handdator

Visa fullständig version : Min granne

Jinna
2005-12-09, 08:29
Det här gäller en äldre man i mitt grannskap.

Han är helt fixerad vid att jag inte skulle plocka upp hundbajs efter mig, VILKET JAG GÖR!!!
Detta går han runt och säget överallt, till fastighetsskötare, personalen på dagiset brevid där jag bor etc.
Skulle han gå förbi när när min hund gör något så stirrar han intensivt på den bajsande hunden. När min tik kissar så verkar han vara övertygad om att hon skiter, och då surstirrar han ännu mer då jag inte plockar upp, men säger inget.

Dagen efter att han surstirrat på min kissande tik så fick jag ett anynymt klago/hotbrev undertecknat "gårdsrådet" (det finns ingetting sådant) där det bland annt stod att saken skulle polisanmälas :laugh: .

Det går inte att konfrontera honom med det, då förnekar han allt, men jag har ju hört från människor som han snackat skit om mig med vad han har sagt.

Egentligen ska man väl inte bry sig, det är synd om honom, men vafan han har hållt på såhär i ett halvår sedan jag flyttade in. jag vill inte vara allmänt känd som "den där som lämnar hundskit bland dagisbarnen"!! aaahhh *grr27*

kharon
2005-12-09, 08:43
Det här gäller en äldre man i mitt grannskap.

Han är helt fixerad vid att jag inte skulle plocka upp hundbajs efter mig, VILKET JAG GÖR!!!
Detta går han runt och säget överallt, till fastighetsskötare, personalen på dagiset brevid där jag bor etc.
Skulle han gå förbi när när min hund gör något så stirrar han intensivt på den bajsande hunden. När min tik kissar så verkar han vara övertygad om att hon skiter, och då surstirrar han ännu mer då jag inte plockar upp, men säger inget.

Dagen efter att han surstirrat på min kissande tik så fick jag ett anynymt klago/hotbrev undertecknat "gårdsrådet" (det finns ingetting sådant) där det bland annt stod att saken skulle polisanmälas :laugh: .

Det går inte att konfrontera honom med det, då förnekar han allt, men jag har ju hört från människor som han snackat skit om mig med vad han har sagt.

Egentligen ska man väl inte bry sig, det är synd om honom, men vafan han har hållt på såhär i ett halvår sedan jag flyttade in. jag vill inte vara allmänt känd som "den där som lämnar hundskit bland dagisbarnen"!! aaahhh *grr27*

Vilken idiot... Be honom följa med och rasta hunden några gånger så får han se hur det går till. Prata med fastighetsskötaren och berätta hur det ligger till. Prata med andra människor. Sätt upp ett öppet brev i huset, där du t.ex. svär vid din oskuld och berättar vad gubben sysslar med.

Hoppas det löser sig!

Rocco
2005-12-09, 09:25
Varför inte dumpa en anonym påse hundskit i brevinkastet?

HerrArne
2005-12-09, 09:42
Varför inte dumpa en anonym påse hundskit i brevinkastet?

Detta skulle hjälpa hur?

Det enda som skulle kunna hjälpa är att prata med mannen. Om han personligen inte är mottaglig för Jinnas argument så hitta någon som han lyssnar på och kör den vägen. Övertalning via ombud. Funkar. :)

Cilia
2005-12-09, 09:51
bästa sättet är väl att uppträda klanderfritt så han inte har några bevis.
första snedsteg så kan han ju använda det emot henne och kommer antagligen att göra det med.

Piranha
2005-12-09, 09:53
Ge igen med samma mynt , kalla han för snuskgubbe å att han kikar in i dina fönster när han går förbi bla bla bla.

Borde han dämpa sig.

BajareN
2005-12-09, 09:55
Man måste få vara lite brutal ibland också, jag tycker Rocco's ide´ är en ypperlig sådan! :thumbup:

JJ
2005-12-09, 09:56
Skicka en lapp till honom.
Ärendet utrett och misstanke avförd. Mvh/Gårdspolisen.

hobbitar
2005-12-09, 09:57
Bjud han på lite lussebullar, gjordna på ditt egna hemliga recept ;)

Gabber
2005-12-09, 10:00
ring polisen anonymt och tipsa om att gubben säljer alkohol till minderåriga.

puppas
2005-12-09, 10:09
Ta kort på honom när ni är ute, det är helt lagligt och du kan stå hur nära som helst och han kan inte göra ett skit. Du får även ta kort på honom i hans hem genom fönstret..Det borde kunna reta upp vem som helst.. :hbang:

TheSQUAT
2005-12-09, 10:40
Pissa på den äldre herr'n.

Nämen allvarligt....skitjobbigt med den sorten. När vi bodde i hyreslägenhet tidigare fanns det ett par stycken äldre människor som minsann "visste" så mkt felaktigheter man gjorde. Jävligt irriterande.

