handdator

Visa fullständig version : 720 x 5 böjj

Sidor : [1] 2

Herkulez
2006-03-24, 21:18
NO NO NO böjj, hyffsat grym 720pounds på stången

REMEMBER JOHN, WHEN U ARE WEAK YOUR STRONG
KWON ÄR GAY (http://www.teamtaylor.net/Videos/2005/John720x5sq.wmv)

Jense
2006-03-24, 21:22
Vad fint du skriver

Piranha
2006-03-24, 21:25
Sådärja.

Ingen pjamas, inget bälte, inga lindor !

Yankeee
2006-03-24, 21:25
Nu får jag väl skit för detta, men det är ju ffs långt kvar till botten :D

Grymt ändå dock.

Jense
2006-03-24, 21:27

Grymt ändå dock.

vad ska man i botten och göra?

Herkulez
2006-03-24, 21:28

Grymt ändå dock.
*pekar ¨på yankee*

http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/bst/lowres/bstn164l.jpg

Yankeee
2006-03-24, 21:30
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/boj.JPG

Men ok, jag ska inte förstöra tråden mer :)

sunkan
2006-03-24, 22:27
asså vafan lyssna på musiken i bakgrunden *slap*

Baan
2006-03-24, 22:32
nice nice.

Kwon
2006-03-24, 22:32

ROFFLESAUCE! :laugh:

Metal_boy_
2006-03-24, 22:38
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/boj.JPG

Men ok, jag ska inte förstöra tråden mer :)

Så macho. Det är fan så jobbigare att stanna en bit innan och hålla muskeln anspänd i hela rörelsen än att sätta sig och vila.

sunkan
2006-03-24, 22:39
Så macho. Det är fan så jobbigare att stanna en bit innan och hålla muskeln anspänd i hela rörelsen än att sätta sig och vila.
snälla säg att du skämtar

Yankeee
2006-03-24, 22:40

lol?

Ryska_raketen
2006-03-24, 22:43

Säger killen som knappt kollat åt ett powerrack.

sunkan
2006-03-24, 22:44
eller gjort en knäböj överhuvudtaget låter det som. Men han läser väl dett snart å skrattar å säger: "höhö är ni så dum så ni inte förstår er på ironi blabla"... ;)

The_dude
2006-03-24, 22:45

du borde väl veta hur långt det är till botten?

Yankeee
2006-03-24, 22:46
du borde väl veta hur långt det är till botten?

Ok?

Greg
2006-03-24, 23:51
:hbang: that's the shit!

Metal_boy_
2006-03-24, 23:52

Nej, vi har bara ställningar och smith där jag tränar så det har du rätt i.

Metal_boy_
2006-03-25, 00:02
Yankeee och sumprunkarn snälla säg att ni dummar er!? Tänk! Vad är jobbigast att vända rörelsen en bit innan botten och toppläge eller fullt upp och ända ner?!? Vad tror ni muskeln blir snabbast trött och stressad av!?

Greg
2006-03-25, 00:03
Yankeee och sumprunkarn snälla säg att ni dummar er!? Tänk! Vad är jobbigast att vända rörelsen en bit innan botten och toppläge eller fullt upp och ända ner?!? Vad tror ni muskeln blir snabbast trött och stressad av!?

Allt är väl relativt? Man ska helst använda sig av det där lilla "gunget" när man kommer långt ner.

Har hänt många gånger att man inte orkar och då sitter man där.

Metal_boy_
2006-03-25, 00:06
Allt är väl relativt? Man ska helst använda sig av det där lilla "gunget" när man kommer långt ner.

Har hänt många gånger att man inte orkar och då sitter man där.

Det där tror jag inte är relativt. Jag tror det funkar så på alla och har med anatomin att göra.

sunkan
2006-03-25, 00:06
alldeles innan botten? han är ju inte ens paralell. Ja sen att han inte går upp till toppläget kan du ju ta å kolla igen. Ja jag säger att riktiga böjjar är jobbigare än 3/4 böjjar.

Lillgrabben
2006-03-25, 00:14
Inte ens parallell?

De där böjarna var det inget större fel på. Betänk att Bernor i filmen har stor framsida lår & då ser det genast mindre djupt ut. I mina ögon var böjarna okej.

Metal_boy_
2006-03-25, 00:16
alldeles innan botten? han är ju inte ens paralell. Ja sen att han inte går upp till toppläget kan du ju ta å kolla igen. Ja jag säger att riktiga böjjar är jobbigare än 3/4 böjjar.

Har inte sagt nått om nåns toppläge, jag pratade om det när jag nämnde "inte hela vägen ut"( extraherat/kontraherat) i rörelsen. Jag kommenterade för det första Yankeees bild och ingen annan gubbe.

Jobbigare i benen och röven eller jobbigare i rygg och mage pga allt gung och fusk? Om du menar jobbigare i benen så vill jag bara gratulera, du är nog den första som gör en böj ända ner till botten med benen i 90 graders vinkel. :thumbup:

Bolio
2006-03-25, 00:17
I mina ögon också. Killen är styrkelyftare och inte tyngdlyftare. Han kör SL-böjar, vilket innebär att han efter års inmatning med box squats instinktivt går precis så djupt som han behöver för att få sitt lyft godkänt. Du kan inte be honom köra ATG helt från ingenstans, han har aldrig tränat på det sättet.

Jag tycker att Yankee ska be om ursäkt.

sunkan
2006-03-25, 00:19
Har inte sagt nått om nåns toppläge, jag pratade om det när jag nämnde "inte hela vägen ut"( extraherat/kontraherat) i rörelsen. Jag kommenterade för det första Yankeees bild och ingen annan gubbe.

Jobbigare i benen och röven eller jobbigare i rygg och mage pga allt gung och fusk? Om du menar jobbigare i benen så vill jag bara gratulera, du är nog den första som gör en böj ända ner till botten med benen i 90 graders vinkel. :thumbup:
det blir jobbigare överhuvudtaget om du går djupare menar jag. Å nej jag gör inte en djup böj med 90 graders vinkel i knäleden, trodde jag t.o.m. du skulle förstå att jag inte menade.

Metal_boy_
2006-03-25, 00:29
det blir jobbigare överhuvudtaget om du går djupare menar jag. Å nej jag gör inte en djup böj med 90 graders vinkel i knäleden, trodde jag t.o.m. du skulle förstå att jag inte menade.

Men hur blir det då jobbigare? Det blir ju bara en jävla fällkniv utan huvudsaklig belastning på stället du tränar? Visst det blir svårare i bottenläget att ta sig upp men det är inte förrän du har ställt dig en bit i hukningen som du huvudsakligen använder dig av framsidans lårmuskler. Det är därför du helst vill gunga eller studsa upp till det läget där du kan utnyttja dom musklerna maximalt när du envisas med att gå ända ner.

Bolio
2006-03-25, 00:33
Det är jobbigare ju djupare man går Metal_boy, sluta tjaffsa. :em:

Metal_boy_
2006-03-25, 00:35
Det är jobbigare ju djupare man går Metal_boy, sluta tjaffsa. :em:

På rätt ställen? :D

sunkan
2006-03-25, 00:36
Men hur blir det då jobbigare? Det blir ju bara en jävla fällkniv utan huvudsaklig belastning på stället du tränar? Visst det blir svårare i bottenläget att ta sig upp men det är inte förrän du har ställt dig en bit i hukningen som du huvudsakligen använder dig av framsidans lårmuskler. Det är därför du helst vill gunga eller studsa upp till det läget där du kan utnyttja dom musklerna maximalt när du envisas med att gå ända ner.

den fällningen beror ju bara på klena mage å korsrygg. Kolla på bilden yankee postade, han går djupt och är ju inte fälld för det så lägg ner. Å sen kan du ju sluta å säga hur jag böjer för det har du ingen aning om.

Metal_boy_
2006-03-25, 00:50
den fällningen beror ju bara på klena mage å korsrygg. Kolla på bilden yankee postade, han går djupt och är ju inte fälld för det så lägg ner. Å sen kan du ju sluta å säga hur jag böjer för det har du ingen aning om.

Men du fattar inget. I första svaret så dillar du om gubben på länken (när jag inte ens pratat om honom) och att han visst går hela vägen upp (som jag inte har förespråkat nånstans :confused: ) Sen babblar du om rygg och magmusklerna när jag pratade om att det blir som en fällkniv, när jag pratar om hur smalbenet och lårbenet blir paralella i maximalt djup, som en del av min beskrivning.

sunkan
2006-03-25, 00:53
Men du fattar inget. I första svaret så dillar du om gubben på länken (när jag inte ens pratat om honom) och att han visst går hela vägen upp (som jag inte har förespråkat nånstans :confused: ) Sen babblar du om rygg och magmusklerna när jag pratade om att det blir som en fällkniv, när jag pratar om hur smalbenet och lårbenet blir paralella i maximalt djup, som en del av min beskrivning.

nu säger jag bara så att jag fattar inte ett skit av vad du vill ha sagt men jag kan ju ta en kortfattade resume av vad jag vill ha sagt.

DJUPA BÖJJAR ÄR TYNGRE ÄN GRUNDA.

Metal_boy_
2006-03-25, 01:01
nu säger jag bara så att jag fattar inte ett skit av vad du vill ha sagt men jag kan ju ta en kortfattade resume av vad jag vill ha sagt.

DJUPA BÖJJAR ÄR TYNGRE ÄN GRUNDA.

Och då frågar jag, på vilket sätt är det jobbigare i ben/sätesmuskulatur? Nere i botten har du ju inget att göra, för anspänningen i övre benmuskulatur släpper ju när du går för långt ner, samt att du kan inte stressa/använda samma muskulatur maximalt förrän du har tagit dig en bit upp igen.

sunkan
2006-03-25, 01:03
Och då frågar jag, på vilket sätt är det jobbigare i ben/sätesmuskulatur? Nere i botten har du ju inget att göra, för anspänningen i övre benmuskulatur släpper ju när du går för långt ner, samt att du kan inte stressa/använda samma muskulatur maximalt förrän du har tagit dig en bit upp igen.

när jag kommer längst ner så tar ju sätesmuskeln över och låren jobbar mindre. Men om du ska envisas md att säga att grundare böjjare är lättare än djupa så kan du ju prova å maxxa nån gång så märker du nog att det händer nått när du sätter dig djupt.

