Visa fullständig version : Velocity diet
Jag har tänkt börja 28 dagar av velocity diet i början på januari och just nu håller jag på att bestämma vilket kasein pulver jag ska använda mig av. Jag har inte smakat någon av dem innan så tipsa gärna om vilka som smakar okej.
I skrivandets stund så lutar det åt protec, vilken smak är godast av dem?
Annat än det har jag tänkt använda mig av lean, omega3 tillskott och ett multivitamin tillskott.
Jag sökte och såg att några gjort velocity diet och det verkar få rätt bra resultat. Jag är 190cm och väger 96kg och bara på jakt efter att få bort lite dödvikt.
Jag har tänkt köra minst 3 veckor på velocity och som mest 4v.
Han verkar inta mer än de två rekomenderarde krossade teskedarna av linfrön?
velocity diet hittar ni där -> http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491&pageNo=0
Sjuk grej...
läs guiden här i forumet istället och använd den som mall i 4 veckor och du slipper både förlora muskelmassa och gå omkring hungrig som ett djur med blodsockret nere i helvetet...
jag har gått ner i vikt sen i somras och tränat/ätit sunt och nu har jag kanske 12kg som jag vill bli av med och om 7kg försvinner på en månad så är det mer är värt det, förutsatt att det mesta är fett.
Men du kan inte förvänta dig att det går bra för dig med studier och träning... eller om du jobbar...
mystic[-_-]
2005-12-26, 14:36
Sjuk grej...
läs guiden här i forumet istället och använd den som mall i 4 veckor och du slipper både förlora muskelmassa och gå omkring hungrig som ett djur med blodsockret nere i helvetet...
Vad är det sjuka? :)
jag ser inte heller något särskilt sjukt med att följa en bestämd diet, stort kaloriunderskott men skillnanden mellan att droppa kanske 1kg i veckan mot 2kg är inte särskilt stor..
min 1500 kalorier på icke träningsdagar och 1800 kalorier på träningsdagar. vilket
jag kommer få i mig genom att dricka 6 x 50 grams protec shakes varje dag. totalt 168 shakes på 28 dagar.
tur att kasien är billigt :P
är inte protein tillskott ganska dyra i förhållande till vad det är?
']Vad är det sjuka? :)
Att det inte leder till bestående resultat.
Tömm energiförråden och släpp vatten, vips visar vågen 4 - 5 kg mindre...men var det fett som försvann ?
Vissa har så våldsamt bråttom och tror att vara fin är att lida pin.
I deffguiden står precis vad som krävs för att nå bestående fettförluster.
blekfet2
2005-12-26, 20:37
Jag har tänkt börja 28 dagar av velocity diet i början på januari och just nu håller jag på att bestämma vilket kasein pulver jag ska använda mig av. Jag har inte smakat någon av dem innan så tipsa gärna om vilka som smakar okej.
I skrivandets stund så lutar det åt protec, vilken smak är godast av dem?
Annat än det har jag tänkt använda mig av lean, omega3 tillskott och ett multivitamin tillskott.
Jag sökte och såg att några gjort velocity diet och det verkar få rätt bra resultat. Jag är 190cm och väger 96kg och bara på jakt efter att få bort lite dödvikt.
Jag har tänkt köra minst 3 veckor på velocity och som mest 4v.
Han verkar inta mer än de två rekomenderarde krossade teskedarna av linfrön?
velocity diet hittar ni där -> http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491&pageNo=0
urk....när du ändå är inne på de här banorna, varför inte bara ta en kniv och skär bort allt fett...? ungefär lika puckat... *slap*
DEt är väl typ som en protein-sparing-modified-fast, möjligtvis med lite mera protein då
tror det kan funka bra om man vill tappa fett SNABBT och ändå behålla muskler, själv skulle jag ha svårt för bara proteinpulver, men det eju ändå rätt enkelt att äta så om man inte har några problem med det-
Att det inte leder till bestående resultat.
Nej, inte om man stirrar sig blind på vågen. Men fettet man har förlorat kommer inte tillbaka per automatik bara för att man avslutar deffen.
Krävande och lite extrem deff? Svar ja. Ger den riktigt bra resultat? You bet your ass. ;)
I slutändan handlar det om vad man själv gillar för typ av diet/deff, samt hur lång tid man vill dieta.
