Visa fullständig version : Vad käkar ni i natt?
Nå, vad har ni käkat för gott i natt?
Själv började jag med köttbullar, endast köttbullar, massor av köttbullar.
Sedan nu ett paket bacon, ett paket nudlar och som efterrätt ett paket kvarg med hallon och hallon funlight.
Kanske hinner man äta en gång till innan man somnar, så tips behövs :)
Jag brukar vilja äta innan jag lägger, speciellt eftersom man har lite sena vanor .. Problemet är som vanligt att hitta något med tillräckligt med protein ...
Men när jag inte hittar något annat så blir det antingen havre med mjölk och lite socker eller två bröd(helst fiber, inget smör) med lättmajonäs mellan och ett glas mjölk.
Typ 50g ris... Jag skall försöka få i mig lite mer snart.
Jag brukar vilja äta innan jag lägger, speciellt eftersom man har lite sena vanor .. Problemet är som vanligt att hitta något med tillräckligt med protein ...
Men när jag inte hittar något annat så blir det antingen havre med mjölk och lite socker eller två bröd(helst fiber, inget smör) med lättmajonäs mellan och ett glas mjölk.Kött är ju en utmärkt proteinkälla, eller Keso/Kesella.
köttfärs, majonäs, brysselkål, morötter.
mums.
Är det bra att käka på natten ? Alltid tagit de lite lungt med de.. man förbränner ju inget av de typ :P
Kött är ju en utmärkt proteinkälla, eller Keso/Kesella.
Vid den här tiden är jag inte särskilt motiverad att tillaga något. Är lat ... Jag älskar keso, men det är inte alltid man har det hemma =( . Om man begränsar sig till enkla basvaror så innehåller havre och mjölk en del protein. Men troligtvis inte tillräckligt. Synd att man inte vågar äta råa ägg nuförtiden , det skulle jag inte dra mig för annars.
P.A.O.K.
2006-01-02, 04:15
det beror p vad du vill, jag dricker protein innan jag :sleep:
Är det bra att käka på natten ? Alltid tagit de lite lungt med de.. man förbränner ju inget av de typ :P
beror väl på vilken dygnsrytm man har.
jag jobbar alltid natt. Äter alltid mitt största mål mat kl 02:30.
Visst har man lägre metabolism på natten. Men kroppen gör mycket underhållsarbete under natten och behöver bl.a. protein för den processen. Men att käka nudlar som bara innehåller massa snabba kolhydrater är inte att rekommendera... Även om det händer ...
Att sluta äta kl. 1800 som vissa säger är ju rena vansinnet.
mangemani
2006-01-02, 04:55
2 skivor grovt bröd,2 tjocka skivor skinka,nån klick lätt rödbetsallad.
sista målet: 66 gr protein samt lite nötter.
Jag sover på nätterna istället för att äta
Att sluta äta kl. 1800 som vissa säger är ju rena vansinnet.
Ja om man tränar ordentligt.
Kaboffastar
2006-01-02, 09:34
frulle 7:00
mellis 10:00
lunch 13:00
mellis 16:00
middag 19:00 efter träning
kvälls 21-21:30
sova 22:00
nånting sånt...
För att svara på frågan.. inget.
Är det bra att käka på natten ? Alltid tagit de lite lungt med de.. man förbränner ju inget av de typ :PSka man bli stark behöver man inte tänka på sådant :)
Ska man bli stark behöver man inte tänka på sådant :)
Pippirahna du kanske ska lyssna på Bönne och ta till dig hans råd.
Han verkar veta vad han pratar om *L*
Pippirahna du kanske ska lyssna på Bönne och ta till dig hans råd.
Han verkar veta vad han pratar om *L*
Verkligen !
Han vill nog bli en jättebamsigt stark björn , men som han äter blir det nog att gå i ide.
Peter-N1
2006-01-02, 15:17
Själv så blev den en trippel Whopper kl 01:00. Innan det en 500 gr ostkaka vid 17:00.
Det kostar att ligga på topp.
Stark = fet ???Börjar man bli för fet så är det bara att skära ner lite, har jag gjort förut med mycket lyckat resultat.