Metal_boy_
2006-03-25, 01:12
när jag kommer längst ner så tar ju sätesmuskeln över och låren jobbar mindre. Men om du ska envisas md att säga att grundare böjjare är lättare än djupa så kan du ju prova å maxxa nån gång så märker du nog att det händer nått när du sätter dig djupt.

Jo visst blir det jobbigt på det sättet, men inte jobbigare för den primära muskelgruppen som är syftet att träna med knäböj. ( om man är ute efter att bygga muskler, vilket jag har för mig att du är)

sunkan
2006-03-25, 01:16
Jo visst blir det jobbigt på det sättet, men inte jobbigare för den primära muskelgruppen som är syftet att träna med knäböj. ( om man är ute efter att bygga muskler, vilket jag har för mig att du är)

Ja men då har vi ju misupfattningen klar alltså. Knäböj är för mig en tävlingsgren, likaså marklyft och bänkpress. Knäböj är ingen benövning jag kör för muskulär utveckling utan för att bli stark i och att tävla i.

Metal_boy_
2006-03-25, 01:24
Ja men då har vi ju misupfattningen klar alltså. Knäböj är för mig en tävlingsgren, likaså marklyft och bänkpress. Knäböj är ingen benövning jag kör för muskulär utveckling utan för att bli stark i och att tävla i.

Ok, dåså. Jag drog lite förhastade slutsatser då :)

Min ton hoppas jag inte du tar illa upp av, du vet ju tyvärr hur jag är :thumbup:

sunkan
2006-03-25, 01:26
Ok, dåså. Jag drog lite förhastade slutsatser då :)

Min ton hoppas jag inte du tar illa upp av, du vet ju tyvärr hur jag är :thumbup:

Nej nej det är lugnt. peace out :cheers:

Metal_boy_
2006-03-25, 01:32
Nej nej det är lugnt. peace out :cheers:
:cheers:

Yankeee
2006-03-25, 08:35

:laugh:

Har du någonsin gjort en atg-böj, eller en böj öht?

Herkulez
2006-03-25, 08:40

jag är också nyfiken på det.

Ryska_raketen
2006-03-25, 08:43

:D

Jay-Z
2006-03-25, 09:32
Jag tror Metal_boy är PT! :thumbup:

OggeP
2006-03-25, 09:40
Jag tror Metal_boy är PT! :thumbup:

Safe-PT For the win! :hbang:

Glöm inte bort att latsdrag bakom nacken är strictly verboten! *rolleyes*

internethjälten
2006-03-25, 10:12

imponerande att kraften finns där under ett no-no-no lyft,
helt klart ett föredömme =)

Baan
2006-03-25, 10:38
"when you're weak you're strong" - gammal SL-paradox eller?

J.Saarela
2006-03-25, 10:44
Inte ens parallell?

De där böjarna var det inget större fel på. Betänk att Bernor i filmen har stor framsida lår & då ser det genast mindre djupt ut. I mina ögon var böjarna okej.

Tyckte jag å.

kneger
2006-03-25, 11:12
bara jag som tyckte han tog i lite mycket med ryggen påvägen upp?
grymmt annars! :thumbup:

Jet
2006-03-25, 11:18

Ja, det var det nog......

Meda tanke på att 80% härinne hade splittrats som en handgranat i ryggraden med den vikten, så är det kanppast läge att pipa över några % vinkel hit eller dit.

Ryska_raketen
2006-03-25, 11:21

på dom 2 sista. Men upp kom det.

Runda Grodan
2006-03-25, 11:23
Jag tycker han ska köra benspark istället. :rolleyes:

Piranha
2006-03-25, 11:24
På internet böjer alla 300 , djupt också.

Frippe_L
2006-03-25, 12:25
imponerande att kraften finns där under ett no-no-no lyft,
helt klart ett föredömme =)

No-No-No= inget bälte, inga lindor, ingen dräkt? Inte så insatt.

Bra böjar tycker jag.

mr ruhl
2006-03-25, 12:56
grymt inspirerande klipp! inget jävla fel på djupet. och en kul tråd där metalboy målade in sig i ett hörn och fick spela lite korkad för att ta sig ut=)

emmzan
2006-03-25, 13:00
Hm. varför blir alla filmer så förbenat mörka på min skärm? Inte bra.

Inspirerande film ja och fina böjar!

Metal_boy_
2006-03-25, 13:37

Ingen mening att diskutera, jag snackar om den konstanta belastningen på den primära muskelgruppen som man tränar med knäböj, VAD som är jobbigast i den. Är du så jävla urblåst att du inte förstår att; när man hamnar i ett läge där man vilar muskeln, så stressas den inte lika fort och tröttnar hej eller lika fort. Vad är det som gör er så jävla blinda och dumma i huvet att ni inte fattar det? Är det för att ni bara envisas om att det är hardcore och inte läser vad jag skriver? Trycker du inte ända upp så bli och vänder rörelsen strax innan du trycker till ist så stressar du muskeln garanterat mer. Samma sak om du inte går riktigt ända ner.

mr ruhl
2006-03-25, 13:42
Ingen mening att diskutera, jag snackar om den konstanta belastningen på den primära muskelgruppen som man tränar med knäböj, VAD som är jobbigast i den. Är du så jävla urblåst att du inte förstår att; när man hamnar i ett läge där man vilar muskeln, så stressas den inte lika fort och tröttnar hej eller lika fort. Vad är det som gör er så jävla blinda och dumma i huvet att ni inte fattar det? Är det för att ni bara envisas om att det är hardcore och inte läser vad jag skriver? Trycker du inte ända upp så bli och vänder rörelsen strax innan du trycker till ist så stressar du muskeln garanterat mer. Samma sak om du inte går riktigt ända ner.

saken är den att från början så påstod du att det är lättare att köra en "ass2thegrassböj" än att vända tidigare, du nämnde ingénting om att stressa specifika muskelgrupper maximalt, alltså jobbigheten på att utföra böjen, det där med muskelgrupperna är en efterhandskonstruktion eftersom du kom på dig själv med att ha fel.. :D

Metal_boy_
2006-03-25, 13:45
saken är den att från början så påstod du att det är lättare att köra en "ass2thegrassböj" än att vända tidigare, du nämnde ingénting om att stressa specifika muskelgrupper maximalt, alltså jobbigheten på att utföra böjen, det där med muskelgrupperna är en efterhandskonstruktion eftersom du kom på dig själv med att ha fel.. :D

Vissa saker får man ju förstå lite själv också. Jag menar ju inte vad som är jobbigast för örsnibbarna.

mr ruhl
2006-03-25, 13:54
Vissa saker får man ju förstå lite själv också. Jag menar ju inte vad som är jobbigast för örsnibbarna.

:sleep: ojoj ge upp nu, det har alltid varit, är och kommer alltid att vara tyngre för kroppen att köra ruskigt djupa böjar än grundare, sen att du inte kört böj nånsin det skiter jag i..då ska man inte leka expert heller..poängteras bör att jag tycker att han i klippet hade bra djup! puss!

Metal_boy_
2006-03-25, 13:59
:sleep: ojoj ge upp nu, det har alltid varit, är och kommer alltid att vara tyngre för kroppen att köra ruskigt djupa böjar än grundare, sen att du inte kört böj nånsin det skiter jag i..då ska man inte leka expert heller..poängteras bör att jag tycker att han i klippet hade bra djup! puss!
Jag pratade inte om hela kroppen, jag pratade om den primära muskelgruppen som man vill ska arbeta när man bygger muskler. Oavsett hur många ggr jag har kört böj så kvarstår faktum.

Garnax
2006-03-25, 14:06
Jag själv tycker iaf att det är tyngre och betydligt jobbigare att gå ner
till botten och sen direkt vända upp igen än att vända vid 90 grader.

Men jag böjer på lägre vikt och djupt än mindre vikt och till 90 grader...

Skillnad på hur folk gör, samma sak i benpress, vissa lastar på som fan och kör
knappa 90 grader och sen pressa upp, andra lastar på mindre och kör tills
plattan inte kan kommer längre ner. I benpress varierar jag mellan dessa 2.

jwzrd
2006-03-25, 14:10

Vem fan säger att man vilar? Tränar du nån knäböj själv?

jwzrd
2006-03-25, 14:12

Testa själv, Mental_gay, vi som tränar så hela tiden säger en sak, du en annan. Vi vänder på helt sträckta muskler i bottenläget, inte för att arslet tar i golvet. Det finns ingen vila i bottenläget ffs.

jwzrd
2006-03-25, 14:15

NEEJJJJ det blir det inte. Fan, varje gång du får för dig något så ångar du på som ett jävla godståg. 1) Börja träna knäböj själv. 2) jämför hur tungt det är och träningsvärken i låren mellan hockeyböj och OL-böj. Återkom.

jwzrd
2006-03-25, 14:18

MUSKELN VILAS INTE FÖR ATT DU BÖJER DJUPT. Rogntudjuuuuu din dumhet vet inga gränser!

Piranha
2006-03-25, 14:18
Jag avvaktar nu tills jag får se Metals klipp på 5 x 300 i böj.

jwzrd
2006-03-25, 14:20
Jag avvaktar nu tills jag får se Metals klipp på 5 x 300 i böj.

:)

Jag tror han står i pojkrummet och torrböjer hela vägen respektive halva vägen nu för att försöka bevisa något.

