handdator

Visa fullständig version : F!

Tomten
2005-09-11, 13:36
Patriarket ska darra!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=460775&previousRenderType=6

Undrar vad hon menar med det här.

"På förmiddagen klubbades också Fi:s feministiska bostadspolitik, ett område som Gudrun Schyman vill prioritera.

- Väldigt många kvinnor har i dag ingen möjlighet att skaffa sig en egen bostad. Det gör att kvinnor som inte har tillräckliga ekonomiska resurser blir beroende av att leva med en man, säger Gudrun Schyman."

Vad I helvete snackar hon om? Varför skulle kvinnor ha sämre möjlighet än män att skaffa bostad? Eller är det bara jag som dum, fet och relativt hårig man som har svårt att förstå det här?

Vi fortsätter...

"Det vill Fi motverka genom att påverka den kommunala bostadsplaneringen där bostäder byggs som inte förutsätter tvåsamhet. Hur Fi ska finansiera sina reformer är oklart. "

Ja, det är väl helt ok, men varför säger hon då inte bara att det ska gynna kvinnorna, det är väl lika gynsamt för alla MÄN som är single med...

*suck*

Har förövrigt kollat lite på SVT24 från deras "årsmöte", bra organisation har de då *rolleyes*

reinholdsson
2005-09-11, 14:00
Patriarket ska darra!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=460775&previousRenderType=6

Undrar vad hon menar med det här.

"På förmiddagen klubbades också Fi:s feministiska bostadspolitik, ett område som Gudrun Schyman vill prioritera.

- Väldigt många kvinnor har i dag ingen möjlighet att skaffa sig en egen bostad. Det gör att kvinnor som inte har tillräckliga ekonomiska resurser blir beroende av att leva med en man, säger Gudrun Schyman."

Vad I helvete snackar hon om? Varför skulle kvinnor ha sämre möjlighet än män att skaffa bostad? Eller är det bara jag som dum, fet och relativt hårig man som har svårt att förstå det här?

hon syftar väll på att kvinnor tjänar mindre.

Tomten
2005-09-11, 14:28
hon syftar väll på att kvinnor tjänar mindre.

Förmodligen, men det är inte ett hållbart argument. Det är ju knappast som kvinnor har slavlöner i jämförelse med männen. Det handlar ju i regel om några procent (varför det nu ska vara löneskillnad till att börja med).

Lite lustigt är det ju också att F! bara får ha max 1/4 män i styrelsen... Här snackar vi ju jämnlikhet! :D

Herkulez
2005-09-11, 14:48
deras årsmöte var väldigt underhållande att se, ur en komisk synpunkt iaf =)

gillade speciellt deras "kampsånger"

Cilia
2005-09-11, 14:50
tycker dom träffade rätt när en medlem uttryckte sig så här

"Kvinnor som ligger med män är könsförrädare"

Tolkia
2005-09-11, 14:51
Det är ju knappast som kvinnor har slavlöner i jämförelse med männen. Det handlar ju i regel om några procent (varför det nu ska vara löneskillnad till att börja med).
Utan att ha synpunkter på F!:s vara eller icke vara, så handlar det ju inte bara om löneskillnader inom samma yrke (som är HÖGST tveksamma i mina ögon) utan om att "kvinnoyrken" generellt har lägre löner än "mansyrken". Detta verkar gå i båda riktningar, d.v.s. yrken som kvinnor av tradition har varit i majoritet inom (sjuksköterskor, dagispersonal etc.) har lägre lön än yrken som av tradition varit/är "mansyrken", men det är också så att om andelen kvinnor inom ett tidigare mansdominerat yrke försämras löneutvecklingen (jfr. läkare). Mindre lyckat, tycker i alla fall jag som är partisk kvinna.

Garnax
2005-09-11, 14:52
patetiskt, men dom kan väl få leka

Herkulez
2005-09-11, 14:53

:laugh:

Sonny
2005-09-11, 15:15

:laugh: :thumbup:

Pellefant
2005-09-11, 15:16
deras årsmöte var väldigt underhållande att se, ur en komisk synpunkt iaf =)

gillade speciellt deras "kampsånger"

Du menar den om att skära av kukar? :(

Tomten
2005-09-11, 18:08
Utan att ha synpunkter på F!:s vara eller icke vara, så handlar det ju inte bara om löneskillnader inom samma yrke (som är HÖGST tveksamma i mina ögon) utan om att "kvinnoyrken" generellt har lägre löner än "mansyrken". Detta verkar gå i båda riktningar, d.v.s. yrken som kvinnor av tradition har varit i majoritet inom (sjuksköterskor, dagispersonal etc.) har lägre lön än yrken som av tradition varit/är "mansyrken", men det är också så att om andelen kvinnor inom ett tidigare mansdominerat yrke försämras löneutvecklingen (jfr. läkare). Mindre lyckat, tycker i alla fall jag som är partisk kvinna.

Fast det där är ju lite mer invecklat än vad F! vill göra det. Det går ju inte att på ett eller några år få en jämn könsfördelning i yrken som varit mans/kvinnodominerade i flera hundra år. Problemet är ju också att få kvinnor att välja en utbildning som är "mansdominerad". Hur många kvinnor skulle frivilligt välja att bli plåtslagare, rörmokare, byggnadsarbetare? En fråga man *måste* ställa då med är ju om de faktiskt klarar jobbet. För även om de tunga industri och byggjobben har blivit mer automatiserade och inte längre kräver samma fysik, så är det fortfarande arbeten som är fysiskt krävande.

I dagens samhälle är det ju inte heller något som HINDRAR en kvinna från att utbilda sig och få jobb inom ett mansdominerat yrke. Risken är ju faktiskt stor att hon blir inkvoterad pga. sitt kön. Det är inte alls ovanligt att man ser att arbetsgivare söker efter kvinnor till deras arbetsplats eftersom den är mansdominerad.

Fast som sagt, jag förstår inte heller poängen med olika lön beroende på kön, det borde vara lagstadgat att det inte är tillåtet att ge högre/lägre lön beroende på kön. Varför F! inte har lagt fram ett sådant förslag förstår jag inte. Det är ju mer logiskt än att gnälla om att kvinnor har så låg inkomst att de inte har råd med egna bostäder och "tvingas" ingå i partnerskap med en man pga. det *rolleyes*

Trance
2005-09-11, 18:15
Det finns redan, men då många löneförhandlingar är baserad på indivduell förmåga så är det svårt att bevisa det diskriminering.

Vi har ju haft en lång diskussion om löner och jag vidhåller att skillnaden inte är så stor, den storlek som finns är ju framför allt kvinnliga val istället för just diskriminering.

Tolkia
2005-09-11, 18:55
Fast det där är ju lite mer invecklat än vad F! vill göra det.
Jo. Man undrar om det finns någon fråga som INTE är lite mer invecklad än vad /insert valfritt politiskt parti/ vill göra den? Och det blir avgjort färre ju närmare valet man kommer ...

gothen
2005-09-11, 19:43
Dom där kvinnorna är ju besatta... När inte mansskatten gick vägen ska vi kanske testa kvinnobidrag också? Om vi hade Gudrun som diktator skulle man inte behöva bry sig om pengar i alla fall, antingen får man 100% i bidrag eller så betalar man 100% i skatt *grr27*

Fast jag ser FI som något possitvt, dom tar röster från vänstern och sossarna så att "de högra" kanske får majoritet 2006 :) Go Gudrun ; )

Pingu
2005-09-11, 20:21
Dom är sjuka, det känns fn inte bra att dom kan vistas ute på platser där mina barn kan vara.

Bengan
2005-09-11, 20:49
Dom är sjuka, det känns fn inte bra att dom kan vistas ute på platser där mina barn kan vara.

Tänk dig alla dom på samma ställe som uder årsmötet... tycker riktigt synd om repportern som svt hade där. det var en man..

Kwon
2005-09-11, 20:54
Det är tragiskt att det skall ha kommit till detta...

Då män skall behöva vara rädda för kvinnor... :laugh:

Det första man gör när man ser/träffar kvinnor från FI är kanske inte direkt "samspelet mellan man och kvinna" utan "hur jag bäst härmar Carl Lewis/Ben Johnson". :naughty:

TERROR!

FI som i LEDE FI!

BOGEY ON MY RIGHT! RUN! RETREAT!

mini
2005-09-11, 21:00
Det är tragiskt att det skall ha kommit till detta...

Då män skall behöva vara rädda för kvinnor... :laugh:

Ja. Jag förstår inte vad män är så rädda för heller? Vet du? (Varför är det mer tragiskt att män är rädda för kvinnor än vice versa förresten?)

Vill du utveckla detta?

Bärs
2005-09-12, 08:48
Jag tror att de värsta sociopaterna i partiet/feministrörelsen under rätt omständigheter inte skulle tveka att utföra ett folkmord.

RobbeliRobban
2005-09-12, 09:02
jaja tycka vad man vill om deras snurrigheter, men Schyman är iaf hyfsat hot.

internethjälten
2005-09-12, 09:11
..hon är störd

Arne Persson
2005-09-12, 09:21
Hon är nog lite småkinky också eftersom hon upprepade gånger, lätt berusad, pissat på biografgolven under premiärer. :thumbup:

mini
2005-09-12, 09:28
Hon är nog lite småkinky också eftersom hon upprepade gånger, lätt berusad, pissat på biografgolven under premiärer. :thumbup:

Oj, upprepade gånger! Har bara hört om en, antar att herr Persson har andra källor än jag har.

Jag tror att de värsta sociopaterna i partiet/feministrörelsen under rätt omständigheter inte skulle tveka att utföra ett folkmord.
Var är sinnet för proportioner? Begå fokmord, varifrån kommer denna känsla? Är du månne lite skraj för att starka kvinnor ska komma och ta dig? Tror du feminister har större benägenhet till folkmord än folkpartister? Rödhåriga? Icke politiska sociopater? Män? (Om jag inte missminner mig är det män som har stått för de allra flesta krig och folkmord?) Vad bygger du detta på?

internethjälten
2005-09-12, 09:32

....hahahahahaha, dags att gå och få underlivet checkat för hennes del, samt bli portad på bolaget :thumbup:

Slartibartfast
2005-09-12, 09:33
F! är ett Idiotpack.

norsk_gadd
2005-09-12, 09:36
Äckliga nollor, värdelöst pack, svaga får som behöver Gudruns snevridna tro för att vallas till fållan. Och nej jag är inte politiskt korrekt men det behöver jag inte heller va. Fuck FI!

Davil
2005-09-12, 09:50
Äckliga nollor, värdelöst pack, svaga får som behöver Gudruns snevridna tro för att vallas till fållan. Och nej jag är inte politiskt korrekt men det behöver jag inte heller va. Fuck FI!

äckliga nollor? Kan vi få se ett kort på dig ? Måste mäniskor vara vackra för att få bli politiker för dig ?

värdelöst pack? Det får stå för dig, men det är märkligt hur rädda vissa sk män verkar bli med tanke på hur värdelösa de är...

svaga får I alla tider har kvinnor varit minder värda än mannen, och räknats som svagare med sämre livskvalitet.

Fuck FI Fuck ...

Holm
2005-09-12, 09:53
När jag hör ordet mansyrken så tänker jag på mera fysiskt krävande arbeten. Och eftersom dessa är mera fysiskt krävande så är det större chans att bli skadad.
Bara jag som tycker det är självklart att dessa ska ha bättre betalt då?
Jag säger inte att det bara är män som ska ha dessa arbeten för det, Är en kvinna utbildad till ett "mansyrke" så ska hon jobba inom det.
Tror folk koncentrerar sig för mycket på vilket kön som dominerar i det yrket och tror lönerna bestäms på grund av det.

Besserwisser
2005-09-12, 09:55
När jag hör ordet mansyrken så tänker jag på mera fysiskt krävande arbeten. Och eftersom dessa är mera fysiskt krävande så är det större chans att bli skadad.
Jag säger inte att det bara är män som ska ha dessa arbeten för det, Är en kvinna utbildad till ett "mansyrke" så ska hon jobba inom det.
Tror folk koncentrerar sig för mycket på vilket kön som dominerar i det yrket och tror lönerna bestäms på grund av det.

Förslitningsskador inom kvinnoyrken är väl knappast sällsynta?

mini
2005-09-12, 09:57

Menar du att lönen ska sättas efter hur många som blir skadade i eller sjukskrivna från sitt arbete?

