Visa fullständig version : Ensam tjej i styrkerummet
mysassygirl
2006-02-07, 20:36
Alltså, jag kommer inte från denna värld. Skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben bor jag numer på gymmet bland de fria vikterna, sover under bänkpressen. Problemet är det att jag gärna skulle vilja få väninnor på gymmet som också lyfter skrot. Frågan är, ni tjejjer som lyfter har ni fått nya polare i styrketräningslokalen?
Killarna pratar med mig en del men det känns inte som att de vill bli kompisar med mig fast jag kan ha fel... Av de få tjejjer som vistas bland de fria vikterna verkar de inte vilja hälsa eller ens kosta på sig ett leende fastän man sprungit på varandra ganska ofta. Är det så att detta är en isolerad sport för oss tjejjer?
H.Emanuel
2006-02-07, 20:38
Hmm. Måste du babbla på gymmet överhuvudtaget? Grymt störande.
måste du ha en polare på gymmet? jag vet inte men jag går dit för att träna inte för att dricka kaffe
Om du är intresserad av SL eller OL kan du ju gå med i någon sådan klubb, finns säkert några trevliga tjejer som lyfter ordentligt där :)
Styrketräning är väl generellt en ganska ensam sport?
Jag är inte på gymmet för att träffa nya väninnor, och är därför måttligt intresserad av att prata med folk när jag tränar.
Pja, antingen väntar man på att någon börjar prata eller så får man väl prata med folk själv. Annars kan du ju alltid välja ut någon väninna från världen utanför gymet och introducera henne till vikterna.
Personligen tycker jag det är skönt att småsnattra med folk på gymet - särskilt när man har lång vila mellan tunga set och annars bara sitter och tokglor in i en vägg. Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".
Jag kan tänka mig att prata med någon på gymmet, om hon är snygg ;)
Pudzianovski
2006-02-07, 20:48
Jag tror det beror enbart på att du är skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben.
Såklart man får nya vänner genom styrketräningen, både killar och tjejer!
Sen är jag inte så mycket för att prata sönder pass, men några minuter med en vän är alltid trevligt.
mysassygirl
2006-02-07, 20:57
Pja, antingen väntar man på att någon börjar prata eller så får man väl prata med folk själv. Annars kan du ju alltid välja ut någon väninna från världen utanför gymet och introducera henne till vikterna.
Personligen tycker jag det är skönt att småsnattra med folk på gymet - särskilt när man har lång vila mellan tunga set och annars bara sitter och tokglor in i en vägg. Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".
Har funderat på det andra alternativet men det finns ett visst motstånd att bryta ner. Jag gillar också att ha ngn och snacka träning med, funkar liksom inte alls med folk jag känner "privat", de är helt ointresserade och ser mig som ett ufo. Visst är det trist när man inte kan kosta på sig ett hej. Jag håller med om att man inte behöver ha kafferep under träningen men det är inte fråga om det utan mer att det bara är trevligt och skapar schysst stämning.
Men jag undrar fortfarande har ngn av er tjejjer fått nya tjejj kompisar genom styrketräningen?
Ja.
Skaffade mig några under tiden jag jobbade som instruktör och har även lärt känna ett par damer som också tävlar styrkelyft (började prata med dem innan min egen tävlingskarriär inleddes) och då genom att jag helt enkelt började prata med dem under träningpasset.
Japp.
Tyvärr tränar hon inte i samma utsträckning längre :(
Jag tror det beror enbart på att du är skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben.
Stort http://www.cymoro.com/hotlink/lolligans.gif till Pudzi!
Till Mysassygirl:
Har du inga kompisar du kan ta med till gymet du kan träna med då?
Gymet är väl inte den bästa platsen för att skaffa nya vänner?
Jag tänker på att de flesta behöver en viss koncentration och kanske inte har allt tid i världen att babbla med random_person då de kanske lagt undan just 60-90 mins för passet.
Vad tror du?
När du börjat prata med folket på gymet, hur tycker du att de reagerat?
instämmer med många andra, vill du ha någon att prata med, ta med någon av dina vänninor till gymmet och få dom att börja träna med dig, själv gillar jag mest att träna ensam.
Det har sina nackdelar också såklart, man har ingen som hjälper till och peppar och man vågar inte maxa i t.ex bänkpress :p, pinsamt när man måste ropa på hjälp för att man inte får upp skivstången :D
skaffa en mp3 spelare är mitt tips om ingen vill med och träna med dig. det är hur skönt som hellst, fick min förra veckan och jag går ingenstans utan den! :D
tja jag raggade på gymmet. hehe det var för 6½år sen...
