handdator

Visa fullständig version : Vad skulle ni göra om ni var ensamma på jorden?

BajareN
2005-11-15, 02:11
Som frågan lyder, vad skulle ni göra om ni var ensamma på jorden... för låt oss säga 1 månad? Låt fantasin flöda!! Jag vet att många av er är otroligt kinky, inte för att det har att göra med nåt :naughty:

Nils.R
2005-11-15, 02:12
Bli jävligt uttråkad...
...fast å andra sidan om man visste att det bara var för en månad så hade man väl kunnat skaffa sig lite saker som man hade kunnat ha efter den månaden var slut.

Krampus
2005-11-15, 02:15
mmm............................................... ...............: PUSHPRESS! :bpump:

BajareN
2005-11-15, 02:28
Bli jävligt uttråkad...
...fast å andra sidan om man visste att det bara var för en månad så hade man väl kunnat skaffa sig lite saker som man hade kunnat ha efter den månaden var slut.

Vafan, spring runt och panga ner gator med kpist, köra bilar jätte fort!! :D

Nejv
2005-11-15, 02:44
Emm, undersöka alla platser som man inte har tillträde till normalt sett. T.ex. Area 51... FBI HQ... osv :) Sen köra bil snabbt som attan överallt.. men det skulle nog bli drygt som in i helvete till slut.

Då: Fallskärmshopp utan fallskärm
:P

Yes
2005-11-15, 02:47
Porrsurfa, fast på riktigt liksom. *rolleyes*

mangemani
2005-11-15, 02:50
skrika "yes,nu är alla fjortisar borta!!"
dock skulle jag sörja allt det andra folket=/

JustinCredible
2005-11-15, 03:18
Disneyland

Tänk.. ensam på Disneyland :)

High1ander
2005-11-15, 03:40
Disneyland

Tänk.. ensam på Disneyland :)
Du är fan en kopia av MJ!

Hmm... Skulle väl blir en "äventyrare"... resa runt som fan... tills man hittar en fin ö som man snor... typ Amerika.

Prankie
2005-11-15, 04:17
Prova alla militära vapen och fordon. Köra tank och tända på "stora" smällare.

zanzi
2005-11-15, 04:27
Logga in på kolo kanske?
Seriöst så tror jag man tröttnar efter ett tag så iden tilltalar inte mig. Däremot vara ensam någonstans där det vanligtvis finns massor med människor och veta att man gör något som troligtvis ingen (åtminstånde frisk person) aldrig gjort.
(Om jag bara fått tag på nycklarna till chefens kontor på mitt förra jobb :D)

chidde
2005-11-15, 04:37
gå runt naken :booty:

internethjälten
2005-11-15, 05:21
1. sovit som fan...
2. 10.000 inlägg på kolozzeum...
3. fixat med bilen...
4. gymmet...

...sen hade en månad gått =)

nicke

zanzi
2005-11-15, 06:40
Edit: Det var bara för en månad såg jag nu (motsatt till "för alltid"). Kan bli lite svårt sådär på morgonkvisten. =)

Grahn
2005-11-15, 06:44
Troligtvis knappt märka det och klaga över att internet blivit så tyst.

thomast
2005-11-15, 07:20
Oroat mig för att ingen underhåller vissa byggnader, tex kärnkraftverk.

Baan
2005-11-15, 07:25
lite inne på grahns linje, fast nog hade man tyckt att det blivit lite färre tränande på gymmet ;)

Rock'nRoll
2005-11-15, 11:47
Oroat mig för att ingen underhåller vissa byggnader, tex kärnkraftverk.

:laugh: Jo, det skulle helt klart bli lite nervigt framemot vecka 3.

Kaew
2005-11-15, 11:52
tomma bankerna pa pengar ,juvelerare etc .

Nina L
2005-11-15, 11:55
Jag skulle tillskansa mig penningar i mycket stor mängd. I övrigt tycker jag att det verkar trist. Det finns väldigt få saker som jag helst gör ensam. (Och man kan ju inte ägna en hel månad åt att skita.)

