Visa fullständig version : Mission: Impossible!
Övergav min gamla journal, alltför deprimerande.. Men nu ska det fan gå bättre! Lika bra att sparka igång med ett ordentligt överkroppspass!
Löpning
2*15 min
Styrka
Bröst i kabelmaskin
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 11 rep PB!
2*10 kg 8 rep
Bakåtvända flyes, liggande i kabelmaskin
2*7.5 kg 10 rep 3 set
Chins i motviktsmaskin
-11 kg 8 rep
-10 kg 6 rep PB!
-11 kg 8 rep
Dips i motviktsmaskin
-8 kg 8 rep
-8 kg 10 rep (kände av axel sen tidigare så jag vågade inte mer*grr27* )
Biceps curls
2*9 kg 8 rep/arm PB!
2*10 kg 7 rep/arm PB!!
2*10 kg 5 rep/arm
Bröstpress halvliggande med hantlar
2*8 kg 10 rep
2*10 kg 10 rep PB!
Rodd i kabel-bred handfattning
25 kg 10 rep
25 kg 10 rep
20 kg 10 rep
Dragmaskin med stång framför huvud, typ chins (latsdrag?)
25 kg 10 rep 3 set (håller på att öva in tekniken, kan öka nästa gång)
Triceps med rep i kabelmaskin
10 kg 10 rep
12.5 kg 10 rep
15 kg 10 rep PB!
samt 10kg 10 rep bakom huvudet för att testa..
Knästående rodd på bänk med hantlar
10 kg/arm 15 rep
14 kg/arm 8 rep PB!!!!
14 kg/arm 8 rep! (fanns inga lättare vikter lediga, så jag var så illa tvungen ;))
Kändes skitbra idag! Nu är jag Back on Track igen! Ska fixa till mitt träningsschema till imorgon samt uppdatera mina mål! Det här ska bli riktigt skoj! Känns bra känns bra!:D
Oj har du haft en journal tidigare? Den måste jag ha missat! Nå, välkommen igen då :)
Du levererade! :hbang:
Flera PB´n, en bra start på din nya journal. :thumbup:
Pinglan: Hehe, har faktiskt inte missat dig!:D Man måste ju spana in alla andra brudar här på forumet så man vet vem man har att "tävla" mot. Är dock rätt så chanslös..
Stumpis Kika in på tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=49815&page=315
Har snackat gott om dig där:hbang:
Och här kommer förutsättningarna, uppdaterade:
Kön: kvinna
Ålder: 22 år
Vikt: 67 kg
Längd: 180 cm
Delmål 1: Styrka
• Kunna göra dips i sommar
• Kunna göra chins efter sommaren
• Svaga handleder måste tränas upp!
Kommer lägga mycket tid på ren styrkertäning juni-juli-augusti. Vill bli betydligt starkare i hela kroppen. Viktgaste muskelgrupper: rygg och mage.
Delmål 2: Kondition
• Springa milen på under femtio minuter.
• Springa fem kilometer på strax över tjugo.
Kommer lägga upp konditionsträningen på fler korta intervallpass per vecka och ett längre distanspass.
Delmål 3: Estetik
• Träna för en symmetrisk kropp med god hållning.
• Bibehålla befintligt BF.
• Få väl definierade muskler, främst på armar, men även rygg, ben och mage.
Delmål 4: Kost
• Äta nyttig och god mat varje dag.
• Öka proteinintaget.
• Inga dagar med okontrollerat frossande
• Deff-dieten AVSLUTAD!
Hälsa:
• Inga skador just nu! (dock vissa känningar i vänster axel)
• Svaga handleder- begränsning för många övningar.
• Har under uppväxten haft problem med ryggen. Dock inget jag känt av det senaste året.
• Har ansträngnings astma samt extremt allergisk främst juli månad (gråbo). Kommer därför träna mycket inne på gym och variera konditionsträningen med spinning och simning.
Återkommer med uppdaterat träningsschema!
Jag har visst också missat din förra journal...
Lycka till med alla dina delmål!
Övergav min gamla journal, alltför deprimerande.. Men nu ska det fan gå bättre! Lika bra att sparka igång med ett ordentligt överkroppspass!
Löpning
2*15 min
Styrka
Bröst i kabelmaskin
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 11 rep PB!
2*10 kg 8 rep
2*7.5 kg 10 rep 3 set
Chins i motviktsmaskin
-11 kg 8 rep
-10 kg 6 rep PB!
-11 kg 8 rep
Dips i motviktsmaskin
-8 kg 8 rep
-8 kg 10 rep (kände av axel sen tidigare så jag vågade inte mer*grr27* )
Biceps curls
2*9 kg 8 rep/arm PB!
2*10 kg 7 rep/arm PB!!
2*10 kg 5 rep/arm
2*8 kg 10 rep
2*10 kg 10 rep PB!
Rodd i kabel-bred handfattning
25 kg 10 rep
25 kg 10 rep
20 kg 10 rep
Dragmaskin med stång framför huvud, typ chins (latsdrag?)
25 kg 10 rep 3 set (håller på att öva in tekniken, kan öka nästa gång)
10 kg 10 rep
12.5 kg 10 rep
15 kg 10 rep PB!
samt 10kg 10 rep bakom huvudet för att testa..
10 kg/arm 15 rep
14 kg/arm 8 rep PB!!!!
14 kg/arm 8 rep! (fanns inga lättare vikter lediga, så jag var så illa tvungen ;))
Kändes skitbra idag! Nu är jag Back on Track igen! Ska fixa till mitt träningsschema till imorgon samt uppdatera mina mål! Det här ska bli riktigt skoj! Känns bra känns bra!:D
Inte illa! Många olika övningar. Du är typ nåt kilo efter mig i varje övning så nu får jag hänga i så jag inte bli omkörd!
Snygga magmuskler!
Snorkfröken
2006-05-18, 19:25
Kul att se så konkreta mål! Kör hårt nu bara, så skall du se att du når dem *flex* Började ju bra med en massa PB:n :hbang:
shadowfire
2006-05-18, 21:58
oii, ditt journalstuk är slående likt min journal ;) ...
Nu börjar det likna något dock, kötta på tjejen, det där ser riktigt bra ut!
Var bor du?
Här i trakterna(läste att du skulle "ta tåget ner till lundakarnevalen)?
Var bor du?
Här i trakterna(läste att du skulle "ta tåget ner till lundakarnevalen)?
Bor i Lund sen några år tillbaka(som så många andra här tydligen;)) Trivs som fisken i vattnet! Jättemysig stad med på tok för mycket fulla studenter just nu..
Bor i Lund sen några år tillbaka(som så många andra här tydligen;)) Trivs som fisken i vattnet! Jättemysig stad med på tok för mycket fulla studenter just nu..
Det var det värsta! Var tränar du då då? Vilken klubb tränar du thai i? Då kan vi ju nästan träna ihop nån gång!
Skulle vara skitskoj! Den här terminen blir det dock inge mer thai för mig. Åker hem till norrland om någon vecka. Ska börja på Halogym till hösten (hyffsat nystartad klubb). Kommer fokusera mest på styrka just nu. Vilket gym tränar du på annars?
Kul med ny journal! Allt ser bra ut och riktigt schyssta mamuskler :hbang: Bara att köra vidare!
Jag vill också bo i Lund, riktigt mysig stad! :)
shadowfire
2006-05-20, 19:25
Varifrån norrland är du, av ren nyfikenhet?
Skulle vara skitskoj! Den här terminen blir det dock inge mer thai för mig. Åker hem till norrland om någon vecka. Ska börja på Halogym till hösten (hyffsat nystartad klubb). Kommer fokusera mest på styrka just nu. Vilket gym tränar du på annars?
Jag menar gymma ihop alltså, du skulle ge mig så jävla mycket däng o0ch vi skulle boxas, tror jag...
var ligger det gymmet?
Jag tränar på friskis i malmö.
Shadowfire: Umeå!
Fed Up: Aaaah! Nej, gymmet har jag inte släppt än! Tränar på Gerda (som alla andra tusentals studenter..) Tränar gärna ihop nångång..bara bra, blir jag triggad att lyfta ännu mer;)
Löpning
2*10 min (till och från gymmet)
puls c:a 178 bpm (gick hyffsat fort..)
Styrka
Sittande Benpress:
10 rep 100 kg
8 rep 100 kg (mer böjda ben)
8 rep 110 kg PB!
8 rep 80 kg (jätteböjda ben..kändes gott i rumpan*kissass* )
Benspark:
10 rep 50 kg
8 rep 50 kg
8 rep 55 kg
Utfall i Smith:
10 rep/ben 20 kg + stång
2*8 rep/ben 30 kg + stång
Bencurl:
10 rep 40 kg
8 rep 45 kg
8 rep 50 kg
7 rep 55 kg PB!
Kunde knappt känna mina ben när jag skulle springa hem..tänk vad några få viktökningar kan göra..
shadowfire
2006-05-23, 21:15
Nu börjar det likna något! Bra benpass!
Vänta till imorgon så ska du få känna på värk... =)
Nu börjar det likna något! Bra benpass!
Vänta till imorgon så ska du få känna på värk... =)
Hrm..nog känns det i rumpan allt! Och som grädde på moset tvingade min kompis mig att agera "förkläde" på ett spinningpass! (Smart ställe att ha första dejten på;)) Jag höll på att dö! Sög i låren efter två minuter..sen kände jag inte benen resten av passet. Hade dessutom glömt att äta idag :furious: ( massor av tentaplugg= man glömmer det väsentliga:em: ) och trodde att jag skulle spy galla på killen framför mig. (Men åååh vilken häck den gossen hade!:booty: )
Slog iallafall mittPB! när jag körde dips idag! Ligger nere på -5 kg nu...inte omöjligt att jag kan göra fullständiga innan sommaren. Är dock lite försiktig med axeln..en farlig övning det där. Ligger -10 kg på chins, så det tar jag nog efter sommaren. Har tappat en del i vikt, trots avbruten deff, och det känns! Ett kilo gör en del..:)
My God vad starka ben du har, människa! :thumbup:
Men hur kan man glömma att äta *screwy* *Cam hinner knappt äta upp innan hon planerar nästa måltid*
bra benpass där, det handlar bara om att ta i och fokusera
Lund är en trevlig stad.
Jag hade en pojkvän där för ett tag sen.
Men han ströks *L*
Vad läser du?
Bra benpass, tjejen! :thumbup:
Vad gäller dips så är du klok som tar det nätt och tänker på axlarna, det är så himla lätt att göra "fel" så man skadar sig i dipsen. Ha för vana att aldrig köra dips om du inte är både uppvärmd och uttänjd i musklerna, så ska det inte vara några problem! :)
Snorkfröken
2006-05-27, 20:06
Fint benpass! Och bra spunnet också, speciellt med tanke på den uteblivna maten och killen med det snygga arslet :D
Tackar så mycket brudar! Jo, de benen kändes ett par dar därefter.. (och den rumpan vill liksom inte slita sig från mina näthinnor ;))
Igår blev det sen löpning.. (Av någon anledning har de jättedåliga öppentider på gymmet denna helg, men ska försök klämma in ett överkroppspass imorgon iallafall..) Fortsätter experimentera med min nya pulsklocka..blir inte riktigt klok på den!
Totalt: 7.5 km
2 km "uppvärmning" med en puls på drygt 165 bpm (har ingen direkt uppvärmning när jag springer kortare än milen, drar på ganska fort på en gång..)
5 km löpning, drygt 175 bpm hela vägen.. tid: 23.58 Ingen bra tid alls! :( Min kondis är kass! Hade hoppats på att ligga på 20 min innan sommaren, och under 50 på milen..men men..
0.5 km nedvarvning, lätt jogg, pulsen sjönk till strax ovan 110 strecket..bra tecken tror jag?
Låg sedan på kring 100 i några minuter medan jag käkade, och sedan på typ 80 efter dushen..har ingen aning om hur man ska tolka pulsen än, men jag ska göra lite efterforskningar!
Och ikväll:*popcorn*
Bra benpass, tjejen! :thumbup:
Vad gäller dips så är du klok som tar det nätt och tänker på axlarna, det är så himla lätt att göra "fel" så man skadar sig i dipsen. Ha för vana att aldrig köra dips om du inte är både uppvärmd och uttänjd i musklerna, så ska det inte vara några problem! :)
Japps, tycker dipsen är lite svåra faktiskt.. Har funderat på att byta ut övningen tills jag får lite starkare axar genom alternativa övningar.. kanske bara köra lätt för att träna på tekniken. Litar dock inte på instruktörerna på gymmet, så jag får väl fråga nån biff som ser kunnig ut om jag gör rätt..
Träning igår, söndagen den 28:e maj
Ett lungt pass i gymmet..inga stora prestationer just den dagen..
Trapp maskin 10 min
Rodd 10 min
Styrka
Flyes i kabelmaskin (bröst)
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 8 rep
Bänkpress smith
stången 15 rep
gjorde ont i handlederna så jag bytte till fri stång istället
stången + 10 kg 10 rep
Omvända flyes i maskin
20 kg * 8 rep
Omvända flyes, liggande i kabelmaskin
2*10 kg 10 rep 2 set PB!
Biceps curls
2*8 kg 10 rep/arm
2*9 kg 8 rep/arm
2*9 kg 8 rep/arm
Latsdrag
25 kg 10 rep 3 set
10 kg 10 rep
12.5 kg 10 rep
15 kg 8 rep
10kg 10 rep bakom huvudet
12.5 kg/arm 10 rep 3 set
Ikväll blir det spinning samt styrka rygg och mage *om det bara kan sluta regna någon gång!**grr*
Träning igår, söndagen den 28:e maj
Ett lungt pass i gymmet..inga stora prestationer just den dagen..
Trapp maskin 10 min
Rodd 10 min
Styrka
Flyes i kabelmaskin (bröst)
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 8 rep
Bänkpress smith
stången 15 rep
gjorde ont i handlederna så jag bytte till fri stång istället
stången + 10 kg 10 rep
Omvända flyes i maskin
20 kg * 8 rep
Omvända flyes, liggande i kabelmaskin
2*10 kg 10 rep 2 set PB!
Biceps curls
2*8 kg 10 rep/arm
2*9 kg 8 rep/arm
2*9 kg 8 rep/arm
Latsdrag
25 kg 10 rep 3 set
10 kg 10 rep
12.5 kg 10 rep
15 kg 8 rep
10kg 10 rep bakom huvudet
12.5 kg/arm 10 rep 3 set
Ikväll blir det spinning samt styrka rygg och mage *om det bara kan sluta regna någon gång!**grr*
På tiden du skrev nåt igen, hörrö, du sitter väl inte blir lat där borta i Lund va?
Du är ju bara ett flås efter mig, jag får hänga i så du inte är om mig. I kabelflyesen tar du mer än mig men det skyller jag på att alla kablar verkar vara väldigt olika (OCH att jag var trött när jag körde dem idag, efter hantelpressen...faktiskt!)! :D
Det är dags att resa sig från det andra fallet.. Har de senaste dagarna gått ner mig totalt, fått ångestattacker, frossat i mat och varit fullständigt slutkörd, både fysiskt och mentalt.. Inte kunnat förmå mig göra något vettigt. Det är tufft..riktigt tufft när en av ens bästa vänner gått bort. Men nu har sorgen fått ta överhand tillräckligt länge.. Dags att ta sig i kragen och resa sig ur skiten!
Idag har jag gått två långa promenader på sammanlagt 25 670 steg enligt stegräknare, dvs. drygt två mil. Därimellan har jag sovit och ätit ännu mer.. Har köpt ett gymkort för hela sommaren här i umeå.. imorgon börjar träningen på riktigt!
Just nu är jag lite otillförlitlig när det gäller kosten, så jag gör nog bäst i att skriva ner allt jag äter denna första vecka.. så inte tröstätandet förstör mina resultat fullständigt.
Det är som sagt tufft när någon nära dör, men man får inte sluta leva! Kajsa är tillbaka igen! Och ska bli starkare än någonsin!
Tråkigt att höra om din förlust, Caixa, men glädjande att höra att du har förnuftet med dig. Självklart ska man låta känslorna få ta överhand ett tag när något sådant hänt, men trots att det låter hårt, så går faktiskt livet vidare. :)
Känner du att tröstätandet förstör för dig är det smart som du säger att rapportera det du äter, det är svårare att fuska när man har det på print! :thumbup:
Mera Lundabor. Vi borde bygga ett eget gym.
Snorkfröken
2006-06-05, 13:16
Ledsen att höra om din vän tjejen. Det är "bara" att låta det ta tid, gråta ut, skrika, vara arg, ja allt som du känner att gör tillvaron lite lättare. Klyschigt, jag vet, men oftast kan det faktiskt ligga något i klyschorna också. Jag menar, det är väl inte utan orsak som de levt vidare sedan tidernas begynnelse.
Sköt om dig!
Mera Lundabor. Vi borde bygga ett eget gym.
Japp! Har också upptäckt att en hel del såna gömmer sig här.. Ingen kolo-träff på g?;)
Stumpis och Snorkfröken: Tack för att ni bryr er. Även fast jag inte känner er personligen betyder ett par tröstande ord mer än vad man kan tro..
Idag var första dagen på jobbet och menat som det första passet på gymmet. Men men..allt blir inte vad man tänkt sig.. Fick fruktansvärd smärta i nacken inatt (nackskott) och ska söka hjälp hos sjukgymnast så snart som möjligt.. Har känt av nacken förra veckan, men antog att det berodde på att jag spänt mig och sovit oroligt. Förhoppningsvis är det bara någon nerv som är i kläm och kan fixas med något knäpp.. Vill verkligen tillbaka till gymmet nu. Träningssuget är tillbaka och tror att både kropp och själ skulle må bra av att få komma igång igen.
Mat måndag 5/6
07.00 havrekligröt m. mjölk och lingonsylt, grovt bröd med keso, paprika och skinka, knäckemacka med getost
12.00 äpple
12.30 keso, kall, koktpotatis m. vinägersås, kräftstjärtar, morot, grovt bröd m. getost
15.30 grovt bröd m. getost, två glas mjölk, knäckebröd m. mjukost
17.00-19.00 sov zzzzzzz
19.00 banan, fil, hallonsylt, osötad musli, grovt bröd m. getost (tack och lov tog den smaskiga getosten slut nu! Ska inte köpa mer!)
20.00 tre stora bitar sockerkaka (de två sista var onödiga..var inte ens sugen)
22.30 äpple
Semiramis
2006-06-06, 07:48
Hoppas det släpper i nacken och att du kan gå till gymet snart. Jag vet av egen erfarenhet att när det är riktigt svårt så hjälper det en hel del att träna, kroppen producerar "må bra substanser" hur ont det än gör i själen så träningen kan verkligen hjälpa när det är svårt.
Vad ledsamt att höra om din vän, beklagar och skickar en kram.
Det låter dock som du är stark och på väg tillbaka igen :thumbup:
Snorkfröken
2006-06-07, 12:03
Hoppas du får ordning på nacken snabbt - vet hur jobbigt det är att verkligen vilja träna, men inte kunna pga någon totalt onödig skada. Se det här som en chans att vila ut lite...