SåTunn
2005-12-09, 11:20
Haha... du har fått många bra tips på att ge igen!!

Borde det inte gå att göra en polisanmälan för förtal? Han sprider osanningar, eller hur? Då får han väl en kopia från polisen som kanske lugnar honom...

Eller:
Tag kontakt med någon hundförening och hör vad de har för förslag.
eller:
Skriv ett utförligt brev till gubbfan och förklara tikars fysiologi. Det verkar som han missförstått.
eller:
Skriv ut denna tråd och posta till honom. Kanske fattar han av våra svar att han är helt lost!

Är det en liten hund? Då kanske det är svårt att avgöra men på en stor hund ser man ju direkt när det är krökt-rygg-bajsställning!

Lycka till!

Gårdsrådet
2005-12-09, 12:11
Om du skulle plocka upp efter dig så skulle vi slippa det här..

/gårdsrådet

mini_Arnold
2005-12-09, 12:12

/gårdsrådet
:D :thumbup:

Genesis
2005-12-09, 12:58

/gårdsrådet
:laugh:

JAM
2005-12-09, 13:15

/gårdsrådet
Hahaha! :laugh:

Nä, men Jinna, jag tror att det bästa du kan göra är att snällt och vänligt prata med honom. Krigsföring fungerar inte med gamlingar.

carlsm
2005-12-09, 13:30
Ja man gör bäst i att hålla sig väl med gårdsrådet. haha.

Nej men ärligt. Skäll på honom. Eller så gör du som så många andra goda kristna här vill att du ska göra, ta honom till ditt förbarmande, engagera dig i honom, bjud honom på middag, ta med honom på romantiska hundpromenader i månskenet och lär känna honom och blablablabla.

Pdaddy
2005-12-09, 15:07
Han har någon phsykisk störning skulle ja gissa på.

en normal människa gör inte sådär, och det hade vart en normal snubeb så hade personen i fråga gått att prata med ang problemet.

Han kanske inte vet att Honhundar/Tikar sitter ner å pissar :D *haha*

SOPPA

Marcus

Ryska_raketen
2005-12-09, 15:09
Öppna en tonfisk burk och släng in genom brevinkastet, om det inte går, släng in lite ur burken. ;) eller säg till gubbfan bara!

mangemani
2005-12-09, 15:10
stirra tillbaks lika surt medans din hund skiter,plocka sen upp det och gå sen din väg....allternativt så kan du plocka upp skiten och sen hiva på gubben,men det vore lite overkill..

Jinna
2005-12-09, 17:07
Haha, tack för alla era svar :)

Det där med att stirra tillbacka brukar jag göra, efter ett tag så brukar det faktiskt gå fram...

Tikars fysiologi... koll på kvinnans fysiologi borde räcka :D

Seriiöst så ringde jag bostadsbolaget idag och jag är tydligen långt ifrån den enda som har problem med honom, hans största hobby här i livet verkar vara att anmäla folk.

Dumleman
2005-12-09, 17:24
Öppna en tonfisk burk och släng in genom brevinkastet, om det inte går, släng in lite ur burken. ;) eller säg till gubbfan bara!
Nej släng in hundbajset såklart så får han se att han/hon faktiskt plockar upp efter hunder :D.

keffat_liv
2005-12-09, 17:37
Håller med, posta skiten i hans brevlåda. Så skriver du en lapp till "varje gång jag får höra att du påstått att jag inte plockar upp hundbajset efter mig, så kommer jag posta det i din brevlåda som bevis"

Grisen
2005-12-09, 17:53
Ärendet utrett och misstanke avförd. Mvh/Gårdspolisen.

Grisen
2005-12-09, 17:54

/gårdsrådet

hasse36
2005-12-09, 18:23
Inte ett vettigt råd i hela tråden.

Vars är Griip när man bäst behöver han.

Ziso
2005-12-09, 18:44
Ta kort på honom när ni är ute, det är helt lagligt och du kan stå hur nära som helst och han kan inte göra ett skit. Du får även ta kort på honom i hans hem genom fönstret..Det borde kunna reta upp vem som helst.. :hbang:

Är allt det där verkligen lagligt? Kan inte tänka mig att det är lagligt att fota folk in genom deras fönster...

Dumleman
2005-12-09, 18:50
Är allt det där verkligen lagligt? Kan inte tänka mig att det är lagligt att fota folk in genom deras fönster...
För en utförlig diskussion se http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm

Kwon
2005-12-09, 18:54

/gårdsrådet

LOL! :thumbup:

14 posts också

Jakelol
2005-12-09, 18:56
Ärendet utrett och misstanke avförd. Mvh/Gårdspolisen.'

Klart den roligaste lösningen då han tydligen inte tas på allvar av någon.