Grahn
2006-03-25, 14:26
Vila i bottenläget på knäböj? Heh

jwzrd
2006-03-25, 14:29
Vila i bottenläget på knäböj? Heh

Nånting sånt ja. Hamstring, röv, ljumskar, lår, bål, lats, traps, hals och tammefan vader ylar: RGNTUDJUUU samtidigt. Mycket vila blir det.

Jet
2006-03-25, 14:31
Vet väl alla att man vilar när man sitter längst ner i en böj, om inte annat har man sett hur skönt det är då den som böjer inser att de inte kommer undan den behagliga vikten och vrålar efter hjälp...

Piranha
2006-03-25, 14:32
Nånting sånt ja. Hamstring, röv, ljumskar, lår, bål, lats, traps, hals och tammefan vader ylar: RGNTUDJUUU samtidigt. Mycket vila blir det.

I smithen kan man, bara att anväda hakarna, rätta till träningshandkarna och sen upp igen.

Piranha
2006-03-25, 14:33
Vet väl alla att man vilar när man sitter längst ner i en böj, om inte annat har man sett hur skönt det är då den som böjer inser att de inte kommer undan den behagliga vikten och vrålar efter hjälp...

Ungefär som att försöka bajsa med förstoppning samtidigt som man har 2 pers på ryggen.

jwzrd
2006-03-25, 14:33
I smithen kan man, bara att anväda hakarna, rätta till träningshandkarna och sen upp igen.

Haha!

Grahn
2006-03-25, 14:40
Mjo den extremt vilsamma positionen är tydlig då man gått någon centimeter djupare än tänkt och inser att man fastnat i ett hål och ingalunda kan komma upp.

Då vilar man ett tag, studsar lite i bottenläget och gungar upp vikten. :D

A.Pahkamaa
2006-03-25, 14:41
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1428621&postcount=31
Har fan börjat köra benen. Jag ska bara lära mig att tycka det är roligt.

jwzrd
2006-03-25, 14:44
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1428621&postcount=31

Haha ja där har vi det ja. Trovärdigheten ligger på topp :)

Yankeee
2006-03-25, 14:46
Dessutom, vem i helvete STANNAR i botten när man böjer?

Ryska_raketen
2006-03-25, 14:53
Dessutom, vem i helvete STANNAR i botten när man böjer?

mental, för det är gött att vila.

Herkulez
2006-03-25, 15:24
mental, för det är gött att vila.
man måste köra böj för att kunna stanna i böjjen

hultman
2006-03-25, 15:38
Nu var det slut på det roliga.

Jag förstår vad han menar iaf. Förstår inte varför man ska ändå ned till golvet när man tränar böj. För det första så tränar man röven som satan (och min är tillräckligt stor redan) och för det andra BORDE ju skaderisken bli större egentligen, även om alla andra än jag inte tror eller vet det.

Tänk om alla andra bara kunde tycka som jag :(

bubbe
2006-03-25, 15:51

Jag förstår vad han menar iaf. Förstår inte varför man ska ändå ned till golvet när man tränar böj. För det första så tränar man röven som satan (och min är tillräckligt stor redan) och för det andra BORDE ju skaderisken bli större egentligen, även om alla andra än jag inte tror eller vet det.

jaja, vad är det du förstår att musklerna kan slappna av?
för det förstår inte jag, hur det skulle vara möjligt annat än att ha en pall under röven att sätta sig på.

Även om så vore fallet så skulle en sån böj blir ruskigt jobbig eftersom man måste starta från noll kontraktion, jag körde en del boxböj genom att släppa på trycket under parallellt och starta om böjen på nytt nerifrån och det var tungt som satan.

Yankeee
2006-03-25, 15:54

Skaderisken är mindre, och det tar inte som fan på röven, ok?

internethjälten
2006-03-25, 16:01
mkt röv och böj snack nu i tråden *rolleyes*

Sniggel
2006-03-25, 16:09
Först vill jag säga att det är fan starkt och böja så mycket, oavsett om det är ATG eller inte.

Sen kan jag ju bara hålla med om att köra hela vägen ner är jobbigare än att försöka stanna innan man kommer till det stadie där man är "klenare".
Kör alltid ATG för jag vill inte höja vikterna och köra halvböjar av rädsla för att komma för nära "det klena stadiet" och därmed "trilla" ner till botten för att man egentligen inte har styrka nog att vända när man väl kommit ner i bottenläget.
Nu kör jag inte med några imponerande vikter, men visst märker man skillnaden även som "amatör" att gå hela vägen ner och att "fuska".

edit: dessutom är det snyggt med fet röv :D

supermatt
2006-03-25, 16:18
Grymma böjar - 5x327 kg.

Fetknoppen här på forumet är dock inte så mycket sämre, gjorde 3x3x300 senaste böjpasset enligt hans journal :bow:

fintelligens
2006-03-25, 16:20
Fetknoppen

tp_88?

bigtraps
2006-03-25, 16:21
Jag vet att kubanens böj en tvåa på 290 har diskuterats på en del SL forum
Man har varit riktigt impad
Både Kubanen och den andra killen bollar med vikter som inte många i världen
någonsin kommer att komma i närheten av.
Det som menades från början med NO No No squat var väl
:inga lindor, inget bälte, inga passare SMAL FOTSÄTTNING och STÅNGEN HÖGT UPP.

Det finns även en turk med på de där filmerna från Iron Mind som kör en singel
på 280 frampå egen kroppsvikt 85 :hbang:

bubbe
2006-03-25, 16:22
tp_88?

nej fetknoppen, kolla in där. Den mest imponerande journal jag har sett på kolo hittils.

sunkan
2006-03-25, 16:23
No belt, No wraps, no spotters om det är som böjjarna på böjarna med botev t.ex :bow:

Trance
2006-03-25, 16:25
Jag är helt enormt klen i böjen men tycker det är ganska roligt ändå. Jag känner personligen att jag får mycket mer träningsvärk av att gå djupt. Även om jag inte går jättedjupt när jag börjar bli trött eftersom jag tränar ensam numera och inte vill fastna längst ner. Gå djupare är jobbigare.

jwzrd
2006-03-25, 16:48
Det där med rövens inkoppling i djup böj stämmer inte på mig iallafall. Min röv kopplas in bra mycket mer nu när jag böjer SL-böj, särskillt halv-böj från box. Djup böj aktiverar knappt min röv öht.

Metal_boy_
2006-03-25, 17:40
Vem fan säger att man vilar? Tränar du nån knäböj själv?

Man? Muskeln

Förövrigt är du dum i huvet. Varför lägger du inte upp bilder och visar hur grova stockar du har ist. Du består ju bara av en stor käft vad det än gäller.

Metal_boy_
2006-03-25, 17:48
Jag själv tycker iaf att det är tyngre och betydligt jobbigare att gå ner
till botten och sen direkt vända upp igen än att vända vid 90 grader.

Men jag böjer på lägre vikt och djupt än mindre vikt och till 90 grader...

Skillnad på hur folk gör, samma sak i benpress, vissa lastar på som fan och kör
knappa 90 grader och sen pressa upp, andra lastar på mindre och kör tills
plattan inte kan kommer längre ner. I benpress varierar jag mellan dessa 2.

MEN IDOIOT! Är ni medvetet utvecklingstörda nu eller!!!!!!!!!!!!!!!?? Jag pratar om vad som stressar de PRIMÄRA MUSKELGRUBBERNA MEST OCH TRÖTTAR DOM SNABBAST!!!!!!!!!!!!! Är det så jävla svårt att se logiken i det era jävla nötter!!

Det är också möjligt att det är "jobbigare" att ta sig upp med vikten i skivstångscurl om man sträcker ut helt också, MEN testa att vända rörelsen på en gång en bit innan botten och se vad som stressar de primära musklerna konstant, mest och tröttar ut snabbast.

Herkulez
2006-03-25, 17:52
har du testat det?

Metal_boy_
2006-03-25, 17:55
har du testat det?

Ja, sen att man såklart måste öka vikten är ju självklart, men det har inte med saken att göra. Det förstår man ju om man inte är helt jävla vrickad.

Metal_boy_
2006-03-25, 17:57
NEEJJJJ det blir det inte. Fan, varje gång du får för dig något så ångar du på som ett jävla godståg.

Look who´s talkin.

Allrounproffessorn som har problem med blodtrycket i var och varannan tråd.

sunkan
2006-03-25, 18:22
Look who´s talkin.

Allrounproffessorn som har problem med blodtrycket i var och varannan tråd.

haha, kan ni inte diskutera fakta istället för allas psykiska och fysiska problem

Grahn
2006-03-25, 18:34
Allvarligt talat kan ni inte prata om knäböj utan att börja spotta okvädningsord runt er så undvik sådana känsliga ämnen.....

Herkulez
2006-03-25, 18:34
Ja, sen att man såklart måste öka vikten är ju självklart, men det har inte med saken att göra. Det förstår man ju om man inte är helt jävla vrickad..
ja jag kan ju bara tala för mig själv men när jag varit uppe i ett kvarts ton i böjjen så är det fan så tyngre för mig att köra riktigt djupa än att stanna en bit ovanför...men det är jag det.

sunkan
2006-03-25, 18:35
ja jag kan ju bara tala för mig själv men när jag varit uppe i ett kvarts ton i böjjen så är det fan så tyngre för mig att köra riktigt djupa än att stanna en bit ovanför...men det är jag det.
ja men det är ju du det ;)

Yankeee
2006-03-25, 18:35
Allvarligt talat kan ni inte prata om knäböj utan att börja spotta okvädningsord runt er så undvik sådana känsliga ämnen.....

Ni? :D Det är väl bara en person i tråden som har problem med humöret :D

Jense
2006-03-25, 18:39
haha, kan ni inte diskutera fakta istället för allas psykiska och fysiska problem

varför det? det vinner man ingen mongolidkonversation på!

iaffalall. metal boy menar att låren, spec framsida lår jobbar hårdare vid något grundare böj än röv i mark. han menar inte att vikten känns lättare vid djupare böj.