Dumleman
2005-09-12, 09:58
Ja. Jag förstår inte vad män är så rädda för heller? Vet du? (Varför är det mer tragiskt att män är rädda för kvinnor än vice versa förresten?)
Jag tror inte bara att det är män som är rädda. Min mor, och många som hon känner, avskyr F! och hon är ensamstående lokalvårdare. Hurvida hon är rädd eller inte vet jag inte men jag är alltid rädd när dumhet och makt kombineras. Än så länge har de bara dumheten och inte makten, vilket är en jävla tur.

norsk_gadd
2005-09-12, 10:19
äckliga nollor? Kan vi få se ett kort på dig ? Måste mäniskor vara vackra för att få bli politiker för dig ?

värdelöst pack? Det får stå för dig, men det är märkligt hur rädda vissa sk män verkar bli med tanke på hur värdelösa de är...

svaga får I alla tider har kvinnor varit minder värda än mannen, och räknats som svagare med sämre livskvalitet.

Fuck FI Fuck ...

Nämen oj... någon på internet som inte tycker om mig. Ååååh nej! :booty:
Japp, livrädd. För vad? Det sk patriarkatet är ju tydligen så väldigt djupt rotat så det finns väl inget att frukta. Jag kommer tillhöra det starkare könet så länge jag lever ändå.

Nej, jag känner många tjejer som är jävligt mycket starkare än män men de behöver inte gömma sig bakom Gudrun och hennes armé av arga rejects.

Ja, det kommer kort till våren när jag är i riktigt bra form, lägger väl inte upp något när jag är julgris, förstår väl vem som helst.
Men det kommer bilder så att du har något att se upp till.

Och du, va inte så ledsen, det kommer att lösa sig för dig också. :laugh:

Action
2005-09-12, 10:34
Japp, livrädd. För vad? Det sk patriarkatet är ju tydligen så väldigt djupt rotat så det finns väl inget att frukta. Jag kommer tillhöra det starkare könet så länge jag lever ändå.

Nej, jag känner många tjejer som är jävligt mycket starkare än män men de behöver inte gömma sig bakom Gudrun och hennes armé av arga rejects.

Ja, det kommer kort till våren när jag är i riktigt bra form, lägger väl inte upp något när jag är julgris, förstår väl vem som helst.

:thumbup: :thumbup:

De kvinnor som är starka, och många är som Piranha skriver starkare än många män. De behöver inget feministiskt parti och framförallt ingen Gudrun som taleskvinna för att ta för sig av livet och möjligheterna som finns.

norsk_gadd
2005-09-12, 10:36
:thumbup: :thumbup:

De kvinnor som är starka, och många är som Piranha skriver starkare än många män. De behöver inget feministiskt parti och framförallt ingen Gudrun som taleskvinna för att ta för sig av livet och möjligheterna som finns.

Tackar, någon som förstår. Tror faktiskt att många tjejer jag känner har mer driv och mental styrka än vad jag har, men till skillnad mot alla "frihets-kämpar" så orkar jag inte hänga upp mig på vilket kön man föddes till. De är helt enkelt bara starka människor.

Action
2005-09-12, 10:38
Jag citerar Liza Marklund från gårdagens Expressen.

"Jag kommer aldrig att rösta på er, men fortsätt gärna att toka er så att vi andra verkar lite normalare"

Ser man det så så gör ju FI de flesta kvinnor en stor tjänst... :D :D

norsk_gadd
2005-09-12, 10:41

"Jag kommer aldrig att rösta på er, men fortsätt gärna att toka er så att vi andra verkar lite normalare"

Synd att man framstår som en sådan kvinnohatare i alla feministiska texter, troligtvis därför man känner sig "hotad", för att man pekas ut som våldtäktsman som inte kan tänka med annat än kuken. Vem skulle inte känna sig hotad av sådana hemska anklagelser. Men jag antar att det ska jag bara ta eftersom män förr i tiden var jätte-taskiga...... eller så kan vi leva i nuet, eller nått? Vad vet jag, jag är ju bara 20. :booty:

Arne Persson
2005-09-12, 10:58
Oj, upprepade gånger! Har bara hört om en, antar att herr Persson har andra källor än jag har.

Var är sinnet för proportioner? Begå fokmord, varifrån kommer denna känsla? Är du månne lite skraj för att starka kvinnor ska komma och ta dig? Tror du feminister har större benägenhet till folkmord än folkpartister? Rödhåriga? Icke politiska sociopater? Män? (Om jag inte missminner mig är det män som har stått för de allra flesta krig och folkmord?) Vad bygger du detta på?

Det äro minst 2 ggr. ;)

Metal_boy_
2005-09-12, 11:08
Mossrivare kan ju behövas på vissa av damerna.

http://www.i-handel.com/i_b/721004.jpg

mini
2005-09-12, 11:09
Det fiffiga är ju att vi lever i en demokrati, vilket innebär att vi kan rösta. Om mer än 4% av Sveriges röstberättigade del av befolkningen anser att FI har en poäng kanske det är värt att börja fundera på varför?

Metal_boy_
2005-09-12, 11:11
Det fiffiga är ju att vi lever i en demokrati, vilket innebär att vi kan rösta. Om mer än 4% av Sveriges röstberättigade del av befolkningen anser att FI har en poäng kanske det är värt att börja fundera på varför?

Det fiffiga är ju också att dom 4% behöver inte ha en aning om vad fan dom röstar på heller :)

mini
2005-09-12, 11:19
Det fiffiga är ju också att dom 4% behöver inte ha en aning om vad fan dom röstar på heller :)

Precis som resterande 96% inte heller nödvändigtvis har. Så mycket skriverier det har varit och säkerligen kommer fortsätta vara gissar jag att de som väljer att lägga sin röst på FI har bättre koll än många andra, men det är bara en ren gissning från min sida.

norsk_gadd
2005-09-12, 11:21
Om FI får mer än 4 % ska jag gå ut med en ursäkt till ALLA feminister här på brädan. Det är ett löfte.

Ja, de kanske har mer koll, men vad spelar det för roll? I en demokrati är min röst lika mycket värd som den som spenderar sitt liv till att förstå vad det handlar om. Underbart system. :cool:

Davil
2005-09-12, 11:29

Nä, jag tycker du verkar vara en väldigt smart och trevlig kille *kissass*

Precis som du säger så tillhör du det starkare könet, är det så det skall vara ? Skall inte kvinnor och män få vara lika starka ? Nej tycker de män som är rädda för feminister som kämpar för rättvisa.

Och nej, jag är ärligt talat inte intreserad över att få se dig. Du ser ju ut som en Julgris, varför lägga ner tid på politik när du hånar "fula" männiksor som startar ett parti ?

Och du, jag är lycklig. Jag råkar ju vara född till man.

skaparn
2005-09-12, 11:46

Liza Marklund verkar missa en sak. Ju mer tokande från FI's sida, desto mer skimrar hela frågan om jämlikhet av löje. Hur många tror du inte förknippar ordet feminism med uttalanden av Tina Rosenberg efter året som gått?
När de dessutom, utan att erkänna det förstås, står väldigt långt åt vänster så skrämmer dom effektivt bort alla som inte tycker att lösningen på alla problem är statlig inblandning i allt, förutom vilket namn man ska få ge sitt barn då....

Metal_boy_
2005-09-12, 11:54
Precis som resterande 96% inte heller nödvändigtvis har. Så mycket skriverier det har varit och säkerligen kommer fortsätta vara gissar jag att de som väljer att lägga sin röst på FI har bättre koll än många andra, men det är bara en ren gissning från min sida.

Eller så är dom extremister :)

nisnom
2005-09-12, 12:45

ditt inlägg låter som eko från 30-talets tyskland, dock med skillnaden att denna gång är det "starka" kvinnor och inte handlingskraftiga herrar med lustiga mustascher som vi medborgare har alltför naiv och okritisk inställning till. jag anser att fi borde förbjudas samt stämplas som terrororganisation, ledarna bör interneras och i gudruns fall steglas på torget. sen tycker jag att vi rakar håret av alla kvinnor som varit med och hejjat fram dom här stolligheterna.....tack för mig

Tolkia
2005-09-12, 13:20
Liksom de värsta sociopaterna på den liberala kanten ...

mini
2005-09-12, 13:34
ditt inlägg låter som eko från 30-talets tyskland, dock med skillnaden att denna gång är det "starka" kvinnor och inte handlingskraftiga herrar med lustiga mustascher som vi medborgare har alltför naiv och okritisk inställning till. jag anser att fi borde förbjudas samt stämplas som terrororganisation, ledarna bör interneras och i gudruns fall steglas på torget. sen tycker jag att vi rakar håret av alla kvinnor som varit med och hejjat fram dom här stolligheterna.....tack för mig

Du anser att vi ska tortera de som brukar sin yttrandefrihet, förbjuda politiska partier som du inte gillar och tycker att det är jag som har fascistoida tendenser?

norsk_gadd
2005-09-12, 13:36
Du anser att vi ska tortera de som brukar sin yttrandefrihet, förbjuda politiska partier som du inte gillar och tycker att det är jag som har fascistoida tendenser?

Äntligen, så skönt att in förstår varandra! :thumbup:

bjornes magasin
2005-09-12, 13:47
"Fi" är för de svaga, så länge man erkänner sig svag och ber om hjälp, kommer man aldrig bli stark. Staten ska lämna så mycket åt individen själv, nattväktarstat hade varit något.

Tricklev
2005-09-12, 14:01

:laugh: :laugh:
Silken humor, smått inressant att det faktiskt finns en viss gämfnreösel, även om jag inte fruktar någon ny förintelse ;)

Davil
2005-09-12, 14:06

Om det är någon här som låter eko från 30-talets tyskland så är det då verkligen du själv !
Istället för judar så tycker du att F! skall förbjudas.
Ledarna skall interneras eller steglas på torg.
rakas skall de också.

Allt som hämtat från Hitler-tyskland 30-40talet !

Varsågod för dig !

Bärs
2005-09-12, 14:12
Tror du feminister har större benägenhet till folkmord än folkpartister?

Ja definitivt! Jag tror inte liberaler kan knytas till några hemskheter i historien.

Dessa människor bryr sig inte ett skvatt om kvinnors väl och ve. De drivs av helt andra motiv, de är ute efter att omvandla den mänskliga naturen genom att först totalt omvandla samhället vi lever i. Eftersom kön enligt dem är enbart en kulturell konstruktion måste det kulturella könet krossas. Därför skall kärnfamiljen på sikt bort, det sker genom att jämställa alla andra typer av samlevnad med kärnfamiljen. Detta trots att konceptet mamma, pappa barn är det naturliga. Eventullet kanske det kommer en kärnfamlijsbeskattning i framtiden som mellansteg tills den helt förbjuds som den repressiva institution den är. Även namnskicket måste naturligtvis förändras.

Att vi talar om sekteristiska fanatiker inom femisimen framkom tydligt i ROKS-dokumentärern. Kvinnor som inte ställer upp på den extrema rasismen eller vars berättelser och attityd inte passar ideologin skall minsann inte få någon hjälp av dem, de är förrädare. Våldet finns latent under ytan. Kom ihåg sossefeministerna som angrep kunderna på en sexklubb med tillhyggen så att blod rann på golvet. Vad är skillnaden mellan dem och en mobb nazister som i grupp misshandlar en neger som besökt ett kafé som mestadels har svart klientel? Att det är så här är inte konstigt med tanke på att en av feminismens biblar beskriver män som biologiska olyckor. Steget till att med moralisk rätta avlägsna dessa naturens missfoster fysiskt behöver inte vara så långt. Det är helt enkelt sjuka människor som dras till dylika extremrörelser eftersom de accepteras där. Även om vissa inom röreslen kanske tycker att några går för långt vill de ju ändå "rätt" sak, och därför ursäkas de. Jämför detta med vandalerna i Göteborg för några år sedan. Attack klarade inte av att trovärdigt fördöma vandalerna eftersom de ytterst sympatiserade med dem.

Besserwisser
2005-09-12, 14:21
"Fi" är för de svaga, så länge man erkänner sig svag och ber om hjälp, kommer man aldrig bli stark. Staten ska lämna så mycket åt individen själv, nattväktarstat hade varit något.

Huh? Bör inte detsamma gälla alla politiskt aktiva, oavsett partitillhörighet? Eller kan man vara politiskt engagerad men likväl stark? Lyckades jag precis skriva mer nonsens än du?

hangatyr
2005-09-12, 14:24
Detta trots att konceptet mamma, pappa barn är det naturliga.

.

är det? om om så är: ska vi i så fall upphöra med allt som inte är naturligt?

fat_joe
2005-09-12, 14:35
Ja definitivt! Jag tror inte liberaler kan knytas till några hemskheter i historien.