För mig är 0,5 kilo/vecka inget att eftersträva, då mitt späcklager i början av en diet är för stort. ;)
Man behöver ju inte bulka som en idiot;) jag föredrar att ligga så nära mina dagliga förbrukning som möjligt o vissa dar går man under den... Så behöver man inte deffa bort så mkt
jag ser inte heller något särskilt sjukt med att följa en bestämd diet, stort kaloriunderskott men skillnanden mellan att droppa kanske 1kg i veckan mot 2kg är inte särskilt stor..
min 1500 kalorier på icke träningsdagar och 1800 kalorier på träningsdagar. vilket
jag kommer få i mig genom att dricka 6 x 50 grams protec shakes varje dag. totalt 168 shakes på 28 dagar.
tur att kasien är billigt :P
är inte protein tillskott ganska dyra i förhållande till vad det är?
skall du verkligen gå till den gräns av VLC-diet som talar för enbart proteindrinkar?
Hur fan ska magen bli när man i princip bara intar flytande föda + lite fibrer??
Små komprimerade bajskorvar varannan vecka?
Jag har också tänkt på hur det är att inte äta något fast på 28 dagar, blir absolut ett fast mål per vecka och ifall det känns nödvändigt fast frukost varje dag.
jag beställde slow vilket jag hoppas var klokt. för övrigt 1800 kalorier är inte särskilt lite. även om det är dumt att äta massor med protein och väldigt lite kolhydrater. jag kan tänka mig att det inte blir särskilt många knop gjorda under januari. och om det visar sig att jag går upp allting efter så är det något jag lärt mig den svåra vägen. jag tycker för övrigt att det där är rätt sunt, ingen tid som försvinner till matlagning. jag kommer säkert äta tonfisk, kyckling, pollock någon gång under resans gång om jag känner mig sugen på något fast.
jag har för mig att glykogen lagrar 2,7g vatten per gram glykogen, och kroppen kan lagra 1000g så jag att vattenvikten som kommer tillbaks inte är mer än så.
tigerofsweden
2005-12-27, 13:18
Uppdatera gärna under resans gång och säg hur det går :)
Jag är också intresserad av hur det går... skriv gärna en dagbok;)
Nej, inte om man stirrar sig blind på vågen. Men fettet man har förlorat kommer inte tillbaka per automatik bara för att man avslutar deffen.
Krävande och lite extrem deff? Svar ja. Ger den riktigt bra resultat? You bet your ass. ;)
I slutändan handlar det om vad man själv gillar för typ av diet/deff, samt hur lång tid man vill dieta.
För mig är 0,5 kilo/vecka inget att eftersträva, då mitt späcklager i början av en diet är för stort. ;)
Det är modigt att säga något sånt till Sverker som är en av dom som kan allra mest om diet och kost på brädan - särskillt som han säger det som Alla(tm) i princip redan visste, dvs, pulverbantning är bajs. Allt du gör på en så kort tid om 3 veckor är att tömma glykogenförråden, vatten, drar ned muskeltonusen/trycket till nada och ämnesomsättningen till ingenting. Då har vi inte ens börjat snacka om vilka näringsämnen som du missar med en diet som helt saknar mat, hur du knullar magen genom att bara ge den pulver osv.
Tips: läs deffguiden och ställ tre väl genomtänkta frågor till Sverker så har du ett recept som GARAN-som-fan-TERAT kommer att fungera.
Det är modigt att säga något sånt till Sverker som är en av dom som kan allra mest om diet och kost på brädan - särskillt som han säger det som Alla(tm) i princip redan visste, dvs, pulverbantning är bajs. Allt du gör på en så kort tid om 3 veckor är att tömma glykogenförråden, vatten, drar ned muskeltonusen/trycket till nada och ämnesomsättningen till ingenting. Då har vi inte ens börjat snacka om vilka näringsämnen som du missar med en diet som helt saknar mat, hur du knullar magen genom att bara ge den pulver osv.
Tips: läs deffguiden och ställ tre väl genomtänkta frågor till Sverker så har du ett recept som GARAN-som-fan-TERAT kommer att fungera.
Sitter du och säger att det finns ett sätt att genomföra en diet/deff på?
