Logga in

Visa fullständig version : Har du bra kontakt med grannarna?

H.Emanuel
2005-09-12, 07:54
På samma plan som jag bor ett par. Jag hälsar på dom, och nån gång har jag snackat ytligt med tjejen. Så bor också en familj på samma plan, dom är från Libanon tror jag. Kvinnan i familjen utbrast en gång när vi krockade nere i tvättstugan "Du är nästan aldrig hemma". Nehej, är jag inte?? Mannen i familjen är av och till på kanelen, men aldrig otrevlig. Han brukar hänga i den utländska delikatess-butiken nere på hörnan, antagligen har han inget att göra om dagarna. I övrigt har jag ingen susning om vilka som bor i denna trappuppgång. Hur har du det med grannkontakterna?

Loke
2005-09-12, 08:13
Min mamma är ordförande i bostadsrättsföreningen. I början när hon var det trodde tydligen folk att jag också var intresserad av föreningen eftersom min mamma var det, så dom kom till mig och pratade om en massa problem dom hade. Det var ytterst irriterande, så jag var tvungen att vara otrevlig några gånger innan dom gav sig.

Sen dess hejar ingen på mig. Eller, det finns väl vissa undantag. En kvinna i 30-årsåldern brukar hejja. Och småtjejer i 10-14-årsåldern brukar säga hej om jag råkar få ögonkontakt. Men annars slipper jag folket. Jag önskar att jag inte ens visste vilka det var, men det är svårt att undvika när de sitter i köket stup i kvarten.

Cilia
2005-09-12, 08:17
Jag hälsar alltid på alla grannar.
Vi har en ganska bra sammanhållning förutom att dom flest är extremt slöa.

Umgås lite med en tjej. Vi brukar gå på teater, fika eller gå ut ibland.
Sen har jag några som jag pratar med ganska mycket, kanske går in och fikar hos etc.

Generellt så är jag dock inte så intresserad av att umgås för mycket med mina grannar bara för att dom är grannar.
Jag är mån om mitt privatliv och vill ha lite anonymitet. Annars hade jag ju lika gärna kunnat bo i en småstad

Davil
2005-09-12, 08:23
Jag brukar säga hej till alla i min trappuppgång, och ibland säga några ord om jag möter någon av barnen som bor på samma våning.

Det jag tycker är lite synd är att ganska ofta svarar vissa inte ens med att säga hej tillbaka. men jag fortsätter endå med mitt hejande :)

jakke
2005-09-12, 08:24
Bor i en korridor med 4 andra. De brukar jag tjöta med. Dom andra i huset hejjar jag på ibland och ibland inte. Dom får alltid hejja först om det inte är nån fin tjej som alltid hejjar på mig.

Cilia
2005-09-12, 08:27
Det jag tycker är lite synd är att ganska ofta svarar vissa inte ens med att säga hej tillbaka. men jag fortsätter endå med mitt hejande :)
vi hade en grannfamilj med hur många barn som helst och inga av dom hälsade även fast man hälsade först.

En granne till mig lackade och sa till dom att han förväntade sig att dom skulle hälsa tillbaka när han sa hej.
Det tycker jag var bra sagt. Det är vuxnas plikt att lära barn hur man beter sig. Kan inte föräldrarna får väl någon annan lära dom

H.Emanuel
2005-09-12, 08:32
Fördelen med att ha en sjysst kontakt kan ju vara att man håller lite koll åt varandra. När jag var bortrest en gång skulle en kompis vattna mina växter o ge katten mat. När han skulle in till mig så kärvade låset så han stod och ryckte och tryckte i dörren. Då hade mannen i lägenheten bredvid stuckit ut huvudet och frågat vad fan han höll på med

Piranha
2005-09-12, 08:36
Har inte en susning om grannarna i porten , däremot dem på andra sidan brukar visa pattarna och jag har även sett dem göka i soffan.

(kommentarer undanbedes , du skulle också glo )

Cilia
2005-09-12, 08:39
Har inte en susning om grannarna i porten , däremot dem på andra sidan brukar visa pattarna och jag har även sett dem göka i soffan.

Östermalm ..lite bättre, lite finare.