Dessa människor bryr sig inte ett skvatt om kvinnors väl och ve. De drivs av helt andra motiv, de är ute efter att omvandla den mänskliga naturen genom att först totalt omvandla samhället vi lever i. Eftersom kön enligt dem är enbart en kulturell konstruktion måste det kulturella könet krossas. Därför skall kärnfamiljen på sikt bort, det sker genom att jämställa alla andra typer av samlevnad med kärnfamiljen. Detta trots att konceptet mamma, pappa barn är det naturliga. Eventullet kanske det kommer en kärnfamlijsbeskattning i framtiden som mellansteg tills den helt förbjuds som den repressiva institution den är. Även namnskicket måste naturligtvis förändras.

Att vi talar om sekteristiska fanatiker inom femisimen framkom tydligt i ROKS-dokumentärern. Kvinnor som inte ställer upp på den extrema rasismen eller vars berättelser och attityd inte passar ideologin skall minsann inte få någon hjälp av dem, de är förrädare. Våldet finns latent under ytan. Kom ihåg sossefeministerna som angrep kunderna på en sexklubb med tillhyggen så att blod rann på golvet. Vad är skillnaden mellan dem och en mobb nazister som i grupp misshandlar en neger som besökt ett kafé som mestadels har svart klientel? Att det är så här är inte konstigt med tanke på att en av feminismens biblar beskriver män som biologiska olyckor. Steget till att med moralisk rätta avlägsna dessa naturens missfoster fysiskt behöver inte vara så långt. Det är helt enkelt sjuka människor som dras till dylika extremrörelser eftersom de accepteras där. Även om vissa inom röreslen kanske tycker att några går för långt vill de ju ändå "rätt" sak, och därför ursäkas de. Jämför detta med vandalerna i Göteborg för några år sedan. Attack klarade inte av att trovärdigt fördöma vandalerna eftersom de ytterst sympatiserade med dem.

:thumbup: Bra skrivet.

RobbeliRobban
2005-09-12, 14:40

Hon växer mer och mer i mina ögon. En snäv kortkort läderkjol på henne och F! har min röst. :thumbup:

Jax
2005-09-12, 14:53
Om FI får mer än 4 % ska jag gå ut med en ursäkt till ALLA feminister här på brädan. Det är ett löfte.
Det tragiska är att risken finns att de får över fyra procent. Missnöjdespartin har en förmåga att dra till sig en viss sorts röster.

För övrigt anser jag att kvinnor som ligger med män inte alls är könsförrädare utan ganska så trevliga.

Bärs
2005-09-12, 15:12
är det?

Ja.

mini
2005-09-12, 15:33
Nä, folkpartiet har ju en trevlig herr Rojas på framträdande plats. Han verkar vara en kul kille. Nästan lika kul som Pinochet.

Din tolkning av FI är säkert inte ovanlig, men du spekulerar bara. En beskattning på kärnfamiljen? Gissningar. Säkert lika aktuellt som mansskatten. Jag för min del ser ingen poäng i att med lagstiftning försöka behålla kärnfamiljen. Jag tror det finns andra och likvärdigt goda alternativ.

ROKS-dokumentären tänker jag inte försvara. Det behövs inte igen. Den är inte representativ för majoriteten feminister i Sverige. ROKS och FI har inget med varann att göra. Mediakritik, någon?

Din jämförelse med feministerna som angrep porrklubbsbesökare kan man även jämföra med en grupp invandrare som angriper ett nynazistmöte.

Boken du hänvisar till är på intet sätt feministernas bibel utan ett skönlitterärt verk av en psykiskt sjuk men litterärt begåvad kvinna. Boken ska läsas så. Precis som Excelsoir av LOB ska göra.

MasterChief
2005-09-12, 15:49
Tina Rosenberg(Fi) fina citatsamling:

"Jag tror inte på det här med tillväxt, planeten pallar inte."

"Kapitalet ska krossas"

"Jag är lite förvånad över hennes [Ebba Witt-Brattström] uttalanden, men ibland kan det bli så när man är lite trött. Jag hoppas att hon omprövar beslutet när hon lugnar sig lite och inte är så mycket i affekt."

"Nu är det vi, och ni och fi…"

"Vi ska sänka lönerna för Skandiacheferna!"

"Tack gode gud att påven äntligen dog. Jag hycklar inte. Spräng Vatikanen!"

"Jag tycker att lönetaket ska ligga vid 50 000 (vilket råkar vara hennes egen lön). Ingen, varken man eller kvinna eller oavsett yrke, skulle ha mer. Då tror jag man skulle komma till rätta också med det här med skatter."

"Kapitalismen har massor av pengar."

"Äktenskapets historia handlar ju inte om kärlek och samlevnad, det handlar om ägande."

"De lösningar som jag har funderat på passar inte att säga i tv, därför att jag kan tänka mig ganska, ganska så drastiska lösningar. Jag tycker att ni ska vara väldigt, väldigt nyfikna på det hela […] Men om vi ska hålla oss till demokratiska metoder…"

"Jävla rasist!" (Till sextiofyraåriga Maija Savolainen då hon sagt att hon inte kunnat uttala namnet Devrim Mavi.)

"Jag är glad att det inte är intelligensreserven som faller med dig." (Om Susanne Linde.)

"En bra moderat är en död moderat."

"Vita, heterosexuella medelklasskvinnor har inte i Fi att göra"

"Fi ska inte föra någon jävla borgerlig tantpolitik."

"Patriarkatet skall störtas i grus och aska."

Bärs
2005-09-12, 16:08
Nä, folkpartiet har ju en trevlig herr Rojas på framträdande plats. Han verkar vara en kul kille. Nästan lika kul som Pinochet.

Din tolkning av FI är säkert inte ovanlig, men du spekulerar bara. En beskattning på kärnfamiljen? Gissningar. Säkert lika aktuellt som mansskatten. Jag för min del ser ingen poäng i att med lagstiftning försöka behålla kärnfamiljen. Jag tror det finns andra och likvärdigt goda alternativ.

ROKS-dokumentären tänker jag inte försvara. Det behövs inte igen. Den är inte representativ för majoriteten feminister i Sverige. ROKS och FI har inget med varann att göra. Mediakritik, någon?

Din jämförelse med feministerna som angrep porrklubbsbesökare kan man även jämföra med en grupp invandrare som angriper ett nynazistmöte.

Boken du hänvisar till är på intet sätt feministernas bibel utan ett skönlitterärt verk av en psykiskt sjuk men litterärt begåvad kvinna. Boken ska läsas så. Precis som Excelsoir av LOB ska göra.

Jag talar överlag om radikalfeminismen, hur den tar sig uttryck och vilka underliggande strömingar den består av. Fi är en politisk manifestation av den, ROKS en annan, universitetsfolket en tredje, osv.

Din jämförelse med invandrarna som angriper ett nynazistmöte är helt och skogen och ytterst betänklig. Med den logiken blir alltså fången i koncentrationslägret som lyckas mörda lägerchefen lika moraliskt komprometterad som lägerchefen själv. Skrämmande resonemang du företräder.

userfriendly
2005-09-12, 16:13
tycker att:

*det är synd att F! ska bli så rå-radikala på en gång, det kommer skrämma mer än locka
*grundtanken är jättebra
*det är synd att media e så jävla negativa om detta hela tiden

Jax
2005-09-12, 16:17
tycker att:

*det är synd att F! ska bli så rå-radikala på en gång, det kommer skrämma mer än locka
*grundtanken är jättebra
*det är synd att media e så jävla negativa om detta hela tiden
Vad är grundtanken?

Trance
2005-09-12, 17:02
Feminism i sig har ju varit en nödvändig rörelse för människors lika värde i en tid då människor verkligen inte hade lika värde. Till viss del är detta fortfarande sant och feminismen har inte nått fram än. Världen är verkligen inte perfekt än, speciellt inte i andra kulturer och de kulturerna kommer till Sverige.

Däremot så har jag lite synpunkter hur detta sköts. För det första så tycker jag det är lite olyckligt att en skola och en inrikning(feminism) är lika med all jämställdhetsarbete. Även om kvinnan är mer drabbad så är det inte bara hon som är drabbad. Att jämstäldhetsarbetet inte är jämställt känns fel.

Sedan så ser jag feminismen lite som synen på invandringen. Iallfall feminismen i många kvinnors ögon, män brukar väl tycka att de skall sluta "gnälla". Det är väldigt många som tycker invandringspolitiken inte fungerar och man läser saker som:

År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
* 69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
* 21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
* 10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar

När det gäller offren var:
* 71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
* 22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
* 5 procent var födda utomlands.

http://sydsvenskan.se/malmo/article78437.ece

Detta anser flertalet är uppåt väggarna och ett problem, många (kvinnor) reagerar säkert lika när de läser i Aftonbladet att kvinnor tjänar 80% av männen. Statistiken i båda fallen visar inte hela sanningen, men båda visar på ett problem.

Nu kommer vi till problemet med Fi!. De som har engagerat sig i detta problemet har i många fall blivigt för radikala, de vill omforma hela samhället till en ny bild. Kvinnor som inte håller med är bara förblindade av patriarkatet etc. De lever i sin egna värld och när man hela dagarna diskuterar vi mot dem så blir det så. Detta är inte ett sunt val för de flesta av kvinnorna, det är inte heller en sund politik att driva. På samma sätt som de som en person som kanske vill begränsa eller se över invandringspolitiken endast har radikala partier som vill döda, lemlästa och pissa på alla som inte har samma hudfärg(riktigt så illa är det nog inte, men ni förstår) eller så har de vanliga partierna.

Förhoppningsvis så ser kvinnor detta som det extrema parti som det är och lägger sin röst någon annanstans. Förhoppningsvis så ser även "de vanliga" partierna detta som ett hot och jobbar fram en riktigt jämställdhetspolitik som fungerar för alla parter.

Sedan att Fi! är väldigt vänster är ju ett annan anledning att inte rösta, gillar inte att staten skall bestämma allt. Men man kan ju göra som partierna gör mot andra missnöjespartier, frysa ut och vägra debattera. ;)

mini
2005-09-12, 17:02
Tiina Rosenberg är inte radikalfeminist utan queerfeminist. Att hon ska ha sagt att kvinnor som ligger med män är könsförrädare håller jag inte för troligt då hon även om queerteorin sagt att det är "en möjlighet till en queerfeministisk position utan radikalfeminismens klaustrofobiska separatism och den rådande feminismens heterocentrism". (Ur hennes bok från 2002) De andra citaten vet jag inget om men tycker att de är ganska typiskt vänstersnack, kanske mer skruvat.

ROKS är ingen politiska manifestation utan en en sammanslutning av kvinnojourer i Sverige. Dessvärre har styrelsen gett sig ut på djupt vatten. Därför sitter Ireen inte kvar som ordförande.

Tråkigt att jag skrämmer dig Bärs. Vore intressant att höra varför du tycker att min jämförelse är så skrämmande men din helt korrekt?

High1ander
2005-09-12, 18:32
Killar som beter sig dalig ska man skara av kuken pa enligt Schyman, men det faktum att hon antastat killar e ju inte hennes fel, det var ju alkoholens fel...

Hon e en tragisk person.

clash
2005-09-12, 19:10
Fan jag tycker inte ens människor har lika värde, sitt värde är något man visar!

Jag tycker oxå att killar som beter sig som as skall ha kuken avskurna.

Det är en självklarhet att en brud som kränger bra susta kan ta ut lika mycket som en kille i pris. Lixom det för mig är en självklarhet att man får lika lön för lika arbete.

Jag är dessutom tämligen säker på att ingen skulle vråla feminist efter mig på stan. Så allvarligt ...vafan är problemet?

norsk_gadd
2005-09-12, 19:20
Tiina Rosenberg är inte radikalfeminist utan queerfeminist. Att hon ska ha sagt att kvinnor som ligger med män är könsförrädare håller jag inte för troligt då hon även om queerteorin sagt att det är "en möjlighet till en queerfeministisk position utan radikalfeminismens klaustrofobiska separatism och den rådande feminismens heterocentrism". (Ur hennes bok från 2002) De andra citaten vet jag inget om men tycker att de är ganska typiskt vänstersnack, kanske mer skruvat.

ROKS är ingen politiska manifestation utan en en sammanslutning av kvinnojourer i Sverige. Dessvärre har styrelsen gett sig ut på djupt vatten. Därför sitter Ireen inte kvar som ordförande.

Tråkigt att jag skrämmer dig Bärs. Vore intressant att höra varför du tycker att min jämförelse är så skrämmande men din helt korrekt?

Okej så hon skämmer inte bara ut kvinnor utan även lesbiska, fy fan vilket äckligt luder. Förstör för alla andra.