....Är det så att detta är en isolerad sport för oss tjejjer?
Jag undrar oxå detta. Jag vill inte babbla en massa under just passet, men träffa nån man kan typ fika med å snacka "tjej-styrketräning" hade varit kul.
Att många brudar inte ens vill hälsa eller ge ett leende är under all kritik, varför är det så? *grr27*
Om nån brud känner igen dig som en som tittar bort å försöker undvika folk när dom kommer emot dig på gymmet... Visa lite folkvett å hyfs; Ett hej å :D är golden!!! :cheers: Kram på er!
Men jag undrar fortfarande har ngn av er tjejjer fått nya tjejj kompisar genom styrketräningen?
Näe, not yet... :(
mangemani
2006-02-07, 21:35
gör som jag gjorde när jag kom till mitt nya gym,hojjta till och be någon passa dej medans du lyfter,efter du lyft klart så har du då öppnat en möjlighet till att slänga ur dej några ord till passaren innan passaren går tillbaks till sin övning(typ som,tja,ja inte vet jag,hitta på nått du).....återupprepa ett antal ggr(under samma pass eller under andra pass) med mer än 1 person om du nu vill...tadaaaa...du har nu fått in foten...nu är det bara att fortsätta småprata lite då och då och tillslut så har du fått personens(personernas) intresse.
enkelt va?....
Det är ju grymt härligt med lite folk att prata med och snacka träning osv.. Förut gymma jag alltid själv fast nu tränar jag i en klubb och tränar alltid med en annan kille och det är mycket roligare och mer utvecklande..
Det är väll bara att börja snacka om man vill ha polare på gymmet..
Metal_boy_
2006-02-07, 21:43
gör som jag gjorde när jag kom till mitt nya gym,hojjta till och be någon passa dej medans du lyfter,efter du lyft klart så har du då öppnat en möjlighet till att slänga ur dej några ord till passaren innan passaren går tillbaks till sin övning(typ som,tja,ja inte vet jag,hitta på nått du).....återupprepa ett antal ggr(under samma pass eller under andra pass) med mer än 1 person om du nu vill...tadaaaa...du har nu fått in foten...nu är det bara att fortsätta småprata lite då och då och tillslut så har du fått personens(personernas) intresse.
enkelt va?....
Som passare vill man bara att personen man har hjälpt ska hålla truten när han är klar, så att man kan gå tillbaka och köra sitt emellan.
Edit: Om det inte är en kvinna naturligtvis.
Forum som det här är ju en genväg att träffa folk med samma intressen men man får väl även vara lite aktiv på det gym man vistas på.
Bor man i Stockholm med omnejd får man pallra sig ut till Fairings gym när träffarna är, då stöter man på likasinnade och förhoppningvis går det att boka in fler pass vid andra tillfällen med de som är där.
Bor man i Eskilstuna så fixar jag och emmzan träffarna på ASK (Det är snart dags igen.)
Malmö har haft några träffar.
Osv.
I andra delar av landet får man kanske chansa och försöka fixa något själv? Det finns 10 k medlemmar här och man måste ha ganska stor otur om man inte får kontakt med någon om man efterlyser det.
mangemani
2006-02-07, 21:53
Som passare vill man bara att personen man har hjälpt ska hålla truten när han är klar, så att man kan gå tillbaka och köra sitt emellan.
Edit: Om det inte är en kvinna naturligtvis.
tja,tydligen har inte dom personer jag pratade med samma inställning som dej;)
Metal_boy_
2006-02-07, 21:55
tja,tydligen har inte dom personer jag pratade med samma inställning som dej;)
Jävla smilfinkar som kokar innombords antagligen.
Jag har inte träffat nya vänner på gymmet. Genom Kolozzeum har jag dock fått flera nya bekanta. Du kanske letar på fel ställe? Och varför funkar inte killkompisar om det är träningen som är den gemensamma nämnaren?
Spannmål
2006-02-07, 21:57
Kör Cardio så får du vänner. Styrketräning är för ensamma själar. Ännu värre med SL, bara de värsta freaksen klarar sig där.
AFanatic
2006-02-07, 22:01
Om vi säger så här:
Jag har Kolo att tacka för många goa gymvänner som jag lärt känna. U rock :hbang: Tänker inte räkna upp er för ni vet vilka ni är. Måhända att flertalet är killar men även en del tjejer... fast det oftast går lite trögare att få kontakt med dom...precis som redan nämnts. :D
Nu bor jag i en liten håla så där blir det mest killarna man pratar med på gymmet (då det är ca 98 % killar som tränar där) och en lr två tjejer. (Gymmet har för övrigt runt 150 medlemmar.)