H.Emanuel
2005-09-12, 08:42

Hehe, känner en man som bor på nedre botten. En dag flyttade det in ett par tjejer i tjugoårsåldern i huset mittemot, även de på bottenplan. Denne man kunde inte motstå att ta fram sin kikare på kvällarna. En kväll ringde det på hans dörr. Där stod två stadiga killar som visade en polislegitimation, Tjejerna hade ringt snuten då de upptäckt kikandet. De nöjde sig med att säga till honom, och sen har han inte gjort om det

Piranha
2005-09-12, 08:42
Östermalm ..lite bättre, lite finare.

... lite lösaktigare

Piranha
2005-09-12, 08:46
Hehe, känner en man som bor på nedre botten. En dag flyttade det in ett par tjejer i tjugoårsåldern i huset mittemot, även de på bottenplan. Denne man kunde inte motstå att ta fram sin kikare på kvällarna. En kväll ringde det på hans dörr. Där stod två stadiga killar som visade en polislegitimation, Tjejerna hade ringt snuten då de upptäckt kikandet. De nöjde sig med att säga till honom, och sen har han inte gjort om det

Jag ser problemet där , men om man står hemma i köket på kvällen och dem står med lampad tänd på andra sidan så fanimej får man skylla sig själv.

Jamenar ALLA ser de går fan inte å undvika, jag skulle själv kunna skickan en anmälan om förargelseväckande utseende på människan.

thomast
2005-09-12, 08:50

Är det han gjort överhuvudtaget ett brott? Du får fotografera in genom deras fönster från allmän eller egen mark, har svårt att se att titta är ett brott. Men visst är det inte trevligt att bli utsatt för det.

Piranha: Om jag varit i samma situation som dig skulle teleobjektivet åkt fram!

H.Emanuel
2005-09-12, 08:52
Jag ser problemet där , men om man står hemma i köket på kvällen och dem står med lampad tänd på andra sidan så fanimej får man skylla sig själv.

Jamenar ALLA ser de går fan inte å undvika, jag skulle själv kunna skickan en anmälan om förargelseväckande utseende på människan.
Ser själv både det ena och det andra vissa kvällar i huset rakt över.

H.Emanuel
2005-09-12, 08:54
Är det han gjort överhuvudtaget ett brott? Du får fotografera in genom deras fönster från allmän eller egen mark, har svårt att se att titta är ett brott. Men visst är det inte trevligt att bli utsatt för det.

Faktum är att det är förbjudet att kolla på folk med kikare från sin lägenhet. Vad det klassas som för brott vet jag inte, men man åker dit om man gör det. Sen kan man ju säga att man tittat på fåglar eller annat. Men vem vill bli känd i grannskapet som mannen med kikaren?

puppas
2005-09-12, 09:07
Vi är ju ensamma på våran våning, men dom ovanför känner vi ytterst lite, vi tog hand om deras hund när den föll ut ifrån fönstret från andra våningen..

Men i det stora hela vet jag inte vem någon är alls här i kvarteret Monopolet.

hangatyr
2005-09-12, 09:11
jag hälsar när jag träffar grannar i trappen etc. mer kontakt än så vill jag itne ha. det vill däremot grannarna, tror jag. när jag flyttade in var det många som ville stanna och prata med mig. jag förstår ärligt talat itne vad det ska vara bra för: jag flyttade inte dit för att skaffa vänner.

Thyrfing
2005-09-12, 09:28
Blev mordhotad av grannen som bor under, för sena nattvanor :thumbup:

H.Emanuel
2005-09-12, 09:30
Verkar vara den sensitiva typen

Davil
2005-09-12, 09:59
vi hade en grannfamilj med hur många barn som helst och inga av dom hälsade även fast man hälsade först.

En granne till mig lackade och sa till dom att han förväntade sig att dom skulle hälsa tillbaka när han sa hej.
Det tycker jag var bra sagt. Det är vuxnas plikt att lära barn hur man beter sig. Kan inte föräldrarna får väl någon annan lära dom

hehe. Bra gjort av grannen som sa till !

Jag brukar som sagt först säga hej, om ingen svarar så brukar jag komma med en komentar till barnen som tex. vilken häftig leksak, vilken snygg keps, vad duktig du är på att knyta skorna tex. beroende på tillfället :)

Jag är nog tyvärr för feg för att säga till så som din granne gjorde...