Det man gör på tre veckor, förutom det du nämner, är också att tappa en hiskeligt massa fett. Givetvis får man supplementera näringsämnen som man inte får i sig. Fibrer ingår i VD, även om de rekommenderade linfröna kanske borde ersättas av lämpligare frön.
Mitt inlägg klankade inte ned på Sverker och hans kunskaper, om du läste in det någonstans får du fan ta och kamma upp D'Artagnan-pagen i brygga din koleriske jävel. ;)
Sverker har sitt sätt, och det funkar uppenbarligen väldigt bra för honom. Sedan finns det andra sätt. Och vad man blir salig på är för mig egalt.
Precis som att DoggCrapp är skit för vissa är det guld för andra.
Sedan å andra sidan säger jag inte att Velocity Diet är perfekt upplagd eller att den passar alla.
Sitter du och säger att det finns ett sätt att genomföra en diet/deff på?
Det man gör på tre veckor, förutom det du nämner, är också att tappa en hiskeligt massa fett. Givetvis får man supplementera näringsämnen som man inte får i sig. Fibrer ingår i VD, även om de rekommenderade linfröna kanske borde ersättas av lämpligare frön.
Mitt inlägg klankade inte ned på Sverker och hans kunskaper, om du läste in det någonstans får du fan ta och kamma upp D'Artagnan-pagen i brygga din koleriske jävel. ;)
Sverker har sitt sätt, och det funkar uppenbarligen väldigt bra för honom. Sedan finns det andra sätt. Och vad man blir salig på är för mig egalt.
Precis som att DoggCrapp är skit för vissa är det guld för andra.
Sedan å andra sidan säger jag inte att Velocity Diet är perfekt upplagd eller att den passar alla.
Grejen är att du tror att det Sverkar kan och berättar om är Teh Svärker D1et(tm) när det i själva verket handlar om pragmatism och en massa kunskap i biokemi och näringsfysiologi! Om han skulle hjälpa dig och mig att tappa fett så skulle du och jag antagligen inte ha särskillt lika diet eftersom - som du lyckats räkna ut - vi inte är särskillt lika. Jag är grov, du är smalfet osv ;)
På 3 veckor kommer du sen inte att påverka ett jävla dugg sett till ditt fettlagar kort om att köra en svår svältdiet. Och för att semi-citera Grubben: Det finns inget Fungerar För Mig(tm). Alla har vi skillnader, men fett är fett både för dig och mig precis som både du och jag förlorar fett genom att använda mer energi än våra kroppar lagrar in! Exotiska dieter leder bara till att sprida dumheten (när andra dumskallar också tittar på ditt biaffra-utseende i ansiktet på grund av svälten), mental ohälsa och diverse bristsymptom. Kanske skaffar du dig magsår eller andra mag/tarm-problem av pulverdieten?
Det är inte så jävla enkelt som att du bara drar in lite fibrer från det ena eller lite olja från något annat. Du behöver en komplett kost SPECIELLT när du ligger på ett energiunderskott eftersom risken att du inte får i dig alla mikronutrienter är större då. Det är inget man bara vitaminpillererar sig ifrån.
Det här är ett seriöst forum, jag trodde i min enfald att alla direkt skulle peka och skratta medelhögt varje gång någon drar ett Hänt i veckan-program ur arslet.
Exotiska dieter leder bara till att sprida dumheten (när andra dumskallar också tittar på ditt biaffra-utseende i ansiktet på grund av svälten), mental ohälsa och diverse bristsymptom. Kanske skaffar du dig magsår eller andra mag/tarm-problem av pulverdieten?
Det är inte så jävla enkelt som att du bara drar in lite fibrer från det ena eller lite olja från något annat. Du behöver en komplett kost SPECIELLT när du ligger på ett energiunderskott eftersom risken att du inte får i dig alla mikronutrienter är större då. Det är inget man bara vitaminpillererar sig ifrån.
Vad är exotiskt med en LCD-diet? Det uppfanns inte direkt igår, vad jag vet.
Till och med anrika Livsmedelsverket tar upp ämnet på sin webbplats: Erfarenheter av olika viktreduceringsprogram visar att en långsiktig viktminskning är relaterad till storleken på viktminskningen i början av programmen (). Detta förutsätter att man lägger om mat- och motionsvanorna efter den inledande fasen och inte återgår till tidigare vanor.