En positiv grej är att här (forumet) kan man lära känna många roliga filurer och sedan åka och hälsa på varandra och slänga in obligatoriska gympass.
Eller så kan man ju flytta.
BLablablabla...vad jag vill säga är att visst kan det vara svårt att skaffa kompisar som är lika tokiga i styrketräning som en själv...men det finns sätt att skaffa dom på trots allt.
Metal_boy_
2006-02-07, 22:01
Jag har inte träffat nya vänner på gymmet. Genom Kolozzeum har jag dock fått flera nya bekanta. Du kanske letar på fel ställe? Och varför funkar inte killkompisar om det är träningen som är den gemensamma nämnaren?
Jag blir så rörd :love:
Metal_boy_
2006-02-07, 22:03
Kör Cardio så får du vänner. Styrketräning är för ensamma själar. Ännu värre med SL, bara de värsta freaksen klarar sig där.
Äh kardio är för dom som vill stifta bekantskap med anorektiker. Vad lär man säg och får ut av dom? Hur man pillar mellan tänderna efter rester av dagens man åt för en vecka sen, svälja det och bli proppmätt?
Som passare vill man bara att personen man har hjälpt ska hålla truten när han är klar, så att man kan gå tillbaka och köra sitt emellan.Ähh, är väl inte så farligt ifall personen säger något mer än tack, så länge de inte håller kvar en, en längre stund.
Mysassygirl
Som tidigare nämnts, så är faktiskt detta forum, Kolozzeum enormt bra även på den fronten.
Här kan du få jättebra kontakter och vänner.
Häng på folket på nästa Kolo-gym-träff och du ska se att det är ett par tjejer som är med åsse (Sillen, Mini, userf et al). Dom är nog bra tjejkompisar.
Du kan även skicka PM till Krampus för mer info.
Utan Kolo hade jag tex aldrig lärt känna Rune Roefv, som är en mycket vacker man i sina bästa år. (även han vill ha ett PM)
Förutom gym så brukar folk käka o sno pennor åsse. JÄTTEKUL! :thumbup:
Ännu värre med SL, bara de värsta freaksen klarar sig där.
hahaha :love:
mangemani
2006-02-07, 22:11
Jävla smilfinkar som kokar innombords antagligen.
ok :confused:
H.Emanuel
2006-02-08, 06:15
Att många brudar inte ens vill hälsa eller ge ett leende är under all kritik, varför är det så? *grr27*
Det är inte bara för kvinns som det är så. Den där nonchalansen har jag också mötts av. Det händer något inom den som inte blir hälsad på, en fruktat ensam känsla att bära helt själv och försöka stå ut med/hantera. Där har du rätt. Det kan räcka med en liten nick och några sekunders ögonkontakt, det behövs inte mer, så känns det okej.
Karl_alfred
2006-02-08, 08:54
Hmm. Måste du babbla på gymmet överhuvudtaget? Grymt störande.
Alla satsar inte på att bli nästa Mr/Ms olympia....
Man väljer såklart själv villka men vill prata med på gymmet och det är ju rätt lätt att skilja snackpåsar ifrån folk som är seriöst intresseradwe av tränignen.
En enkel och smidig lösning är att pluppa på en Mp3 spelare på passen, då låter folk en vara ifred.
H.Emanuel
2006-02-08, 08:58
Alla satsar inte på att bli nästa Mr/Ms olympia....
nähäääääää, säger du
En enkel och smidig lösning är att pluppa på en Mp3 spelare på passen, då låter folk en vara ifred.
Eller så ser man lika farlig ut som du gör så vågar ingen prata med en. ;)
Karl_alfred
2006-02-08, 09:05
nähäääääää, säger du
Därmed kan väll folk få va sociala på gymet med?
Personligen tycker jag det är skönt att småsnattra med folk på gymet - särskilt när man har lång vila mellan tunga set och annars bara sitter och tokglor in i en vägg. Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".Jag håller med du!
Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".
Det kan vara så att dom drabbas av skräck. Man vet inte alltid hur man ska reagera väl när dom stora tjejerna och grabbarna hälsar på än. :)
Jag har inte fått några nya tjejkompisar sen jag började träna på gym, däremot många killar att prata med under passen. I och för sig har inte mitt gym så många kvinnliga medlemmar, och dom som är där ser mest rädda ut när man hälsar på dom, men dom hälsar i alla fall tillbaka! :)
Kan som ett par andra redan sagt tycka att det är behagligt ibland att ha någon att småsnacka med mellan seten, men oftast har jag ju min gubbe till det.
