Logga in

Visa fullständig version : Sexuella preferenser

Akilles
2006-03-31, 14:13
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl". Nu är jag mycket nyfiken på en förklaring av motsvarande snitt till att många tjejer föredrar killar med stora penisar. Hur skulle en populärbiologistisk förklaring av den preferensen se ut? Det finns säkert många små vetenskapsmän här som sitter på svaret.

Känn er för övrigt helt fria att tillbakavisa mina antaganden om vad många män resp. många kvinnor föredrar.

Yankeee
2006-03-31, 14:18
lol, så att säga.

Piranha
2006-03-31, 14:19
Det känns inte lönt å skriva i tråden .. då jag vet det är crash & burn på den redan nu.

jwzrd
2006-03-31, 14:31
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl". Nu är jag mycket nyfiken på en förklaring av motsvarande snitt till att många tjejer föredrar killar med stora penisar. Hur skulle en populärbiologistisk förklaring av den preferensen se ut? Det finns säkert många små vetenskapsmän här som sitter på svaret.

Känn er för övrigt helt fria att tillbakavisa mina antaganden om vad många män resp. många kvinnor föredrar.

För att det kittlar skönare i magasinet?

JJ
2006-03-31, 14:35
Jag tror de satte på allt som rörde sig på stenåldern.

Piranha
2006-03-31, 14:37
Jag tror de satte på allt som rörde sig på stenåldern.

Därav namnet stenåldern ?

Dem som inte ville ha stock fick ligga orörliga som stenar och inte synas.

JJ
2006-03-31, 14:38
Därav namnet stenåldern ?

Dem som inte ville ha stock fick ligga orörliga som stenar och inte synas.

Precis :D Därav uttrycket "bland stockar och sten"

Tomten
2006-03-31, 14:39
Under stenålderna när det var brist på kläder så lockade männen till sig kvinnorna genom ett erigera sina penisar och vifta med dem i vinden. De männen med störst och stoltast könsorgan var då också den som lockade till sig mest kvinnor. Än i dag så är det här ett beteende som används i djurvärlden. Det finns många fågelarter som lockar till sig damerna genom att visa upp sin vackra fjäderskrud och sjunga. Att just männen använder sitt könsorgan var på grund av att det är den enda del av kroppen som de verkligen kan visa upp och stoltsera med, och alla vet att riktiga män inte sjunger, så det går också bort.

så är det! :thumbup:

kvinnorna reagerar alltså på instinkter som ligger kvar enda sen stenåldern...

jwzrd
2006-03-31, 14:40
Precis :D Därav uttrycket "bland stockar och sten"

Jag som trodde det handlade om Piranha som är ute och knallar i cykelbyxor?

blasr
2006-03-31, 15:02
kvinnorna reagerar alltså på instinkter som ligger kvar enda sen stenåldern...

Så om jag går och viftar ballen på krogen så får jag med mig ragg hem(Om allt annat mislyckas)? :cool:

Pata
2006-03-31, 15:04
Jag tror att dagens media har större påverkan än våra basala instinkter. Även om någon instinkt talar för selektivt beteende tror jag mediaindustrin påverkar på samma sätt fast med många gånger mer impakt.

Ta exempel hur vår instinkt skulle biologiskt vilja ha kvinnor med en hel del kropssfett medans dagens media propagerar extremt lite kroppsfett (förutom brösten då).
Tror de flesta killarna ser på smala kvinnor med mer intresse än tjocka, även om det bara är vid första anblicken och på ett sexuellt plan. Så var det inte under medeltiden där tjocka och bleka människor tydde på rikedom och adel medans smala och solbrända tydde på bönder och fattigdom. (Tänk på alla målningar av nakna kvinnor från den tiden, allihop småfeta och bleka).

Personligen gillar jag små bröst framför stora, men skulle aldrig hänga upp mig på det. Det är ju för fasen rumpan som är viktig!!! :D

Baan
2006-03-31, 15:16
Jag tror att dagens media har större påverkan än våra basala instinkter. Även om någon instinkt talar för selektivt beteende tror jag mediaindustrin påverkar på samma sätt fast med många gånger mer impakt.

Ta exempel hur vår instinkt skulle biologiskt vilja ha kvinnor med en hel del kropssfett medans dagens media propagerar extremt lite kroppsfett (förutom brösten då).
Tror de flesta killarna ser på smala kvinnor med mer intresse än tjocka, även om det bara är vid första anblicken och på ett sexuellt plan. Så var det inte under medeltiden där tjocka och bleka människor tydde på rikedom och adel medans smala och solbrända tydde på bönder och fattigdom. (Tänk på alla målningar av nakna kvinnor från den tiden, allihop småfeta och bleka).

Personligen gillar jag små bröst framför stora, men skulle aldrig hänga upp mig på det. Det är ju för fasen rumpan som är viktig!!! :D

Men media är ju satans påfund och inte människornas? Någon måste ha tänkt tanken, någon unlimitedPowerMediaChef "va fan stora bröst är snyggt, fler stora bröst". Med det vill jag säga är att media ändå reflekterar vad vissa av oss tycker, och eftersom man vill att folk ska ändå se/höra/läsa det man har att framföra kan man tänka sig att man ändå försöker hitta något ideal som passar dom flesta.

Jag tror snarare det är något mycket djupare och ondskefullare, det börjar från dag 0, vad som är snyggt och vad som är inte snyggt. Det är samhällets fel.

Tolkia
2006-03-31, 15:20
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad *bs* så vågar jag gissa att det där om att kvinnor skulle älska stora penisar är detsamma, och alltså inte behöver någon populärbiologistisk förklaring. Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?

Liten Men Fet
2006-03-31, 15:35
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad *bs* så vågar jag gissa att det där om att kvinnor skulle älska stora penisar är detsamma, och alltså inte behöver någon populärbiologistisk förklaring. Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?