Nybakad sockerkaka skall man bara inte kunna ta endast en bit av... tre bitar är också i minsta laget :naughty: ;) Skämt åsido - jag förstår vad du menar... men hoppas samtidigt att du inte är alltför sträng med dig själv, och inte tar alltför stor stress av att äta "optimalt" i alla situationer just nu. Det du går igenom är säkert helt tillräckligt svårt ändå. Fast det kan säkert vara bra att hålla lite koll för att inte falla av kärran helt - även om det verkar som om du är på god väg tillbaka.
Nacken är tillbaka på sin gamla plats nu! Lite öm dock.. (tänk vad en duktig rygg-knäckare kan göra!:bow: ) Introducerade mitt nya gymkort.. tog det väldigt, väldigt lungt. Inga tunga vikter. Försökte bara få igång rörligheten i axlarna igen och lekte lite med några nya övningar. Kände mig som en nybörjare, men jag kommer nog fort tillbaka igen..
Dagens käk: (gårdagens vill jag helst glömma:eating: ..sov fyra timmar på dagen med, men tror jag behövde det, kände mig mycket piggare idag!)
07.00: gröt, mjölk, lingonsylt, koktägg, knäckemacka(stor), kaviar light
12.00: fisk och broccoli, miniyogurt med banan och musli, grovt bröd med kaviar
17.30: sushi m. vitt ris, räkor+ extra kräftstjärtar, sallad, stor bit vitt bröd (typ baguett..) god miniyogurt m. citronsmak till efterätt+ banan
21.00: (efter träning)vitt bröd med keso+rökt skinka, bröd med honung, några stora tuggor sushi samt ett äpple
22.00: 2 morötter
Svårt att hålla den där 3-timmar mellan måltiderna regeln då man jobbar ute på landsbygden hela dagen och mäter ut fastigheter.. men ska se till att proppa väskan full med frukt imorgon iaf..
Äntligen skiner solen. Har sprungit runt och slagit ner gränsmarkeringsspikar precis hela dan. Blev riktigt solbränd på kuppen:D. Fortfarande inget ordentligt styrketräningspass, men tänkte köra ett pass för benen imorgon.. Tog iallafall en ordentlig kvällspromenad, sköööönt.
Ätit idag:
07.00 havrekligröt, lingonsylt, mjölk, te, macka m. ost och marmelad
11.00 banan
12.30 sushi-rester.., micro-mat:pollock m. broccoli & potatismos, liten brödbit m. marmelad, lite citronyogurt till efterrätt + ett äpple
18.00 leverkaka m. lingonsylt, banan, vitkål, några dilekatessrån m. glass samt ett äpple
20.00 1/2 avocado samt 1/2 grovt bröd m. marmelad och ost
22.30 grovt bröd m. marmelan och ost samt ett glas mjölk
(Jättelätt att missa att äta när man jobbar, ska bli bättre på det!)
Lekte lite med mammas stegräknare idag..kan faktiskt bli ett användbart redskap i träningen senare!
Låg intensitet (dvs gång i hyffsat tempo)
3.2 km 3308 steg
Hög intensitet (dvs löpning normalt tempo)
3.2 km 2887 steg
Sprang sedan i högt tempo, men lyckades radera stegen, damn!*grr*
Några uppskattade siffror:
10 km gång = 10 300 steg
10 km löpning = 9 000 steg
Slutsats
Fler tester måste göras innan resutaten kan anses vara tillförlitliga..ska springa milen riktigt fort någon dag snart och se var jag hamnar:D
shadowfire
2006-06-10, 23:07
härligt, du verkar ha kommit igång bra nu, särskilt med löpningen!.. vill se mer styrkepass dock, men hoppas du vinner steg-grejset med jobbet ditt nu! =)
När kommer gympasset? Och vilket gym kör du på?
När kommer gympasset? Och vilket gym kör du på?
Haha, riktigt bra fråga! Skäms över min dåliga rutin!:em: Men men..det blev iallafall ett överkroppspass idag på IKSU (har ju flyttat till umeå över sommaren, tränar annars på Gerda)
Styrka
Bröstpress m hantlar
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 8 rep
2*10 kg 8 rep
Lutande bröst/axelpress
2*8 kg 8 rep
2*10 kg 10 rep
Axelpress m hantlar
2*8 kg 8 rep 3 set
Omvända flyes i maskin
? kg 10 rep 3 set
Biceps curls
2*10 kg 7 rep/arm
2*10 kg 8 rep/arm
15 kg + stång 8 rep
15 kg + stång 8 rep
Latsdrag
30 kg 8 rep PB!
35 kg 8 rep PB!
35 kg 7 rep
12.5 kg 10 rep
12.5 kg 8 rep (bakom huvudet)
15 kg 8 rep PB!
12.5 kg/arm 10 rep 3 set
Situps på pilatesboll
3*20 rep
Lte strö-övningar..testade bl.a. benpressen (100 kg kändes TUNGT!), lite flyes med fria vikter, samt lite annat för att se hur kroppen svarade och om nacken fortfarande gjorde ont (ömmar något, men det ska den tydligen göra ett tag..)
Jättevarmt idag! Skönt med utomhusjobb..får en snygg solbränna och massor av motion på köpet:D Och det bästa av allt: gubben jag jobbar med har varit nordisk mästare i boxning! Vi har skitmycket att snacka om! (han hade iof. sin sista match 1973 men men.. grym snubbe iallafall!) Han har en träningslokal i sin källare där jag ska få köra lite imorgon! :thumbup:
Weee, har längtat jättemycket att få boxas igen! Pappa har dessutom lovat att hjälpa mig sätta upp en sandsäck i stugan så jag kan vara ute och slåss mot myggen hela sommaren:D
Idag:
En dryg mils löpning, tyvär utan stegräknare, pulsmätare eller klocka..men sköööönt var det iallafall!
Snorkfröken
2006-06-13, 20:44
Vilket perfekt jobb du verkar ha - iaf såna dagar som den här! Njut av solen och boxarpratet :thumbup:
Vilket perfekt jobb du verkar ha - iaf såna dagar som den här! Njut av solen och boxarpratet :thumbup:
+1
vad är det för jobb?
Aaah, har äntligen kommit igång igen! Massa motion på jobbet, hem å äta och sova lite, sen iväg till gymmet..rutinen börjar komma tillbaka..:D
Idag blev det lite sporadisk boxningsträning. Jättekul, men det kändes att det var ett tag sen.. Fick sparras mot en liten dam i 40-års åldern.. Men man ska aldrig underskatta dessa kvinnor! Shit var seg hon var! Hon fick in flera riktiga fullträffar och var snabb som blixten själv.. Som tur var vägde jag typ dubbelt så mycket som henne och hade typ dubbelt så stor räckvidd på armarna så jag klarade mig ganska fint ändå:em:
Imorgon har jag bokat in mig på något som kallas "Forza" på gymmet.. Man ska tydligen få leka med träsvärd i en timme..ska bli mycket intressant! Återkommer med rapport och betyg av passet imorgon!
+1
vad är det för jobb?
Ah, jag jobbar som lantmätare! Eller snarare lantmätarpraktikant.. Då får man springa upp på berg och kullar och mäta in telemaster, mäta in fastighetsgränser, sätta ut hus, mäta in objekt till kartor mm.. dvs. en massa spring ute i solen! Kanonjobb just nu! :D (bara å vänta tills regnet och myggen anländer..då är jag nog inte så kaxig längre;) )
shadowfire
2006-06-13, 21:56
Härligt ditt sista pass var!... massa PB'n o grejs!... nu rullar du ju fan på bra, fortsätt så!! =)
Tackar så mycket Shadowfire! :)
Har varit ute till havs i några dar nu, så har inte hunnit uppdatera på ett tag..
Sprang iallafall intervaller i kuperad terräng idag. Var jättejobbigt, hade svårt att andas. Är nog dax att sluta träna utomhus nu när så mycket pollen är i luften.
Gymmet hägrar!
Jaaaaaaa! Fan vad skönt att Sverige tog sig vidare! Hade iof. varit kul att bräcka England, men men.. Tittar vanligtvis inte på fotboll, men VM är något speciellt..
Har just upptäckt att gymmet jag går på har typ "boxningsträning" med slag och sparkar mot mitsar. Riktigt kul var det faktiskt! Annorlunda övningar och bitvis riktigt jobbigt.
Så idag:
Kondition
75 min Punch Out
Styrka
Benspark
40 kg 8 rep
50 kg 8 rep
Utfall
20 kg + stång i smith 2*10 rep
fria utfall med stång 2*10 rep
Bencurl
40 kg 8 rep
50 kg 5 rep.. sög till rejält i baksida lår! Har aldrig hänt förut..blev riktigt skraj..förmodligen bara en lättare kramp. Men det tog mig en stund att komma på hur man töjer ut baksida lår och kände hur paniken började komma..(kramp i vaderna är ju en helt annan femma, där strechar jag som ren reflex)
Hålla tummarna för att jag är helt återställd till imorgon, då ska jag återgå till de tuffare styrkepassen!:thumbup:
Idag spelade vi beachvolley med arbetet hela eftermiddagen! Blåste jättemycket. Är något bränd på ryggen. Skitkul var det iallafall! Har sand precis överallt! Fattar inte hur proffsen gör för att bli rena..
Styrka
Bröst i kabelmaskin
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 10 rep
2*10 kg 8 rep
2*7.5 kg 10 rep 3 set
Biceps curls i kabelmaskin
15 kg 8 rep
17.5 kg 8 rep PB!
17.5 kg 7 rep
2*8 kg 10 rep
2*8 kg 10 rep
Latsdrag
40 kg 8 rep PB!!! Jag fattar inte vad jag höll på med! Sjukt tungt var det, men trodde bara jag var otränad.. men så läser jag dagboken nu..gud va bra det är med träningsdagböcker!
40 kg 5 rep
35 kg 8 rep
12.5 kg 10 rep
15 kg 8 rep
17.5 kg 8 rep PB!
15 kg 8 rep 2 set bakom huvudet, frammåtlutad PB!
14 kg/arm 8 rep
12.5 kg/arm 8 rep 2 set
Axelpress med hantlar
2*8 kg 8 rep 3 set..(var grymt trött i armarna vid det här laget..)
Sneda ryggresningar
15 rep/sida med 5 kg platta 3 set
Raka ryggresningar
15 rep med 5 kg platta 3 set
Helt galet! En massa PB:n..och jag som trodde att jag bara var i allmänt dålig kondis..men nu förstår jag varför det kändes så tungt! *flex*
Började dagen med en riktig långpromenad till stora köpcentrumet och hittade en riktigt snygg bikini! Yes! Äntligen kan jag visa mig ute på beachen! Med glitter å allt!:D
Kondition
30 min cardio:
20 min "löpning med armar"
10 min trappmaskin (svettades som en gris..jättevarmt idag!)
Styrka
Benspark
40 kg 10 rep
45 kg 8 rep
50 kg 8 rep
55 kg 6 rep
Utfall
20 kg + stång i smith 10 rep/ben
20 kg + stång i smith 8 rep/ben 2 set
Bencurl
40 kg 10 rep
45 kg 8 rep
50 kg 8 rep
Benpress
70 kg 10 rep (väldigt djupa)
90 kg 8 rep (inte så djupa, typ 90 grader i knä)
Trött i benen.. vet ej vad jag ska träna imorgon..måste fixa till mitt schema!
Körde sommar-gympa ute i parken med galet mycket folk idag. Vet inte om det räknas som riktig träning, men grymt skoj var det iallafall! :D Förutom alla myggbetten på benen då.. Roligaste var när en mörk kille plötsligt hoppade fram från publiken och började köra någon slags afro-dans med oss! Har aldrig fattat hur härligt det är att dansa, sånt borde jag göra oftare.
Imorgon blir det bergsklättring med kollegorna! En ska sluta, så det blir vår avskedsfest till honom:( Mycket träning med jobbet..trevlig arbetsplats det där:thumbup:
bear.flowertwig
2006-06-26, 21:09
Härligt att slå PB:n, speciellt när man är osäker på formen. Å glitterbikini på det också, pjaa... kan väl inte bli så mkt bättre :)
Jaså, du känner också av pollen nu... Tycker faktiskt det är helt ok att springa det är när jag är still som jag märker av det. Klarade björken hyfsat men gräs gillar inte slemhinnorna alls :/ Medicinerar du?
Härligt att slå PB:n, speciellt när man är osäker på formen. Å glitterbikini på det också, pjaa... kan väl inte bli så mkt bättre :)
Jaså, du känner också av pollen nu... Tycker faktiskt det är helt ok att springa det är när jag är still som jag märker av det. Klarade björken hyfsat men gräs gillar inte slemhinnorna alls :/ Medicinerar du?
Haha, jag vet! Hoppas bara det blir riktigt varmt ute snart så jag får använda den nångång..
Tar bara mes-mediciner just nu, typ Aerus, rhinocort, livostin..kommer inte hjälpa när den värsta gräsblomningen sätter igång i juli.. Har funderat på att hyposensibilisera mig, men är lite rädd för sprutorna:( Väntar på att det där nya vaccinet ska komma i sugtablettform...:thumbup:
bear.flowertwig
2006-06-26, 21:19
Haha, jag vet! Hoppas bara det blir riktigt varmt ute snart så jag får använda den nångång..
Tar bara mes-mediciner just nu, typ Aerus, rhinocort, livostin..kommer inte hjälpa när den värsta gräsblomningen sätter igång i juli.. Har funderat på att hyposensibilisera mig, men är lite rädd för sprutorna:( Väntar på att det där nya vaccinet ska komma i sugtablettform...:thumbup:
Aj fan, det kommer blir värre alltså. Trodde det var värre nu...
Visste inte ens att man kunde ta sprutor för det, men i år skulle väl vara rätta tillfället då. Dürt? I Sugtablett med fläderblomssmak :D
bear.flowertwig: nope, inte särskilt dyrt tror jag..några hundralappar bara..
Idag löpning en dryg mil.. sköööönt!
Klättring i tisdags (skitskoj! hade jätteont på konstiga ställen dagen efter..)
Bebis i onsdags.
Japp, nu så var den äntligen ute! Så var man faster också..låter ruskigt tantigt..men men..här är den lille krabaten iallafall..kallad Elliot
Isabella
2006-06-30, 05:56
vilken sötnos :)
Gud vilken gullig bebis!
Ledsen att höra det där om din vän.. men, som man säger, då ett liv slocknar föds ett nytt..
Du verkar vara stark (både fysiskt och psykiskt) och återhämtat dig fort. Kan bara önska dig lycka till med allt.
Och lägg upp fler bilder på lille Elliot!:thumbup:
/Misha
Det_är_för_varmt_för_att_träna_på_gym_såna_här_dag ar!!!
Svett, vätskebrist, blod och tårar:Virro
Trotsade hettan..var där igår..men har typ minnesförlust så jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde..
Kondition:
Punch out 75 min på gymmet. Svett svett svett..säger nog allt
Styrka
Rodd brett grepp
? kg 8 rep 2 set
Rodd smalt grepp
? kg 8 rep 2 set
Latsdrag
? kg 8 rep 3 set
Rygg resningar
5 kg platta 15 rep 3 set
Sneda ryggresningar
5 kg platta, 15 rep, 3 set/sida
Axelpress med hantlar
9 kg 10 rep
9 kg 8 rep
9 kg 8 rep
Bröstpress med hantlar, liggande
9 kg 8 rep 3 set
12.5 kg 10 rep/arm
12.5 kg 8 rep/arm 2 set
Hrm..har varit riktigt dålig på att uppdatera min träningsjournal i sommar.. Men men, nu är jag iallafall i gång igen.
Fredag 12:e augusti
Styrka/Kondition: 60 minuter långt BodyPump pass. Var ganska trevligt faktiskt. Har inte kört så mycket sånt innan. Det var väldigt intensiv och effektiv träning (alla muskelgrupper på en ynka timme!) Fast kanske mer inriktat på musklernas kondition snarare än styrka med tanke på antal repetitioner..
Onsdag 11:e augusti
Styrka benpass
Benspark
45 kg 8 rep
50 kg 8 rep
50 kg 10 rep
Utfall
20 kg + stång i smith 10 rep/ben
20 kg + stång i smith 8 rep/ben 2 set
Bencurl
40 kg 10 rep
45 kg 8 rep
50 kg 8 rep
Benpress
70 kg 10 rep (väldigt djupa)
90 kg 8 rep
90 kg 8 rep
Rygg
Ryggresningar
5 kg viktplatta 15 rep 3 set
Sneda ryggresningar
5 kg viktplatta 15 rep 2 set/sida
Bifogar en sommarbild från min stuga som jag kallar "Myggmat i hallonsnåret" (smaaaaart att plocka hallon så lättklädd..kliar!)
Sista dan avklarad på jobbet = semester :cool:
Kondition
15 min intervall trappmaskin
35 min intervall löpning i skogsterräng
Styrka
Raka ryggresningar
5 kg viktplatta 15 rep 3 set
Sneda ryggresningar
5 kg viktplatta 15 rep/sida 2 set
10 kg viktplatta 15 rep/sida
Situps/crunches
25 rep 2 set
Roterande magmaskin
6 viktplattor 10 rep/sida 3 set
Snorkfröken
2006-08-15, 12:15
Bifogar en sommarbild från min stuga som jag kallar "Myggmat i hallonsnåret" (smaaaaart att plocka hallon så lättklädd..kliar!)
:laugh: :laugh:
Skönt att höra att nån annan också slarvat med uppdaterandet i sommar... så behöver jag inte känna mig ensam om den skammen liksom :D Härligt med semester förresten... blir inte minsta lilla avundsjuk *övertalar sig själv*
:laugh: :laugh:
Skönt att höra att nån annan också slarvat med uppdaterandet i sommar... så behöver jag inte känna mig ensam om den skammen liksom :D Härligt med semester förresten... blir inte minsta lilla avundsjuk *övertalar sig själv*
Nepp..lite semester är inte helt fel :cool: Fast typiskt mig att tajma de enda två veckorna på hela sommaren som det är skitväder!!! (nej..jag ska inte klaga..)
Och så till dagens träning:
Uppvärmning
10 min trappmaskin + 10 min cykel- hög intensitet
Styrka
12.5 kg 10 rep/arm
12.5 kg 8 rep/arm 2 set
Sittande axelpress med hantar
10 kg 8 rep
8 kg 10 rep
9 kg 8 rep
Bröstpress med hantlar
10 kg 10 rep
9 kg 10 rep
Flyes med hantlar
5 kg 10 rep
6 kg 10 rep
Latsdrag
40 kg 8 rep
35 kg 8 rep
17.5 kg 8 rep
15 kg 8 rep
15 kg 10 rep bakom huvudet
15 kg 8 rep bakom huvudet
Bakårvända flyes i maskin
3 plattor 10 rep
4 plattor 8 rep
5 plattor 7 rep
Kondition
75 min Punch Out (dvs. slag och sparkar på mitsar)
Egentligen tänkte jag bara gå på Punch Out.. men så visade det sig att passet började först en och en halv timme senare än vad jag trott:em: Så det var bara att börja lyfta vikter!
Idag blev det ömsom löpning ömsom gång 20 km(!) (Längsta distansen i sommar..)
Har riktigt ont i fötterna nu. Ska få mina speciallgjorda inlägg imorgon :) (1700 kr! Smakar det så kostar det..) Har tagit en rejäljt fotbad ikväll, filat och smörjt in fossingarna..man vill ju kunna visa upp dem i något hyffsat skick iallafall*rolleyes*
Ok, börjar bli färdig med planen för hösten. Har fått massor av bra hjälp från duktiga kolo-medlemmar och en kanonbra PT som visade tekniken i basövningarna. Tack alla så jättemycket!:bow:
Grund schema(med reservation för ändringar..):
v. 1-4
Måndag: Vila/ styrka basövningar (mkt lätt, öva teknik!!!)