Det kan vara så att dom drabbas av skräck. Man vet inte alltid hur man ska reagera väl när dom stora tjejerna och grabbarna hälsar på än. :)
Måste vara så... Kanske ska sluta att göra latsspreads varje gång jag hälsar på folk då? :D
Jag kan tänka mig att prata med någon på gymmet, om hon är snygg ;)Jag kan inte för jag är för feg, och varför skulle hon vilja det *cry*
Sedan vet jag inte riktigt hur "inte vill bli kompisar" är tänkt att tolkas, men antagligen som just det, och jag tycker inte det är så konstigt, iaf för mig själv som inte har haft så många. Visst hälsar jag på och snackar med en del på gymmet, men bara för det behöver jag ju inte vara intresserad av att ha dem som kompisar utanför gymmet.
Alltså, jag kommer inte från denna värld. Skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben bor jag numer på gymmet bland de fria vikterna, sover under bänkpressen. Problemet är det att jag gärna skulle vilja få väninnor på gymmet som också lyfter skrot. Frågan är, ni tjejjer som lyfter har ni fått nya polare i styrketräningslokalen?
Killarna pratar med mig en del men det känns inte som att de vill bli kompisar med mig fast jag kan ha fel... Av de få tjejjer som vistas bland de fria vikterna verkar de inte vilja hälsa eller ens kosta på sig ett leende fastän man sprungit på varandra ganska ofta. Är det så att detta är en isolerad sport för oss tjejjer?
Låter som en desperat kille som vill hitta brudar ;) haha nej jag skojja
Vi har ju hittills i denna tråd fått se en enorm respons från damerna här på Kolo.
Kolla med dom sassy om det är någon som tränar i närheten av dig!
Vem vet, ni kanske blir vänner för livet! :thumbup:
Vi har ju hittills i denna tråd fått se en enorm respons från damerna här på Kolo.
Kolla med dom sassy om det är någon som tränar i närheten av dig!
Vem vet, ni kanske blir vänner för livet! :thumbup:Jag litar inte på okända tjejer på nätet. Vad är det som säger att de inte är någon snubbe som vill få en att visa sig i webcam? *paranoia*
Jag litar inte på okända tjejer på nätet. Vad är det som säger att de inte är någon snubbe som vill få en att visa sig i webcam? *paranoia*
Ehh, jag vill minnas att Sassy skrev såhär..
Skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben bor jag numer på gymmet :laugh:
Med detta sagt, så var det väl träning på samma gym som det var fråga om, inga webcam-shower? :D
Du lär väl ju se om det e en tjej eller kille på gymet, om det skulle vara så att ni tränade på samma gym.
Ehh, jag vill minnas att Sassy skrev såhär..
Skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben bor jag numer på gymmet :laugh:
Med detta sagt, så var det väl träning på samma gym som det var fråga om, inga webcam-shower? :D
Du lär väl ju se om det e en tjej eller kille på gymet, om det skulle vara så att ni tränade på samma gym.
"Visst kan vi ses! Men hur skall jag känna igen dig? Har du cam?"
"Visst kan vi ses! Men hur skall jag känna igen dig? Har du cam?"
Nina - "Visst kan vi ses på gym_x! Hur känner jag igen dig?"
Sass - "Här kommer några bilder!"
Problem löst! :thumbup:
Jag litar inte på okända tjejer på nätet. Vad är det som säger att de inte är någon snubbe som vill få en att visa sig i webcam? *paranoia*
Pja, om någon du tror är tjej och som vill ha en träningskompis ber dig att visa upp dig i webcam etc så skulle nog jag iaf dra öronen åt mig. Vill dom se en bild på dig kan dom ju alltid kolla på din strålande vackra avatar :D
(eller klicka på länkarna till din hemsida iofs också :))
Pja, om någon du tror är tjej och som vill ha en träningskompis ber dig att visa upp dig i webcam etc så skulle nog jag iaf dra öronen åt mig. Vill dom se en bild på dig kan dom ju alltid kolla på din strålande vackra avatar :D
(eller klicka på länkarna till din hemsida iofs också :))Du har så rätt. Jag har blivit lite skadad från tiden då jag raggade på Spray Date. Där var det gott om bisexuella tjejer* som var nyfikna på att lära känna mig bättre.