Men rent krasst är det väl så att snoppen är den ultimata symbolen för manlighet (män) och då vill vi väl inte att den ska vara liten och ynklig utan stor och stolt?

Yes
2006-03-31, 15:37
Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?
Det kanske är frågan om projicering - att männen gillar stora penisar och därför utgår ifrån att kvinnorna också gör det?

MasterChief
2006-03-31, 15:38
Men rent krasst är det väl så att snoppen är den ultimata symbolen för manlighet (män) och då vill vi väl inte att den ska vara liten och ynklig utan stor och stolt?

Ja, men det där är nog männens tolkning. Tolkia frågade efter varför män tror att kvinnor föredrar större.

Tolkia
2006-03-31, 15:41
Mycket möjligt; jag är ju inte man, så det kan du nog bäst svara på. :D Men det du skriver säger ju bara tydligare att det är en kulturell grej, och inget man kan hitta någon biologisk förklaring till (möjligen en biologistisk om man har stort behov av att rättfärdiga kulturella preferenser?). För med tanke på att slidan kan ackommodera både en minitampong och ett spädbarn har jag svårt att se att det skulle finnas särskilt många killar som har så små eller stora penisar att det skulle vara ett problem. Det var någon kändis som blev intervjuad i Veckorevyn för många år sedan och blev tillfrågad om huruvida storleken splade någon roll (han var förstås man); han svarade "Liten och snabb känns som två", ett ganska skönt svar imho :D

jwzrd
2006-03-31, 15:43
Mycket möjligt; jag är ju inte man, så det kan du nog bäst svara på. :D Men det du skriver säger ju bara tydligare att det är en kulturell grej, och inget man kan hitta någon biologisk förklaring till (möjligen en biologistisk om man har stort behov av att rättfärdiga kulturella preferenser?). För med tanke på att slidan kan ackommodera både en minitampong och ett spädbarn har jag svårt att se att det skulle finnas särskilt många killar som har så små eller stora penisar att det skulle vara ett problem. Det var någon kändis som blev intervjuad i Veckorevyn för många år sedan och blev tillfrågad om huruvida storleken splade någon roll (han var förstås man); han svarade "Liten och snabb känns som två", ett ganska skönt svar imho :D

Kanske kunde vi få lite svar här från kvinnor som legat med män?

Tolkia
2006-03-31, 15:45
DU vill ha en livedemonstration av töjbarhet, menar du?

Langster
2006-03-31, 15:48

Känn er för övrigt helt fria att tillbakavisa mina antaganden om vad många män resp. många kvinnor föredrar.Det där med stora bröst har inte med att de skulle innehålla mer mjölk. Det är en rent sexuellt visuell signal om att det är en kvinna. Om man ska tro boken Den Nakna Apan iaf.
Allteftersom vi övergick till att förlita oss på syn istället för luktsinnet så har visuella signalerna blivit fler och tydligare.
Sen har det inte med skötets storlek att göra, tror inte att män i någon tidsålder gillat stora sköten, det handlar om att breda höfter är lättare att pressa fram ett barn mellan.

Baan
2006-03-31, 15:48
Innan någon presenterat (bra) statistik på att kvinnor föredrar små penisar så får inte penisteorin ifrågasättas! :)

Tolkia
2006-03-31, 15:49
Innan någon presenterat (bra) statistik på att kvinnor föredrar små penisar så får inte penisteorin ifrågasättas! :)
Presentera gärna någon statistik på att kvinnor föredrar någon speciell storlek överhuvudtaget ... :D

jwzrd
DU vill ha en livedemonstration av töjbarhet, menar du?

Nej bara svar från någon som vågar dela med sig av tycke och smak snarare än någon som hobbyfilosoferar och leker med adjektiv för att skapa motsägelser.

Yes
Jag är inte kvinna, så det här bör främst betraktas som ren spekulation, men visst borde det väl kännas lite skillnad mellan en tampong och ett spädbarn? På samma sätt kan vi ju isåfall anta att det upplevs viss skillnad mellan olika penisstorlekar.

Nå, jag vet inte. Kan inte King Grub slänga fram en bra forskningsrapport?

oksiv1
2006-03-31, 15:51
Jag är inte kvinna, så det här bör främst betraktas som ren spekulation, men visst borde det väl kännas lite skillnad mellan en tampong och ett spädbarn? På samma sätt kan vi ju isåfall anta att det upplevs viss skillnad mellan olika penisstorlekar.

Alltså borde tjejer/kvinnor föredra små penisar?

Langster
2006-03-31, 15:51

Att vi biologiskt skulle dras till feta kvinnor är fel. Vi dras till kvinnor med fett på "rätt" femenina platser, östrofettet vid bröst och rumpa.

Jag tror inte att människor någonsin dragits till FETA människor. Det kan ha varit någon typ av statussymbol att kunna bli fet. Men jag undrar om det ansågs attraktivt på annat sätt.

Yes
2006-03-31, 15:54
Alltså borde tjejer/kvinnor föredra små penisar?
Jag tror i varje fall att dom flesta föredrar en liten penis istället för en 4-kilos ***.

Akilles
2006-03-31, 15:54
För att det kittlar skönare i magasinet?

You tell me!

Baan
2006-03-31, 15:56
Presentera gärna någon statistik på att kvinnor föredrar någon speciell storlek överhuvudtaget ... :D

Det är ett välkänt axiom. The more the merrier. Duh!

jwzrd
2006-03-31, 15:57
You tell me!

Det är vad kvinnor jag litar på säger. Framförallt omkretsen.

Personligen tror jag dock att storleken används mer som ett konkurrensförmål bland män. Stor bröstkorg, stora armar och stor balle så äger man dom andra grapparna.