Metal_boy_
2006-03-25, 18:44
varför det? det vinner man ingen mongolidkonversation på!

iaffalall. metal boy menar att låren, spec framsida lår jobbar hårdare vid något grundare böj än röv i mark. han menar inte att vikten känns lättare vid djupare böj.

Nämen se Jense förstår vad jag menar. Du är ju iof smart på riktigt. Du är ju inte en av dom som ska försöka hävda sin "kunnskap" i alla trådar.

Jense
2006-03-25, 18:45
Nämen se Jense förstår vad jag menar. Du är ju iof smart på riktigt. Du är ju inte en av dom som ska försöka hävda sin "kunnskap" i alla trådar.

nä bögskämt är roligare

Snake
2006-03-25, 18:49
nä bögskämt är roligare

Skämta om dig själv? *rolleyes*

Herkulez
2006-03-25, 18:51
med tanke på att min rygg är trasig men jag har turen att ha så bra vinklar i böjjen så jag knappt använder ryggen så tar djupa mer på mina lår med.

Jense
2006-03-25, 18:51
med tanke på att min rygg är trasig men jag har turen att ha så bra vinklar i böjjen så jag knappt använder ryggen så tar djupa mer på mina lår med.varför skrev du det till mig? det va inte jag som påstod det

Herkulez
2006-03-25, 18:52
varför skrev du det till mig? det va inte jag som påstod det
nä var åt metal, men du skrev va han menar.

Jense
2006-03-25, 18:54
nä var åt metal, men du skrev va han menar.

är jag metal tolk nu :D

hoppas jag får betalt

Metal_boy_
2006-03-25, 18:54
med tanke på att min rygg är trasig men jag har turen att ha så bra vinklar i böjjen så jag knappt använder ryggen så tar djupa mer på mina lår med.

Men går du ända ner?

Metal_boy_
2006-03-25, 18:55
är jag metal tolk nu :D

hoppas jag får betalt

Du får lite flusstråd sen.

Herkulez
2006-03-25, 18:59
Men går du ända ner?
ja jag skrev ju riktigt djupa, har sjukt bra vinklar, fråga jompi och eric dom har sett mina simulerade böjjar haha

Jense
2006-03-25, 19:04
ja jag skrev ju riktigt djupa, har sjukt bra vinklar, fråga jompi och eric dom har sett mina simulerade böjjar haha

jag skulle också vilja ha bra vinklar.. det är lite fusk

Diggler
2006-03-25, 19:04
Men kyken kyken papperskyyyken. Klart att lårmuskeln slackar lite om man sitter ner i botten. Testa själva hemma i pojkrummen. Sätt dig i botten, sätt dig nästan i botten-färdigbevisat, klart.

Att botten är effektivare och jobbigare säger väl ingen emot, men om man nu av någon anledning vill ha konstant anspänning i quadriceps är det självklart så att man skall vända innan botten och innan helt sträckt toppen.

Herkulez
2006-03-25, 19:05

jag skulle också vilja ha bra vinklar.. det är lite fusk
haha jag hade tur, med min rygg hade jag inte orkat mer än 200 annars =/

Metal_boy_
2006-03-25, 19:05

Testa vad som är jobbigast för benmusklerna, att sitta ända ner med en tung vikt på ryggen eller att sitta lite mer upphukat med en tung vikt på ryggen.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:06
Men kyken kyken papperskyyyken. Klart att lårmuskeln slackar lite om man sitter ner i botten. Testa själva hemma i pojkrummen. Sätt dig i botten, sätt dig nästan i botten-färdigbevisat, klart.

Att botten är effektivare och jobbigare säger väl ingen emot, men om man nu av någon anledning vill ha konstant anspänning i quadriceps är det självklart så att man skall vända innan botten och innan helt sträckt toppen.

:thumbup:

Herkulez
2006-03-25, 19:08
Testa vad som är jobbigast för benmusklerna, att sitta ända ner med en tung vikt på ryggen eller att sitta lite mer upphukat med en tung vikt på ryggen.
klart det är jobbigare så om man ska vara still, men i det stora hela får låren jobba mer när man kör grundare böjj.

Trance
2006-03-25, 19:09
Metal_boy då är det med andra ord bäst att sätta sig i 90 grader och bara gunga lite? Samma när man tränar t.ex. triceps och biceps?

Metal_boy_
2006-03-25, 19:10
klart det är jobbigare så om man ska vara still, men i det stora hela får låren jobba mer när man kör grundare böjj.

Dom får jobba i en längre bana och med mera stretch, men inte lika maximalt.

Grahn
2006-03-25, 19:12

Så därför är det din åsikt att det är bättre? Är isolationsövningar i korta rörelser alltså överlägsna basövningar?
Är det det du menar?

Herkulez
2006-03-25, 19:13
längre bana = längre arbete.

du kan ju inte basera böjjen på enbart vändpunkten utan du måste se på det stora hela.

Jense
2006-03-25, 19:14
haha jag hade tur, med min rygg hade jag inte orkat mer än 200 annars =/

inte så illa pissat iaf... eller tja, av en saarela är 200 kass :D

synd som fan på ryggen

Metal_boy_
2006-03-25, 19:15
Så därför är det din åsikt att det är bättre? Är isolationsövningar i korta rörelser alltså överlägsna basövningar?
Är det det du menar?

Nej, det är väl olika beroende på smaken om det är bättre. Jag menar bara att det ger en mer maximal belastning och stress på den specifika muskelgruppen genom dess hela rörelsebana om den inte är ända upp eller ända ner.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:17
längre bana = längre arbete.

du kan ju inte basera böjjen på enbart vändpunkten utan du måste se på det stora hela.

I stretchläget så arbetar ju inte muskeln varken positivt eller negativt längre. Att hålla en stretch kan också vara jobbigt, men inte på samma sätt och inte för den primära muskelgruppen.

Herkulez
2006-03-25, 19:18
I stretchläget så arbetar ju inte muskeln varken positivt eller negativt längre. Att hålla en stretch kan också vara jobbigt, men inte på samma sätt och inte för den primära muskelgruppen.
men man stannar ju inte i det läget utan vänder på engång, så låren hinner inte vila nå, fast jag förstår va du menar och ja för stunden så tar det mer på låren när man stannar en bit ovanför...men som sagt, i dte stora hela........

Grahn
2006-03-25, 19:23
Nej, det är väl olika beroende på smaken om det är bättre. Jag menar bara att det ger en mer maximal belastning och stress på den specifika muskelgruppen genom dess hela rörelsebana om den inte är ända upp eller ända ner.

Grejen är ju den att knäböj är en basövning, kanske tom den mest heltäckande basövningen som används. Att försöka betrakta den som en isolationsövning är inte riktigt logiskt. Vill du isolera framsida lår så är ju tex bensparkmaskinen bättre än grunda böj.
Du tar ju bort hela poängen med basövningen om du inte går djupt(iofs superdjupt är knappast möjligt för alla). Men det är en enorm skillnad på att alltid försöka eftersträva godkänt tävlingsdjup och att göra ltie juckande längtst upp i toppläget vilket är vad de som förespråkar minskat djup oftast gör.

Det är inte bara smaken som avgör, såvida du inte ifrågasätter poängen med basövningar rent generellt givetvis.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:25
men man stannar ju inte i det läget utan vänder på engång, så låren hinner inte vila nå, fast jag förstår va du menar och ja för stunden så tar det mer på låren när man stannar en bit ovanför...men som sagt, i dte stora hela........

Men ju mer du sjunker ner efter det jobbigaste läget att hålla en negativ fas, dessto lättare blir den negativa fasen. Ju mer smalbenen och lårbenen blir paralella och du svankar fram.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:30
Grejen är ju den att knäböj är en basövning, kanske tom den mest heltäckande basövningen som används. Att försöka betrakta den som en isolationsövning är inte riktigt logiskt. Vill du isolera framsida lår så är ju tex bensparkmaskinen bättre än grunda böj.
Du tar ju bort hela poängen med basövningen om du inte går djupt(iofs superdjupt är knappast möjligt för alla). Men det är en enorm skillnad på att alltid försöka eftersträva godkänt tävlingsdjup och att göra ltie juckande längtst upp i toppläget vilket är vad de som förespråkar minskat djup oftast gör.

Det är inte bara smaken som avgör, såvida du inte ifrågasätter poängen med basövningar rent generellt givetvis.

Ja det är en basövning och jag har inte sagt att folk MÅSTE göra så, jag pratade hur man bibehåller en konstant anspänning i den primära muskelgruppen och nu orkar jag inte förklara det mer.

Herkulez
2006-03-25, 19:31
Men ju mer du sjunker ner efter det jobbigaste läget att hålla en negativ fas, dessto lättare blir den negativa fasen. Ju mer smalbenen och lårbenen blir paralella och du svankar fram.
men vi har fortfarande kvar upp lyftet eller hur.

Jay-Z
2006-03-25, 19:32

Nä, sånt gör man inte på Body Pump-passen i Norrköping.

A.Pahkamaa
2006-03-25, 19:33
Snyggt jobbat mental, du har nästan lyckats få oss att glömma vad du sa i början.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:36

Precis. Och där talade jag om att det anatomiskt sätt inte primärt är framsidan av ben som kan aktiveras maximalt förrän du har kommit upp en bit. Kanske sämre, kanske bättre. Det är upp till dig själv. Jag själv föredrar att lägga så mycket energi på framsidan av benen (primärt) som möjligt.

Herkulez
2006-03-25, 19:37
Precis. Och där talade jag om att det anatomiskt sätt inte primärt är framsidan av ben som kan aktiveras maximalt förrän du har kommit upp en bit. Kanske sämre, kanske bättre. Det är upp till dig själv. Jag själv föredrar att lägga så mycket energi på framsidan av benen (primärt) som möjligt.
men dom får ju ändå jobba..eller hur?

Metal_boy_
2006-03-25, 19:40
Snyggt jobbat mental, du har nästan lyckats få oss att glömma vad du sa i början.