Bengan
2005-11-15, 11:58
Plocka hem lite fina tavlor från louvren och bosatt mig i ett stort hus, versaille. Och "fixat" fram papper på att det är mina saker sedan så hade jag nog gått och plockat hem en TV (http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010083185)

Resten av tiden hade jag nog mest lekt med ryska kärnvapen...

mini
2005-11-15, 11:58
Jag skulle sakna Nina Lätt.

norsk_gadd
2005-11-15, 12:00
Jag skulle tillskansa mig penningar i mycket stor mängd. I övrigt tycker jag att det verkar trist. Det finns väldigt få saker som jag helst gör ensam. (Och man kan ju inte ägna en hel månad åt att skita.)

:laugh: :laugh:
Har du gått en charm-kurs? Du är mycket roligare på kolo än vad du va på exhale. :thumbup:

Fartman
2005-11-15, 12:02
Jag skulle stjäla en massa grejer, sen typ prova lite olika militära grejer
Men det skulle bli jävligt tungt att ta sig till ex andra sidan atlanten då det inte finns någon som flyger planen osv, en massa saker skulle inte fungera

Nina L
2005-11-15, 12:06
:laugh: :laugh:
Har du gått en charm-kurs? Du är mycket roligare på kolo än vad du va på exhale. :thumbup:
Jag hänvisar ännu en gång till att jag slutat ta min medicin. (En neuroleptika gavs till alla moderatorer för att de skulle uppföra sig så stelt och likriktat som möjligt.)

egge
2005-11-15, 12:06
Sno en jevfla massa grejer som man har nytta av senare och givetvis skulle man gå runt naken hela tiden. :D

Edit: Plus sätta upp lite övervakningskameror på diverse intressanta ställen, playboy mansion t ex.

Piranha
2005-11-15, 12:15
Emm, undersöka alla platser som man inte har tillträde till normalt sett. T.ex. Area 51... FBI HQ... osv :) Sen köra bil snabbt som attan överallt.. men det skulle nog bli drygt som in i helvete till slut.

Då: Fallskärmshopp utan fallskärm
:P

En följdfråga ..

Hur skall du ta dig dit ?

Flygcert ?

JJ
2005-11-15, 12:31
Jag skulle olla ett mönster på talarstolen i riksdagen. PWNED!!

slobban
2005-11-15, 13:38
En följdfråga ..

Hur skall du ta dig dit ?

Flygcert ?

För att späda på den lite, man kan ju inte gör så mycke om man är själv på jorden. Man kan ju köra bil, men man skulle ju aldrig ta sig till usa. Man skulle ju inte kunna gå på donken och frossa precis, hur länge skulle internet fungera om det bara fanns en människa på jorden?

Jag skulle nog hålla mig till massa inbrott och stölder iaf så att jag hade mitt på det torra när alla andra kommer tillbaka. Men då är det bara att hoppas på att dom inte vet vem det är som har varit kvar ensam på jorden, då ligger man ju lite brunt till. Hejdå.

daja
2005-11-15, 14:14
studera onani

Gabriel_
2005-11-15, 14:22
tjackat så mycket kläder så det inte var sant!
gjort feta hamburgare på mcdonalds
sovit i den fetaste och dyraste sängen i någon fin sängaffär

slobban
2005-11-15, 14:37
studera onani

På distans då eller?

daja
2005-11-15, 14:41
På distans då eller?

nej det gör jag ju nu, men om jag blir ensam kommer jag tyvärr få upphöra med att plugga tillsammans med min studievägledare via datorn.

slobban
2005-11-15, 14:42
nej det gör jag ju nu, men om jag blir ensam kommer jag tyvärr få upphöra med att plugga tillsammans med min studievägledare via datorn.

Man kanske skulle kunna tänka sig att du skulle göra ett ohämmat studiebesök i porrens vagga, Tyskland?