Tisdag: Thaiboxning
Onsdag: Spinning/ löpning intervaller/ box
Torsdag: styrka: explosiva hastighetsövningar (se nedan)
Fredag: Vila
Lördag: Thaiboxning
Söndag: Thaiboxning
v. 5-8
Måndag: Stryka ½ basövningarna (tungt, få reps)
Onsdag: Styrka andra ½ basövningarna (tungt, få reps)
Torsdag: Explosiva hastighetsövningar
v. 8-12
Måndag: styrka (få rep, tung belastning) alt. kondition, alt. vila om nödvändigt..
Onsdag: Löpning/spinning
Tordag: Explosiva hastighetsövningar
Basövningar:
Benböj
Marklyft
Frivändningar
Bänkpress
Chins
Dips
Explosiva hastighetsövningar med lätt vikt och många repetitioner. (väldigt lätta övningar nu i början, innan jag fått in tekniken ordentligt)
Start denna vecka!!!!
v 1...so far:
Måndag: Spinning
Tisdag : Thaiboxning
Onsdag: Tränsingsvärk!
Torsdag: Hjälp med samtliga basövningar med PT!:thumbup:
Fredag: ?
Söndag: ? (thai inställt..pga. :eating: :naughty: :em: )
Måste nog börja föra kostdagbok snart igen..det (för mig) tuffa schemat ovan kräver att jag har lite koll.
Jag är inne på min andra portion kylklingfilé med wokgrönsaker då min rumskompis utbrister:
- Men, alltså, varför tar du en portion till?? Räcker inte en?
- Nepp, för lite käk, behöver mer mat för att orka träningen ikväll.
- Men..alltså..du är inte rädd för att gå upp i vikt då?
- Eeeeeh..Nej.
- Men..du tränar ju hela tiden..och äter jättenyttigt.. Men med så stora portioner..ja, du förstår, vill du bli riktigt smal så måste du äta mindre också! Ta en portion..och bara om du är hungrig..aldrig om du är sugen, det lär man sig..
- Men jag vill inte bli riktigt smal, jag vill bli riktigt snygg! (jag kunde inte låta bli att säga det, kanske var dumt..)
Och senare på kvällen..efter hon stått en timme på trappmaskin och jag tränat styrka:
- Va? Ska du käka nu igen? Du åt ju middag för bara några timmar sen???
- Eeh..japp. Har ju just tränat! Du borde också ta dig nåt!
- Va!? Neeej..inte jag..visste du inte att man lägger på sig fett om man äter sent på kvällen?
- Jaså? Det visste jag inte.. Däremot vet jag att man absolut borde äta efter träning, speciellt om man stått på trappmaskin i 60 minuter.
- Godnatt!
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Lite komiskt att min kompis tror att jag ägnar alla dessa timmar varje vecka med hård träning medveten kosthållning bara för att bli smal.. då finns det betydligt bättre och snabbare sätt att gå ner i vikt på. Hon har uppenbarligen helt uteslutigt alla andra aspekter, såsom hälsa och välbefinnande, styrka, uthållighet och framförallt att tycka om det man gör. (i mitt fall utvecklas i Thaiboxning). Sorgligt att hon har den synen på mig och förmodligen ser hon sig själv heller inte som mer än ett nummer på en våg.. Men, vad gör man?:(
Dagens träning:
Thaiboxning teknikpass 1.5 h. Inget extremt hårt fysiskt pass. Kan utan problem lägga in ett extra gympass imorgon (istället för thaiboxningen senare på kvällen).
Har köpt ett par grymt snygga löparbyxor idag (500 kr från min magra plånbok*cry* ) Bilder kommer kanske sen:)
1700 på inlägg o 500 på nya skor, dyr historia det där. Var är det du thai boxar nånstans? På tisdagar är det några som kör thai efter vår karateträning, i samma lokal.
Tragiskt med alla dessa tjejer/kvinnor som skiter i hälsan och tycker att allt går ut på att bli smal. Plus att de förläst sig på Aftonbladet och försöker undervisa andra som egentligen har bättre koll. Suck.
Semiramis
2006-09-03, 16:13
Tragiskt med alla dessa tjejer/kvinnor som skiter i hälsan och tycker att allt går ut på att bli smal. Plus att de förläst sig på Aftonbladet och försöker undervisa andra som egentligen har bättre koll. Suck.Håller med hundra procent.
Dagens träning:
Löpning 20 min, hyffsat hög intensitet
Styrka
Träffade min "gamle" boxinstruktör idag på gymmet. Han hade läst nåt hollywood magasin om hur madonna tränade och han var väldigt ivrig på att visa mig alla övningar.. (utifall ni tycker att passet ser riktigt skumt ut..)
Jimmys pass a' la Madonna 24 reps maximum:
Bakåtvända flyes
2*3 plattor 10 reps 3 set
Bakåtlutande bänkpress
2*7 hela reps stång
2*7 låga reps stång
2*7 höga reps stång
Bicepscurls med stång
7 hela reps stång
7 låga reps stång
7 höga reps stång
Bakåtvända flyes med motsatt handfattning
6 plattor 10 reps
6 plattor 8 reps
Här lämnade jag Jimmy och övergick till mina planerade chins och dips:
Chins
-10 +kroppsvikt 5 reps Piiiiiiiiiiinsamt! Orkar ingenting!!!
-11 +kroppsvikt 4 reps Fortfarande tungt! Vad har hänt?
-12 +kroppsvikt 8 reps *suck!*
Dips
-10 +kroppsvikt 10 reps
-7 +kroppsvikt 8 reps
-6 +kroppsvikt 8 reps
Vet vilka övningar jag måste träna mycket mycket mer på..:em:
AFanatic
2006-09-03, 21:42
Tragiskt med alla dessa tjejer/kvinnor som skiter i hälsan och tycker att allt går ut på att bli smal. Plus att de förläst sig på Aftonbladet och försöker undervisa andra som egentligen har bättre koll. Suck.
Visst är det, och när man snällt? försöker få dem att öppna ögonen så är det som att tala för döva öron. Aftonbladet är min Bibel. Amen.
Weeeeee! Har just kommit hem från thai-träningen med adrenalin upp till öronen! Lär inte kunna gå och lägga mig de närmsta timmarna.. Typiskt att tisdagspasset går så sent.
Att träna kan vara så kul! Hade ont i magen hela dan och tänkte skippa träningen..men icket, och nu mår jag strålande med humöret på topp:D Jag läääängtar till på lördag! Då ska jag slå skiten ur den nya tjejen som kommit:devil: (Skönt att inte vara ensam längre iallafall..)
Träning:
Intervaller på löpband:
3 min gång 7.5 km/h
7 min lätt jogg 9.3 km/h
1.5 min löpning 14.3 km/h
2 min gång 8.0 km/h
1,5 min löpning 14.5 km/h
2 min gång 8.0 km/h
1.5 min löpning 15.4 km/h
2 min lätt jogg 9.0 km/h
1.5 min löpning 16.4 km/h
3 min lätt jogg 9.0 km/h
4 min gång nedvarvning 7.2 km/h
Summan av kardemumman: Drygt 30 min intervaller (kanske 5 km?, orkar inte räkna)
Styrka:
Bänkpress:
20kg 20 reps (lååååångsamt ner, explosivt upp)
25kg 15 reps 2 set
Dips:
-7 plattor 8 reps
-6 plattor 7 reps
-6 plattor 5 reps
Knästående rodd på bank:
12.5 kg/arm 10 reps 3 set
Chins(smal handfattning)
-8 plattor 4 reps
-10 plattor 8 reps
-10 plattor 5 reps
Min rumskompis hade lämnat en halv godispåse till mig som jag snabbt stoppade i mig precis innan träning (hon blir sjukt sötsuget från och till..inte så konstigt så lite hon äter..) Kanske inte så lyckat..kände mig som en heffaklump på löpbandet och var tvungen att gå ner till gång mellan intervallerna: Fick dessutom skoskav på köpet (jä-la skoinlägg!). Jag får se det som ett första intervall på terminen och förhoppningsvis utvecklas betydligt i höst..
När jag cyklade hem från träningen hörde jag hur det smattrade skumt under däcken. När jag kollade efter lite noggrannare upptäckte jag massvis med stora äckliga mördarsniglar över hela vägen.. Uuuääääähh va vidrigt! Nu har jag säkert massor av kladdiga snigellik över hela däcken! Vågar inte kolla efter. Fy fan..sånt där har vi inte i Norrland iaf..
Imorgon vankas tufft benpass!
shadowfire
2006-09-06, 20:58
När jag cyklade hem från träningen hörde jag hur det smattrade skumt under däcken. När jag kollade efter lite noggrannare upptäckte jag massvis med stora äckliga mördarsniglar över hela vägen.. Uuuääääähh va vidrigt! Nu har jag säkert massor av kladdiga snigellik över hela däcken! Vågar inte kolla efter. Fy fan..sånt där har vi inte i Norrland iaf..
Imorgon vankas tufft benpass!
hhaahha, jag vet, det är bättre o springa i skogarna uppe i norrland!
Här nere är det massor av sniglar, på mitt elljusspår kryllar det av sådana där svarta slangar till sniglar... mindre mysigt o stampa ihjäl 1dm lång, fet sak med sina nya löparskor.. :(
Snorkfröken
2006-09-06, 21:07
Kul att se en detaljerad intervallrapport. Har länge funderat på att köra såna själv också, men än har det inte blivit av (läs, jag vill kunna läsa min Oxygen utan problem på crosstrainern :D)
Shadow: Ja, de är verkligen helt sjukt stora och äckliga.. Hade aldrig sett någonting liknande förrän jag flyttade ner hit.. Importerade måntro? Definitivt muterade iallafall! (Synd med skossingen:( Du får ha med dig våt-servetter på nästa löprunda)
Kul att se en detaljerad intervallrapport. Har länge funderat på att köra såna själv också, men än har det inte blivit av (läs, jag vill kunna läsa min Oxygen utan problem på crosstrainern :D)
Japp, har kommit fram till att det är det bästa sättet att hålla koll på hur jag utvecklas konditionsmässigt. Mitt första mål är att inte gå ner till gång mellan intervallerna, utan som minst köra lugn jogg på 9.0-10.0 km/h. Sen allteftersom öka antalet intervaller. 4 är på gränsen för lite. 5-8 är nog lagom att ligga på.. Har du pulsklocka? Vissa modeller kan hålla koll på det mesta åt dig:D
Snorkfröken
2006-09-06, 21:24
Japp, har kommit fram till att det är det bästa sättet att hålla koll på hur jag utvecklas konditionsmässigt. Mitt första mål är att inte gå ner till gång mellan intervallerna, utan som minst köra lugn jogg på 9.0-10.0 km/h. Sen allteftersom öka antalet intervaller. 4 är på gränsen för lite. 5-8 är nog lagom att ligga på.. Har du pulsklocka? Vissa modeller kan hålla koll på det mesta åt dig:D
Mjoo, jag har pulsklocka, men batteriet i den tog slut typ i mitten av juli. Och gissa vem som inte masat sig iväg till Polar-servicen ännu... *visslar*
Men jo, borde nog testa intervaller jag med nån dag nu... snart... inom kort. Fast det blir nog på crossisen tror jag, är inte allt för förtjust i Technogyms cyber-löpband.
*Gissa vem som inte körde något tufft benpass idag**rolleyes*
Blev teknikträning istället.. Gjorde oräkneligt antal benböj. Först med bara stången (20kg). Sen med +10 kg och slutligen +20 kg. Börjar få in tekniken lite bättre nu, men jädra vad svårt det är! (annars ser det så lätt ut..när de stora grabbarna böjer och håller på..
Hör intruktörens röst eka i huvudet:
*Stå axelbrett mellan benen och med fötterna lätt vinklade utåt.
*Greppa stången (inte tumgrepp!!) med samma avstång på varje sida.
*Placera stången på de köttiga delarna strax nedanför nacken, dra bak armbågar och ihop med skulderblad. (se till att stången är i balans)
*Andas in på nedåtgång, lååångsamt, spänn mage och rygg och skjut explosivt upp igen, andas ut.
*Se till att inte puta med rumpan och fälla fram ryggen! I motsatts till vad alla säger:försök få knäna framför dig vid nedåtgång och håll ryggen så rak och uppåträtt som möjligt.
*Gå ned så långt du kan, men inte så långt att du måste puta med rumpan!
En ännu svårare övning är frivändning. Lyckas hyffsat med marklyft-biten och första vändningen, men sen hamnar jag helt i otakt när jag ska tillbaka igen. Bara att nöta på, om några veckor lär det sitta som berget! Sen är det bara att lassa på med vikter.
Just det, körde 20 min smygintervaller på trappmaskinen också..
*Gissa vem som inte körde något tufft benpass idag**rolleyes*
Blev teknikträning istället.. Gjorde oräkneligt antal benböj. Först med bara stången (20kg). Sen med +10 kg och slutligen +20 kg. Börjar få in tekniken lite bättre nu, men jädra vad svårt det är! (annars ser det så lätt ut..när de stora grabbarna böjer och håller på..
Hör intruktörens röst eka i huvudet:
*Stå axelbrett mellan benen och med fötterna lätt vinklade utåt.
*Greppa stången (inte tumgrepp!!) med samma avstång på varje sida.
*Placera stången på de köttiga delarna strax nedanför nacken, dra bak armbågar och ihop med skulderblad. (se till att stången är i balans)
*Andas in på nedåtgång, lååångsamt, spänn mage och rygg och skjut explosivt upp igen, andas ut.
*Se till att inte puta med rumpan och fälla fram ryggen! I motsatts till vad alla säger:försök få knäna framför dig vid nedåtgång och håll ryggen så rak och uppåträtt som möjligt.
*Gå ned så långt du kan, men inte så långt att du måste puta med rumpan!
En ännu svårare övning är frivändning. Lyckas hyffsat med marklyft-biten och första vändningen, men sen hamnar jag helt i otakt när jag ska tillbaka igen. Bara att nöta på, om några veckor lär det sitta som berget! Sen är det bara att lassa på med vikter.
Just det, körde 20 min smygintervaller på trappmaskinen också..
40 kg är inte fy skam i fria böj!
40 kg är inte fy skam i fria böj!
Naaaah..vet inte.. Vad är normalt att böja som tjej? Körde mest för att träna teknik. Kändes inte så mkt i benen, men det var sjukt jobbigt för mage och rygg (och ont i övre ryggen där stången lång..blev tvungen att ta en kudde emellan trots att en styrkelyftare sa att det bästa var att ha full kontakt med stången hela tiden..) Å andra sidan har jag nog inte perfekt teknik än..
Körde du också böj på gerda idag? Samma här. Mycket folk ivägen, men lyckades till slut sno åt mig powerracket och spenderade sedan en halvtimme där.
Körde du också böj på gerda idag? Samma här. Mycket folk ivägen, men lyckades till slut sno åt mig powerracket och spenderade sedan en halvtimme där.
Japp, sjukt mycket folk idag. Var där förra tordagen med och då var det knappt några.. Såg du mig?? Jag var där mellan halvåtta och nio, grönt hårband, såg allmänt förbannad ut pga allt folk:D Vad är powerracket föressten?
Japp, sjukt mycket folk idag. Var där förra tordagen med och då var det knappt några.. Såg du mig?? Jag var där mellan halvåtta och nio, grönt hårband, såg allmänt förbannad ut pga allt folk:D Vad är powerracket föressten?
Jag gick vid kvart över 7 så vi missade nog varandra. Powerracket är längst bort mot väggen, bortom bänkpressarna, precis bredvid marklyftarplatsen. Jag kör ben varje torsdag, så vi kanske ses nån annan gång. Behåll hårbandet, så jag känner igen dig!
Jasså, du är tillbaka i Lund nu, jag hade nästan glömt att du ju bor i Lund såhär till vardags. Jag går i skolan 5 meter från gerdahallen nuförtiden, så jag tränar ju nästan där jag också! :thumbup:
Kurash: Om jag är i bättre form håller jag hårbandet på på torsdag:thumbup: (Föressten lär det bli lite konkurrens om den där powerracketen..)
Fed Up Börja träna på gerda du med då!!!:D Skulle behövas fler tjejer till det gymmet (iallafall där skivstängerna står..)
Ingen träning idag:( Fick istället en akuttid hos naprapat imorse pga. problem med skuldran.. Gjorde illa mig efter knäböjen i torsdags. Övre ryggen började krampa och vänster axel hakade upp sig. Höll inte på att komma ur sängen imorse.. Lycklig över att det finns folk som jobbar helger!
Hur som helst har jag aldrig testat naprapat tidigare.. Hon knäckte och hon böjde och djupmasserade.. fy fan vad ont det gjorde! Just nu ser ryggen helt misshandlad ut med blåmärken längsmed hela skuldran och på axeln.. Det känns iallafall bättre just nu men hon varnade för att det kunde göra ont imorgon.. Intressant att se om det funkar iallafall! Har återbesök på måndag.
Japp, napratpaten hade rätt: ryggen och nacken gör ont i idag! Dessutom har förkylningen slagit ut på riktigt! (Kanske inte så bra med djupmassage med virus i kroppen) Ingen träning ikväll heller alltså*cry*
Hittade några gamla bilder på mig från en Thailandresa -99. Jämförde dem med några som togs i sommras och..vetefan om jag ser någon skillnad! Jag har inte utvecklats någonting på sju år!!! (Då 16 år gammal, nu snart 23..)
Det skiljer ändå 10 kg i kroppsvikt mellan bilderna (Då 60 kg, nu närmare 70) och prestationsmässigt har jag förbättras betydligt i både kondition och styrka.. Hur kan det vara möjligt? Riktigt knepigt*screwy*
ah svårt att säga med de där bilderna. Det ser ju bra ut på de nya bilderna iallafall tycker jag!
Är du också sjuk? Det var fan ad alla är snuviga!
Jag brukar också köra 40 kg i böj, men då kör jag i smith.
Fyller 23 år idag.. ligger i sängen värk i ryggen och ett evigt snorande..
Ingen thai-träning ikväll heller med andra ord:(
JAG VILL TRÄÄÄNAAAA!!!!
*cry* *cry* *cry* *cry*
Naggande go!
2006-09-12, 12:05
GRATTIS!!!
Krya på dej!!!!! Fy för att va sjuk å ha ont i rygg...
Ush, det suger att vara sjuk när man vill träna. Du har mina fulla sympatier Caxia, får hoppas att födelsedagen blir bra ändå. Grattis!!!
Tack så mycket allihopa! Det värmer!:em:
Nu gäller det bara att vila så ska jag bli så frisk till imorgon:D
Semiramis
2006-09-12, 13:12
Grattis!
Bästa presenten idag! Min pussgurka Elliot!!!! Nu är jag glad igen:)
shadowfire
2006-09-12, 19:39
Fyller 23 år idag.. ligger i sängen värk i ryggen och ett evigt snorande..
Ingen thai-träning ikväll heller med andra ord:(
JAG VILL TRÄÄÄNAAAA!!!!