Att sätta sig och vila kanske var med en smula ironi, menade inte att det inte var tungt i sig. Det översta håller jag fast i, även om det kanske var klumpigt att jag inte skrev exakta orden" jobbigare i framsidans benmuskler", det trodde jag man förstod att jag menade. Det var kanske klumpigt då jag inte tänkte på OL och SL och allt vad det heter, där det gäller att lyfta vikter framför allt.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:41
men dom får ju ändå jobba..eller hur?

Ja?

Herkulez
2006-03-25, 19:42
ok jag lägger ner, du vrider ju och vänder hela tiden :thumbup:

Metal_boy_
2006-03-25, 19:44
ok jag lägger ner, du vrider ju och vänder hela tiden :thumbup:

Eller så är det du som börjar förstå nu. :) Jag sa aldrig att den inte arbetar över huvud taget vad jag vet. Bara att man inte kunde få maximal muskelkraft i den primära muskelgruppen i det läget och nu pratar vi ju dessutom om den positiva fasen :)

Grahn
2006-03-25, 19:45
Metal, en helt knäböj med ordentligt djup blir i slutändan ändå "jobbigare för framsidans benmuskler" även om den inte isolerar dem lika bra. Det är ju just det som är poängen med basövningar.
Förutsatt att du har grundstyrkan som behövs för att utföra övningen ordentligt iaf, det är ju massor av andra inblandade muskler som kan sätta begränsingar.

A.Pahkamaa
2006-03-25, 19:47
Att sätta sig och vila kanske var med en smula ironi, menade inte att det inte var tungt i sig. Det översta håller jag fast i, även om det kanske var klumpigt att jag inte skrev exakta orden" jobbigare i framsidans benmuskler", det trodde jag man förstod att jag menade. Det var kanske klumpigt då jag inte tänkte på OL och SL och allt vad det heter, där det gäller att lyfta vikter framför allt.

Se till att utrycka dig så alla förstår i framtiden då.

hultman
2006-03-25, 19:47
Skaderisken är mindre, och det tar inte som fan på röven, ok?

Är det därför uttrycket 'böjröv' har uppfunnits - för att det inte tar?

:MrT:

Yankeee
2006-03-25, 19:48
Är det därför uttrycket 'böjröv' har uppfunnits - för att det inte tar?

:MrT:

Läs hela tråden.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:51
Metal, en helt knäböj med ordentligt djup blir i slutändan ändå "jobbigare för framsidans benmuskler" även om den inte isolerar dem lika bra. Det är ju just det som är poängen med basövningar.
Förutsatt att du har grundstyrkan som behövs för att utföra övningen ordentligt iaf, det är ju massor av andra inblandade muskler som kan sätta begränsingar.

Du blir mer slut totalt sätt och mer energi går åt såklart. Men att det blir jobbigare för framsidan av benen lär inte stämma.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:51
Se till att utrycka dig så alla förstår i framtiden då.

Se till att förstå när folk uttrycker sig.

Grahn
2006-03-25, 19:53
Du blir mer slut totalt sätt och mer energi går åt såklart. Men att det blir jobbigare för framsidan av benen lär inte stämma.

Jo det är just det som det blir.

Trance

Så då är det meningslöst att gå hela sträckan om man vill bli starkare och större? Gäller även biceps, tricepes etc?

Herkulez
Se till att förstå när folk uttrycker sig.
;)

Att sätta sig och vila kanske var med en smula ironi, menade inte att det inte var tungt i sig..........Det var kanske klumpigt då jag inte tänkte på OL och SL och allt vad det heter, där det gäller att lyfta vikter framför allt.

Yankeee
2006-03-25, 19:54
Bara för att det kanske KÄNNS mer i framsidan att jucka lite betyder inte det att det är bättre på något sätt än att köra fullt djup.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:54
Så då är det meningslöst att gå hela sträckan om man vill bli starkare och större? Gäller även biceps, tricepes etc?

Det får du gå efter vad som fungerar bäst för dig min vän.

Metal_boy_
2006-03-25, 19:56
;)

Jag vet att jag bad om ursäkt för att jag inte talade klarspråk ibörjan, men sen blev han ju kartig så jag blev tvungen att vara spydig. Det har ju inte hjälpt med 400 inlägg efter det första iaf för att en del ska fatta :)

Metal_boy_
2006-03-25, 20:00
Bara för att det kanske KÄNNS mer i framsidan att jucka lite betyder inte det att det är bättre på något sätt än att köra fullt djup.

Nej?

Yankeee
2006-03-25, 20:01
Nej?

Precis.

Jense
2006-03-25, 20:02
Precis.

Hej

Kwon
2006-03-25, 20:03
Precis.

Puss

Metal_boy_
2006-03-25, 20:07
Jo det är just det som det blir.

Du kan garanterat köra slut på framsidan av benen snabbare med icke fulla rörelser, det betyder för den delen inte juckande eller extremt korta rörelser. Utan att man håller sig inom ramen "skippa trycktill-fasen högst upp" och "vända innan man når ett bottenläge där lårben och smalben börjar gå paralellt mot varandra".

Grahn
2006-03-25, 21:10
Du kan garanterat köra slut på framsidan av benen snabbare med icke fulla rörelser, det betyder för den delen inte juckande eller extremt korta rörelser. Utan att man håller sig inom ramen "skippa trycktill-fasen högst upp" och "vända innan man når ett bottenläge där lårben och smalben börjar gå paralellt mot varandra".

Nu är iofs godkänt djup en bra bit innan lårben och skenben går parallelt och någon tryck till fas i knäböj vet jag inte av, man bör inte gå högst upp och låsa knäna.

Grippster
2006-03-25, 21:14
Allt är inte logiskt här i världen :)

Är det så jävla svårt att se logiken i det era jävla nötter!!

Diggler
2006-03-25, 22:09
Men, vad är det här för twilight zone jag hamnat i? Vart har mänskligheten tagit vägen? Är metalboy den enda här som är kapabel till logiskt tänkande?

Vad är det som är så svårt att förstå? Vill man att låren skall vara konstant spända under en knäböj sätter man sig inte ner. Sätt er ner på låg stabil bänk när ni böjer, då slackar låren, och man får konrahera för att starta igen, gissa vad? samma om man sitter på vaderna.

Yankeee
2006-03-25, 22:13
Diggler, du är också begåvad med grymma lår om jag kommer ihåg rätt ;)

Jense
2006-03-25, 22:14

iofs inte det tråden handlar om. för då har metal ändå rätt då han i filmen har mycket mycket mycket grövre lår än snubben på din bild :D

Diggler
2006-03-25, 22:17

Japp. :thumbup:

Yankeee
2006-03-25, 22:17
iofs inte det tråden handlar om. för då har metal ändå rätt då han i filmen har mycket mycket mycket grövre lår än snubben på din bild :D

Vad jag menar är att det är lite kul att två snubbar som inte ens kör böj ska läxa upp alla andra.

Jense
2006-03-25, 22:18
Vad jag menar är att det är lite kul att två snubbar som inte ens kör böj ska läxa upp alla andra.

det är skitkul tycker jag med, sitter och skrattar varje gång jag öppnar tråden

Metal_boy_
2006-03-25, 22:20

Jag kör böj.

bubbe
2006-03-25, 22:22
Men, vad är det här för twilight zone jag hamnat i? Vart har mänskligheten tagit vägen? Är metalboy den enda här som är kapabel till logiskt tänkande?

Vad är det som är så svårt att förstå? Vill man att låren skall vara konstant spända under en knäböj sätter man sig inte ner. Sätt er ner på låg stabil bänk när ni böjer, då slackar låren, och man får konrahera för att starta igen, gissa vad? samma om man sitter på vaderna.

är det bara jag som inte fattar vad detta det du skriver, har med detta att göra?

En knäböj djup är tyngre hur man än vänder och vrider på det, kom för helvete inte och säj att man vilar i botten läget för att ha mer kraft upp. Då har DU diggler aldrig gjort en djup böj.

Kan metal inte bara vara snäll och acceptera felskrivningen, det här är ju helt absurt.

Metal_boy_
2006-03-25, 22:23
är det bara jag som inte fattar vad detta det du skriver, har med detta att göra?

En knäböj djup är tyngre hur man än vänder och vrider på det, kom för helvete inte och säj att man vilar i botten läget för att ha mer kraft upp. Då har DU diggler aldrig gjort en djup böj.

Kan metal inte bara vara snäll och acceptera felskrivningen, det här är ju helt absurt.

Du har med all säkerhet inte läst noga i tråden min kamrat.

Diggler
2006-03-25, 22:25

Med "två snubbar som inte ens kör böj" så menar du egentligen: "Att det är ganska roligt att två välartikulerade män med förmåga till logiskt tänkande som läxar upp en hel tråd av folk som helt saknar den förmågan."?

bubbe
2006-03-25, 22:26
Du har med all säkerhet inte läst noga i tråden min kamrat.

Jag har läst på dina kast i tråden hur du anser att muskelns maximala arbetstid blir jobbigare när den är anspänd hela tiden.

Men vad du missar är merarbetet muskeln behöver utföra för den längre sträckan, samt den ökade vinkeln i knäled. dessutom är viloargumentet helt jävla vridet, du kan inte på något sätt göra ett lyft enklare genom att släppa kontraktionen i bottenläget. Prova själv och gör en böj ner till en låg pall som diggler skriver med en hyffsat tung vikt du vet du gör en 3 på i vanliga fall, jag lovar du kommer inte upp från palldjäveln. BEGRIPS!

Diggler
2006-03-25, 22:28

.

Klart det är jobbigare att gå i botten. Men låren slackar när du sitter ner. Jämför med en boxsquat.

bubbe
2006-03-25, 22:29
Klart det är jobbigare att gå i botten. Men låren slackar när du sitter ner. Jämför med en boxsquat.

djup boxsquat är mycket jobbigare om du släpper spänningen i framsida ben, men om du använder pallen som stöd ihop med muskeln så blir lättare, säjer det något om utförandet?