Det är en självklarhet att en brud som kränger bra susta kan ta ut lika mycket som en kille i pris. Lixom det för mig är en självklarhet att man får lika lön för lika arbete.

Haha, vilket annorlunda exempel. :laugh:

Kebab-Arne
2005-09-12, 19:28
Tina Rosenberg(Fi) fina citatsamling:

Jag antar att hon är lesbisk med tanke på de där uttalanden?!

Bärs
2005-09-12, 20:05

Queer hit och queer dit, sluta leka med ord. Det är definitivt en radikal variant av feminism hon företräder. Jag menade inte att ROKS är en politisk manifestation. Jag menade att det är en annan typ av manifestation av dagens pervertarade feminism till skillnad från Fis politiska, men det var oklart skrivet.

Jag har redan förklarat varför din jämförelse är skrämmande. Nufår DU gärna förklara dig.

kkk
2005-09-12, 20:07
http://creepah.tx-shells.net/ring.mp3

mini
2005-09-12, 20:18
Queer hit och queer dit, sluta leka med ord. Det är definitivt en radikal variant av feminism hon företräder. Jag menade inte att ROKS är en politisk manifestation. Jag menade att det är en annan typ av manifestation av dagens pervertarade feminism till skillnad från Fis politiska, men det var oklart skrivet.

Jag har redan förklarat varför din jämförelse är skrämmande. Nufår DU gärna förklara dig.

Det finns de som menar att porr är en del av det sexualiserade våldet, och brukare av porr blir därmed förtryckare. Alltså är det med den logiken en underordnad grupp som revolterar mot en överordnad grupp utnyttjare.

Bärs
2005-09-12, 20:34
Det finns de som menar att porr är en del av det sexualiserade våldet, och brukare av porr blir därmed förtryckare. Alltså är det med den logiken en underordnad grupp som revolterar mot en överordnad grupp utnyttjare.

Och det finns de som menar att judarna styr världen genom en global konspiration, de är följaktligen förtryckare. När man kastar brandbomber mot synagogor och skändar judiska gravgårdar är det alltså en underordnad grupp som revolterar mot en överordnad grupp utsugare. Voila!

Du ser inget konstigt i den logiken?

Action
2005-09-12, 20:40

Finns ingen logik alls i det du skriver så kalla det inte för logik är du snäll.. ;)

Pez
2005-09-12, 20:54
Finns ingen logik alls i det du skriver så kalla det inte för logik är du snäll.. ;)
"...med den logiken..."

Kanske är detta ett typexempel på varför ingenjörer inte ska diskutera politisk filosofi..? ;)

Action
2005-09-12, 20:56
"...med den logiken..."

Kanske är detta ett typexempel på varför ingenjörer inte ska diskutera politisk filosofi..? ;)

Ja verkligen.. :D Försöker hålla mig ifrån det, men ibland kan man inte låta bli...

mini
2005-09-12, 21:06
Alltså, jag ursäktar inte beteendet. Jag tycker inte att det är försvarbart beteende. Jag försöker bara förstå det, till skillnad från de flesta träskallar som bestämmer sig för att FI och feminister är extremister, psykopater, slödder, äckliga nollor och vad det nu kan tänkas finnas för fler tillmälen. Jag ogillade däremot Bärs jämförelse med porrnyttjare som de förtryckta. Jag tycker inte det är en rättvis jämförelse.

Kwon
2005-09-12, 21:18
Feministiskt Initiativ

Housewives taking over!

http://www.wildsenshi.com/i/batch2/pride_10_pcard2.JPG

RobbeliRobban
2005-09-12, 21:38
Hur kan man ens börja yla om skitsaker som orättvis könsfördelning i privata styrelser och att pojkar skall gå i klänning på dagis när vi har tvångsäktenskap, hedersmord, och kvinnor som måste fejka dit en ny mödomshinna?

Trance
2005-09-12, 21:40
Hur kan man ens börja yla om skitsaker som orättvis könsfördelning i privata styrelser och att pojkar skall gå i klänning på dagis när vi har tvångsäktenskap, hedersmord, och kvinnor som måste fejka dit en ny mödomshinna?

För det är kultur.

Bärs
2005-09-12, 22:12
Alltså, jag ursäktar inte beteendet. Jag tycker inte att det är försvarbart beteende. Jag försöker bara förstå det, till skillnad från de flesta träskallar som bestämmer sig för att FI och feminister är extremister, psykopater, slödder, äckliga nollor och vad det nu kan tänkas finnas för fler tillmälen. Jag ogillade däremot Bärs jämförelse med porrnyttjare som de förtryckta. Jag tycker inte det är en rättvis jämförelse.

Menar du alltså att kvinnorna i sexbranschen är förtryckta fast de frivilligt säljer en tjänst?

mini
2005-09-12, 22:22
Menar du alltså att kvinnorna i sexbranschen är förtryckta fast de frivilligt säljer en tjänst?

Jag menar ingenting. Det finns de som anser att frivilligheten kanske inte är så frivillig. Det är väl knappast något nytt?

clash
2005-09-12, 22:32
Det faktum att dom är frivilliga behöver väl inte vara rätt för den sakens skull, för ärligt talat så är merparten av tjejerna i sexbranschen fett nöjda med jobbet samt pengarna.

De ser för det mesta inga problem med det de gör eller lider av det överhuvudtaget... att det sen beror på att det deras självkänsla suger rövhål och att dom inte fattar att dom är värda, och duger till mer än att vara någons runkobjekt är något nån annan än jag nog bör förmedla.

Bärs
2005-09-12, 22:37
Jag menar ingenting. Det finns de som anser att frivilligheten kanske inte är så frivillig. Det är väl knappast något nytt?

Du skriver så här:

"Din jämförelse med feministerna som angrep porrklubbsbesökare kan man även jämföra med en grupp invandrare som angriper ett nynazistmöte."

Det verkar nog som att det är du som kommer till tals här, varför annars komma med jämförelsen? Att jämföra nynazister med sexklubbsbesökare och påstå att de båda är förtryckare verkar ju inte riktigt sunt. Att vissa tänker så här vet vi ju, men vi vet också att de är knäppa just därför att de tänker som de gör. Om kunderna är förtryckare måste det ju finnas någon de förtrycker, i detta fall naturligtvis personen som säljer tjänsten. Och då är vi där igen, i den gamla välkända diskussionen om fanatikerna som diskvalificerar alla som inte lever rätt enligt ideologin. Precis som ROKS som avfärdade alla berättelser som inte stämde med deras på förhand uppgjorda mall.

Trance
2005-09-12, 22:45
Dessutom gillar jag inte det här:

http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_10498374.asp

Blir massa "bash feminism" nu, men och andra sidan så är det rätt förtydligat att det är den radikala delen som ogillas.

mini
2005-09-12, 22:45
Det är inte min åsikt, men jag delar inte heller din. Vad du sitter och gissar dig till om feminister, ROKS och mig är inte speciellt intressant, speciellt inte när du missar målet ganska grovt.

ROKS är en sammanslutning av cirka 130 medlemsjourer, eller gissningsvis runt 110-115 idag, efter dokumentären och det extrainsatta årsmötet. Dessa jourer består av olika individer. Var du har fått ifrån att jourerna avfärdar de hjälpsökande som inte passar in i mallen vet inte jag. Hur stor insyn har du i ROKS-jourernas arbete Bärs?

Bärs
2005-09-13, 06:35
Det är inte min åsikt, men jag delar inte heller din. Vad du sitter och gissar dig till om feminister, ROKS och mig är inte speciellt intressant, speciellt inte när du missar målet ganska grovt.

ROKS är en sammanslutning av cirka 130 medlemsjourer, eller gissningsvis runt 110-115 idag, efter dokumentären och det extrainsatta årsmötet. Dessa jourer består av olika individer. Var du har fått ifrån att jourerna avfärdar de hjälpsökande som inte passar in i mallen vet inte jag. Hur stor insyn har du i ROKS-jourernas arbete Bärs?

Jag gissar inte speciellt mycket på den här fronten. Speciellt gissar jag inget om dig, jag utgår bara från vad du skriver.

Jag skrev inte att ROKS avfärdade hjälpsökande, jag skrev att de avfärdade de berättelser som inte överensstämde med mallen. Irene sade ju själv att de hade en mall för vad en hjälpsökande kvinna förväntades säga. Sade hon inte det togs hon inte på allvar. Det handlar alltså om att anpassa samhället till ideologin, istället för tvärtom.

Tolkia
2005-09-13, 07:00
Jag skrev inte att ROKS avfärdade hjälpsökande, jag skrev att de avfärdade de berättelser som inte överensstämde med mallen. (...) Det handlar alltså om att anpassa samhället till ideologin, istället för tvärtom.
En stilla undran blott: På vilket sätt skulle detta vara unikt för feminismen? Bara den här TRÅDEN är ju full av avfärdande av argument som inte stämmer med den avfärdandes mall - från båda sidor.

Bärs
2005-09-13, 08:31
En stilla undran blott: På vilket sätt skulle detta vara unikt för feminismen? Bara den här TRÅDEN är ju full av avfärdande av argument som inte stämmer med den avfärdandes mall - från båda sidor.

Du kanske inte såg dokumentären?

Om man skall ge människor hjälp borde man väl lyssna på hur de upplever sin situation och anpassa hjälpen därefter. Men inte hos ROKS. De hade en färdig upfattning om vad kvinnan hade varit med om och vad det berodde på. Och "hjälpen" var anpassad efter det. Kvinnor som inte höll med om vad ROKS påstod om deras situation togs inte på allvar eller hade "fel". Föreställ dig att du skulle besöka en läkare som skrattar åt dig när du berättar att du har ont i örat och istället amputerar din arm, eftersom läkaren "vet" att det är där du egentligen har ont. Feminism är dagens folktro. Vidskepelse kort och gott.

mini
2005-09-13, 09:08
Kvinnor som inte höll med om vad ROKS påstod om deras situation togs inte på allvar eller hade "fel".

Vad är detta om inte att avfärda hjälpsökande? Och jag vidhåller att det inte sker ute på de enskilda jourerna.

grisbil3n
2005-09-13, 09:42
Mossrivare kan ju behövas på vissa av damerna.

http://www.i-handel.com/i_b/721004.jpg

Hahaha fyfan vad jag garvar.

Fan jag tycker inte ens människor har lika värde, sitt värde är något man visar!

Jag tycker oxå att killar som beter sig som as skall ha kuken avskurna.

Jag är dessutom tämligen säker på att ingen skulle vråla feminist efter mig på stan. Så allvarligt ...vafan är problemet?

:thumbup:

Jag förbihåller mig rätten att skita hjärtligt i alla former av genusfrågor och även politik i stort. Det känns dock lite plågsamt att per automatik bli sedd som en belastning för att jag är man, för det är ju ändå lite så det blir. Kollektivt ansvar och dylik skit ligger ett stenkast från arvsynd och skit enligt mig, feminister verkar vara jävligt jobbiga individer.

Tolkia
2005-09-13, 10:05
Om man skall ge människor hjälp borde man väl lyssna på hur de upplever sin situation och anpassa hjälpen därefter. Men inte hos ROKS. De hade en färdig upfattning om vad kvinnan hade varit med om och vad det berodde på. Och "hjälpen" var anpassad efter det. Kvinnor som inte höll med om vad ROKS påstod om deras situation togs inte på allvar eller hade "fel".
Du skriver många ord, men jag tycker inte att du svarar på min fråga: På vad sätt skiljer sig feministers (som jag personligen inte automatiskt skulle vilja likställa med ROKS) sätt att välja att bara se den del av verkligheten som stämmer överens med deras uppfattning från samma beteende hos andra, t.e.x inom olika politiska eller religiösa rörelser?
Föreställ dig att du skulle besöka en läkare som skrattar åt dig när du berättar att du har ont i örat och istället amputerar din arm, eftersom läkaren "vet" att det är där du egentligen har ont.
Tja, menar du att detta inte skulle förekomma? Jag måste säga att jag genom jobbet påminns så gott som varje dag om att det är ett högst reellt faktum, även om det inte går så långt som till amputation.

Bärs
2005-09-13, 10:07
Vad är detta om inte att avfärda hjälpsökande? Och jag vidhåller att det inte sker ute på de enskilda jourerna.

Kanske inte nuförtiden, men i dokumentären var det precis vad som skedde.

Bärs
2005-09-13, 10:19
Du skriver många ord, men jag tycker inte att du svarar på min fråga: På vad sätt skiljer sig feministers (som jag personligen inte automatiskt skulle vilja likställa med ROKS) sätt att välja att bara se den del av verkligheten som stämmer överens med deras uppfattning från samma beteende hos andra, t.e.x inom olika politiska eller religiösa rörelser?

