Logga in

Visa fullständig version : Mission: Impossible!

Sidor : 1 2 [3]

LadyG
2008-02-04, 14:08
Du ser mao ut som en kampsportare :D

Caixa**
2008-02-05, 22:36
Körde "Kajsas 10 bästa" med en newbie på gymmet idag. Hon var så mörbultad i armar och rygg efteråt att hon hade svårt att lyfta armarna i duschen:D Kommer nog kännas i mukklerna ett tag framöver..

2 timmars teknikpass:

1.Rodd i kabel

2.Latsdrag

3.Chins

4.Dips

5.Bänk

6.Mage i maskin

7.Omvända flies i maskin

8.Axelpress med hantlar

9.Benpress

10.Flies med hantlar

Är helt tom i skallen så jag kommer inte ihåg några vikter.. Kör sällan mer än 5 övningar per gång. Nästa gång ska vi köra ben. Ska se om jag kan lura henne att testa lite skivstänger då. Om hon nu vill träna med mig igen dvs.

Caixa**
2008-02-06, 22:23
Kvällsträning 1,5 h BJJ. Det är synd att veckopassen ligger så sent Har svårt att sova nätterna. Har eftersvettningar typ två timmar efteråt så jag får ändå gå upp mitt i natten och duscha extra gång. Jobbigt:/

Caixa**
2008-02-11, 02:00
Uiiiiii...kan inte sova*cry* Ska upp om fyra timmar..inte bra alls.

BJJ söndag kväll. 4 (!) vilodagar förra veckan. Känns helt ok ändå..bra att inte träna på max varje vecka. Kommer nog slänga in liknande "vilovecka" nån gång i månaden. Har däremot druckit lite för mycket alkohol och ätit lite för urusel mat i helgen. Måste skärpa mig:smash:

Misha
2008-02-12, 07:50
1,5 h BJJ igårkväll. Riktigt tufft pass. Vi blev instruerade av ett proffs från Brasilien. Det gick att vrida ur svett ur byxorna efteråt*spy*

Ikväll blir det styrketräning (äntligen!).

Caixa**
2008-02-12, 07:55
1,5 h BJJ igårkväll. Riktigt tufft pass. Vi blev instruerade av ett proffs från Brasilien. Det gick att vrida ur svett ur byxorna efteråt*spy*

Ikväll blir det styrketräning (äntligen!).

Haha, trött där!

LadyG
2008-02-12, 08:07
Hur gick det med styrketräningen sen?

Caixa**
2008-02-12, 08:23
Hur gick det med styrketräningen sen?

Har inte kört på en dryg vecka nu, men det går iaf bättre och bättre. Styrkan kommer tillbka fort! Tänkte börja med mitt gamla helkroppspass:
*Böj
*Stöt
*Raka mark
*Chins
*Dips
*Bänk

Tilläggsövningar:
*Mage
*Bakåtvända flies
*Rodd
*Ryggresningar

Ska försöka köra 2 helkroppspass i veckan, med samtliga basövningar och någon/några av tilläggsövningarna.

Caixa**
2008-02-12, 08:28
Morgonvikten låg idag på 70.9, så det har gått nedåt..långsamt med säkert. 2 kg till så är jag fullt nöjd. Gissar att jag ligger där någongång innan påsk. Investerade i en superbillig (förmodligen kass) köksvåg igår. Vetetusan om jag någonsin kommer att använda den annat än i bakning. Jag är inte så mycket för att räkna på allt jag stoppar i mig.

LadyG
2008-02-12, 08:31
Har inte kört på en dryg vecka nu, men det går iaf bättre och bättre. Styrkan kommer tillbka fort! Tänkte börja med mitt gamla helkroppspass:
*Böj
*Stöt
*Raka mark
*Chins
*Dips
*Bänk

Tilläggsövningar:
*Mage
*Bakåtvända flies
*Rodd
*Ryggresningar

Ska försöka köra 2 helkroppspass i veckan, med samtliga basövningar och någon/några av tilläggsövningarna.

Styrkan kommer snabbare än man tror, det är som om musklerna minns hur det ska vara. Bara det inte blir för mycket med både 2 helkroppspass i veckan och så mycket bjj som du kör, men det känner du ju själv.