Garnax
2005-11-15, 14:57
Om alla människor bara försvann men hela världen såg ut som den gör nu...
och allt jag gör kvarstår när alla människor kommer tillbaka?

Ja, skulle gå på gymmet mellan klockan 5 och 7 varje dag och njuta av ensamheten.

Jag skulle titta igenom hela Matrix 10 discars boxen...

Jag skulle riva 2 områden här i stan, norr och nävertorp....

Snatta på systembolaget och fylla morsans enorma frys med finaste
kött.

Grahn
2005-11-15, 16:00
Tja om alla mäniskor på planeten upphörde existera( och jag noterade detta vilket inte är helt självklart) så är det väl bara att skjuta sig för att göra det hela perfekt och universum en stor tjänst.

;)

internethjälten
2005-11-15, 19:17
Jag skulle titta igenom hela Matrix 10 discars boxen...

Word !

scythe
2005-11-15, 19:21
Knycka en snabb bil och köra fort som fan genom Europa.

blekfet2
2005-11-15, 19:26
gå på bio, man slipper juh alla feta ungar som låtsas skratta åt skämt som är totalt världelösa, samt allt prassel från påsar av olika slag.....

samt streaka....hmm... :D

Toel
2005-11-15, 19:43
Jag skulle tillskansa mig penningar i mycket stor mängd.

Det lär inte vara någon som tar betalt för något, om du är ensam på jorden ;)

slobban
2005-11-15, 19:49
Det lär inte vara någon som tar betalt för något, om du är ensam på jorden ;)

Näe men efter en månad kommer ju alla tillbaka och allt är som vanligt igen, din mamma.

Toel
2005-11-15, 19:58
Näe men efter en månad kommer ju alla tillbaka och allt är som vanligt igen, din mamma.

Okey, pappa, var för snabb där. :em:

GTX
2005-11-15, 20:33
Tja om alla mäniskor på planeten upphörde existera( och jag noterade detta vilket inte är helt självklart) så är det väl bara att skjuta sig för att göra det hela perfekt och universum en stor tjänst.

;)

lät lite som,, Douglas nicklas Adams där.. dvs samma sjuka humor som i Liftarens guide till galaxen..

Grahn
2005-11-15, 20:35
lät lite som,, Douglas nicklas Adams där.. dvs samma sjuka humor som i Liftarens guide till galaxen..

Det tar jag som en komplimang :)

Trance
2005-11-15, 20:38

;)

Känns lite som du överskattar mänsklighetens betydelse.

Själv så skulle jag mest gå omkring och kolla in saker, och testa vapen såklart.

mela
2005-11-15, 20:40
Springa runt naken HELA tiden.
Sno massa kläder från NK :D

Bygga en bungalow i thailand *screwy*

Grahn
2005-11-15, 20:43
Springa runt naken HELA tiden.
Sno massa kläder från NK :D

Bygga en bungalow i thailand *screwy*

Springa naken OCH sno kläder? Vad ska du med kläder till om du ska springa naken? :)

mela
2005-11-15, 20:43
Springa naken OCH sno kläder? Vad ska du med kläder till om du ska springa naken? :)

Men det va ju bara under en månad eller så? När alla kommer tillbaka sen kan jag ju inte springa runt naken *screwy*

Grahn
2005-11-15, 20:44
Känns lite som du överskattar mänsklighetens betydelse.

Hur menar du? Att vi aldrig skulle kunna kolonisera/infektera andra planeter och sprida oss?

Kebab-Arne
2005-11-15, 20:45
Jag skulle åka till Delta och bara träna biceps i cable crossen i en månad och snacka högt med mina låtsatkompisar. Sen avslutar jag med att skriva en lapp där jag berättar mitt brott, snacka om att folk blir sura på mig då.

Frågan är ju om man kan åtalas för ev. brott? Dvs vet alla om att du har varit ensam på jorden? Borde nog försöka fixa lite extra pengar. Fast hela grejen är för overklig när man tänker efter. Man kan ju försöka flytta över pengar men hur fan skulle det gå till?