Tja, menar du att detta inte skulle förekomma? Jag måste säga att jag genom jobbet påminns så gott som varje dag om att det är ett högst reellt faktum, även om det inte går så långt som till amputation.

Högern utgår från verkligheten och anpassar politiken därefter, i enlighet med vad som värderas positivt av högerns företrädare förstås. Vänstern bygger politiken på en ideologi som bygger på en massa obevisbara antaganden.

mini
2005-09-13, 10:24
Kanske inte nuförtiden, men i dokumentären var det precis vad som skedde.
Jaha. Viss mediakritik skulle nog göra dig gott tror jag.
Jag avslutar nog här eftersom vi inte kommer komma fram till något nytt eller någon form av konsensus, kanske inte ens förståelse inför varandras ståndpunkter. Vi kanske får komma överens om att vi inte är överens. Du bygger hela din bild av ROKS på en (ganska kritiserad) dokumentär. Tänk på att världen kanske inte är just så svartvit som det framställdes där.

Bärs
2005-09-13, 11:24
Jaha. Viss mediakritik skulle nog göra dig gott tror jag.
Jag avslutar nog här eftersom vi inte kommer komma fram till något nytt eller någon form av konsensus, kanske inte ens förståelse inför varandras ståndpunkter. Vi kanske får komma överens om att vi inte är överens. Du bygger hela din bild av ROKS på en (ganska kritiserad) dokumentär. Tänk på att världen kanske inte är just så svartvit som det framställdes där.

Jag talar inte om ROKS - faktum är att jag skiter i ROKS för tillfället- jag talar om feminism. Det är du som fört in diskussionen på ROKS-spåret. Jag har talat om hur radikalfeministerna manifesterat sin perversa ideologi i olika sammanhang. Till exempel i politiken nu genom F!, i ROKS bl.a. genom Irene von Wachenfeldt. Och hon ÄR en extrem feminist med en ytterst sjuk människosyn.

Tolkia
2005-09-13, 12:05
Högern utgår från verkligheten och anpassar politiken därefter, i enlighet med vad som värderas positivt av högerns företrädare förstås. Vänstern bygger politiken på en ideologi som bygger på en massa obevisbara antaganden.
Nå men det var ju i sanning ett objektivt konstaterande.

Trance
2005-09-13, 12:10
Jag tycker det är synd att feminister har så svårt att ta avstånd från de lite mer konstiga varianterna. En del jourer hade ju visst lämnat ROKS efter dokumentären och det ser jag som en positiv markering.

Men jag tror många intellektuella feminister är så vana att försvara sig mot personer som Metal_Boy etc som kommer med rätt efterblivna argument så i ren reflex så försvarar de all feminism.

norsk_gadd
2005-09-13, 12:26
Feminism är ett för brett begrepp i dagsläget, hur sjukt det nu kan låta, så vi måste börja placera in de i fack. Mans-hatande feminist, själv-hatande feminist, ensam feminist, full feminist (Gudrun) etc. Så man hackar på rätt sort. För jag håller med om lika lön för lika arbete men där jag är uppfostrad kallas det för sunt förnuft och inte feminism. Så peka ut manshatarna så ska jag hata tillbaks så mycket jag bara orkar men lämna de som tror på jämlikhet ifred.

Bärs
2005-09-13, 12:40
Nå men det var ju i sanning ett objektivt konstaterande.

Framför allt är det sant. Marxismen är en religion utan gud. Feminismen är en utväxt på den marxistiska kroppen. Du tror väl inte att det är slump att feministerna är gamla marxister?

Jax
2005-09-13, 13:01
För jag håller med om lika lön för lika arbete men där jag är uppfostrad kallas det för sunt förnuft och inte feminism.
:thumbup:

Jet
2005-09-13, 13:20
Deras förslag om att det numera skra drivas" Könslös medicinsk forskning" var nog ändå en av höjdarna. Initialt lät ju förslaget att det skulle bedrivas "individuell" forskning på män och kvinnor, men då hade några kunniga människor insett att den som varken är kvinna eller man föll utanför ramen, vilket föranledde det "könslösa" förslaget....

Men jag hoppas faktiskt att de kommer in i riksdagen, tänk er ett parti som verkligen hatar precis allt i världen, de kommer att göra succe, glöm invandrarfientliga partier, här har vi några som avskyr allt från en rabatt som en man planterat till Skandiachefer! Kan det bli bättre?

Bao
2005-09-15, 12:06
Haha, dom är så underbara, speciellt deras kampsång; http://media.putfile.com/ficheer :laugh:

Mago
2005-09-15, 12:29
Feminism är en ideologi som går ut på att alla män är onda och odugliga, och att kvinnorna minsann är lika bra! :laugh:

bosse_brutal
2005-09-15, 12:43
Feminism är en ideologi som går ut på att alla män är onda och odugliga, och att kvinnorna minsann är lika bra! :laugh:

hahahah där har vi det:thumbup:

Mental
2005-09-15, 13:05
Men jag hoppas faktiskt att de kommer in i riksdagen, tänk er ett parti som verkligen hatar precis allt i världen, de kommer att göra succe, glöm invandrarfientliga partier, här har vi några som avskyr allt från en rabatt som en man planterat till Skandiachefer! Kan det bli bättre?

Tja, miljöpartiet hatar ju redan allt, och de håller sig ju kvar, omöjligt är det ju inte ;)

Tomten
2005-09-15, 13:54
Det bästa skulle egentligen vara om någon smart människa startade ett jämnställdhetsparti. 50/50 män och kvinnor i styrelsen. Fast risken är ju stor att det skulle sluta med att högkvarteret står i lågor och partistyrelsen tar död på varandra :D

Visserligen hände det ju redan efter några dagar i F! så... Tja, ett jämnställdshetsparti skulle då vara åtskilliga gånger bättre än F!

För den delen, är det någon här som kan ta upp några riktiga argument varför unga kvinnor har det sämre än unga män i arbetslivet? Det enda jag kan tänka mig är att de får problem när de får barn. Kvinnor har ju samma möjlighet att hitta jobb, och de blir ofta inkvoterade på arbeten där kvinnor är underreperesenterade. Att vården är underbetald hör jag också hela tiden, men det är ju egentligen irrelevant, det är ju kvinnor som *VALT* att jobba inom vården. Kvinnor har ju samma möjlighet att söka till högre utbildning på universitet. Eller, de har fan bättre möjligheter att söka högre utbildning, då man alltid hör att tjejer har bättre betyg i skolan... Min poäng är alltså, det finns inga hinder för kvinnor att utbilda sig till ett yrke som har hög lön.

Trance
2005-09-15, 13:57
Det bästa skulle egentligen vara om någon smart människa startade ett jämnställdhetsparti. 50/50 män och kvinnor i styrelsen. Fast risken är ju stor att det skulle sluta med att högkvarteret står i lågor och partistyrelsen tar död på varandra :D

Visserligen hände det ju redan efter några dagar i F! så... Tja, ett jämnställdshetsparti skulle då vara åtskilliga gånger bättre än F!

För den delen, är det någon här som kan ta upp några riktiga argument varför unga kvinnor har det sämre än unga män i arbetslivet? Det enda jag kan tänka mig är att de får problem när de får barn. Kvinnor har ju samma möjlighet att hitta jobb, och de blir ofta inkvoterade på arbeten där kvinnor är underreperesenterade. Att vården är underbetald hör jag också hela tiden, men det är ju egentligen irrelevant, det är ju kvinnor som *VALT* att jobba inom vården. Kvinnor har ju samma möjlighet att söka till högre utbildning på universitet. Eller, de har fan bättre möjligheter att söka högre utbildning, då man alltid hör att tjejer har bättre betyg i skolan... Min poäng är alltså, det finns inga hinder för kvinnor att utbilda sig till ett yrke som har hög lön.

Vad grundar du detta resonemang på, någon speciell rapport eller så?

Tomten
2005-09-15, 14:00

Livets hårda skola. Vad man läser i tidningar. Du vet. Sånt där.

Dumleman
2005-09-15, 14:09
Ja det låter ju verkligen helt sjukt, förstår inte hur nån kan tro att det ligger till på det viset *rolleyes*.

RobbeliRobban
2005-09-15, 14:14
För den delen, är det någon här som kan ta upp några riktiga argument varför unga kvinnor har det sämre än unga män i arbetslivet? .

Det handlar om lågstatusyrken, inte om gaystreberyrken med lång utbildning. Traditionella arbetarjobb är för kvinnor dagis, vård, affärsbiträde och för män fabriksarbete i tillverkningsindustrin, hantverk och lagerarbete.

Jämför lönen för tex. en undersköterska och en flyttgubbe. Undersköterska är utbildad, flyttgubben är outbildad, flyttgubben tjänar flera tusenlappar mer i månaden.

Trance
2005-09-15, 14:15
Ja det låter ju verkligen helt sjukt, förstår inte hur nån kan tro att det ligger till på det viset *rolleyes*.

Några frågor.

" och de blir ofta inkvoterade på arbeten där kvinnor är underreperesenterade."

I vilka områden sker detta och i hur stor utsträckning? Sker det inte med män?

"Att vården är underbetald hör jag också hela tiden, men det är ju egentligen irrelevant, det är ju kvinnor som *VALT* att jobba inom vården."

Är det irrelevant? Om låt oss säga brandmän hade lägre lön än andra för att de var män. Skall de männen skylla sig själva för att de valde att bli brandmän?

osv.

Jag är inte emot alla punkter, men jag tycker det är roligt när folk säger att så här är det utan att backa upp det mot något.

Tomten
2005-09-15, 14:40
Några frågor.

" och de blir ofta inkvoterade på arbeten där kvinnor är underreperesenterade."

I vilka områden sker detta och i hur stor utsträckning? Sker det inte med män?

Det gör det säkert. Inkvotering är ju något man gör för att få en jämnare könsfördelning inom olika yrkesgrupper. Det jag vill få fram är att högavlönade arbeten typiskt sett är mansdominerande. Kvinnor som vill ha högre lön kan då räkna med att lättare få arbete inom ett sånt arbetesområde då risken finns att de blir inkvoterade.

"Att vården är underbetald hör jag också hela tiden, men det är ju egentligen irrelevant, det är ju kvinnor som *VALT* att jobba inom vården."

Är det irrelevant? Om låt oss säga brandmän hade lägre lön än andra för att de var män. Skall de männen skylla sig själva för att de valde att bli brandmän?

Faktiskt, då får de skylla sig själv. De som jobbar inom vården har det faktiskt inte så illa. Det är knappast som du får leva på brödsmulor. Om de gör det så bor de för dyrt eller så kan de inte hantera pengar.

Jag påstår inte att det är *bra* att de som jobbar inom vården har låg lön, men det jag försöker få fram är att kvinnor har samma möjligheter som män att byta yrke. Är man då lite äldre och känner att man inte längre har en chans på arbetsmarknaden, tough luck, men sånt är livet. Något man också kan fråga sig är ju varför kvinnor i större utsträckning väljer att utbilda sig inom vården. Det kan ju inte vara för att de inte har några andra alternativ.

Det man borde sikta in sig på med jämnställdshetsarbete är att få mer kvinnor att söka sig in på yrken som varit typiskt mansdominerade. Om vi inte längre har yrkesgrupper som är dominerade av ett kön, så finns inte längre diskussionen om att yrksegruppen är lågavlönad/högavlönad eftersom det domineras av kvinnor eller män.

Egentligen så är det ju en helt annan fråga *varför* vårdyrken är lågavlönade. Jag har svårt att tro att det enbart beror på att det är en yrksegrupp som domineras av kvinnor. Speciellt när man tar i åtanke att pengarna till vården kommer från staten.

En annan sak man måste fråga sig är ju också om det verkligen är realistiskt att vi kan ha en jämn könsfördelning inom alla yrksegrupper. Om nu det inte är möjligt, varför är det så? Då måste man ju nästan fråga sig om kvinnor och män verkligen kan klara av samma arbetsuppgifter.

Trance
2005-09-15, 14:49
Det gör det säkert. Inkvotering är ju något man gör för att få en jämnare könsfördelning inom olika yrkesgrupper. Det jag vill få fram är att högavlönade arbeten typiskt sett är mansdominerande. Kvinnor som vill ha högre lön kan då räkna med att lättare få arbete inom ett sånt arbetesområde då risken finns att de blir inkvoterade.

Du tror inte att män hellre anställer män då? Inkvoterar gör ingen om de inte är tvingade. Jag skulle lätt anställa män framför kvinnor i min styrelse t.ex. Detta på grund av män är lätt roligare än kvinnor och inte lika bitchiga, då är det bättre att ha en snygg assistent eller så.