Baan
2006-03-31, 15:57
Jag tror i varje fall att dom flesta föredrar en liten penis istället för en 4-kilos ***.

Det säger dom bara till dig för att vara snälla ;)

Baan
2006-03-31, 15:58
Det är vad kvinnor jag litar på säger. Framförallt omkretsen.

Personligen tror jag dock att storleken används mer som ett konkurrensförmål bland män. Stor bröstkorg, stora armar och stor balle så äger man dom andra grapparna.

Är det inte stor plånbok numera också? Fast det kanske man kan fixa från dom andra "storheterna"

Yes
2006-03-31, 16:00
Det säger dom bara till dig för att vara snälla ;)
Fan, jag visste att jag borde gjort en penisförminskning. :(

jwzrd
2006-03-31, 16:00
Är det inte stor plånbok numera också? Fast det kanske man kan fixa från dom andra "storheterna"

Bland män, ja det tror jag. Allting som signalerar vilken storfräsare du är.

Akilles
2006-03-31, 16:01

Om du ser på de kvinnor på medeltidens målningar som någonting som var menat att väcka lust och attraktion hos mannen, så är du nog just så insnöad på dagens media som du verkar tro att alla andra är.

Självklart bidrar media till att sprida kultur. Frågan är dock varför de sprider just detta. VArför inte små bröst och små penisar?

Själv tror jag dock inte på den här populärbiologismen. Jag tror helt enkelt att det har med att göra den enkal principen "more is better" (som även ligger bakom plusmenyer, executivepaket och 40 GIG mp3-spelare).

Baan
2006-03-31, 16:02
Lite mer seriöst tror jag inte en halv meter penis är något dom flesta kvinnorna skulle dregla över. Å andra sidan tror jag dom flesta hade föredragit en penis över medel istället för en under medel om man nu får välja. Lite lättare anpassa hur mycket som ska in om det finns mycket till godo sas, om inte, tough shit.

Baan
2006-03-31, 16:03
Om du ser på de kvinnor på medeltidens målningar som någonting som var menat att väcka lust och attraktion hos mannen, så är du nog just så insnöad på dagens media som du verkar tro att alla andra är.

Självklart bidrar media till att sprida kultur. Frågan är dock varför de sprider just detta. VArför inte små bröst och små penisar?

Själv tror jag dock inte på den här populärbiologismen. Jag tror helt enkelt att det har med att göra den enkal principen "more is better" (som även ligger bakom plusmenyer, executivepaket och 40 GIG mp3-spelare).

Nu blev jag lite nyfiken, möts du ofta av bilder på gigantiska penisar? Vart? :)

Akilles
2006-03-31, 16:06
Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?

Jag tror att det är för att det är för att det kittlar skönare i magasinet. Men jag kan ju inte veta, så jag frågar dig: Gör det?

wintersnowdrift
2006-03-31, 16:07

Men alltså, alla tjejer är ju olika. Precis som att det i "Föredrar du bröst eller rumpa"-trådarna här brukar figurera två olika grupper som klart föredrar det ena eller det andra och sedan en tredje grupp som inte kan välja, är jag övertygad om att det skulle se exakt likadant ut i en "Har storleken betydelse"-tråd på ett tjejdominerat forum: några skulle säga ja, andra skulle säga nej, och några (som högst troligt utgör majoriteten) skulle säga att det är "hur den används" som är det viktiga.

//Kristin

Liten Men Fet
2006-03-31, 16:08
Lite mer seriöst tror jag inte en halv meter penis är något dom flesta kvinnorna skulle dregla över. Å andra sidan tror jag dom flesta hade föredragit en penis över medel istället för en under medel om man nu får välja. Lite lättare anpassa hur mycket som ska in om det finns mycket till godo sas, om inte, tough shit.

Precis, det är väl där som essensen är:

Om tjejen drar av killen kallingarna för första gången så vill hon väl hellre sen en snalle som ligger närmare 20 cm än 10 cm?
Gladare av 18 än 12?

Snack om att det gäller att svinga den rätt kan vi skippa eftersom dom inte kommit så långt än.

Akilles
Nu blev jag lite nyfiken, möts du ofta av bilder på gigantiska penisar? Vart? :)

Nu blir jag lite nyfiken: Varför vill du veta var man kan få se bilder på gigantiska penisar?

Yankeee
Men alltså, alla tjejer är ju olika. Precis som att det i "Föredrar du bröst eller rumpa"-trådarna här brukar figurera två olika grupper som klart föredrar det ena eller det andra och sedan en tredje grupp som inte kan välja, är jag övertygad om att det skulle se exakt likadant ut i en "Har storleken betydelse"-tråd på ett tjejdominerat forum: några skulle säga ja, andra skulle säga nej, och några (som högst troligt utgör majoriteten) skulle säga att det är "hur den används" som är det viktiga.

//Kristin

Du är mao oskuld?

NiXPhoenix
2006-03-31, 16:09

http://www.cafe.se/cc-sex/index.shtml

Tror man kan hitta något där. Nu består den där panelen i och för sig av typ fem tjejer men men.

jwzrd
2006-03-31, 16:10

//Kristin

Men hur optimal mannen din än är med sina 9.5cm så lär det inte bli så roligt?

Liten Men Fet
2006-03-31, 16:11

//Kristin

Snack, vill du hellre ha en som är 10 cm eller knappt 20.
Dom svingas lika bra, eller dåligt, så det är ur ekvationen.

Du behöver ju naturligtvis inte svara, det är ju lite personligt. *innocent*

NiXPhoenix
2006-03-31, 16:14
Nu blir jag lite nyfiken: Varför vill du veta var man kan få se bilder på gigantiska penisar?

Hahaha, vilken kontring.

wintersnowdrift
2006-03-31, 16:15
Du är mao oskuld?

