handdator

Visa fullständig version : Bodypump

keffat_liv
2005-11-16, 16:22
Är det styrketräning eller? Ska visst ha det på idrotten imorgon... eller, ja, inte jag om det nu är styrketräning.

sunkan
2005-11-16, 16:25
är det inte typ en lätt "skivstång" massa reps mer typ konditionsträning? :confused:

keffat_liv
2005-11-16, 16:26
är det inte typ en lätt "skivstång" massa reps mer typ konditionsträning? :confused:

inte en aning... Tror ni jag kan vara med på det utan negativ inverkan på min träning? Ska liksom träna idag..

Keit
2005-11-16, 16:28
inte en aning... Tror ni jag kan vara med på det utan negativ inverkan på min träning? Ska liksom träna idag..

Nej fyfan. Du kommer tappa 50% av din muskelmassa utav ett pass bodypump.

sunkan
2005-11-16, 16:28

du kommer inte att dö av att göra det en gång. Sen är det nog ett plus i kanten om du med på saker på gympan som inte andra elever är. Det ger bara ett intryck att du är seriös= Högre betyg.

Griip
2005-11-16, 16:30
Hade ett sådant pass med gymnastiken i skolan en gång.. var med FJOLLVIKTER, och jag kunde knappt gå därifrån.

keffat_liv
2005-11-16, 16:32
Nej fyfan. Du kommer tappa 50% av din muskelmassa utav ett pass bodypump.

fan då.......

keffat_liv
2005-11-16, 16:33
du kommer inte att dö av att göra det en gång. Sen är det nog ett plus i kanten om du med på saker på gympan som inte andra elever är. Det ger bara ett intryck att du är seriös= Högre betyg.

hände inte med vad du skrev där. Vad är det som ger ett intryck att jag är seriös?

tinus
2005-11-16, 16:35
http://www.lesmills.com/site/programs/bodypump-group-fitness-program.aspx

Keit
2005-11-16, 16:36
hände inte med vad du skrev där. Vad är det som ger ett intryck att jag är seriös?

Om du går på gympalektioner andra skolkar. Så får läraren ett intryck att du är seriös och vill vara med på gympan. Därav får du högre betyg.

keffat_liv
2005-11-16, 16:37
Om du går på gympalektioner andra skolkar. Så får läraren ett intryck att du är seriös och vill vara med på gympan. Därav får du högre betyg.

varför skulle folk skolka därifrån? Jag menar, jag går NV folk i min klass vet inte vad skolk e :laugh: F.Ö har jag redan betyg i idrott så... får se vad jag gör.

Nina L
2005-11-16, 16:38
He, he. Det är kört för dig. ;)

keffat_liv
2005-11-16, 16:39
He, he. Det är kört för dig. ;)

:thumbup:

MilkmaN
2005-11-16, 16:42
Har kört det med handbollen. Då var det alla basövningarna och en del annat blaj. Tog det som teknikträning helt enkelt. 100+ böjar och bänkar gör man ju varje dag. Bra för att öva in rörelsen.

z_bumbi
2005-11-16, 20:44
Tog det som teknikträning helt enkelt. 100+ böjar och bänkar gör man ju varje dag. Bra för att öva in rörelsen.

Se inte bodypump som någon teknikträning för gymet, inte på några vilkor.

Bodypump är bodypump och på gymet har man en helt annan teknik i många av övningarna.

Semiramis
2005-11-16, 20:49
Se inte bodypump som någon teknikträning för gymet, inte på några vilkor.

Bodypump är bodypump och på gymet har man en helt annan teknik i många av övningarna.
Så sant, kommer fortfarande ihåg vilken aha-upplevelse det var första gången jag gjorde riktiga marklyft "kan det vara därför det heter marklyft, för att man lyfter från marken" istället för att kava upp och ner till knäna som man gör på bodypumpen.

Allan
2005-11-16, 20:55
Som sades ovanför - fjollvikter...men efter tre minuters knäböjande är man rätt mör.... :em:

allan

tinus
2005-11-16, 20:59
Väntar fortfarande på Arne i den här tråden.. *popcorn*

:D

H.Emanuel
2005-11-16, 21:00
Testade ett sånt där pass en gång. Vilken koordination dom hade många som deltog, för att inte tala om hon som ledde passet...

Semiramis
2005-11-16, 21:01
Som sades ovanför - fjollvikter...men efter tre minuters knäböjande är man rätt mör.... :em:

allan Det enda jag egentligen saknar med bodypumpen, de tuffa grabbarna som kom dit för första gången, lastade på bra med vikter (jämfört med oss andra) för att sedan bli betydligt mindre tuffa ganska snabbt! Det var ganska kul.

Kristian
2005-11-16, 21:06
Ähh...man ska lassa på i bodypump...det går faktiskt...men trött blir man...löjligt trött och mör...

H.Emanuel
2005-11-16, 21:15

Bodypump med Arne, vore nåt :D

keffat_liv
2005-11-16, 21:22
Ni har övertygat mig! imorgon skiter jag i idrotten:) ringer skolan skyller jag på er här på kolo;)

Spannmål
2005-11-16, 21:27
Ni har övertygat mig! imorgon skiter jag i idrotten:) ringer skolan skyller jag på er här på kolo;)

nej du bör gå dit. Om inte annat kan du berätta varför BP är värdelöst för dina ovetande kamrater.

keffat_liv
2005-11-16, 21:28
nej du bör gå dit. Om inte annat kan du berätta varför BP är värdelöst för dina ovetande kamrater.

schhhhhhh, går bara 1 timme imorn om jag skiter i det:) o jag behöver soooooooova!

rememberence
2005-11-16, 21:51

han har dock redan kommenterat bodypump, och det var INTE nådigt! :D

tinus
2005-11-16, 21:54
han har dock redan kommenterat bodypump, och det var INTE nådigt! :D

Jag vet! Det är hans dräpande kommentarer jag väntar på :hbang: :D

Trance
2005-11-16, 22:05

fjolla, klart du skall köra?

Arne Persson
2005-11-16, 23:43

Vet inte om jag orkar ikväll, har precis kört jättetricepspasset samt storstädat gymet. Puh! Skall fundera på det..... ;)

Arne Persson
2005-11-17, 00:56
Ok, here we go! Bodypump är tveklöst bland det mest patetiska som någonsin "uppfunnits" till den underbara skivstången. De sk "säkra" urk teknikerna är mer effektiva att framkalla kväljningar än den värsta javla sjögångnen! Att sedan vissa supercooola damer (samt en del manliga megafjollor) asar ut skiten på gymen gör ju näppeligen saken bättre. Det mest underbara är att "Den store Ledaren" Les Mills sitter på andra sidan jordklotet och gapskrattar åt alla som går på hans trams och förser honom med pengar i överflöd! :thumbup: Grattis! Har faktiskt vid några tillfällen hållt kurser på gym där det samtidigt förekommit BodyPump eller liknade avarter. Självklart har man då utnyttjat tillfället för att visa skräckexempel på hur styrketräning kan bedrivas! Så där har skiten verkligen kommit till sin rätt!:)

mangs
2005-11-17, 08:43
:laugh: :thumbup:

Det är rätt Arne, bara på dem!