Gabber
2005-09-12, 10:02
sen jag flyttade till borätten så har jag blivit hejad alla alla i huset nästan och hejat tillbaka. klappat deras katter m.m.
men en av de gnällde på min musik som var igång varje dag 8 h i 14 dagar.

fattar inte varför. det är ju underbar musik. nu tycker inte jag om honom längre, men jag spelar musiken ändå.

Cilia
2005-09-12, 10:07
... mycket lösaktigare
precis *blink*

Kebab-Arne
2005-09-12, 10:14
Efterssom jag bor hemma så bor jag i ett villaområde, brukar hälsa på en granne. Är ensam om att vara i min ålderskategori så har ju inte så mycket gemensamt med grannarna. Även om de vore det så skulle jag kanske inte hälsa så mycket mer, stöter sällan på grannarna heller.

Piranha
2005-09-12, 10:20
precis *blink*

http://www.cheesebuerger.de/images/midi/liebe/a086.gif

Metal_boy_
2005-09-12, 10:34

Ja det är ett brott att använda kikare och titta in genom fönster med. Dufår inte fota rakt in genom ett fönster heller, men fönster som man ser rakt in genom får komma med på foto om du fattar vad jag menar. Tex om du fotar en gris på trottoaren och det är ett fönster nånstans på sidan som man råkar se in i.

thomast
2005-09-12, 10:50
Ja det är ett brott att använda kikare och titta in genom fönster med. Dufår inte fota rakt in genom ett fönster heller, men fönster som man ser rakt in genom får komma med på foto om du fattar vad jag menar. Tex om du fotar en gris på trottoaren och det är ett fönster nånstans på sidan som man råkar se in i.

"Klassikern då, grannen mitt emot din lägenhet bryr sig inte om att dra ned persiennerna när han byter om för kvällen, du får en släng av fönstertittning och tar fram ditt 300/2,8 och börjar fotografera. Gissa om du gör rätt eller fel?

Just det, du får fotografera. Det spelar ingen roll att han befinner sig i sitt eget hem eller att du använder teleobjektiv. Inte heller att han inte har en tråd på kroppen eller att du gör det i smyg mot hans vilja."

http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm

H.Emanuel
2005-09-12, 10:56
"Klassikern då, grannen mitt emot din lägenhet bryr sig inte om att dra ned persiennerna när han byter om för kvällen, du får en släng av fönstertittning och tar fram ditt 300/2,8 och börjar fotografera. Gissa om du gör rätt eller fel?

Just det, du får fotografera. Det spelar ingen roll att han befinner sig i sitt eget hem eller att du använder teleobjektiv. Inte heller att han inte har en tråd på kroppen eller att du gör det i smyg mot hans vilja."

http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm
Likt förbannat så kom det två snutar hem till killen jag känner och upplyste honom om att tjejerna mittemot ringt dem då de upptäckt att han kikat på dem på kvällarna.

lauria
2005-09-12, 10:57
Vi bor i ett villa område, så vi har bra kontakt med nästan alla på hela gatan. Dvs 13-14 familjer och sen så har vi även bra kontakt med dom på gatorna runt i kring..

Cilia
2005-09-12, 11:30
Vi bor i ett villa område, så vi har bra kontakt med nästan alla på hela gatan. Dvs 13-14 familjer och sen så har vi även bra kontakt med dom på gatorna runt i kring..
oerhört frestande att skriva ngt här om Norrland och antalet grannar man kan komma upp till
men då jag är en snäll och söt flicka så avstår jag *eg*

christian
2005-09-12, 11:39
Likt förbannat så kom det två snutar hem till killen jag känner och upplyste honom om att tjejerna mittemot ringt dem då de upptäckt
att han kikat på dem på kvällarna.

Bara för att de är poliser behöver de inte kunna allt..

Hade han stått precis utanför deras fönster och glott rakt in hade det nog kunnat räknas som ofredande. Med kikare hemifrån sitt eget hem, aldrig. Du får fota precis vad du vill från antingen privat (med tillstånd från ägaren) eller allmän mark. Dock ej på skyddsobjekt. Det är publiceringen som är hårt reglerad.