Diggler
2006-03-25, 22:29
:laugh: :laugh: Underbart.

bubbe
2006-03-25, 22:30
har du provat?

Yankeee
2006-03-25, 22:30

Slackar? Du menar alltså att om du ställer dig upp, lägger händerna på låren och kör en atg-böj så är dina ben avslappande i botten?

Diggler
2006-03-25, 22:32
har du provat?

Nu skrattade jag åt tråden i allmänhet. Men jag har aldrig kört boxsquat nej, men jag sitter alltid i botten, blir lite likt. Jag gillar att "starta" ifrån botten. Hade jag däremot velat ha maximalt spända lår hela tiden hade jag inte gått i botten.

Diggler
2006-03-25, 22:34
Slackar? Du menar alltså att om du ställer dig upp, lägger händerna på låren och kör en atg-böj så är dina ben avslappande i botten?

Ja.

Metal_boy_
2006-03-25, 22:34
Jag har läst på dina kast i tråden hur du anser att muskelns maximala arbetstid blir jobbigare när den är anspänd hela tiden.

Men vad du missar är merarbetet muskeln behöver utföra för den längre sträckan, samt den ökade vinkeln i knäled. dessutom är viloargumentet helt jävla vridet, du kan inte på något sätt göra ett lyft enklare genom att släppa kontraktionen i bottenläget. Prova själv och gör en böj ner till en låg pall som diggler skriver med en hyffsat tung vikt du vet du gör en 3 på i vanliga fall, jag lovar du kommer inte upp från palldjäveln. BEGRIPS!

Ja, precis. När belastningen är så maxat som möjligt på den primära muskeln.

Nu till det andra; Vad är det för mer arbete du pratar om? Arbetet i muskeln som går åt i de faser som muskeln kopplas ur mer?

Angående pallen: Precis och varför kommer jag inte upp därifrån då? Förmågan att utnyttja framsidan av låren är ju ganska låg där nere, vilket är en del av det jag pratar om.

Grahn
2006-03-25, 22:35
Jakten på den försvunna poängen III ;)

bubbe
2006-03-25, 22:35
Nu skrattade jag åt tråden i allmänhet. Men jag har aldrig kört boxsquat nej, men jag sitter alltid i botten, blir lite likt. Jag gillar att "starta" ifrån botten. Hade jag däremot velat ha maximalt spända lår hela tiden hade jag inte gått i botten.

prova då sätta en uppallning av vikter under röven som är ca 2-3 cm ovanför vändpunkten, sätt dig ner försiktigt, släpp upp all spänning i benen och låt all vikt ligga på plattformen, men behåll spänningen i mage och rygg så du inte tappar formen bara. Sen börjar du stiga rakt upp med benen, dvs lyft med benen. Det är satans mycket jobbigare än att bara vända nere i bottenläget.

bubbe
2006-03-25, 22:36
Ja, precis. När belastningen är så maxat som möjligt på den primära muskeln.

Nu till det andra; Vad är det för mer arbete du pratar om? Arbetet i muskeln som går åt i de faser som muskeln kopplas ur mer?

Angående pallen: Precis och varför kommer jag inte upp därifrån då? Förmågan att utnyttja framsidan av låren är ju ganska låg där nere, vilket är en del av det jag pratar om.

Att det är tyngre betyder enligt dig att muskeln jobbar mindre? konstigt tankesätt.

Kwon
2006-03-25, 22:36

Ganska lustig tråd/diskussion dock :)

Diggler
2006-03-25, 22:37

Nej, bubbe och Yankee blir drivna till roid-rage part IV ;)

bubbe
2006-03-25, 22:39
Nej, bubbe och Yankee blir drivna till roid-rage part IV ;)

sant! vi går på rent idiotibränsle, vi bara matar in diggler och metal ord på löpande band.

Metal_boy_
2006-03-25, 22:47
Att det är tyngre betyder enligt dig att muskeln jobbar mindre? konstigt tankesätt.

Inte tyngre för framsidans benmuskler. Nere på den där pallen är du ganska oförmögen att aktivera dom maximalt (och primärt med hjälp av dom resa dig upp) förrän du har kommit upp en bit. Jobbigt i annat fall är det säkert.

A.Pahkamaa
2006-03-25, 22:49
Diggler & Mental.

Vad är det som säger att det är tyngre för en muskel att vända när den är spänd än då den är "avslappnad" som ni säger?

Ni kan ju testa tex marklyft där du börjar med stången ståendes istället för att dra den död från backen. Du kommer vara mycket starkare då du börjar med stången ståendes, eftersom musklerna är spända i bottenläget.

bubbe
2006-03-25, 22:49
Inte tyngre framsidans benmuskler. Nere på den där pallen är du ganska oförmögen att aktivera dom maximalt (och primärt med hjälp av dom resa dig upp) förrän du har kommit upp en bit. Jobbigt i annat fall är det säkert.

Jag ger upp, har inga vetenskapliga fakta att lägga fram till dig om hur mycket energi som framsida muskel använts i djup resp grund böj annat än egna erfarenheter och dom lyssnar du inte på öht. Trodde en massiv attack kunde få dig att lyssna men icke. :laugh:

See ya Metal_gay!

Allan
2006-03-25, 22:52
Får jag berätta hur en knäböj funkar då? Eftersom jag vet...

allan

Metal_boy_
2006-03-25, 22:53
Diggler & Mental.

Vad är det som säger att det är tyngre för en muskel att vända när den är spänd än då den är "avslappnad" som ni säger?

Ni kan ju testa tex marklyft där du börjar med stången ståendes istället för att dra den död från backen. Du kommer vara mycket starkare då du börjar med stången ståendes, eftersom musklerna är spända i bottenläget.

En muskel som konstant är maximalt syrekrävande, till skillnad mot när den är låst eller stretchad?

Metal_boy_
Jag ger upp, har inga vetenskapliga fakta att lägga fram till dig om hur mycket energi som framsida muskel använts i djup resp grund böj annat än egna erfarenheter och dom lyssnar du inte på öht. Trodde en massiv attack kunde få dig att lyssna men icke. :laugh:

See ya Metal_gay!

See you in Gayheaven :thumbup:

Herkulez

allan
JA

//tråd öppnad

Jense

allan

han i filmen vet nog också eftersom han böjer mer än nån annan på detta forum, eller du kanske tycker SL djup är för lite?

Allan
2006-03-25, 22:54
En muskel som konstant är maximalt syrekrävande, till skillnad mot när den är låst eller stretchad?

Men vad snackar du om???? :laugh:

allan

Allan
2006-03-25, 22:56
Stå med stången på axlarna, sjunk sakta ned så långt du kan utan att du är tvungen att gå upp på tå eller måste fälla kroppen framåt.
För de flesta brukar botten vara det läge där ovansidan av låret är parallellt med golvet eller strax under. Man kan dock fortsätta hela vägen ner till ordentligt huksittande. Från bottenläget arbetar du uppåt utan att trycka kroppen bakåt/uppåt. Håll kroppen lätt framåtlutad under hela rörelsen. Aldrig mer.

Effekten kommer att flytta sig under rörelsens nedåtgående/uppåtgående fas. I starten ligger den primärt över korsrygg och Gluteus medius, för att sedan vandra neråt till Gluteus Maximus och de olika delarna av quadriceps. Stannar man vid horisontalläget och vänder där kommer effekten omvänt uppåt.
Fortsätter man neråt kommer effekten att förstärkas kring quadriceps och Gluteus, för att koppla in tensor fasciae (vilket gör att vissa känner av det i baklåret). I det absoluta bottenläget är det till överväldigande del Gluteus Maximus som utför arbetet. Och sedan vänder vi upp igen i motsatt ordning.

I det absoluta bottenläget är man nära nog kraftlös - stabiliteten bibehålls av bålen och gluteus. Det är också den enda fas där böjen är direkt skadlig.

allan

Jense
2006-03-25, 22:57
nä metal sluta nu, koppa ur ditt tgb och läs vad allan snart skriver.

Kwon
2006-03-25, 22:57
JA

//tråd öppnad

LOL! Sådär kan du ju inte skriva... :laugh:

Det skall vara

tråd öppnad

//Allan

Herkulez
2006-03-25, 22:58
Allan: :thumbup:

Jense
2006-03-25, 22:59
Allan: :thumbup:
*2

Metal_boy_
Men vad snackar du om???? :laugh:

allan

Du tror att en muskel arbetar lika hårt och behöver syresättas precis lika mycket i låst läge och stretchat läge, som i det läge du du kan aktivera den och dra mest nytta ut av den specifika muskeln?

Allan
Imponerande? Tja. Snyggt. Näpp.

Kolla in den där rullen där Stefan Botev klämmer iväg 320 istället. Utan passare...

allan

Jense
2006-03-25, 23:01
Imponerande? Tja. Snyggt. Näpp.

Kolla in den där rullen där Stefan Botev klämmer iväg 320 istället. Utan passare...

allan

har sett den, och den va vacker. men jag gillade denna också eftersom det är styrka jag blir imponerad av i första hand

Allan
Du tror att en muskel arbetar lika hårt och behöver syresättas precis lika mycket i låst läge och stretchat läge, som i det läge du du kan aktivera den och dra mest nytta ut av den specifika muskeln?

Vad skulle skillnaden vara? Du kan inte utföra tungt arbete med en icke-syresatt muskel. Kontentan är att en muskel måste syresättas för att överhuvudtaget kunna prestera.

Att man är svagare i vissa delar av ett lyftmoment har inte med det att göra...

allan

Metal_boy_
nä metal sluta nu, koppa ur ditt tgb och läs vad allan snart skriver.

Jag tyckte att allan skrev det bra.

Metal_boy_
2006-03-25, 23:04
Vad skulle skillnaden vara? Du kan inte utföra tungt arbete med en icke-syresatt muskel. Kontentan är att en muskel måste syresättas för att överhuvudtaget kunna prestera.