Faktiskt, då får de skylla sig själv. De som jobbar inom vården har det faktiskt inte så illa. Det är knappast som du får leva på brödsmulor. Om de gör det så bor de för dyrt eller så kan de inte hantera pengar.

Jag påstår inte att det är *bra* att de som jobbar inom vården har låg lön, men det jag försöker få fram är att kvinnor har samma möjligheter som män att byta yrke. Är man då lite äldre och känner att man inte längre har en chans på arbetsmarknaden, tough luck, men sånt är livet. Något man också kan fråga sig är ju varför kvinnor i större utsträckning väljer att utbilda sig inom vården. Det kan ju inte vara för att de inte har några andra alternativ.

Det man borde sikta in sig på med jämnställdshetsarbete är att få mer kvinnor att söka sig in på yrken som varit typiskt mansdominerade. Om vi inte längre har yrkesgrupper som är dominerade av ett kön, så finns inte längre diskussionen om att yrksegruppen är lågavlönad/högavlönad eftersom det domineras av kvinnor eller män.

Egentligen så är det ju en helt annan fråga *varför* vårdyrken är lågavlönade. Jag har svårt att tro att det enbart beror på att det är en yrksegrupp som domineras av kvinnor. Speciellt när man tar i åtanke att pengarna till vården kommer från staten.

En annan sak man måste fråga sig är ju också om det verkligen är realistiskt att vi kan ha en jämn könsfördelning inom alla yrksegrupper. Om nu det inte är möjligt, varför är det så? Då måste man ju nästan fråga sig om kvinnor och män verkligen kan klara av samma arbetsuppgifter.

Ja, men kvinnor kanske dras till vården för att de är just..kvinnor. Vården kanske ligger närmare deras natur än t.ex. brandman gör. Jag tror inte helt på det könslösa samhället, män och kvinnor är och kommer vara dragna åt olika yrkesgrupper.

Sedan tror jag mer på fria marknaden som lösning då jag tror att värdet för dessa tjänster stiger naturligt.

Mental
2005-09-15, 14:51
Du tror inte att män hellre anställer män då? Inkvoterar gör ingen om de inte är tvingade. Jag skulle lätt anställa män framför kvinnor i min styrelse t.ex. Detta på grund av män är lätt roligare än kvinnor och inte lika bitchiga, då är det bättre att ha en snygg assistent eller så.

Ja, men kvinnor kanske dras till vården för att de är just..kvinnor. Vården kanske ligger närmare deras natur än t.ex. brandman gör. Jag tror inte helt på det könslösa samhället, män och kvinnor är och kommer vara dragna åt olika yrkesgrupper.

Sedan tror jag mer på fria marknaden som lösning då jag tror att värdet för dessa tjänster stiger naturligt.

Att något tillhör ett köns natur är ett argument som inte kommer att gå hem hos femenisterna tror jag.
Efter som kön, genus, är något de asner är skapat av samhället och inte biologiskt betingat

Trance
2005-09-15, 14:53
Att något tillhör ett köns natur är ett argument som inte kommer att gå hem hos femenisterna tror jag.
Efter som kön, genus, är något de asner är skapat av samhället och inte biologiskt betingat

Nej, en del feminister anser så. Många anser att det inte är så. Även hur mycket det påverkar är olika.

mini
2005-09-15, 15:16

Vet du vad en undersköterska tjänar?

Självklart är det inte en helt annan fråga, det är ännu en sida av samma mynt. Varför är traditionella "kvinnoyrken" lågavlönade?

Metal_boy_
2005-09-15, 15:28
Dom är ju dumma i huvet dom där idioterna det säger sig själv. Titta hur dom bråkar och livar. Det är bättre att dom kommer över att mannen lämnade dom för en snyggare pingla som inte luktade död fisk.

Jet
2005-09-15, 15:35
Att det förekommer orättvisor och olikheter kan väl i princip alla skriva under på, det viktiga är väl ändå vad ett revolutionärt sk. "parti" ska hjälpa till med, de uttalar sig tom nedsättande om "vita medelklasskvinnor", mao räcker det inte att vara kvinna för att få deras sympati, man ska vara PRECIS som dem också.

Sa någon kränkande? *screwy*

Tomten
2005-09-15, 15:37
Vet du vad en undersköterska tjänar?

Självklart är det inte en helt annan fråga, det är ännu en sida av samma mynt. Varför är traditionella "kvinnoyrken" lågavlönade?

Ja, givetvis vet jag det. De får ut ungefär 11.500:- i månaden, efter skatt. Det kan man leva väldigt bra på om man inte är helt blåst och spenderar pengar på splitternya bilar och andra saker som ekonomin inte håller för. Om du bor i ett samboförhållande så kan du fixa hus om du är något händig och kan renovera och fixa lite själv, även om båda jobbar inom vården och har likvärdig lön.

Tomten
2005-09-15, 15:41
Rättning, lönen ligger nog kring 11500:- till 12500:- då de har OB tillägg och grejer.

Agent Orange
2005-09-15, 16:30
Ja, givetvis vet jag det. De får ut ungefär 11.500:- i månaden, efter skatt. Det kan man leva väldigt bra på om man inte är helt blåst och spenderar pengar på splitternya bilar och andra saker som ekonomin inte håller för. Om du bor i ett samboförhållande så kan du fixa hus om du är något händig och kan renovera och fixa lite själv, även om båda jobbar inom vården och har likvärdig lön.

Alla delar av landet är inte lika billiga att bo i som Umeå..

Biceps
2005-09-15, 16:46
Min förhoppning är att FI kan stjäla röster från V så att båda partierna hamnar under 4% och ingen får vara med och leka längre...

Snacka om fundamentalism... ser fan ingen skillnad i FI:s kampsång mot KKKs hata-neger-låtar

Jet
2005-09-15, 16:47
Min förhoppning är att FI kan stjäla röster från V så att båda partierna hamnar under 4% och ingen får vara med och leka längre...

Snacka om fundamentalism... ser fan ingen skillnad i FI:s kampsång mot KKKs hata-neger-låtar

Ja, att de hatar är minst sagt klargjort i deras "program"...

Trance
2005-09-15, 16:49
Att det förekommer orättvisor och olikheter kan väl i princip alla skriva under på, det viktiga är väl ändå vad ett revolutionärt sk. "parti" ska hjälpa till med, de uttalar sig tom nedsättande om "vita medelklasskvinnor", mao räcker det inte att vara kvinna för att få deras sympati, man ska vara PRECIS som dem också.

Sa någon kränkande? *screwy*

Håller med fullständigt.

Biceps
2005-09-15, 16:51
Ja, att de hatar är minst sagt klargjort i deras "program"...

Ja... det blev en rätt rolig diskussion på jobbet när ekonomiassistent-kärringarna fick se videosnutten.... DÅ fick de helt plötsligt svårt att försvara FI som de brukar på kafferasterna *rolleyes*

Jet
2005-09-15, 16:57
Håller med fullständigt.

Vi kanske kan tycka om varandra framöver *popcorn*

mini
2005-09-15, 17:48
Saxat från svt debatt.

"Vi i Pirata Radical Cheerleaders blev jätteglada när de ringde från Fi och ville att vi skulle komma och uppträda på deras möte. Vi var dock lite nervösa över medias vinkling över vårt framträdande då vissa av våra ramsor kan tyckas vara ganska grova. Det är därför vi har förklaringar till varje ramsa som brukar presentera innan vi kör den. Så gjorde vi även innan ramsan 'snubbe, gubbe' framfördes, som tyvärr av någon anledning inte fick komma med i tv. Den presentationen berättar bland annat att ramsan är tillägnad de två män som våldtog en kvinna på gotland för ett år sedan, och alla män som tillsammans med de här två männen tar sig rätten att utnyttja kvinnor oavsett om det är att misshandla, våldta eller förnedra på olika sätt. Vi säger även i presentationen att den inte är riktad till alla män. Även vi i pirata har pojkvänner, bröder och fäder som vi älskar. I ramsan nämner vi även de män som krigar och på olika sätt förstör vår värld. Är det försvarbart? I början av ramsan säger jag att jag skrev den för att jag blev så otroligt förbannad, och trött när jag hörde om den här stackars kvinnan som inom loppet av en timme hade blivit våldtagen av två helt okända män så jag skrev en riktigt arg ramsa. Som jag står för. Med det menar jag inte att det är något som ska utföras i praktiken, trots att män utsätter kvinnor för betydligt grövre saker än att slita dem i stycken. Dagligen. Jag är mycket arg över att svt klippte bort vår monolog innan ramsan och vinklade det som om Fi på något sätt har antytt att de vill slita alla män i stycken. Så är ju givetvis inte fallet. Och det hoppas jag att ni också förstår. tack för mig, /elina, pirata radical cheerleaders"

För er som inte orkar läsa så lång text har jag fetstilat det viktigaste. Pirata Radical Cheerleaders är alltså inte sama som FI utan var inhyrda för att underhålla. Sedan kan man tycka att det är dåligt, kanske till och med smaklöst och omdömeslöst. Jag tycker det är skamlöst, för att vara ärlig. De tar åt sig äran för ilskna utrop om att slita våldtäktsmän i stycken, men det måste vara kopierat från någon av trådarna härifrån. Här brukar ju ropen skalla och skribenter vill bräcka varandra i allehanda plågsamma straff för våldtäktsmän. Nä, Pirata har rippat idéerna härifrån. Fult gjort.

Trance
2005-09-15, 17:58
När lusten faller på, jag hatar dig du jävla invandrare. Du tror du vet, du tror du kan, allt om Svenskar allt om vårat land. Men du vet inget, du tar ett jävla kliv. Blatte, neger, jävla invandrare det är bäst du börjar springa för här ser du en svensk som hatar dig så mycket att vi skall slita dig i stycken.

Det är såklart bara tillängat de invandrare som begår brott, så det är ju helt lugnt och sänder ut ett bra budskap.

Yankeee
2005-09-15, 18:00
hehehe

Bärs
2005-09-15, 18:09
Det är egentligen synd att F! över huvud taget diskuteras ute i samhället. Det betyder ju att de fått ett genomslag i medierna som inte står i paritet med deras tänkbara väljarunderstöd. De borde behandlas ungefär som Sverigedemokraterna, Kommunistiska Partiet och andra sekter, dvs. inte uppmärksammas alls annat än på eventuellt lokal nivå.

Biceps
2005-09-15, 18:40
Trance, haha! Exakt...

norsk_gadd
2005-09-15, 20:15
När lusten faller på, jag hatar dig du jävla invandrare. Du tror du vet, du tror du kan, allt om Svenskar allt om vårat land. Men du vet inget, du tar ett jävla kliv. Blatte, neger, jävla invandrare det är bäst du börjar springa för här ser du en svensk som hatar dig så mycket att vi skall slita dig i stycken.

Det är såklart bara tillängat de invandrare som begår brott, så det är ju helt lugnt och sänder ut ett bra budskap.

:bow: :bow: :hbang: :laugh:
Gjorde en liknande i den förra tråden men den försvann, hoppas denna får va kvar för det illustrerar en ganska viktig poäng. Det är jävligt riskabelt att börja generalisera och det är väldigt fult i alla lägen förutom just för feminister. De har det ju så svårt.

mini
2005-09-15, 20:43
Å, vad kul, jag gillar musik. Här kommer bitar av texter från två storsäljande och framgångsrika artister.

"(AHHH!) Slut, you think I won't choke no whore
til the vocal cords don't work in her throat no more?!
(AHHH!) These motherfuckers are thinkin I'm playin
Thinkin I'm sayin the shit cause I'm thinkin it just to be sayin it
(AHHH!) Put your hands down bitch, I ain't gon' shoot you
I'ma pull +YOU+ to this bullet, and put it through you
(AHHH!) Shut up slut, you're causin too much chaos
Just bend over and take it like a slut"

"Man this hoe you can have her, when I'm done I ain't gon keep her
Man, bitches come and go, every nigga pimpin know
You saying it's secret, but you ain't gotta keep it on the low
Bitch choose with me, I'll have you stripping in the street
Put my other hoes down, you get your ass beat
Now Nik my bottom bitch, she always come up with my bread"

skaparn
2005-09-15, 20:58
Å, vad kul, jag gillar musik. Här kommer bitar av texter från två storsäljande och framgångsrika artister.

...