VD körs ofta runt 3 veckor och kan vara en bra kick-start enligt ovan. Och, om det kanske missats av någon, inget man vanligtvis kör 24/7 365 dagar om året.
Vad säger att man förstör sin ämnesomsättning? Vad säger att man får mag/tarm-problem? Mental ohälsa? Jag förväntar mig att på ett seriöst forum har man stabila grunder för att påstå sådana saker.
Tror du allvarligt talat att man kan få ett skadligt underskott av mikronutrieneter på runt 20 dagar under förutsättningen att man försöker hålla bra koll på supplementering?
Alla har vi skillnader, men fett är fett både för dig och mig precis som både du och jag förlorar fett genom att använda mer energi än våra kroppar lagrar in!
Ja, kan det vara därför LCD-dieter är rätt populära?
eftersom jag inte börjat än så svårt att veta om det fungerar som sagt eller inte, jag tror dock inte att det är någon mirakelkur och jag tror inte heller att det varken sig förstör min förbränning eller ger mig tarmproblem på 1 månad. däremot så finns det absolut mer sunda tillvägagångssätt.
jag kommer skriva en gång per dag om hur det går, jag hoppas att slutresultatet är runt 8-10 cm runt midjan mindre.
6 dagar in och inte särskilt svårt att bara dricka shakes, rapsolja och linfrön per dag, om man inte har ett socialt liv. blev bjuden på middag av en tjej häromdagen och svårt att tacka nej till fördel av shakes, vilket jag inte heller gjorde.
sloow mintchoklad är väldigt gott och om alla tillskott smakade så gott så skulle träning vara roligare. jag hann bara träna två pass förra veckan men nästa vecka blir det tre pass. absolut ingen mirakelförändring i spegeln på en vecka men helt klart synliga resultat, mindre midjeomfång och lite mindre kinder.
det är nog väldigt klokt att tillåta sig att äta andra saker än bara shakes och jag har hittills ätit en omelett gjord på 6 vitor och en gula och lite oliver och skinka.
jag tror att jag utan större problem kommer hålla mig till detta upplägg under resten av jan månad för att sedan hitta något kostschema som är mer rimligt och som passar mitt liv bättre.
avsaknaden eller de lilla kolhydrater jag får i mig varje dag gör även att jag inte känner något sug alls efter att småäta, det kan iofs även bero på att jag äter väldigt regelbundet?
och fibrer är absolut viktigt att inte glömma bort, jag åt inga linfrön de första dagarna och det märktes ;-)
och fibrer är absolut viktigt att inte glömma bort, jag åt inga linfrön de första dagarna och det märktes ;-)
Hehe. Ja, bra att du kom på det. Kan bli rätt otrevligt om man råkar gå en vecka utan fibrer.
Bra att du kör på lite riktig mat också, bara det passar in i antalet kalorier du strävar efter finns det inget negativt med det.
Fortsätt köra på!
hmm, hur går det egenltigen??? får vi höra mer???
det går bra och jag planerar att köra på det här i ca en vecka till, det klaffar rätt bra med mitt liv just nu så inga direkta problem annat än det blir tröttsamt att hålla sig till shakes. som sagt tidigare så smakar fairings mintchoklad väldigt gott och löser sig väldigt bra. Just nu äter jag några ägg på morgonen och några ägg på kvällen innan jag lägger mig för att få känslan av en riktig frukost och inte tänka på mat när jag somnar heller.
Skillnanden i vikt och i spegeln är märkbar och även om fettet inte rasar av så har det absolut minskat. jag har inte mätt med måttband men men jag kan tänka mig att kanske 5-7cm har försvunnit av midjemåttet.
jag kör inte slaviskt och dricker shakes exakt var 3:e timme men jag försöker komma så nära som möjligt mitt energiupptag och aldrig mindre än min kalorier per dag. annat än ett par öl i fredags så har jag inte kännt något sug efter godis eller dylikt. jag ska väga mig efter nästa vecka och se hur det ser ut då.
absolut mindre drygt att bara dricka shakes nu än dag 1 och man vänjer sig men det är inget jag skulle vilja hålla på med resten av 2006.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.