handdator

Visa fullständig version : Hur kan en nyttig ätardag se ut?

Cerberus
2006-02-06, 00:54
topic, hur ska en nyttig ätardag se ut. Godis e ju ingen bra idé pga fruktosöverdos :P

Antosh
2006-02-06, 01:08
som en vanlig dag, fast mer? :)

Cerberus
2006-02-06, 01:16
som en vanlig dag, fast mer? :)

haha, silly me... det förstås.

Cykelmannen
2006-02-06, 01:18
Ugnsvärmda pommes frites och kycklingfiléer med bostongurka till som middag. Smaskens.. och inte speciellt onyttigt. Ätardagar är bara skräp, satsa på att äta LITE onyttigt flera dagar i veckan istället. Risken är att du förstör hela veckans deff på en enda dag annars.

Cerberus
2006-02-06, 02:14
Ugnsvärmda pommes frites och kycklingfiléer med bostongurka till som middag. Smaskens.. och inte speciellt onyttigt. Ätardagar är bara skräp, satsa på att äta LITE onyttigt flera dagar i veckan istället. Risken är att du förstör hela veckans deff på en enda dag annars.

Förklara lite mer specifikt...hur gör du? Vad äter du för "onyttigt" på dina vanliga dietdagar?

aliquis
2006-02-06, 03:02
topic, hur ska en nyttig ätardag se ut. Godis e ju ingen bra idé pga fruktosöverdos :PFrukt! :D

aliquis
2006-02-06, 03:03
Förklara lite mer specifikt...hur gör du? Vad äter du för "onyttigt" på dina vanliga dietdagar?Han menade nog att man inte behövde vara jättehård under deffen utan leva mer normalt och skita i ätardagar fyllda med en massa skit? Antagligen äter han inget speciellt "onyttigt", utan är bara inte alltför noga med att allt skall vara så jäkla "nyttigt" ;)

jochen
2006-02-06, 11:03
Ugnsvärmda pommes frites.. och inte speciellt onyttigt.

Förutom då att pommes e dränkta i riktigt onyttigt fett. Byt ut till ungsbakad potatis eller nåt annat.

HenrY
2006-02-06, 11:29
Förutom då att pommes e dränkta i riktigt onyttigt fett. Byt ut till ungsbakad potatis eller nåt annat.

Stämmer ikcke, finns pommes med bra fett! De flesta är friterade i bra fett, men kolla för säkerhets skull på innehållsförteckningen.

Pepz
2006-02-06, 11:54
som vanligt bara att jag äter mer kolhydrater till maten plus unnar mig något jag är sugen på.

jochen
2006-02-06, 12:21
Stämmer ikcke, finns pommes med bra fett! De flesta är friterade i bra fett, men kolla för säkerhets skull på innehållsförteckningen.

schysst, vilket märke ska man leta efter?

Cykelmannen
2006-02-06, 12:22
Han menade nog att man inte behövde vara jättehård under deffen utan leva mer normalt och skita i ätardagar fyllda med en massa skit? Antagligen äter han inget speciellt "onyttigt", utan är bara inte alltför noga med att allt skall vara så jäkla "nyttigt" ;)

Hehe, exakt så menade jag ja. Det finns dock en sak jag inte kan hålla ifrån när lusten faller på - semlor :-P Men då blir det 30 min extra cardio för varje semla också.

Cerberus
2006-02-06, 13:06
okej..ska fundera på detta upplägg. Låter ju vettigare än att typ frossa som jag gör på ätardagar. Dock har jag planerat att köra två veckor nu utan ätardagar, hardcore rakt igenom ;)

RassK
2006-02-06, 13:16
3 kladdkakor! Det åt jag på min senaste :D
Tjock Korv, Burger King och Kebabrulle ;D

maRRtin
2006-02-06, 14:18
Hehe, exakt så menade jag ja. Det finns dock en sak jag inte kan hålla ifrån när lusten faller på - semlor :-P Men då blir det 30 min extra cardio för varje semla också.
Det där känns farligt, som att det kommer att resultera i en ätstörning.
Jag kommer på mig själv ibland att tänka så efter man ätit en fika eller dyl och det känns inte helt hanterbart.

Zerohero
2006-02-06, 17:39
Lägg till extra stärkelse till en vanlig deffuplägg, de är väl de som har störst effekt på hormonet har jag för mig. Dessutom fyller du på med glykogen så du orkar fortsätat din deff.

SÅ låt det bli pasta, ris eller brödfrosseri inom kalorigränsen förstås. Sen hur mycket kcal+ är ju en intresant fråga, men några hundra kalorier påkcal+ räcker säkert.
Kan dock säga att inte testat det hela själv för inet deffat ännu.

Kom gärna med resultat jämfört med en mera "klasisk ätardag".

Angel
2006-02-06, 21:10
på min första ätardag ska ja festa till det med fläskfile och potatisgratäng och fruktsallad. va tror ni om det?

z_bumbi
2006-02-06, 21:14
på min första ätardag ska ja festa till det med fläskfile och potatisgratäng och fruktsallad. va tror ni om det?

Det skulle jag äta under deff, möjligtvis inte fruktsalladen men det beror på mängden.

babyshambles
2006-02-07, 00:00
5 cheeseburgare, 6 snickersglassar, och 1 påse tortillachips. Nyttigt? Knappast. Gott? Som fan!

Cerberus
2006-02-07, 01:38
Jag funderar nästan på att kanske inte vara lika strikt i min diet, tillåta mig ngn godis, kaka då och då? Jag menar det handlar ju inte om flera hundra gram utan några gram per gång..syndade lite idag, en pepparkaka, en salt godis och 27-28g syrliga godisar som ja fick av en alkis som va hemma hos mig idag o bad om o låna telefon :D

Dock e jag fortfarande på kcal-underskott så det e lugnt :D

Angel
2006-02-07, 07:05
Det skulle jag äta under deff, möjligtvis inte fruktsalladen men det beror på mängden.

jag e satt på hård diet med endast kyckling o pytteytte pasta o broccoli varje dag. Så potatisgratäng är ett stort steg mot verkligheten

z_bumbi
2006-02-07, 07:25
jag e satt på hård diet med endast kyckling o pytteytte pasta o broccoli varje dag.

När ska du tävla?

userfriendly
2006-02-07, 07:35
en "bra" ätardag skulle jag bara öka på mängden ris/pasta/potatis o bröd i princip.. tråkigt men sant... lite godis skadar inte heller, men inte choklad eller gräddkola eller sånt med mkt fett i, om du vill äta fett så kör typ avokado lr liknande isf

Cerberus
2006-02-07, 13:25
en "bra" ätardag skulle jag bara öka på mängden ris/pasta/potatis o bröd i princip.. tråkigt men sant... lite godis skadar inte heller, men inte choklad eller gräddkola eller sånt med mkt fett i, om du vill äta fett så kör typ avokado lr liknande isf

mm avokado :eating: *spy*

meathead
2006-02-07, 14:21
Ätardagar under deff har en positiv effekt på förbränningen - läs leptinnivåer.

GymTT
2006-02-07, 15:34
Ätardagar under deff har en positiv effekt på förbränningen - läs leptinnivåer.

Ja, men hoppas du inte menar som många andra, dvs dessa svullodagar så man ungefär ska tävla i hur mkt pizza,godis,chips,glass,läsk man kan få i sig.

EDIT: Alltså de här 10000kcal dagarna vissa kör med.

/ TT

Angel
2006-02-07, 17:26
När ska du tävla?

Juni-Augusti