Nej. Är du? (Jag har inte räknat in dammsugare nu så du får inte heller göra det ;)).

//Kristin

NiXPhoenix
2006-03-31, 16:18
http://www.cafe.se/cc-sex/index.shtml

Tror man kan hitta något där. Nu består den där panelen i och för sig av typ fem tjejer men men.

Citerar mig själv, letade inte nåt på sidan först.

Tjejpanelen om snoppen:

14 till 19 centimeter lång – och helst 12 centimeters omkrets.
Japp, nu är det avgjort en gång för alla:
Storleken spelar roll.
Men lukt och smak är betydligt viktigare.
Och viktigast av allt - den ska vara hård.
Cafés Eva B Kjeller har samlat ihop tjejpanelen och de har naturligtvis svaren på alla dina snoppfrågor:

Gå in och läs själva!

christian
2006-03-31, 16:20

Tjejpanelen om snoppen:

Storleken spelar roll.
Cafés Eva B Kjeller har samlat ihop tjejpanelen och de har naturligtvis svaren på alla dina snoppfrågor:

Gå in och läs själva!

Tror jag ska gjuta en modell av min och kalla den "Den Perfekta", "For the Pleasure in You".

jwzrd
2006-03-31, 16:24
Tror jag ska gjuta en modell av min och kalla den "Den Perfekta", "For the Pleasure in You".

Bästa inlägget evah.

wintersnowdrift
2006-03-31, 16:29
Men hur optimal mannen din än är med sina 9.5cm så lär det inte bli så roligt?

Extremer (åt båda hållen) är kanske inte "optimalt" - men jo, jag är övertygad om att det går att ha roligt oavsett centimeter. Bra sex står och faller (fast inte bokstavligt talat då ;)) inte med storleken. Inte in my humble opinion i alla fall.

//Kristin

jwzrd
2006-03-31, 16:31
Extremer (åt båda hållen) är kanske inte "optimalt" - men jo, jag är övertygad om att det går att ha roligt oavsett centimeter. Bra sex står och faller (fast inte bokstavligt talat då ;)) inte med storleken. Inte in my humble opinion i alla fall.

//Kristin

Givetvis inte, men givet samma "penisoperatör" och 9.5 eller 19 cm så...

wintersnowdrift
2006-03-31, 16:34

Du behöver ju naturligtvis inte svara, det är ju lite personligt. *innocent*

Men då tar du ju bort de variabler är verkligt intressanta ;).

Och dessutom ska jag nog inte grisa ner mig mer i den här tråden än vad jag redan har gjort. Pass, alltså :).

//Kristiin

Cilia
2006-03-31, 16:35
vad menar du med att dom svingas lika bra?

Spiffy
2006-03-31, 16:37
vad menar du med att dom svingas lika bra?

Försök dig på en gissning.

Baan
2006-03-31, 16:41

Tja du verkar bombarderas av mediernas propaganda för större penisar, jag har inte märkt av något sånt. Jag kanske läser fel tidningar eller ser på fel filmer?

Slartibartfast
2006-03-31, 16:44
Var är Arne?

Me_Myself
2006-03-31, 16:45
Jag säger..
Hellre över medel och definitivt inte under. För mig är det viktigt, storleken spelar roll.. Men tekniken är givetetvis också viktig, bara för den är stor behöver det inte betyda att det är skönt.

Doctor Snuggles
2006-03-31, 17:13
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad *bs*

Enligt vilka belägg är det skitsnack? Vad baserar du den åsikten på?
Det finns en hel del studier som påvisar att det ligger någonting i det nämligen, är intresserad av kontrapunkter.

(Lutar själv åt en slags biologisk reduktionism, och tror att det mesta i längden, oavsätt graden av komplexitet, kan härledas till evolutionen.
De flesta som försöker motbevisa biologismen gör det genom att visa på att det inte finns direkta paralleller mellan t.ex kulturella fenomen och evolutionen, men bemöter inte hur det i förlängningen skulle kunna härledas dit.)

The_RobRoy
2006-03-31, 17:31

Tjejpanelen om snoppen:

Storleken spelar roll.

Gå in och läs själva!

19cm lång och 12cm omkrets, måste ju se ut som ett sugrör??

Kwon
2006-03-31, 17:33
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl".

Stora sköten är det första jag tittar på ute på stan! :hbang:

:confused: :confused: :D

Grahn
2006-03-31, 17:34
Stora sköten är det första jag tittar på ute på stan! :hbang:

:confused: :confused: :D

You wish....

*Flash*
2006-03-31, 20:25
Jag har aldrig hört en tjejkompis säga att storleken inte spelar någon roll om dom haft sex med en kille som haft liten.
Däremot är det några som bestämt hävdat att storleken inte spelat någon roll men sedan ändrat sig efter att dom då haft sex med någon som haft liten..
Men icke att förglömma att dessa killar kan vara fruktansvärt bra på att slicka istället så det är väl upp till var och en vad man gillar bäst. ;)

Sen vete sjutton om mina kompisar verkligen kan räknas som "normala" :D

Slartibartfast
2006-03-31, 20:30
Det är så skönt att inte behöva bry sig ibland. :thumbup:

Trance
2006-03-31, 21:10
Det finns en hel del studier som påvisar att det ligger någonting i det nämligen, är intresserad av kontrapunkter.

(Lutar själv åt en slags biologisk reduktionism, och tror att det mesta i längden, oavsätt graden av komplexitet, kan härledas till evolutionen.
De flesta som försöker motbevisa biologismen gör det genom att visa på att det inte finns direkta paralleller mellan t.ex kulturella fenomen och evolutionen, men bemöter inte hur det i förlängningen skulle kunna härledas dit.)

Jag säger som Allan: Källa på det?