OnT: Jag hälsar på de grannar jag träffar men är inte närmare bekant med dem.

lauria
2005-09-12, 11:41
oerhört frestande att skriva ngt här om Norrland och antalet grannar man kan komma upp till
Mkay, antar att man får tack för det :)

Solros
2005-09-12, 11:41
Rätt nyinflyttad i Gävle, men bor mycket studenter här. Så vissa känner man från skolan, ingen just i denna trappuppgång dock.

Baha
2005-09-12, 12:21
Inte spec. bra kontakt. Men man hälsar ju alltid och så iaf, känns rätt normalt.

s_himself
2005-09-12, 12:33
I min gamla lägenhet så blev jag snabbt "ovän" med tjejen som bodde under mig, Hon uppskatta inte slipknot 23.30 en lördagkväll. Sedan gick det bara utför med henne. jaja, hennes katt va iaf snäll.

Till höger om min lägenhet bodde en kille i min ålder. vet inte vad han jobba med.. till vänster bodde hans mamma och pappa. dom brukade festa tillsammans varje helg typ.

Sedan på våningen under bodde två trevliga familjer man tjena på och snacka lite med den ena morsan där.. fick veta rätt mkt om henne som jag kunde klarat mig utan. Fast hennes dotter... :naughty: :naughty:

över mig bodde en snubbe som va 1 år äldre en mig och brukar festa järnet ganska ofta och bjuda hem både 1 2 3 och 4 snygga tjejer.. Dom bruka stanna mig och prata med mig ibland, det gjorde min granne lite svartis hihi ;)

den sista.. en gubbe man aldrig såg av. kom jag i trapphuset tryckte han sig inprincip mot väggen och såg rädd ut. sa aldrig något och köpte jämt en jäkla massa ramlösa.

nu hemma hos mina föräldrar så har vi bara en granne.. och det är mina kompisar så vi har bra kontakt!

Herkulez
2005-09-12, 13:20
haha mordhotade min granne som bor över förra året för sena nattvanor :D

han hade fest till halvfem på natten på julafton. dom hoppade som fan på golvet (hade sovrummet just under dom) och levde om tills jag gick upp helt ursinnig och sa att jag ska dunka in hans skalle i väggen och sen slänga ut han från balkonen, alla på festen tittade med stora ögon på mig och kan lova att det blev helt knäpptyst efteråt :D
till saken hör är att det är nästan bara pensionärer där vi bor och dom törs aldrig säga åt han för att han umgås med rätt många narkomaner.

grannen som bor brevid mig, en äldre farbror, brukar alltid komma med bullar till min hund, och en annan granne som bor snett ovanför mig brukar jag idka samlag med nästan varenda kväll. så nog har jag rätt bra kontakt med grannarna.

HookersUnited
2005-09-12, 13:30
Haha. Säg som det är, du kan inte räkna :D

Wooch
2005-09-12, 13:56
Jag hälsar och så, men mer blir det inte.

mangemani
2005-09-12, 14:02
jo,1 har jag bra kontakt med....resten,nä.
vi bor på en såkallad "falsk" gata,där alla ler och hälsar så glatt när dom ser en granne,men som egenligen baktalar grannen(typ som desperate housewifes grannarna)....det är alla mot alla.
senast så var det ett jäkla liv om tvättstugan,var visst nån som hade tagigt en annans tvätttid eller vad det nu var,så det blev lite små bråk.

Semiramis
2005-09-12, 14:45
Tvättstugan, ack denna tvättstuga. Jag har skaffat mig egen tvättmaskin för jag bor granne med föreningens tvättstugetant och tillika största skvallerkärring (möjligen med undantag av hennes man) och även om hon inte haft så mycket att klandra mig för så vill jag inte behöva lyssna så mycket på vad alla andra gör respektive inte gör i tvättstugan! Eller läsa alla dessa lappar. I min bostadsrättsförening är det mest pensionärer så det gäller att inte göra mer en hälsa vänligt och hasta förbi annars kan man fastna i oändliga samtal, helst om vad alla andra grannar har för sig. Det mest intressanta var när jag fick höra att några grannar hade haft "sexorgier". Det visade sig dock inte vara så intressant som det låter, det var helt enkelt två vuxna samboende av motsatt kön som hade haft sex så att grannarna hade lyckat se det genom fönstret. Allt jag kan säga är att man måste anstränga sig en hel del för att se in där... Jag har kanske stora krav men jag tycker att det krävs ganska mycket mer än så för att det ska karakteriseras som orgie.