*cry* *cry* *cry* *cry*
haha, men så söt... grattis på födelsedagen och cool liten unge där! =)
Grattis tjejen! Fin present att bli förkyld.*rolleyes*
Sjukt söt unge!
Snorkfröken
2006-09-12, 20:00
Stora smittfria grattiskramar! Hoppas du kunnat njuta av födelsedagen trots allt.
Krya på dig!
Japp, så var man tillbaka i gymmet då!
Äntligen hel och frisk!:D
Mycket snack och lite verkstad blev det..men men..skönt att lämna sjukdomen bakom sig iallafall.
Inga tunga eller svåra ben- eller basövningar idag..kände mig fortfarande lite slapp i kroppen och vill inte göra något dumt med ryggen (som för övrigt känns betydligt bättre)
Lätt uppvärmning med trappmaskin. (kände hur pulsen gick upp lite för fort, så jag tog det vääääldigt försiktigt)
Styrka
Ingen struktur alls. Sprang runt som en yr ekorre för att hitta vettiga och inte alltför jobbiga övningar. Vet inte ens om det är värt att skriva upp vikterna.
Rodd i kabel- smal handfattning
Latsdrag
Omvända flyes, liggande i kabel
Nope, mer är inte värt att nämna om dagens pass.
Tyckte jag såg ett grönt pannband i spegeln när jag körde raka marklyft. Nånstans i närheten av Cablecrossen strax innan 8? Tyvärr försvann det lika snabbt som det dök upp.
Tyckte jag såg ett grönt pannband i spegeln när jag körde raka marklyft. Nånstans i närheten av Cablecrossen strax innan 8? Tyvärr försvann det lika snabbt som det dök upp.
Nope, inte jag tyvär.. Inget grönt hårband idag.. Var där med en kompis idag, kom dit vid sju och stack nog nångång vid halv nio.. Lyckas springa om varann hela tiden tror jag:)
Däremot använde jag cablecrossen vid typ samma tidpunkt..
Gott att se att du också är tillbaka i leken igen :)
Vilken underbar bebis förresten!!! Underbar!!
shadowfire
2006-09-15, 19:26
Hur går det här då? Förkylningen verkar vara väck iaf, welldone!.. :D
Hur mår axeln?
Hur går det här då? Förkylningen verkar vara väck iaf, welldone!.. :D
Hur mår axeln?
Jo tack, känner mig mycket bättre, både i axeln och med snuvan. Har dock tagit det väldigt lungt de senaste dagarna. Kommande vecka kör jag för fullt igen!
..och jag lovar mig själv för fjärde gången i år: jag tänker aaaaadrig mer bli sjuk! Har därför lagt upp en plan i förebyggande syfte:
*Inga fler offentliga toaletter!
*Tvätta sig så fort man öppnat en dörr eller tagit folk i hand!
*Undvika alla nya unga äckliga studenter som kommit!
*Inte peta näsan!
*Inte hångla med främlingar! (eller hångla med tillfälligt sällskap ö.h.t!)
*Inte ta emot mat från andra i korren!
*Inte dricka ur andras flaskor (gäller alla typer av drycker!)
*Tvätta händer så fort möjlighet ges alt. använda plasthandskar..
Dagens träning:
Thaiboxning 1.5 h- teknikpass
Vanlig thaiträning med drygt halva tiden intensiva slag och sparkar, halva ren teknik. Övningarna kändes jättesvåra idag.. huvudet visste vad som skulle göras men kroppen hängde inte riktigt med. Känns att jag har en del att ta igen. Man glömmer så mycket efter ett långt uppehåll.
Ett positivt besked är trots allt kondisen. Hade inga problem att klara hela passet trots snålt med konditionsträning i sommar. Det här kommer att bli jättebra:thumbup:
shadowfire
2006-09-17, 20:48
Jo tack, känner mig mycket bättre, både i axeln och med snuvan. Har dock tagit det väldigt lungt de senaste dagarna. Kommande vecka kör jag för fullt igen!
..och jag lovar mig själv för fjärde gången i år: jag tänker aaaaadrig mer bli sjuk! Har därför lagt upp en plan i förebyggande syfte:
*Inga fler offentliga toaletter!
*Tvätta sig så fort man öppnat en dörr eller tagit folk i hand!
*Undvika alla nya unga äckliga studenter som kommit!
*Inte peta näsan!
*Inte hångla med främlingar! (eller hångla med tillfälligt sällskap ö.h.t!)
*Inte ta emot mat från andra i korren!
*Inte dricka ur andras flaskor (gäller alla typer av drycker!)
*Tvätta händer så fort möjlighet ges alt. använda plasthandskar..
Dagens träning:
Thaiboxning 1.5 h- teknikpass
Vanlig thaiträning med drygt halva tiden intensiva slag och sparkar, halva ren teknik. Övningarna kändes jättesvåra idag.. huvudet visste vad som skulle göras men kroppen hängde inte riktigt med. Känns att jag har en del att ta igen. Man glömmer så mycket efter ett långt uppehåll.
Ett positivt besked är trots allt kondisen. Hade inga problem att klara hela passet trots snålt med konditionsträning i sommar. Det här kommer att bli jättebra:thumbup:
haha med den där planen lär du ju bli sjuk om något... minsta lilla bacill som passerar kroppen kommer den överreagera på eftersom den är ovan dem. :)
klä dig vettigt istället och drick honungsvatten så fort du börjar bli snorig, det har hjälpt mig i 5 år (inte haft en förkylning på riktigt sen dess).. :)
haha med den där planen lär du ju bli sjuk om något... minsta lilla bacill som passerar kroppen kommer den överreagera på eftersom den är ovan dem. :)
klä dig vettigt istället och drick honungsvatten så fort du börjar bli snorig, det har hjälpt mig i 5 år (inte haft en förkylning på riktigt sen dess).. :)
Eeeeeh:em: Blev lite inspererad av hur Per Elofsson undvek smittor månaderna innan tävling..fast han blev ju å andra sidan jättesjuk sen..jättelänge.. Så du har nog rätt, lika bra att bli resistent mot bacillerna på en gång! Har dessutomläst någonstans att man inte kan få samma förkylning två gånger..
Thaiträning idag. Hur kul som helst! Mest boxning hela passet, med kondition och några enstaka sparkar. Fan var grym jag är på slag! Tjejen jag körde mot idag fick lov att säga till mig..även fast hon tränat mycket längre än mig, och Gushindo dessutom (eller vad det nu heter..typ MMA tror jag..) Sparkarna går inte lika bra, fast de kommer..
Tänkte vara lite smart idag och fixa efterträningskäk i förväg. Kokade snabbris som jag tänkte låta svalna medan jag tränade..men jag var nog lite väl snabb.. Hällde i mängder av något jag trodde var kanel..tog tre stora tuggor innan jag insåg att det var chilipeppar! Uääääh vad äckligt! Har sköljt munnen med vatten i en kvart nu..
Thai-träning idag- vanligt teknikpass.
Styrketräningen har halkat efter i veckan pga mycket skolarbete, men det blir bättre till nästa vecka!
Satt i onsdags från klockan åtta på morgonen till två på natten, endast korta två pauser för lunch och middag, med projektarbete. Fy fan vad man får offra sig som student! (speciellt om man planerar dåligt;)) Har riktigt ont i nacken och huvudet nu efter allt datorstirrande.. Längtar till gymmet.
shadowfire
2006-09-23, 20:21
Glöm bara inte bort att 45 minuter på gymet gör att du piggnar till mentalt också och kanske pluggar bättre :)
På mitt jobb (stillasittande/kontor) försöker jag tvinga medarbetarna mer eller mindre att röra på sig/gymnastisera/gymma ibland på eftermiddagen o det gör susen, de presterar bra mkt bättre =) ...
Nu gav du mig samvetskval dock, jag måste plugga ikapp det jag ligger efter med själv, gaah...
Jo..jag vet.. Har alltid som princip att prioritera träning, det lönar sig i längden.. Fast det tar mer tid än vad man tror: Ta sig till gymmet- hem från gymmen- ducha och byta om tar bara det 45 min.. Några korta promenader är iallafall bättre än ingenting.
Idag Thaiträning igen. Mina armbågar blöder*cry* Tränade med en stor kille idag. Jag har en tendens att alltid ta i lite för hårt när jag kör mot någon som är betydligt bättre. Men men..får skylla mig själv. Lär ha fina blåmärken på benen imorgon..
Börjar kanske kännas tjatigt nu, men..det är ju så himla roligt:em: :
Thaiträning Tufft pass med mycket slag och sparkar= mycket kondition. Måste fixa nya benskydd..blåmärkerna har börjat växa.
Lovar att det blir ett styrkepass nästa gång!
Börjar kanske kännas tjatigt nu, men..det är ju så himla roligt:em: :
Thaiträning Tufft pass med mycket slag och sparkar= mycket kondition. Måste fixa nya benskydd..blåmärkerna har börjat växa.
Lovar att det blir ett styrkepass nästa gång!
Va nere o köpte benskydd på budo-fitness nu i veckan. Budo-nord, 355kr, funkar strålande.
Va nere o köpte benskydd på budo-fitness nu i veckan. Budo-nord, 355kr, funkar strålande.
Perfekt! Ska ner dit imorgon och kolla in dom! Fick höra från några på boxningen att ett par bra benskydd kunde gå på runt 700 kr, men hittar jag ett par dugliga för 400 är ju det betydligt bättre:) Har redan spenderat för mycket på träningsprylar den här terminen..
såna har jag med, tror jag, såna vita, blanka. de funkar bra, bortsett från att de är för stora så tårna trillar ut lite+att de skaver lite på tårna. Men jag fick dem av min bror för nån hundring så då sket jag i att de var L eller vad de nu är, allt sitter bra utom remmarna under fötterna som sitter för långt fram (men så har jag sjukt små fötter och särskilt tår också)
BjarkaUlldotter
2006-09-28, 20:00
Hej,
spännande journal att läsa. :) Försöker hålla koll på er andra tjejer som finns här och låta mig utmanas och inspireras. Kör hårt!:thumbup:
Fed Up: Får testa någon storlek mindre och se hur de sitter.. jag har också ruskigt små fötter (för min längd iallafall)
Hej,
spännande journal att läsa. :) Försöker hålla koll på er andra tjejer som finns här och låta mig utmanas och inspireras. Kör hårt!:thumbup:
Aaaah, niiice! Alltid trevligt med nya/fler tjejer här på forumet! Har du någon egen träningsjournal? Det är kul att få respons på sin egen träning- och inspireras av andras! Lycka till!
Dagens träning:
Intervaller Korta intervaller i sammanlagt ca 20 min
8 min uppvärmning 8-10 km/h
2 min 13.2 km/h
2 min 9.2 km/h
1.5 min 14.2 km/h
2 min 9.2 km/h
1.5 min 14.5 km/h
2 min 8.2 km/h
3 min Nedvarvning 5 km/h
Styrka
Bakåtvända flyes
3 plattor 10 rep
4 plattor 8 rep
3 plattor 10 rep
Dips
-8 plattor + bv 10 rep
-6 plattor + bv 7 rep
-6 plattor + bv 8 rep
Chins
-11 plattor + bv 10 rep
-10 plattor + bv 6 rep
-11 plattor + bv 6 rep Går riktigt dåligt med chinsen och dipsen..tyder på att jag är för svag och för fet*grr*
Sen fjantade jag runt kring cable-crossen och gjorde lite sporadiska axel- och triceps övningar..inget värt att kommentera
shadowfire
2006-09-28, 20:29
Tyckte det var ett bra pass där, bara fortsätta kötta chins o dips så kommer det!... och vad jag har sett förut så är du knappast för fet för någon övning, jag minns mig se bilder någonstans där du hade en superfin fysik. Så sluta dumma dig och fortsätt kötta nu, du måste vara mentalt stark med.. think positive! :) :whipped:
Jodå, jag är positiv! :) Det är en bit kvar tills jag kan göra riktiga chins och dips. Men jag har ju å andra sidan inte prioriterat styrketräning de senaste månaderna så det kanske inte är så konstigt.. Och de fysiska förutsättningarna är heller inte riktigt optimala med 68 kg på 180 cm att lyfta..
Idag vad det Thaiboxning igen! Passet gick sådär. Var lätt bakis sen gårdagens festande och reagerade inte så snabbt i alla slag- och sparksekvenser. Mycket teknik, kände mig extremt klumpig och långsam.
Man är inte alltid på topp, men det får det vara värt ibland. Det var ruskigt skoj igår! Vi var hos en tjej i klassen som har två ungar och flera barnfamiljer med på festen. Väldigt sällan man får chans att umgås med den mer "civiliserade" generationen föräldrar-barn som inbiten student.. Ungarna var som galna och sprang runt och klättrade på mig i typ fyra timmar, tills dom pang! slocknade strax efter middagen.. Satt resten av kvällen ute på terrassen mitt i ovädret och drack whiskey och olika likörer med föräldrarna. Riktigt mysigt! Väldig trevlig omväxling mot de annars så blöta studentfesterna (och så skönt att slippa ful-spriten!). Nu blir det inge mer fest för mig på ett tag, med hänsyn till träningen. Väljer tillfällerna med omsorg..
Thaiträning Rent konditionspass med inledande slag i ett antal ronder, sedan sparkar. Mycket hopp och tuff benträning. Kändes helt ok idag.
Har köpt nya benskydd nu också som jag håller på att gå in. Valde den billigare varianten, Budo-Nord, även fast säljaren i princip försökte tvinga på mig ett par "Fighter" i 700 kronors klassen.. Jaja, blir säkert bra ändå :)
Imorgon blir det en sväng till gymmet! Har börjat sakna styrketräningen nu faktiskt..
Hör och häpna, dagens träning:
Styrka!
Chins
-12 plattor + kroppsvikt 12 reps
-10 plattor + kroppsvikt 5 reps tuuuungt!
-11 plattor + kroppsvikt 6 reps
-12 plattor + kroppsvikt 10 reps
Dips
-8 plattor + kroppsvikt 10 reps
-7 plattor + kroppsvikt 10 reps
-6 plattor + kroppsvikt 8 reps
Bänkpress
20 kg 20 reps explosiva..
30 kg 8 reps Gillar inte bänkpress, bytte övning
Rodd i kabel, smalt grepp
40 kg(?) 10 reps
40 kg 8 reps
45 kg 7 reps
Rodd i kabel, brett grepp
25 kg 10 reps
?kg 8 reps
?kg 8 reps
Latsdrag
35 kg 10 reps
30 kg 10 reps
30 kg 8 reps
Flyes i kabel (bröst)
2*10 kg 10 reps 3 set
Bakåtvända flyes i kabel, liggande (baksida axel)
2*8.5 kg 10 reps 3 set
Jätteskönt att träna på gymmet igen! Inte lika tråkigt som tidigare (även fast Thaiboxningen fortfarande är nbr 1 *rolleyes* ) Tycker bänkpressen är lite läskig om man inte har någon som passar, äver fast jag inte har några vikter att tala om.. Imorgon ser jag iallafall fram emot ett tufft benpass:thumbup:
shadowfire
2006-10-04, 21:58
såja, nu är du ju med i matchen!... roddarna såg bra ut och 30x8 i bänken var väl inte så tokigt?
Uppvärmning
15 min cykel
Styrka
Benböj
20 kg 20 reps
30 kg 20 reps
30 kg 20 reps
40 kg 15 reps
40 kg 15 reps
inte särkskilt djupa..är för stel än..(får skylla på längden:em: )
Marklyft
20 kg 20 reps
30 kg 20 reps
30 kg 15 reps
30 kg 15 reps
Utfall i Smith
30 kg 15 reps/ben
50 kg 10 reps/ben PB (tror jag iaf..)
40 kg 10 reps/ben
Raka marklyft
20 kg 20 rep
30 kg 20 rep
30 kg 20 rep
Frivändningar
20 kg 10 rep
20 kg 8 rep
20 kg 8 rep
Ryggresningar
2*20 raka + 5kg
2*20 sneda + 5 kg
Mage
Diverse situps, rumplyft mm. Skööööönt:cool:
Kändes som ett helt ok pass idag..Inga vikter att tala om men det lär det inte bli den närmsta tiden heller..måste lära mig tekniken ordentligt först (hehehe..intruktören kallade mig "ivrig tonårspojke" eftersom jag ville lära mig fort fort så jag kunde börja lyfta tuuuungt:D Han lovade att det skulle ta mig tre-fyra månader innan allt satt där det skulle= läääänge )
shadowfire
2006-10-05, 21:56
Ser lovande ut i varje fall!
Tycker din instruktör ska vakta sin tunga lite, han har iofs rätt att du måste få in tekniken, men vissa övningar tyckte jag var lättare o lära mig med lite tyngre vikter... blev stadigare i hela kroppen då. Fast man ska inte överdriva såklart. :)
Kör hårt Caixan! =)
shadowfire
2006-10-05, 22:00
förressten så har jag inte vågat mig på frivändningar ännu.... känns den övningen bra?
förressten så har jag inte vågat mig på frivändningar ännu.... känns den övningen bra?
Nepp..ska jag vara helt ärlig känns den förjävlig:thumbup: Det är verkligen den svåraste övningen jag försökt mig på! Kommer ta tid att lära mig bra, men när den väl sitter kommer jag nog vara mycket tacksam. Lär vara en av de bästa, mest kompletta övningen man kan göra..om man gör den rätt dvs.
F.ö. har den nämde intruktören vunnit flera medaljer styrkelyfts SM. Han förefaller väldigt kunnig inom sitt område och jag kan inte göra annat än lyssna och ta råd från honom. Har haft väldigt dålig erfarenhet av instruktörer innan och är glad över att äntligen hittat en pärla. :) Får bara hoppas att han förstått vad målet med min träning är så han leder mig på rätt väg..
Mage
Diverse situps, rumplyft mm. Skööööönt:cool:
Äntligen!!! En till som kör den övningen. Trodde jag var ensam på kolozzeum :bow:
shadowfire
2006-10-05, 22:22
Nepp..ska jag vara helt ärlig känns den förjävlig:thumbup: Det är verkligen den svåraste övningen jag försökt mig på! Kommer ta tid att lära mig bra, men när den väl sitter kommer jag nog vara mycket tacksam. Lär vara en av de bästa, mest kompletta övningen man kan göra..om man gör den rätt dvs.
F.ö. har den nämde intruktören vunnit flera medaljer styrkelyfts SM. Han förefaller väldigt kunnig inom sitt område och jag kan inte göra annat än lyssna och ta råd från honom. Har haft väldigt dålig erfarenhet av instruktörer innan och är glad över att äntligen hittat en pärla. :) Får bara hoppas att han förstått vad målet med min träning är så han leder mig på rätt väg..
oiii, du får ge feedback på hur övningen känns längre fram med då.. =)
Bra att du har fått tag på en vettig instruktör, det kan göra mycket! Tänk dock på att det är du som känner din kropp bäst, ingen instruktör i världen kan tala om hur du känner i dina rörelser... så lika mycket som han guide'ar dig så får du guide'a honom..
Det kommer bli kanonbra dock! =)
Smärta! Ont det gör ont, längs ryggen och hela benen.. Jag ska aldrig mer klaga över lätta vikter på benböjen- jäklarns vilken effekt de gav!