Tror inte vi kan dra för starka paralleler till biologin, den finns väl där men inte direkt så att inte MTV kan sätta den ur spel.

Sedan angående penisfrågan. Skulle bli mycket förvånad som inte så gott som alla tjejer hade en preferens när det gäller storlek. Däremot bara för de föredrar en viss storlek så betyder ju inte det att de utesluter allt annat eller att det inte funkar om det inte är den storleken. Jag vet ungefär vilken storlek på brösten jag skulle tycka är "optimalt" men den tjejen jag har varit mest kär i hade väldigt små bröst och det var rätt lång ifrån mitt ideal men tyckte hon var snyggast i världen ungefär. Detta var innan jag blev gammal och bitter såklart.

Men det är klart att båda könen hänger upp sig när de ser det motsatta könen sucka efter någon man inte har. Då tror man att man är automatiskt utesluten. Men det behöver ju inte direkt vara så..

Cilia
2006-03-31, 21:49
Försök dig på en gissning.
jag vill inte gissa vad en 15-åring menar med svinga utan jag vill veta vad han menar.
jag tror inte han har en aning om hur man eg gör

Cilia
2006-03-31, 21:51
Jag har aldrig hört en tjejkompis säga att storleken inte spelar någon roll om dom haft sex med en kille som haft liten.
Däremot är det några som bestämt hävdat att storleken inte spelat någon roll men sedan ändrat sig efter att dom då haft sex med någon som haft liten..
eller en stor!

Det är så skönt att inte behöva bry sig ibland. :thumbup:
jag vet dom som har för stor och dom är inte så glada dom heller.
jobbigt att inte kunna ha sex som andra.

zirak
2006-03-31, 21:57
19cm lång och 12cm omkrets, måste ju se ut som ett sugrör??

12 / π ≈ 3,8 cm i diameter. Fin fina sugrör :D

Tolkia
2006-03-31, 22:15
Bröst består av fett och bröstkörtelvävnad (basic skolbiologi). Hos en icke ammande kvinna är bröstkörtlarna mycket, mycket små; under graviditeten, när de blir aktiva växer de dock rejält. Man kan inte se på en kvinna hur bra hon kommer att vara på att producera mjölk i framtiden, eftersom det man ser inte är mjölkproducerande vävnad. Det enda man ser är om hon är av en kroppstyp som deponerar mycket fett på brösten. Om man pratar med läkare och barnmorskor (eller bara med kvinnor som fött barn) brukar det också snabbt komma fram att det finns kvinnor med små bröst som utan problem ammat en hel skock barn och kvinnor med meloner som fått flaskmata - och det omvända. Och att det inte går att gissa på förhand (det är möjligt att man kan ta en biopsi och på något sätt odla celler och testa deras delningskapacitet eller något, men det känns gaaaanska långt ifrån att kolla in tuttstorleken på tjejerna på stan).

Ang. höftbredden är det man ser hur brett utsidan på bäckenet är, respektive hur mycket fett som finns på höfter och rumpa. Hur stort "hålet" i bäckenet är på insidan syns inte, och det finns ingen direkt relation mellan höftbredd och "innervidd" (basic skolbiologi även här). Dessutom finns det en hel del andra faktorer som kan komplicera en förlossning, så inte ens ett jättehål garanterar lätta förlossningar och friska barn.

(tror du mig inte kan du ju alltid ringa på MVC och fråga).

Ang. vad tjejer tycker när det gäller vad som är den optimala storleken på penis lär det väl, som Trance och Wintersnowdrift påpekar finnas lika många åsikter om det som det finns om vad som är den optimala formen på näsa, händer, fötter osv. osv., och det lär inte finnas så många som låter en enda utseendedetalj avgöra. Eftersom Trance (enligt egen utsago) är gammal och bitter, Wintersnowdrift ett oskuldsfullt flickebarn och undertecknad en gammal nucka som (har vi ju fått veta) inte har fått tillräckligt mycket *** för att kunna uttala sig är det ju för all del möjligt att vi har fel.
... bara svar från någon som vågar dela med sig av tycke och smak snarare än någon som hobbyfilosoferar och leker med adjektiv för att skapa motsägelser.
Sòm det du bidragit med i tråden då, menar du?

mathor
2006-03-31, 22:18

http://home.no/mathor/penis.JPG

Cilia
2006-03-31, 22:19
Ang. vad tjejer tycker när det gäller vad som är den optimala storleken på penis lär det väl, som Trance och Wintersnowdrift påpekar finnas lika många åsikter om det som det finns om vad som är den optimala formen på näsa, händer, fötter osv. osv.,
faan menar du att inte alla tycker som jag gör?

mathor
2006-03-31, 22:21
Tolkia, jag har svaret på alla dina frågor.

Tolkia
"...or any freaky combination of small and big" ...? :D

Baan
Bröst består av fett och bröstkörtelvävnad (basic skolbiologi). Hos en icke ammande kvinna är bröstkörtlarna mycket, mycket små; under graviditeten, när de blir aktiva växer de dock rejält. Man kan inte se på en kvinna hur bra hon kommer att vara på att producera mjölk i framtiden, eftersom det man ser inte är mjölkproducerande vävnad. Det enda man ser är om hon är av en kroppstyp som deponerar mycket fett på brösten. Om man pratar med läkare och barnmorskor (eller bara med kvinnor som fött barn) brukar det också snabbt komma fram att det finns kvinnor med små bröst som utan problem ammat en hel skock barn och kvinnor med meloner som fått flaskmata - och det omvända. Och att det inte går att gissa på förhand (det är möjligt att man kan ta en biopsi och på något sätt odla celler och testa deras delningskapacitet eller något, men det känns gaaaanska långt ifrån att kolla in tuttstorleken på tjejerna på stan).