Att man är svagare i vissa delar av ett lyftmoment har inte med det att göra...

allan

Nej men att man blir tröttare fortare har med saken att göra. Han ställde ju den frågan varför jag tror att den bli fortare trött. Du blandar ihop.

Och en muskel som inte har förmågan att jobba syresätts ju därefter.

Allan
2006-03-25, 23:08
Nej men att man blir tröttare fortare har med saken att göra.

Ja, om man tränar långdistans. Syresättningen har mycket lite att göra med när våra muskler lessnar på progressiv belastningsträning,

allan

Metal_boy_
2006-03-25, 23:11
Ja, om man tränar långdistans. Syresättningen har mycket lite att göra med när våra muskler lessnar på progressiv belastningsträning,

allan

En högt syresatt muskel är en hårt arbetande muskel. En hårt arbetande muskel tröttnar fortare.

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:24
Mental inse, du är ägd.

Metal_boy_
2006-03-25, 23:27
Mental inse, du är ägd.

Gå och lär dig vad ägd betyder.

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:29
Gå och lär dig vad ägd betyder.

Om ja påskyndar det hela och joggar ?

Metal_boy_
2006-03-25, 23:29
Metal_boy är en pajas som aldrig är allvarlig annars. Jag vet att han aldrig skulle accepteras ha rätt i en diskussion. Det tillåts bara inte, jag är ju för dum i huvet alltid annars. Men i ett försök att dölja att det är ni som hävdar annat som har ordentligt fel, så gör ni bara bort er själva. Det är löjligt.

Metal_boy_
2006-03-25, 23:31
Om ja påskyndar det hela och joggar ?

Jogga med en stång på ryggen så du får lite belastning också.

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:32
Metal_boy är en pajas som aldrig är allvarlig annars. Jag vet att han aldrig skulle accepteras ha rätt i en diskussion. Det tillåts bara inte, jag är ju för dum i huvet alltid annars. Men i ett försök att dölja att det är ni som hävdar annat som har ordentligt fel, så gör ni bara bort er själva. Det är löjligt.

Nej exakt. Och sen att just benträningen skulle var ditt "ess i rockärmen" är rätt skrattretande.

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:33
Jogga med en stång på ryggen så du får lite belastning också.

Ja, perfekt om ja blir trött sätter ja mig ned på huk med stången och vilar ut benen.

Metal_boy_
2006-03-25, 23:35
Ryska_Raketen: Du gör dig bara mer löjlig än vad du redan är.

Du verkar för övrigt inte ha hängt med nått, och jag klappar bara såna som dig lite lätt på huvet med medkänsla. Jag kräver inte att du ska förstå

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:37
Ryska_Raketen: Du gör dig bara mer löjlig än vad du redan är.

Nja, varför säger du så?

Kwon
2006-03-25, 23:39
Nu blev det tråkigt.

Lite mer finess nu krabbar

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:40
Nu blev det tråkigt.

ja, var fasiken är melish?

A.Pahkamaa
2006-03-25, 23:44
En högt syresatt muskel är en hårt arbetande muskel. En hårt arbetande muskel tröttnar fortare.

Lär dig skillnaden mellan aerob och anaerob träning först.

Metal_boy_
2006-03-25, 23:45
Nu blev det tråkigt.

Finns inget mer att diskutera tror jag. Försök med att lyckas knäcka det jag hävdar har misslyckats gång på gång i tråden och det gör ju uppenbart en del upprörda. Som sagt, jag har förklarat fenomenet i ett inlägg innan om varför folk börjar göra bort sig när jag har rätt.

Skicka gärna ett PM om hur det känns.

jwzrd
2006-03-25, 23:48
Makalös tråd där Alla verkar missa att man inte behöver sjunka igenom totalt i bottenläget för att böja djupt. Sätter man sig och sitter helt dött i bottenläget så är framsidan av låren avslappnade en stund, men sen ska man ta sig ur idiotdödläget, sen böja 2-3dm med 0 hastighet och SIST ska man göra det arbete Metal_böj snackar om. Hur i helvete, metal_böj, får du summan av dom sakern att bli LÄGRE än den sista biten för sig? 1 + 1 + 1 < 1 ?

Om det vore så att det var lättare och belastade låren mindre att böja fulldjupt så skulle väl alla böja mer så? Ändå böjer nästan alla mycket mer när dom fiser hockeyböj...

sen har du bubbe, Allan, jag själv och Herkulez som alla böjt över 200, alla tävlar i en gren som innebär knäböj mot Metal_böj som började träna ben igår. Allan har väl tränat ett gross personer i knäböj dessutom. Det borde finnas en gräns där du tänker: Fan, bara för att Diggler säger att jag har rätt, och bara för att jag själv SKRIKER att jag har rätt.. så kanske jag ändå inte har det? Kanske behöver man veta något också?

Ryska_raketen
2006-03-25, 23:48
Skicka gärna ett PM om hur det känns.

Ja kan skriva här, det känns lite :laugh: över alla dina "så kallade argument"

obesogen
2006-03-26, 00:06
Kan det Metal, om än "luddigt" försöker tala om är mellersta rörelsebanan? Alltså hur mycket kraft en muskel kan producera beror på hur många korsbryggor som kan verka samtidigt. Detta medför att den aktiva kraft som en muskel kan producera beror på muskellängden. Mest kraft fås vid muskelns vilolängd, dvs den längd som muskeln intar om den inte påverkas av några yttre faktorer. Vid korta muskellängder te x, kommer en del korsbryggor att ha "fel" dragriktning och motverka kraftutvecklingen (aktiv insufficiens). Vid långa muskellängder (som för quadriceps i en väldigt djup böj) räcker inte actinfilamenten till utan en del myosinhuvuden har ingenstans att fästa.

Den del då muskeln är som starkast är ju som bekant i "mellersta rr-banan" och det är det nautilus maskiner utnyttjar där de tagit patent på det "äggformade" kugghjulet som gör att det blir just tyngst i mellersta rr. (alla andra tillverkare har iförsig snott den iden men gjort hjulet i en liiiten annan form för att slippa patenten :D)

Jaja. Jag kan förstå resonemanget, tyvärr är människokroppen mer komplicerad än så och inte gjord för att bara jobba i ett litet gradantal av det totala och jag skulle anse att det är idiotiskt att försöka eftersträva att enbart jobba i mellersta rörelsebanan.
Dock är som sagt muskeln som starkast där...

Metal_boy_
2006-03-26, 00:15
Makalös tråd där Alla verkar missa att man inte behöver sjunka igenom totalt i bottenläget för att böja djupt. Sätter man sig och sitter helt dött i bottenläget så är framsidan av låren avslappnade en stund, men sen ska man ta sig ur idiotdödläget, sen böja 2-3dm med 0 hastighet och SIST ska man göra det arbete Metal_böj snackar om. Hur i helvete, metal_böj, får du summan av dom sakern att bli LÄGRE än den sista biten för sig? 1 + 1 + 1 < 1 ?

<B>Svar: Ju mer du sjunker ner desto mer kopplas framsidan av låren bort, därmed mindre belastning på framsidan av låren.

Sen ska vi upp, ja jobbigt som fan om man gått djup eller hur? Men det är inte förrän du har kommit upp en bit som belastningen primärt ligger på framsidan av låren. Du kan heller inte ytnyttja maximal muskelkraft i just framsidan av låren i det läget. Summan av kardemumman blir att framsidan av låren arbetar inte med konstant anspänning i hela rörelsemomentet</B>

Om det vore så att det var lättare och belastade låren mindre att böja fulldjupt så skulle väl alla böja mer så? Ändå böjer nästan alla mycket mer när dom fiser hockeyböj...

<B>Svar: Klart man böjer mer då, du tränar ju inom en ram där muskeln är starkare( Det vill säga, kan ytnuttjas maximalt), det gämnar ju ut sig med högre belastning.</B>

sen har du bubbe, Allan, jag själv och Herkulez som alla böjt över 200, alla tävlar i en gren som innebär knäböj mot Metal_böj som började träna ben igår. Allan har väl tränat ett gross personer i knäböj dessutom. Det borde finnas en gräns där du tänker: Fan, bara för att Diggler säger att jag har rätt, och bara för att jag själv SKRIKER att jag har rätt.. så kanske jag ändå inte har det? Kanske behöver man veta något också?

<B> Svar: sist men inte minst bör du vara försiktig med blodtrycket och sluta komma med dåliga argument som " jag har tränat böj sen 30-talet, jag vet mer". Farfar åt flottig farlukorv hela livet, det var likförbannat inte en bra kost.;)</B>

Edit: reta mig gärna för mina datorskillz :thumbup:

jwzrd
2006-03-26, 00:20
<B> Svar: sist men inte minst bör du vara försiktig med blodtrycket och sluta komma med dåliga argument som " jag har tränat böj sen 30-talet, jag vet mer". Farfar åt flottig farlukorv hela livet, det var likförbannat inte en bra kost.;)</B>

Edit: reta mig gärna för mina datorskillz :thumbup:

Alla kan se vems blodtryck som bör hållas under kontroll i tråden mental. Alla kan även se att det inte är så att andras argument försvinner bara för att du försöker göra dig lustig över dom. Det hela är mycket enkelt:

Vore det så att du belastade dina ben mindre om du böjde djupt, så skulle maxvikten bli högre på det sättet. Nu är den inte det. Jag skulle förmodligen kunna böja 5x300kg om jag bara behövde böja 10cm. Onekligen vänder jag med muskelkraft då snarare än att "vila" i bottenläget.

Tolkia
2006-03-26, 00:42
Inte nödvändigtvis. En hårt arbetande muskel blir "högt syresatt" om den har tur; om den har otur blir den det inte - då försöker den klara sig utan syre så länge det går (det går inte så länge), och du får go' mjölksyrakänning. Men syresatta är musklerna hela tiden, om än i varierande grad; en muskel (eller någon annan vävnad) som inte syresätts alls dör.