Grahn
2005-11-15, 20:45
Men det va ju bara under en månad eller så? När alla kommer tillbaka sen kan jag ju inte springa runt naken *screwy*

Iofs men då blir ju hela frågan så tråkig, bara en tristare variant av "vad skulle du göra om du fick vara osynlig för X tid" jue...

Edde_1
2005-11-15, 20:47
Skita utan behöva kolla 10 ggr att dörren är låst *grr27* :D

Grahn
2005-11-15, 20:48

Måste du det nu? Låter jobbigt....

GTX
2005-11-15, 20:48
Hur menar du? Att vi aldrig skulle kunna kolonisera/infektera andra planeter och sprida oss?

och med risk för att låta tjatig, så lät det där som en "Agent Smith" från matrix med hans samtal med Morpheus,, om hur människan beter sig som ett virus och endast infekterar, sprider och förbrukar allt dom ser..

komplimanger såklart ;)

Goddaniel
2005-11-15, 20:50
Jag hade lånat en schysst bil och tagit mig en sväng runtom i världen, kanske ner till Frankrike eller något. På vägen dit skulle jag bara njuta av kanslan av att äga världen :)
Gå runt i någon stad och plocka på sig det man behöver när man väl har chansen ;)

Edde_1
Måste du det nu? Låter jobbigt....
Det är det *cry*

hobbitar
Jag hade nog känt mig väldigt ensam, fast på ett sätt vore det gött också.

Om jag hade varit ensam i en månad hade jag snott en uppblåsbar docka, då hade jag inte känt mig lika ensam längre.

Sen hade nog jag och dockan snott bilar, tränat, förökt köra stora båtar, umgåtts m.m.....

Grahn
2005-11-15, 20:54
Det är det *cry*

Finns iofs hjälp du kan få med sånt, rätt säker på att det kvalificerar in som lätt maniskt beteende....

Men nog OT nu. :)

Ninjasmurf
2005-11-15, 20:55
problemet med att sno pengar och prylar är att folk lär börja leta efter det när dom kommer tillbaka...
man skulle däremot kunna skaffa sig lite intressant information (företagshemligheter, stadshemligheter m.m) för att sedan kunna använda som utpressning när alla kommer tillbaka..

zanzi
2005-11-15, 20:57

Själv har jag inte ens något lås till toaletten eller badrummet. ;)

GTX
2005-11-15, 21:04

fanns inte en chans i världen att jag kunde låta bli...
ett citat från coupling (kär i den serien :P)

"We are men! Throughout history, we have always needed, in times of difficulty, to retreat to our caves. It so happens that in this modern age, our caves are fully plumbed. The toilet is, for us, the last bastion, the final refuge, the last few square feet of man-space left to us! Somewhere to sit, something to read, something to do, and who gives a damn about the smell? Because that, for us, is happiness. Because we are *men.* We are different. We have only one word for soap. We do not own candles. We have never seen anything of any value in a craft shop. We do not own magazines fill of pictures of celebrities with all their clothes *on*. When we have conversations, we actually take it in turns to talk! But we have not yet reached that level of earth-shattering boredom and inhuman despair that we would have a haircut *recreationally*. We don't know how to get excited about... really, *really* boring things, like ornaments, bath oil, the countryside, vases, small churches. I mean, we do not even know what, *what* in the name of God's *ass* is the purpose of potpourri! Looks like breakfast, smells like your auntie! Why do we need that? So please, in this strange and frightening world, allow us one last place to call our own. This toilet, this blessed pot, this... fortress of solitude. You girls, you may go to the bathroom in groups of two or more. Yet we do not pass comment. We do not make judgement. That is your choice. But we men will always walk the toilet mile... alone."

hoppas nån orkar läsa,, och i åtanke att han inte hade nå lås på toan :D

Edde_1
2005-11-15, 21:05
Sök hjälp ffs ;)

Jense
2005-11-15, 21:08
spränga massa hus, tror jag. gifta mig med mig själv och agera gud när aliens kommer

