helt oskyldiga...

sunkan
2006-06-27, 17:12
Å andra sidan folk som köper cyklar billigt är ju inte helt oskyldiga...
att man köpt saker i god tro funkar inte längre va?

Herkulez
2006-06-27, 17:12

Bra kväll helt klart.
BWAHAHAHA du är min nya manliga förebild, bra gjort =)

aliquis
2006-06-27, 17:13
Han förtjänar fängelse, om folk går omkring och slår ner andra folk så slutar det med anarki. Han skulle ha ringt polisen istället och så hade den Mörkhyade fått förklara för dom istället.

Samtidigt så kan jag förstå att en del inte har någon stor tilltro till polisen som tar flera timmar på sej att dyka upp när man behöver dom.
-Sos alarm
-Hej jag blir kidnappad och våldtagen
-Jaha vi ska se om vi kanske kan skicka en polis...nehepp dom är upptagna ta en treo och ring om två dagar....

McLeod däremot gjorde helt rätt tycker jag fast han skulle gjort som batman och bundit dom och ringt polisen...Naaeee.. extrapris på sibylla, två pommes o ...

aliquis
2006-06-27, 17:14
På lugna ställen där man slipper få jagen innan man hunnit klart med första bokstaven?Så varför håller de sig inte enbart där? Jag bryr mig väl inte nämnvärt om de målar en vägg eller ett tak på en fabriksbyggnad eller några gamla militärförråd/skyddsrum i skogen, men de kan ju ge fan i vägskyltar och klotter bara för klottrandets skull i tunnlar, på hus inne i stan osv.

grisbil3n
2006-06-27, 17:15
att man köpt saker i god tro funkar inte längre va?

Farsans polare åkte dit på en kamera han köpte så jag tror inte de. Nu va du säkert ironisk lr nåt o så blir ja ägd :em:

gribby
2006-06-27, 17:16
otroligt bra att du valde att agera som du gjorde, många skulle bara gått därifrån. Men att spraya på klottrarna tycker jag är lite överdrivet kanske, ett samtal till polisen medan du höll fast de kanske hade varit tillräcklig. Hur som helst var det riktigt bra jobbat!

aliquis
att man köpt saker i god tro funkar inte längre va?Nej, det finns inget som heter/fungerar så längre, och nu vet jag inte vad det var för cykel men om den var värd att sno av en polare så var den ju antagligen rätt ok, och om det är en pundare som säljer den så var priset säkert ganska förhandlingsbart, köper man en fresh cykel för 3-400kr eller en ny laptop för 1000 är det ju inte precis som om man inte hade en aning...

Bronkitkorv
Alla tagare förtjänar det McLeod utsatte dom där för, Graffiti däremot är fint. Ingen förtjänar stryk...

z_bumbi
2006-06-27, 17:22
otroligt bra att du valde att agera som du gjorde, många skulle bara gått därifrån. Men att spraya på klottrarna tycker jag är lite överdrivet kanske, ett samtal till polisen medan du höll fast de kanske hade varit tillräcklig. Hur som helst var det riktigt bra jobbat!

Finns fängelse med i straffskalan för klotter? Annars finns det inga juridiska skäl att hålla fast någon som gör något brottsligt.

sunkan
2006-06-27, 17:23
Farsans polare åkte dit på en kamera han köpte så jag tror inte de. Nu va du säkert ironisk lr nåt o så blir ja ägd :em:
nej det är lugnt grisenbil3n jag var inte ironisk

hahavaffan
2006-06-27, 17:23
Schysst Att Spraya Ner Min RyggsÄck!

gribby
2006-06-27, 17:27
Finns fängelse med i straffskalan för klotter? Annars finns det inga juridiska skäl att hålla fast någon som gör något brottsligt.

det tror jag inte men böter för vandalisering får man nog. Det där med att hålla fast någon vet jag inte om det är juridiskt rätt men jag har hört och läst flera ggr att någon hållt fast den skyldige till polisen kommer. Därför tyckte jag att det kanske inte var någon dum ide att göra så..

Empe
2006-06-27, 17:29

Dryga böter svider nog så otroligt mycket mer hos någon som är ung.

Diana
2006-06-27, 17:43
Fy fan va bra gjort!! tänk va mkt bättre världen skulle va om fler va ens i närheten lika villiga att ta strid mot skiten i samhället. Numera ska man ju tydligen ha tur om nån ens tittar åt ens håll om man blir våldtagen på tunnelbanan *screwy*

Kanske fel av mej att uttala mej iofs när jag är en av dem som föredrar grafiti framför en grå vägg :em:

När ska du egentligen göra slag i saken och bilda ett medborgargarde?
MacLeod + jense :D

Kaboffastar
2006-06-27, 17:45
Meeen, ingenting var onödigt gjort!

Det är detta jag propagerat för, att GÖRA nånting istället för att hejda sig hela jefla tiden!

AGERA - Hem till kollo - Berätta.