Ang. höftbredden är det man ser hur brett utsidan på bäckenet är, respektive hur mycket fett som finns på höfter och rumpa. Hur stort "hålet" i bäckenet är på insidan syns inte, och det finns ingen direkt relation mellan höftbredd och "innervidd" (basic skolbiologi även här). Dessutom finns det en hel del andra faktorer som kan komplicera en förlossning, så inte ens ett jättehål garanterar lätta förlossningar och friska barn.

(tror du mig inte kan du ju alltid ringa på MVC och fråga).

Är det ändå inte möjligt att vi ändå har en instinkt att titta efter utvecklingen av vissa kroppsdelar, fastän det, enligt det du skriver, egentligen inte stämmer med kvinnans fortplantningsförmåga?

Nu kanske bröst är ett dåligt exempel, men bakdelar kanske funkar att resonera kring. Om vi nu ska ta upp evolutionen som ett exempel, så kanske det är något som är kvar inprogrammerat att stora bakdelar är det som gäller. Sen är vi människor ganska duktiga på att träna bort våra medfödda instinkter. Slutsaten är i vilket fall att det är samhället som ger små rumpor en chans. Helt fel. :D

Nej men kan det vara så att män skulle kunna dras till vissa fysiska drag fastän dom i praktiken inte ger några fördelar?

Cilia
man kan inte leverera ett diagram sådär utan att ha med bakgrunden.
det är basen för att man ska kunna göra en korrekt tolkning av det.

mathor
2006-03-31, 22:22
man kan inte leverera ett diagram sådär utan att ha med bakgrunden.
det är basen för att man ska kunna göra en korrekt tolkning av det.

Uppenbarligen kan man visst det. Om du kisar lite ser du nog url:en där också.

Tolkia
2006-03-31, 22:26
Baan: Sheogorath har skrivit om det där ganska bra någon gång har jag för mig. Kontentan var, om jag inte minns fel, att det man tittar efter är sådana drag som utmärker en "sexuellt intressant" person, d.v.s. i det här fallet som "visar" för en man att den han betraktar är en kvinna. Rimligtvis sådant som bröst, rumpa, mer finskurna drag, annan kroppsbehåring osv. Men det handlar inte om ifall brösten ser ut att kunna försörja blivande barn, utan om att de finns där och signalerar att personen de sitter på är sexuellt intressant, s.a.s.

Kwon
2006-03-31, 22:31
Mellan 18-21 cm enligt diagrammet alltså. Ej med 24 cm i circumference dock! :laugh:

Princy
2006-03-31, 22:34
En vän till mig forskade lite om vad människor attraheras av, och en av faktorerna för män är förhållandet mellan en kvinnas midja och höft. Det är alltså ett proportionellt mått.

Baan
2006-03-31, 22:38
Baan: Sheogorath har skrivit om det där ganska bra någon gång har jag för mig. Kontentan var, om jag inte minns fel, att det man tittar efter är sådana drag som utmärker en "sexuellt intressant" person, d.v.s. i det här fallet som "visar" för en man att den han betraktar är en kvinna. Rimligtvis sådant som bröst, rumpa, mer finskurna drag, annan kroppsbehåring osv. Men det handlar inte om ifall brösten ser ut att kunna försörja blivande barn, utan om att de finns där och signalerar att personen de sitter på är sexuellt intressant, s.a.s.

Visst, men alla dom dragen du nämner kan ju skilja sig från indvid till individ. Jag menade mer att det skulle finnas något mer generellt som stämmer in på alla män/kvinnor när det gäller vad man kollar efter, något instinktivt, men några såna teorier finns inte :) ?

Kwon
2006-03-31, 22:40
En vän till mig forskade lite om vad människor attraheras av, och en av faktorerna för män är förhållandet mellan en kvinnas midja och höft. Det är alltså ett proportionellt mått.

Yeah, i'm wit' dat Princy! :thumbup:

Agree 100 %!

Baan
2006-03-31, 22:44
Yeah, i'm wit' dat Princy! :thumbup:

Agree 100 %!

hur menar du nu? lägg upp ett par illustrativa bilder ;) (inga paintbilder!)

Kwon
2006-03-31, 22:45
hur menar du nu? lägg upp ett par illustrativa bilder ;) (inga paintbilder!)

Men du känner ju till Allan....

Eller e han ute o festar ikväll? :D

Slartibartfast
2006-03-31, 22:47

Är ni inom det röda fältet, killar?

Baan
2006-03-31, 22:47

Eller e han ute o festar ikväll? :D

te he he förrsökte f00la dig lite.

jag vet inte, testa? du behöver ju inte ta i direkt sas

Kwon
2006-03-31, 22:51

Inte jag! Jag är inte ens med på tabellen/med i kalkylen etc osv et al... :laugh:

Trance
2006-03-31, 22:54

Nej. :(

NiXPhoenix
2006-04-01, 00:00

DIAGRAM

Cafe-tjejernas 12cms omkrets är precis innanför gränsen till enjoyable...

18cms omkrets som är högsta värde för att det ska ge C, satisfying ger 5,7cm i diameter. Hur många har egentligen en så tjock ***? Måste vara aslång, annars blir det liiite skumma proportioner tycker jag.
Riktigt konstigt diagram alltså.

Kom på en sak som borde ge rätt bra indikation på storlekspreferenserna bland kvinnor.
Dildoförsäljningen!
Finns ju de här små, silvriga och guldiga stavarna, de brukar tillhöra de minsta. Sen blir det gradvis lite större grejer.

Nu var jag smart va! :cool:

Liten Men Fet
2006-04-01, 00:03
jag vill inte gissa vad en 15-åring menar med svinga utan jag vill veta vad han menar.
jag tror inte han har en aning om hur man eg gör

Jag menar hur bra mannen är på att använda sin penis, var han ska stoppa den, när han ska göra det, var han INTE ska försöka stoppa den osv. Alltså hur bra han är på att ha sex där man involverar penisen, alltså inte slicka bara använda händerna och sånt. Tillräckligt tydlig?