Krokodil
2005-11-15, 21:16
Den viktiga frågan är väl vart alla har tagit vägen? Jordens befolkning bortrest en hel månad.. Varför fick inte jag följa med? Bergis har de världens party men glömde bjuda mig! *grr27*

Dissector
2005-11-15, 21:17
Innebär det också att alla saker som finns nu finns kvar? allt utom människor (och djur?)
Isåfall skulle jag leva Easy Rider och leta upp närmsta chopper och glida omkring till olika trevliga platser och ha kul, Bada naken i nån fontän i Stockholm centrum, köra bil snabbt som fan (ja, jag är bara 17 så jag har inte börjat se bilkörande som en vardags-sak än :D). Sedan skulle jag förmodligen besöka diverse otillåtna ställen. Hade jag haft möjligheten att åka till USA hade jag tagit mig ut till nevada-öknen och kikat på vad Area 51 faktiskt är ^_^

Smått orealistiska grejer, but a man kan dream though :D

EDIT: Skulle spränga massa saker också (Tack Jense för tipset)

Grahn
2005-11-15, 21:20
Jobbigt för de mäniskor som kommer tebax en månad senare och upptäcker till sitt förtret att de befann sig i ett av de hus ni sprängt och dessutom på fjärde våningen. :D

Krokodil
2005-11-15, 21:22
Lite pestens tid över det här. Var väl någon i den boken som ställde sig på mittplan i Yankee stadium och tajade. :D

super_sorken
2005-11-15, 21:26
skulle andvänt alla "miss softie" sen skulle jag spela in en zombiefilm:P

rQx
2005-11-15, 21:27
Haft tråkigt =)

kimonque
2005-11-15, 21:40
skulle ta bilen och åka runt och utforska, slutar med att jag får soppatorsk mitt ute i ingenstans och dör av törst

olwe
2005-11-15, 21:58
olla saker, sprigna omkring naken, kissa på polisbilar, råna systemet och apoteket på rusningsmedel (som jag använder i min ensamhet) sedan när mitt enorma rus lägger sig skulle jag börja tänka på framtiden och knycka ett imperium.

Vad säger att de som kommer tillbaka vet att Jag har varit där hela tiden? de kanske inte ens vet att de har varit borta. Om de vet att ag varit ensam hela tiden så är det ju ändå ganska lätt att komma med bortförklaringar. "öööh jag trodde inte at ni skulle komma tillbaka så därför..."

Fatalist
2005-11-15, 22:01
Runkat. Hoppas det inte censureras. Vafan kan man mer göra ensam *screwy*

Just det, plundra och sno en massa pengar hade jag också gjort. Och förstört grejer jag inte gillar.

Halib
2005-11-15, 22:02
Tråkigt när alla bäst före datum tar slut på maten i affärerna.. :(
Får leva på fryst mat sista dagarna.. Mjölka korna och slakta hästar (ja, det är väl sånna dom gör mc donalds burgare av?) orkar man ju inte med...

HenrY
2005-11-15, 22:27
Skulle gått direkt till en XXX affär och köpt en lös vagina och haft kul!

scythe
2005-11-15, 22:30
Det är väl inget kul om den är lös? :booty:

*innocent*

mini
2005-11-15, 22:30
Vem skulle du köpa den av, och vad hindrar dig nu?

HenrY
2005-11-15, 22:35
Det är väl inget kul om den är lös? :booty:

*innocent*

nejmen vf ska man göra då?! spika fast den på en lyktstople?!:D

Sonny
2005-11-15, 22:41
Ge mig ut på en g@len rampage, lite tråkigt iof att ingen annan kan bevittna den..

scythe
2005-11-15, 22:44
nejmen vf ska man göra då?! spika fast den på en lyktstople?!:D
Äh, fånade mig lite över särskrivningen.

En lös vagina. Den är lös.
En lösvagina - En...hmm...portabel vagina?

Sorry. :D