Vistt, jag förstår din poäng. Men jag kan inte erinra mig om att ett politisk parti bjudit in Eminem(?) till sin kongress för att rappa.

mini
2005-09-15, 21:03
Vistt, jag förstår din poäng. Men jag kan inte erinra mig om att ett politisk parti bjudit in Eminem(?) till sin kongress för att rappa.
Nej. Omdömeslöst och en riktigt pinsam tabbe, ja. Att hänga hela partiet för "deras kampsång", nja.

Yankeee
2005-09-15, 21:03

Den första texten är ju riktad till en person, inte en massa.

Visst, den andra är ingen förebild, men, se skaparns inlägg.

mini
2005-09-15, 21:05
Den första texten är ju riktad till en person, inte en massa.

Visst, den andra är ingen förebild, men, se skaparns inlägg.

Riktad till en person, ungefär som Piratas ramsa riktade sig till två specifika våldtäktsmän menar du?

Yankeee
2005-09-15, 21:08
Riktad till en person, ungefär som Piratas ramsa riktade sig till två specifika våldtäktsmän menar du?

"...och alla män som tillsammans..."

mini
2005-09-15, 21:14
"...och alla män som tillsammans..."

Varför ska då oskyldiga män känna sig utpekade? Ska jag ta åt mig av att 50 cent kallar kvinnor för hoes?

Jax
2005-09-15, 21:18
Varför ska då oskyldiga män känna sig utpekade? Ska jag ta åt mig av att 50 cent kallar kvinnor för hoes?
50 cent tillsammans med all annan skitmusik kan dra dit pepparn växer. Och den jämförelsen är inte ens i närheten av att hålla ändå. Det är politiska kampsånger som diskuteras här.

Yankeee
2005-09-15, 21:19

Pratade vi inte om hurvida eminems text syftade på en specifik person, medans "ramsan" inte gjorde det?

Men ok, jag kan inte svara på hur andra känner. Jag vet bara att jag inte åt mig av vad ett gäng svaga människor säger om män, precis som att du inte borde ta åt dig av vad ett gäng svaga människor säger om kvinnor.

mini
2005-09-15, 21:34
50 cent tillsammans med all annan skitmusik kan dra dit pepparn växer. Och den jämförelsen är inte ens i närheten av att hålla ändå. Det är politiska kampsånger som diskuteras här.
Men det är ju ingen politisk kampsång, i alla fall inte FI's kampsång.

Scratch89
2005-09-15, 21:39
Pajkastning! Pajkastning!

Biceps
2005-09-15, 22:07
Vem har påstått att det inte förekommer kvinnoförnedrande låtar? Det är ju helt ovidkommande... det som är intressant är att FI bjöd in den purkna tjejgruppen att sjunga texter som framställer män som en grupp onda människor. Att den tillägnas ett gäng våldtäktsmän är också ovidkommande eftersom att texten fokuserar på deras könstillhörighet och inte bara på att de är sjuka individer.

Trance
2005-09-15, 22:11

Tyvärr rätt irrelevant i sammanhanget. Skall jag leta upp citat från SCUM? Det har ingenting med detta att göra.

Vad som spelar roll är att det visar på en revanchlusta, en vi mot dem-stämning i partiet. Att bjuda in dem att göra en uppvisning på stämman är väldigt kasst, det visar rätt tydligt att det finns rätt stora radikala element i partiet. Dessa slutsatser kan man ju inte dra enbart på ett enda uppförande, men tillsammans med lite citat etc så ser man snabbt att en del i det partiet har samma retorik som främlingsfientliga pariter. Samma mönster, samma "de har ansvaret för att det har gått dåligt"-tankesätt.

Det är inte ett tankesätt som leder till jämlikhet och för mig så är det helt åt helvete att ett sådant parti får sådant utrymme och stöd. Det tappar dock nog väljarstöd snabbt nu när det blir mindre och mindre rumsrent. Nu kom ihåg att jag inte anser att det inte finns ett problem med jämlikhet, jag håller inte med lösningen bara.

_Magnus_
2005-09-15, 22:50
Orkade inte kolla om nån lagt upp denna video från deras årsmöte nu i dagarna...

http://media.putfile.com/ficheer

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Snacka om att göra sig oseriösa!

Arne Persson
2005-09-15, 23:05
Mycket av deras underbart välgenomtänkta uttalanden och sånger grundar sig troligen på följande biologiska faktum: Är man ful i kropp och slut i sin knopp så blir det lite glest med *** (manslem)! Därav denna frustration! :)

Trance
2005-09-15, 23:06
Mycket av deras underbart välgenomtänkta uttalanden och sånger grundar sig troligen på följande biologiska faktum: Är man ful i kropp och slut i sin knopp så blir det lite glest med *** (manslem)! Därav denna frustration! :)

Ja, snälla prata om välgenomtänkta uttalanden?

Mago
2005-09-15, 23:27

Hahah. :D

Dumleman
2005-09-15, 23:37
*** (manslem)!
Jaha det är det som stjärnorna står för i den här tråden :D.

nidas
2005-09-16, 00:17

snälla snälla citera "stripped raped and strangled" eller "fucked with a knife" med cannibal corpse nästa gång.. lika totalt ovidkommande. Musik är musik och branschen sätter standarden för vad som ska pumpas ut och så kommer det alltid vara, sen att alla godhetsfascister i PK lägret inte gillar det är en annan historia.

Metal_boy_
2005-09-16, 00:19
Ja, snälla prata om välgenomtänkta uttalanden?

Behöver väl inte tänkas så mycket för att komma fram till det Arne skrev. Det är ju bara inse att det är sanning med enkla ord. Varför trassla in sig i sin egen balle med att spekulera djupt.

Trance
2005-09-16, 00:38
Behöver väl inte tänkas så mycket för att komma fram till det Arne skrev. Det är ju bara inse att det är sanning med enkla ord. Varför trassla in sig i sin egen balle med att spekulera djupt.

Folköl och Volvo ftw! som man säger på Internet-lingo.

Tolkia
2005-09-16, 06:52
Mycket av deras underbart välgenomtänkta uttalanden och sånger grundar sig troligen på följande biologiska faktum: Är man ful i kropp och slut i sin knopp så blir det lite glest med *** (manslem)! Därav denna frustration!
Det där är åtminstone ett av de absolult mest VÄLANVÄNDA argumenten; om det är ett av de mest välgenomtänkta vill jag låta vara osagt. Men det är inte utan att misstanken väcks att DET i sin tur är en (bort)förklaring sprunget ur frustrationen över att det fantastiska erbjudandet om *** (manslem) avslagits (hur KAN någon bara ...?)? :D

Pingu
2005-09-16, 06:59
Tror faktisk att det ligger nått i det Arne skrev. Kollade på fi på tvn och det var den osexigaste samling kvinnor jag har sett. Ingen jag såg hade det minsta sexuell utstrålning och det är inte svårt att förstå att dom inte står högt i kurs hos oss män. Skulle tro att många va dom har varit med om en hel del och istället för proffesionell hjälp så har dom sökt sig till liksasinnade och gaddat ihop sig

Tolkia
2005-09-16, 07:02
Som sagt var.

Pingu
2005-09-16, 07:05
Får man inte det man vill ha sä vänder man sig mot det

Biceps
2005-09-16, 07:30
Jag säger inte att man måste vara totalt jävla utstött för att vara feminist, men nog finns tendensen där och speciellt hos de mest fundamentalistiska som oftast också ser förjävliga ut (Varför skulle de göra sig till för männen och raka av mustaschen?)... :D

Tror faktiskt det ligger nåt i det Arne skriver.

Tolkia
2005-09-16, 07:50
Får man inte det man vill ha så vänder man sig mot det
Ja, det är väl bara att erkänna att det egentligen är min egen besvikelse över att vara ratad p.g.a. mitt fula yttres skull som talar ... jag ber alla att ha överseende med en sexuellt frustrerad nucka.

Allvarligt talat, jag skulle åtminstone överväga det där om det verkligen vore så att alla fula kvinnor vore feminister och alla vackra fullt nöjda med samhället som det är - kanske t.o.m. benägna att önska svunna tider tillbaka, då en kvinnas uppgift var att ta hand om man och barn, och hon inte behövde bekymra sin för ändamålet så illa anpassade hjärna med sådana komplicerade saker som lönearbete och politik. Eller om det vore så att alla fula människor vore singlar och alla vackra människor "upptagna". Eller, för den delen, om det vore Adonis, Herkules och Casanova som framförde argumentet.

Men ... när jag ser mig omkring tycker jag väl inte riktigt att jag kan säga att det bara är de Vackra Flickorna (eller för den delen Vackra Pojkarna) som "hittat någon" (blivit upphittade av någon?), om jag inte skall tillämpa en VÄLDIGT vid definition av ordet "vacker". Eller kan det möjligen vara så att skönheten - eller för den delen sexigheten - som man brukar säga "ligger i betraktarens öga"?

Kwon
2005-09-16, 07:59
Ja, det e möjligt att det är som Pingu säger...

Jag har då aldrig sett en snygg feminist i mina dar! Never Ever! :laugh:

Jax
2005-09-16, 08:02
Bra argument ni har nu killar, verkligen.

Bärs
2005-09-16, 08:16
Det är nästan alltid en kombination av dumhet, dåligt självförtroende och fulhet som får folk att dras till extremrörelser som feminsm, kommunism och nazism. Alternativt är det intelligenta el. intellektuella människor som drivs av ideologisk trångsynthet och fanatism. Där ser man också grunden till den tydliga skillnaden mellan fotfolk och ledarskap i rörelserna, samt att de alltid är hårt styrda och intoleranta mot avvikande åsikter inom rörelsen. F! har ju redan drabbats av avhoppare som klandrar den rigida hierarkin och toppstyrningen, vilket inte är så konstigt eftersom en marxist-leninist leder partiet. Fotfolket ser antagligen ut som något katten släpat hem.

Arne Persson
2005-09-16, 08:42
Tror faktisk att det ligger nått i det Arne skrev. Kollade på fi på tvn och det var den osexigaste samling kvinnor jag har sett. Ingen jag såg hade det minsta sexuell utstrålning och det är inte svårt att förstå att dom inte står högt i kurs hos oss män. Skulle tro att många va dom har varit med om en hel del och istället för proffesionell hjälp så har dom sökt sig till liksasinnade och gaddat ihop sig

:thumbup: Tack Pingu!

mini
2005-09-16, 09:13

Men när du tittar på bilder från vilken annan politisk kongress som helst, eller varför inte ta riksdagens öppnade som exempel, så ser du en samling män(niskor) som utstrålar sex? Varför skulle kvinnorna på en partikongress vara sexiga, eller göra sig sexiga? Ställer du samma krav på män? Vad har deras romantiska eller erotiska framgång med deras politik att göra? Vad har du med deras romantiska eller erotiska framgång att göra?

Jag har då aldrig sett en snygg feminist i mina dar! Never Ever!
Ring mig?

Mental
2005-09-16, 09:18
Ring mig?

Kwon, förr eller senare läre du ringa henne... :naughty: :D

Kwon
2005-09-16, 09:21
Kwon, förr eller senare läre du ringa henne... :naughty: :D

Kwon
2005-09-16, 09:30
Ring mig?

Bild först! :thumbup:

mini
2005-09-16, 09:38
Bild först! :thumbup:
Okej...

LBacker
2005-09-16, 09:41
Ja, det är väl bara att erkänna att det egentligen är min egen besvikelse över att vara ratad p.g.a. mitt fula yttres skull som talar ... jag ber alla att ha överseende med en sexuellt frustrerad nucka.

Allvarligt talat, jag skulle åtminstone överväga det där om det verkligen vore så att alla fula kvinnor vore feminister och alla vackra fullt nöjda med samhället som det är - kanske t.o.m. benägna att önska svunna tider tillbaka, då en kvinnas uppgift var att ta hand om man och barn, och hon inte behövde bekymra sin för ändamålet så illa anpassade hjärna med sådana komplicerade saker som lönearbete och politik. Eller om det vore så att alla fula människor vore singlar och alla vackra människor "upptagna". Eller, för den delen, om det vore Adonis, Herkules och Casanova som framförde argumentet.

Men ... när jag ser mig omkring tycker jag väl inte riktigt att jag kan säga att det bara är de Vackra Flickorna (eller för den delen Vackra Pojkarna) som "hittat någon" (blivit upphittade av någon?), om jag inte skall tillämpa en VÄLDIGT vid definition av ordet "vacker". Eller kan det möjligen vara så att skönheten - eller för den delen sexigheten - som man brukar säga "ligger i betraktarens öga"?