*killar som tänder på lebbsex
Du har så rätt. Jag har blivit lite skadad från tiden då jag raggade på Spray Date. Där var det gott om bisexuella tjejer* som var nyfikna på att lära känna mig bättre.
*killar som tänder på lebbsex
Haha, att du kan jämföra Kolozzeum med Spray Date!!! :laugh:
Här är det värre...
sweetkarolina
2006-02-08, 12:32
jag känner inte direkt igen problemet... är väl lite väl social ibland... :D
bokade pass med emmzan och bumbi första passet efter flytten till e-tuna och har på ett halvår lärt känna halva gymmet, iaf av lyftarna.
visserligen finns det rätt få tjejer men de som finns pratar man ju med.
pojkar är lättare att få kontakt med, tror jag. :mallan:
är väl som vissa beskriver bara att börja snacka med folk. så småningom träffar man rätt, och ju fler på gymmet du lär känna desto större risk att man lär känna nån som man blir vän med.. eller nåt ;)
Karro> hur har du lyckats med det? Du som är en sån blyg liten skygg blomma. Btw så vill jag minnas att det var JAG som bokade pass med dig och inte tvärtom. :D
Ingick ju i planen att få över dig till ASK *innocent*
sweetkarolina
2006-02-08, 12:56
Karro> hur har du lyckats med det? Du som är en sån blyg liten skygg blomma. Btw så vill jag minnas att det var JAG som bokade pass med dig och inte tvärtom. :D
Ingick ju i planen att få över dig till ASK *innocent*
aaa.. mycket möjligt, har minne som en guldfisk...kanske är blyg egentligen, kommer inte ihåg... *innocent*
har inte joinat ASK än vad jag vet :D
aaa.. mycket möjligt, har minne som en guldfisk...kanske är blyg egentligen, kommer inte ihåg... *innocent*
har inte joinat ASK än vad jag vet :D
Ah, man behöver nog bara bjuda dig på kebab och erbjuda dig en flaska hårfärgningsmedel och en ny dräkt så byter du klubb direkt :D
sweetkarolina
2006-02-08, 13:04
Ah, man behöver nog bara bjuda dig på kebab och erbjuda dig en flaska hårfärgningsmedel och en ny dräkt så byter du klubb direkt :D
mm kebab... mm dräkt... mm ammoniak...
MEN! jag kräver nog en styrelseplats med *kissass*
mm kebab... mm dräkt... mm ammoniak...
MEN! jag kräver nog en styrelseplats med *kissass*
Det är nog inte så svårordnad - vem kan motstå att ha med dig på styrkelsemötena ? Du verkar ju vara en så lugn och timid person som inte säger emot :)
sweetkarolina
2006-02-08, 13:09
Det är nog inte så svårordnad - vem kan motstå att ha med dig på styrkelsemötena ? Du verkar ju vara en så lugn och timid person som inte säger emot :)
host... jag är borlänge AK's egna lilla hora... *rolleyes*
Några minuter????
*asgarv* :laugh:
Såklart man får nya vänner genom styrketräningen, både killar och tjejer!
Sen är jag inte så mycket för att prata sönder pass, men några minuter med en vän är alltid trevligt.
Nu skrämdes hon ju bort!!!
Nu skrämdes hon ju bort!!!
Nina som skrämde bort henne i och med att hon trodde det var en kille! :D
hmpf, skyll på henne du... oskyldiga lamm :)
hmpf, skyll på henne du... oskyldiga lamm :)
LOLO! :laugh:
Jag försökte ju bara tipsa na ... :thumbup:
*ursäkta* får lilla jag tränga mig imellan lite....
Håller med lite att styrka=ensamhet o kondition=gemenskap. De jag tjötar med på fymmet är "gympolare" man pratar, byter tips o idéer, hör hur det går i livet osv.
Är det någon som missar en dag de normalt är där så är det korsförhör... *innocent* Men vi umgås inte privat för den skull, eller så är det bara jag som är mobbad....
Men av de som cyklar o kör mycket spinning har jag lärt känna väldigt många även privat. Vi träffas o umgås minst 5-6ggr/veckan utanför gymmet, eller så tränar vi ihop. :thumbup:
Håller med om att väldigt många, både killar o tjejer tittar ner o hejar knappt när man själv hejar. Trots att vi tränat på samma gym i stort sett samma tider under 5år!?!
Sen har väl jag oxå varit sån de första 3-4åren, hade inställningen "Varför skulle de vilja prata med mig?"...så fel jag hade. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.