Lagom off topic.

Metal_boy_
2006-03-26, 00:51
Alla kan se vems blodtryck som bör hållas under kontroll i tråden mental. Alla kan även se att det inte är så att andras argument försvinner bara för att du försöker göra dig lustig över dom. Det hela är mycket enkelt:

Vore det så att du belastade dina ben mindre om du böjde djupt, så skulle maxvikten bli högre på det sättet. Nu är den inte det. Jag skulle förmodligen kunna böja 5x300kg om jag bara behövde böja 10cm. Onekligen vänder jag med muskelkraft då snarare än att "vila" i bottenläget.

Jag pratade inte om benen i allmänt, jag pratade om lårens framsida. Självklart skulle du orka böja mer med mindre rörelsebana, du tränar ju då i en rörelsebana där muskeln är som starkast, där muskeln kan och arbetar som mest. Som därav leder till större möjligheter att stressa och trötta ut den fortare.

Metal_boy_
2006-03-26, 00:53
Inte nödvändigtvis. En hårt arbetande muskel blir "högt syresatt" om den har tur; om den har otur blir den det inte - då försöker den klara sig utan syre så länge det går (det går inte så länge), och du får go' mjölksyrakänning. Men syresatta är musklerna hela tiden, om än i varierande grad; en muskel (eller någon annan vävnad) som inte syresätts alls dör.

Lagom off topic.

Men fortfarande mer syresatt och syrekrävande.

Trance
2006-03-26, 00:55
Metal_Boy, som sagt. Då anser du att det är alltid bättre att enbart köra där muskeln är som starkast. Detta borde gälla alla övningar?

Jense
2006-03-26, 00:59
Metal_Boy, som sagt. Då anser du att det är alltid bättre att enbart köra där muskeln är som starkast. Detta borde gälla alla övningar?
POWER FACTOR TRAINING. sämsta jävla bokköpet jag någonsin har gjort. va 16 år och trode jag skulle bli grov :laugh:

nej fyfan

Metal_boy_
2006-03-26, 01:03

Har jag propagerat för att det ena är bättre än det andra vad det gäller muskelökning eller styrka?

Trance
2006-03-26, 01:09
Har jag propagerat för att det ena är bättre än det andra vad det gäller muskelökning eller styrka?

Då borde ju det enligt dig det vara sämre om man dels blir tröttare men inte tjänar någon muskelökning, eller hur?

Metal_boy_
2006-03-26, 01:15
Då borde ju det enligt dig det vara sämre om man dels blir tröttare men inte tjänar någon muskelökning, eller hur?

Jag kan ju bara säga hur det påverkar min egen kropp ellerhur? Själv får du ju hittan det som passar dig bäst. En uttröttad muskel är inte per automatik nån formel för muskelökning.

Trance
2006-03-26, 01:19
Jag kan ju bara säga hur det påverkar min egen kropp ellerhur? Själv får du ju hittan det som passar dig bäst. En uttröttad muskel är inte per automatik nån formel för muskelökning.

Men kroppar är inte så olika, du måste ju basera dina uttalande på någon om du säger att så här är det. Går du längre ner än 90 grader när du kör t.ex. triceps extensions?

Metal_boy_
2006-03-26, 01:23
Men kroppar är inte så olika, du måste ju basera dina uttalande på någon om du säger att så här är det. Går du längre ner än 90 grader när du kör t.ex. triceps extensions?

Kroppar är inte så olika(lite det mitt uttalande handlade om, hur det är anatomiskt m.m), men kroppar svarar dock olika.

Ja, det gör jag.

Trance
2006-03-26, 01:24
Kroppar är inte så olika, men kroppar svarar olika.

Ja, det gör jag.

Men samma princip borde ju gälla där, mer vikt och mer utmattning på triceps om man stannar runt 90 grader?

Metal_boy_
2006-03-26, 01:26
Men samma princip borde ju gälla där, mer vikt och mer utmattning på triceps om man stannar runt 90 grader?

Vart har jag pratat om 90 grader?

Trance
2006-03-26, 01:34
Vart har jag pratat om 90 grader?

Då måste jag fråga, vad vill du med dina uttalanden?

Du gnällde på en bild om att det inte var imponerande för att han gick för djupt, dock senare så menar du att det är mer imponerande att inte gå så djupt om man lastar på mer vikt. Sedan pratar du om att djupa böjar inte stressar de primära muskelgrupperna så bra men vad menar du nu med "icke-djupa" böjar. Om de inte är 90% grader pratar du om en centimeter över ATG eller vad gäller?

Går du lika djupt i böjen som när du tränar triceps extensions samt biceps?

Bolio
2006-03-26, 01:47
Är det bara jag som i förbigående noterar hur Metal_boys språkförmåga har utvecklats genom åren? Han skriver riktigt bra och har ett rikt ordförråd numera.

Metal_boy_
2006-03-26, 01:55
Då måste jag fråga, vad vill du med dina uttalanden?

Du gnällde på en bild om att det inte var imponerande för att han gick för djupt, dock senare så menar du att det är mer imponerande att inte gå så djupt om man lastar på mer vikt. Sedan pratar du om att djupa böjar inte stressar de primära muskelgrupperna så bra men vad menar du nu med "icke-djupa" böjar. Om de inte är 90% grader pratar du om en centimeter över ATG eller vad gäller?

Går du lika djupt i böjen som när du tränar triceps extensions samt biceps?

Det var väl inte jag som började diskutera sen( På frågan om vart jag ville komma):)

Det första inlägget och mitt uttalande där har vi redan diskuterat om du letar lite.

Vart har jag sagt att det är mer imponerande att inte gå så djupt och lassa på mer vikt?

Ungefär mittemellan 90 grader och fullt djup. Exakta grader är väl rätt svårt att veta. Det är ju bra mycket lättare att känna efter i praktiken och strunta i att bry dig så mycket om grader, men det hamnar därikring.

Big_Vik
2006-03-26, 02:07
Är det bara jag som i förbigående noterar hur Metal_boys språkförmåga har utvecklats genom åren? Han skriver riktigt bra och har ett rikt ordförråd numera.

Jag med, och det har nog kommit av att han på något sätt måste försvara sig mot alla beskyllningar från moderatorerna om att han skulle ragga på varenda brud på forumet. :D Jag gillar metalish, finns ingen som kör med så klockrena metaforer!

Bolio
2006-03-26, 02:09
Jag med, och det har nog kommit av att han på något sätt måste försvara sig mot alla beskyllningar från moderatorerna om att han skulle ragga på varenda brud på forumet. :D Jag gillar metalish, finns ingen som kör med så klockrena metaforer!

Jag gillar också Metal_boy. Dessutom finns det ju en viss logik i det han säger i denna tråden också. Dock inte fullt ut.

Metal_boy_
2006-03-26, 02:13
Jag gillar också Metal_boy. Dessutom finns det ju en viss logik i det han säger i denna tråden också. Dock inte fullt ut.

Gillar dig och Big_Vik också, det osar kärlek i tråden nu :)

Kan du inte förklara bristen i logiken då? :)

Bolio
2006-03-26, 02:32
Gillar dig och Big_Vik också, det osar kärlek i tråden nu :)

Kan du inte förklara bristen i logiken då? :)

Mucho kärlek. :love:

Nja, de andra har nog redan gjort det. Trance t.ex. :em:

Metal_boy_
2006-03-26, 02:39
Mucho kärlek. :love:

Nja, de andra har nog redan gjort det. Trance t.ex. :em:

;)

Men Trance förstår inte vad jag pratar om. Han pratar och ställer frågor som jag redan har förklarat eller som ej är relevanta i sakfrågan. Dessutom drar han en hel del felaktiga slutsatser på vad jag menar. :)

Grahn
2006-03-26, 09:25
Alla kanske är överrens men inte talar samma språk, vem vet.

Yankeee
2006-03-26, 10:08
Alla kanske är överrens men inte talar samma språk, vem vet.

Nej :D

KRILLE!
2006-03-26, 12:13
Ruskigt imponerande böjar speciellt då dom var djupa.

Metal_boy_:
Du tycker alltså att grunda böjar är bäst för muskeltillväxten på låren?

Yankeee
2006-03-26, 12:18

Funderade på det där, vad är det man kollar på i sl för att avgöra djupet? Jag noterade inte ens hans framsida, utan kollar bara på hur långt kvar arslet har till marken, och arslet hans har en bra bit kvar ner.

bubbe
2006-03-26, 12:27
Funderade på det där, vad är det man kollar på i sl för att avgöra djupet? Jag noterade inte ens hans framsida, utan kollar bara på hur långt kvar arslet har till marken, och arslet hans har en bra bit kvar ner.

jag postade en bild tagen från regelboken i en annan tråd för ett tag sen

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=28115

i texten beskriver dom det så här:
Efter huvuddomarens signal skall lyftaren böja knäna och sänka kroppen så att lårens översida vid höftleden, (vecket), kommer under knäledens översta punkt.

Länk till regelboken, http://web.telia.com/~u31436621/regelbok/IPF%20rulebook_swe.pdf

Yankeee
2006-03-26, 12:50
jag postade en bild tagen från regelboken i en annan tråd för ett tag sen

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=28115

i texten beskriver dom det så här:
Efter huvuddomarens signal skall lyftaren böja knäna och sänka kroppen så att lårens översida vid höftleden, (vecket), kommer under knäledens översta punkt.

Länk till regelboken, http://web.telia.com/~u31436621/regelbok/IPF%20rulebook_swe.pdf

Ah, tackar. Nu fattar jag.

Metal_boy_
2006-03-26, 16:27
Ruskigt imponerande böjar speciellt då dom var djupa.

Metal_boy_:
Du tycker alltså att grunda böjar är bäst för muskeltillväxten på låren?

Variation förnöjer, iaf för min del.