Igår var det Thaiträning igen. Slag och sparkar hela passet, hur skoj som helst! Jag kände mig som en duracell-kanin som bara sprutade av energi. Kroppen ville liksom aldrig bli trött.. det var nästan en besvikelse när passet plötsligt tog slut efter ynka 70 minuter..jag hade orkat en timme till..minst!*rolleyes*
Sen på kvällen drack jag vin, åt kex och vindruvor och snackade en massa skit med min bästa väninna, som jag tyvär träffar alltför sällan nuförtiden. Oj vilken rush jag fick av vinet! Thaiträningen på lördagkvällar har helt klart inverkan på min alkoholtolerans.. Det hela lutade med en spontan utgång på en av lunds nationer vilket i sin tur innebar bakismat på bästa kebabstället i stan..:eating:
Har thaiträning ikväll med..hoppas jag hinner vila ut mig tillräkligt tills dess :sleep:
Thaiträning idag. Gick rätt så bra..med tanke på att jag var hyffsat bakis från gårdagen och stel i hela kroppen efter veckans träning. Körde sex ronder mot en liten kille som tränat en hel del thai tidigare. Han sparkade hårt, men hade ingen kondis. Jag knäkte honom totalt efter hans fjärde rond och fick ta hans två sista själv, haha! Känns mäktigt att "besegra" någon som är så pass mycket bättre tekniskt än mig..
Blocka hans slag var desto svårare. Har inte riktigt reflexerna som krävs än (får skylla på bakfyllan idag;))
Boxningen går strålande, men sparkarna har halkat efter en del.. Känns lite som spagetti i benen och får ingen riktig fart i sparkarna. Tror nog det kommer..behöver bara träna balans och teknik lite mer.
Träningen går så bra just nu att jag nog lägger in ett extra pass imorgon! Weee, längtar redan:D
Strongt jobbat, bara ge grabbarna allt de tål och lite till! :D
Klart det var bakfyllans fel om du kände dig lite "sluggish", tro inget annat!
Du får ta det lugnt med knäböjen. Det räcker med en kolo-tjej på gerda som spöar mig.
Strongt jobbat, bara ge grabbarna allt de tål och lite till! :D
Klart det var bakfyllans fel om du kände dig lite "sluggish", tro inget annat!
Självklart!:D Man måste stå på sig som tjej i en mansdominerad kampsport..
Får intala mig att det är fyllans fel tills vidare iallafall.. tills nästa träning:em: Kanske jag inte är så kaxig längre, haha.
Du får ta det lugnt med knäböjen. Det räcker med en kolo-tjej på gerda som spöar mig.
Du kan ta det luuuungt Kurash! Kör ju knappt på några vikter alls.. kommer ta lång tid innan jag behärskar övningen tillräckligt för att lägga på lite mer.. Och komma upp till din och elenis nivå: knappast närmsta året iaf!
Självklart!:D Man måste stå på sig som tjej i en mansdominerad kampsport..
Får intala mig att det är fyllans fel tills vidare iallafall.. tills nästa träning:em: Kanske jag inte är så kaxig längre, haha.
Visst är det kul att se deras min när de inser att de blivit ägda av en tjej :laugh:
I så fall kommer du igen nästa vecka och visar grabbarna vart skåpet ska stå då istället. Även killar kan ha flyt och tur ibland :cool:
Styrka
uppvärmning 15 min cykel
Chins
-12plattor + kroppsvikt 10 reps
-12plattor + kroppsvikt 8 reps
Dips
-7plattor + kroppsvikt 12 reps
-7plattor + kroppsvikt 10 reps
-6plattor + kroppsvikt 8 reps
Kom en "gubbe" och ville köra emellan mina set..sen hängde han och dinglade i en evighet, sträckte ut ryggen lr nåt, så jag lessnade och gick därifrån*grr*
Rodd i kabel
40? kg 12 rep
45? kg 10 rep
45? kg 8 repGlömmer alltid kolla vikterna på den här!
Bakåtvända flyes i kabel, liggande
2*8,5kg 10 reps 3 set
Flyes i kabel(bröst)
2*10 kg 12 reps
2*10 kg 10 reps
2*10 kg 9 reps
Axelpress, sittande m hantlar
2*8 kg 10 reps 3 set
Bröstpress, lutande med hantlar
2*8 kg 10 reps 3 set
Knästående rodd m hantlar
11 kg/arm 10 reps
12.5 kg/arm 10 reps
12.5 kg/arm 10 reps Känns riktigt lätt den här! Kan nog öka nästa gång:thumbup:
Ryggresningar
5 kg viktplatta 15 raka 3 set
5 kg viktplatta 15 sneda/sida 2 set
Sen blev det en massa mingel som drog ut på tiden rejält! Otroligt att jag hann med så pass många övningar ändå.. Fastnade hos en byggarkille som ville lära mig allt han kunde om träning och kost. På några minuter hade han mixtrat ihop ett helt nytt kost och träningsshema åt mig..utan att jag ens frågat om det, hahaha! Vissa på gymmet är bra roliga.. de vill iallafall väl*rolleyes*
-Få se nu.. 3 thaipass i veckan säger du? Vilka dagar??? Du måste hinna tre gympass i veckan minst! En gång överkropp och en med explosiva basövningar, och en riktigt tung! Men inte den tunga direkt innan thaipasset! Och konditionsträning med? Kör två pass om dagen! Styrka på morgonen och intervaller på eftermiddagen/kvällen! Och glöm förfan inte att käka rätt, annars kommer det aldrig att funka! Druvsocker efter varje träning! Snabba kolhydrater! Jätteviktigt! Och MASSOR av protein! Jag boxades själv när jag var yngre..då körde vi tio pass i veckan! Minst!
shadowfire
2006-10-09, 22:30
-Få se nu.. 3 thaipass i veckan säger du? Vilka dagar??? Du måste hinna tre gympass i veckan minst! En gång överkropp och en med explosiva basövningar, och en riktigt tung! Men inte den tunga direkt innan thaipasset! Och konditionsträning med? Kör två pass om dagen! Styrka på morgonen och intervaller på eftermiddagen/kvällen! Och glöm förfan inte att käka rätt, annars kommer det aldrig att funka! Druvsocker efter varje träning! Snabba kolhydrater! Jätteviktigt! Och MASSOR av protein! Jag boxades själv när jag var yngre..då körde vi tio pass i veckan! Minst!
hahahh, de är för roliga...
jag blev själv uppläxad av en snubbe, iofs rätt stor sådan, som menade på att jag slösade bara energi på att träna vader och lår, benen växer inget av sådan träning tyckte han. Det räckte med o springa!... lol?!.. *bs* ... var bara o nicka o hålla med, iddes inte ens slösa energi på att gå in i en diskus med han.... "hörruduru, JAG är faktiskt certifierad kolozzeum addict!" :D
Bra pass caxian, knuffa bort snubben från dipsställningen nästa gång!
Japp Shadow, ska göra det:thumbup: Kul att se reaktionen iallafall..
Thaiträning idag. Börjar bli lite sliten..inte van vid så pass tuffa träningspass så många dagar i rad..(tre hårda thai och en styrka..) Hur som helst gick passet riktigt bra idag! Körde mot en stor kille och lyckades med några riktigt klockrena slag och sparkar. Tyvär lite för klockrena kanske..mitt ena ben gör riktigt ont, och foten har fått sig en ganska rejäl smäll så jag har lite svårt att gå nu. Dessutom har knogen börjat blöda igen..
Som tur var blir det inga fler thaipass på nån vecka så benet och handen hinner läka (ska hem till Umeå en sväng och hälsa på Elliot, weeee:) )
Vet inte om jag skippar det planerade tunga styrkepasset imorgon.. börjar känna mig lite matt i kroppen och har dessutom sovit riktigt dåligt på sistone, i snitt kanske 4 timmar/natt. Nepp..på tal om det: I bums i säng nu!!:sleep:
Du ser, det var bakfyllan som spökade! Du äger ju grabbarna :)
Benet och foten ömmar fortfarande med ingenting som hindrar ett ordentligt styrkepass:thumbup: Trodde jag, haha.. Hade just kört några set benböj, frivändningar och raka marklyft så dök min klasskompis upp. Hon är 50 år, nyskiljd och bestämt sig för att göra en total nystart i sitt liv vilket innebär plugga till civilinjengör och nu börja träna dessutom! Fantastisk kvinna med imponerande drivkraft! Jag var bara tvungen att hjälpa henne lite på traven nu när hon ändå tagit sig hela vägen till gymmet.. Den hjälpen tog mig nästan två timmar, innan jag lärt henne alla grundläggande övningar. Så mitt inplanerade supertuffa benpass fick läggas åt sidan.. Fan vad snäll jag är ibland!*rolleyes* Hinner kanske till gymmet en sväng imorgon
Detta hann jag iallafall:
Styrka
Benböj
20 kg 20 reps 3 set
30 kg 15 reps
40 kg 15 reps
Frivändningar
20 kg 20 reps 2 set
Raka marklyft
40 kg 5 reps...sen blev det stopp! (Inte pga vikten utan klasskompisen;) )
Ojojoj! Ångest! Ingen träning på flera dagar nu! Är hemma en vända hos mammla och pappla i norrland och leker som bäst med brorsans lilla 3-månaders bebis.
Lite cardio blev det iallafall:
15km rask gång med barnvagn.
Får räcka för tillfället. Har varit ganska utslagen de senaste dagarna och behövde nog vila lite. Tufft styrkepass inplanerat på fredag! Då jäklar!
Det är i vilan man bygger upp styrkan, och efter ditt hårdkörande här tidigare så kanske det var bra med lite vila så kroppen hinner med?
Dessutom blir det roligare att träna om man gått och suktat :D
Du har helt rätt Lady G! Känner mig mycket piggare och starkare i kroppen nu!
Idag: Ett underbart Thaipass! Oj vad jag längtat! Inledande skuggboxning i drygt 15 min. Totalt sex ronder: två med slag, två med slag-spark kombinationer och två svårare knä- mycket teknik. Sen valfri styrke och teknikträning resten av passet.
Körde mot en ny kille idag. Han var grym! Kunde lära mig hur mycket som som helst.. Vi körde några lite våldsamma knä-sekvenser då en av de gamla grabbarna plötsligt utbrast:
-Fan, ta det lungt med tjejen!!!:laugh:
Har iallafall fått förfrågan om jag vill börja tävla snart. Blev jättesmickrad. En av de yngre killarna:
-Jaaaaa, kom igen! Gör det! Snälla! Skulle vara hur fett som helst!:hbang: :D
Japp..vi får se..om några månader kanske jag står där i ringen..om jag vågar
Så kul! Visst är det kul att träna när det känns som att man är så laddad? Det är ännu roligare när man kan köra med någon man känner att man får något igen från, vissa träbockar är inte alls kul att träna med medans andra är hur underbara som helst!
Det skulle väl vara spännande att tävla? Det finns väl klassindelningar osv som gör att du hamnar i rätt grupp? Att du ens fått frågan måste ju betyda att du är redo :)
Idag var det det tuffaste Thaipasset hitills.. Känner mig helt mörbultad. Vaderna spänner och armarna är som bortdomnade.. Ska bli spännande och se hur jag svarar på träningen imorgon*rolleyes* Det blev oräkneliga antal ronder idag. Trodde jag skulle svimma efter 80 min konstant boxning och sparkning..och då förlänger tränaren passet med 20 min!!! Men men..jag lever iallafall..än så länge. Fick köra mot samma grabb som igår. Hoppas hans ordinare sparrare inte kommer tillbaka på ett tag:D :whipped:
Idag var det det tuffaste Thaipasset hitills.. Känner mig helt mörbultad. Vaderna spänner och armarna är som bortdomnade.. Ska bli spännande och se hur jag svarar på träningen imorgon*rolleyes* Det blev oräkneliga antal ronder idag. Trodde jag skulle svimma efter 80 min konstant boxning och sparkning..och då förlänger tränaren passet med 20 min!!! Men men..jag lever iallafall..än så länge. Fick köra mot samma grabb som igår. Hoppas hans ordinare sparrare inte kommer tillbaka på ett tag:D :whipped:
fy va nesligt att förlänga passet! Det var ju redan hyffsat långt! jag brukar alltid snegla mot klockan och tacka Jesus eller nån annan för varje minut som går, för hur kul det än må vara så är det ju förbannat jobbigt, roligast är ju faktiskt när det är över och endorfinerna pumpar och man känner sig skönt trött och sjukt duktig.
FAaan så kul att köra sig sådär totalt slut.
Jag älskar det .................................................. .................................................. . efteråt.
under tiden så får jag ångestkänslor och tror jag ska dö men sen är man så stolt över sig själv
FAaan så kul att köra sig sådär totalt slut.
Jag älskar det .................................................. .................................................. . efteråt.
under tiden så får jag ångestkänslor och tror jag ska dö men sen är man så stolt över sig själv
Det där känner jag igen till 100%! Värst är det när man är halvvägs tycker jag, för då vet man att man har det värsta kvar!
Men efteråt är man mallig - med rätta :D
Ett hett, blött och svettigt Thaipass idag (vem fan var det som kom på den smarta iden att stänga alla fönster??) Tror jag inte gjort av med så mycket vätska på samma gång tidigare..
Den andra bruden är tillbaka nu.. (Lite synd eftersom jag lärde mig så mycket mer av att slåss mot de lite duktigare killarna. Nu känns det som givet att jag måste köra mot henne..:em: Pinsamt att neka henne liksom..men samtidigt måste jag ju tänka på min egen träning..Riktigt svårt det där, vill inte vara taskig mot någon heller) Hur som helst höll hon på att svimma efter halva passet, och då hade hon bara hållit i mittsarna åt mig! Jag fick köra halva hennes del också eftersom hon inte orkade mer, desto mer träning åt mig:D
Nu: In i duschen!!!!
Uppvärmning
10 min cykel
Styrka
Benböj
20 kg 20 reps exposiva 2 set
30 kg 20 reps explosiva
30 kg 15 reps
Marklyft
20 kg 20 reps
30 kg 20 reps
20 kg 15 reps
30 kg 15 reps
Utfall (fri stång)
20 kg 15 reps/ben 2 set
30 kg 10 reps/ben
Raka marklyft
20 kg 20 rep
30 kg 20 rep
30 kg 20 rep
Frivändningar
20 kg 10 rep
20 kg 8 rep
20 kg 8 rep
Ryggresningar
2*20 raka + 5kg
2*20 sneda + 5 kg
Mage
situps på boll, sneda situps på matta, "rumplyft" mm
Är trött. Har sovit dåligt den senaste veckan/veckorna. Stress?
Bakisträning a la Thai ikväll.. Ingen strålande insats från min sida, men man lär sig väl alltid något.. Mycket teknikträning idag iallafall, riktigt nyttigt. Har mycket jag behöver slipa på.
Klassittning igår. Hade lovat mig själv att ta det luuuungt= inte dricka så mycket alkohol, bara äta och ha en trevlig middag och sen komma i säng i tid..men icket! Slutade med rejält berusad, hemsläpandes av tre stora killar klockan fyra på morgonen. Det är så typiskt! Faller alldeles för lätt för grupptryck! ("Kom igen Kajsa, ta en tequila med oss!") Det är inte hälsosamt när man är student, man måste kunna säga nej! Men men..jag får skylla mig själv och förhoppningsvis lära mig något (sa jag förra gången också:em: )
Uppvärmning
10 min cykel
Styrka
Benböj
20 kg 20 reps exposiva 2 set
30 kg 20 reps explosiva
30 kg 15 reps
Marklyft
20 kg 20 reps
30 kg 20 reps
20 kg 15 reps
30 kg 15 reps
Utfall (fri stång)
20 kg 15 reps/ben 2 set
30 kg 10 reps/ben
Raka marklyft
20 kg 20 rep
30 kg 20 rep
30 kg 20 rep
Frivändningar
20 kg 10 rep
20 kg 8 rep
20 kg 8 rep
Ryggresningar
2*20 raka + 5kg
2*20 sneda + 5 kg
Mage
situps på boll, sneda situps på matta, "rumplyft" mm
Är trött. Har sovit dåligt den senaste veckan/veckorna. Stress?
Verkar som 20 kilo är din favvo-vikt, använder du den till alla övningar?
Boxningsträning bakis är väl inte det bästa. Men du får vara glad att det inte var sparring iaf ;)
Varför kör du så många reps på styrketräningen? Någon tanke bakom det?
Verkar som 20 kilo är din favvo-vikt, använder du den till alla övningar?
Kör med bara stången för att öva in tekniken. Har fått för mig att den väger kring 20 kg, men är inte säker.. Inga motstånd att tala om med andra ord.. (Fast efter 20 stycken explosiva börjar det kännas lite även med väldigt lätt belastning)
Boxningsträning bakis är väl inte det bästa. Men du får vara glad att det inte var sparring iaf ;)
Varför kör du så många reps på styrketräningen? Någon tanke bakom det?
Tanken är att träna basövningarna två gånger i veckan: en gång explosivt med kring 20 reps, en gång tungt med 6-7 reps. Tränar explosiva för boxningens skull.. Tyvär har jag slarvat med de tunga, dels att jag inte lärt mig basövningarna ordentligt än (rädd att skada mig), dels att jag slarvat med gymträningen överhuvudtaget:em:
Tanken är att träna basövningarna två gånger i veckan: en gång explosivt med kring 20 reps, en gång tungt med 6-7 reps. Tränar explosiva för boxningens skull.. Tyvär har jag slarvat med de tunga, dels att jag inte lärt mig basövningarna ordentligt än (rädd att skada mig), dels att jag slarvat med gymträningen överhuvudtaget:em:
Okej. I see.
Att få in tekniken är ju bra. Men att slarva är inte bra :whipped: Sluta upp med det! ;)
shadowfire
2006-10-29, 20:14
Bakisträning a la Thai ikväll.. Ingen strålande insats från min sida, men man lär sig väl alltid något.. Mycket teknikträning idag iallafall, riktigt nyttigt. Har mycket jag behöver slipa på.
Klassittning igår. Hade lovat mig själv att ta det luuuungt= inte dricka så mycket alkohol, bara äta och ha en trevlig middag och sen komma i säng i tid..men icket! Slutade med rejält berusad, hemsläpandes av tre stora killar klockan fyra på morgonen. Det är så typiskt! Faller alldeles för lätt för grupptryck! ("Kom igen Kajsa, ta en tequila med oss!") Det är inte hälsosamt när man är student, man måste kunna säga nej! Men men..jag får skylla mig själv och förhoppningsvis lära mig något (sa jag förra gången också:em: )
lol.. tequila dessutom... det var amatörmässigt.. ;)
:laugh:
Testa att ta något mindre potent, som en öl eller någon drink? :)
Å andra sidan, hur många gånger i livet är man stundent? Passa på och njut du så länge det varar, snart nog kastas du också till vargarna på arbetsmarknaden. :)
lol.. tequila dessutom... det var amatörmässigt.. ;)
*rolleyes* :D
Tack för din förståelse LadyG!
Nu har det varit så där pinsamt länge mellan uppdateringarna igen..men, jag lovar, det har ingenting med bakfylla att göra! Bara en väldigt tung skolvecka..
Idag kilade jag iallafall förbi gymmet en sväng och kunde inte låta bli köra ett boxpass. Det var trevligt, inte så överdrivet hårt. Körde mot en pytteliten spanjorska. Hon fick stå på en step-up bräda för att kunna hålla mitsarna åt mig. Tar det som en uppvärmning innan mina två hårda thaipass som väntar i helgen. Tog en sväng inne på gymmet också, men knappast värt att notera. Lite benböj, marklyft, några frivändningar och sånt.. inga viktökningar.