Kaboffastar - Nöjd *popcorn* *popcorn* *popcorn* *popcorn* *popcorn*

aliquis
2006-06-27, 17:46
Finns fängelse med i straffskalan för klotter? Annars finns det inga juridiska skäl att hålla fast någon som gör något brottsligt.En bekant fick sitta 7 månader och betala 170.000kr så det gör det nog.

aliquis
2006-06-27, 17:47
Dryga böter svider nog så otroligt mycket mer hos någon som är ung.Nu undrade väl z_bumbi mest om det hade varit lagligt att hålla fast dem (vilket det väl isf hade varit om brottet kunde ge fängelse) eller inte.

Tigerkotten
2006-06-27, 17:50
En bekant fick sitta 7 månader och betala 170.000kr så det gör det nog.

Han kanske inte bara åkte fast för klotter då? Vet själv en gammal polare som fått extremt höga böter också.
Men fick han 7månader antar jag det var mera än klotter/Grafitti.

aliquis
2006-06-27, 17:51
Fy fan va bra gjort!! tänk va mkt bättre världen skulle va om fler va ens i närheten lika villiga att ta strid mot skiten i samhället. Numera ska man ju tydligen ha tur om nån ens tittar åt ens håll om man blir våldtagen på tunnelbanan *screwy* Ok, jag kan väl titta på om det nu är så himla viktigt!Kanske fel av mej att uttala mej iofs när jag är en av dem som föredrar grafiti framför en grå vägg :em:

MacLeod + jense :D

aliquis
2006-06-27, 17:53
Han kanske inte bara åkte fast för klotter då? Vet själv en gammal polare som fått extremt höga böter också.
Men fick han 7månader antar jag det var mera än klotter/Grafitti.Oki, ja jag vet inte, jag har bara hört klotter, kanske var ett o annat "låtsaspolisen kan inte gripa!" också? ;D

tossefar
2006-06-27, 18:00
Herrn är ett föredöme för alla!
Flytta gärna hit :)

babbett
2006-06-27, 18:32

Bra kväll helt klart.

Varför grep du dom inte för skadegörelse och lämnade över till polisen? :furious:

tossefar
2006-06-27, 18:34
Varför grep du dom inte för skadegörelse och lämnade över till polisen? :furious:
För att vem som helst inte kan gripa folk. Sen är det väl roligare att spraya ner ungarna, hur ska de förklara det för paranteserna?

aliquis
2006-06-27, 18:46
För att vem som helst inte kan gripa folk. Sen är det väl roligare att spraya ner ungarna, hur ska de förklara det för paranteserna?Har du patenterat hårddisken igen?

Fartman
2006-06-27, 18:52
Helt rätt, du brukade ju inte ens våld. Lät dom bara känna på hur det känns när någon klottrar på andras grejer.

babbett
2006-06-27, 18:58
För att vem som helst inte kan gripa folk. Sen är det väl roligare att spraya ner ungarna, hur ska de förklara det för paranteserna?

Vem som helst kan gripa för skadegörelse!

christian
2006-06-27, 18:59

Envarsgripande? *popcorn* Så fort det finns fängelse på straffskalan är det lugna puckar.

Däremot tror jag inte MacLeod orkade vänta ngn timme på polisen, eller så hade han ingen mobil med sig. Whatever, skönt gjort iaf.

babbett
2006-06-27, 19:07
Envarsgripande? *popcorn* Så fort det finns fängelse på straffskalan är det lugna puckar.

Däremot tror jag inte MacLeod orkade vänta ngn timme på polisen, eller så hade han ingen mobil med sig. Whatever, skönt gjort iaf.

Polisen står alltid och väntar på ens samtal precis runt hörnan! :thumbup:

christian
2006-06-27, 19:10
Polisen står alltid och väntar på ens samtal precis runt hörnan! :thumbup:

... eller så är det så att du alltid är förföljd av en? :naughty:

babbett
2006-06-27, 19:11
... eller så är det så att du alltid är förföljd av en? :naughty:

Ha haa...

*slap*

mistermr
2006-06-27, 19:13

Bra kväll helt klart.

Snyggt jobbat!

:thumbup:

mr ruhl
2006-06-27, 20:52
du är min nya idol! :bow: tänk om fler kunde göra såna här saker..

MacLeod
2006-06-27, 21:33
Det var en annan historia som skrevs också.
Läs tydligare :]

Jag vet vad jag skrev om en tidigare incident, men det framgick ju oxå att jag aldrig slog nån på käften eller öht slog någon till marken.

Jag hade gärna slagit båda klottrarna till näsblod, men det är ju något man måste ge fan i tyvärr.

Det är så jävla onödigt att klottra mot en husvägg. Kostnaderna för sanering är hutlösa, sen när man målar över just ett gammalt hus så blir det ju aldrig samma färg, så man får vackert vänta tills dom putsar om huset igen...om 20 år.