Det sexuella kvinnliga matriarkatet har genom alla tider neutraliserat/dominerat det manliga maktstrukturella patriarkatet. Adam lär ha plockat ner det där äpplet i ett löfte om att få nuppa Eva. Arnold tror att han styr Californien, men hans emotionella värld regeras mest troligen av Maria Shriver. Makt"kamperna" finns säkert där ständigt, men bör för den sakens skull inte värderas med våra kassa måttstockar/logiker samt ordval. Att tala om lön som något universell mätinstrument för belöning blir därför löjeväckande i min mening, men de flesta verkar ändå haka på. (Woho, lika lön för lika arbete!)

Klart man inte vill/kan kännas vid ett sådant faktum som feminist, när man aldrig fått känna makten (eller gosa i sänghalmen, enligt Arne). Därför blir det också känsligt med frågor kring att raka ben/sminka sig/ha BH. Eftersom detta främst handlar om att utnyttja martiarkatets fördelar.

Till poängen. Jag har personligen känt mig högst kränkt av testosteronets makt under min uppväxt, i det läget yttrade sig mina två handlingsalternativ: 1. Idolisera 2. Avsky.

De allra flesta har troligen blivit kränkta av skönhetens maktstrukturer, eller kanske av rikedomens, eller varför inte andlighetens? Alltid är det något, och valen är de samma. Vissa sitter och gnäller över hur fotomodellerna egentligen inte är snygga, det handlar tydligen om Photoshop och ljussättning, andra whinar över rikemans-Brats och vissa älskar att se Popidolmänniskor som gör bort sig (istället för att se till den oerhörda talang som andra uppvisar).

Jag hade en tidig föreställning om att avsky inte var den sanna vägen, istället för skyddande hat så skulle jag göra mig sårbar genom att idolisera så till den yttersta gräns att fenomenet kanske en dag kunde bli mitt. Idag gör jag samma sak med den kvinnliga seuxaliteten, och blir därför sårad av feminismens grundläggande destruktivitet.

Tolkia
2005-09-16, 09:45
Men när du tittar på bilder från vilken annan politisk kongress som helst, eller varför inte ta riksdagens öppnade som exempel, så ser du en samling män(niskor) som utstrålar sex?
Jamen givetvis; Persson, Reinfeldt, Leijonborg, Hägglund och Ohly, hunkar hela bunten, flankerade av toppsnäckorna Olofsson och Wetterstrand! Och levde inte Alf Svensson rätt bra på sina badbyxebilder ...? :D

mini
2005-09-16, 09:48
Jamen givetvis; Persson, Reinfeldt, Leijonborg, Hägglund och Ohly, hunkar hela bunten, flankerade av toppsnäckorna Olofsson och Wetterstrand! Och levde inte Alf Svensson rätt bra på sina badbyxebilder ...? :D
Grrrr... mjau! Jag kommer lägga min röst i nästa val på den mest avklädda politikern. Om ingen vågar gå den vägen blir det väl Leijonborg, för jag vet att han rakar pungen. :naughty:

jwzrd
2005-09-16, 09:57
Varför inte göra det lätt för sig? F!-anhängare: Jag är man/pojke/dum så jag förstår inte vad det är F! vill göra konkret. Förklara för mig är ni snälla! Mini?

Biceps
2005-09-16, 10:02
Vad har deras romantiska eller erotiska framgång med deras politik att göra? Vad har du med deras romantiska eller erotiska framgång att göra?

Det är ju inte helt irrelevant att analysera varför vissa människor drar sig till fundamentalistiska partier/organisationer. Visar det sig att samtliga har haft dålig framgång hos män/blivit utnyttjade/känner sig missunnade/whatever så visar de inte på så stor politisk trovärdighet. Det blir tydligt att att de helt enkelt bara är ilskna manshatande människor som söker sig till likasinnade personer för att få stöd, känna gemenskap och hata tillsammans. Rikta ilskan mot "de onda"...

Kwon
2005-09-16, 10:05
Okej...

HAWT! :naughty:

Nu har jag ej lusläst denna tråd men jag måste fråga.

Vad var det som fick dig att bli feminist Mini?

Tolkia
2005-09-16, 10:11
Det är ju inte helt irrelevant att analysera varför vissa människor drar sig till fundamentalistiska partier/organisationer. Visar det sig att samtliga har haft dålig framgång hos män/blivit utnyttjade/känner sig missunnade/whatever så visar de inte på så stor politisk trovärdighet.
Hmmm ... jag ser ett framtida avhandlingsprojekt segla upp för den hågade. Misstänker dock att det kan bli lite svårt att skaka fram forskningspengar ...

Jax
2005-09-16, 10:13
Ja dom forskningspengarna går väl till att högskolorna/universiteten ska undervisa allt ur ett feministiskt perspektiv.

mini
2005-09-16, 10:18
Varför inte göra det lätt för sig? F!-anhängare: Jag är man/pojke/dum så jag förstår inte vad det är F! vill göra konkret. Förklara för mig är ni snälla! Mini?
Well, jag är inte FI-anhängare, men eftersom du tilltalade mig och jag har vansinnigt skarpa googelskills hittade jag lite åt dig:
Saxat från svt.se

"Ett urval av besluten

Ekonomisk politik baserad på feministisk (här vet jag inte vad som fallit bort. Analys kanske?/minis anm.)
Särskild minister, departement, riksdagsutskott och myndighet för jämställdhet.
Skärpt våldtäktslag.
Samlevnadslag i stället för äktenskapsbalk och partnerskapslag.
Namnlag som inte utgår från biologiskt kön.
Sex timmars arbetsdag med bibehållen lön.
Kvoterad föräldraförsäkring.
Gratis förskola och fritids.
Mer jämställt pensionssystem.
Kvotering till börsnoterade styrelser.
Utbyggd kollektivtrafik.
Tandvården under sjukförsäkringen.
Skärpt sexköpslag.
Alla politiker ska praktisera.
Landstingen som huvudmän för vården avskaffas.
Monarkin likaså."

Man kan också läsa på deras hemsida. Jag tycker personligen att detta är otroligt flummigt: http://www.feministisktinitiativ.se/plattform.php

Det är ju inte helt irrelevant att analysera varför vissa människor drar sig till fundamentalistiska partier/organisationer. Visar det sig att samtliga har haft dålig framgång hos män/blivit utnyttjade/känner sig missunnade/whatever så visar de inte på så stor politisk trovärdighet. Det blir tydligt att att de helt enkelt bara är ilskna manshatande människor som söker sig till likasinnade personer för att få stöd, känna gemenskap och hata tillsammans. Rikta ilskan mot "de onda"...

Och hur ska denna undersökning gå till? Genom spekulation på ett träningsforum? Kan det vara så att kvinnor som blir orätt behandlade bara för att de är kvinnor blir feminister? Hur kommer det sig att kvinnors privatliv ständigt är mer offentligt än mäns? Funderar ni på Nils Lundgrens sexualitet, nu när junilistan kanske ska ställa upp i valet?
Utgår man ifrån att feminismen bygger på manshat har man ju redan bestämt sig för vad det är för personer som är feminister.

Jax
2005-09-16, 10:25
Funderar ni på Nils Lundgrens sexualitet, nu när junilistan kanske ska ställa upp i valet?
Utgår man ifrån att feminismen bygger på manshat har man ju redan bestämt sig för vad det är för personer som är feminister.
Hade han uttalad hat för kvinnor så hade det definitivt diskuterats.

Yankeee
2005-09-16, 10:31
Man undrar ju lite smått var F! har tänkt att få alla pengar ifrån. Folk ska jobba mindre och få "mer".

Biceps
2005-09-16, 11:00
Mer skatter för företagen och de som jobbar säkerligen

Pingu
2005-09-16, 11:03
Enkelt, dom kommer att lägga fram förslaget på mansskatt igen

Mental
2005-09-16, 12:32
HAWT! :naughty:

Id hit it :thumbup:

Eller nej, det skulle jag inte, inte min typ. Men om du nu ringer henne så måste du skapa en tråd om det ;)

Kwon
2005-09-16, 12:34

Eller nej, det skulle jag inte, inte min typ. Men om du nu ringer henne så måste du skapa en tråd om det ;)

If i do, i will... :)

eller...

YOU BETCHA! :thumbup:

jwzrd
2005-09-16, 14:12
Well, jag är inte FI-anhängare, men eftersom du tilltalade mig och jag har vansinnigt skarpa googelskills hittade jag lite åt dig:
Saxat från svt.se

"Ett urval av besluten

Ekonomisk politik baserad på feministisk (här vet jag inte vad som fallit bort. Analys kanske?/minis anm.)
Särskild minister, departement, riksdagsutskott och myndighet för jämställdhet.
Skärpt våldtäktslag.
Samlevnadslag i stället för äktenskapsbalk och partnerskapslag.
Namnlag som inte utgår från biologiskt kön.
Sex timmars arbetsdag med bibehållen lön.
Kvoterad föräldraförsäkring.
Gratis förskola och fritids.
Mer jämställt pensionssystem.
Kvotering till börsnoterade styrelser.
Utbyggd kollektivtrafik.
Tandvården under sjukförsäkringen.
Skärpt sexköpslag.
Alla politiker ska praktisera.
Landstingen som huvudmän för vården avskaffas.
Monarkin likaså."

Man kan också läsa på deras hemsida. Jag tycker personligen att detta är otroligt flummigt: http://www.feministisktinitiativ.se/plattform.php

Och hur ska denna undersökning gå till? Genom spekulation på ett träningsforum? Kan det vara så att kvinnor som blir orätt behandlade bara för att de är kvinnor blir feminister? Hur kommer det sig att kvinnors privatliv ständigt är mer offentligt än mäns? Funderar ni på Nils Lundgrens sexualitet, nu när junilistan kanske ska ställa upp i valet?

Så med andra ord: ett par populistiska förslag (skärpt våldtäktslag), kvotering (skitbra, ta in folk baserat på kön istället för kompetens. Ironin i att diskriminera på kön och kompetens istället för bara kön är asbra. In med kvinnor bara istället för män bara.), kvoterad föräldraledighet - ja varför skulle kvinnor och män få välja själva? Fri vilja är dåligt, varför skulle vi vilja ha det?

6-timmars arbetsdag mot samma lön? Skitbra ide. Vänta, jag tar det med min chef så får vi se vad han tycker om att jag ska göra mindre mot samma betalning. Det kallas i vanliga fall löneökning. 25% löneökning är helt ok. Min beläggning nu är 150% ungefär. Blir skitenkelt att förklara för chefen.

nidas
2005-09-16, 15:26

du är fortfarande Da bear skadad ser jag ;)

Mental
2005-09-16, 21:30
du är fortfarande Da bear skadad ser jag ;)

Dont get me started,
Man inser att man börjar bli gammal, det var ju förfan 4 år sedan.

http://web.telia.com/~u30305111/orginal.gif

Själv påmins jag oftare om sy med castor tråden, då jag fortfarande hittar fotoshoppade bilder med mitt plyte på de mest underliga humorsiter, fortfarande! Och det var ju ett tag sedan om man säger så.

Eller första moddade serier tråden, ahh, nostalgi.

Yankeee
2005-09-16, 22:14
Dont get me started,
Man inser att man börjar bli gammal, det var ju förfan 4 år sedan.

http://web.telia.com/~u30305111/orginal.gif

Själv påmins jag oftare om sy med castor tråden, då jag fortfarande hittar fotoshoppade bilder med mitt plyte på de mest underliga humorsiter, fortfarande! Och det var ju ett tag sedan om man säger så.

Eller första moddade serier tråden, ahh, nostalgi.

Hahaha, vilken klassiker. Men att det var så länge sen, usch va tiden går snabbt :|

Trance
2005-09-17, 00:49
Lång berättelse om hur det var att vara medlem i F!
http://www.gylf.se/blog/index.php?blog=5&p=275&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Kort bonus också, denna galna person verkar vara med i styrelsen? Uppträdde där iallfall.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112&a=25068

JJ
2005-09-17, 16:21
Kort bonus också, denna galna person verkar vara med i styrelsen? Uppträdde där iallfall.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112&a=25068

Hon kan nog få en cell på Beckis om hon vill.

Yankeee
2005-09-17, 16:23
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10564046.asp

"- Jag står under dödshot, det handlar om liv och död" Nähä? :eek:

gothen
2005-09-17, 17:10
Fattar det inte, dom säger att de ska slita männen, eller förlåt mig, hundarna, i stycken men dom börjar gråta själva när någon hotar dom?

kimonque
2005-09-17, 17:42
borde ignoreras som ND

Pingu
2005-09-17, 20:24
Vilken överaskning då *screwy*

Gör man sådana uttalanden så praktiskt taget ber man om att bli hotad

Sheogorath
2005-09-17, 20:32

Jag tror jag är kär i dig Trance :D.