Den största nackdelen med thaiträningen är alla fula blåmärken. Tänkte på det när jag hade klätt upp mig i kort kort kjol förra helgen.. Kände mig vrålsnygg, men benen såg för hemska ut så jag var tvungen att ta kolsvarta stumpbyxor för att blåmärkerna inte skulle synas igenom.
Så här såg min arm ut för drygt tio minuter sen. Inte vackert! Speciellt inte då jag ska ha på mig mitt nya linne på en inflyttningsfest imorgon*cry* Får kanske bli långärmat istället..
shadowfire
2006-11-03, 23:52
hohoh, fin arm... du är ju en stygg ängel ;)
hohoh, fin arm... du är ju en stygg ängel ;)
Nja..snarare en god djävul;) Har dessutom fått ännu fler blåmärken efter Thai-träningen idag*cry*
Inflyttningsfest ikväll. Drack ingenting (tack och lov för det) men det fanns en massa smaskens där jag givetvis klämde i mig (kakor, pizza, chips, godis..) Det var mycket folk och alla var väldigt berusade så jag stack hem tidigt.. Mår lite illa nu av allt snask.
På tal om mina blåmärken: En hyffsad berusad kille på festen tog tag i mig, tittade mig allvarligt i ögonen och sa:
Killen: Vem har gjort det här mot dig? (pekade mot min arm)
Jag: Eh, va? haha, nej det är inget! Något jag fått från träningen bara...
Kille: Jaja, så säger alla! Säg hans namn så ska jag fixa det! Jag har kontakter, du vet. Ge mig hans namn bara!
Jag: Nej, men seriöst! Det är inget! Jag boxas, då får man räkna med blåmärken lite varstans.
Kille: Jo, säääkert! Det är din kille som gjort det va? Du behöver inte vara rädd! Jag kan fixa det!
Jag Men..
Killen Ta mitt nummer iallafall! Så ringer du om något händer!
(Killen verkade berusad och väldigt upprörd, så jag orkade inte disskutera med honom, utan tog bara numret för att han skulle bli nöjd)
Intressant..tänk om jag gett honom namnet på något sliskigt ex..undrar vad som hänt:devil: (Nej usch, sånt ska man inte ens skämta om..)
Sova nu:sleep:
På tal om mina blåmärken: En hyffsad berusad kille på festen tog tag i mig, tittade mig allvarligt i ögonen och sa:
Killen: Vem har gjort det här mot dig? (pekade mot min arm)
Jag: Eh, va? haha, nej det är inget! Något jag fått från träningen bara...
Kille: Jaja, så säger alla! Säg hans namn så ska jag fixa det! Jag har kontakter, du vet. Ge mig hans namn bara!
Jag: Nej, men seriöst! Det är inget! Jag boxas, då får man räkna med blåmärken lite varstans.
Kille: Jo, säääkert! Det är din kille som gjort det va? Du behöver inte vara rädd! Jag kan fixa det!
Jag Men..
Killen Ta mitt nummer iallafall! Så ringer du om något händer!
(Killen verkade berusad och väldigt upprörd, så jag orkade inte disskutera med honom, utan tog bara numret för att han skulle bli nöjd)
Intressant..tänk om jag gett honom namnet på något sliskigt ex..undrar vad som hänt:devil: (Nej usch, sånt ska man inte ens skämta om..)
Sova nu:sleep:
:laugh: :bow:
Påminner mig om min vännina som tittade upprört på mina armar (stora blåmärken efter att ha blockerat krokslag) och undrade om sambon var elak. Nej, sa jag (hon såg misstrogen ut) så jag ropade in honom och bad honom hissa upp tröjärmen. Han hade tidigare under kvällen bommat en mawashi geri som trog rakt över biceps, stackarn var blå-svart från deltamuskeln ner till armbågen. Vänningan blänger på mig och säger:
- Men vad har du gjort?!?
Den gången var jag oskyldig f ö.
shadowfire
2006-11-05, 00:22
iofs har jag sett o hört så många tjejer råka ut för svin nu, så jag hade nog reagerat likadant som killen, dock kanske inte lika påstridigt...
Lady G: :laugh: Din version var faktiskt bättre/värre än min!
Shadow Du har helt rätt! Man ska vara glad över att det finns människor som bryr sig och som vågar agera! Kan tänka mig att det finns en hel del människor vet vad deras väninnor utsätts för och ändå förblir tysta.. Jag är faktiskt imponerad över att killen vågade ta upp det med mig, då vi inte ens känner varandra. Även fast han var ganska berusad och aningen klumpig.. ett föredöme för andra, speciellt killar, att agera!
Thaiträning idag. Tufft som vanligt. Hade ont i hela kroppen sen tidigare, och det blev inte bättre efter denna träning. På något konstigt sätt känns det ändå väldigt tillfredställande att vara rejält mörbultad efter ett pass..ganska stört.
Inte så mycket träning här på sistone men mycket intressant ändå ;)
Inte så mycket träning här på sistone men mycket intressant ändå ;)
Ah, det blev ändå tre boxningspass tillslut förra veckan. Kanske inte ideal-veckan, men full godkänt ändå:thumbup: (med tanke på förutsättningarna)
Idag blev det åter ett svettigt Thaipass och jag fick åter en ny kille att sparras med. Jättelång. Han sparkade hur högt som helst! Som tur var sparkade han inte så hårt, även fast han mycket väl kunnat om han velat. Ska nog vara glad över att jag är tjej ibland..
Det är en massa karate-muppar (sorry Kurash:em:) och tränar precis innan oss så det är alltid jättevarmt och kvavt när vi ska träna. Fick byta tröja två gånger under passet idag..trodde ett tag jag skulle drunkna i mitt eget svett. Som tur var är det lika för alla;)
Dax för sängen. Lång, jobbig skoldag imorgon. :sleep:
Haha! Ingen fara, jag har lagt pyjamasen på hyllan för tillfället. Har aldeles för mycket att göra för att hinna med både karate och styrketräning. Och det är roligare att lyfta vikter än slåss just nu, så jag kör på det. Är du på Gerdahallen nåt nuförtiden? Eller går all din träning ut på att prygla killar på svenshög?
Är du på Gerdahallen nåt nuförtiden? Eller går all din träning ut på att prygla killar på svenshög?
Gerda har tyvär kommit lite på efterkälken nu pga massa plugg och sånt.. Men jag försöker ta mig dit iallafall 1-2 ggr per vecka. Är där i princip varje torsdagkväll, sen varierar det mellan onsdagar, fredagar och måndagar beroende på hur jag känner mig..
Får du inte väldigt mycket fys i thaiträningen? Tränare brukar ha det gemensamt att de tycker om att se deltagarna svettas :D
Får du inte väldigt mycket fys i thaiträningen? Tränare brukar ha det gemensamt att de tycker om att se deltagarna svettas :D
Vi har faktiskt ovanligt lite fys på våra träningar.. och mycket fokus läggs på tekniker som inte är tillåtna i Sverige..lite skitigare träning helt enkelt;) Tränaren är en liten thailändare som vunnit det mesta i sitt hemland och som har lite egna metoder att lära ut, så att säga.. Han gillar inte de svenska sätten att försöka göra thaiboxningen mer likt kickboxningen. Vad som är bäst ur träningssynpunkt kan jag inte svara på.. Fysträningen svarar vi alltså själva för, liksom den rena kondotionsträningen
Vi har faktiskt ovanligt lite fys på våra träningar.. och mycket fokus läggs på tekniker som inte är tillåtna i Sverige..lite skitigare träning helt enkelt;) Tränaren är en liten thailändare som vunnit det mesta i sitt hemland och som har lite egna metoder att lära ut, så att säga.. Han gillar inte de svenska sätten att försöka göra thaiboxningen mer likt kickboxningen. Vad som är bäst ur träningssynpunkt kan jag inte svara på.. Fysträningen svarar vi alltså själva för, liksom den rena kondotionsträningen
Har sett den där killen några gånger efter våra träningar. Han ser tuff ut.
Det är som på min kickboxning där vi kan spendera timmar med att lära oss armbåga, knäa, greppa osv som inte är tillåtet i kickboxning.:D
Styrketräning idag!!!! (Det var på tiden!)
15 min uppvärmning trampcykel
Benböj
20 kg 22 reps explosiva
30 kg 15 reps
30 kg 15 reps (Är fortfarande för stel för den här övningen.. kommer bara ner halvvägs innan det blir fällkniv av det hela. En stor kille på gymmet sa att mina vader, baksida lår och och höftböjare behöver töjas ut innan jag kan utföra övningen ordentligt..för stel*grr* )
Raka marklyft
30 kg 20 reps
30 kg 15 reps
40 kg 15 reps
40 kg 10 reps
Marklyft
30 kg 15 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
Framsida lårcurl
40 kg 10 reps
45 kg 10 reps
Baksida lårcurl
45 kg 10 reps
45 kg 10 reps
Japps, det var det! Inget mastodontpass, men skönt efter en hel dag i skolan iallafall..
Idag var det Thaiboxning som vanligt på lördagar.. Ett väldigt lungt pass kan man säga. Vi vara bara 8 pers där (samtliga övriga bakfulla??) Har aldrig hänt tidigare att vi varit så få. Det blev mycket snack och lite verkstad dock. Tävlingar närmar sig och det är mycket som behöver förberedas.
Det är lite tråkigt att vara ensam tjej. Jag missar allt eftersnack i omklädningsrummet eftersom jag får byta om själv. Idag kom dock tränaren och gjorde mig sällskap en stund. Han disskuterade hur min utveckling gått och vad som kommer att ske framöver. Till att börja med ska jag följa med honom på några thaimatcher nu i december så jag får lära mig hur det funkar. Han hade stora förhoppningar och ansåg att jag hade potential att bli duktig. Dock var det svårt att hitta bra motstånd då det finns så få thaiboxande tjejer att välja mellan. Han skulle snacka med de andra tränarna i malmö och se vad han kunde få fram.. Spännande fast lite läskigt.. Har inte bestämt om jag överhuvudtaget vill gå match på riktigt:em:
Elliot min ängel! Jag längtar hem*cry*
shadowfire
2006-11-12, 00:29
säg till när du ska upp i ringen så kolo får komma o kolla =)
Niclaaas
2006-11-12, 11:34
det där lät spännande, vad är det för slags tekniker och varför lär inte min tränare mig sånt? :D
ser bra ut i övrigt, tufft att börja tävla om du nu ska göra det.
gusten86
2006-11-12, 11:42
Vad heter linjen du pluggar ?
Har nämligen en polare som är 22 och pluggar nere i lund, han höll oxå på med lantmäteri har jag för mig.
Har inte bestämt om jag överhuvudtaget vill gå match på riktigt:em:
förstår det. Jäkligt läskigt.
Jag gillar ju att boxas men jag vill inte slå på riktigt.
Jävligt tjejigt och jag blir sur på mig själv men jag kan inte ljuga.
Om du går upp så är det starkt gjort och jag tror inte han skulle rekomendera dig om han inte trodde på dig.
Niclaaas
2006-11-12, 12:13
förstår det. Jäkligt läskigt.
Jag gillar ju att boxas men jag vill inte slå på riktigt.
Jävligt tjejigt och jag blir sur på mig själv men jag kan inte ljuga.
Om du går upp så är det starkt gjort och jag tror inte han skulle rekomendera dig om han inte trodde på dig.
tycker du inte att det är kul med sparring heller? själv tycker jag nog att sparringmomenten är det absolut roligaste med träningarna men jag har inget intresse av att tävla. iofs är jag inte duktig nog heller så det kanske kommer, även om jag tvivlar på det...
sorry för OT Caixa
Aaaah, vad trevligt:) Nya besökare i journalen!
Niclaaas: Det mesta handlar om grepp, armbågar, knän på ett lite väl brutalt sätt.. jag vet inte ens om det är tillåtet att lära ut dessa tekniker, iaf. inte ok i tävling. (och ja, sparring är kul, men kan leda till huvudvärk;))
Min största skräck är dock inte att göra mig illa utan snarare att bryta näsbenet eller annat som kan "förfula" ansiktet( och hjärnskador kan vara skönt att slippa..). Dock går det mesta att rätta till genom operation, och de flesta kvinnliga utövare får inte dessa skador (vad jag hört..*rolleyes* )
Cilia Precis, jag känner likadant.. Det är extra jobbigt när killarna på klubben konstant tjatar på mig att jag borde börja tävla..man vill ju inte visa vilken mes-tjej man egentligen är då:em: Känner lite press faktiskt..
Shadow Det är det värsta av allt! Alla mina kompisar, korridorare och typ halva klassen har lovat att de ska komma om jag nu skulle gå någon match. Tänk om kollo-folk också skulle dyka upp! Alla vill se när Caixa åker på stryk!:devil:
gusten86: Vi är inte många, så det finns en viss chans att jag vet vem det är. Vet du vilken termin han går? Vet en kille som kommer från Motala iaf.. (om det inte är lantmästare du syftar på..de är desto fler)
Nu börjar klockan bli mycket, dax att dra till träningen! Ska bli spännande och se om det dyker upp nåe folk idag (eller om de fortfarande är bakis..)
Niclaaas
2006-11-12, 20:20
Niclaaas: Det mesta handlar om grepp, armbågar, knän på ett lite väl brutalt sätt.. jag vet inte ens om det är tillåtet att lära ut dessa tekniker, iaf. inte ok i tävling. (och ja, sparring är kul, men kan leda till huvudvärk;))
Min största skräck är dock inte att göra mig illa utan snarare att bryta näsbenet eller annat som kan "förfula" ansiktet( och hjärnskador kan vara skönt att slippa..). Dock går det mesta att rätta till genom operation, och de flesta kvinnliga utövare får inte dessa skador (vad jag hört..*rolleyes* )
ah, lät spännande som sagt. jag vill också lära mig :D
förstår att du tvekar till att tävla (fast vadå, brutet näsben skulle säkert se tufft ut ;)). själv har jag som jag sa inte intresset av själva tävlandet så jag vet inte hur jag skulle ställa mig till det om man skulle börja bli bra nog, men nervöst skulle det nog vara. tävla bara om du vill, blir man pressad till det blir det nog ändå inge bra.
gusten86
2006-11-12, 20:49
Cilia Precis, jag känner likadant.. Det är extra jobbigt när killarna på klubben konstant tjatar på mig att jag borde börja tävla..man vill ju inte visa vilken mes-tjej man egentligen är då:em: Känner lite press faktiskt..
Shadow Det är det värsta av allt! Alla mina kompisar, korridorare och typ halva klassen har lovat att de ska komma om jag nu skulle gå någon match. Tänk om kollo-folk också skulle dyka upp! Alla vill se när Caixa åker på stryk!:devil:
gusten86: Vi är inte många, så det finns en viss chans att jag vet vem det är. Vet du vilken termin han går? Vet en kille som kommer från Motala iaf.. (om det inte är lantmästare du syftar på..de är desto fler)
Nu börjar klockan bli mycket, dax att dra till träningen! Ska bli spännande och se om det dyker upp nåe folk idag (eller om de fortfarande är bakis..)
Claes Lennartsson(stavning?) heter han.
Niclaaas Du har helt rätt. Det blir inte bra om man inte vill till 100%! Ska ta det lungt, avvakta till jag känner mig mogen (om jag känner mig mogen..)
gusten86 Tror jag vet vem det är.. Ganska lång kille, halvlångt hår? Ska kolla i fotokatalogen sen..
Thaiträning igår! Betydligt bättre pass än i lördags! ..om man bortser från en mindre incident. Thaikillen jag körde mot fick till en klockren cross..rakt på mitt vänstra bröst! Aooutch! Såg nästan ut som om killen fick mer ont än mig, han var väldigt ångerfull! Jag försökte lugna honom och sa:
- Nu är det lika bra att du kör på det högra också så att de blir lika stora!
Sen var ju koncentrationen sisådär resten av passet*rolleyes*
machine gun
2006-11-13, 20:32
Men du börjar väl med att gå matcher i light contact? (eller det kanske heter typ D-klass i thai?) Då är risken att bryta näsbenet eller att bli knockad näst intill obefintlig. Och skulle nån bryta näsbenet på dig så blir hon diskad och då kan det ju vara värt det eftersom du vinner matchen :D ;)
Hej förresten! Jag tränade kickboxning i 2,5 år och skulle precis börja tävla när jag skadade mig.. över ett års rehab har passerat och jag saknar det sååå mkt! *cry* Klart du ska tävla! Gillar du sparring kommer du säkert älska tävling. Fördelen (och nackdelen) med att vara tjej är att det är lättare att ta sig fram inom sporten och få vara med i SM osv.
gusten86
2006-11-14, 00:23
Niclaaas Du har helt rätt. Det blir inte bra om man inte vill till 100%! Ska ta det lungt, avvakta till jag känner mig mogen (om jag känner mig mogen..)
gusten86 Tror jag vet vem det är.. Ganska lång kille, halvlångt hår? Ska kolla i fotokatalogen sen..
Thaiträning igår! Betydligt bättre pass än i lördags! ..om man bortser från en mindre incident. Thaikillen jag körde mot fick till en klockren cross..rakt på mitt vänstra bröst! Aooutch! Såg nästan ut som om killen fick mer ont än mig, han var väldigt ångerfull! Jag försökte lugna honom och sa:
- Nu är det lika bra att du kör på det högra också så att de blir lika stora!
Sen var ju koncentrationen sisådär resten av passet*rolleyes*
Mm precis, rätt lång samt halvlångt hår :)
Mm precis, rätt lång samt halvlångt hår :)
Världen är liten..;)
machine gun Stackare, jag förstår verkligen att du saknar det! Thaiboxningen är det roligaste i träningsform jag sysslat med, och då har jag ändå provat en del (simning, tennis, basket, thriatlon, handboll..osv) Synd bara att det kvinnliga könet är så kraftigt underrepresenterat.. Läste någonstans att det bara finns ett 400-tal tränande thaiboxningstjejer..i Europa!!!!
I thai heter det D-klass, full kontakt men, som du säger, inte tillåtet med knock out. Tror de brukar säga att man max få slå 70% av sin maximala slagkraft (hur nu tusan man ska lyckas med det på match, då adrenalinet rusar uppe i huvudet på en..) Fast risk finns ju alltid, speciellt om motståndaren är lika ovan som mig. Svårt att veta hur mycket man tar i..vissa saker kanske kommer av ren reflex, och det är inte kul att ha någon annans skada på sitt samvete heller.. (Dock har man ju skydd som kan ta det värsta..)
Idag var det Thaiboxning igen! Hela skaran var tillbaka efter helgen= tokvarmt i lokalen (som vanligt..) Jag fick en film från några av mina första träningspass av tränaren. (Han hade klippt en film med bara mig på..smickrande:) Bara jag som fick den..de andra blev nog lite avundsjuka, hehe) Shit vilken kass teknik jag hade!! Jättebra att se vad man gör/gjorde för fel så man kan utvecklas ännu mer.
Grymt med videostudie. Vill också ha! Fast det är inte lönt, min teknik är fulländad (paus) not! (<--- Borat referens)
Videostudie, vilken jäkla bra idé!! Shit vad deprimerad jag kommer att bli när jag ser hur illa det ser ut, men så otroligt lärorikt det kan vara!