Jag är för övrigt inte 15 utan 26 så jag har hunnit bilda mig uppfattning om vad man ska göra. ;)

Liten Men Fet
2006-04-01, 00:08
18cms omkrets som är högsta värde för att det ska ge C, satisfying ger 5,7cm i diameter. Hur många har egentligen en så tjock ***? Måste vara aslång, annars blir det liiite skumma proportioner tycker jag.
Riktigt konstigt diagram alltså.

Det ser inte alls konstigt ut, det ser bra ut.

@slartibas:

Tangerar :(

Fasen hade jag haft en kamera kunde jag lagt upp bilder, eller ska sånt läggas under medlemsbilder?

Liten Men Fet
2006-04-01, 00:38
Okej, jag lovar att inte lägga upp några bilder! Verkar inte som om folk vågar titta i tråden längre. :em:

Metal_boy_
2006-04-01, 00:59
Jag tror att det är så att kvinnans sexualitet egentligen inte skulle ha varit så tabu som den har varit helt enkelt. En kvinnas orgasm underlättar upptaget mannens utlösning.

Trance
2006-04-01, 01:15
Jag tror att det är så att kvinnans sexualitet egentligen inte skulle ha varit så tabu som den har varit helt enkelt. En kvinnas orgasm underlättar upptaget mannens utlösning.

Hrm..va?

Metal_boy_
2006-04-01, 01:17
Hrm..va?

Sammandragningarna i slidan eller vilket var det du syftade på?

Zakath
2006-04-01, 01:18
Hrm..va?

jag tror han försöker säga att kvinnans orgasm underlättar spermiernas färd mot "ägget".

Metal_boy_
2006-04-01, 01:19
jag tror han försöker säga att kvinnans orgasm underlättar spermiernas färd mot "ägget".

Precis.

Trance
2006-04-01, 01:23

Jo, jag misstänkte det. Förstod inte bara varför han sade det. Kanske är jag som är trött dock.

Metal_boy_
2006-04-01, 01:25
Jo, jag misstänkte det. Förstod inte bara varför han sade det. Kanske är jag som är trött dock.

Syftade på att ofta så talar kvinnor om att de lättare får orgasm av grövre organ. Om vi nu inte pratar PK sexspalter i Veckorrevyn.

Allan
2006-04-01, 07:48

Jag väntar bara på den förste sextonåringen som slänger upp "illustrativa" bilder...och sen kapar jag den här.

allan

Tolkia
2006-04-01, 08:35
Du har en poäng här. Dock undrar jag lite vilka de kvinnor är som "ofta" talar om att de lättare får orgasm om mannen har en större penis? Kvinnorna i Café, Slitz och deras kusiner som brukar stå uppe inder taket i tidningshyllan? :D Sedan är ju "grov" ett högst relativt omdöme; det finns ju lika många storlekar på kvinnor som på män, och vad som är lageom "grov" och lagom "lång" lär ju inte vara helt oberoende av hur den som fäller omdömet är skapt heller.

Grahn
2006-04-01, 08:47
Du har en poäng här. Dock undrar jag lite vilka de kvinnor är som "ofta" talar om att de lättare får orgasm om mannen har en större penis? Kvinnorna i Café, Slitz och deras kusiner som brukar stå uppe inder taket i tidningshyllan? :D Sedan är ju "grov" ett högst relativt omdöme; det finns ju lika många storlekar på kvinnor som på män, och vad som är lageom "grov" och lagom "lång" lär ju inte vara helt oberoende av hur den som fäller omdömet är skapt heller.

Viktigaste brukar väl vara att man passar bra ihop fast nog finns det en nedre gräns på hur liten den får vara konstigt vore det väl annars.

Fast det finns nog en handske till varje hand så att säga.

Fast "storleken har ingen betydelse" blir ju lika fel oavsett.

Metal_boy_
2006-04-01, 12:01

Hehe :D Jag menade iof inte att dom KRÄVER stor *** nu, orgasm går att ordna ändå och i flesta fallen så behövs det ordnas på annat sätt än bara samlag. Men om vi endast pratar om samlag (utan att gnida eld på busken samtidigt.:)), så får man lite mindre offentligt höra från en del kvinnor att det är lättare att få en orgasm av bara samlag med en grövre... :)

Café och Slitz är för övrigt skräptidningar, då läser jag hellre Body :D

Cilia
2006-04-01, 12:36
Jag menar hur bra mannen är på att använda sin penis, var han ska stoppa den, när han ska göra det, var han INTE ska försöka stoppa den osv. Alltså hur bra han är på att ha sex där man involverar penisen, alltså inte slicka bara använda händerna och sånt. Tillräckligt tydlig?

Jag är för övrigt inte 15 utan 26 så jag har hunnit bilda mig uppfattning om vad man ska göra. ;)
tack, det var eg inte dig jag blev irriterad över utan den som ansåg att han hade rätten att ta över tolkningen. Jag håller delvis med dig.

Förövrigt tror jag tabun kring kvinnans sexualitet har att göra med mannens behov av att vet vem som är far till barnet.

AFanatic
2006-04-01, 14:36

Vad är den ideala kvoten då? Nån som vet? LOL ungefär som gyllene snittet. :laugh:

timoat
2006-04-01, 15:30
Fan ta den jävla tabellen.

Wain
2006-04-01, 16:33
Vad är den ideala kvoten då? Nån som vet? LOL ungefär som gyllene snittet. :laugh:

Har för mig att det är ca 0,7 i "waist-to-hip ratio" som gäller.
:mallan:

Finns iof även en ratio hos män som kvinnor påstås föredrar. Tror att den ligger kring 0,9.