Poängen var att man inte behöver frukta att rutorna ska försvinna när man tränar efter styrka och inte för att få en kropp som man stolt kan visa upp när man står i tanga (kan jag göra ändå).
Dags att beställa pizza nu.
Gillar starkt kött, dock inte svamp och fisk.
Vad föreslår ni för pizza, brukar käka magarita med starka korvar, men sugen på något nytt.
senaste dagarna/nätterna har det blivit lite kebabtallrik, kebabrulle, french hot dog(s) m.m...
Olof Herlin
2006-01-02, 16:38
Själv ska jag alldeles strax till Donken med lite polare..
Blir nog en Big Tasty (runt 850kcal tror jag).. + meny och en garlic sås.
Borde sluta på en 2000kcal :D
Capanosa fick det bli, inte för att den är speciellt stark, men den lät god och den är också god.
Disciplin som man har på sig själv så cykla jag upp och hämta pizzan.
Wennerberg
2006-01-03, 03:58
Tryckte i mig 6 cheeseburgare. Kollade lite Prison bryt, funderar nu på vad man skall ta, antagligen en proteindricka.
jag har nästan levt på kakor, bullar och godis hela jullovet. Har vänt på dygnet och vill inte störa så mycket i köket på natten, och brukar bara hinna med middagen iom att jag sover hela dan. Men jag försöker vända tillbaks det nu.
Frippe_L
2006-01-03, 07:11
inatt blev det müsli och minimjölk vid 01 sen sloow protein med minimjölk och vatten vad 04,30 och nu har jag ätit 3 knäckebröd med mjukost och 3 skivor rökt skinka på var macka, läggdax nu. :sleep:
Blir hemmagjort hela denna natten.
Kycklingfilé (1kg) som man hackar i mindre bitar; fräser sedan dessa på hög värme så de får lite färg.
Finhackar sedan lök, vitlök och lite paprika som man kastar på - mängd efter smak
Sedan kokar man upp två nudelpaket som man sedan silar bort det mesta vattnet i från och sedan häller de i pannan (tillsammans med lite av vattnet).
Sedan fräser man allt tillsammans; tillsätter kryddor efter smak, jag personligen gillar det starkt, så jag öste ner cayennepeppar och sedan curry på det.
Använde mig av mycket matfett och lite mindre salt. Gott blev det.
kvällsmål precis:
250 g kesella
1 ananasskiva
1-2 nävar vindruvor
1 skiva rostbiff
kylskåpsmat :eating:
Naesetgrabb
2006-01-05, 00:40
1 kg kyckling innan du går och lägger dig? 200 g protte? Gl hf
keffat_liv
2006-01-05, 00:41
målet nu klockan 1 lär bli några havre knäckebröd med skinka och ett glas mjölk, sen klockan 4 2 makrillburkar och möjligtvis nån macka.
keffat_liv
2006-01-05, 00:42
Dags att beställa pizza nu.
Gillar starkt kött, dock inte svamp och fisk.
Vad föreslår ni för pizza, brukar käka magarita med starka korvar, men sugen på något nytt.
kycklingpizza med bernaisås (stava?) sjuk gott. MEn det är för att jag älskar bernaisås på pizza yummy
Ska gå och sova om några minuter. Blir Fairing Complete jordgubb, ikväll också.
1 kg kyckling innan du går och lägger dig? 200 g protte? Gl hfNågot du borde lära dig är att man inte behöver äta upp allt bara för att det finns där, tjockis.
Haha, nä skämt åsido, äter så klart inte 1kg kyckling sådär, käkar det under en längre period.
Naesetgrabb
2006-01-05, 00:47
Eller också försöker du leka björn *graowl* för att tuffa upp dig inför biffarna och få dem att trycker i dig allt. Du är allt bra en riktig björn du bönne;)
halv påse chips och två glas vin .... *screwy*
Rester från nyår ... tur att inte deffen börjat än ...
bluelight
2006-01-05, 03:51
Vart toasts med ketchup, lök och ost inatt :D Så jäkla gott!
Snart dags för massa pasta och något jag hittar i kylen...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.