Den idén snor jag :)
15 min trampcykel
Styrka
Chins
-12 kg 10 reps 2 set
Dips
-8 kg 12 reps
-7 kg 10 reps
-6 kg 8 reps
Latsdrag
35 kg 10 reps
40 kg 8 reps
Knästående rodd
13.5 kg 10 reps/sida
Ont i knä!!!!
Bakåtvända flyes i kabel
12.5 kg 10 reps 2 set
Bröst press
2*8 kg 10 reps
2*10 kg 10 reps
Lutande bröstpress
2*8 kg 10 reps
2*10 kg 10 reps
Axelpress
2*8 kg 10 reps
2*10 kg 8 reps
Situps på boll
X antal st...
Saknade helt motivation.. Klarade inte av att göra basövningarna som jag planerat. Boooooring pass! (Ont i knät dessutom efter jag ramlat med cykeln:( )
Måste skärpa mig till imorgon! Då blir det andra bullar!
Pow Pow och Lady G: Videostudie rekommenderas varmt! Man får en helt annan insikt i de fel man gör..förstår ev. kommentarer man fått från andra/tränare tidigare mycket bättre. Testa själva får ni se:)
Hur går det med Thaiboxningen?
Videoidén håller på att utveckla sig ordentligt förresten (tackar för idén), jag har en släkt i släkten som är duktig på att filma. Funderar på att rekrytera honom till min sak och anlita sambon som kastdocka. Helt plötsligt blev träningen en familjeangelägenhet :D
Hur går det med Thaiboxningen?
Videoidén håller på att utveckla sig ordentligt förresten (tackar för idén), jag har en släkt i släkten som är duktig på att filma. Funderar på att rekrytera honom till min sak och anlita sambon som kastdocka. Helt plötsligt blev träningen en familjeangelägenhet :D
Låter strålande! Du får rapportera om hur går med videostudien sen!
Thaiträning ikväll. Långt svettigt pass på 1 h och 45 min. Mycket knän. Har fått blåmärken på magen (!). Har aldrig hänt förut..men jag har iallafall insett att knä är en underskattad magövning..lär kännas ordentligt imorgon.
shadowfire
2006-11-18, 21:41
vad säger din pojkvän om blåmärkena? eller han kanske är av den tuffare graden själv? :)
vad säger din pojkvän om blåmärkena? eller han kanske är av den tuffare graden själv? :)
Oj, pojkvän vågar jag nog inte kalla honom...än. Tsss..tuff vet jag inte. Senaste erövringen går helt emot mina tidigare ideal: kort och lagom tjock med en mysig bulle mitt på magen..cool-lungt psyke, karismatisk och bra attityd. Dessutom väger han 15% mer än mig, helt perfekt*cupid* Ang. blåmärkerna tycker han nog mest det är häftigt att jag vågar göra vad jag vill, utan att bry mig om andra tycker.
(Innebär det här att jag håller på att bli vuxen? När jag inte springer efter kaxiga, väldeffade hunkar längre:confused:)
Thaiträning: Ytterligare en ny kille att slå skiten ur;). Det var en f.d. fotbollspelare..ganska stark, men väldigt stel och långsam. Jag var typ en halv sekund före honom i alla moment. Inte särskilt utmanande, men alltid skoj att träffa nytt folk. Hade ont i nacken sen gårdagens träning, så det var nog bra att vi inte körde alltför hårt idag..
Ytterligare en ny kille att slå skiten ur;). Det var en f.d. fotbollspelare..ganska stark, men väldigt stel och långsam. Jag var typ en halv sekund före honom i alla moment. Inte särskilt utmanande, men alltid skoj att träffa nytt folk. Hade ont i nacken sen gårdagens träning, så det var nog bra att vi inte körde alltför hårt idag..
Menar du bokstavligen? :D
Det är bra att variera tempot i träningen och mellan de olika passen, så man inte kör in i någon betongmur på vägen. Det blir mer underhållande så också.
Självklart! Gossen sa inte mycket efter det..*whistle*
Hade planerat att springa igår, men icket! Fick ett oväntat med trevligt besök istället.. Nästa vecka så!!
Jag har inte följt mitt ursprungliga schema på hela hösten.. skämmes! (Må: styrka överkropp, ti: thai, on:löpning, to:styrka underkropp, fre:vila, lö:thai, sö:thai..) Har snarare blivit max fyra pass/veckan, men va fan..jag mår bra och är glad iallafall:D
Kommande veckor planeras se ut så här:
Må: Vila
Ti: Thai
On: Löpning
To: Styrka helkropp/ basövningar
Fre: Vila
Lö: Thai
Sö: Thai
Tycker jag är värd en vilodag extra i veckan. (+ grymt mycket i skolan nu innan jul)
Det var ett lungt Thaipass idag, men kanske det mest givande på hela terminen. Fick köra mot en kille som tävlat i Thai ett tag och han började nöta basteknikerna med mig- lungt och metodiskt. Ett rent teknikpass, precis vad jag behövde just nu! Han sa att han såg större potential i mig än vad han gjorde med 90% av killarna i klubben:em: och att jag uteslutet skulle gå in för att träna med de som var bättre än mig. (dvs. de resterande 10 procenten..typ han och två andra otäckt duktiga killar..ehe..) "Man blir aldrig bättre än den man sparras mot.."
(Måste bara poängtera att jag själv inte anser mig vara bättre än hälften av killarna på klubben..men allt är relativt.. Tror jag får extra sympatier för att jag är ensam tjej..)
Kul att det funkade så bra, ibland behöver man gå tillbaka till grunderna även om man tycker att man kan dem. Visst har han väl rätt i att man inte blir bättre än den man sparras mot, så det tycker jag du ska ta åt dig! Inte nedvärdera sig själv nu :nono:
Jag tror inte de säger sådant för att "vara snälla", vad skulle de vinna på det? Ärlighet varar längst imho, och ser man någon som är bra säger man det, är de inte det säger man ingenting.
Har du bara tillgång till 3 thaipass i veckan, eller väljer du medvetet bort vissa pass?
LadyG: Hur som helst är det alltid trevligt med komplimanger:) Då blir man peppad att fortsätta, oavsett i vilken grad det verkligen stämmer..
Har du bara tillgång till 3 thaipass i veckan, eller väljer du medvetet bort vissa pass?
3 pass med tränare. Sen har en kille nyckel till lokalen vi tränar i, så han brukar dra ihop ett gäng som tränar fler gånger i veckan, speciellt inför tävling eller liknande. För min del är dock tre pass i veckan fullt tillräckligt! Jag vill ju hinna med annan träning också (styrka+ löpning) och dessutom behöver mina ben och armar vila mellan alla slag och blockningar. Jag har seriöst fått kroniska blåmärken över hela benen. Börjar tro att de aldrig ska försvinna. Ingen annan har det..undrar om tjejer i allmänhet lättare får blåmärken?
Var ute och spang en sväng nyss. Drygt 10 km löpning blev det. Underbart, precis lagom kallt ute (6 grader) svag medvind och kolsvart ute. Det gick så lätt..tills det började ösregna!! Ett sånt där isregn..så jag ökade farten..och ökade..och fortsatte accelerera hela vägen hem. Tror aldrig jag har sprungit så fort under så lång tid tidigare! Det var maxfart i flera kilometer, som om krafterna aldrig ville sina.. riktigt skumt med tanke på att det är mitt första löppass på väldigt väldigt länge. (Skulle varit kul att veta hur snabbt jag sprang milen på..måste varit personligt rekord med marginal!)
Nyss hemkommen från 1.5h Thaiboxning*cupid* Längtar till nästa pass imorgon.
Thaiträning idag. Teknikpass. Tävlingar närmar sig och det känns spännt under träningarna. Några är veteraner, vana att tävla, men så har vi också ett gäng debutanter som börjar bli riktigt nervösa vid det här laget.. Vågen åker fram titt som tätt, kläder åker av..ja..jag trivs ganska bra under träningarna just nu:em:
Håll oss uppdaterade, när ska du tävla? Hur brukar matcherna gå till?
Kul att du har roligt på träningen, det är nästan en förutsättning för att det ska bli bra. Har ni viktklasser och sånt också, eftersom ni väger er?
Min livs första knock-out.. Känns som en förlorad oskuld. En kille på drygt 85 kg, två hårda nävar bakom nacken, nackmusklerna orkar inte hålla emot utan PANG! Ett högt knä rakt i ansiktet! Allt blir en dimma..
Vaknar till av att killen håller i mig och sätter ner mig på bänken.
-Fan, jag visste inte att du vägde så lite!! Shit, du blöder! Var har du ont??
Blod rinner från näsan. Har ont i nacken. Killen stoppar rutinmässigt blödningen och knäcker till min nacke. Har han varit med förr tro?:Virro
Känns hyffsat bra nu. Lite svårt att andas genom näsan, men den ser iallafall okej ut..lite svullen kanske. Nacken ömmar, men är iallafall inte stel. Ska bli spännande å se hur det känns imorgon..
Min livs första knock-out.. Känns som en förlorad oskuld. En kille på drygt 85 kg, två hårda nävar bakom nacken, nackmusklerna orkar inte hålla emot utan PANG! Ett högt knä rakt i ansiktet! Allt blir en dimma..
Vaknar till av att killen håller i mig och sätter ner mig på bänken.
-Fan, jag visste inte att du vägde så lite!! Shit, du blöder! Var har du ont??
Blod rinner från näsan. Har ont i nacken. Killen stoppar rutinmässigt blödningen och knäcker till min nacke. Har han varit med förr tro?:Virro
Känns hyffsat bra nu. Lite svårt att andas genom näsan, men den ser iallafall okej ut..lite svullen kanske. Nacken ömmar, men är iallafall inte stel. Ska bli spännande å se hur det känns imorgon..
Herregud, man ska ju inte behöva bli knockad på TRÄNING!
Jag blir så jävla sur när folk inte fattar att man inte kan ta i allt vafan man kan när man kör mot en tjej, särskilt inte när hon inte är beredd på det. Alltså hade ni gjort upp om att nufan kör vi så hårt vi kan, så fine. Fattar att han inte menade nåt illa, men han borde tänka sig för lite. jag blir alltid skitsur när nån klipper till mig för hårt, särskilt eftersom jag inte vill gnälla och framstå som mesig tjej.
Gillar iof inte heller när killar fegkör mot en för att vara "gentlemen" men det borde ju inte vara så svårt att hitta nån slags nivå däremellan. Jag menar han borde märkt redan vid första slaget att du dunsade runt som en trasdocka, men då drar han till et slag och ett KNÄ till. *grr*
Du verkar inte arg, så det är nog bra, jag tar bara ut min ilska på dem som slagit för hårt mot mig och mot killar i allmänhet som är tröga.
Krya på dig snäckan och hoppas du inte åkt på hjärnskakning (min kompis fick det efter sparring och då tyckte hon inte ens sparken i huvudet hade gjort så himla ont).
Nu har du den här erfarenheten i bagaget iallafall och vet hur det känns att gå i däck. Det som inte dödar härdar, eller nåt. :thumbup:
Håll oss uppdaterade, när ska du tävla? Hur brukar matcherna gå till?
Kul att du har roligt på träningen, det är nästan en förutsättning för att det ska bli bra. Har ni viktklasser och sånt också, eftersom ni väger er?
Jag ska inte tävla (tacka gudarna för det:em: ) Anser inte att jag är tillsräckligt förberedd än. Vad grabbarna än säger på träningarna så vet jag att jag aldrig kommer bli riktigt duktig..är för långsam helt enkelt. Har bra kraft i slagen, god kondition och lång räckvidd..men är man inte den som slår först så spelar allt det andra ingen roll. Skulle kunna tänka mig ställa upp i en D-match bara för skoj skull, men vår tränare verkar inte förespråka D-matcher särskilt så jag får nog fixa det själv i så fall. Han vill ha fight på riktigt vis, utan massa skydd och grejer;)
I Thaiboxning tävlar man alltid i viktklasser. Grabbarna hetsar på varandra nu..en har fem kilo att gå ner på två veckor! (basta innan så är det luuungt..) Den bästa killen i klubben tävlar i tungvikt 90+.. ojojoj säger jag bara..är väldigt glad att jag slipper tävlar i den klassen.
Fed up: Nääädå..jag är inte sur. Lite vimmelkantig bara:smash: Tyckte faktiskt nästan synd om killen efteråt..har var extremt ångerfull och fick en hel del pikar av de andra:
- Inte i helvete slår man väl en tjej sådär??? Osv...
haha. första knocken! Vilken grej! Det är något man aldrig glömmer ;)
Min första knock var av en roundkick rak i pannan. Fast det var lite mitt eget fel. Vi drog iväg vars en roundkick precis samtidigt, och eftersom jag då inte var speciellt vig, och satsade på en hög spark, så gick jag ner så djupt att jag skallade hans smalben, som var ämnat träffa mig i brösthöjd. Pang boom sa det, sen störtade jag snabbare än ett felkonstruerat flygplan. :) Fast näsan höll i alla fall!
Och feddo:
"Jag blir så jävla sur när folk inte fattar att man inte kan ta i allt vafan man kan när man kör mot en tjej, särskilt inte när hon inte är beredd på det. Alltså hade ni gjort upp om att nufan kör vi så hårt vi kan, så fine. Fattar att han inte menade nåt illa, men han borde tänka sig för lite. jag blir alltid skitsur när nån klipper till mig för hårt, särskilt eftersom jag inte vill gnälla och framstå som mesig tjej."
Det är ju precis det du gör. Inte ska man väl göra skillnad på tjejer och killar. Man ska dock anpassa sin sparring till motståndaren, vilket denne killen inte riktigt klarade i detta fallet. Men det är lätt hänt, speciellt om motståndaren ser bättre ut än den är :D
Inte ska man väl göra skillnad på tjejer och killar. Man ska dock anpassa sin sparring till motståndaren, vilket denne killen inte riktigt klarade i detta fallet. Men det är lätt hänt, speciellt om motståndaren ser bättre ut än den är :D
Tack för den, va!*slap*
Nej, men du har helt rätt. Det var inte killens fel helt och hållet. Han kunde faktiskt inte veta att jag hade så pass svaga nackmuskler. Har haft problem med nacken tidigare, så det är möjligt att jag gav efter av ren reflex. Dessutom hade vi kört rätt hårt innan, det var under slutet av passet och båda var trötta och okoncentrerade. Lite som skidåkning: det sista åket är oftast det farligaste!
Jag lever iallafall forfarande! Vaknade med lätt huvudvärk, men ingenting farligt. Tror jag klarat mig undan hjärnskakning, tack och lov! Svullnaden har gått ned och jag kan andas genom näsan igen, aaaah! Ska nog gå på träningen idag iallafall, köra lite lätt..vill inte riskera att åka på en till snyting.
Tack för den, va!*slap*
Nej, men du har helt rätt. Det var inte killens fel helt och hållet. Han kunde faktiskt inte veta att jag hade så pass svaga nackmuskler. Har haft problem med nacken tidigare, så det är möjligt att jag gav efter av ren reflex. Dessutom hade vi kört rätt hårt innan, det var under slutet av passet och båda var trötta och okoncentrerade. Lite som skidåkning: det sista åket är oftast det farligaste!
Jag lever iallafall forfarande! Vaknade med lätt huvudvärk, men ingenting farligt. Tror jag klarat mig undan hjärnskakning, tack och lov! Svullnaden har gått ned och jag kan andas genom näsan igen, aaaah! Ska nog gå på träningen idag iallafall, köra lite lätt..vill inte riskera att åka på en till snyting.
Bara du inte knäcker näsan, rejält fult med förstörda näsor (har iof själv sprungit in i en vägg och brutit näsan ).
Fighters ansikten brukar ju inte direkt vara en vacker syn, men man prioriterar ju olika. Ska du dock aldrig tävla ( alltså ingen elitsatsning) så är det väl lika bra vara lite försiktig :)
Spännande! Tur att det gick bra Caixa! Har aldrig blivit knockad men rejält rockad några ggr och då är det clinch 'n recover som gäller *whistle*
Att ansiktet kan bli lite deformerat får man nog ta helt enkelt. Har ett litet deformerat öra efter för mycket brottning men det ser ju bara tufft ut *rolleyes*
Dåligt att knocka någon på träning, än hur duktig man är så tyder det alltid på dålig kontroll. Vill man inte knocka nån så gör man inte det helt enkelt.
Fortsätt köra! Kul att läsa om din träning! WAR Caixa**!
Powpow och caixa: Nä jag tycker inte heller man ska köra speciella egler för en tjeje utan snarare anpassa efter personens storlek och styrka. Om en skitstor, grym tjej manglar ner en 60 kgs nybörjarkille är det ju lika ojuste. Jag blev bara sur för jag kom och tänka på när jag var på boxningen efter långt uppehåll och tränaren säger "nu ka vi köra LÄÄTT tekniksparring, fattar ni det? inget jäkla mangel, utan lätta slag, ge och ta, ok?" och det börjar med att en kille bara maler på slag i ansiktet och magen på mig, hårda slag också, så jag(som såklart var helt oförberedd på detta) får krypa ihop till en garde-boll och sen (när jag kommit ur stridselden) surt får säga åt honom att ta det lite lugnt. Sånt är störigt. Sen om nån i stridens hetta råkar dra till alldeles för hårt så är det ju helt lugnt, även om det gör ont som fan, för det har jag också råkat göra.*whistle*
Jag tror att du skulle klara dig bra på tävling. :)
Jisses, den första knocken kommer man alltid ihåg. Min var något så odramatiskt som att jag snubblade och drog skallen i en vägg. Slog i bakhuvudet men fick näsblod som en fontän, dock ingen hjärnskakning vad jag vet. På träning har jag haft turen att klara mig hittils, men det är ju ganska mycket skillnad på våra sätt att träna.
Fast kör man med knockout i tävling eller är det semikontakt och poäng som gäller?
Aaaah, vad trevligt! Nya besökare i journalen!:)
Tano: Håller med! Det är faktiskt min största skräck gällande boxningen: att få fult ansikte. Så länge jag håller mig på amatörnivå är det nog lungt..
GLC Tackar för pep-talk! Vad är det du tränar själv för något? Vanlig brottning?
Fed up: Jag känner igen det där så väl från vanliga box-pass på gymmet. Stora klumpiga killar som inte visar någon som helst hänsyn om det är en liten tjej de slåss mot. Jag kan bli riktigt förbannad på såna typer. De gör bara så att de stackars tjejerna inte vågar komma tillbaka på fler pass. Man börjar alltid lungt och ökar succesívt..och kommunicerar hela tiden med varandra..men det finns en del idioter med..