Liten Men Fet
2006-04-01, 16:34
Förövrigt tror jag tabun kring kvinnans sexualitet har att göra med mannens behov av att vet vem som är far till barnet.

Det där har jag faktiskt inte ens funderat på, vilket inte betyder att det är fel på något sätt. För mig räcker det att veta att jag INTE är far till något barn än, ta i trä.

Jag tror att tabun om kvinnans sexualitet håller på att luckras upp ordentligt, hoppas jag. Jag har alltid blivit itutat att det är viktigast att tänka på tjejen om man har sex, eftersom killen "alltid" blir nöjd (färdig) så ska man se till att tjejen har det bra. Tidigare har det nog inte varit så vanligt att det diskuterats vilket naturligtvis leder till att många män har varit okunniga.

Tänk en 20 årig kille, oskuld, i början av 50-talet som ska ha sex för första gången. Killen har inte sett några porrfilmer eller läst några porrblaskor med illustrativt innehåll och sexualundervisningen i skolan lär ha varit ytterst begränsad. Han kan ju inte ha en aning om hur tjejen ser ut eller vad som försväntas.

Trance
2006-04-01, 16:39

Sant, samt konsekvensen är potentiellt mycket större om en tjej leker runt än en kille. Detta gällde väl dock mest förr i tiden. Barn är dyrt och om killen leker runt så är väl det inte bra men ingen katastrof men om dottern gör det så kanske de får ett barn på halsen och sedan har det väl aldrig varit idealt för en man att vilja ha en tjej som redan har massa barn. Man vill ju helst att barnen skall vara ens egna.

AFanatic
2006-04-01, 22:38
Har för mig att det är ca 0,7 i "waist-to-hip ratio" som gäller.
:mallan:

Finns iof även en ratio hos män som kvinnor påstås föredrar. Tror att den ligger kring 0,9.

Coolt. :D Tack. :thumbup:

Metal_boy_
2006-04-01, 23:01
Ja det här med att det är mer "accepterat" att en kille leker runt sitter väl i biologin från långt tillbaka också (dock är jag inte påläst, utan spekulerar lite)? Mannen kan gå omkring och befrukta en hel by under den tiden som en kvinna sitter och väntar på ett(oftast) enda barn(sprida sin säd). En kvinna har också en biologisk klocka, medans mannen generellt kan skaffa ungar tills han är bra gammal och det som sätter käppar i hjulen är impotens i regel.

wintersnowdrift
2006-04-01, 23:11
Sant, samt konsekvensen är potentiellt mycket större om en tjej leker runt än en kille. Detta gällde väl dock mest förr i tiden. Barn är dyrt och om killen leker runt så är väl det inte bra men ingen katastrof men om dottern gör det så kanske de får ett barn på halsen och sedan har det väl aldrig varit idealt för en man att vilja ha en tjej som redan har massa barn. Man vill ju helst att barnen skall vara ens egna.

Kanske finns det även ett biologiskt perspektiv (vilket ju var trådens ämne från början ;))? Jag har läst att en av teorierna kring att kvinnans ägglossning är dold (till skillnad från många andra djur, inklusive primater, där honorna på olika sätt tydligt visar upp att de är "befruktningsduliga") är för att det då blir svårare för mannen att veta att det verkligen är han som är far till barnet. Mannen måste "bevaka" sin kvinna hårdare samt ha sex med henne oftare ;), för att försäkra sig om att det är hans gener som förs vidare. På så sätt kan de mänskliga monogama förhållandena ha skapats - en stark sammanhållning mellan mannen och kvinnan där båda sedan hjälps åt med barnen gör att chansen för överlevnad ökar.

(Källa: "Gryning över Kalahari" av Lasse Berg)

//Kristin

AngelLove
2006-04-03, 11:34
"Perfekta" måttet på tjej i cm är väl 90-60-90 (bröst-midja-höft).

Sheogorath
2006-05-17, 21:21
Men icke att förglömma att dessa killar kan vara fruktansvärt bra på att slicka istället så det är väl upp till var och en vad man gillar bäst. ;)

Sen vete sjutton om mina kompisar verkligen kan räknas som "normala" :D

Exakt så är mina tjejkompisar också. Jag tror att du och jag helt enkelt umgås i kretsar där damerna helt enkelt har lite mer skinn på näsan (eller skinnflöjt i musen) eller hur vi nu vill uttrycka det.

Sheogorath
2006-05-17, 21:26
Kanske finns det även ett biologiskt perspektiv (vilket ju var trådens ämne från början ;))? Jag har läst att en av teorierna kring att kvinnans ägglossning är dold (till skillnad från många andra djur, inklusive primater, där honorna på olika sätt tydligt visar upp att de är "befruktningsduliga") är för att det då blir svårare för mannen att veta att det verkligen är han som är far till barnet. Mannen måste "bevaka" sin kvinna hårdare samt ha sex med henne oftare ;), för att försäkra sig om att det är hans gener som förs vidare. På så sätt kan de mänskliga monogama förhållandena ha skapats - en stark sammanhållning mellan mannen och kvinnan där båda sedan hjälps åt med barnen gör att chansen för överlevnad ökar.

(Källa: "Gryning över Kalahari" av Lasse Berg)

//Kristin

*ger Kristin en kram och en kindpuss*

Bra där! :thumbup: Sheo är stolt över att det biologistiska perspektivet sprids till alla och en var. Vi försöker så gott vi kan, vi: The Secret Brotherhood of Darwin. ;)

Kebab-Arne
2006-05-17, 21:55
Jag väntar bara på den förste sextonåringen som slänger upp "illustrativa" bilder...och sen kapar jag den här.

allan

Annars blir det väl: "Ta bättre bilder om du vill ha seriös kritik"

:D

förlåt för OT...