Thyrfing
2005-09-12, 14:52
haha mordhotade min granne som bor över förra året för sena nattvanor :D

han hade fest till halvfem på natten på julafton. dom hoppade som fan på golvet (hade sovrummet just under dom) och levde om tills jag gick upp helt ursinnig och sa att jag ska dunka in hans skalle i väggen och sen slänga ut han från balkonen, alla på festen tittade med stora ögon på mig och kan lova att det blev helt knäpptyst efteråt :D
till saken hör är att det är nästan bara pensionärer där vi bor och dom törs aldrig säga åt han för att han umgås med rätt många narkomaner.

grannen som bor brevid mig, en äldre farbror, brukar alltid komma med bullar till min hund, och en annan granne som bor snett ovanför mig brukar jag idka samlag med nästan varenda kväll. så nog har jag rätt bra kontakt med grannarna.

Jaha, var det då din brevlåda jag sket i?
Men är inte helt ovanligt att det händer alltså :)
Jag & vänner brukar med jämna mellanrum få för oss att köra pinch/thickdumbell tävling på förfesten, vilket kanske INTE alltid är särskilt uppskattat när man bor i en lägenhet :D
MEn nu vet jag inte om det var det som var problemet, fick nån jävla skum lapp som made no sence sen vare nån här och försökte slå in dörren. Men det var ett par år sen.

tycker det är värre med grannar som inte kan få tyst på sina byrackor som gapar och skäller dygnet runt *grr*

Nä usch, jag gillar nog inte grannar över huvudtaget.

Thyrfing
2005-09-12, 14:59
iofs så bor det ju också en gammal gubbe här som är väldigt pratglad och har vid flera tillfällen kommenterat mina överarmar :thumbup: så det finns ju hyggliga grannar också lol

CyberHamster
2005-09-12, 15:38
Bor i villa och pratar inte särskillt mycket med grannarna. Funderar på att slå ner min ena granne eftersom han anmälde oss till nått skit för att våran hund skällde på dagarna när vi inte va hemma och hans fru jobbade natt och klagade på att hon inte kunde sova när hundet skällde. Det är typ 20 meter mellan våra hus och vi hade alla dörrar och fönster stängda. Fan jag hörde inte när hunden skällde när jag kom till dörren och hon sa att hon vaknade av att hunden skällde. Samt att vid vissa av tillfällena hon hade sagt att hunde skällde så var morsan med hunden i sommarstugan 13 mil hemmifrån. Jävla bra hörsen kärringen måste ha.

Jorgen
2005-09-12, 15:56
Jag hejar på alla i min trappa. En av mina bästa kompisar bor mitt emot mig.

palme
2005-09-12, 15:56
Ufff önskar jag hade, vilken röv min granne har.......*dregel*

Spiffy
2005-09-12, 16:24
Vad jag vet har jag inte ens sett mina grannar. Hälsar på de jag ser i trapphuset och så. Men tror inte jag sett de som bor på samma plan som mig.

Kwon
2005-09-12, 20:37
Ufff önskar jag hade, vilken röv min granne har.......*dregel*

TA kontakt då! :D

mangemani
2005-09-12, 20:45
TA kontakt då! :D

precis.

se på serien desperate house wifes och ta lärdom av dom
:thumbup:

Rock'nRoll
2005-09-12, 21:47
Har bra kontakt med alla grannar i mitt hus. Annat var det för tre år sedan då en familj bestående av fyra genomsjuka tyskar bodde under min lägenhet. Dom klagade på precis allt. När jag dammsugde så lät det tydligen som om jag rullade jag fyrkantiga bowlingklot. När jag tittade på tv så lät det tydligen som om jag hoppade längdhopp. Det värsta var när jag och min då sjuåriga kusin lungt och stillsamt satt och spelade kort, då var tydligen Stanley och Bimba (dom hette faktiskt så) enligt egen utsago otroligt nära att ringa polisen, det lät nämligen som om vi välte vitrinskåp och försökte döda varandra. Dom klagade inte bara på mig utan även på paret som bodde över mig(!) Alltså två våningar över dem. Ett flertal gånger ringde dom och var arga för att den ettårige sonen grät på nätterna (Jag själv som bodde mittemellan hörde absolut ingenting). När dom ansåg att jag varit för högjödd så brukade dom hämnas genom att spela Lou Begas - Mambo nr 5 på högsta volym 2-3 timmar mitt i natten. Vilka jävla psykopater det var! Blir arg bara över att tänka på dem. Började faktiskt allvarligt överväga att det spökade i deras lägenhet. En morgon vaknade jag av att dom stod och körde ett kvastskaft med full kraft i taket. Efter ett tag så märkte man att slagen blev mattare och mattare. Då bytte dom av varandra och den ena efter den andra slog sig trött. Efter 20 min så gick jag ner och undrade vad i helvete dom pysslade med. Fick till svar att jag skulle bli polis anmäld för olaga hot pluss att jag haft brakfest till halv fyra natten innan! Jag hadde fan sovit sen 10!! Jag hadde under hela den här tiden satsat på att ignorera dem men nu var fan måttet rågat! Följade kväll hadde jag och 8 av mina vänner "mini OS" i min lägenheten. 10 meter, längdhopp, tresteg och kullerbytta stod på programet. Efter det så hadde vi Cryptopsy race i 2 timmar (jag hadde aldrig någonsin gjort något liknade mot dem tidigare men nu fick det va nog). Satt bara och väntade på att polisen skulle komma men konstigt nog så hände ingenting. Två dagar senare så var deras lägenheten till salu.

Tilläggas bör att dom har bott i 5 olika lägenheter under 4 år.

Kwon
2005-09-12, 21:50
Har bra kontakt med alla grannar i mitt hus. Annat var det för tre år sedan då en familj bestående av fyra genomsjuka tyskar bodde under min lägenhet. Dom klagade på precis allt. När jag dammsugde så lät det tydligen som om jag rullade jag fyrkantiga bowlingklot. När jag tittade på tv så lät det tydligen som om jag hoppade längdhopp. Det värsta var när jag och min då sjuåriga kusin lungt och stillsamt satt och spelade kort, då var tydligen Stanley och Bimba (dom hette faktiskt så) enligt egen utsago otroligt nära att ringa polisen, det lät nämligen som om vi välte vitrinskåp och försökte döda varandra. Dom klagade inte bara på mig utan även på paret som bodde över mig(!) Alltså två våningar över dem. Ett flertal gånger ringde dom och var arga för att den ettårige sonen grät på nätterna (Jag själv som bodde mittemellan hörde absolut ingenting). När dom ansåg att jag varit för högjödd så brukade dom hämnas genom att spela Lou Begas - Mambo nr 5 på högsta volym 2-3 timmar mitt i natten. Vilka jävla psykopater det var! Blir arg bara över att tänka på dem. Började faktiskt allvarligt överväga att det spökade i deras lägenhet. En morgon vaknade jag av att dom stod och körde ett kvastskaft med full kraft i taket. Efter ett tag så märkte man att slagen blev mattare och mattare. Då bytte dom av varandra och den ena efter den andra slog sig trött. Efter 20 min så gick jag ner och undrade vad i helvete dom pysslade med. Fick till svar att jag skulle bli polis anmäld för olaga hot pluss att jag haft brakfest till halv fyra natten innan! Jag hadde fan sovit sen 10!! Jag hadde under hela den här tiden satsat på att ignorera dem men nu var fan måttet rågat! Följade kväll hadde jag och 8 av mina vänner "mini OS" i min lägenheten. 10 meter, längdhopp, tresteg och kullerbytta stod på programet. Efter det så hadde vi Cryptopsy race i 2 timmar (jag hadde aldrig någonsin gjort något liknade mot dem tidigare men nu fick det va nog). Satt bara och väntade på att polisen skulle komma men konstigt nog så hände ingenting. Två dagar senare så var deras lägenheten till salu.