Lady G Det beror helt på i vilken klass man tävlar. I D-klassen är inte knockout tillåten tex., och man måste ha full mundering med skydd. Jag har inte riktig koll på hur det går till i c-klass, tror det enda kravet där är att inga armbågar får användas och inga knän mot huvudet.. Knockout är dock tillåtet. Inga på min klubb tävlar i D-klass. Det är med andra ord full kontakt som gäller;)
Ett vääääldigt lungtThaipass idag.. Den gamla tjejen har kommit tillbaka.. Både roligt och tråkigt.. Nu slipper jag vara ensam tjej, har någon att tjattra med omklädningsrummet! Hon är riktigt trevlig dessutom. Synd bara att hon inte alls är i min nivå träningsmässigt. Och nu kommer jag känna mig tvungen att träna med henne, just eftersom vi är de enda tjejerna.. Det innebär att jag inte kommer utvecklas i samma grad som tidigare..aaaaah! :(
Powpow och caixa: Nä jag tycker inte heller man ska köra speciella egler för en tjeje utan snarare anpassa efter personens storlek och styrka. Om en skitstor, grym tjej manglar ner en 60 kgs nybörjarkille är det ju lika ojuste. Jag blev bara sur för jag kom och tänka på när jag var på boxningen efter långt uppehåll och tränaren säger "nu ka vi köra LÄÄTT tekniksparring, fattar ni det? inget jäkla mangel, utan lätta slag, ge och ta, ok?" och det börjar med att en kille bara maler på slag i ansiktet och magen på mig, hårda slag också, så jag(som såklart var helt oförberedd på detta) får krypa ihop till en garde-boll och sen (när jag kommit ur stridselden) surt får säga åt honom att ta det lite lugnt. Sånt är störigt. Sen om nån i stridens hetta råkar dra till alldeles för hårt så är det ju helt lugnt, även om det gör ont som fan, för det har jag också råkat göra.*whistle*
Då är vi på samma planhalva :)
Ett vääääldigt lungtThaipass idag.. Den gamla tjejen har kommit tillbaka.. Både roligt och tråkigt.. Nu slipper jag vara ensam tjej, har någon att tjattra med omklädningsrummet! Hon är riktigt trevlig dessutom. Synd bara att hon inte alls är i min nivå träningsmässigt. Och nu kommer jag känna mig tvungen att träna med henne, just eftersom vi är de enda tjejerna.. Det innebär att jag inte kommer utvecklas i samma grad som tidigare..aaaaah! :(
Kan du inte säga att du vill köra med han killen som tyckte du var bra (eller någon annan du kört en hel del med) eftersom ni tränat ihop er medan hon var borta, och att du gärna vill fortsätta med det när du kommit igång?
Jag tror inte hon kommer att ta illa upp om du är lite smidig, hon inser säkert själv att ni är på olika nivåer.
Aaaah, vad trevligt! Nya besökare i journalen!:)
GLC Tackar för pep-talk! Vad är det du tränar själv för något? Vanlig brottning?
Hej, har tränat karate i några år och nu senast shootfighting. Har dock tagit ett uppehåll efter diverse småskador + några envisa svinkoppsperioder *gah!*
Brukar dock fightas lite med kompisar som tränat shoot tidigare för att hålla igång kroppen.
Finns inget roligare än fighting, iaf så länge kroppen håller för det *flex*
Tänkte bara rapportera att det inte blev några bestående med efter knockouten tidigare i veckan.. Näsan ömmar visseligen fortfarande, men ansiktet har helt återgått till det normala. Kände ingen huvudvärk idag heller, bara väldigt trött men det kan nog bero på plugget..
Fit for fight med andra ord! *flex*
Thaiträning idag. Dålig uppslutning, bara sju personer närvarade. Finns det nåt bättre att göra en lördagkväll en att träna?? *whistle* Blev ett bra pass iallafall.. färre personer = mer kvalitativ tid med tränaren.
Kommer ha en sjukt jobbig vecka framför mig.. Vill jag få godkänt på tentan måste jag ligga i..inte en minut till spillo. Så träningen får tyvärr komma i andra hand..och sen är det jullov så ja..vi får se hur det blir.. Känns inte jättebra, men men..kanske bra att ta en återhämtningsperiod med (är bara orolig att den ska bli alltför lång:( ) I värsta fall blir det att dra fram gamm-skidorna och ta några turer med pappa under julhelgen (om nu snön hinner komma tills dess..)
Var rädd om hjärncellerna bara! Vi har ny gerda-träff på måndag, men då har väl du thaiboxning antar jag?
Bra att huvudet är som det ska igen :)
Visst är det kul när man är få, så man får tränaren för sig själv lite mer? Ta med dig löparskorna också, ifall det inte blir så mycket snö att det går att skida. Sen kan du ju köra armhävningar, situps, rygglyft och benböj (hugg någon i familjen och ha på ryggen om det går för lätt!) om du blir desperat :)
Var rädd om hjärncellerna bara! Vi har ny gerda-träff på måndag, men då har väl du thaiboxning antar jag?
Nope, ingen thaiboxning nu på måndag. Vilken tid ska ni träffas? (fast jag borde verkligen plugga:( )
Bra att huvudet är som det ska igen :)
Visst är det kul när man är få, så man får tränaren för sig själv lite mer? Ta med dig löparskorna också, ifall det inte blir så mycket snö att det går att skida. Sen kan du ju köra armhävningar, situps, rygglyft och benböj (hugg någon i familjen och ha på ryggen om det går för lätt!) om du blir desperat :)
Löparskorna! Det var en bra idé!:thumbup: Tar ingen plats heller..
Nope, ingen thaiboxning nu på måndag. Vilken tid ska ni träffas? (fast jag borde verkligen plugga:( )
18:30 på måndag. Vi återanvänder samma gamla gerda-träffs-tråd som förra gången.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=78451&page=17&highlight=gerda-hallen
Thaiträning idag igen. Jätteskoj:) Lagom mycket folk. Tungviktaren (90 kg+) lyckades bryta foten på träning så det blir ingen match på lördag.. Jättejättetråkigt:( Hade sett fram emot en riktigt bra match där.. (Fick dessutom frågan av tränaren om jag kunde sjunga kareoke innan, för att locka mer publik..haha..jag får ta den nästa gång istället..)
Har tentapluggångest och kan inte sova*cry* Och dum som jag var gick jag på det sena Thaipasset igår.. vilket innebar att jag inte kom i säng förrän kring ett på natten. Det här kommer inte gå bra. Glömmer äta och sover dåligt: en perfekt uppladdning! Konstigt nog gick thaipasset, trots förutsättningarna, strålande. Fick massor av beröm från tränaren efteråt, han tycker jag utvecklas för varje gång:em: Det är nog det enda som funkar för mig just nu.. det är fan inte värt att plugga om man ska må så här dåligt inför varje tenta!
Stackare, tenta är inte roligt, men som tur är har du ju träningen som en säkerhetsventil och kunna göra dig av med överskottsenergi iaf. Det brukar fungera för mig, att köra ett stenhårt pass så kroppen blir riktigt slutkörd, sen är det som om den inte orkar ha mer ångest och då får jag sova.
Fast det är ju individuellt hur man fungerar, en del blir bara uppjagade av att träna hårt på kvällen och sover ännu sämre efteråt. Jag håller tummarna för att du kommer tillrätta med sömn och mat innan tentan sätter fart och att det går strålande för dig när den väl är igång. :thumbup:
Imorgon gäller det! Känner mig mer död än levande just nu.. Har ätit och sovit uruselt senaste veckan. Inte rört på mig ordentligt sen i tisdags..känns vidrigt och jag ser vidrig ut med. Tänk vad fort man förfaller när man inte tar hand om sig själv. Tentaplugg är piss!
Ikväll blir det iallafall ett thaipass. Kan verkligen behövas. Ren meditation..bra att rensa skallen så här kvällen innan.
Fick nyss en julhälsning från Elliot. Som ett litet ljus i mörkret:*cupid*
Aaaaah..jätteskönt Thaipass! Slog och sparkade så hårt jag kunde i en och en halv timme..fokuserade inte så mycket på teknik utan passade mest på att rensa hjärnan. Träning är nog den bästa mentala uppladdningen inför en tenta. Känner mig lugn nu. Kommer sova gott inatt. Det är bara att hålla tummarna för att det går vägen imorgon:thumbup:
Tentan gick inte så bra som jag hoppats*grr27* Kanske thai kvällen innan inte är den bästa uppladdningen trots allt?
Nu har jag iallafall i princip tagit jullov. (Fattas bara en redovisning, men jag orkar inte vara så seriös på den..) Har varit i malmö och shoppat julklappar med systeryster hela dan. Underbart:) Känns som det var hundra år sen jag gick på stan sist, "bara för att". Sen ett svettigt thaipass på kvällen. En perfekt dag med andra ord.
Vi ska föressten öka antalet träningar till fyra ggr/vecka nästa termin. Weeeee! Kommer bli grymt!:hbang: Längtar redan..
Tentan gick inte så bra som jag hoppats*grr27* Kanske thai kvällen innan inte är den bästa uppladdningen trots allt?
Nu har jag iallafall i princip tagit jullov. (Fattas bara en redovisning, men jag orkar inte vara så seriös på den..) Har varit i malmö och shoppat julklappar med systeryster hela dan. Underbart:) Känns som det var hundra år sen jag gick på stan sist, "bara för att". Sen ett svettigt thaipass på kvällen. En perfekt dag med andra ord.
Vi ska föressten öka antalet träningar till fyra ggr/vecka nästa termin. Weeeee! Kommer bli grymt!:hbang: Längtar redan..
Jo! Träning är bra uppladdning för tentor. Enligt mig i alla fall. Fast jag brukar undvika sparring, av klara orsaker.
Bor du i Malmö? Tränar du i Malmö? Var?
Jo! Träning är bra uppladdning för tentor. Enligt mig i alla fall. Fast jag brukar undvika sparring, av klara orsaker.
Bor du i Malmö? Tränar du i Malmö? Var?
Nja..just nu i dagarna bor jag faktiskt i malmö, hos systeryster. Annars är det lund som gäller, både gällande träning och boende. Liten okänd klubb. Vi har inte ens egna lokaler. Tränar i en gymnastiksal.
Thaiträning idag:D Kan inte hålla mig därifrån. Hade bakat lussebullar hela dan (och ätit en del med..:em: ) så jag kände mig som en ballong.. Tur att jag inte sprack iallafall!
Underbart med jullov! Snart ska jag hem och åka skidor (om det kan börja snöa nån gång!*gah!* )
Klarade tentan!!!!!:hbang: Tar tillbaka det där om att thai inte är bra uppladdning innan tenta.. Detta innebär ett skööönt långt jullov utan plugg. Snö i umeå dessutom! Inte så mycket, men ändå..
Julavslutning på Thaiboxningen i söndags. Tänkte att jag kunde ta i lite extra, när nästa termin inte börjar förrän den 20:e januari.. Mina ben ser värre ut än någonsin. Men det får det vara värt. Har en hel månad på mig att läka, och sen lär jag kunna sparka ännu hårdare..härda härda!*rolleyes*
Hmm..ska bli intressant att se hur många timmar det tar innan jag börjar klättra på väggarna här hemma..
Grattis :)
Träning är motion för hjärnan också, var det någon som kom på. Man blir alltså smartare av att träna, eller iaf så blev deras labbråttor det och då borde det ju funka på oss också tycker jag. Eller jag vill att det ska funka, kanske jag ska säga :D
Njut av juledigheten nu, det har du gjort dig förtjänt av :)
Tack Lady G, det värmer att höra :)
I dag har jag sprungit en dryg mil. Livsfarligt! Höll på att halka flera gånger.. Hoppas isen försvinner fort..eller ännu bättre: börjar snöa!
Med inspiration av denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85298
knallade jag ner på stan och köpte mig en pilatesboll + ett hopprep. Det visade sig att bollen var betydligt mindre än vad jag trodde den skulle vara.. Blott 18 cm i diameter. Har klurat på vad fasen man kan ha en sån liten boll till. Testade massor av olika övningar, men det är svårare än vad man tror.
Tog några bilder för skoj skull, ser inte klok ut:laugh: Här måste tränas!
(notera särskilt den eleganta handhållningen i skuggboxningsbilden..)
Fyra (4!) timmars rännande på OBS! med mormor måste väl ändå räknas som träning? Flera intervaller till och från fryshyllorna för att kompletera allt hon glömt.. och försöka hitta omöjliga livsmedel såsom saftade apelsinskal, coctalibär och några skumma russin..
Det bästa är när man stått 20 minuter i kö och mormor plötsligt kommer på att hon glömt alla ingredienser till laxpaté! Då är det bara att kuta med illfart ytterligare några intervaller..
Sen transportera två fullastade vagnar till bilen, som givetvis står allra längst bort.. Och bära upp tolv (12!) blytunga kassar fem trappor (utan hiss!) till hennes lägenhet.. (vad tusan ska en tant med tio liter mjölk till???) *pust* Det måste väl ändå räknas som träning?*screwy*
Tigerkotten
2006-12-23, 05:43
Tack Lady G, det värmer att höra :)
I dag har jag sprungit en dryg mil. Livsfarligt! Höll på att halka flera gånger.. Hoppas isen försvinner fort..eller ännu bättre: börjar snöa!
Med inspiration av denna tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85298
knallade jag ner på stan och köpte mig en pilatesboll + ett hopprep. Det visade sig att bollen var betydligt mindre än vad jag trodde den skulle vara.. Blott 18 cm i diameter. Har klurat på vad fasen man kan ha en sån liten boll till. Testade massor av olika övningar, men det är svårare än vad man tror.
Tog några bilder för skoj skull, ser inte klok ut:laugh: Här måste tränas!
(notera särskilt den eleganta handhållningen i skuggboxningsbilden..)
hahahhahahaa VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG??! :D Tack för ett gott skratt nu innan jag ska sova... :D Det såg ut som du säkert fick träna magmusklerna när du nu säkert skrattade en del me :D
hahahhahahaa VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG??! :D Tack för ett gott skratt nu innan jag ska sova... :D Det såg ut som du säkert fick träna magmusklerna när du nu säkert skrattade en del me :D
Jo, det var inte helt lätt ska jag säga dig.. Den lille rackaren hade en tendens att flyga iväg hela tiden. Försökte massor av andra övningar med, typ rumplyft mm. Min bror var så finkänslig när han sa "Sätt dig inte på bollen bara! Den kanske försvinner in i rumpan på dig!":laugh: Min 4 månaders brorsbarn har fått överta bollen nu (upptäckte stora mängder bebisdräggel på den idag*spy* Ellijotten hade tydligen lekt med den hela dan..)
Idag har jag sprungit 10 km. Kändes jättebra. Körde först två snabba intervaller, men lessnade och övergick till distanslöpning istället.
En rejäl morgonprommenad blev det idag. En perfekt start på julaftonen! Nu kan jag frossa i julematen utan att skämmas:angel:
Pappa tycker dessutom att jag blivit lite väl spinkig, så det är ännu en bra anledning till att:eating: och :sleep: massor. Jag håller med honom. Har tappat en del i både muskler och fett under tentapluggperioden. Får uttnyttja jullovet till uppbyggnad och mental återhämtning.
En riktigt God Jul!!
Fortfarande mätt efter julbordet*spy*
Idag har jag gått 10 km powerwalk med barnvagn
Hemma-Styrka
armhävningar, ryggresningar, plankan på pilatesboll, diverse magövningar med bollen, dips mellan två stolar mm.
Har inte riktigt fått struktur på hemma-träningen än. Svårt att hoppa hopprep då det kräver lite utrymme. Taket i källaren var för lågt och har för många dyrbara föremål i vardagsrummet, men men..ska lösa det på nåt sätt. Det har blivit blixthalt ute igen, men ska tydligen tina senare i veckan. Då kan jag börja löpträna igen..
Ska nog strecha framför någon bra film på tv ikväll:)
10 km löpning. Jullovsträningen går över förväntan:) Börjar få massor av blåsor under fötterna dock..blir att köpa bra tejp imorgon!
Shit, en hel mil! Det dröjer innan jag orkar så länge - imponerad!
God fortsättning :)
God fortsättning tebax!
Den enda träning jag gjort hittills sen den 22:e är att gå upp och ner för Oxford street, slåss med turisterna om reavarorna och försöka göra mig förstådd med gester inne på BK (dom kan typ 4 ord engelska). Försöker ladda med mat och vila inför 2:a omgången av kolos SL-serie. På torsdag blir det ett pass med lätta singlar i de 3 SL-momenten, sen på lördag ska jag se vad jag går för.
Fick du några spännande julklappar? Tillbaka i Lund än?
God fortsättning tebax!
Den enda träning jag gjort hittills sen den 22:e är att gå upp och ner för Oxford street, slåss med turisterna om reavarorna och försöka göra mig förstådd med gester inne på BK (dom kan typ 4 ord engelska). Försöker ladda med mat och vila inför 2:a omgången av kolos SL-serie. På torsdag blir det ett pass med lätta singlar i de 3 SL-momenten, sen på lördag ska jag se vad jag går för.
Fick du några spännande julklappar? Tillbaka i Lund än?
Tja..jag hade iof. inte tvekat att avstå några träningspass för en resa till London:) Din lyckost! Hoppas resan var trevlig! Inga direkt överraskande julklappar. Vi har inte så mycket sånt i vår familj..börjar bli för gamla. Har inte bokat resan tillbaka till lund än, men jag kan ju inte lämna norrland utan att få gjort en enda snögubbe*grr27*
8 km powerwalk med barnvagn. Det har blivit en del cardio så här i juletider, men det är iallafall bättre än ingenting. Ska försöka klämma in ett någolunda seriöst försök till styrkepass ikväll..
Det blev en kortade löptur på 4 km idag + en långpromenad med barnvagn i två timmar.
Jag har ätit massor av mat under tiden jag varit hemma hos mammla och pappla så det ska bli ruskigt intressant att se hur mycket jag gått upp i vikt under julehelgen. Jag tippar på tre kilo rent fett:D Kommer dock tappa en del när jag kommer igång med thaiträningen igen. Gäller att börja med styrketräning så snart som möjligt med, annars är risken att jag får den där maratonlöpar-looken..
Tillbakablick på träningsåret 2006
Vår:
Träningen satte igång bra under början av terminen. Sen kom första bakslaget i februari. Jag råkade ut för en rejäl influensa som kom och gick under hela våren. Så fort jag satt igång att träna igen blev jag sjuk på nytt. Vid ett tillfälle fick jag åka in på akuten efter en alltför tuff löptur. Jag hostade en massa och det slutade inte pipa från lungorna. Läkarna var rädda att jag skulle drabbas av en hjärthinneinflammation. Lärdom av detta: Träna aldrig förrän du känner dig helt frisk och gå inte för hårt ut i början! Hälsan är viktigare än allt!
I slutet av mars blev jag i alla fall friskförklarad, men tog det ändå hyffsat lugnt resten av terminen. Thaiträningen avstod jag från helt och ägnade mig istället åt styrketräning och lättare kondition.
Sommar:
I slutet av vårterminen dog en nära vän till mig. Samtidigt som jag ville komma igång med träningen på riktigt när jag äntligen blivit frisk hade jag svårt att fokusera. Periodvis åt jag dåligt och tränade ännu sämre, men jag ryckte upp mig förhållandevis fort och la allt krut på styrketräning. Ingen större utveckling under höstterminen, men jag fick i alla fall tid att tänka på mig själv och vad jag faktiskt ville med träningen. Var grymt peppad inför höstens Thaiträning.
Höst:
Började på ny Thaiklubb. Trevligt folk och en helcool tränare. Utvecklingen har gått spikrakt uppåt sen dess. Styrketräningsmässigt har det väl inte gått framåt som planerat.. men vad gör väl det? Jag har aldrig tyckt det varit så roligt att träna som nu! Ser framemot vårterminen.
Sammanfattningsvis:
Träningsår 2006 har varit tungt men samtidigt mycket lärorikt och utvecklande. Finns goda förutsättningar för ett betydligt bättre 2007. Meddelar om det blir dags för tävling.:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.