Visa fullständig version : Tjejer och bänkpress!
Radiohead
2006-01-16, 10:20
Har suttit och funderat på en sak. Om killar tränar bröst får man ju större och fastare bröst, hur gäller det egenligen för tjejer?
Anatomi eller logik är inte dina starka sidor va?
Även tjejer har bröstmuskler som blir större och starkare. Själva bröstet består dock mest av fett och körtelvävnad vilket naturligtvis inte växer av styrketräning. En del tjejer upplever att de får fastare bröst av att träna då muskeln bakom lyfter paketet lite.
tigerofsweden
2006-01-16, 11:03
Även tjejer har bröstmuskler som blir större och starkare. Själva bröstet består dock mest av fett och körtelvävnad vilket naturligtvis inte växer av styrketräning. En del tjejer upplever att de får fastare bröst av att träna då muskeln bakom lyfter paketet lite.
Och att vara spydig är definitivt en av dina starka sidor :thumbup:
Och att vara spydig är definitivt en av dina starka sidor :thumbup:
Tack.
Nitrometan
2006-01-16, 11:10
Tack, mini. Nu slapp jag.
Radiohead
2006-01-16, 11:16
Så teoretiskt, ju mindre bröst man har desto mer effekt (skillnad) ger bröstträningen?
Så teoretiskt, ju mindre bröst man har desto mer effekt (skillnad) ger bröstträningen?
Njae, ju mindre bröst, alltså fett, desto mer syns effekten.
Radiohead
2006-01-16, 11:18
Njae, ju mindre bröst, alltså fett, desto mer syns effekten.
JA??!??? det var ju så jag menade. =) Bra tack då vet jag;)
Däreemot hävdar en del som har riktigt små att om de tränar bröst så syns de ännu mindre, de lyfts kanske en aning men blir plattare.
Däreemot hävdar en del som har riktigt små att om de tränar bröst så syns de ännu mindre, de lyfts kanske en aning men blir plattare.
Brösten tenderar ju att försvinna ganska fort också när man går ner i kroppsfett. Men absolut, proportionerna ändras ju.
JA??!??? det var ju så jag menade.
Det var lite svårt att fatta av ditt inlägg ... ;)
Alltså (för säkerhets skull): Skilj på bröstmuskler generellt (= muskelvävnad) och kvinnors bröst (fett, bindväv och lite körtlar, noll muskelveller). Det som blir större är bröstMUSKELN, ju, som ligger under BRÖSTET. Muskeln blir lika mycket större av träning om man har små som om man har stora bröst (om man med "effekt" menar träningens påverkan på muskulaturen). Däremot blir "lyfteffekten", som mini skriver om, större om själva bröstet inte är så stort, muskeln syns ju mer genom ett litet bröst än genom ett på tre kilo. Å andra kommer ett par jättestora bröstmuskler aldrig att se ut som ett par jättestora bröst.
Bröstträning med kompletterande ryggträning och mage ger bara bättre hållning. Så länge inte kroppsfettet blir för lågt så är det bara snyggt.
Bröstträning med kompletterande ryggträning och mage ger bara bättre hållning. Så länge inte kroppsfettet blir för lågt så är det bara snyggt.Amen.
Bröstträning med kompletterande ryggträning och mage ger bara bättre hållning. Så länge inte kroppsfettet blir för lågt så är det bara snyggt.
Tvärt om ger ofta bröstträning dålig hållning eftersom folk tenderar att inte töja ut musklerna samt tränar antagonisterna för lite.
Hur många gånger har man inte sett de typiska framåtlutande axlarna på bänkpressfantaster.
Tvärt om ger ofta bröstträning dålig hållning eftersom folk tenderar att inte töja ut musklerna samt tränar antagonisterna för lite.
Hur många gånger har man inte sett de typiska framåtlutande axlarna på bänkpressfantaster.
Sant, brukar vara speciellt framträdande på yngre killar som tränat i kanske 1-2 år och då brukar ofta bänken vara övningen nr 1. Men jag har då aldrig träffat på en tjej som tränat bröst och skitit i träningen av ryggen och resten av baksidan.. tvärt om däremot att tjejer inte vill träna bröst av olika anledningar är hyfsat vanligt.
Sen skrev ju också Jman "med kompletterande ryggträning".
.... tvärt om däremot att tjejer inte vill träna bröst av olika anledningar är hyfsat vanligt.
Många brudar tänker nog 'Varför träna en muskel som ändå inte syns', vi har ju mjukvaran hängandes utanpå muskeln.
Så tänkte jag som nybörjare men tränade bröst ändå, bara för att det stog på schemat. Nu vet jag lite mer om varför de e bra, kör dock endast snepressar och sneflyes... :thumbup:
bushwakko
2006-01-17, 10:00
Har suttit och funderat på en sak. Om killar tränar bröst får man ju större och fastare bröst, hur gäller det egenligen för tjejer?
Kompis, tycker du inte sambon ska träna bröst, eller om hon ska? *flex*
Radiohead
2006-01-17, 10:34
Kompis, tycker du inte sambon ska träna bröst, eller om hon ska? *flex*
huh? hon får väl göra som hon vill! tänkte allmänt jueee=)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.