Låter som att dom "hör" saker! :laugh: Röster , skrik och ljud i deras skallar!

Rockhard
2005-09-12, 21:51
Pratar aldrig med nån av dom. Det är typ som i den där sketchen när man lär blattarna kolla i titthålet så att kusten är klar innan man går ut i trappen i mitt hus :MrT:

Kwon
2005-09-12, 21:52
Pratar aldrig med nån av dom. Det är typ som i den där sketchen när man lär blattarna kolla i titthålet så att kusten är klar innan man går ut i trappen i mitt hus :MrT:

Bor du i ett jobbigt område?

Rockhard
2005-09-12, 21:55
Bor du i ett jobbigt område?

Nä det är rätt okej. Men i min trapp är alla konstigt misstänksamma/paranoida...

Rock'nRoll
2005-09-12, 21:57
Låter som att dom "hör" saker! :laugh: Röster , skrik och ljud i deras skallar!

Jo, när jag tänker på det så här i efter hand så antar jag att deras psykiska hälsa inte va den bästa.

MacLeod
2005-09-12, 22:01
När någon jag hälsar på inte hälsar tillbaka så brukar jag säga "men skit i det då".
Min närmaste granne tror jag hatar mig bara för att hans tjej knackade på hos mig när jag hade fest, han hälsar med andra ord inte.
En annan stänger igen dörren om hon (eller så är det en han) hör att någon är utanför.

polle
2005-09-12, 22:02
Den enda grannen jag ser överhuvudtaget är en finsk sjukpensionär. Kärringen brukar hota med att ringa polisen för att jag springer i trapphuset.

Morrris
2011-01-09, 17:56

Helt rätt.

Dreas
2011-01-09, 18:00
Vad är det med alla bumpar denna vecka, tredje tråden ifrån 2005 som dyker upp? :p

Som svar på tråden, japp, som fan....... http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143317

Angel
2011-01-09, 18:03
För att svara på frågan, nej de har ja inte.

Men när ja bodde i Jkpg så gick jag en gång...04.00 på natten och knackade på den snygga grannen som bodde på samma gård och frågade om han ville dricka the. Det ville han inte. Jag hade tom kokat en kopp the som ja hade i handen. Nej jag var inte nykter. Ja det var sjukt pinsamt att träffa han dagen efter och typ alla dagar efter det.

Hung
2011-01-09, 18:23
Bor i en liten fastighet med bara 3 lägenheter, hyresvärden på bottenvåningen och jag och en annan på ovanvåningen. Supertrevliga människor :)

r3mpuh
2011-01-09, 18:30
Har inte träffat min granne än, men han gillar musik ala Dunk Dunk och det dundrar/vibrera mer i mitt bort/stol när han spelar än när jag spelar med min subwoffer ;[

shut teh face
2011-01-09, 18:44
Jag har swingersfester varje helg och ungefär hälften av grannarna är med, åldersgränsen är 40 år så det stämmer nog.

Onigiri
2011-01-09, 19:05
face: pics!

Ja, jag snackade senast med min granne för 1 timme sedan i telefon (vi är inte grannar längre, han är över 80) han tar hand om en av mina katter, snackade varje dag när jag bodde i lägenhet förr, vi är typ polerz. Övriga grannar sa jag bara "hej" till på ett väldigt bistert vis.

Cilia
2011-01-09, 19:08
Vad är det med alla bumpar denna vecka, tredje tråden ifrån 2005 som dyker upp? :p

Tänkte det samma. Vad är det som gör att man som ny på forumet söker på trådar från 5-6 år tillbaka?

krilleh
2011-01-09, 19:14
Jag hälsar alltid på mina grannar. Men mer än så brukar det inte bli.

Har två grannar jag kan prata lite mer med än bara ett hej. Blir dock oftast om väder och sånt kallprat. Lite småtrist att många är så tillbakadragna av sig...

von huff
2011-01-09, 19:23
Närmaste grannen bor 600m från mig och jag ser honom endast när han kör förbi mig.Den andra närmaste grannen är ett par i 60 års åldern som jag hälsar på när jag sökert posen så nej det är inte mycket kontakt

Giljotinen
2011-01-09, 19:35
Har bara träffat en av grannarna på samma plan som mig. En trevlig kvinna som bor längst in i hörnet. Resten har jag varken hört ett ljud eller sett en skymt av. Har ändå bott här sedan i september.

olle lindblad
2011-01-09, 19:53
Jag hälsar på alla grannar och pratar med en del. Umgås inte med någon av dem även om flera är riktigt trevliga, just nu räcker tyvärr inte tiden till. Har ingen suris i trappuppgången och känner mig lyckligt lottad. Det är första gången någonsin.

Yes
2011-01-09, 20:07
helt rätt.
+1!

Morrris
2011-01-09, 20:20
Tänkte det samma. Vad är det som gör att man som ny på forumet söker på trådar från 5-6 år tillbaka?

Ny och ny... Det är väl ett ganska brett begrepp? :)

elBjurro
2011-01-09, 20:24
Jag har bara fem familjer som jag kan räkna som grannar. Hejjar å donar, surrar ibland.. känt dom alla sen jag var 0år.. 31år snart alltså.

Så ganska bra kontakt har vi ändå med tanke på att jag inte gillar folk rent allmänt.

Förövrigt så anser jag att man inte ska bo i lägenhet, det kan aldrig vara bra för det psykiska välbefinnandet.

Mvh Henke

Tjuckot
2011-01-09, 20:45
Pratar inte med någon direkt, förutom hälsningsfraser. Det närmaste någon djupare kontakt var när jag klev runt en granne när han däckat och hans fru stod och sparkade lite ömsint på honom utanför deras dörr. Trevligt minne.

Nalfaren
2011-01-09, 21:31
Bott i villa nu i ett år, har 2 grannar (på landet). En barnfamilj med 1 hund, samt en hovslagare med 2 hästar. Hovslagaren har hand om våra hästar och vi hjälps åt med in och utsläpp ifall någon av oss vill iväg en helg. Vi har fikat ihop ett par gånger å får hjälp med skottning via traktor och jag fixar bl.a. datorhjälpen :) Helt underbart med bra grannar som kan hjälpa till, har bägge mina grannar som vänner på Facebook :)

Hemi
2011-01-09, 21:40
Bor i hus i tätort. Morsar på någon och lite småprat med densamme. Annars inget. Ju större stad, desto mindre kontakt känns det som.

Chaan
2011-01-09, 22:01
Finnen bredvid skäms inte för sig utan bad mig typ öppna ytterdörren när han kom hem full och nerblodad, sönderslagen i ansiktet en sen kväll. Men dom andra undrar jag vad dom gjort som dom vill dölja. Grannen på andra sidan sade Bor du här, första gången han såg mig. Han ville alltså att ingen skulle bo här. Sen är det tanten på nedervåningen. Jag brukar glatt heja på folk när jag flyttar in någonstans och så här med, men hon slutade snabbt heja och började titta misstänksamt och senare paranoid. Kan säga med säkerhet att det inte är direkt mig som person dom reagerar på för första lördagen satte jag upp saker 8 på kvällen och folk blev vansinniga! Det var människor som inte hade någon aning om vem som bor här. Regeln är att det ska vara tyst 10 på kvällen men i vanlig ordning skaffar sig folk egna regler efter ett tag och det vanliga är att killen ovanpå flyttar möbler (eller styrketränar och släpper vikter kanske?) mellan 10 och 11 på kvällen. Inte för det direkt bryr mig i grunden men just detta med så uppenbart olika regler. Själv tycker jag det var väldigt spöklikt när jag flyttade in, det har blivit bättre här nu, för att sådana som mig flyttat in. Det var aldrig någon som spelade musik ens på helgerna tidigare, nu är det karaokekvällar hos någon granne, och det har blivit lagligt att ha bilstereo. Detta var strängt förbjudet när jag flyttade hit, fick en rejäl avhyvling av en finska för att jag hade stereon på på rätt låg volym.

Dom enda trevliga här är barnen, dom hejar. Dom får en dålig start på livet men det är nog inte kört för dom. Barnen låter ofta glada när dom leker med varann på gården och grinar och bråkar när dom är i lägenheterna hör man :(

Så ser det ut där jag bor.

http://chaan.se/bilder_ej_egna/platser/hell.jpg